|
|
עד כה: 29 תגובות, ב- 9 דיונים.
|
|
|
הוסף תגובה
|
|
 |
9.
מענין לקרוא, אבל..
אלעד,
05/06/06 22:06
| ייתכן ודיעות אלו מתאימות לשלב מסוים בהתפתחות החברה, שחברות שונות עדיין מצויות בו, כנראה ביניהן עדיין גם החברה ההודית של היום?
אולי אלו המילים שנכתבו לשומעים מסויימים בלבד, ולכן בקרבינו הקוראים שגדלו בחברה אחרת, הן מעוררות התנגדות רבה.
לדעתי כדאי לקחת את ההתייחסות לגברים -נשים כהתייחסות לאנרגיות הזכריות -נקביות שמצויות בשני המינים. ואז אין בעיה . צד נותן מול צד מקבל. בתוך כל ישות שאנו מהווים. ואז רק המהות/התאוריה/הרעיון הבסיסי, הם אלו שנקבל ללא דרכי המימוש במציאות המוצעות - שכן אלו בבירור לא שייכות למאה הזו. גברים ונשים בהתגלמויותיהן הנוכחיות בגלגול זה ראויים לעבור אותה הדרך להגשמה עצמית מלאה וכל הבחנה ביניהם כתוצאה מראיית המציאות דרך משקפי החברה המעוותות - תוביל למחשבות אחרות. לילה טוב אלעד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
NRG נמאסתם
אא,
05/06/06 16:13
| אין כבר על מה לכתוב?
אולי תעשו קצת כתבות על כמה שהמזרחיים נחותים לעומת אשכנזיים?
על זה שהם צריכים להתחבר למהות המזרחית הנחותה שלהם?
על זה ששחורים צריכים להיות עבדים?
על הפיזיולוגיה של יהודי ועל זה שהוא זן מיוחד שדומה מאד לקוף (או לג'וק)?
חסרות פה כתבות גזעניות מגוונות יותר. אני כבר מצפה בקוצר רוח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לאא, תודה על התמיכה
ל"ת
אני,
10/06/06 13:38
| |
 |
ל-:) ואין ג'ל היקרים
אא,
07/06/06 00:49
| תודה על תמיכתם.
מקווה ש-NRG יפנימו את המסר ויפסיקו להפוך את עולם הניו אייג' הנפלא לגזענות שוביניסטית עלובה, שמזכירה יותר דיכוי מימי הביניים.
מקווה שNRG יגלו קצת ''מהות זכרית'', או ''ייצאו גברים'' ולא יסננו את ההודעה ה''נשית'' שלי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני אישית לא ראיתי שום ''דיכוי מימי הביניים'' בכתבה.
טרזן,
10/06/06 01:08
| אם כי אני מאמין איך קריאה שטחית של הכתבה יכולה לפרש אותה כך, יחד עם דעות קדומות שהתגבשו כבר לפניה הקריאה וגרמו לציפיות מסויימות אצל הקורא. יכול להיות שהכותבת אשמה בכך שהיא לא מבינה שיש אנשים שלא ממש מורגלים בקריאת מאמרים רציניים וכי יש צורך בכתיבה יותר ''עממית''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה אתה שולל?
בן,
צפון,
06/06/06 19:08
| תראה לאיזה יופי של חילופי תגובות המאמר הזה גרם (דיון 7)
ואם כבר להשוות יהודי לחיה כלשהי עפ''י היסטוריה אז המונח הנכון הוא -עכברוש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אא יקר
:),
06/06/06 16:48
| |
 |
המערכת עוד לא מספיק התפתחה
אין ג'ל,
06/06/06 09:13
| לשלב שאתה מבקש. הם נמצאים עדין בשלב עוד יותר פרימיטיבי, בשלב של סתימת הפיות, צינזורים מטעם ומלחמה במגיבים - לקוחות של האתר.
