 |
30.
כתבה מדהימה וחשובה
משה,
תא,
15/06/06 12:52
|
|
 |
29.
גם ביהדות יש את עניין התיקון
מן הקבלה,
13/06/06 23:24
|
מסכת חוויות נפשיות רגשיות קשות מנשוא, שאמורות לנתק את האדם מן ''הגיבנות'' האנרגטיות שכובלות אותו ל''מטריקס''. ניקיון שאמור לחבר את האדם לשורש נשמתו בכדי שייחיה חיים ללא מציאות מדומה. אגב תיקון שכזה עוברים רק מעט עקב הקושי הכרוך הכך, צריך להיות אדם חכם, בעל יישוב הדעת ומוסרי, לא מעט אנשים איבדו את דעתם בתהליך, מזה הפחד בכניסה חזקה לרזי הסוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
שאלה אפיקורסית
י,
13/06/06 15:05
|
ושמא הנטייה לדחות את פתרונות הקסם, את גלולת המטריקס הכחולה, את הסומא - שבתרגום למושגים אחרים פירושה העדפת האמת על פני האושר - שמא הנטייה הזאת היא תוצאה של סולם ערכים ושל ''חינוך'' שהוטמע בנו?
מהו המקור האמיתי של אותה תפיסה מוסרית הגורמת לנו לדחות את גלולת האושר?
האם הסבל הכרחי כמחנה אימונים בהשרדות? האם עצם העובדה שתחושת הכאב מתריעה בפני סכנות (ועל כן חיונית) אומרת בהכרח שעלינו להתנסות מדי פעם בכאב?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
גיבוב שטויות ניו אייג'י
שנוליק,
ירושלים,
12/06/06 19:01
|
תאור הבודהיזם לא נכון, תאור הפסיכיארטריה לא נכון, המסקנות לא נובעות מהמידע - בקיצור - שיטחיות של ידע, חשיבה ומסקנות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
26.
יופי של כתבה
עמוס,
ת''א,
11/06/06 19:01
|
מעניינת ושקולה. הצלחת להבהיר במילים פשוטות דילמה עתיקת יומין. תודה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
כמה אנשים טובים מגותמה הומתו לידי!
יוסי פרלשטיין,
בת ים.רמב''ם9,
11/06/06 14:24
|
היו אתי בבתי החולים אנשים בערכו של מיודענו גותמה וחלקם אפילו עלו עליו בצניעותם, בנלבבותם ובהסתפקותם במועט הקיומי והחברתי. הם רוסקו פיזית, נפשית ומוראלית מול עיני. ראיתי ושמעתי! אילו הפציינט סחדהרתא היה מגיע לגהה או לאברבנל בתוקף צו אישפוז הוא היה יוצא דרך שק ניילון שחור בדמדומי השחר ואילו היה עליו רק להעביר יומיים בהסתכלות צמוד לתחנת האחיות של מחלקה ב שלוותה 1973 היה מסיים כגנן או כמנקה קשקשי וסנפירי דגים בסופרמרקט בתור שיקום מקצועי. כישורים להיות בודהא חסרתי משום מה. אין ולא יכולה להיות קדושה בבעל חיים. מה שמפריש, מתגרד ומזדקף לו איננו יכול להיות קדוש כי התיבה מסמלת את הבידול וכל נסיון לכלול חיים ובידול מהם בכפיפה אחת הוא ללהטוטנים. אבל הייתי בין משוררים, אמנים, הוגים, מוסיקאים ואיש מהם לא כמה להיות אפילו בראמה. הם היו פרחים בחלקת בור שמספיקים לה דרדרים והפסיכיאטר המחוזי ניפה אותם מן החלקה בשל בעייתיותם. הבודהות זקוקות לעידון ולאצילות. בישראל צריך אנשים שיעבדו כמו חמורים, יזיינו כמו שוורים ויזללו כמו סוסים!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
חחחחח אוי האולקוס האולקוס
ל"ת
וגם הלב,
11/06/06 06:25
|
|
 |
מה ? על מה מדובר?
ל"ת
יש הסבר?,
11/06/06 10:04
|
|
 |
אני מדברת על זאת שאוכלת את הלב
יש אלוהים,
11/06/06 16:19
|
|
 |
23.
