 |
14.
ארז נשמה, אתה הגדול מכולם :-)
שימי,
29/07/06 16:19
|
|
 |
13.
learn how
yogi,
los angeles,
24/07/06 10:44
|
i am in los angeles,i would love to practis meditetion. any / body knows where .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
הקושי במדיטציה
מעוניין,
מרכז,
11/07/06 15:50
|
|
 |
זה בחינם אין כסף - ויפאסנה
ל"ת
רונה,
11/07/06 17:35
|
|
 |
לא מדוייק
דורון,
12/07/06 03:21
|
מצפים ממך לתרום סכום שלפחות יכסה את עלויות השהות שלך אם לא תתרום אתה מחרבן לעצמך את הדהרמה ואתה לא רוצה את זה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ממש לא חייבים
דנה,
30/04/07 08:55
|
לתרגל מדיטציית ויפאסנה יש עוד הרבה אפשרויות והן לגמרי בחינם ישנם גם הרבה מקומות בארץ שמקיימים סטסנגים שזה מפגשי מדיטציה ללא תשלום
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
מדיטציה
שירה,
11/07/06 12:33
|
מדיטציה היא הרבה יותר מאשר דרך להתמודד עם קשיי היומיום, או להתחסן מכאב . הסבל (דוקהא) הוא בשום אופן לא קושי כזה או אחר, הסבל הוא עצם הקיום האנושי (גם אם הוא מענג ומהנה). כל מסורות המדיטציה מכוונות למטרה גבוהה יותר ,לשחרור מהזיהוי העצמי המוגבל עם גוף ונפש מוגדרים ופתיחת פתח לזיהוי עצמי שונה מהותית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה
ארז,
11/07/06 15:01
|
אני מסכים איתך ולא מסכים איתך.
אני לא מסכים איתך כי במובן מסויים המדיטציה נועדה בדיוק על מנת לשחרר אותנו מהסבל של חיי היום יום, וסבל זה, אגב, אינו שונה כל כך ממה שאת מגדירה כ''סבל של עצם הקיום האנושי'' מכיוון שאותו קיום אנושי אינו מתרחש בשום מקום אחר מאשר במסגרת ''חיי היום יום''.
אני מסכים איתך, מכיוון שמנקודת מבט אחרת, המאבק אל מול הסבל יכול להראות כלא יותר מאמצעי אשר נועד להוביל אותנו חזרה הביתה אל טבענו המקורי שהוא אכן ה''שחרור מהזיהוי העצמי המוגבל שלנו''. כפי שהבודהה עצמו אמר, שאנו מגיעים לגדה השניה אין טעם שנמשיך לשאת את הרפסודה על גבינו, כלומר המדיטציה אשר נועדה לשמש אותנו על מנת להתמודד עם הסבל, היא רק אמצעי, ולא המטרה, וחשוב לא להתבלבל בין השניים.
בברכת כל טוב,
ארז.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מדיטציה
שירה,
11/07/06 21:53
|
אכן למדיטציה יש השפעה בהרבה רמות, אני מתרגלת מדיטציה כבר שנים רבות ולא יכולה לדמיין את חיי ללא אותה הזדמנות יומיומית של חיבור לרבדים עמוקים של שקט והתעלות . אבל לדעתי כדאי גם לתת את הדעת למסורות העתיקות בהן מדובר אשר מחפשות את הדרך לשחרור ממעגל הלידה והמוות , ולהקרבה העצומה אשר הם מוכנים להקריב כדי להגיע לשחרור זה, הקרבה שהיא הרבה מעבר ללשבת ולסבול קצת מכאבי ברכיים, הקרבה של הרצון לחיים אנושיים עם הטוב והרע שהם מזמנים לכל אחד מאיתנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בדחילו ורחימו
ל-שירהרונהואורן,
12/07/06 11:32
|
רונה, את התשלום התובעני משלמים במטבע אחר, עד למצב שבו לא רוצים להתעסק בתשלומים בכלל
שירה, כתב דורון (נכון, לדעתי) - צריך לכסות את עלויות השהות. זוהי תרומה מרצון וגם דרישה צודקת. ניתן גם לראות זאת במונחים של דיוק- רק המינימום הנדרש ולא אגורה אחת יותר מצד שני, הצדקה. אני מאמינה שצדקה אינה מכוונת למקבל ואינה משפיעה על הנותן אלא כולה לשם שמיים, לכן פטורה ממיסי קיומיות
אורן- בהקשר האמור, הצעתך פירושה זירוז הקץ לתרבות הצרכנית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
בודהיזם טיבטי בבתי ספר בארה''ב
אריה,
מבשרת,
11/07/06 09:43
|
כחלק במאבק להרגעת האלימות בבתי ספר - נערך ניסוי המתמשך גם היום - בכמה בתי ספר יסודיים בארהב. מלמדים שם מדיטציה עפ''י העקרונות של הבודהיזם הטיבטי - מתוך מגמה להגיע להקטנת האלימות. כמובן שהפסיכולוגים המקומיים צורחים וטוענים כי החוקה לא מרשה הכנסת דת לבתי הספר - אבל התוצאות מדברות !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
מדיטציה
רונה,
11/07/06 07:35
|
כנראה שכתב בעצמו אינו חווה מדיטציה טובה.
