• 40.

    לכותב אין מושג!!!

    ליאור, 06/04/08 22:02

    וואוו פשוט אין לכותב הקטע מושג מכלום... לא ייאמן אילו עיוותים פורשו מהספר של לואיס שנכתב בשנות השישים והיום ישנם ספרים הרבה יותר מקיפים כמו של דפתרי...
    אתה כל כך גרוע שזה אפילו לא מתאים להגדרה מאמר, אלא פרופגנדה מטומטמת וחסרת כל בסיס... איפה שמעת ת'אגדות האלה?

    הגב לתגובה זו

  • 39.

    בסה''כ רק עוד הוכחות

    מיני אלף, 23/08/06 15:42

    שכל הדתות והאמונות באלים או באל רק הביאו שנאה, רעה, רשע, חורבן, ורצח המונים למשך כל ההיסטוריה על האנושות כולה, ואם זה רצונם של האלים או האל שלכם אז עליכם להעמיד אותם או אותו לדין, על פשעים נגד האנושות כולה, ואם זה לא רצונם של האלים או האל שאתם מאמינים בו אז הרי כל הדתות כלם בלי יוצא מן הכלל שקר וכזב והגיע זמנכם לצאת משטיפת המוח שעשו לכם רשעים ופושעים ולעשות חשבון נפש, האם האמונה באלים או באל נתן לאנשות יותר ממה שלקח ממנה?

    הגב לתגובה זו

    • צריך הרבה אטימות לאמר זאת אחרי המאה ה20 .

      גל, 23/08/06 17:59

      הבעיה היא בקיצוניות, והמאה ה 20 הוכיחה לנו שזו קיימת גם אצל חילונים. ותחסוך ממני את השטויות שהיטלר היה נוצרי אדוק. או מאו. או סטאלין.

      הגב לתגובה זו

      • צריך הרבה יותר אטימות לא להבחין בזה

        אחר המאה ה-20, 24/08/06 03:43

        הבעיה היא בדת שהופכת בסופו של דבר לקיצוניות, והמאה ה-20 הוכיחה לנו שזה קים גם אצל דתיים מסורתיים לא פחות מדתיים אדוקים, ותחסוך מאיתנו את השטיפות מוח שלך, היטלר וגם סטאלין קבלו חינוך נוצרי והצדיקו את האנטישמיות שלהם על סמך החינוך הדתי שקיבלו, ואנחנו מצדיקים את האנטיגויים שלנו על סמך החינוך הדתי שאנחנו קבלנו ומקבלים, והמוסלמים מצדיקים את האנטיכולם שלהם על סמך החינוך הדתי שהם קיבלו ומקבלים, לכן העובדות בשטח מוכיחות ללא ספק שההצקה בעיקר לשינאת חינם והרצון להשמיד המונים נובעת מחינוך דתי, אבל לא בלבד, מאחר והזכרתה את מאו, גם לחינוך פוליטי ישנם השלכות דומות אבל ההבדל המהותי ביניהם הוא שקיצוניות פוליטית לא מתמקדת על שנאה לעם או לאמונה כלשהי ולכן גם לא מעונינת בהשמדתם!

        הגב לתגובה זו

  • 38.

    כתבה יפה ספר טוב

    חומוס ב5 שקלים, 20/08/06 21:53

    תוסיפו גם על ההתפלגות מהשיעה של הזרם הסוני הקיצוני לאחר מבחן עלי
    ועל הקשר שלו לאל קעידה

    הגב לתגובה זו

    • אתה ממש מבולבל חומוס

      עם לעם להקת זאבים, 30/07/10 03:31

      על מה אתה מדבר?, הזרם הסוני הקיצוני לא התפתח\\התפלג מהשיעה, להפך, ולא רק שעלי לא חי באותה תקופה של אל-קעידה (שזה ארגון בעל הנהגה סונית )הוא גם לא היה בחיים כשהתומכים שלו הפכו לקיצוניים, מותו למעשה היה האירוע המכונן להקצנה באמונה ובשיטות הפעולה שלהם.

      הגב לתגובה זו

  • 37.

    עם כל הכבוד למר מיכאלי...

    הזקן, 20/08/06 11:31

    קראת ספר אחד, ועוד של מישהו שידוע בדיעותיו השמרניות - ואתה בונה על זה תיאוריה שלמה?
    חשבתי שמקובל שקודם כול קוראים כמה ספרים שבוחנים את הנושא מזוויות שונות - ורק אז כותבים מאמר כה נחרץ ופסקני...

    הגב לתגובה זו

  • 36.

    מזכיר לי משהו...

    אחד שזוכר, 20/08/06 11:28

    ''נוער הגבעות'' - חבורה של מטורפים קיצוניים שבטוחים שהם חיים בגן עדן, משליטים טרור על שכניהם, רודפים ורוצחים עובדי אדמה שלווים, מטפחים נאמנות מוחלטת לעדה ובוז לרשויות ולמדינה שממנה הם יונקים ובזכותה הם קיימים בכלל...
    וכן, חלק גדול מהם גם מעשנים חשיש...

    הגב לתגובה זו

  • 35.

    חשיששששששש!!!! מי לא משתמש? (ל''ת)

    גלית, 20/08/06 08:25

    הגב לתגובה זו

  • 34.

    מאד סימפטי. תמשיך לכתוב בדיחות (ל''ת)

    ערבי, 20/08/06 08:19

    הגב לתגובה זו

  • 33.

    שכחו לכתוב שהשיעים רואים בכל דבר לא מוסלמי טמא

    שרית, 20/08/06 08:01

    בגלל זה הם לא מוכנים שנשב בארץ.
    כי היא קדושה ואנחנו טמאים -יש פיתווה(פ''ד)
    כמו כן,אם לא מוסלמי נוגע בצלחת של מוסלמי אסור לו להשתמש בה.

    הגב לתגובה זו

    • דומה לדין שלנו לגבי יין שנגע בו לא יהודי

      ועוד, 25/08/06 00:36

      לפעמים עדיף לשתוק.

      הגב לתגובה זו

    • מאיפה לך השטויות האלה?

      עם לעם להקת זאבים, 30/07/10 03:43

      גם אני הייתי מעדיף לשתוק אבל אמירה כזו מראה את גודלה של מנת המשכל שלך, מאיפה שמעת את השטות הזו שאסור לאכול מצלחת שנגע בה ''לא מוסלמי'' מאותו רב שאוסר עלייך לשתות יין שנגעו בו גויים?.
      את יודעת שמוסלמים בארצות לא ערביות קונים בשר אצל יהודים כי אם זה כשר אז בטוח אין שם חזיר?, ואת יודע שמוסלמים בארץ קונים צלחות מאיקאיה או אצל יוסי מהשוק?
      זו בורות בכוונת תחילה להגיד דבר כזה

      הגב לתגובה זו

  • 32.

    חשיש הוא כלי - די ניטראלי

    אישון חי, 20/08/06 06:44

    אבל באמת מי שעושה עניין מכל הרוג - אלו היהודים.

    הניגוד המוחלט: המוסלמים - מוות ועוד מוות ועוד 'שוהדא' ועוד מוות!

    הגב לתגובה זו

  • 31.

