 |
24.
איזה שטויות
דוגן,
יפן,
26/11/07 23:47
|
כל התשובות אפופות ב''אני לא יודע'' ובקלישאות בודהיזם (לא זן אפילו) לא מעודכנות ודואליסטיות. וקסמן לא מבין כלום, אני מניח שהפרופ' שלימד אותו כן מבין, אבל הוא כנראה לא הבין אותו.
לכל דבר יש נשמה, גם לאמבה ולכלב, אין יכולת לחשוב? כל מדען יפריך אותו.. לאחד בין גוף לנשמה? מה קורה לך
כעיקרון לפי כל המסורות חוץ מהת'רודא יש ''נשמה'' אינדבדואלית אבל אין דואליות במישור הטרנסנדנטלי.
הוא אומר כאלה שטויות.. לא מבין איך הוא מורה. בושה לזן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
דני. תודה על כל האהבה שאתה מביא לעולם.
ל"ת
תלמיד מסור,
רמת גן,
03/11/07 01:00
|
|
 |
22.
הזן של דני ווקסמן
שנטידווה,
07/10/06 12:51
|
הוא מופרך לחלוטין, והתשובות שלו לא רציניות ודמגוגיות, והקשר בין הזן הזה לבודהיזם הוא קלוש ביותר, אם בכלל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
דני, אנחנו אוהבים אותך!!
ש.,
גבעת-עדה,
29/05/06 19:48
|
|
 |
20.
דוגן, שובוגנזו, בודהא... אחרת
דניאל,
תל אביב,
29/05/06 00:12
|
לפני מספר שבועות ישבתי עם המורה שלי למדיטציה ודברנו על זרמים של זן. הוא למד ביפן ובעיקר לבד. הוא הסביר לי שדוגן מייצג בעיקר בתפישתו זרם המניח כי ה''הארה'' איננה מטרה בפני עצמה אליה צריך להגיע, אלה כל עוד אנחנו מתרגלים זאזן, זאת אורמת יושבים למדיטציה, אזי אנחנו חושבים את ''טבע הבודהא''. לתפישתו אין למסע סוף, ואין הארה אמיתית המסיימת את התהליך. על האדם לשבת כמה שיותר ולחוות את ''טבעו האמיתי''. זאת לעומת זרמים אחרים בבודהיזם, אבל בעיקר בהינדוהיזם, שמניחים אחרת. אני אישית בעיקר לומד איתו לשבת למדיטציה ולהעמיק במסע ה-Self inquirey אות הוא מלמד במגע ישיר, בו האנרגיה עוברת אליך ללא מאמץ מיוחד, רק לשבת מולו בשקט. לקרוא פרטים נוספים עליו אפשר באתרwww.rezaji.org
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
ני, אז יש קי בנין גיטוסו או לא? ואיך מפתחים אותו?
ל"ת
רק קי מעניין,
אותי,
27/05/06 22:36
|
|
 |
יש ''קי'' בכל דבר.
שי.,
29/05/06 23:16
|
|
 |
18.
בבודהיזם אומרים להגיע להכרת טבעו של המיינד. זה לדעתי
רונית,
27/05/06 20:29
|
|
 |
17.
אהבתי את דברי השולמית:
דונה,
27/05/06 08:41
|
''והעלוקה הלא היא שטן בדמות נציגת שירות לקוחות, המסננת שיחות העכברים.''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
יופי
ל"ת
יופי,
26/05/06 22:27
|
|
 |
15.
משפט השבוע :
שולמית היפה,
26/05/06 18:40
|
''והעלוקה הלא היא שטן בדמות נציגת שירות לקוחות, המסננת שיחות העכברים.''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
כולם מבלבלים את כולם..חוץ מהמוות..
מלאכית,
26/05/06 11:11
|
למה מתעקשים שוב ושוב לנסח אמת אחת שתענה על חרדת הקיום ונובעת מן המוות הבטוח. כפי שברור שהמוות מחכה בסוף הדרך צריך להיות ברור שאין לחיים שום משמעות מעבר. מה הייתם עושים אם ידעתם שסופכם יגיע בעוד יומיים.? את מה שהייתם עושים תעשו אפילו אם אתם משוכנעים שתחיו לנצח. רק מן המקום הזה מן הידיעה שהמוות הוא בלתי נמנע ושהחיים הם חד פעמיים ומאד שבריריים יש לכם סיכוי להפטר מחרדת הקיום. כל תרגילי ההבנה כל תרגילי חיפוש אחר אמת שתאיר את חייכם אינם אלא יוצרים מסך עשן סמיך על מנת לא להפיל את האסימון של אפסיות החיים מול המוות.המוות הוא השולט המוות הוא הבלתי נמנע.הוא מנצח וכל החיים הם מאבק לדחוק אתו ואת נוכחותו הבלתי ניתנת להכחשה. מדחיקים את האמת הפשוטה הזאת.אבל המוות הוא כאן בכל מקום .ואם אתם חושבים שאין לנוכחות הזאת שום השפעה על שאיך אתם מנהלים או מנסים לנהל את חייכם אתם חיים באשליה מטמטמת.
אני כבר מת בוא נתחיל לחיות.