רק בהתחלה חווים כאבים, כן והם כמעט בלתי נסבלים. אחרי תרגול ארוך (ויפאסנה למשל ) באיזה שהוא שלב כשמגיעים לשיא הכאב הכאב נעלם ומתחלף באנרגיה וזרמים טובים ונעימים וההרגשה נפלאה! ממליצה לכל! וכן לא לפחד ולא להיכנע לכאב, הוא נמוג. רק צריך להחזיק מעמד להגיע לרגע המופלא הזה שהוא פתאום מתחלף והגוף עבר למצב של הנאה! מנסיון!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה
ארז,
11/07/06 14:55
|
מנקודת מבטי אין דבר כזה כמו ''מדיטציה טובה או לא טובה''. כל מדיטציה משמשת כמרפסת ממנה אנו יכולים להשקיף על נוף של הארה, גם אם היא כואבת וגם אם לא, וכל מדיטציה נועדה ללמד אותנו לקח ספציפי בנקודת זמן ספציפית.
מנקודת מבטי, אגב, זה לא ''הכאב שנעלם ומתחלף'' אלא התגובות שלנו לכאב הן שמשתנות. מצד אחד אנו מפתחים יכולת מיקוד יותר גדולה אשר מאפשרת לנו להביט בכאב ''ברזולוציה'' יותר גדולה אשר מאפשרת לנו לראות כי הוא בסך הכל מורכב מרכיבים בדידים של אנרגיה וחום ומצד שני אנו לאט לאט לומדים שהכאב ''כואב'' רק כל עוד אנו דוחים ולא מקבלים אותו. ככה אנו לומדים להתיידד איתו, וידידים, כידוע, גורמים לנו הנאה.
בברכת כל טוב,
ארז.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הכאב שמתחלף
רונה,
11/07/06 17:29
|
לא נכון ארז, הכאב באמת נמוג ומתחלף בהרגשה ובהנאה שמימית אם מצליחים לעמוד בכאב הבלתי נסבל כמעט עד לשיא הוא מתחלף, באמת! הוא נעלם ! אני חוויתי זאת במדיטציות ארוכות בקורסי ויפאסנה, אני מדברת על מדיטציה של 3 שעות ללא כל תזוזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
The process of Meditation
Shiva,
Los Angeles,
11/07/06 04:23
|
A good Yoga practice with focus on the breath leads to Meditation as a natural process. www.yogaofheart.com
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
הכניסו את המדטצייה למתכונת החינוך!
אורן,
לא פה,
11/07/06 02:19
|
כל הזמן מזיינים את השכל על מהפכות בחינוך, רוצים מהפכה אמיתית: תכניסו מדיטצייה במתכונת החינוך מגיל 14 ומעלה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חחח איזה מדיטציה
ציפי,
11/07/06 05:23
|
קבלית ? טראנסצנדטאלית ? ויפאסנה ? סילבה ? קונדליני ? צ'אקרות ? אור ואהבה ? חיבור לעצמי העליון ? חיבור לעצמי הטבעי ? חיבור לאני האמיתי ? חיבור לילד הפנימי ?