    מעניין מאוד

    יהודי מ-NY, 20/08/06 04:47

    כדי מאוד שתמשיכו לעלות את הנושה הזה.
    יש פתגם שאומר :אם אתה רוצה לדעת מי אתה תדעה ''קודם'' מי השונאים שלך.

    בתור יהודי זה מאוד מעניין לדעת את כל הדברים האלה .
    אז בבקשה תמשיכו לפרסם עד מאמרים.

    הגב לתגובה זו

  • 30.

    The Assassins-A Radical Sect in Islam

    אליעזר פייפמן, 20/08/06 04:02

    זהו השם המקורי של הספר, מהדורה אנגלית משנת 1970. באיטליה הופיע בראשית 2002 והוסיפו: הטרוריסטים הראשונים של ההיסטוריה.בספניולית המלה asesinos רוצחים הינה מאוחרת, ולכן ''לא תרצח'' תורגם No
    mataras .התסכול הערבי לבליעת אירופה מתחיל עם כשלון כיבוש וינה בשנת 1683 אבל חוטי הרוצחים מגלה לוויס, בפרס במאה הששית. יש לקרא את כל הספר וחבל שרק תורגם עכשו.

    הגב לתגובה זו

  • 29.

    הכותרת גזענית שמסיתה לשנאה ורצח...

    ערבי, 20/08/06 02:25

    השיעים מוצגים כרוצחים וצמאי דם. מעניין מה היתה תגובת הישראלים אם היהודים היו מוצגים כך...
    אין מה לעשות אתם תמשיכו להאמין לשקרים של הממסד שלכם ולצערי וצערכם הסוף שלכם לא יהיה טוב

    הגב לתגובה זו

    • WHAT END

      ELLI, 20/08/06 05:20

      WHAT DO YOU THINK IS GOING TO BE YOUR END ARABOSH...

      הגב לתגובה זו

    • חבוב, השיעים לא מוצגים כך, הם כאלה (ל''ת)

      לפלאח האהבל, 20/08/06 05:21

      הגב לתגובה זו

    • נמשיך ללמוד היסטוריה ואולי גם ללמוד לקח

      יהודי, 20/08/06 06:11

      עוד ערבי אחד שמדבר על הסוף שלנו...

      הגב לתגובה זו

    • עובדה, בכל מקום בעולם שיש טרור האיסלם הרצחני עומד מאחוריו.

      איש שפוי, 20/08/06 08:23

      אתם חיים על החרב ולא מהססים לרצוח את אחותכם בשם אללה. כדאי שתבינו שהעולם רואה בכם היום חבורת טרוריסטים מטורפת !

      הגב לתגובה זו

      • צודק מליון אחוז ! (ל''ת)

        צביקה, 20/08/06 09:17

        הגב לתגובה זו

    • קשקוש

      דרוזי, 20/08/06 09:48

      הכותרת מתארת את כת החשישיון שהיו רוצחים, לא את השיעה
      מי שמתלהם זה אתה חבוב

      הגב לתגובה זו

    • amazing

      reader, 21/08/06 04:03

      instead of contributing something about the history of your own culture - you choose to whine about the mimsad. If you had any sort of education, you'd know that the nearing end is probably yours.

      הגב לתגובה זו

    • אתם רוצחים,ואז דורשים שיגידו שאתם נחמדים.

      אבי, 23/08/06 17:57

      או בוכים ''גזענות''.
      הבט בעולם, תגיד לי מה אתה רואה.
      להסתכל על עץ ולאמר שזו עז, זו טיפשות, לא נאורות.

      הגב לתגובה זו

    • למה אתה טוען שאלה שקרים ?

      המגיב המגניב, 08/11/07 10:19

      מה השקרים ?
      ואם זה שקרים אז מה האמת ?
      המוסלמים אוהבים שלום?
      המוסלמים לא רוצחים?
      המוסלמים לא עוסקים בטרור?
      השיעים אינם פנאטים דתיים?
      האם הכל המצאה ?
      ואם זה המצאה איך אתה מסביר את תופעת המחבלים המתאבדים ?
      חיזבאללה שתוקף מלבנון את ישראל
      וירי הבלתי פוסק של קסאמים על שדרות ושאר ישובים יהודיים שנמצאים בטווח

      הגב לתגובה זו

  • 28.

    שלא תבלבלו בינם לבין בני איסמאיל

    yossi, 20/08/06 02:04

    הסופר רושם פה את דעתו והעובדות לפי ראו תעיניו,זה לא אומר שזה 100% נכון.דבר שני יש את בני איסמאיל,שהם דבר שונה לגמרי ממה שאתה רושם פה

    הגב לתגובה זו

  • 27.

    המונגולים...

    בצל, 20/08/06 01:14

    חבל שאין תיאור איך הכיבוש המונגולי טיפל באנשי המבצר הזה כשהם התנגדו. לדעתי לקבור אותם בעודם חיים עם הראש באדמה זה פתרון מעולה.

    הגב לתגובה זו

  • 26.

    לא קראתי הכל, אבל זה מזכיר את ההשתלכות בדתיים (ל''ת)

    יהודי מאמין, 20/08/06 00:50

    הגב לתגובה זו

  • 25.

    הערבים היו מפולגים לאלף פלגים עד שישראל איחדה אותם

    יהודיה, 20/08/06 00:39

    עצם קיומה של ישראל כאן במזרח התיכון גרם לכל הפלגים הרבים באיסלאם להתאחד ביניהם בשנאה ורצחנות כלפי האויב החדש. כיום כבר אין בתוך האיסלאם כל כך הרבה פלגים חוץ מהסונים והשיעים. כל הערכים השליליים שהיו קיימים אצלם מופנים כעת כלפי ישראל או כלפי נשים שלא הולכות בדרך שקבעו להן הגברים המוסלמים. היהודים חשבו לבנות כאן חיים חדשים בבטחון לאחר השואה הנוראה אך הם מגלים כי הערבים אינם מסוגלים לקבל אותם כאן באיזור בשום פנים ואופן. מה היה במלחמת העצמאות ולפניה? לא היה טרור ערבי? לא היו פידאינים? ואז עוד לא היה בכלל כיבוש.....

    הגב לתגובה זו

  • 24.

    חברה ממעריב תרגיעו בבקשה יש מספיק הסתה פה באזור (ל''ת)

    חבל, 19/08/06 23:43

    הגב לתגובה זו

    • מידע- חבל שאתה קורא לו הסתה

      ידיד, 20/08/06 02:05

      כניראה שגם אמת פשוטה יכולה לעורר אי נוחות מסויימת

      הגב לתגובה זו

      • מידע שמבוסס על ספר יחיד, חסר קונטקסט ואחיזה רחבה בהווה.

        מו''מו, 20/08/06 03:28

        המאמר הזה מכוון על ידי עורכיו המגמתיים לעורר רגשות ''פטריוטיים'' נגד חיזבאללה, ושופך - כמנהג ישראל מזה שנים רבות - את התינוק - הכמות העצומה של מוסלמים שנכונים להתפשר, להידבר איתנו, להניח לנו לחיות בשקט, ואפילו להגן עלינו - עם המים המצחינים של מיעוט ברברי שגם אנחנו עצמנו איננו חסרים את כפיליו האידיאולוגיים אצלנו.