זאת הגישה הפחות מתסכלת לחיים. כל היתר זיבולי מוח אופנתיים. אין פלא שכולם אומרים את אותו דבר אין מה לומר מעבר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המוות הוא חזיון שווא (2)
שי,
תל-אביב,
28/05/06 00:06
|
(המשך) אריכות הימים באה על ידי תיקון החיים בכל מובנם, וביחוד במובן המוסרי, ההולך ומתרחב, הולך ומתעמק, בכל השבילים שהם מתפצלים ממנו. רוח המוסר העליון, הממדד את החיים בערכם, חי הוא ושוכן בנפש על פי אותה המדה שהחיים מושקפים ממנו באורם. ולא יוכלו החיים להשקף באורם המלא, כי אם בדעת אל חי, מקור חכמה, חסד וגבורה המאוחדים. מועיל הוא גם כן פיתוחו של הרוח הלאומי, במה שהאדם מרגיש את אושר הקיבוץ הכללי בהרגשה חיה פנימית, ושמח בשמחת האומה בתור אבר מאבריה, שבזה פחד המות מצד מראה הכליון החמרי שלו מתקלש, שהרי נשארה היא האומה בדורותיה, שבה כל מעיניו. אבל אין זאת עצמותה של ההצלה מיראת המות, שהרי סוף כל סוף העצמיות הפרטית מתבהלת משידוד מהותה. עצם ההדרכה להסרת יראת המות צריכה לבוא על ידי ההתרגלות של אהבת החיים בערכם האמיתי. כל זמן שהכל מדומדם, וחשבון החיים בא רק במהומה, אי אפשר להמדות שיזוקקו, וממילא אי אפשר שהחיים יהיו נאהבים. כל ענין אהבת החיים, בא רק על ידי הפחד הדמיוני מהמות, ואי אפשר כלל לדבר על דבר הסרת יראה זו, שהיא מלח החיים. אמנם לא תמיד צריכים החיים לעמוד במדרגה זו הפחותה, עד שאין ערכם נמצא בעצמם, כי אם ביראת הפכם. על ידי קדושת החיים בתכנם העליון, אפשר לבוא לאהבת החיים העצמותית. לזה אמנם צריך שיגלה בנפש ערכו של הכלל, כלומר המציאות בכל היקפה, האדם ונשמתו, ערך הרצון הטוב והמוסר המוחלט בתכונת הנצח, ערכה של ההרמוניה הרוחנית עם החיים וההויה המגושמת. וזה כבר כולל חלק חשוב מהתוכן של חכמת האלהות והכרותיה הפנימיות. היסוד מונח בעילוי הרצון, והתעמקותו במעמקה של ההכרה, זיווגו עמה, והתאחדותו המוחלטת בקרבה. החיים כשהם מוכרים בערכם הטוב, הם בעצמם מסירים הם את התבלול מעיני ההכרה, המעכב בעד הבירור של ידיעת המהות הרוחנית, וערכי חייה המוחלטים. אז מתחיל העולם הרוחני להשתרע בכל הוד מילואו, מרגיש הוא אז בקרבו את עצמו וחופשו, והחיים הנשמתיים מתגלים לא רק בתור איזה שריד של חיים גופניים, שהם הנראים כהמלאים, אלא בתור גודל עצמי, שרק ניצוץ וצל של חיים הנם החיים של קישורי הגוף ותנאיו ההווים לעומתו. באופן זה, כשהאמצעיים הצדדיים גם כן עוזרים, כשהמעמד האיקונומי, המשפחתי, הלאומי, ועצם שביעתם של החיים הטבעיים, בא עמו, סר פחד המות לגמרי, ונהפך הוא למקור שמחה ובטחון. וכשתכונת חיים כזאת מתפשטת בעולם, בא השחרור ממלאך המות במרום מילואו. ועוד ...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כש אתה מתרגם מן הראוי שתציין את המקור.
ל"ת
סינג'אר,
28/05/06 08:10
|
|
 |
זה לא תרגום
שי,
תל-אביב,
28/05/06 08:52
|
המקור הוא בעברית. הציטוט אינו מלא ועבר עריכה קלה על-ידי. הסיבה העיקרית להשמטת המקור היא כדי לאפשר בחינה נקיה של הנאמר ללא דעות קדומות של חלק מהקוראים.
אשמח לשלוח באימייל את הציטוט המלא (כולל תוספות) כולל שם המקור, לפונים באופן אישי (כתובת האימייל מתחת לשמי בכותרת תגובה זו).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה יודע מה קרה לזה שניסה להסתיר שהוא לא המקור..שאל את לינפו.
ל"ת
אמימה,
28/05/06 16:56
|
|
 |
המוות הוא חזיון שווא (1)
שי,
תל-אביב,
28/05/06 00:05
|
מה שבני אדם קוראים מוות הרי הוא רק תגבורת החיים ותעצומתם. ומתוך השקיעה התהומית בקטנות אשר יצר לב האדם השקיע אותו בה, הרי הוא מצייר את תגבורת החיים הזאת בצורה מדאיבה וחשוכה שהוא קוראה מוות. יראת המות היא מחלת האדם הכללית, הבאה בעקבות החטא (שהוא ההחטאה-הפספוס של החיים). לולא הלך האדם אחרי תאוותיו הבהמיות, הייתה התחושה הרוחנית התמידית מופיעה עליו. החטא יצר את המות, והשיבה לעצמיות הטבעית היא התרופה היחידה להכחיד אותו מן העולם. כל עמל האדם סובב והולך הוא להנצל מן המות, ולא יבוא למטרתו כי אם בהגדילו את נשמתו ממקורה הפנימי. השיקוע בעפר החומריות וההתלהבות הנפשית בכל ערכיה, היא רק מגדילה את המות, וממילא היא מוסיפה יראה על יראתו. וכל מה שיתאמץ לו האדם שלא להתירא מפניו, לא יועיל לו כלום, מאחר שהוא משקיע את כל הוייתו בתכנים כאלה שמות שולט בהם, והוא מהרסם ומכלה אותם. איך לא יתפלץ הלב על יופי הנהפך לכיעור, ועל חמדה שמתהפכת לבחילה. באין לחיים מטרה, המות מוכרח להיות מאויים. המלחמה נגדו לשוא היא, העזות מאומה לא תועיל. התרופות האמיתיות שבהן העולם הולך ומשתחרר משיעבוד המות, הן גנוזות באוצר חיים. ראש לכל התרופות היא אריכות ימים. אריכות ימים בכדי השיעור המספיק לטבעו של אדם, הרוחני והחמרי, האישי והמשפחתי, העולמי והמדיני. כשברכה זאת מתפשטת בעולם, הולכת היא צורת המות המטלת אימה ומתבטלת, ותחתיה באה צורה של חזיון הויה, הראוי להערך בערכו האמיתי. ואז איננו עוד משבש את הדיעות, והבינה חוזרת להתגלות, איך שאין כאן מות כלל על פי אותו הציור המדכא וההרוס, שהוא שוכן בלב החיים לדכאם, ומסתכלים ביום המיתה ואומרים שירה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
במילה אחת - נכון
בן,
צפון,
27/05/06 15:05
|
אבל אין טעם בכלל להסביר את זה כי גם אני , גם את, וגם השטחי עם ה''מיינד'' לא מסוגלים באמת לתפוס את זה... ועל כן, תורות החיים למיניהן יותר אפקטיביות... כי חיים כן אפשר לתפוס.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אי אפשר לתפוס חיים אם לא תופסים את מרכזיות המוות בהוויה האנושית
ל"ת
מלאכית,
27/05/06 19:23
|
|
 |
לא...לא...
