• 21.

    אולי תחליפו את התמונה של המכוער?! הוא מפחיד את הילדודס. איכסה עליו. (ל''ת)

    יש יותר קישורים, 26/05/06 03:27

    הגב לתגובה זו

    • היופי הוא בעייני המתבונן

      בן, 27/05/06 15:58

      אצלהם הוא היה סוג של יהודה לוי.

      הגב לתגובה זו

  • 20.

    I AM THAT

    שרי שרי עומר גי, 18/05/06 17:32

    הביטוי בכותרת למעשה הינו ביטוי ידוע ביותר בפילוספיה האדוויטית. האדוויטה פירושה ''חוסר שניות'' והביטוי I AM THAT לקוח מהאופנישדות, או בסנסקריט ''TAT VAM ASI''. הביטוי הנ''ל הפך אולי אחד הביטויים הידועים ביותר בהודו ,בכך לא חידש ניסרגדתה כלום. הסיפור בצאנדוגיה (CHANDOGYA) אופנשיד באמת הינו מופלא, ומולץ לקרוא (פרק 6). ניתן למצוא בתרגום כאן: http://www.sacred-texts.com/hin/sbe01/sbe01119.htm רצוי ציין שהאדוויטה או ''חוסר שניות'' מדבר על העדר סובייקט ואובייקט בחוויה היומיומית הכי בסיסית. גדול מורי האדוויטה הינו שאנקרה-צאריה (צאריה פירושו ''מורה'') שחי במאה ה-8. התפיסה היא בערך כך: הנשמה הדקה שמתחת גם לתת-מודע נקרא ''אטמן''. ההוויה הכללית או המציאות נקראת ''ברהמן''. אולם באופן אולטימטיבי הם אחד. המציאות אין בה שניות, וכל ההפרדות שאנחנו עושים (ביני לבין האחר או ביני לבין הכיסא) הינם טעות יסודית בעולם האשליתי - MAYA. האמת הנ''ל אינה פילוסופית, ומכאן הטעות שלהשוות מורים רוחניים מהודו למסורת הפילוסופית המערבית. הפילוסוף המערבי מדבר במנותק מהחוויה, הוא מפליג על כנפי הספקוליה והלוגיקה. אולם זה אינו מחייב אותו באמונה. הגורו ההודי, הוא אדם שכביכול חווה את המצב הנ''ל. כלומר חווה עצמו כזהה לקיום העולם (כמו שאמר פעם ראמאקרינה ''לפעמים נמאס לי לאכול סוכר ולהיות סוכר, פעם אחת הייתי רוצה לטעום את טעמה המתוק של הסוכר '', דוגמה יפה להעדר סובייקט-אובייקט). החוויה מטיבעה היא סובייקטיבית, ואיננה זקוקה לפילוסופיה או לפילפולים (אין זה אומר כמובן שזה לא נעשה גם). מנטרות לעומת זאת שייכות למסורת הטנטרית יותר מלכל מסורת אחרת. ומסיגריות בי-די תמיד קיים הסיכוי לסרטן בגרון. יום טוב.

    הגב לתגובה זו

    • תודה :) (ל''ת)

      אחת, 19/05/06 12:55

      הגב לתגובה זו

  • 19.

    מהניסגרגדתא הזה...

    לא התלהבתי, 16/05/06 15:15

    ומה החיודש וההתלהבות? לזכור את עצמך כבר אמר גורדייף. כל הודי אקזוטי , כפי שאמר ''הינני'', מעורר כאן ריגושים מיותרים. צאו מהשטויות האלה.

    הגב לתגובה זו

  • 18.

    מאמר מצויין תודה תומר

    אילדבאות ושות', 15/05/06 15:17

    ותודה למרוטי תנצב''ה

    הגב לתגובה זו

    • אילדבאות שולטטטטטטטטטטטטטטט!!! (ל''ת)

      בר בי רב, 15/05/06 19:06

      הגב לתגובה זו

      • מכתב לכבוד הרב שלמה יובוב''יץ

        למי שפיספס, 15/05/06 20:14

        אני וחברותי נוהגות להלך בחוצות העיר כששביס אפרפר מכסה את פנינו אנו נוהגות להצליף מבטים בבני המין הטיפש מתוך תיקווה שיבוא הארס המאנמאנייק ויחדיר את כיחכוך סליחה לרגע איבדתי שליטה ברצוני לומר בשם כול ישיבת זוועהעיל שמוצא פיך גורם לנו להרבה נחת אנחנו חולמות בלילה איך אתה בא וקורע לנו את ה כיחכוך סליחה שוב איבדתי שליטה מדיי יום אני וחברותיי החסודות פונות לקב''ה מתפללות פותחות שעריי שמים וזועקות הקב''ה שולטטטטט הקב''ה שולטטט ממש עכשיו אני מורידה מעלי את החצאית הארוכה ונידהמת כמה שיערות בחורה יכולה לגדל אני מתבוננות היטב ביערות העד שצמחו על רגליי ומבחינה במספר פרושים הודים שלא לומר סניאסים משוטטים ומחפשים גאולה לה לה אני מנערת אותם מעליי שותה גזוז שמה בול על הלשון ומאזינה לאמנון יצחק שהוא גם שולטטטטט חולה עלייך כבוד הרב אני