תסלם על ההסתייגות בסוף
מיקה,
מרכז,
10/06/06 22:22
|
כתבה יפה ומרתקת. התוספת בסוף יותר מחיונית - לא רק ברמת האחריות לקוראים, אלא גם כחלק מהדיון עצמו. הגלולה, כמו ההתבוננות, המדיטציה ושאר דרכים למצוא את האושר שבתוך ומעבר לסבל - היא אמצעי ואמצעי חשוב. במקרים רבים, אנשים מצליחים להכנס לתהליך של חיפוש וגילוי עצמם ואושרם רק לאחר שהונמכה מעט מידת הסבל הנורא של הדכאון או החרדה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
ארז יש עוד כמה שאלות
ראובן,
הרצליה,
10/06/06 19:36
|
ואם הנסיך גואטמה לא היה נסיך אלה נולד לפשוטי העם, האם היה הופך לבודהא? אם הוא לא היה נסיך הוא היה מזדעזע משלושת המראות? האם יש היום נסיכים שאביהם המלך יכול למנוע מהם מראות מצערים? ואם הלימודים לא היו ביער מחכמים מתבודדים, (האוניברסיטה של הטבע) אלא במוסדות לימוד , האם הוא היה נעשה בודהה? האם היה מגיע לאותם תובנות. ואם היה חי היום וחווה דיכאון, האם היה פונה לעזרה נפשית? ואם היה פונה לעזרה נפשית, האם היה מקבל תרופות, או מקבל פסיכו-טרפיה על ידי דיאלוג מול פסיכולוג. ואם היה נפגש אם מטפל לצורך פסיכוטרפיה , האם האישיות שלו לא היתה מביאה אותו למסקנות דומות? מי אמר שפסיכוטרפיה מונעת מקבלת מסקנות אינדיבידואליות? או כמו שאמרו כשהייתי ילד ''אם לסבתא היו גלגלים....''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
In a world full of people
Crazy,
10/06/06 15:38
|
only some want to fly, Isn't that crazy ?
A man decides after seventy years
That what he goes there for is to unlock the door
While those around him criticize and sleep...
And through a fractal on a breaking wall
I see you my friend, and touch your face again
Miracles will happen as we speak
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
תודה, כתבה טובה
ל"ת
אני,
10/06/06 01:44
|
|
 |
19.
הפסיכופוביה של הפסיכיאטרים
אורן,
תל אביב,
09/06/06 11:04
|
ארז שמיר היקר, אתה מעיד על עצמך בסוף המאמר שלא קיבלת תרופות פסיכיאטריות. אין לי טענות כלפי הצורך שלך לומר זאת, אבל האם זה לא נובע, אולי, מפסיכופוביה (פחד מאנשים המוגדרים ''פגועי נפש'')? אנו חיים בחברה פסיכופובית במידה רבה. המערכת הפסיכיאטרית מלעיטה אנשים רבים בתרופות שאינם זקוקים להן במקרים רבים, על מנת להפיג את הפחדים של הרופאים המטפלים בהם, ולא על מנת לעזור למטופלים. ייתכן שיש מקום לתרופות נגד דיכאון לתקופה קצובה (עד שנה) אבל אני מסכים איתך לחלוטין שבשום אופן אין לראות ב''דיכאון'' מחלה כרונית המצדיקה טיפול לכל החיים. לצערי, פסיכיאטרים רבים רואים את הדברים בצורה שונה ממני וממך. אורן quietly@walla.co.il
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
Offsetting desire
Jacqueline,
Arad,
09/06/06 09:47
|
Desire,according buddhism is the root cause of worldly existence .Defeating it,is the begining of wisdom,towards the cure of all ills of this damned world
הגב לתגובה זו
|
|
 |
defeating desires, according to
avi tzanani,
hatikva,
10/06/06 09:42
|
modern researches, is the best way to get to a deppressing place like arad
הגב לתגובה זו
|
|
 |
#
Jacqueline,
Arad,
10/06/06 11:07
|
Arar is a superb place from which U do not see much of Hatikva
הגב לתגובה זו
|
|
 |
To Mr Sana'ani
Alfassy,
M.Klita,
10/06/06 10:28
|
|
 |
17.
בעניין
לא מבין,
09/06/06 00:13
|
הצנזורים
שממשיכים אפילו ביתר שאת.
מה קורה כשמפרסמים בתגובות קישורים לאתרי אינטרנט למיניהם? האם גם אותם צריך לצנזר? האם מערכת ניו אייג' עוברת על התכנים באתרים השונים ובקישורים מאותם אתרים?
האם יש לNRG איזו שהיא אחריות על התכנים באתרים השונים שמגיבים ממלצים עליהם בתגובות?