בן,
צפון,
27/05/06 21:12
|
אי אפשר לתפוס את מרכזיות החיים אם לא משתחררים מהפחד שבמוות.
כל הזיבולי מוח הישנים והאופנתיים רק מנסים לדכא את הפחד הזה אצל האדם הפשוט ע''י מתן אינסופיות לקיום... כמובן שמי שבאמת מואר לא צריך זיבולי מוח וברגע ההארה הפחד נעלם....
וכדברי שלמה ... ''כי מיקרה בני האדם ומיקרה הבהמה ומיקרה אחד להם כמות זה כן מות זה ורוח אחד לכל ומותר האדם מן הבהמה אין כי הכל הבל'' בהמשכו של פרק זה העניין מוסבר לעומק.
במילים אחרות שנאמרו מבני האינקה הנאורים... עלינו לחיות בהווה המוחלט תוך הפקת לקחים מהעבר וללא שום חשש מהעתיד. - קצת מזכיר התנהלות של בהמה לא?
בנושא הזה אני יכול רק לצטט דברי אחרים- שכן אני לא מסוגל להגיע להבנה הזאת..
אבל בגדול אני מסכים איתך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין פחד מן המוות יש פחד מאובדן החיים.אבל כוון שזה בלתי נמנע
מלאכית,
27/05/06 22:50
|
צריך לחיות אם השלמה שיש לזה סוף וטוב שכך. אנחנו מתים חיים,וניהיה מתים הרבה יותר זמן מחיים. ככל שהאדם ישלים עם כך התקרבותו לבלתי נמנע לא יכניס אותו לפניקה משתוללת והרסנית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חמודה, את תופסת את המוות עם המיינד המוגבל שלך.
אתה הבנת את זה,
ברוך,
27/05/06 00:04
|
זה החיים, זה המוות, זה הגוף זה אוטו, ושם עץ, אולי תנסי לגלות למה המיינד שלך מסוגל להגיע ואז המוות והחיים אולי יקבלו משמעות שונה....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
החמודה אחותך.. ..אתה כל כך שטחי שלא שווה תגובה
ל"ת
מלאכית,
27/05/06 08:58
|
|
 |
חמודה, זה מה שנאמר, אפילו אלוהים יעמוד ליד בור וטיפש
ל"ת
הבור לא יזהה,
וכנ''ל הטיפש,
27/05/06 19:50
|
|
 |
ממש לא
שדון,
26/05/06 15:59
|
המוות בכל מקום? אני רואה חיים בכל מקום. חיים שוקקים וגועשים שבכלל לא איכפת להם שמדי פעם מישהו יוצא מהם או מישהו נכנס אליהם. הם כל הזמן כאן ותמיד יהיו, ואנחנו יכולים רק לשמוח בהם!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגיד...מה בסכנה החיים או המוות?אתה בתזזת כי אתה רוצה להוכיח ההיפך
מלאכית,
26/05/06 17:35
|
אתה בדיוק במצב של הכחשה ואתה טרף קל לאשליות שמוכרות תורות החיים למיניהן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
החיים בוודאי לא בסכנה
שדון,
26/05/06 18:06
|
ואני טרף קל רק להנאה הצרופה שהם מזמנים לי.
נראה לי שאת נטרפת על ידי היאוש שמציגה לפנייך התפיסה המטריליסטית, כאילו כל מה שיש לעשות זה לאכול ולהתרבות עד שמתים.
אבל זה לא כל מה שיש לעשות, ויש משהו שלעולם לא ימות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
היית צריך לציין שאתה בשלב האנאלי של הקשקוש המנטראי..
ל"ת
מלאכית,
27/05/06 09:00
|
|
 |
13.
אני אמיתי ואני אמיתי
טאו,
26/05/06 07:51
|
מדבר כל הזמן על אני אמיתי ואז אומר: ''בהארה אתה מגיע למציאות, שהיא מעבר לאני האמיתי''. אם המציאות היא מעבר לאני האמיתי אז מה בעצם אמיתי בו?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
dani vaksman please say warm hi to doron
ל"ת
i.,
26/05/06 01:39
|
|
 |
11.
מאמר תוגה
ר' שמשון יובביץ,
26/05/06 00:17
|
יושב אני ספון בחדרי, ומעיין אני במאמר, ומשם בתגובות, והנה מלאה נפשי בלבול ותמהון לבב כאילו כל עולם החי קם עלי בערבוביה - כלבים לרוב, חתולים, קרציות, בני-יפאן, שאלות של ממון...