לא תאמין כמה אנרגיה וזמן משקיעים במערכת רק לצורך השלטת הדיקטטורה שלהם, אז מה הפלא שאין להם זמן לכתבות נורמליות?
אבל אולי יש עוד תקווה שאם נמשיך לחשוף את פרצופם המכוער אולי ילמדו משהו.
אל תתיאש א'.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
דואליזם!!!!!!!!!!!
ג'ננה יוגי,
05/06/06 15:05
| כל המאמר הזה נגוע בדואליזם חריף של גוף מול נשמה. הנחת היסוד פה היא שהנשמה היא משהו שונה מהגוף, שכלוא בתוכו: היא נצחית והוא זמני, היא טובה והוא רע.
מי שמקבל את זה שיבוסם לו. לדעתי זו השקפה לא בריאה וקצת פשטנית.
אין הבדל בין גוף לנשמה. הכל אלוהים.
אום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דעתך?
גד,
05/06/06 21:08
| אכן זו דעתך שאין דואליזם. אך על מה אתה מבסס את דעתך? על איזה כתבים או על איזה הגיון?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שלום גד
ג'ננה יוגי,
06/06/06 07:46
| תראה, יש לא מעט כתבים, מכל מני מסורות, שרואים את העולם ברמה העמוקה ביותר כאחדות אחת. בהינדואיזם, למשל, באדוויטה ודאנטה, כפי שאני מנחש אתה יודע, וגם, אפילו בצורה ברורה יותר, בשיוויזם הקשמירי. באדוויטה הכל הוא ברהמן והעולם הוא ''מאיה'' (ולא ניכנס למה זה אומר כאן) ובשייויזם הקשמירי, בפיתוח של תיאולוגיה מבריקה לדעתי, העולמות כולם, המוחלט ו-ה-י-ח-ס-י, הכל זה (כמובן) שיווה.
גם הבודהיסטים המאהאיאנים רואים את הכל כ''טבע בודהה'' ומכריזים שלעומק הדברים ''סמסארה היא נירוונה'', כלומר אין הבדל כלל בין העולם הזה לבין המציאות העליונה ביותר.
ויש עוד מסורות שונות שטוענות כך. באשר להיגיון שבדברי, לדעתי זה באמת מובן מאיליו ש''הכל אחד''. איך בכלל יכול להיות שניים (או יותר)? זה פשוט מרגיש לי הרבה יותר נכון וברור ופשוט ויפה.
מה, אתה לא חושב ככה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אדויתה ודנתה זה רק פרשנות אתה יודע...
גורן,
07/06/06 00:58
| |
 |
דואליזם לעומת אחדות
גד,
06/06/06 09:14
| הבעיה עם תפיסת האחדות) שהינה תוצר של צורך רגשי (דחיית העולם כמקור לסבל), אך לא ניתן לבסס זאת פילוסופית, גם ההתנסות שלנו הינה תמיד בגדר דואליזם. ההתנסות של אחדות שהבודהיסטים חווים אותה (וכן חסידי זרם האדוויטה) הינה, לפי הפילוסופיה של היוגה, אך השלב הראשון והתחתון בהבנה הרוחנית של המציאות. כיוון שזהו השלב הבסיסי ביותר, אין פלא שכל המתרגלים הרוחניים עוברים אותו ומדווחים עליו, אך רק אחדים מגיעים לשלב הגבוה של חווית אחדות ושוני בו זמניים - לנצח. מטרת החיים היא לחוות אושר. אושר תמיד נובע מחווייה דואליסטית. הטבע הרוחני הינו של נצח, ידע וחדווה. ההתנסות באחדות משקפת את חוויית הנצח (משמע קץ הסבל החומרי), מעליה ישנה חוויה של ידע, של הבדלה בין המקור לנביעה (אני, הנשמה, נובעת ממקור עליון, כשם שקרני השמש נובעות מהשמש), ומעליה יש יחסים עם המקור, עם סיבת הסיבות, ואלו מהווים את האננדה, את העונג האינסופי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האמת? מרתק.