        הגב לתגובה זו

        • אתה חוצפן

          שחר, 20/08/06 06:11

          אצלנו אין אנשים שרוצים לשלוט בעולם!
          אין יהודים מספיק פסיכים שידברו על השמדת מדינה אחרת.
          אל תשווה את הדתיים הלאומיים, שאיני מסכים עם רצונם לשליטה טריטוריאלית בשטחים, עם המוסלמים הפנאטים, שרצונם חיסול כל ההומואים וחופש הנשים ושליטה עולמית.

          הגב לתגובה זו

          • היחס היהודי לגויים ולהומאים שצריך להורגם, מהו? (ל''ת)

            ערב, 20/08/06 08:47

            הגב לתגובה זו

        • תגובה שמבוססת על דמיונות שווא.

          רובי, 20/08/06 08:50

          ''הכמות העצומה של מוסלמים שנכונים להתפשר , להידבר איתנו ... ואפילו להגן עלינו ''. או שאני עיוור או שאתה תלוש ל ג מ ר י מהמציאות.
          היכן הם ? באינדונזיה ? כלך לך משטויות. תתעורר חבר!!!!

          הגב לתגובה זו

        • You are right

          Itai, 20/08/06 09:00

          And what about KAHANA group, they are ok? This article is about individuals, not about the ''whole, although the racist writer try to make it sound like it. As an Israeli, I am ashamed of our racist society

          הגב לתגובה זו

        • אתה יודע עד כמה הקונספט של השמדת ישראל הוא מיינסטרים בעולם המוסלמי

          פעמון, 21/08/06 00:31

          ביחד עם הכחשת שואה וכו' וכו'? זה לא איזה ''מיעוט קטן וברברי'', ככה חושבים רוב (80~%) מהמוסלמים בעולם, גם אלה שלא תומכים באלמנטים של אל קאעידה ושות, (אלה ''המיעוט הברברי'' עליו אתה מדבר, המהווה משהו כמו שליש מהמוסלמים) שונאים אותנו, גם החילוניים שביניהם, וגם אלה שמתנגדים לטרור העולמי שונאי ישראל.

          תאמין לי, פגשתי הרבה מוסלמים והטיעון המרכזי שחוזר אצלם שוב ושוב הוא ''אתם דת ולא עם, לא מגיעה לכם מדינה, גנבתם את אדמות האיסלאם ואתם צריכים לחיות רק בתור בני חסות'', ובהזדמנות הראשונה תידע שהם יקפצו עלינו עם סכינים שלופים יחד עם החיזבאללונים והטאליבן, ולא ''יגנו עלינו'' (לא התפכחתם מאוסלו?) כמו שאתה חולם.

          כמובן שישנה כמות עצומה של מוסלמים שמוכנים להניח לנו לחיות בשקט, עשרות מליונים אפילו, אבל מתוך 1.5 מילארד זה בכלל לא הרבה. תתעורר תתעורר.

          הגב לתגובה זו

  • 23.

    אם נשוא הכתבה היה עדה משיחית יהודית

    potamya, 19/08/06 20:14

    כותב הכתבה היה מכונה גזען או נאצי
    את ההיסטוריה השיעית אני לא מכיר
    אבל כאשר אני קורא פיסקות כמו
    ''עת המודרנית הרוח או השד האיסמעילי עולה מחדש מאגודות הסתרים המיליטנטיות במצרים''
    או
    '''הזקן מן ההר'' הפעיל מחדריו מאפיית רצח וטרור, תאגיד סתרים משיחי, הממתין לאימאם הנסתר.''
    ברור לי שהכתיבה מאוד מגמתית וכוונתה לעצב את דעתי ולא להרחיב אותה
    סליחה , אבל אני מוחק את הכתוב מהזיכרון שלי

    הגב לתגובה זו

    • עובדות היסטוריות אינן מגמה

      אבא, 19/08/06 23:12

      אם הייתה אומר אני יבדוק אלמד על האיסלם וגם על השיעה,הייתי מבין אותך אבל בחרת ישירות ובלי ידע מקדים לפי שכתבת בעצמך,בחרת כי הכתבה גיזענית ואו מכוונת לעצב את דעתך או מגמתית או תעמולה,ידידי בחרת בכל השנוא עליך דעה קדומה גזענות וכו'',וכל זאת מחוסר ידע ובורות לכן לך תלמד את האיסלם על פלגיו ואז נדבר שוב.
      דרכך לטמון הראש בחול (מבורות)היא מסוכנת יותר.

      הגב לתגובה זו

      • לא תמיד הצגת ההיסטוריה היא בלתי מגמתית

        ראובן, 19/08/06 23:53

        וזהוא המקרה.
        תאר לך שאני בא ומספר לך שביוני 1967 מדינת ישראל כבשה תוך 6 ימים שטח גדול פי 3 משטחה המקורי.
        זאת היא עובדה היסטורית ומי שישמע על זה באופן שבוא כרגע היצגתי את זה, זה יעורר בו כעס על מדינת ישראל.
        הזקן מן ההרים (חסן אל צבאח) היה זה שניסה לעשות הפיכה בחצר הסלג'וקית ולתפוס את השלטון. ניזאם היה הפטרון שלו והוא בגד באימונו.
        לא נותר לו אלה לברוח אל ההרים (הרי אלברוז) ולהקים שם ביחד אם אנשיו קבוצת גרילה. הוא מצא עיסוק מקורי לפרנסתו ונהיה רוצח בשכר.
        גם הצלבנים ששלטו אז בישראל וגם אויביהם השתמשו בשירותיו המפוקפקים.
        הוא מעולם לא היה איש הזרם המרכזי והוא היה מה שקוראים באנגלית
        OutLaw גם בקרב השליטים המוסלמים (השיעים והסונים כאחד).

        הגב לתגובה זו

        • להקיא על הטמטום שלך-ראובן האדיוט (ל''ת)

          בלי וירוס, 20/08/06 02:17

          הגב לתגובה זו

          • להקיא על הסמולניות שלך, אדון יפיוף נפש. (ל''ת)

            מורעל, 21/08/06 00:33

            הגב לתגובה זו

      • ואף יותר מזה...

        עדי, 20/08/06 01:05

        גם אם אתה טוען שיש כאן רצון להטות את דעתך ושאם הכתבה הייתה על כת יהודית הכותב היה נחשב גזען, אתה שוכח דבר אחד קטן שעליו אין עוררין - הכת האיסמעילית, השיעים והאיסלאמים הקיצוניים אלו שהביאו את הטרור לעולם. הדת היהודית, ובכללה כתות משיחיות שונות שפעלו תחתיה, לא קראה מעולם לאף אחד מהמאמינים שלה ללכת ולבצע פיגועי טרור ולהרוג חפים מפשע כדי להשיג מטרות אישיות ולהשליט את שלטון האימים שלה על אחרים. אם היו כאלו שקראו להרג הם היו בודדים שהוצאו ונודו מהקהילה, היהדות מאז ומתמיד גינתה רצח חפים מפשע ומעולם לא עשתה שימוש באלוהים ובמצוות ושליחות כתירוץ להרוג אחרים (ושוב, אני לא מדברת על בודדים חולי נפש שקיימים בכל מקום, אני מדברת על הדת היהודית ומנהיגיה השונים, קיצוניים יותר או פחות).
        ההרג היחיד שהתבצע תחת היהדות היה המלחמות השונות נגד עמים שחיו על אדמת ישראל וניסו להשמיד את היהודים, אשר נלחמו חזרה וכבשו את שטח המחיה שלהם, אך גם אז הלחימה הייתה מול צבא בניגוד לטרור האיסלאמי.