        הגב לתגובה זו

        • ירמי יא מפוצל, אתה לא יכול בלי

          יגאל שילון, 15/05/06 20:55

          תשומת לב הא? אף אחד לא פיספס אתה פשוט לא מעניין. ולא משנה באיזה שם תישתמש, אילדבאות, ברברה או כל שם אחר.

          הגב לתגובה זו

          • מגיע לו צומת לב. מה שמגיע - מגיע (ל''ת)

            ש. אייכנבאום, 16/05/06 05:40

            הגב לתגובה זו

          • כן נכון, תפסת אותי, קירח, שמן, טיפש, חמוד שכמותך (ל''ת)

            ירמי, 20/05/06 11:31

            הגב לתגובה זו

        • קרעת אותי מצחוק

          מגדלת שיערות, 15/05/06 22:44

          ושיגאל שילון ילך לדחוף

          הגב לתגובה זו

          • הלכתי, אבל ראיתי את כל השיערות

            יגאל שילון, 16/05/06 17:11

            שעל גופך וקיבלתי גועל. לפחות הבנתי את מקור השם :)

            הגב לתגובה זו

        • אי איל אילד אילדבא אילדבאות הקורע! (ל''ת)

          שיפרע'לה, 16/05/06 05:38

          הגב לתגובה זו

  • 17.

    אפרופו תומר

    ש''מ, 15/05/06 10:41

    הוא כתב מאמר יפה על רבי שמעון בר יוחאי לכבוד ל''ג בעומר: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=714446&contrassID=2&subContrassID=5&sbSubContrassID=0

    הגב לתגובה זו

  • 16.

    מבולבל תומר ?