ומשאבדה הדרך אוהב אני לשוב לחסות בחכמתו של שלמה המלך. פותח אני את ספר משלי באקראי ומגלה (פרק ל'):
''לעלוקה שתי בנות הב הב, שלוש הנה לא תשבענה, ארבע לא אמרו הון''
עלוקה - ללא ספק הקרציות בדיון שלוש, בבחינת ''שלוש הנה לא תשבענה'', שהרי השיחה שם אינה מגיעה לידי תכלית. שתי בנות - האחת ''אושרת קוטלר'', השנייה ''ראשל''. הב הב - רמז ברור לכלבים ,המופיעים בתגובות ארבע פעמים, בבחינת ארבע לא אמרו הון - רמז ל3000 שקלים תמורה ל''אמת'' של ''אני''. ואין כאן משום דבר תורה גדול, שהרי הניגש באיזמל להפריד מרק לחלקיו יעלה בידו אותו המרק ממש. סוף מעשה במחשבה תחילה ובלא מחשבה (כנזכר) גם מעשה תורה לא יצלח.
בברכת הנותן ליעף כוח, ר' שמשון יובביץ'
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה למאמר תוגה
הרבנית בלה,
26/05/06 14:22
|
משלי פרק ל, שנאמר בהמשכו: ''...דרך הנשר בשמים דרך נחש עלי צור דרך אניה בלב ים ודרך גבר בעלמה...''
והמה ארבעת הטורים שהאירו עינינו בשבוע השמש האחרון לחודש אייר הבא עלינו לשנה זו שהיא התשסו למנין ולבנין העולם
''דרך הנשר בשמים'' - המפנה בהיפוך למאמר 'עמוק באדמה' שכן הרולפינג יש ביכולתו לשפר יחסינו עם כוח הכבידה ולהופכנו לקלים כבעלי כנף שנאמר כדרך הנשר בשמים
''דרך נחש עלי צור'' - המרמז על אחד מאיבריו של הרב הידוע לתלמידותיו בשם 'גפפני נא', ידע ידוע היטב. שנאמר לנחש אין רגליים, כמו לשקר, לקח הרב אוירון והמריא בשמי טביעת נשמתו אל מעבר לים.
''דרך אניה בלב ים'' - המחזיר לאנשי קולומבוס לעיון נוסף באמת המישירה מבטה אל האופק החדש העשוי מכרות של זהב, ואדמה בתולית לרוב, ואוהלי טיפי למדרך
''ודרך גבר בעלמה'' - שכן התבשרנו בשבוע זה כי לא דרך אחת לו לגבר, ולא שתים, ולא שלוש דרכים. שבע דרכים לו לגבר לבוא אל עלמתו. חרצה לשונה העלמה בתמונה רמז לבאים בדרך אחת ? ויש המגיבה מספר כ' (20) המרמזת לדרך שמינית. רמזה ולא פירשה, ונותרה סתומה דרך שמינית
וחודש סיון בפתח - הוא החודש התשיעי למנין הירחים הבא עלינו במוצאי שבת זו להאיר עינינו ולפקוח תודעתנו המתרחבת ומצטמצמת סירוגין סירוגין. עד שימצא איש את מקומו ומגיב את תגובתו, כדברי המלומדה כרמל וייסמן שמשכה ידיה מן הרבי ותאמר: כאשר כל אחד נמצא במקום המותאם ביותר לאיכותו במערך הזה, אין תחרות, יש מקום לכולם, זה מצב של win win, שפע וזרימה
בברכת אשת חיל הסוגרת פרק ל הסוגר ספר משלי ''..תנו לה מפרי ידיה ויהללוה בשערים מעשיה'' ותתברכנה עלמות ישראל הרבנית בלה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''רבות בנות עשו חיל - ואת עלית על כלנה''
ר' שמשון יובביץ,
27/05/06 00:08
|
שכת' ''פיה פתחה בחכמה ותורת חסד על לשונה'' - על הרבנית בלה נאמר, שעל אף פי ש''בלה'' - בלעז - יפה היא, והנה שקר החן והבל היופי, הנה לרבנית בלה גם חן וגם ח''ן, ועוז והדר לבושה ותשחק ליום אחרון.
(נכתב ביום חול)
שמשון
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בלה - על שום מה ?