        הגב לתגובה זו

        • YOU ARE RIGHT BUT CORRECTION...

          ELLI, 20/08/06 05:30

          YOU SHOULD READ ABOUT THE WAR BETWEEN THE PROSHIM AND THE TZDOKIM.
          YOU ARE RIGHT THAT WE CAN NOT COMPARE THE ARAB TO THE JEWS AT ALL.

          הגב לתגובה זו

        • תיקון טעות. הם לא הטרוריסטים הראשונים

          ראובן, 20/08/06 08:51

          הסיקריקים שהיו אחת הכתות היהודיות בתקופת ישו, היו הטרוריסטים הראשונים שאני יודע עליהם.
          ה''סיקה'' היא חרב קצרה ודקה מאוד.
          הסיקריקים נהגו ללכת בשווקים הומים ולדקור את קורבנם (מתנגדים פוליטיים) בפתאומיות. לפני שקורבנם הבין שהוא נדקר הם נעלמו כלא היו.
          בתקופתם הם הפילו פחד על מתנגדיהם עד שרבים מהם הפסיקו לצאת בציבור.

          הגב לתגובה זו

        • You are not right!!

          Itai, 20/08/06 09:06

          What about KAHANA? Do you think they are peice loving people. This is crap, and I guess you just do not know their Ideology, and rituals. Go spend some time in the west bank, and try to listen what they have to say about the Arabs, and the Jews who do not follow their believe. Trust me, they are no less than Hammas, and it is thanks to the IDF that they do not do more than shooting Palestinians from the hills they occupy.

          הגב לתגובה זו

        • אני במקומך לא הייתי גולש לעבר הרחוק ולמקורות

          י, 21/08/06 10:36

          כדי לנסות להוכיח שיהודים זה בדיוק ההיפך.

          בדיוק ההיפך.

          הגב לתגובה זו

      • חח ''עובדות היסטוריות''

        אהבתי, 20/08/06 01:47

        נפוליאון אמר זאת בצורה הטובה ביותר ''ההיסטוריה היא אוסף אגדות שהוסכמו על ידי המנצחים'' לכן זאת כן תעמולה אבל תראה לי כתבה שהיא לא תעמולתית ?

        הגב לתגובה זו

    • האמת כואבת

      מוחמד אל מאהדי, 19/08/06 23:54

      המוסלמים לא רוצים להתחבק איתך ולאחמדינג'אד לא בא רק לדפוק איתך איזה חומוס טוב במסעדת אבו אמו בצפון טהראן.

      הגב לתגובה זו

    • צודק. כתבה בסגנון חסמב''ה (ל''ת)

      עיתונות מגויסת, 20/08/06 00:39

      הגב לתגובה זו

    • החבר מיכאלי קצת הושפע מדי מהספר שקרא

      עשת, 20/08/06 03:30

      ושכח את ראיית העולם ההוליסטית שטיפח בעצמו שנים כה רבות.
      לא נורא. בקרוב יתעשת.

      הגב לתגובה זו

    • מוחק? תמחק - דרך קלה להתמודד, זה ירדוף אותך! (ל''ת)

      עיפרון, 20/08/06 06:13

      הגב לתגובה זו

  • 22.

    הבעיה היא שברנרד לואיס הוא מה שנקרא ''אוריאנטליסט''

    מוחמייד אל-ג'חש, 19/08/06 12:32

    כלומר הוא די שונא את המוסלמים, מושאי המחקר שלו והוא מלא בדעות קדומות שליליות כלפיהם. על כן אני לא יודע כמה כדאי לסמוך על מה שהוא כותב.

    הגב לתגובה זו

    • אתה יכול לקרוא לברנרד לואיס אורינטליסט

      ראובן, 20/08/06 00:01

      אבל הוא ניתח נכון את המצב בעולם הערבי והוא זה שחזה עשר שנים מראש את עליית אל קעידה וההקצנה בעולם הערבי..
      במשך שנים היה מקובל לזלזל בברנרד לואיס ולאמץ את הגישה ה''אוטנטית'' של אדוארד סעיד. רב אלה שעוסקים ביחסים ביו לאומיים מצדדים עד היום בגישתו של סעיד.
      עובדה שאדוארד סעיד חזה ההיפך ממה שקרה ודווקא ברנרד לואיס צדק.

      הגב לתגובה זו

    • ודעותיו נגד האיסלאם תלושים מהמציאות ?

      למגיב 22, 20/08/06 00:19

      תראה לי בנאדם אחד שפוי שלא יגיד לך שהאיסלאם הוא מקור כל טרור רוע שנאה וטירוף עמוק שהופך את הקמיקזות ביפן לסרט מצויר ליד השהידים שעומדים בתור למות ...... !

      הגב לתגובה זו

  • 21.

    דרוש אטילה ההוני לישראל (ל''ת)

    ע, 19/08/06 10:15

    הגב לתגובה זו

    • אטילה הפסיד בקרב המכריע ועמו מתה גם ממלכתו

      היסטוריה רבותי, 20/08/06 01:41

      אטילה זכור העיקר כבוזז אכזר של מרכז אירופה שנלחם על שאריות רומא הגדולה עם ברברים מכל הסוגים והמינים. אבל בשורה התחתונה הוא לוזר. פליטת הרומאים התאחדה ושרפה לו את הבאסטה בשדות קאטאלין איפשהו בסביבות שנת 450.

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    המלחמה החיצונית היא המלחמה הפנימית

    אבישי, 19/08/06 02:54

    רוצים שלום ולא מלחמה. אז תתחילו להתבונן ,אפה מה שקיים בחוץ קיים אצלכם . המלחמה שהכותב דיבר עליה בין השועים לסונים ,בין הרגש לשכל ,האם זה לא המלחמה שמתנהלת אצל כל אחד ואחד מאיתנו.
    כשתוקפים אותנו אנו תקפנו בחזרה, האם זה לא מה שקורה לנו כשהבוס ההורה מעביר עלינו ביקורת אנו רואים את זה שתוקפים אותנו ואז אנו תוקפים אותם בחזרה, כשנפסיק להתנהג בצורה כזאת ונלמד איך לקבל את התגובה שלהם ברוגע לא שנרגיש רגשות אשם למה מה אני לא בסדר למה הוא תוקף, מעיר לי , אלא נגיד אני יודע שאני בסדר גמור ולא ניפגע, וגם נגיד אולי באמת ההתנהגות שלי לא היתה במאה אחוז אני לוקח אחריות יש אמת בדבריך אני ישתפר בלי הלקאה עצמית.
    וכך לגבי כל דבר ודבר . אז בואו נתבונן מה מרגיז אותנו מה עיצבן ,גרם לכעס ,לשנאה על מה אנו מתלוננים , במלחמה הזאת ובכלל בחיים עצמם עם ההורים חברים מנהלים . ונעשה את העבודה ,אז יבוא שלום אצלנו ובעולם. ממליץ בחום על שיטת העבודה של ביירון קייטי, שתעזור לכם בצורה מופלאה THE WORK'' זה נקרא. בהצלחה לכולנו

    הגב לתגובה זו

  • 19.