    הנני כאן, 15/05/06 09:15

    מעניין שכשאמרתי לך שכל הצהרה בדבר היעדר עצמיות נובעת מהעצמי שמשטה בעצמו, ושעצם הטלת הספק בקיומך מוכיחה את קיומך, קיבלתי ממך את התשובה הבאה: ''יופי נון, 16/03/06 ''אתה לא יכול להטיל ספק בעצם קיומך מפני שהטלת הספק הזו מוכיחה את היותך'' התחלנו עם דקרט וגמרנו עם דקרט. פילוסופיה שנה ראשונה. כל הכבוד.'' אבל כשמוכר סיגריות ''אקזוטי'' שואל: האם תיתכן ראייה כלשהי, התנסות כלשהי, בלעדיך? התנסות בהכרח ''שייכת''. על מישהו לבוא ולהצהיר שהיא שלו. מבלי מתנסה, אין ממשות בהתנסות. המתנסה הוא שמעניק ממשות להתנסות. איזה ערך יש לחוויה שאינה יכולה להיות שלך?'' אז פתאום אתה רוטט מיראת כבוד והתרגשות ורואה בדברים את התגלמות החכמה. יפה מאוד. וכשאני אומר לך שתחושת העצמיות היא הבסיס למחשבה ''אני'' ולא תוצר שלו, אתה עונה: הוי לינפי לינפי, נון ס., 16/03/06 09:40 אתה כל כך אוהב את האני שלך.''אם לא הייתה עצמיות אינדיבידואלית, אז המחשבה ''אני'' לא הייתה עולה בכלל''לא. המחשבה אני ה-י-א העצמיות האינדבידואלית.וגם לא מדובר במחשבה אחת. האני הוא רצף של מחשבות. רצף בלתי נפסק. עוד על כך בפעם אחרת. ומוסיף: ''תחושת העצמיות היא בדיוק זה: רק תחושה. לא צריך אותה. יודע מה - עדיף בלעדיה''. והנה אני מנסה לתקן אותך: רק תחושה ? מורן, 16/03/06 19:54 כל הקיום שלך הוא רק תחושה. רגש הוא תחושה, מחשבה היא תחושה, הבנה היא תחושה, אי הבנה גם היא תחושה. בלי תחושות אין לך קיום, לא כישות נפרדת ולא בתוך מכלול...'' ------ והנה עכשיו, למרבה ההפתעה, אתה כותב כאן: ''על פי הבנתי הרגשת ה-I AM היא התחושה הבסיסית ביותר שניתן להרגיש בגוף או בתודעה. זו אינה מחשבה ולא רעיון...''. יפה מאוד. אני לא יודע איך לבשר לך את זה, אבל תחושת ה I AM , ה''אני קיים'', ''הנני'', היא תחושת העצמיות. גם אם באנגלית זה נשמע לך יותר טוב. הבעיה שלי עם כל זה היא לא שאתה מבולבל, או שאתה לא זוכר מה הייתה דעתך לפני שבועיים. זה בסדר. אתה לא לבד. הבעיה שלי היא שאתה מבולבל ומעמיד פנים שאתה לא מבולבל. שאתה מבולבל ומעמיד פני יודע. שאתה מתווכח מתנגד ומלגלג, ואז כותב את מה שהתווכחת אתו, התנגדת לו, וצחקת עליו, כאילו הוא היה דעתך מאז ומעולם. אנשים מתחילים את העמדת הפנים שלהם בדברים קטנים כאלה, ומשם מגיעים להצהרה שהם אישיות בסדר הגודל של הבודהא ומשה רבנו. ----- וזו ההזדמנות פז עבורך לנסות פעם נוספת להבין, והפעם בהקשר של התגובה הזו, את משמעות האמירה: ''האמת נמצאת רק כשהעצמי איננו'', שאתה מתעקש להבין ברמה המילולית בלבד. כפי שאתה בוודאי כבר מבין כעת, לא מדובר בביטול העצמיות, אלא בכך שאתה לא יכול להכיר באמת כשאתה ניגש אליה עם רעיון על איך היא אמורה להיראות, כשיש לך העדפה אישית על מה היא צריכה להיות, או, למשל, כשאתה לא כל כך מחבב את מי שמצביע עליה. במובן ה-מ-ו-ש-א-ל הזה, אתה יכול להכיר באמת רק כש''אתה'' אינך נמצא שם כדי לשבש אותה. אם כל זה לא ברור לך ועומד בראש סדר העדיפויות שלך, ההגדרה שלך את עצמך כמי שמחפש את האמת היא חסרת משמעות, ואינה יותר מטיפוח של דימוי עצמי מזויף לצרכים חברתיים. אתה מחפש כבוד, לא אמת. לכן אתה יכול להתדיין, להתווכח, ולהחליף דעות על פי מזג האוויר ומצב הרוח שלך, ותמיד להסתובב סביב הנושא ואף פעם לא לגעת בו, להבין אותו באמת. זה לא אומר לנסות לבטל או להעלים את עצמיותך כדי לזכות בפרס מהיקום, כי אז לא יהיה בכלל מי שישאף לאמת, ובוודאי שלא יהיה מי שיכיר בה. בהצלחה.

    הגב לתגובה זו

    • יש לי עצה בשבילך

      לא קשור, 15/05/06 09:44

      אתה נשמע ממש מתוסבך. קח כמה ימים חופש, תאכל טוב, תישן טוב. אל תענה לטלפונים, אל תקרא עיתונים. תנוח כמה ימים. אם תמשיך ככה בסוף יאשפזו אותך. אתה צודק לגמרי בקשר למה שאמרת, אבל לחפור בזה לא יביא אותך לשום מקום. פשוט קח תקופה להירגע.

      הגב לתגובה זו

    • מעניין איזה תגובה תקבל מתומר

      ?, 15/05/06 10:22

      זו שיבקש מהעורכת להוריד אחרי שתעלה או את זו ''המתקנת''

      הגב לתגובה זו

    • איזו דרך ארוכה וקטנונית להגיד ''אמרתי לך''

      משקיף תמה, 15/05/06 12:35

      כאילו למישהו אכפת

      הגב לתגובה זו

    • נון ס. זה היה תומר פרסיקו ??? (ל''ת)

      וואללה בילבל, 15/05/06 14:55

      הגב לתגובה זו

      • מאיפה אתה יודע? (ל''ת)

        הכל ניחושים, 15/05/06 15:33

        הגב לתגובה זו

        • לא ניחוש ולא אינטואיציה.

          הנני כאן, 15/05/06 16:21

          רק נחתום שברגע של היסח הדעת העיד בעצמו על עיסתו, והתחרט שנייה אחת מאוחר מדי.

          הגב לתגובה זו

          • אם כך הוא הגן בלהט רב על האנונימי (ל''ת)

            אולי הוא מכיר, 16/05/06 19:05

            הגב לתגובה זו

            • ואולי חלק מ''נון'' זה הוא וחלק לא? (ל''ת)

              איך אפשר לדעת?, 16/05/06 22:12

              הגב לתגובה זו

    • קראת עד הסוף?