הרבנית בלה,
27/05/06 11:59
|
בלה על שום דמות מארץ השמש העולה שמילאה בימים כתיקונם עולמם של ילדים שעות חסד שבין סעודת צהרי היום לערבית. דמות זו עשויה היתה זהוב נוצות נוצות וקולה מתק שפתיים ורכות היו בקשותיה להקטין צעדיו ולחכות אותה בדרכים, עד ליפגשו בשמשון ויובב בלתי אם נועדו ? ויש להוסיף ולדרוש כי כותב הפרשיות (נב פרקים) הינו בן ארץ המגף ולא אלכסונים לו בין עיניו ויקרא את עלילותיהם ''פינוקיו'', על שום רצונו הטוב של בורא עולם לשעשע ולפנק את בניו ובנותיו הרכים בשנים – פינוק יו'. ככתוב בשירה המאוחרת לשפת הקודש: 'וירחם אלוהים על ילדי הגן' ויש המפרשים רצה בורא עולם ללמד טפיו שיעור בהילכות החיים על פני האדמה שנאמר ''ארבעה הם קטני-ארץ והמה חכמים מחכמים'' (משלי ל' כד) ולהזהירם להישמר לנפשותיהם שנאמר: ''ברבות רשעים ירבה פשע וצדיקים במפלתם יראו'' (משלי כט' טז) שהרי סוף טוב הכל טוב פרק לפרק
וימלא פי הרבנית שחוק ותפקחנה עיניה פליאה, על שלא ידע ר' שמשון כי באו בין מילותיו שמה החי של הרבנית בלה שנתנו לה אביה ואמה (שיחיו) שנתנו לה קומתה ואופן חיוכה וגו' יפה ציטט כבוד הרב הכל הבל הבלים איכה ידע כבוד הרב שמה ? והמדרש מוסיף אין יד המקרה בעולם, על כל שכן בין אצבעותיו
למען הסדר הטוב ועל מנת שלא אחטא ואחטיא ברצוני לתקן – לא' פרקים (31) לו לספר משלי ולא כפי שטעתה הרבנית ברוב כסילותה לכתוב ל' (30) שגתה הרבנית מפאת קוצר הזמן והמלאכה הרבה שטרם קבלת שבת המלכה, ביום ההוא היתה עוברת בין סיר ויאה מחבת וסחבה הנה תיקנה תיקון של שבת
ואם ירצה כבוד הרב לעיין במדרש של המלומדה וייסמן שנכתב ליום החמישי לחודש השלישי לשנה זו לספירת המלעיזים ועמי הארצות טוב יעשה כבוד הרב ויקשור קשר ויחכים https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/15/ART1/055/313.html
בברכת עונג שבת בלה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מ י א ו ו ו ו ו
ל"ת
(-:,
26/05/06 12:58
|
|
 |
אתה ממש גאון
עולמי,
26/05/06 04:28
|
|
 |
אחרית הימים במראת המאה ה21
בלה השולמית,
26/05/06 03:58
|
שהרי זה כמשל חצץ בערימת עכברים. האגדה מספרת שישבו להם העכברים ספונים בחוריהם, מכרסמים כירסומיהם, והיו מתקשרים מספרי חינם שנאמר אחד ושמונה מאות ומליצין הלצות שווא. ראה זאת החמור ולא נער, ראה החתול ולא ילל, שור לא געה וגור שלף נשאר על הספסל, שנאמר לך לך מארצך מולדתך מבית אביך אל המקום שנותן את הג'ובות הכי גדולות. וגידמאק פראייר ? לא פראייר. ''הב הב'' מכאן הינו רומז על מקום קדוש לא אמרו - הון שלוש הן, וארבע מאות מעלות למקום הקדוש. הכיצד תישאל, ירכן ראשך וימלא פיך מיים, כי גם בקוף מטיל הרעה הזו אשר אני מטיל עליכם, 10 מכות כולה קיבלתם ואילו בני ישראל נתקעו עם מצות 800 ואלפיים שנה, שנאמר. והעלוקה הלא היא שטן בדמות נציגת שירות לקוחות, המסננת שיחות העכברים.
בברכת פס לבן חוצה חיים ולקחת וקצצת והוצאת הזרעים וגילגלת ושאפת ואמרת יהי רצון מלפניך, וראית את המראות אשר אני נתתיך, ארבעים דקות אובילך במדבר ורעב כבד נתתי על הארץ, והיה למאנציס בקרביך. ויהי ערב ויהי בוקר יום שישי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אהבתי את
בלה דונה?,
26/05/06 11:20
|
''והעלוקה הלא היא שטן בדמות נציגת שירות לקוחות, המסננת שיחות העכברים.''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אמן ואמן
תלמיד חכם,
26/05/06 08:11
|
|
 |
''מוכיח אדם אחרי חן ימצא ממחליק לשון''
ל"ת
בן,
צפון,
26/05/06 01:45
|
|
 |
10.
ויהי אור
מאסטר יושי,
25/05/06 23:39
|
כיצד ניתן לדעת אם מישהו מואר. האם המוארות היא שלב שאותו צריך לעבור, ואם כן איפה בדיוק נמצא הקו הזה, ואם הוא באמת נמצא מי קבע שהוא יהיה דווקא שם ולא נמוך יותר או אולי קצת גבוה יותר. מבין גדול בבודהיזם או זן בודהיזם אני לא , אבל אני מאוד מעריך את ה''בנפטים'' אותם ניתן להפיק מהלמידה הרוחנית הן ברמה האישית והן ברמה החברתית. הבעיה שלי מתחילה בשאיפה להארה, ובשימוש שעושים במושג זה באופנים עיוורים, המזכירים התנהלות של כת. כבר הספקתי לשמוע שחיות הן בכללן מוארות, והחשיבה היא זו שמפרידה את האדם מהמוארות, והספקתי לשמוע הרבה דברים שלא ממש מסתדרים או מתחברים, מפיהם או כתביהם של מי שאמורים להיות המורים הגדולים של האסכולות השונות. וככה זה כשמנסים לחבר את התחושה והאינטואציה ולהלביש עליהם מעטה הסברי הגיוני, כל אחד מגיע להסבר שמרצה אותו לפי עולם המושגים, המסורת הסביבה התשוקות והחוויות שלו. עוד לא ראיתי אדם שאינו בורח מפני משהו, שאינו נרתע, שמוכן רק לאהוב, אבל ראיתי כאלה שיודעים להתמודד טוב יותר עם הפחדים היום יומיים והשלימו עם הפחדים הקיומיים, בזרימה קלילה שאינה מבטלת את הרצינות והמחשבה. לדעתי מוארות אינה קיימת כשלב התפתחותי אלא כשלב חווייתי בחיי היום יום. אצל אחדים על בסיס יום יומי, אצל אחרים אחת לתקופה מסויימת, ואצל רובנו ברגעים בודדים של חסד.
הכל יחסי אמר פעם יהודי שטרם מיכולתיו למען חיסולם של כמה אלפי זן בודהיסטים במלחמת העולם השניה. הכל יחסי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכימה אתך
ל"ת
מוארת פעם בחודש,
כל חודש,
26/05/06 00:37
|
|
 |
9.
את השאלה הכי חשובה לא שאלו אותו
עמית,
25/05/06 20:46
|
אם ג'ודו (האבקות) וזאזן (ישיבה ומה?) הם ''הדרך הקצרה ביותר להארה'', אם האם המרואיין, שמרשה לעצמו ללמד אנשים על הדרך ל''הארה'', כבר נאור? האם מר מסונגה היה נאור? חד וחלק - כן או לא? בודהה או לא? התשובה שתקבל, תהיה עמומה. מעורפלת. מנסיון.