    האסלם והיהדות

    ראובן, 18/08/06 23:47

    הג'יהד היה מסע הרצח של מוחמד בשבטים היהודים של מדינה. זו היתה נקמה על כך שהם לעגו לו בתחילת דרכו כשניסה לעמוד בהנהגת היהדות בחצי האי ערב.
    מאז האסלם והיהדות חיו בשלום במשך מאות שנים.
    ידוע שבירושלים חיו יהודים ומוסלמים זה לצד זה.
    רק כשהצלבנים כבשו את ירושלים, הם אסרו על יהודים לגור בה.
    מאז שהאסלם חזר לשלוט בירושלים חזרו לשם גם חיים יהודים. במחצית השניה של המאה ה 19 , חצי מתושבי ירושלים היו יהודים.
    תחת שלטון האסלם בספרד פרחה הקהילה היהודית, וידועים שרים יהודים שכיהנו בממשלה המוסלמית של ספרד.
    זאת היא תקופת המשוררים הגדולה של יהדות ספרד, ותקופתו של הרמב''ם, שבין אין סוף פועליו הוא גם תרגם את אריסטו מיונית לערבית.
    הרמב''ם חי כל חייו ברווחה ובכבוד בעולם המוסלמי.
    מרגע שהמלך הנוצרי פרדיננד כבש בחזרה את ספרד החל תהליך של טיהור אטני שכלל את המוסלמים והיהודים במידה שווה.
    עולם יהודי פרח במשך כל המחצית השניה של המילניום במדינות ערב.
    היקף השינאה ליהודים בארצות ערב מעולם לא הגיע לאפס קצהה של השנאה בעולם הנוצרי.
    לאסלם וליהדות יש פוטנציאל אדיר לחיים בשלום. חבל שאנחנו לא רואים את זה.

    הגב לתגובה זו

    • CORRECTIONS PLEASE READ...

      ELL, 20/08/06 05:48

      YOU ARE A DREAMER,AND YOU DON'T KNOW THE TRUTH.MY FAMILY LIVED IN THE OLD ISRAEL ALL THEIR GENERATIONS,AND THE TOLD ME THEY GOT ALONG WITH THE ARAB AS LONG THAT THEY WILL DO AS TOLD,THEY WERE SCARED.YOU WILL HAVE TO REDUCATE ALL THE ARAB WHO LIVE BY HATE BY THE SORD...

      הגב לתגובה זו

    • you are right

      tal, 20/08/06 07:31

      thank you for bringing up the correct history.

      הגב לתגובה זו

    • אני מקווה שאתה לא מאמין לשטויות האלה

      ארז, 20/08/06 08:05

      אחד הספרים שדן בנושא נקרא FROM TIME IMMEMORIAL
      (מאז ומקדם) ושם כל הטענות שלך מופרכות אחת לאחת.
      ישנם עוד מספר ספרים בנושא ושם תוכל לקרוא מדוע וכיצד האגדות האלו התפתחו

      הגב לתגובה זו

      • FROM TIME IMMEMORIAL

        ראובן, 20/08/06 08:45

        שתי הערות:
        1. הספר דן בשורשי הסכסוך הציוני ערבי. הוא לא ממש עוסק בהיסטוריה של לפני המאה ה19
        2. הספר שנוי במחלוקת. היסטוריונים טוענים שהספר עושה שימוש ''חופשי מדי'' בנתונים. ביניהם פרופ' יהושע פורת שאינו ''חשוד'' באהדת הענין הערבי (ההיפך).

        הגב לתגובה זו

    • עיוורון קוגנטיבי מותנה

      hamamin, 20/08/06 10:19

      הוא תוצאה של השכלה רחבה וניתוק רגשי מחיווי המציאות.
      1.יהדות גרמניה פרחה יותר מיהדות ספרד והראקציה היתה השמדת העם היהודי.
      2.גם בפולין היהודים שרתו בפרלמנט.
      3.בישראל היהדות[הלא ציונית פרחה]עד לפוגרומים בתחילת המאה העשרים בצפת וטבריה.
      מול הטרור הצווחני הגזעני דתי האסלמי אתה מעמיד תזה הזויה לחלוטין.
      ראובן, תתעורר, יש רוצחים בשטח.

      הגב לתגובה זו

      • קצת סדר בנושא

        ראובן, 20/08/06 12:23

        האנטישמיות המוסלמית קמה כתגובה לתנועה הציונית.
        בתחילת המאה ה20 אם העליה השניה שקראה לעבודה עברית וליישוב הארץ קמה התנגדות מקומית שפחדה (פשוטו כמשמעו) לעתידה.
        המושבות הראשונות לא נתפסו כאיום ולכן הן לא הביאו לתגובת נגד.
        מדינות ערב השונות תמכו בפלשתינאים וזה הביא (לקראת מחצית המאה ה 20) לאנטישמיות.
        אני לא מנסה לעשות אידאליזציה של הצד הערבי בסכסוך בינינו אבל אם תשווה את האנטישמיות הנוצרית החל מתקופת הרומאים שהתנצרו ועד הגטאות באיטליה, וגירוש יהודי אנגליה במאה ה 13 ומסעות הצלב שבהם ניטבחו יהודים בהמוניהם, אתה תיווכח מהר מאוד שהעולם הנוצרי הוא ביסודו אנטישמי.
        תופעות כאלה לא היו קימות בעולם המוסלמי עד לסוף המאה ה 19. ההיפך הוא הנכון. לכל אורך ההיסטוריה יהודים חיו בין מוסלמים כשוים בין שוים. זה לא שהמוסלמים לא הדגישו את עליונותם, אבל הם לא פגעו בזכויותיהם של היהודים (יחסית למוסלמים) וכבוד הקהילות היוהודיות נישמר.
        וכן, אנו צריכים להגן על עצמנו יש לנו פה אויבים. אבל בל נעשה דמוניזציה של העולם המוסלמי.
        אנחנו חיים ב''שכונה'' מוסלמית ובסופו של דבר נצתרך לחייות בשלום אם השכנים שלנו. אם נעשה דמוניזציה שלהם זה לא מיעזור לנו. להיפך.

        הגב לתגובה זו

        • לא נכון

          רן, 15/03/07 09:10

          עלפי האסלאם היהודים הם בני חסות שלא מגיע להם להיות ריבונים אלא לחיות רק תחת שלטון מוסלמי
          הטיעון שאמרת הוא אחד השקרים החביבים על השמאל הקיצוני והערבים
          מעולם לא היה שלום ואחווה בין יהודים ומוסלמים
          היו תקופות גרועות מאוד של רדיפות יהודים בארצות האיסלאם למשל במרוקו במאות 17-18,היו תקנות לאפליה נגד יהודים שאסור ליהודי לתבוע מוסלמי לדין, אם מוסלמי רוצח יהודי רק אם שני מוסלמים יעידו נגדו הוא ישלם קנס כספי בלבד וכו
          הקוראן עצמו מלא באמרות אנטישמיות-משוים יהודים לקופים וחזירים והם מוצגים בתור אנשים שפלים ונוכלים
          בתימן-ילדים יהודיים שהתיתמו נלקחו בכוח ע''י השלטונות וגידלו אותם בתור מוסלמים
          ויש עוד הרבה דוגמאות
          מה שאתה אומר לא נכון- זה נסיון לפרש דברים בצורה רומנטית לפי איך שהיית רוצה שיהיו

          הגב לתגובה זו

        • לא מדויק

          שי, 04/12/08 11:51

          עפי האיסלם יהודים או נוצרים יכולים להתקיים במדינה מוסלמית אך ורק כנחותים,ולהזכיר להם נחיתותם מהמוסלמים עד אפילו שאסור להם לרכב על סוס.היה קיום יהודי במדינות מוסלמיות אך גם שם היו פוגרומים מדי פעם וכמעט תמיד הם חיו בפחד ונחיתות.(למרות תור הזהב).חוצמיזה מה שהיה נכון בעולם הנוצרי עד אמצע המאה ה-20 השתנה,בעוד שבעולם המוסלמי זה הולך ונהיה יותר מיליטנטי וכפייתי.

