 |
21.
על איוב וארץ עוץ
הקוסם,
16/01/08 15:42
|
מאמר נחמד, אך אולי מוטעה: http://www.etzion.org.il/dk/1to899/798mamar.htm
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
כלב מיהודה יהושע מאפרים ותקוות חוט השני
תמר ושמעון,
17/06/06 22:25
|
ישנה חשיבות מיוחדת, ששני המרגלים שלא הוציאו דיבת הארץ, באו דווקא משבט יהודה ושבט אפרים.
מקומו של שבט יהודה הוא במזרח. מקומו של שבט אפרים במערב. שני השבטים נמצאים על קו האמצע. זהו ציר האיזון, שבין כוחות הימין החסד מדרום וכוחות השמאל הגבורה הנקראת חכמה סתומה ללא חסדים מצפון.
הקו הזה לא רק מאזן את הכוחות הקוטביים אלא משנה אותם מאחד אותם מעבר אותם זה לזה. לכן לכלב בן יפונה משבט יהודה וליהושע בן נון משבט אפרים היתה רוח נוספת. הם ראו מעבר לפחד מעבר לאין.
כל שינוי וכל מעבר מרעיד ומטלטל את הנפש שדורשת את הזהות שלה את ההרגל. לפעמים הנפש נצמדת לזהות, יותר מהרצון שלה לאושר, שמצריך שינוי זהות.
כאבי גדילה הם חלק בלתי נפרד מהשינוי. והפחד לאובדן הזהות הוא ממש ברמה הגופנית. כי בתוכנו ממש, יש ביטוי כימיקלי, רישום של אותם מצבים רוחנים. והם נוכחים בגופנו
השינוי מתחיל בזריחה מיהודה במזרח, מהכתר הנקרא ''אין'' שמוזכר בספר הזהר מפי שמעון בר יוחאי ''כפירות משונים''. משונים מלשון הלא מושג שגורם לשינוי.
אותיות יהודה הן למעשה ''הודיה'' המפתח הראשון לקבלת השפע, אנחנו חייבים להודות, להתחבר, להתמקד, מכוח ההתכוונות של הכרת תודה על החיים עצמם ועל כל מורכבותם. ובחרת בחיים. זהו כוח המפתח הראשון זהו תהליך מחזורי של הזכרות.
אותיות אפרים במערב הוא כוח הפראים, הראשונים עיבור ובערה. מעין סוג של תאי גזע, שרש שמשנה כל דבר כוח הערב הגלום באפרים הוא ''ירפאם'' כוח הרפואה שגם הוא כוח מעביר ממצב שלילי אל מצב חיובי ממצב סגירה אל מצב פתיחה אלו כוחות התקווה, תקוות חוט השני שנתנו שני המרגלים לרחב.
ותקוות חוט השני היא של כולנו, היא במרחב ובבחירה, לכן היא רחב, בחר וחבר. ההתחברות אל המרחב דרך התקווה שהיא כחוט השני. רחב היא שונה ומשתנה היא שומעת את הנשמה שלה את ה', היא כלולה מכל אדם ונכללת בכל זכר. היא נכונה לשינוי ובזה כוחה. אנחנו צריכים לזכור להניח את התקווה הזו על חלון בחומת נפשינו. רחב גרה על החומה. במעבר ובחסימה. היא על הגבולות. ובגבולות הפרשה הזו עוסקת.