למה העורכת מצנזרת קישורים שאני מעלה בתגובות?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא רוצים אותך פה
אחד,
11/06/06 01:05
|
אתה לא קולט. גם בפאזה הקודמת שלך בתור איגוד המגיבים היית כאן בלתי רצוי. אתה איש נאלח ולא פלא שמצנזרים אותך. סע לשלום
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אולי תתחפף/י
ציפורי,
10/06/06 00:55
|
כבר מהאתר הזה. נמאס ממך. יצאת מכל החורים. חשבת על זה שרק אותך מצנזרים כי אתה החרא היחידי פה? לא שמת לב שאת/ה היחידי שלא מפסיק להתבכיין על צנזורים? די. לך מפה. תמצא לך מקום אחר שבו לא מצנזרים. שמעתי שבאתר של מכבי דווקא מעניין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תבין
שולמית בלנק,
09/06/06 18:38
|
אחרי שלעגת לעדית על החירשות השכול של יעקב זנדמן שהטרדת באובססיביות את מיכל גזית - ובערך כל כותב אחר במדור
אתה מתלונן על צדק? תתנפנף
אני ממליץ שישלחו את הIP שלך למשרד לאיכות הסביבה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זכר שקוראים לו שולמית..... איזו מקוריות..
ל"ת
--,
בעיית זהות,
09/06/06 22:45
|
|
 |
בלנק זה זכר. שולמית שם משפחה.
ל"ת
בלנקו,
09/06/06 23:03
|
|
 |
לרוב אתרי התוכן המסחריים יש מדיניות
קומנדו IP,
09/06/06 16:41
|
נגד פרסום לינקים בתגובות
במיוחד כשהלינקים מובילים לאתרים של בריוני סייבר
אם יש לך ביקורת על צנזור תגובות, פנה באמצעות הצינורות המקובלים ותפסיק להציף בתגובות וברשת בכלל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וואלה? אז כנראה NRG שונים
לא מבין,
09/06/06 18:50
|
כי חופשי מפרסמים לינקים לאתרים שונים בתוך התגובות.
חוץ מזה שלהודה הקודמת שלי היה המשך שהיא לא הועלתה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה אתה חושב שNRG חייבים לך משהו?
צד ג',
10/06/06 00:33
|
אתה פה האורח, והמארח מיישם את המדיניות שלו איך שבא לו
מתוך תנאי השימוש באתר זה
https://www.makorrishon.co.il/nrg/images/nrg/gifs/channels/users_bar/use_conditions.html
מידע שנמסר על ידי גולשים
1. החברה מאפשרת לגולשים בחלק מהאתרים למסור מידע ותכנים כגון: תגובות לכתבות, צ'טים (להלן - ''התכנים של הגולשים'').
2. הגולש מתחייב בזאת, כי התכנים של הגולשים שיוזנו על ידו הינם בהתאם לכל דין, לרבות העדר לשון הרע ו/או הוצאת דיבה ו/או הפרת זכויות יוצרים ו/או פגיעה בפרטיות ו/או צו איסור פירסום.
3. הגולש מתחייב בזאת לשאת באחריות ביחס לתכנים של הגולשים שנמסרו על ידו וזאת לשלילת אחריות החברה. בנוסף מתחייב הגולש לשפות את החברה בגין כל תביעה ו/או דרישה ו/או נזק ו/או הפסד שיגרמו כתוצאה מאי קיום הוראות תנאי השימוש ו/או מהפרת הוראות החוק ו/או מדרישת צד ג' כלשהו ו/או מפרסום מוטעה, וזאת לרבות הוצאות משפטיות. השיפוי ישולם מיד עם דרישתה הראשונה של החברה וזאת מבלי לגרוע מכל סעד אחר העומד לחברה על פי כל דין.