          הגב לתגובה זו

  • 18.

    ההיסטוריה תמיד חוזרת

    ברונו, 18/08/06 23:08

    כתבה מענינת ה תקיה זה גם בעצם הדבר שמוביל את כול ההתנהלות שלהם המדינית חברתית פוליטית וכו שהופך אותם למסוכנים ההיסטוריה חוזרת על עצמה והגיע הזמן שהשמאלנים והליברלים יתעוררו

    הגב לתגובה זו

  • 17.

    לצערנו ניתן למצוא בארצנו שרידים רבים לתת תרבות זו

    הומו ספנייאס, 18/08/06 22:39

    של התרבות הערבית הנמוכה ממילא - עישון חשיש נפוץ, יחס מזלזל לנשים,
    אלימות ופנאטיות, חתרנות ותחמנות, ובסגנון המוסלמי/ערבי במיוחד אצל הטיפוסים המכונים בלשון העם ''ערסים''.
    אחת הסיבות לירידתה של התרבות הישראלית היא הפלורליזם המוגזמת בה - מביאים לכאן זבל מכל העולם ומתיחסים בסובלנות רבה מדי לסרחונות שלהם.
    אולי ילמדו את הערסים לקרוא מאמרים מהסוג הנ''ל, כדי שיבינו מאין באו ויחליטו לאן הם הולכים (אני מדגיש את הביקורת שלי בכיוון המזרח כי אני מזרחי, אבל גם מכיוונים אחרים עולים, כמובן, אדי צחנה).

    הגב לתגובה זו

    • לצערנו גם גזענים כמוך מתהלכים בינינו (ל''ת)

      יכלו הגזענים, 20/08/06 05:25

      הגב לתגובה זו

      • why racist? he is rigth. people can change, learn and unlearn

        avi tzanani, 20/08/06 09:30

        that's what he is saying - bad culture comes from bad teachings - and people and nations can and do change with the rigth teaching.
        it is exactly the opposite of racism, that says that people have a born fixed qualities resulting from their race.
        but one need to face his/her shit in order to clean it.

        הגב לתגובה זו

  • 16.

    דרוש ג'נג'יס חאן יהודי לישראל! (ל''ת)

    אימאם שמימאם, 18/08/06 21:47

    הגב לתגובה זו

  • 15.

    עליהום

    ניצו מיכאלי, 18/08/06 19:35

    עוד כתבה שמצטרפת לעליהום המסורתי המאשים את האיסלם בכול הרעות החולות של האדם....
    הטרור של היום אינו אלא חלק מתהליך כולל בנפש האנושית, ולא בעיה נקודתית שאם נחסל אותה הכול יהיה בסדר!
    פעולות הטרור, נוראות ככול שיהיו, הן כאין וכאפס לעומת פעולות טרור אחרות נגד כדור הארץ ותושביו, כמו כריתת יערות הגשם בדרום אמריקה כדי להאכיל את תושבי המערב בהמבורגרים, הרעלת האוקיאנוסים ומקורות המים, והרשימה עוד ארוכה מאוד. אבל המהומה התיקשורתית בנוגע לטרור הזה בטלה בששים לעומת הרעש ממעשה טרור זה או אחר...
    כמה נתונים מעניינים: בכול 24 שעות !!! נכרתים 200,000 אקר של יערות גשם. 13 מליון טונות של גזים רעילים משוחררים לסביבה. 45,000 אנשים מתים מרעב. 130 מיני חיות וצמחים נכחדים כתוצאה מפעולותיהם של בני אנוש. (הפעם האחרונה שאסון כזה התרחש, הייתה כשהדינוזאורים נעלמו)...וכול זה רק ב 24 שעות האחרונות...
    אבל כמובן יש לנו דברים חשובים יותר לעשות...לאחוז האחד בגרון רעהו ולהרוס את כול מה שנותר מסביב, ורק שלא יפריעו לנו!

    הגב לתגובה זו

    • go and hug a tree you lonatic (ל''ת)

      joe, 19/08/06 03:57

      הגב לתגובה זו

    • הטרור המקומי קודם לטרור הסביבתי

      ציקי, 19/08/06 10:37

      באשר לטרור הסביבתי, אין לי אלא להסכים איתך. זה מצער ואף מסוכן לכלל העולם. אולם עליך להבין מספר דברים:
      1. ערכי הסביבה אינם מעניינים את הטרור האיסלמי. מבחינתם הם אינם רלוונטי למטרת העל שלהם שהיא להפוך את יושבי כדור הארץ למוסלמים, שכן רק כך תגיע הישועה העולמית לטענתם.
      2. ישראל היא רק מטרה אחת מתוך מטרות רבות שהציבו לעצמם המוסלמים - בעיקר השיעים - בדרך לאיסלמיזציה של העולם, ואם עלינו נגזר להתמודד מולם נכון הוא לעשות זאת בתקיפות וללא רחמים. נגד אלה שאין להם עניין בפגיעה בישראל אין לנו ענין לפגוע בהם - רק בשונאינו בלבד.

      הגב לתגובה זו

    • סכנה ברורה ומיידית

      י, 19/08/06 13:36

      ניצן, כל מה שכתבת נכון אבל זאת לא תשובה לכתבה.

      גם בטבע, כאשר חיה נתקלת בסכנה מיידית, כמו טורף מאיים, היא דוחה ודוחקת הצידה כל צורך קיומי אחר כמו אכילה ורביה. האינסטינקט שלה מבדיל בין החשוב ובין הדחוף.

      הסכנה המיידית לשלומך האישי מהרס כדור הארץ היא כאין וכאפס לעומת סכנות הטרור. אני לא אומר זאת כדי להמעיט בה, אלא כתגובה לדברים שאתה מביא.

      הרס כדור הארץ אינו מבטל או מעלים את סכנת הטרור והמלחמה.

      כאשר אתה מעמיד את מלחמת המערב באיסלאם מול המלחמה על שלום כדור הארץ אתה יוצר את הרושם שבמלחמה החשובה הזאת, המערב בצד של הרעים והאיסלאם בצד של הטובים. זאת הצגה לא נכונה של הדברים.

      הגב לתגובה זו

      • אני לא מנסה לסנגר על הטרור

        ניצן, 19/08/06 18:22

        אבל רק להגיד שהוא חלק ממערכת כוללת שהמערב נוטל בה חלק. והאמת היא שהסכנה כן קרובה ומאיימת, רק שמשום מה אנחנו מעדיפים להתעלם ממנה מכיוון שלהתמודד איתה פירושו לשנות את אורח חיינו, דבר שאין בכוונתינו לעשות!!! כך שהטרור הוא גם הסחת דעת מהבעיות האמיתיות וגם תגובה מטורפת לחוסר האיזון הקיצוני שבו שרוי העולם.