רק וכך אנחנו מגלים את הכלים, המפתחות, שמעבירים לנו דרך תקוות חוט השני. זכרון התודה ובקשה ונתינה של הכוחות המרפאים שלנו על ידי הארת הפנים והארת הפנימיות שבנו. הודיה ירפאם הוד-יה ירפאם אם פנינו יאירו לכל והכוונה למורכבות החיים נצא מצל הפחד
הוצאת דיבת הארץ היא שלילת החיים וקסמם האצור בהם. הוצאת דיבה היא הבחירה לראות את המוות שבחיים ולכן היא לשון הרע שיוצרת פחד יאוש רפיון ההשתקפות של פרשת המרגלים היא בדמותו של מקושש העצים ושמו צלפחד והוא צל הפחד שבוחר ובורח. בוחר בחיים ומעדיף את המוות מקושש בעצים שהם מהות החיים ומהות הדואליות של הטוב והרע התקווה מול הפחד. העצים שהם שרש החיים ומאזני האטמוספירה על פני האדמה הזו ושרש חיות הקשר שבין העולמות. הבחירה בחיים משנה את ההרגלים שלנו מהקבעונות מחייבת אותנו להיות מרגלים ממקום הרגלים בתנועה מתמדת אל העתיד חלק מחוכמת הבחירה בחיים היא לקבל שינויים ללא צל של פחד לראות את ירידה כתנאי הכרחי לעליה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אכן אתם מחוברים ומצטטים הרבה מדברי
ל"ת
הרב גינזבורג...,
20/06/06 13:35
|
|
 |
Shalom Tamar and Shimon
Benjamin,
London,
19/06/06 23:09
|
Shalom Tamar and Shimon, Forgive me for writing in English. My keyboard decided to have a mind of its own. It has been shown enough times and unambiguously that only ONE tribe of B’nai-Israel was enslaved in Egypt; the Levites. (Shevet Levy) As beautifully written as your message was, this by itself dismantle your comment. Try again. Benjamin
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה תמו''ש.
ל"ת
איילת,
18/06/06 05:58
|
|
 |
שיהיה לך שבוע נפלא איילת
ל"ת
תמר ושמעון,
19/06/06 16:22
|
|
 |
19.
מי זה בדיוק אנחנו?
אאא,
17/06/06 20:37
|
את מחשיבה עצמך לאחד הנביאים? מנהיג המייצג ציבור גדול? אם לא,למה את לא משתמשת בגוף ראשון יחיד?
זונה בתקופת המקרא לא בהכרח היתה נערת ליווי אוקראינית. מרבית הדתות הפגניות של אז התבססו על מה שכונה ''קדשות''. נשים שנתנו שרותי מין בחינם כדי לקרב לדת.מעין קומינציה אפקטיבית מאד של מחזיר בתשובה עם נערת ליווי. ועל רעיון הקדשה אפשר רק לומר... אחח,היו ימים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למרגלים
חסוי,
אילת,
10/01/08 14:49
|
|
 |
18.
שיר על הנפש המרגלת בחדש ומורגלת בכאב ישן
תמר ושמעון,
17/06/06 18:28
|
פתחי זרועות אין קצורי דרך יש לעלות על השביל עם כיב לכי אל הבאר שם תשבי לגמי מעט מים ישנים
מחי פיך קחי נשימה כמו שעון דופק הרצון ביקשתי אהבה רציתי בך ואינני שם קחי גם את החלל של הבאר מלאי ממים חדשים עתיקים מים שלא ראית מהם מעולם מעין מאין יווצר מי תחושות, זרמי רגשות מפל אותיות שירה שכשוך קולותינו ואהבה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מקסים !
ל"ת
תודה,
17/06/06 19:34
|
|
 |
17.
You inspire me!
dedicated fan,
Denmark,
17/06/06 16:33
|
I think some of you are missing the point Carmel is trying to make, or you are just afraid to dig in and actually know the truth. Instead, try to reflect on what she says. You'll get much more out of.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
לא זאת אף זאת:
המקובל האלוקי,
17/06/06 14:26
|
על חטא המרגלים כותב הרבי מקוצק ''בעניין חטא המרגלים יש להבין הלא אמרו אמת אך העניין כי אמת אינה מה שגלוי לעין כל אלא דווקא אם מייגע האדם את עצמו להעמיק ולמצוא את דבר השם לאמיתו אז נקרא איש אמת, כיהושע וכלב'' כלומר אין תוכו כברו וזה ידוע ורק השתדלות נוספת תביא לגילוי האמת לאמיתה והיא ההפתחות עד לכדי פגיעה כפי שציינת וכו'. וכך גם עם רחב הזונה שכידוע היתה מהיפות בנשים ו''כל האומר רחב רחב מיד נקרי'' (תענית ה, ע''ב) ועל כן קשה עוד יותר לרדת אל צפונותיה וכו'.