ג'ננה יוגי,
06/06/06 12:43
| מעניין מאוד מה שאתה טוען. אני לא מסכים עם זה בכלל, אבל זה מעניין מאוד.
אני מסכים איתך שיש חוויה ראשונית של אחדות שיכולה להטעות, אם אנחנו חושבים שהיא סוף המסע. זו אחדות מוחלטת שהיא ללא פרטים, כגון מני הטראנסים המדיטטיבים, ה''סמאדהי'' (נירוויקאלפה וכו'), שיוגים נכנסים אליהם ומדווחים על עונג עילאי. אני לא מדבר על אחדות כזו, והיא לדעתי מלכודת רוחנית.
ישנה אחדות עליונה מזו, והיא הידעה העמוקה כי הכל אחד בצורה שלמה, כלומר ל-ל-א הביטול של הפרטים. זו אחדות המסוגלת להכיל בתוכה את הריבוי, כי היא מחוץ לדואליזם של אחדות מול ריבוי, היא ראשונית לכל דבר והיא אינה דבר. היא המקור לכל התופעות אך היא עצמה אינה תופעה. היא הכל. היא האלוהות.
מפתיע אותי שאתה אומר שאושר תמיד מגיע מחוויה דואליסטית. לדעתי אושר שנובע מחוויה של הפרדה הוא תמיד זמני, כלומר הוא עובר כאשר החוויה עוברת, כאשר אנחנו מתרחקים ממושא אהבתנו, למשל.
רק הידע העמוק של האלוהות הזאת, כלומר רק ההבנה שאנחנו היא ושאין שום הבדל בכלל יכולה להביא אושר אמיתי. זהו האושר של ה''סהאג'ה סמאדהי'', המצב ''הטבעי'' שבו ברור לנו שכעת ותמיד היינו ה-אחד ה-אינסופי שאין בלתו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אלוהות וגנוסיס
Tatu4Taty,
11/06/06 14:46
| הדילמה שהצגת נפתרת יחסית בקלות אם ניגש אליה מנקודת מבט גנוסטית. האל איננו אל בעל אופי ייחודי כיוון שהוא הכל. אך דווקא כיוון שכך הדבר, ישנה דואליות בתוכו - אלים שנמצאים בבסיס האלוהות חסרת הגבולות הזו. נוצרת התנגשות בין האחדות ובין הפירוד, וכך נוצר העולם. לפי הגנוסטיזם, הפירוד הזה התחיל מכך שסופיה (החכמה) ניסתה לגעת בבסיס האלוהות כאשר היתה כבר שם, ולכן רק התרחקה ויצרה מפלצת. המפלצת (הדמיורג) יצרה את העולם וגרמה לאנשים לחשוב שהם מוגבלים. האדם יכול להיות במצב של גנוסיס (ידיעת האחדות ואשליית המוגבל, כאשר הינך עדיין מודע למוגבל, העולם הפיזי, שקיים סביבך ובתוך האלוהות) ומצב של אשליית הפירוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה גד. דרך צלחה גם לך : )
ל"ת
ג'ננה יוגי,
08/06/06 09:04
| |
 |
ענווה
גד,
07/06/06 19:47
| בחור יקר, הדברים שכתבת, למרות שאינם ברוח מחשבתי, ''מריחים'' ענווה, שהינה התכונה הרוחנית החשובה ביותר. כל עוד שתשמור על תכונה זו, אני בטוח שהאמת תנחה אותה אליך. גד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דברים כדרבנות
ג'ננה יוגי,
06/06/06 17:37
| נכון, הדואליזם הוא לוגי. הוא מובן מאליו: הרי אנחנו חיים בעולם של ניגודים והפכים, ברור לא?
אחדות (שכוללת בתוכה פרטים)יוצרת הרבה בעיות: לוגיות, אפיסטמולוגיות, אונטולוגיות. אמת.
זאת מכיוון שהיא, כפי שכתבתי, ל-פ-נ-י השפה וההיגיון. לכן אי אפשר לתפוס אותה בעזרתם של אלו.