4. הגולש בביצוע פעולת מסירת התכנים של הגולשים לאתר מצהיר בזאת במפורש כי הינו בעל מלוא זכויות הקניין הרוחני בתכנים, והוא מרשה בעצם מסירת התכנים לNRG מעריב לעשות כל שימוש בתכנים, לרבות פרסומם ו/או הסרתם מאתרי מעריב ו/או פרסומם בכל מדיה אחרת הקשורה במישרין ו/או בעקיפין לחברה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בעניין
לא רוצה,
להבין,
09/06/06 08:23
|
הצנזורים
נמאס כבר לשמוע על זה ממך
תרגע אחי
ההמלצה שלי: תפחית בקפאין
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
טור מעניין מאוד ומנוסח בבהירות
אחת,
08/06/06 21:51
|
יחד עם זאת יש לי כמה הערות: 1 כדורים נגד דכאון אינם מביאים למצב מאושר או אופורי. הם מסייעים לאדם להגע לעמק השווה, למין מצב רוח נייטרלי. אין מה להשוות אותם לרעיון הסומא בספר של האקסלי, הסומא דומה יותר למריחואנה או אקסטזי וברור שהרעיון פסול ורע. אם לאדם יש נטייה לדכאון שגורמת לו להתחבא כל יום מתחת לשמיכה ולבקש נפשו למות, יש לעזור לו לגרש את השדים ולהביא אותו למצב שיוכל להתמודד עם היום יום, לפעמים רק כדורים עוזרים בשלב הזה. מידה מסוימת של סבל בחיים היא הרי בלתי נמנעת בכל מקרה, אז למה לא להקטין אותה למינימום האפשרי? 2 כמישהי שבמסגרת הכשרתה ועבודתה פגשה הרבה פסיכיאטרים ופסיכולוגים, אני יכולה להעיד שלהרבה מהם יש פילוסופית חיים רחבה ועמוקה שמגיעה מעבר לדגשים ביולוגים נטו, והדבר משפיע על דרך טיפולם. כיום ידוע שהקשר האנושי בין המטפל לפונה הוא המרכיב הראשי החשוב בטיפול, ושהמטפל מביא ביודעין או שלא ביודעין את השקפת החיים שלו לחדר הטיפולים. יש חדירה מאסיבית של זרמים פילוסופים לתכנים הלימודיים של מטפלים, ואפשר למצוא נקודות השקה רבות בין רעיונות בודהיסטים ואחרים לתובנות של מטפלים ומטופלים. אלו אותם רעיונות שפשוט מנוסחים במילים אחרות, זה בדוק!:-) 3 אבל איפה הבעיה בכל זאת? טיפולים בכדורים זולים בעשרות מונים מטיפולים בשיחות. ולמרות שמחקרים הראו שטיפול משולב של שיחות וטיפול תרופתי הוא היעיל ביותר כנגד דכאון, פסיכיאטרים רושמים בעיקר כדורים, כי אין תקציב. רק העשירים יותר יכולים להרשות לעצמם טיפול איכותי ומורכב יותר, וזה לדעתי מצב שדורש שינוי מידי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכים. ולכן
י,
13/06/06 14:53
|
משתמש בתגובה שלך כאכסניה לתגובה שלי.
אם נמשיך את האנלוגיה של ארז על כאב פיסי וכאב נפשי, ועל הכדורים שמטפלים רק בסימפטום ולא בבעייה, הרי ברור ומובן לנו שמשככי כאבים נועדו לטפל רק בכאב, ובכך עלולים להדחיק את הבעייה. ובכל זאת, בהרבה מצבים, וברמות כאב גדולות, אותם כדורים הם ברכה גדולה. והאנלוגיה על כדורים וכאב נפשי תקפה גם כאן, ואף יותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
Psychiatry is not working
NewYork,
NewYork,
08/06/06 21:29
|
in the U.S. these institutions are getting closed each day. Lack of results. Insurance company scams, etc.
Soon this psych cult will belong to history
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
כול ''כדור'' עוזר בצד אחד ופוגע בצד אחר
dafna57,
רמת-גן,
08/06/06 21:26
|
היו פעם ימים שלא רציתי את החיים כי ''סבלתי'' בשיא ה''סבל'',בבי''ח ''שיבא'' עוד לא גילו מה יש לי ולקחתי ''הרואין'' כדי לא להרגיש את ה''סבל'',לאחר 6 שנים החלטתי להפסיק ה''הרואין'' כדי שבניי לא ידבקו משמוש שלי,אני כבר עשרים שנה לוקחת ''פרדניזון'' למחלה שגילו לי,זה כבר פגע בי,יש לי לאורך הרגל ''כרישי דם'' ,לפני שנתיים עשר שנים של ניקיון ושמירת מוטולוגיה עברתי ''שטף-דם'' במוח,לאחר הניתוח שעברתי שהייתי ללא הכרה וחזרתי לעולם הזה שכבר מכירה את גן-עדן פה,יום אחד שהיה לי פגיעה ב''קריסטל'' שיש בראש שלחו אלי פסיכיאטר ,ישר סיפרתי לו את כול חיי הוא לאחר ששמע אותי אמר לי:'' אני רושם לך כדור לרגיעה וכדור לשינה''.ישר עניצתי לו:'' זה כדי להתפטר מזה שאתם לא יודעים,אז יותר טוב לחזור למה שלימד אותי ניסים אמון,גם יותר טוב לעשן ''גרס'' לרגיעה ,הרי בכול העולם הפסיכיאטרים רק עדין עושים ניסיונות על אלה שסובלים''. כן אני בין היחידות בעולם שממשיכה לחיות למרות שיש לי מחלה קשה,אני למדתי לאחר שעברתי מוות שי חיי בידי,מודה אני יום יום שהיכריתי את ניסים אמון שלימד אותי איך לחיות טוב. כן כול כדור בעולם עוזר בצד אחר ופוגע בצד שני,הלוואי ויהיה יום שיגלו מה אביא לעולם מחלות.דפנה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
ליוסף, לארז ולמי שרוצה
סיבלנו על כתפנו,
בע''מ,
08/06/06 19:44
|
יוסף, האם אתה כבר לא סובל בכלל אף פעם? כתבת: ''הסבל מקורו באי הבנה (בורות) בלבד וברגע שיש הבנה הוא נעלם כלא היה''
קודם כל, רק מי שלא סובל יכול להגיד את המשפט הזה.