זכי למצוות!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה אתה אומר ?
גבר גבר,
17/06/06 16:52
|
|
 |
כן זה נכון
מקובל,
לא אלוקי,
17/06/06 18:06
|
רק היית אומר ''רחב רחב'' וכבר היית גומר במכנסיים (או בכותונת הפסים או מה שלא לבשו אז). זה כמובן לא נעים, וחז''ל אחרי זה סייגו את העניין והכריזו שרק מי שהיה ''יודעה ומכירה'' (כלומר מכיר אותה אישית, את הזונה), היה נקרי, כלומר מוציא קרי.
מה חשבת, כל התלמוד זה רק איך לבנות סוכה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
תודה. יפה!
ל"ת
ש.,
17/06/06 14:19
|
|
 |
מצטרפת. מרתק, מאיר עיניים ומרחיב ענפיו של עץ הדעת.
ל"ת
אבישג,
17/06/06 15:56
|
|
 |
14.
לא בדיוק הבנתי
kitekat,
17/06/06 13:50
|
אז עם כל הכבוד לדואליות (כפירה מול הגנה עצמית), המרגלים חטאו או לא? אולי היתה זו סתם עילה להשאיר את בני ישראל עוד 40 שנה במדבר עד שלא ייוותר בקרבם אפילו עבד אחד לרפואה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
אלוהים הבטיח כל טוב!
יוסי פרלשטיין,
17/06/06 12:14
|
וחזקה עליו שמילתו היתה מילה ולכן מוקשה בעיני לשם מה היה הטורח לגייס כמה בשר ודם כדי לנסות לאמתו או להפריכו ומוזר שבעתיים שהדברים מוצאים לפועל כאשר האספסוף הממורמר כבר קרוב יותר לכנען מאשר לגושן ומוזר פי שבעים ושבעה כל המתואר על מי שלאור היום עשו חארקה עם האשכול במוט בשניים כאילו הם בשכונת התקווה בימים הטובים ההם, אמצע שנות המיתון ולא בארץ אוייב שמיד היה מזעיק את שוטריו למראה הזרים דוברי השפה השונה ( או לפחות ניב אחר שהרי נוודים מדבריםאחרת מפלאחים) והם שבים פראנה על תקן סוכני שיווק של קונפיטורה רומנית כי אם נעריך שהשיבה ארכה שבוע לפחות מן הסתם לא היה להם משהו אחר להציג בפני העם וכל האופן שבו הוקעו על גילוי דעתם וגיבוש הערכת המצב כפי שראו לנכון מבחינתם מעלה סימן שאלה. גם על קורח אני הרירואה פנים אחרות במראה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חזקה עליך ידידי שאלוהים לא חושב כמוך
תום,
17/06/06 17:59
|
וחושב אותך... הכל אפשרי בממלכה.... רב הנסתר על הגלוי ואת הגבולות אנחנו פותחים מחדש הפחד שני פנים לו פחד ההשרדות - הבסיס, אין לך צאנס לפתוח גבולות אתה רק על הבסיס ופחד מהפחד המקום שכולנו רוצים שואפים להרחיב גבולות הייתי חייל שמן טירון לא יכולתי לרוץ מטר ירקתי דם אכלתי..... אחרי שלושה חודשים מצאתי את עצמי רץ ליד המפקד כולנו היינו מופתעים בעיקר המפקד עשה ממני דוגמא לכל המחלקה מה אני אומר בקיצור הפחד לגיטימי הגבולות והנפילים והעמלקים והמוות הכל שם, מחכה לנו.. אבל המוטיבציה, ידידי, זה המנוע, שובר מחסומי פחד ולוקח אותך רחוק מעבר למה שחשבת שאתה מסוגל את הגבולות תמיד אנחנו יוצרים הם מתחילים בראש...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
למדתי משהו מעניין
זיו,
17/06/06 11:24
|
|
 |
11.