מה שבטוח, חברי הועדה שתקום כדי להחליט על סוג המדיטציה, לא יצטרכו לחפש עבודה כמה שנים טובות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
נכון
א.,
11/07/06 00:46
|
אני יכול להעיד שמאז שאני עוסק במדיטציה יכולת ההתמודדות שלי עם בעיות גדלה פי כמה. באופן כללי, לדברים אין השפעה גדולה כמו שהיתה בעבר. אני לא מזועזע בקלות, ועדיין יכול לחוש דברים בעוצמה רבה. קשה לתאר בכמה מילים עד כמה המדיטציה שינתה את חיי ואת האישיות שלי. זה ''סוד'' שרק מעטים בעולם מודעים אליו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
מה שאתה מתאר הוא פיתוח סובלנות
קלינגון,
10/07/06 23:00
|
כלפי מצבי חיים ותחושות לא נעימים. בהחלט מטרה ראויה וחשובה.
סובלנות, אבל לא השלמה וקבלה. וההבחנה הזו חשובה.
אבל כשהעיקרון הזה מובן, אין צורך ללמוד אותו על כרית מחוץ לחיים. אפשר גם ברכב בפקק תנועה, באוטובוס, או במכולת.
למעשה, עדיף בפקק תנועה, באוטובוס, או במכולת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
איך ואיפה הכי טוב להתחיל?
ל"ת
רוצה גם,
10/07/06 21:49
|
|
 |
מדיטציה
רונה,
11/07/06 17:33
|
אני ממליצה בכל לב על ויפאסנה קורס בן 10 ימים חינם. כן קשה, אבל שווה מאוד. רוכשים כלי חיוני לכל החיים!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בארץ יש שתי עמותות שמארגנות קורסים
צ'נרזיג,
11/07/06 08:04
|
של מדיטצית ויפאסנה:
''העמותה לויפאסנה'' שמארגנת קורסים של 10 ימים בחצבה: http://www.il.dhamma.org
ועמותת ''תובנה'', עם גישה קצת יותר רכה וקורסים יותר קצרים בד''כ, שמארגנת קורסים בכל מני מקומות בארץ: http://www.tovana.co.il
כל טוב!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תוספת
ארז,
11/07/06 14:46
|
ולא לשכוח את עמותת ידידי הדהרמה (www.dharma.org.il) אשר מספקת קורסים בבודהיזם טיבטי בהם הדגש הוא יותר על הפילוסופיה ופחות על התרגול. באופן אישי אני לא מעודד אנשים ללכת ישירות לקורסים של 10 ימי מדיטציה אינטנסיבית מכיוון שמנקודת מבטי זה דומה לשלוח מישהו שרק מתחיל לתרגל ריצה לרוץ מרתון. אני תירגלי שלוש שנים בקצב איטי לפני שהלכתי לקורס הויפאסאנה הראשון שלי וחוץ מזה זה חשוב שלאדם גם יהיה רקע פילוסופי מוקדם לפני שהוא נחשף לפרקטיקה. יש גם קורסים שבועיים במסגרת ''במרכז'' עם מדריכים מתובנה:
http://www.bamerkaz.com/
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
מסכים עם הכותב
מודט,
10/07/06 21:29
|
יש במדיטציה מימד ''חיסוני'' כאשר אנחנו לומדים לזהות כאב ולהתמודד איתו כמו שהגוף מזהה חידקים ולומד להתמודד איתם. כמו כן המדיטציה עוזרת להימנע מסבל עתידי בכך שהיא משחררת אותנו מכל מני מועקות שמתבשלות בתוכנו, כמו שחיידקים יכולים לקנן בגוף הרבה זמן לפני שהמחלה מתפרצת. משל יפה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
חיסון כן אבל..
יוסף.ש.,
צפון,
10/07/06 14:18
|
כמתרגל מדיטציה כ 26 שנים ברציפות אכן ניתן להגיד שהמדיטציה היא חיסון לא רק נפשי אלא גם פיזי (בגלל הקשר גוף נפש) אבל היא לא פועלת על עקרון החיסון הקלסי ששם נותנים נגיף מוחלש אלא יותר על עיקרון של הומאופטיה קלסית שבה דומה מרפא דומה. מדיטציה אינה בנויה על הסבל הפיזי בישיבה על הכרית, מדיטציה עושים בצורה הנוחה ביותר ללא כל סבל. מדיטציה שיש בה קושי בתרגול אינה יעילה לטווח ארוך. רק הנאה במדיטציה תביא אותנו לרצות להתמיד בה. כמו שאומרים ''רק אהבה תביא אהבה''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה
ארז,
11/07/06 14:41
|
אני מסכים שעלינו לנסות ולעשות מדיטציה בתנאים נוחים ככל האפשר מכיוון שסבל מיותר רק יכול לפגוע, אולם אחד הלקחים החשובים ביותר של המדיטציה היא שעד כמה שננסה להמנע מלחוות סבל תמיד ישאר שם גרעין נסתר כלשהו שלא יפסיק להציק לנו.