לדבריך, כל עוד אתה סובל, אתה לא מבין (מה בדיוק?), אם אתה לא מבין, איך אתה יודע מה יקרה כשכן תבין?
הבנה באה מההיגיון, בעוד הסבל בא מהרגש. כך שגם אם נבין את הסבל ומקורו עדיין נסבול. ההבנה כשלעצמה לא מונעת סבל.
אבל מה זה בכלל סבל?
סבל, להבדיל מקושי, הוא לא מצב פיזי או נפשי כשלעצמם. סבל היא מילה שמתארת ומגדירה את התייחסותנו כלפי מצב נפשי, קושי, לא נעים ומתמשך. תיאור שהוא סובייקטיבי ויכול להשתנות במשך הזמן. מה שייחשב סבל לאחד, לא ייחשב כך לאחר. אנחנו לא תמיד סובלים מאותם דברים, וגם לא באותה מידה.
דווקא בהתחלה, כשרמת המודעות קטנה, סובלים פחות. ''לטיפשים לא כואב''.
אחר כך, ככל שרמת המודעות עולה, יש גם יותר סבל. למעשה אחת הסיבות העיקריות שמונעות התפתחות היא חוסר היכולת שלנו להתמודד עם קושי. כי כשאתה מודע ורואה, אתה רואה לא רק את הטוב, אלא גם את הרע. רובנו מוכנים לראות יותר ''טוב'', אבל לא מוכנים לראות יותר ''רע'', קשה לנו להכיל את זה.
בשלבים יותר מאוחרים של ההתפתחות ושל יכולת ההכלה של ''הרע'', לא נשאר הרבה ''רע'' שאיננו יכולים להכיל, ומכאן ההרגשה כאילו אין סבל, פשוט ההגדרה הסובייקטיבית שלנו משתנה, מתרחבת.
מכאן נובע, שגם מוארים יכולים לסבול, אומנם יש להם פחות סיבות, כלומר יכולת הכלת ''רוע'' גבוהה, אבל רק באופן יחסי. בנוסף, יכול להיות שלמוארים יש כאלה סיבות לסבול, ש''הלא מוארים'' לא יכולים בכלל לתאר.
אם כך, סבל הוא לא מניע להתפתחות, אלא תוצאה של התפתחות. נולדנו לסבול.
הקושי, הוא המניע להתפתחות.
לכן אני לא מסכים למה שארז כתב, ש: ''תחושת הסבל משמשת אותנו על מנת להתריע מפני אותם המצבים בהם קיים חוסר איזון במערך הנפשי שלנו''
הסבל לא מתריע על חוסר איזון, אלא על יציאה מאיזון. וזה לא אותו דבר.
הקושי הוא שמתריע על חוסר איזון, למעשה הקושי הוא תוצאה של חוסר איזון.
חוסר איזון מתמשך, קושי מתמשך, יכול להפוך ל''סבל''. קושי וסבל הם לא אותו דבר, קושי שמצטבר עד מעל ליכולת ההכלה שלנו, יוציא אותנו מהאיזון ויוגדר על ידינו כסבל.
אז כשנולדנו לסבול, נולדנו גם עם היכולת (הפוטנציאלית) למנוע סבל, ובמובן מסוים זה מה שאנחנו מנסים לעשות כל הזמן.
הדרך למנוע סבל, אם כך, היא להיות ערים יותר ויותר לאיתותים של ה''קושי'', ככל שנהיה מודעים לשלבים הראשונים של הקושי, להתחלת הקושי ואפילו לזמן שלפני הקושי, רגע לפני שהקושי נוכח (אני קורא לרגע הזה: שהקושי רוצה לבוא, למשל: רוצה לכאוב לי הראש. עוד לא כואב אבל אני מרגיש שזה בדרך). ככל שנעשה את זה, גם הכלי שלנו מתרחב, יכולת ההכלה שלנו גדלה והאפשרויות שנגיע עד למצב של סבל הולכות וקטנות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
המטריקס הוא סרט משיחי
ג'יזוס,
קרייסט,
08/06/06 19:21
|
שכמו שנאמר כבר בתגובות מבוסס על רעיונות נוצריים משיחיים, הקשר שלו לישו חזק עשרות מונים מהקשר הקלוש שלו לבודהא. חוץ מזה זה סרט בינוני מאוד שלא לדבר על ההמשכונים שראויים לראזי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
ואברהם אבינו על רסיטל??