אני יודע שזה נשמע כמו תירוץ עלוב, והאמת שזה גם לא פייר, במסגרת ויכוח פילוסופי, לומר ''האמת שלי היא לפני כל פילוסופיה''. נכון, זה לא הוגן ואני מתנצל על כך.
שאלת הסיבה בדבר ה''אשלייה'' או ה''נפילה'', או הסיבה לסבל וכו' וכו' גם היא קשה, ואין לי עליה תשובה שלא נאמרה כבר לפני 2000 שנה.
למרות כל זה, כל מה שאני יכול לומר הוא שאני מרגיש, בודאות בלתי ניתנת להכחשה, מרגיש יותר חזק ממה שאני מרגיש את המקלדת תחת אצבעותי ברגע זה, שהכל אחד, ושאני אחד עם ההכל הזה. שאין ''שנים'' בקיום, שאין ''אחר'', שאין משהו שאינו בשלמות המוחלטת הזו שהיא ההוויה, שאין משהו נוסף למה שיש, שהוא מציאות אחת שלמה חיה, מתענגת ומודעת לעצמה.
אבל... אני רוצה לומר שייתכן שאני טועה. כבר היו מספיק אנשים שחיו באשליה - מי יודע, אולי אני אחד מהם? לכן אני מכבד מאוד את דעתך. נדע כשנמות, לא?
מה שכן, אם זו אשליה, זו האשליה הכי טובה שידעתי, השבח לאל : )
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אחדות עם פרטים
גד,
06/06/06 15:23
| אכן, האמת העליונה היא אחדות המכילה את כל הפרטים. אך אם יש פרטים, יש יחסים בין הפרטים, גם יש ריבוי. אם האל הוא פרט ואתה הוא פרט, ויש יחסים ביניכם, הדבר קרוב מאוד לדעתי. אך אם אתה הוא האלוהות ואין הבדל בינך לבין האלוהות, צצות בעיות לוגיות - אפיסטמולוגיות (תודעתיות) ואונטולוגיות (קיומיות) - שלא ניתן לפתרן, גם לא ניתפסות בתודעה. אם אתה קורא לחוויה של אחדות מוחלטת אהבה ואושר, שיבוסם לך. אך לגבי, אושר בא מאהבה, ואהבה מבוססת על דואליות, או יחסים בין האוהב לאהוב. חוץ מזה, מה יצא לך מלהיות אלוהים? אם אלוהים זה משהו אחדותי, מוחלט, אינסופי - אין בזה שום כף. זו הגדרה של דבר חסר חיים. בעולם החומרי אושר בא מיחסים חולפים. אכן, אושר כזה הינו אשלייתי ומקור לסבל. אך במישור הרוחני אושר בא מיחסים נצחיים עם המקור לכול - עם אלוהים בעל דמות, אישיות וייחודיות. ואין משהו נעלה מאלוהים כזה, כי אלוהים מוגדר כסיבת הסיבות. סיבת הסיבות חייבת להיות בעלת מאפיינים המסבירים את שנובע ממנה (למשל, אנחנו בעלי דמות ואישיות, מכאן שסיבת הסיבות חייבת להכיל את אלו). אם תגדיר את אלוהים כאחדות מוחלטת בעלת ידע מושלם ותודעה מושלמת, הגדרה זו לא מאפשרת להסביר את המציאות הדואליסטית, לא במישור החומרי גם לא ברוחני, וכן גם מדוע אנו שרויים כיום באשליה (הרי אנחנו אלוהים, לפי דבריך, שהגדרתו היא בעל ידע מושלם. למה שאלוהים כזה יהיה מכוסה באשליה? ואח''כ, על ידי ג'ננה ישתחרר ממנה?).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
בתכלס, גזענות פשוטה.