מה ההתמרחויות הללו?
יוסי פרלשטיין,
17/06/06 09:20
|
נשלחו תריסר מודיעים. עשרה חזרו ואמרו את האמת בפנים ועליה נענשו כמו תמיד במצבים כאלה. כלב לא הכחיש את העדויות אלא פעל להעלאת המוראל כי ממילא לא נותר לו נתיב מילוט אחר. ברור שמשה ואלוהים שמו את הקלפים על המקום הזה ואלטרנטיבה זמינה אחרת אי אפשר היה לחלטר ברגע האחרון. יהושע השתתק ומכיוון ששתיקה שווה זהב הוא זכה במינוי. דרך אגב איש לא אמר שהארץ רעה. כולם שיבחוה אלא שכנראה גם אנשי המידות לא פקחו עיניהם לתת תזונה. מי שחי טוב נראה בהתאם וזה רק מעיד על מקור מחייתו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
הדרך
חווה,
17/06/06 08:05
|
המרגלים נשלחו לבדוק ולראות את אימא אדמה את האישה אך הם היו עיוורים.לא פעם בחיינו אנו עיוורים ולא רק במפגש עם החדש אפילו במפגש עם עצמנו אנו עיוורים. היכולת לפתוח את הלב ללא חשש - לראות קשורה בהתפתחות שלנו ורק כאשר נהיה מסוגלים (והרי יש בידנו את היכולת עם סגולה אנחנו) ליבנו יוכל להפתח כי התחזק הוא ומבין את רעיון הניגודים ומקבלם .ואנו בדרך כל אחד בדרכו וכעם בדרך . החשיבות בעניי זה לא כמה זמן זה יקח (40 שנה לעם ישראל)אלא החשיבות היא להיות בדרך מבחינת שיוותי ה' לנגדי תמיד . ואם חשבנו שהגענו לארץ ישראל האם באמת הגענו? שנזכה להגיע שבת שלום
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
נפיחה מילולית ברוטב יהדות מתקדמת וניו-אייג'.
ל"ת
חייל,
יבנה,
16/06/06 23:36
|
|
 |
i agree with you, she lost it
yosi,
new york,
17/06/06 08:51
|
and ''da vinchi'' is another shit flat hollywood movie from the country of the ''free thinkers'', now about woman and god: ''it is said that 10 KABIN of talking came down to the world, and from them 9 to the woman. it is also said that the one who finds god keep his mouth shut.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כשהאב הרוחני שלך נוטש (גפפני), אתה כועס ויורה לכל הכיוונים
ל"ת
ככה זה,
17/06/06 11:03
|
|
 |
8.
באתרנו תכירו את המהות האמיתית של היהדות ולכן
דעת אמת כנסו,
16/06/06 20:50
|
מומלץ באהבה להכנס אל האור אותו אנו מפיצים כבושם תובנות אל חיקו החפץ באור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
תודה כרמל וייסמן מדהימה.
ל"ת
גילי,
אילת,
16/06/06 17:18
|
|
 |
-- כאן המדור לחיפוש קרובים -- ניתן להשאיר הודעה.
ל"ת
למרכזיה חייג 0,
או המתן,
17/06/06 10:31
|
|
 |
אתה גילי תגר במקרה ?
ל"ת
רונית,
ירושלים,
17/06/06 04:21
|
|
 |
6.
הדואליות של האין
לא,
חשוב,
16/06/06 14:45
|
התפיסה של האין ומקבילתה - היש המוחלט מרתקת בעיניי. כרמל, אשמח מאוד אם תוכלי להרחיב בעיניין זה או אם תוכלי להפנות למקורות רלוונטיים. תודה ושבת שלום
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
הפירוש שלך מתחבר עם הפירוש השני של רחב הזונה-מוכרת מזונות
אלעד,
16/06/06 14:25
|
ישנו פירוש שני לרחב הזונה, אחת שמוכרת מזונות וזה מסתדר יפה עם זה שרחב מסמלת את הארץ והארציות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
בינת הלב
דודו,
צפון,
16/06/06 13:44
|
מקסים מחכים נתן לי תשובה בכלל לו יכלת יותר באתר מימות השבוע ותיקנת רק מאה אזיי את לחמך אספת אימצי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ניקוד. מה לגבי ניקוד ?