עופר,
אזרח העולם,
08/06/06 19:20
|
מה היה קורה לו אברהם אבינו היה עובר טיפול בעקבות רצונו לשחוט את בנו?? האם אנו היינו היום עם שנקרא יהודי? אם אברהם אבינו היה עומד לדין על מעשהו מן הסתם שהוא היה נשלח להסתכלות בכפייה או שהיה יוצא זכאי בעוון אי כשירות לעמוד לדין. בכלל,אני טוען שאלו שנמצאים במזרע,גהה ועוד קרובים יותר להארה מאשר ארז או יוסי .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
בודהא בטיפול
פסיכי-יאטר,
08/06/06 18:14
|
נוגדי דיכאון מסייעים ואף מצילים חיים במקרים רבים. עם זאת, מי שיכול להתמודד עם המצוקה בלעדיהם בדרך של טיפול, ילמד לזהות את המצוקה שהסימפטומים שלהם מאותתים עליה, במקום להרדים את ההאזנה לה. אם אפשר בלי, עדיף להאזין למצוקה ולפענח אותה.
בכל מקרה, השאלה היותר מעניינת בעיני בנוגע למיפגש עם הפסיכיאטר המחוזי, אינה מה היה קורה אילו בודהא היה משתמש בנוגדי דיכאון אלא מה היה קורה אילו הבודהא היה עובר טיפול.
האם הבודהיזם היה קיים? לא. הוא ככל הנראה לא היה קיים. בטיפול בודהא היה לומד לבטא את הרצונות שלו, את התשוקות שלו, אולי לומד להפחית את הסבל באמצעות חשיפת הלא מודע שלו. הוא היה מכיר ברצונות שלו במקום לנסות להפטר מהם. ספק אם הבודהיזם המבוסס על הימנעות מתשוקות ומרצונות היה קם במקרה כזה.
הבודהיזם הוא דת נחמדה יחסית לשאר הדתות, אבל הוא מתמודד בחוסר הצלחה עם היותנו יצורים בעלי רצון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לכן ידם של עמיתיך הרסו משפחה במקום להצילה
יוסי פרלשטיין,
11/06/06 18:37
|
הטיפול האכזרי דג אותי במים עצובים של מציאות משפחתית קשה והוא ידע עלינו הכל. הטיפול הפר שבועת רופא שמחייבת למנוע מפציינט כל ארוע שאמור להרע את מצבו והוא לא רק שלא מנע מאבי המנוח לרסק את רקמת חיי הנישואין אלא אף סיפק לו את ההכשר בדיבורים כמו ''יש לך שתי חארות בבית, חיים פעם אחת, תהיה אלוהים של עצמך ותעשה מה שבראש שלך'' החארות היינו אמי ואני- שנינו היינו מסומנים כחולים מזוהים של אבי. המנוח הלך בשרירות לבו והטיל את הבית לאלימות איומה שנמשכה עשר שנים כאשר עמיתיך צוחקים ונהנים.חובה היה על רופא לעצור את הסופה ביודעו שאחד מחוליו נחשף למראות איומים אבל הם רצו להפטר ממני ומאמי ובמקום להערך למחוייבות של המולדת כלפי כבן ניצולי שואה שנשען עליה באין משפחה הם עשו הכל להנדס את המתתי בשאון הנורא ובשימוש באותן תפיסות סאדיסטיות הם איבדו אזרח צנוע וישר דרך וקיבלו אד שסיפור חייו גועש בכל במה בי''ל ונותר אני מאשים של המנטליות הישראלית כולה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האם בודההא היה מאושר יותר אחרי טיפול (לא תרופתי כמובן)
וויפאסאנה?,
08/06/06 23:42
|
לפי מיטב הבנתי בודההא לא הטיף להימנעות מתשוקות ורצונות ככלל לחיים יותר טובים..
הוא אמר שמתוך התבוננות עצמית ממושכת כל אדם צריך למצוא את הדרך שלו להתגבר על הסבל.
כמובן שששאלתי שאלה יחסית מופשטת שכן קצת קשה לקבוע עד שלא הושבנו אותו על הכורסא...