הבודהה הרי לימד אותנו שהדוקהה קיימת בכל, ובאמצעות המדיטציה אנו יכולים לחוות זאת בעצמנו. יחד עם זאת, הבודהה גם לימד אותנו שקיים פיתרון לדוקהה, וזאת באמצעות כך שאנו מוותרים על התשוקה - התשוקה לכך שהרגע הנוכחי יהיה שונה ממה שהוא. במאמר הנוכחי בסך הכל ניסיתי לטעון שאת אותו התרגול שאנו מבצעים ב''מעבדה'' הקטנה שלנו בעת המדיטציה אנו אחר כך יכולים לשאת איתנו לעולם הגדול שם היא מאפשרת לנו להתמודד עם אתגרים הרבה יותר קשים.
בברכת כל טוב,
ארז.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
נראה שהכותב מוגבל בהיכרותו את המדיטציה
מכ,
בש,
10/07/06 12:57
|
מטרת המדיטציה אינה לספק שקט נפשי - כפי שהכותב חושב. השקט הנפשי הוא /תוצאת לוואי/ של תירגול המדיטציה. המדיטציה - בהגדרתה האנגלית - היא מצב של הירהור. כלומר, להתמקד במשהו /שונה/ מצורת החשיבה הרגילה. ישנן טכניקות מדיטציה רבות, חלקן מתמקדות במילה או צליל (מנטרה), בנשימה, ועוד, וחלקן מציעות להגיע לאיזה שהו מצב של דימיון מודרך - של מקום ומצב נעימים - כדוגמת שיטת סילבה. ההוכחה לאי הבנת הכותב היא דרישתו ללפחות עשרים דקות של מדיטציה. פרק זמן זה או יותר נידרש רק בשלבים הראשונים של לימוד הטכניקה. מי שמיומן, יכול להסתפק אף ב2-3 דקות במהלך היום. מי שחייו כרוכים במתח רב במהלך היום, וודאי שחושש להרפות בהתחלה - מפחד שזה יפגע בהשגיו. ישנן טכניקות מיוחדות ללימוד אנשים לחוצים - עד שהם מבינים מעצמם שרגיעה בד''כ רק משפרת השגים ולא פוגעת בהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה
ארז,
11/07/06 14:32
|
1) אחת המטרות החשובות של המדיטציה, גם אם לא היחידה, היא אכן לספק שקט נפשי
2) על פי הידוע לי המשמעות המקורית של המלה מדיטציה היא ''לערוך הכרות עם'' והיא מתייחסת ליכולת של התרגול המדידטיבי לאפשר לתודעה שלנו לערוך הכרות עם מצבי תודעה השוכנים מעבר למימד הקונספטואלי בו היא בדרך כלל מוצאת את עצמה תקועה
3) בשום מקום במאמר לא ''דרשתי'' לעשות לפחות עשרים דקות של מדיטציה ביום. לדעתי אין סרגל אחד לפניו ניתן לקבוע כמה זמן ''צריך'' לעשות מדיטציה, והדבר משתנה מאדם לאדם, ומתקופה לתקופה. בכל מקרה, 2-3 דקות נשמע לי קצת מעט, ומהנסיון שלי ככל שאדם צובר יותר ויותר ניסיון במדיטציה יש לו דווקא נטייה לשבת לתקופות ארוכות יותר ויותר. בחלק מהמרכזים במזרח אוסרים על מי שלוקח חלק בסדנאות לישון יותר מ-4 שעות בלילה על מנת שיספיקו לעשות מדיטציה בכל שאר ה-20 שעות ביום.
בברכת כל טוב,
ארז.
הגב לתגובה זו
|
|