ג'ודו זה נחמד. זאזן יכול להיות גם נחמד. מורה הג'ודו נראה איש נחמד מאוד. ''נחמד'' זו דריכה במקום. גם אם מדובר במקום נחמד :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רוצה שיטה מוחלטת לזיהוי מוארים ?
אני,
25/05/06 21:24
|
אין כזו. אבל יש שיטה מוחלטת לזהות את מי שאינו מואר. כל מי שאומר לך ''חד וחלק'' שהוא מואר, אינו מואר. גם כל מי שרומז לך בעקיפין שהוא מואר, אינו מואר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רבי עקיבא פיתח שיטה פשוטה:
בועז,
27/05/06 15:23
|
|
 |
איזו שטות
אתה,
25/05/06 22:33
|
למה אתה חושב את זה? האם אתה יודע מה זה להיות מואר? האם מנקודת מבטך אתה יכול להיות בטוח שמי שאומר, ''אני התעוררתי'' הוא בטוח לא התעורר? הבודהה, אגב, לפי הטקסטים אמר מליון פעם שהוא התעורר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הבעייה היא
בן,
צפון,
25/05/06 23:49
|
שעל כל משה רבנו,ישו ובודהה יש איזה אלף גפנים,אשר פינטואים וסתם כאלה שהם לא חולי מין אבל הם בטח שלא מוארים..
מה זה מואר בכלל? זה כמו בסרטים מצויירים שפתאום קופצת לה נורה כזאת מעל לראש? זה מוזר... כי בסרטים היא נמצאת שם איזה חמש שניות ונעלמת..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טוב
אני,
25/05/06 23:18
|
אז אני מכיר מיליון מוארים שאומרים ''אני התעוררתי''. איך תדע מי אומר אמת ? אתה לא יודע ! לכן ההצהרה בכלל לא רלוונטית. האמת היא שדווקא יש שיטה בדוקה שעד עכשיו נשמרה בסוד, ואני מלמד אותה בקורס בן שבועיים בעלות סמלית של 3000 ש''ח בלבד. אם תהיה מעוניין, אני ארשום את המייל שלי ותוכל להצטרף לקורס הקרוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חבל על הויכוח וחבל על הכסף
עמית,
26/05/06 13:06
|
לא צריך לשלם לאיש על ''קורס לזיהוי מוארים''. המידע הזה זמין לכולם, ממזמן. אם שמים בצד את כל המלל הפילוסופי / זניסטי שהפך פופולארי, והוא כמוס בעירפול ומסתוריות, לא מסובך למצוא את התכלס לגבי שאלות כאלה. גם אם אין, ולא ידוע לי שיש , שיטה וודאית ומושלמת ל''זיהוי נאורים'', אפשר להרגיש מי אותנטי ומי לא. נאור שולט על עצמו באופן מוחלט והוא מוסרי באופן מוחלט. אתה יכול וצריך לבדוק לגבי עברו, ולצפות לראות מרגע ההארה יושר ללא פשרות, מוסריות בלי תירוצים, ואי היצמדות לענייני העולם הזה. בינוניות לא קיימת פה. מי ששם את הכללים הנוקשים בצד, ופשוט קולט את המהות הזו, את העיקר, מבין זאת. כמו שהורים לא מבקשים כסף מילדיהם ואהבתם (כשישנה) היא דבר שניתן לחוש בו - כך לגבי הנאור.
מי שדורש כסף או טובות הנאה, מי שההדרכה שלו מעורפלת ולא חד משמעית בנושאים המהותיים, - בטוח שלא נאור. יש פתגם שאומר ''שני גנבים שנפגשים בלילה, מזהים האחד את השני''. גנב יודע לזהות גנב. אז אנחנו הלא נאורים, צריכים לדעת לזהות ''אחד משלנו'', שמחפש ''לעשות קופה''. היום, רוב רובם של אלה המציגים עצמם כמורי רוח, הם סוחרי בלה בלה המתפרנסים מכך. לכן דווקא קל מאוד לבצע ניפוי ראשוני.
יש דוגמאות מוכרות היטב, לאחרים, כמו ישוע מנצרת, רמהקרישנה, ובימינו - המורה הרוחי שלמה קאלו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גמרת?
ל"ת
בן,
צפון,
27/05/06 21:49
|
|
 |
זה גדול על בן,
ל"ת
:)אכן,
27/05/06 21:07
|
|
 |
שרידים של מוח כבשתי :)
ל"ת
בן,
צפון,
27/05/06 18:25
|
|
 |
בן, אני מתפלא עליך
ע''צ,
27/05/06 16:43
|
|
 |
לא הבנתי... מז זה לציון?
ל"ת
בן,
צפון,
27/05/06 15:06
|
|
 |
מה?
ל"ת
בן,
צפון,
26/05/06 23:44
|
|
 |
לציון?
ל"ת
:),
26/05/06 22:50
|
|
 |
ממש לא... ואני גם ממש לא חושב
בן,
צפון,
26/05/06 18:35
|
שרוחני זה רוח ועוד אגו ורוחי זה רוח ועוד אלוהים... ובטח שלעמית לא נפלה ו מהמילה....
אבל אם בא לך להסביר קצת על תורתו של קאלו זה יתקבל בברכה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בן אתה בקיא בתורתו של קאלו?
ל"ת
עין צופיה,
26/05/06 18:09
|
|
 |
רוחני = רוח + אני - אגו, רוחי = רוח + י - אלוהים.
בן,
צפון,
26/05/06 17:19
|
או שפשוט נפלה לו ו מהמילה רווחי - גשמיות , קרי לא זה ולא זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עמית
תחנת רוח,
26/05/06 16:02
|
|
 |
8.