אבל אפשר לתהות על השאלה האם כל אדם אשר נוקט בדרכו של בודההא ומשקיע זמן ארוך ובלתי מבוטל בחייו רק למען התבוננות עצמית ממושכת ייצא יותר מאושר מאשר אדם אשר הודרך על ידי אדם אחר עפ''י תבניות שנקבעו מהתבוננות על אחרים ויצירת תקנון פסיכולוגי?
ואיך נוכל לדעת באמת שאותו אדם המדריך אותנו לא מבצע מהתת מודע שלו השאה עלינו לדרך הפיתרון? והאם אותו מטפל מציע למטופל בעצם את שיטת הטיפול המתאימה למטפל..?
אני שואל מכיוון שלאחרונה נראה כי הרבה אנשים שמתרגלים וויפאסנות כדרך קבע ''מצאו'' שיטה לשיכוך הסבל ומעניין לדעת מה הפסיכאטרים חושבים על אותה דרך ואיך זה משליך על יסודות הפסיכואנליזה. (במידה ואתה באמת פסיכיאטר, אבל גם אם לא, אשמח לתשובתך.)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
מאמר יפה, אך הייתי רוצה להדגיש משהו
מישהו,
08/06/06 16:53
|
בתור אדם שמצד אחד מטופל תרופתית ומצד שני מתעניין ומתעמק בזן בודהיזם, טאואיזם, ופילוסופיות מיסטיות נוספות, הייתי רוצה להדגיש את חשיבות הפסקה האחרונה.
נטילת תרופות אינה סותרת התפתחות רוחנית ולעתים היא הדבר היחיד שיכול לאפשר את אותה התפתחות.
בכל מקרה, כתבה נהדרת. אני חייב להגיד שגם אותי העסיקה המחשבה האם לבודהה היו דיכאון או בעיות אחרות מן הסוג הזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נטילת תרופות סותרת התפתחות רוחנית
KILLIP,
10/06/06 16:45
|
''למה אתה שותה?'' ''כדי לשכוח'' ''לשכוח מה?'' ''את חרפת השתיה''
תרופות (וגם סמים ואלכוהול) מזיקים להתפתחות רוחנית במספר דרכים. הראשונה: הם מהווים ''משכך כאבים'' המפחית את הכאב/בעיה. זה לא שאין יותר בעיה, פשוט לא אכפת יותר. _וזה_ חוסם התפתחות רוחנית. כאב (פיזי ונפשי) הוא אות אזהרה שמשהו לא בסדר, וצריך לטפל בו לפני שהנזק יחריף. תרופות הרגעה מעלימות את הבעיה ומונעות בעצם את האפשרות לטפל בה. בדיוק כמו שאקמול מוריד את החום ובכך מפריע לגוף להלחם בחידיקים.
במישורים אחרים ובדרגות מתקדמות יותר, אדם הצורך תרופות (ואפילו אלכוהול במידה רבה) לא יוכל להגיע להתקדמות רוחנית. ''צריך עיניים פקוחות כדי לראות - משקפי שמש טובים לים, אבל לא לנהיגה בלילה או להתבוננות במיקרוסקופ''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שאלה למישהו
מטופל,
בפוטנציה,
14/06/06 18:17
|
בתור אחד שעושה מדי פעם מדיטציות אקטיביות והמליצו לי בגלל המצב שלי לההתחיל טיפול תרופתי אני רק רוצה לדעת אם תרופות נגד דיכאון פוגעות ביכולת לבצע פעילות גופנית.אני ישמח לתשובה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
מי שרוצה לןשמוע סיפור מדהים
שפיק,
08/06/06 16:37
|
|
 |
7.
מאמר מדהים! תודה.
ל"ת
אשל,
08/06/06 15:04
|
|
 |
6.
בסרט הנפלא ''דוני דארקו'',
סטודנט,
08/06/06 14:53
|
הגיבור וחברתו מזכירים בשלב כלשהו ש-''כמה נפלא היה יכול להיות להעלים את כל הזכרונות העצובים והכואבים, ולהחליף אותם בזכרונות שמחים''.
יותר מאוחר הם מציגים בפני הכיתה, כחלק מפרוייקט המצאות, את הרעיון ל''Infant Goggles'' שמציגים בפני התינוקות מראות שמחים ושלווים בלילה, כדי שיהיו להם זכרונות טובים. המורה מגיב למצגת, כאילו ישירות מתוך כתבי הפילוסופיה המזרחית - ''חשבתם שאולי תינוקות -זקוקים- לחושך?''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נפלא
ל"ת
תלמיד,
09/06/06 16:43
|
|
 |
5.