        הגב לתגובה זו

        • המערב לוקח חלק בזה כי האיסלאם כופה זאת עליו ....

          ל 15, 20/08/06 00:22

          ואם המערב לא יקח חלק בזה ... מהר מאוד האיסלאם ישתלט על כדור הארץ .... לפי חזונו של מוחמד שאמר תלחמו נגד כל מי שלא מוסלמי .... עד שייהפך למוסלמי או יירצח על ידי האיסלאם .... אין לי ספק שהאיסלאם ישלם בעתיד הלא רחוק מחיר מאוד כבד על רצונו לחסל את המערב .... !!

          הגב לתגובה זו

    • אתה יפה נפש באופן מסוכן (ל''ת)

      זאבה גללאון, 19/08/06 23:51

      הגב לתגובה זו

      • אכן!!! (ל''ת)

        ניצן, 20/08/06 15:44

        הגב לתגובה זו

    • לניצו מיכאלי

      leah, 20/08/06 00:22

      אני מורידה את הכובע לפניך
      כל מילה בימקומה וכמה נכון

      למרות החששות האישיים שלי מימה שקורה היום
      אני מיזדהה עם כל מילה שלך
      צריכים עוד כמוך
      לאה

      הגב לתגובה זו

  • 14.

    עצה לפתרון הסכסוך

    הנאיבית, 18/08/06 19:18

    המדינאים צריכים לתת לאלו מאתנו שבקיאים בתורה ובקוראן , לנהל מו''מ עם נציגי החיזבאללה והפלסטינאים להשגת שלום וגבולות בטוחים ו...תשקוט הארץ 40 שנה.
    ובאותו הזמן להכין את צבא ההגנה שלנו גם לצבא התקפה לישראל.

    הגב לתגובה זו

    • שום בקיאות בקוראן לא ישנו את מטרת האיסלאם

      ל 14, 20/08/06 00:26

      גם אם תיתני לאנשים שמומחים באיסלאם לנהל משא ומתן .... על מה בדיוק הם יכולים לנהל משא ומתן ?
      המוסלמים יש להם מטרות ברורות ושום הבנה שלך או של ''מומחים'' באיסלאם לא תשנה את דרכם וכוונותיהם שמונעת על ידי טירוף וחלום איסלאמי מסוכן !

      הגב לתגובה זו

    • דווקא- תקראי

      שחר, 20/08/06 06:17

      דווקא אם ננהל משא ומתן ונלמד להכיר את אויבנו- דווקא אז נבין כי אין על מה לדבר.
      שתכליתם היא לחסל אותנו, ובזאת כלולים רוב ערביי ישראל.
      אני מפוקח, ולא אזרוק את קולי בבחירות שוב למפלגה כמו קדימה.
      ליברמן, הנה אני בא.

      הגב לתגובה זו

  • 13.

    אז אני כבר לא מבין... איזה קבוצה מעשנת את החשיש הכי איכותי???? (ל''ת)

    סטלן, 18/08/06 18:53

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    דע את אויבך

    ציקי, 18/08/06 17:55

    דוגמה טובה מדוע היו חייבים המפקדים בצבא ללמוד משהו על דרך הלוחמה של השיעים. רק ידיעה ברורה של מניעי האויב ודרך מחשבתו היו נותנים לצבא להכין את עצמו לקראת מי הוא נלחם.
    חובה על המפקדים לקבל שיעורים בנושא זה.

    הגב לתגובה זו

    • אני מרחם עליך. בעצם לא , אני לא מרחם.

      יהודי, 18/08/06 22:25

      תמשיך להרקב בבועה ובבורות שלך.

      הגב לתגובה זו

      • ליהודי המאמין

        ציקי, 19/08/06 01:34

        לזה שאינו מבין קבל הסבר.
        אם הינך יהודי מאמין עליך להסתמך על חז''ל שהשכילו להבין שכדי לנצח את האויבים חייבים להכיר את אוחותיהם ומחשבותיהם ובכך להתכונן נכון למלחמה.
        לצד האימונים שצקיים הצבא חשוב שינחיל למפקדים ולחיילים נגד מי הם הולכים להילחם ובטוחני שהינך מסכים איתי, שנוכל לנצח אותם מכוח ההבנה ומכוח האמונה בתרבות של עם ישראל ובמסורת המפוארת שלו.

        הגב לתגובה זו

        • לציקי מהצפון - את צודקת 100%, הגבתי למס'7 ובטעות זה הגיע ל888

          יהודי, 19/08/06 09:00

          8

          הגב לתגובה זו

  • 11.

    The quest of the Shi'a

    Jaqueline 9teen, 18/08/06 17:27

    In Iran , 90% of the people are Shi'a : followers of Ali the husband of the prophet muhammed's daughter : Fatima.They are very fundamentalist and zealots.They wait for their Mashiah :the 12th and last Imam : the Mahdi by the same name of the al Rasul :Muhammed Abu Kasim .Their belief is that he has already come at Samara Iraq , G-d hides him there till his reapparition ;A'zzuhur. Ahmadi'neja'd said last month he felt a divine inspiration to herald the arrival of the Mahdi who will lead the forces of Good against those of evil.Rabbotai ,we are in the night Elef before the last one

    הגב לתגובה זו

  • 10.

    החרדים אצלנו יותר פאנטיים מהם!!! (ל''ת)

    סוס פרא אציל, 18/08/06 17:15

    הגב לתגובה זו

    • גזען מגעיל שכמוך! איך אתה יכול להשוות? (ל''ת)

      מאלף הסוסים, 18/08/06 22:29

      הגב לתגובה זו

      • תרגיע. זה כבש הגנב השפל מתחזה לסוס פרא ! (ל''ת)

        עשרת הדברות, 19/08/06 14:03

        הגב לתגובה זו

    • אני מרחם עליך. בעצם לא, אני לא מרחם.

      יהודי, 19/08/06 09:01

      תמשיך להרקב בבועה שלך.

      הגב לתגובה זו

    • אתה מזכיר ימם אפלים מלפני 60 שנה.. (ל''ת)

      סופיה, 19/08/06 15:25

      הגב לתגובה זו

    • סוס פרא אציל ?? - סתם חמור אידיוט!! (ל''ת)

      מנחם, 20/08/06 01:14

      הגב לתגובה זו

    • אחמד, יאללה, תרגיע! (ל''ת)

      לא סוס אלא חמור, 23/08/06 17:53

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    מאוד מעניין - למע' nrg פרסמו עוד בנושא. (ל''ת)

    גיל, 18/08/06 16:31

    הגב לתגובה זו

  • 8.