למה שמשרד החוץ יעזור למי שרוצה ללמוד ג'ודו
ניסים,
ונפלאות,
25/05/06 19:56
|
ביפן? כי אז ''זה לא היה כמו שעכשיו''. תעשה לנו טובה, בחייך. אם זה היה איזה מרוקאי (או סבל רומני מנמל חיפה) שמבקש ממשרד החוץ ''ללמוד ג'ודו ביפן'' היו קוראים למשטרה. אבל אתה יודע מה? במחשבה שניה, אולי אני אנסה את זה בעצמי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תתבגר
בוגר,
חדרה,
29/05/06 19:15
|
תתבגר עבור לשנת 2001 או לשם הניסוי חזור לשנת 58 ונראה אם משרד החוץ יעזור/עזר לך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
האהאהא, איזו בדיחה
זזז,
בזזז,
25/05/06 19:53
|
תסתכלו על התמונה - יש לו פרצוף של קיבוצניק מתוסבך ואכול שנאה עצמית ליהדותו הבלתי ניתנת לערעור. כל קמט זועק תסביך אשמה אחר, והעיניים מלאות כאב השחצנות ויסורי החשיבות העצמית. ועכשיו התבוננו בתמונתו של פרופ' מסונגה. שליו, קר, מרוחק ואכזר. משוחרר מכל אשמה וחף מפשע ושפע. ועכשיו נסו לתאר את כל המהלך: יהודי עולה לקיבוץ, מתרחק מהיהדות, מתרחק ליפן, ומתקרב שוב לאלוהים - אבל רק בגלל שאיזה דוגן יפני המציא אותו (את האלוהים?)מחדש באיזה זן יפני. לצחוק או לבכות?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הכל בעיני המסתכל
ראי ראי,
26/05/06 12:31
|
לי הוא דווקא נראה, ממבט ראשון, אדם מאוד טוב לב. זה מה שהתמונה משדרת לדעתי. כמובן שזה יכול להיות גם קשקוש כי תמונה היא רק תמונה וזו באמת טיפשות להתיימר להכיר אדם על פי תמונתו בלבד. ואם אתה רואה שנאה עצמית תסביכים וחשיבות עצמית- זו המראה שלך, לא שלו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אפשר לראות תמונה שלך?
ל"ת
י,
25/05/06 22:16
|
|
 |
חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
ל"ת
אני,
25/05/06 22:35
|
|
 |
זזזזזזזזזזזזזזזזזזזזז
ל"ת
זזז,
בזזז,
26/05/06 00:15
|
|
 |
פששששששששששש
ל"ת
פש,
פש,
26/05/06 15:44
|
|
 |
מההההההההההההההההההה (כבשה)
ל"ת
בן,
צפון,
26/05/06 18:37
|
|
 |
6.
האם הכלבים ממוחשבים !!!!!!!!!
המואר האמיתי,
כוכב יאיר,
25/05/06 16:58
|
כיצד ריבונו של עולם יודע מומחה הזן שלכלב אין יכולת חשיבה או תודעה !!! ברור מין הסתם שלאדוני מעולם לא היה בעל חיים בביתו אפילו לזמן קצר. כל מי שמגדל כלב או חתול יודע בודאות על יכולת החשיבה והלמידה שלהם ,כולל תחושות ורגשות לסוגיהן ... וממתי זריקת אדם באיפון על הראש היא הדרך הטובה ביותר להארה !!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואם זן היא תרגול אי החשיבה...
בן,
צפון,
25/05/06 18:56
|
|
 |
5.
כל המעוניין לתרגל עם דני בחיפה
ארגמן,
חיפה,
25/05/06 16:00
|
מוזמן ליצור קשר עם שושי או מרב בטל' 04-8370290 ממרכז ארגמן, רח' מחניים 18, חיפה מתארגנת קבוצה לתרגל עם דני http://www.argaman.org
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
האם יש לכלב טבע בודהה?
.,
25/05/06 15:50
|
|
 |
מעטים מכירים את הקואן הזה ועוד יותר מעטים
...,
27/05/06 23:48
|
מבינים אותו....הוא בהחלט במקום כדי קצת לנער את מורה הזן המוזר הזה שעל אף התנאים הכל כך טובים לתרגול שקיבל לא באמת הצליח להציל נשמות טועות....אבל העיקר שניסה כל הכבוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
צדק ''האנונימי'' שבחר להיות ''אנונימי''
ראשל,
25/05/06 15:00
|
איפה שהוא בפנים בפנים הייתה לו כנראה הרגשה לא נוחה עם מה שכתב.
תומר, קצת יותר צניעות אמיתית, ולא רק מראית עין, יקדמו אותך יותר מכל אגירת ידע שכתבו אחרים.
טוב, נתנחם בזה שאתה לא בכיין כמו עדית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איפה ה''אנונימי'' כאן?
ל"ת
בן,
צפון,
25/05/06 19:47
|
|
 |
עד עכשיו חשבתי שיש רק 100000 סוגי קרציות
ל"ת
tovlev,
25/05/06 18:51
|
|
 |
מעניין מה עשיתה שמגיעה לך קארמה כזו?
ל"ת
מראה,
25/05/06 20:13
|
|
 |
''האנונימי'' זה תומר?
ל"ת
מאיפה לך?,
25/05/06 18:06
|
|
 |
הוא בטעות הסגיר את עצמו כמגיב בשם
ראשל,
25/05/06 19:07
|
נון. ס.
ונון. ס הנ''ל הגיב והגן (טוב, ניסה לפחות :)) על ''האנונימי'' ''כאילו'' זה היה הוא בעצמו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון, רק שנראה
יפתח. א,
25/05/06 17:30
|
|
 |
2.