again confusion between judaism
avi tzanani,
hatikva,
08/06/06 13:58
|
and budhism. the movie ''the matrix'' is not based on budhist ideas but on judeo - christian ideas. the rebels are even call the real world ''zion''. in budhism there is no rebel against ''the kingdoms of the earth, but discipline and ebedience to authority. basically budhism is a religion os slaves, and gives only a very shallow solution to ''suffering''. and about budhism vs. medicions: western pshycology is based on western values and point of view. so the question is iirelevant. velesikum, as the budhist and the jews both say: if you don't know what you are talking about - don't say it here!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
דרך המלך
יוסף.ש.,
צפון,
08/06/06 13:47
|
בכתבה מתוארים שני מצבים קיצוניים, סבל ארוך ומתמשך עד מציאת הגאולה או לקיחת חומר כימי כדי להרגע בינתיים. לפי דעתי הסבל הגופני והנפשי אינו דרוש להתפתחות רוחנית אבל כולנו מתחילים ממצב של סבל. המטרה הרוחנית האולטימטיבית היא הארה שבה אין מהסבל הזה כלל. בדרך הסבל פוחת והולך והוא עצמו לא משמש כקטליזטור להתפתחות אלא כאינדיקטור הפוך להתקדמות. כל דרך שמאדירה את הסבל למען התפתחות היא מיושנת בעידן הדלי והתאימה לעידן הקודם, כיום בעזרת תרגולי מדיטציה ניתן להתקדם להארה כל אחד בקצב שלו כשהסבל הולך ופוחת עד למצב נקי מסבל. במצב זה האדם מתמודד עם חיי היום יום הרגילים ופותר בעיות בקלות וביצירתיות. הסבל מקורו באי הבנה (בורות) בלבד וברגע שיש הבנה הוא נעלם כלא היה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
to #4 Yosef. S
michael,
us,
08/06/06 16:55
|
To some extend my response to #2 - killip may relate to what you have written, as well.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
נושא חשוב
בהגוואן סרוקסט,
08/06/06 13:16
|
פעמים רבות שאלתי את עצמי האם מפני שממילא אנחנו רוצים להחלץ מהסבל לא עדיף פשוט לבלוע איזה פרוזק ולגמור עניין. ברור שמפספסים משהו אם הולכים על הכדור (בלי סיבה נוירולוגית רצינית - טוב שהוספת את הפיסקה האחרונה ארז). הכדור משקיט את הצורך בחיפוש רוחני אמיתי ובכך למעשה לא מאפשר לנו להתפתח. חוץ מזה, לא כל העניין הוא כן סבל לא סבל. חשוב גם גילוי האמת, לא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
גן עדן תרופתי
Killip,
08/06/06 12:16
|
אנשים המסתמכים על סיוע כימי לטיפול בבעיות, שקולים לאדם וחווה לפני עידן התפוח: הם לא יודעים להבדיל בין טוב ורע. יותר מדוייק, לא אכפת להם בין טוב ורע, והם לא מנסים לתקן את הרע, או להגביר את הטוב. זו היא סוג של ''אוטופיה לפרות''. אין כאן שום שיפור אישי, או פתרון. ''קח כדור ותהיה עציץ טוב וחסר דאגות'' האם גן עדן של טפשים הוא טוב או רע? תלוי למי. לפי דעתי זו הדרך הקלה ביותר לברוח מהבעיות אל אפטיה מתקתקה וחסרת כיוון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
to # 2 (killip)
michael,
us,
08/06/06 16:48
|
The style of black and white and very clear cut, which seems to be your style is not necceserely 'spiritual' or supportive. Think if there is other way to express your point of views. regarding the content of your response; see if you have a deep and wise friend, a disscussion with him/her might be very beneficial for you, and i say it from a place of friendship and appriciation to who you are. michael
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פרטליט השטן
Killip,
10/06/06 16:34
|
99% מהמקרים הם אפור ולא שחור ולבן. אבל לפעמים עדיף להציג תגובה קיצונית הפוכה, כדי לחדד את העניינים. תודה על הדאגה, אבל התגובה למעלה לא הגיע ממקום של מצוקה אישית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
אהבתי, אחלה טור. רק חבל
ברט ימפולסקי,
08/06/06 12:09
|
|
 |
Tguva
yoni,
10/06/06 20:50
|
yes it does bother. what i do is that i switch to printing format, and then it is cool
הגב לתגובה זו
|
|
 |
I meant
ברט,
11/06/06 20:49
|
|
 |
great how dea - how do you do it?
ל"ת
ברט,
11/06/06 20:48
|
|
 |
בקצה הכתבה ממש בלמטה של
444,
15/06/06 01:24
|
השורה האחרונה שלה יש סרגל ובין השאר כתוב הדפסה תלחץ על זה ויעלמן ההצקות ביי
הגב לתגובה זו
|
|