    קשקוש מוחלט

    ניסים, 18/08/06 15:53

    המחבר, החסר כל ידע או הבנה בנושא השיעה, מערב מספר תמות היסטוריות אותן הוא ממקם מחוץ להקשרן. הסיפור של השיעה מורכב הרבה יותר. השיעה התרי-עשרית, זאת של איראן ושל החזבאללה, והאסמאעיליה, הינן רק חלק מהגילויים של אותה מגמה בעולם האסלאם (כתות שיעיות אחרות נעלמו מהעולם אך השיעה הזיידית קיימת עד היום בתימן וכתות שיצאו מהאסלאם דוגמת הדרוזים נובעים גם הם מפיצול בתוך כתות שיעית). החשישיון אינם אבותיהם הרוחניים של החזבאללה. השוואה כזו תהיה כפירה בעיניהם. מקור החזבאללה הינו קרוב הרבה יותר, במהפכה האסלאמית באיראן ובכוחות צבאיים המצייתים לאנשי דת דוגמת הפסדראן אי אנקלאב והבסיג'. מי שבאמת רוצה להבין את האסמאעילים שיקרא את הספר של לואיס או אפילו בוויקיפדיה ולא את הקשקוש הזה שכתב אדם החסר הבנה בסיסית של הנושא

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    מאמר מצוין וחשוב מאוד

    הומו ספנייאס, 18/08/06 15:16

    הרמב''ם הזהיר בכמה איגרות את יהודי תימן שלא להתאסלם כי האסלאם הוא כמו פסל מת, בעוד היהדות היא גוף חי, ובימינו ניתן לראות למה התכוון.
    רוב המלחמה עם האיסלאם היא מלחמה פסיכולוגית, ולכן חשוב ללמוד איך הם חושבים - ואיך נכון לחשוב.

    הגב לתגובה זו

  • 6.

    דת נסתרת וטיפשה

    אכילס, 18/08/06 14:53

    דת משקרת

    הגב לתגובה זו

  • 5.

    צריך היה לקרוא לספר ''קיצור תולדות הרשע''

    סוס פרא אציל, 18/08/06 13:55

    בימי סייחותי באורוות שלמה, אני זוכר במיוחד את הלילות שבהם עמדנו כל הסוסים והתבוננו בעדרים ובחיות הישנים בשלווה פחותה או יותרת את שנתם.
    פה ושם היה מתגנב שועל או זאב כדי להשביע רעבונו ומדי פעם היה מתפתח אצלנו דיון בשאלה מה נעשה אם טורף יתנפל על סוס.יש אחוז גבוה מבין הסוסים המאמין שאפשר לשנות את טבעם של הטורפים.ושאם חלילה קרה שסוס נטרף, אסור לפגוע במי שפגע בסוס. לא לריב איתם סתם שהרי הסוס כבר ממילא מת.
    לא אני
    פעם טורף ניסה לחסל אותי.בעטתי לו בביצים.חזק חזק.כשהוא התפתל מכאבים בעטתי לו בראש.חזק חזק.ואז משהיה סתם מוטל על האדמה התרוממתי רק על 2 רגלי האחוריות ונחתתי על ראשו בכל העוצמה והנחישות.כמה פעמים.
    ''היייי'' פנה אלי סוס אחד ''למה אתה מתנהג בברבריות.יכולת לנסות לדבר איתו''.
    השבתי לו: ''הייי מצידי אתה יכול עכשיו לדבר איתו כמה שאתה רוצה''

    הגב לתגובה זו

    • אהבתי (ל''ת)

      סוס צה''ל בשדה, 18/08/06 21:59

      הגב לתגובה זו

    • סוס פרא אציל אתה סוטה, מה אתה עושה במדור? (ל''ת)

      Matrix3, 18/08/06 22:31

      הגב לתגובה זו

    • קצת דפוק אתה..

      ***, 20/08/06 07:40

      אבל המשל עם הטורף מעולה...
      צריך ההנהגה תלמד קצת...

      הגב לתגובה זו

  • 4.

    המאמר שטוף הדם הזה הוא של אותו דוד מיכאלי?

    מאמר נחוּת., 18/08/06 13:36

    איפה גוש הבשר נוטף הדם הזה ואיפה התפתחות, איפה השיסוי חסר המעצורים הזה ואיפה היכרות עם שכנינו, אזרחינו, ידידינו? מהו אחוז השיעים מכלל האוכלוסייה המוסלמית? באיראן שולטים שיעים, בכמה ארצות אינם שולטים? איך מתבצעת מלחמת הסונים בשיעים בארצות שבשליטה סונית? מה טיב היחסים בין חיזבאללה לבין השלטון הלבנוני? האם במדינה שבה שולטת השיעה נוהגות רציחות פולחניות? מהו טיבו של השלטון באיראן בימינו? האם אינם כותבים ספרים שאנים רצחניים, יוצרים סרטים שאנים רצחניים, האם אין ברשותם תרבות עתיקה להפליא שמקורותיה אינם אלו שעליהם דיבר המאמר הזה כלל וכלל?

    הגב לתגובה זו

    • כן, זה אותו מיכאלי. אני מניח שהוא מצטער עליו.

      חן, 20/08/06 03:23

      חבל שמשורה של מאמרים מופלאים, ומהספר הנהדר שתרגם וערך, מה שייזכר מהאיש הזה - לפחות בזמן הקרוב - הוא המאמר הזה, שאולי אפילו כתב מתוך ראיית עולם רחבה ובקונטקסט מתאים, אלא שכתב אותו למען אתר פופוליסטי שהכתיר אותו בכותרת איומה והפך אותו לחלק מאג'נדה פוליטית ברורה. אני לא מאמין שמיכאלי היה כותב מאמר שיתפרש כעליהום על האיסלאם באופן כללי (אלא שבאווירה ששורה כרגע על ישראל כך בדיוק עשה), ומצטער בשבילו על שיקול הדעת הלקוי שהוביל אותו לתת מאמר כזה, ללא הסברים ומראי מקום והסתייגויות, לעורכים ציניים כל כך. חבל.

      הגב לתגובה זו

    • כל מה שלא מסתדר עם השקר שלך הוא נחות?

      למגיב הנחות, 20/08/06 05:27

      אולי האינטלגנציה שלך נחותה, חשבת על זה?

      הגב לתגובה זו

  • 3.

    מפחיד, הטירוף אצלם בדם (ל''ת)

    שימרית, 18/08/06 12:28

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    מאמר מעולה, כן ירבו (ל''ת)

    ציון, 18/08/06 12:26

    הגב לתגובה זו

  • 1.

    נשמע לא רע!

    סוס פרא אציל, 18/08/06 12:24

    לפחות הם משתמשים בחשיש וזהו סבבה לכשעצמה, שנית הם נשמעים פחות פנאטיים ופרימיטיביים מהיהודים (בעקר הדתיים המשיחים הקיצונים), ואני מעריך את אומץ ליבם,
    וחושב שהדת שלהם מדברת אלי יותר מהיהדות הפרימיטיבית האוסרת עליך לחטט באף בשבת.

    הגב לתגובה זו

    • מצויין הצטרף לשאר חברייך מהשמאל

      אייל, 20/08/06 04:41

      כל האבק אדם הגלותי יעלה באוויר.

      הגב לתגובה זו

    • זה מתחזה חולה נפש ומסכן.עליבותו ניכרת ממילותיו

      סוס פרא אציל, 22/08/06 20:41

      מתחזה למה אתה מתחבא? אם יש לך משהו להגיד לי תזדקף ותגיד בשמך.לא ככה בפחדנות.

      הגב לתגובה זו

    • לך על זה, אחמד! (ל''ת)

      גל, 23/08/06 17:52

      הגב לתגובה זו