ל"ת
קמץ קטן,
16/06/06 16:42
|
|
 |
3.
כתוב מעניין מאד
ל"ת
ebe2,
16/06/06 13:33
|
|
 |
2.
אחת דבר אלהים שתים זו שמעתי
מלך הקופים,
ממלכת הקופים,
16/06/06 13:29
|
ההעמדה של ההפכים זה מול זה והניסיון להגדיר את הארץ המובטחת על פי תפיסת השכל האנושי צפוי מראש לכשלון. ''אחת דבר אלהים שתים זו שמעתי'' לא מאפשרת למעשה תפיסת שכל האדם בארץ ישראל בה אמורה להתגלות מלכות השם. מלכות הויה מובטחת רק למאמינים הגמורים שאין להם שום ספקות באמונה. הרצון לרגל את הארץ לפני כיבושה ולהגדירה בגבולות השכל האנושי מבטאת פגם באמונה. אפילו אם נאמר שהכוונה היתה להראות עד כמה לא ניתן לכבוש אותה על פי הטבע האנושי כדי להאדיר את מלכות האמונה. מבחינת שם הויה אין שום חילוק בין ההפכים ושניהם אחד הם !! ''נס'' למעשה מגביל את מלכות הויה כי הוא בוחן את מלכותו בעינים גבוליות !! מלכות הויה אינה מתייחסת בכלל למציאות הגבולית של הטבע !! ה''נס'' פורץ את גבולות הטבע אך בו זמנית הוא גם נותן לו מציאות !! הארץ היא בבחינת ''מה'' ''וראיתם את הארץ מה הוא'' !! ארץ ישראל נועדה להיות מיושבת ע''י ''צורת אדם'' הנקראת ''מה'' שהיא ''צורת ישראל'' ועליה מתגלה כבוד שם הויה. ה''מה'' היא צורת חיים אמונית - אמונה עיוורת - שלשכל אין בה כל תפיסה. מצד התפיסה השכלית המאמינים נתפסים כמשוגעים וחידה פלאית איך אותם משוגעים שורדים את כל הפרעות והגזרות עליהם בכל הדורות. זוהי צורת חיים המתקיימת ב''נס''. ''כל ישראל צדיקים'', פירושו שהחיים בישראל הם משוגעים לעיני השכל הגבולי !! בני ישראל הם מציאויות לא רציונליות !! צורת חיים לא רציונלית נקראת ''מה'' !! ה''צדיק'' הוא בבחינת ''מה'' !! ה''צדיק'' הוא יסוד העולם וחשיפתו וגילויו מחריבים את כל המערכות הסדר העולמי ומביאים חורבן לעולם !! האמונה השרשית היא בלתי מודעת לחלוטין !! המאמין הפשוט אף אינו מודע לכך שהוא מאמין !! הוא יכול להלחם באמונת ההבל של האחרים בעודו נוהג בדיוק כמותם תחת מסווה חיצוני של ''אותה גברת בשינוי אדרת'' !! כל ההבדלים בין הפרטים הם מבחינת המודעות העצמית !! כל המלחמות בעולם שרשם בשוני במדרגות המודעות של היריבים. המשותף לכולם הוא אותו ''מה'' !!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה ?
ל"ת
צדיק,
16/06/06 14:41
|
|
 |
1.
השבת ברחת לעולמות אחרים אנא שובי
שי שלום,
16/06/06 10:40
|
אלינו במהרה למרות שהיה מעניין בצפיה אמיתית לשבוע הבא שבת שלום
הגב לתגובה זו
|
|