אנשופלה,
05/06/06 08:40
| שמתחילה בעצם המשפט ''הנשים הן''. האם לא היתה נזעקת הכותבת אם היו כותבים ''היהודים הם'' ומצדיקים אנטישמיות בכל מני נימוקים פילוסופיים? גברים בכל הדורות לא רצו להודות שהם אגואיסטים שרוצים הכל לעצמם ומישהי שתשרת אותם אז הם כיסו זאת בכל מני נימוקים פילוסופיים או תרבותיים שונים. בתכלס, הם עושים לנשים מה שאנטישמי עושה ליהודי. גזענות פשוטה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שוני בין גברים לנשים
גד,
06/06/06 09:18
| במישור החומרי נשים שונות מגברים, גם בפונקציות של גופן, גם ביכולותיהן הרגשיות. במישור הרוחני אין כל הבדל בין גברים לנשים. על ידי הכרה בשוני החומרי של כל אחד ותרגול התואם שוני זה, ניתן להביא לסדר חברתי, אך במיוחד ניתן להתעלות באופן הטבעי ביותר למישור הרוחני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
Lo baroor
Perri,
washington d,
05/06/06 06:46
| |
 |
4.
כל הכבוד דורית.
שדון עם לב זהב,
05/06/06 00:33
| מאמר מרתק. אם כי יש נקודות בעיתיות קצת שאולי אפשר ליפתור...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התייחסות
גד,
05/06/06 21:09
| האם תוכל להתייחס לבעיות, כך שניתן יהיה להרחיב בהם לוטבת כולם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
האשה תמיד אשמה!
שושנה,
אמסטרדאם,
05/06/06 00:17
| מעניין שתמיד טיפוסים שרואים צורך דתי להגן על נשים הם בעלי אהבה עמוקה, אבות רוחניים נעלים וכיו''ב. המציאות העירומה הוכיחה שתרבות בה הגבר מגן על האשה לא תורמת לקידמה כלום. בתרבות כזו לא מוצאים נשים כמו קלאופטרה, הילדגארד מבינגן, קתרינה הגדולה או מארי קורי. שום דת לא משרתת את האינטרס של האשה. הדת נועדה רק לשעבד אותה להפוך אותה ליצור מטופש ועבד נרצע לביתה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
האשה תמיד אשמה!
שושנה,
אמסטרדאם,
05/06/06 00:17
| מעניין שתמיד טיפוסים שרואים צורך דתי להגן על נשים הם בעלי אהבה עמוקה, אבות רוחניים נעלים וכיו''ב. המציאות העירומה הוכיחה שתרבות בה הגבר מגן על האשה לא תורמת לקידמה כלום. בתרבות כזו לא מוצאים נשים כמו קלאופטרה, הילדגארד מבינגן, קתרינה הגדולה או מארי קורי. שום דת לא משרתת את האינטרס של האשה. הדת נועדה רק לשעבד אותה להפוך אותה ליצור מטופש ועבד נרצע לביתה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''המציאות העירומה הוכיחה''
שדון עם לב זהב,
05/06/06 00:54
| את יודעת מה מה שאמרת לי מזכיר? פעם ישבתי באיזה פסטיבל סביב מדורה. בין השאר היה שם מישהו הודי. עבר שם חב''דניק אחד, הצביע עליו ושאל (בטון מזלזל): ''הוא משלנו?'' אז אמרו לו שזה לא משנה הרי כי כולם בני אדם. ומה הוא השיב לזה? ''המשטרים האפלים ביותר התחילו מהרעיון שכולם שווים''. כל הטענה שלך היא אותו הדבר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
איזה פחד!
בן,
צפון,
04/06/06 19:50
| ראיתי עיניים כל כך יפות ובהרף עין הן נהפכו למראה מחריד שידיר שינה מעיניי.!!
האם אני בשלב האנאלי וורבאלי של פטיש אישונאלי??
פרוייד!!!! תביא שורה!! דחוף!! * .ןן. * /----\
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גדול! :)
ל"ת
שדון עם לב זהב,
05/06/06 00:32
| |
|
|
|
|
|