ואושרת קוטלר מוסיפה:
הזן המתפרץ,
25/05/06 13:03
|
''זן בודהיזם אומר שיש לעשות מדיטציה כל הזמן. זה לא אומר שאתה עוצם עיניים ומתנתק, אלא חי בריכוז גבוה מאוד ובמצב הכרתי מאוד ערני ומחודד ונקי. אני מרגישה יותר מאוזנת ופחות במצבי רוח והתפרצויות, כי אני מהזן המתפרץ. יש מדיטציות שבהן אתה מרגיש שהמון אהבה יוצאת ממך בגלים. אתה מרגיש בתוך ענן של טוב. יש חוויה כזאת''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
טל על קנה הבמבוק..
איש שמח,
תל אביב,
25/05/06 12:40
|
סוף סוף דוגן באתר ואין שמח ממני. תודה. אני רוצה לחזק את דני ולהוסיף שגם המורה הקוראני סונסאנים שאצלו למדתי השווה בין truh selff לתפישה המערבית של הנשמה. ובקיצור ישו והבודהא דיברו על אותו דבר בעצם רק בשפה שונה המתאימה להקשר בגיאוגרפי בו חיו. ברכות לך דני על האיפון שעשית לי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש!!!! סוף סוף כבשה חכמה!
בן,
צפון,
25/05/06 22:13
|
איזה כיף :) עכשיו גם אני שמח :)
אחי היקר... כווווללללםםם דיברו על אותו דבר...
מאברהם אבינו לפילוסופים המצרים,היווניים, האבוריג'ינים, הטולטקים, האינקה, הבודהיסטים לזרמיהם.... כווללםם (ואני מתנצל אם שכחתי מישהו בכוונה...)
הבעייה שהרעיונות שלהם תמיד מתחבאים מאחוריי דתות שונות אז לא רואים את זה...
קבל תפיחת שכם על בהירות המחשבה, אדם מיוחד המורה הקוראני שלך...וגם אתה על שהבנת אותו ..אתה יכול לקשר אותי לאיזה אתר שיש בו מאמרים שלו?
כיפק היי! כיפק היי! כיפק היי היי היי!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סליחה תיקון טעות לכתובת אתר זנדו תל אביב
...,
27/05/06 23:58
|
|
 |
www.kwanumzen.com
כתובת האתר,
27/05/06 23:56
|
הי בן, נראה לי שהאיש השמח מתל אביב כל כך שמח ששכח. הנה הכתובת של אתר האניטרנט של בית הספר שלנו לזן. בית ספר קוואן אום שהוא בערך היחיד שנאמן לתרגול הזן האמיתי ולא מבזבז אנרגיה על התפלספויות.
אתה מוזמן לבקר ולבוא לתרגל כל יום שני רביעי ושבת תבדוק באתר:www.zencenter.com
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה
ל"ת
בן,
צפון,
28/05/06 15:08
|
|
 |
הלו ? בן ?
רימון,
26/05/06 00:50
|
את קריאת: כייפק היי, אתה זוכר מהילדות או שקראת את זה כאן איפה שהוא ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קראתי כאן איפהשהוא
בן,
צפון,
26/05/06 14:45
|
ואהבתי אותה... העלה לי חיוך על שפתיי שכן אני זוכר אותה מהילדות כמובן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז זו הקארמה שלי ?
רימון,
26/05/06 21:23
|
כי זו היתה אחת מהפעמים הבודדות שהגבתי לכתבה כלשהיא שמחוץ למדור זה. הכותרת זעקה חמס ונכנסתי לכתבה, קראתי,הזדעזעתי, והגבתי בהתאם. בכל אופן לא התכוונתי שתגובה כזו תעלה חיוך על שפתי מישהוא. זה היה אמור להראות את גודל החלחלה. רק שהיה מוזר לי שמישהוא אחר משתמש באותן קריאות למטרה אחרת במקום ובזמן אחר. וכל זה לא קשור לכתבה הנוכחית, כך שאין טעם להמשיך בדיון זה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ל''מוזר לא''
רימון,
27/05/06 16:07
|
אני לא חושבת שזה בן. בדרך כלל מי שמתחזה בשמי זה ירמי. אבל יש גם אחרים ובעיקר אחרות.
כהווה הידוע הרוחניות פנים רבות לה...
מבחינתי אין שום שינוי במה שהרגשתי או חשבתי על מגיבים/ות פה לאורך הדרך (יש לי ''אני'' קבוע שמושתת גם על זיכרון:)) ובכלל על יכולת הסקת מסקנות. ובן לא קשור לזה.
:)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא במקרה השתמשתי בו..
בן,
צפון,
27/05/06 14:31
|
הוא פשוט היה הכי מתאים לתאר את אותה מגיבה שם.
תגיד... בסרט המצוייר הזה שלך.. קופצות לך מנורות כאלה מעל לראש שאתה ''מגלה'' דברים?
כי אם כן.. אז בפעם הבאה שזה קורה.. דחוף מזלג לשקע אולי תצליח להדליק אותם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מעניין שבמקרה בן השתמש
מוזר לא?,
27/05/06 08:38
|
|
 |
לא
רימון,
27/05/06 03:44
|
הגבתי בשם:''כיפק היי''לכתבה אחת. (לא במדור זה ). רק שמוזר לי שמאז יש מי שעושה שימוש בשם זה או ברעיון הזה שהוצא מהמקור ומולבש על דברים אחרים ובכתבות אחרות. שאלתי אם זו הקארמה שלי כי לא ברור לי אם זה סתם צירוף מיקרים... במדור הזה יש הפתעות רבות.
וכמובן שכל אחד ואחד מאיתנו משתמש באותם ביטויים לשוניים מאותה שפה. אבל בכל זאת....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האם הכוונה לשירו של אריק לביא,
כ-16,
27/05/06 00:28
|
|