      הנני שם, 15/05/06 19:05

      כתוב: ''אבל זה לא הסוף. מסביר מהאראג': ''תחושת ה- I AM היא התגלמות של סיבה עמוקה יותר, שאפשר לקרוא לה העצמי, אלוהים, ההוויה או כל שם אחר. ה-I AM נמצא בתוך העולם; אבל הוא המפתח שיכול לפתוח את הדלת אל מחוץ לעולם''. (I AM THAT, שיחה 44). כלומר, גם ה-I AM אינו אנחנו, שכן גם ה-I AM הוא תופעה בעולם, ועל פי מהאראג' אנחנו לא כל תופעה שהיא, אלא הרקע והמקור לכל התופעות כולן'' כלומר ההרגשה של הקיום או תחושת העצמיות היא ל-א אנחנו באמת.

      הגב לתגובה זו

  • 15.

    מצויין! תודה (ל''ת)

    ברק, 15/05/06 01:54

    הגב לתגובה זו

  • 14.

    תעשיית הטאבק בתחפוסת רוחנית? (ל''ת)

    מה?, 15/05/06 00:46

    הגב לתגובה זו

  • 13.

    הוא נראה מפחיד, יהיו לי סיוטים מהתמונה (ל''ת)

    אסי אגסי, 15/05/06 00:33

    הגב לתגובה זו

  • 12.

    אל תתפתו לרגע להאמין שבתרגילים תגיעו לרגע הזה.

    בועז@לב, 15/05/06 00:01

    אין שום אפשרות לחיות את החיים בסגנון ובמהות מערבית הישגית,ובתרגיל מנטלי לגרום ל''תוספות'' להפוך להיות שוליות.זה קשקוש. מי שרוצה שהתוספות יהפכו לשוליות הוא חייב להפוך אותן לשוליות עד לא קיימות. הדרישה היא דרישה פשוטה אך מעשית מאד. לחזור למהות הראשונית של קיומנו זה באמת לזנוח את כל מה שהתרבות המערבית מצווה עלינו. קרירה עבודה רכוש השכלה פורמלית לאומיות שייכות דתית שיבטית . אין דרך לחיות עם ולחלום בלי . שחרור מכבלי ה''אין אני'' דורש את מה שהוא דורש ואין קיצורי דרך תרגיליים. זאת אשליה מאד אמריקנית ..להפוך שינוי מהותי ויסידי בחיינו ללא הכרחי. יש להם תרגילים כאלה להפוך את המהות לחרטא ניו אייגית. רק אם התודעה שלכם תוביל אותכם לחיבור למהות הראשונית שלכם כבני אדם יש לכם סיכוי לחוש באמת את תחושת ''הרגשה של ההוויה הגולמית של החיים''

    הגב לתגובה זו

    • איך לא נתפתה כשהפיתוי הוא כל כך גדול ?

      הנני כאן, 15/05/06 11:52

      אתה באמת מעלה בדעתך שמישהו שרואה למה הפך אותך החיבור עם המהות הראשונית שלך כאדם, יוכל בכלל לעמוד בפיתוי ? לדעתי, מה שאתה מבקש הוא בכלל לא אנושי, שלא לומר אכזרי. נמאס לי מחארטות ניואייג'יות. אני רוצה בדיוק את אותו האוצר שאתה מצאת. רק הרשה לי בבקשה לשמור על התחתונים שלי, ועליהם בלבד. מעין שריד אחרון שיהווה תזכורת לתרבות המערבית שאני משליך מהחלון.

      הגב לתגובה זו

      • מה הכעס..??

        בועז@לב, 15/05/06 16:02

        נכון אם היית מבין או מצליח לחוש במה מדובר היית משתכנע שגם התחתונים שלך מיותרים.ובמיוחד התחתונים שלך .הם אינם מסתירים שום דבר שלא מוכר וידוע. מה לעשות שישנם אופציות אחרות הרבה הרבה יותר מספקות מן אופציית הרכושנות וצבירת הנכסים שהמערב מציע כבסיס לאושר וסיפוק של האדם. מה לעשות שיש כאלה שחייהם ניצלו מן התופת הזאת ומתנהלים מעבר . לא יעזור כלום דרך העולם עם התחתונים מביא לאסון .אישי, אקולוגי אנושי תרבותי וכל אסון אחר שאתה יכול לדמיין לך. יש אחרת..אבל לא דרך תרגילי מוח ולא סדנאות שמוכרות השליה של שינוי .אלא על ידי שינוי עמוק אמיתי של החיבור שלך לחייך ולעולם כולו.. מילים?? ממש לא.

        הגב לתגובה זו

        • למה כעס ?

          הנני כאן, 15/05/06 16:54

          דווקא נשמע לי מאוד הגיוני. הורידי את התחתונים וזכי בהארה ובשחרור מוחלט מהתניות. אני מבטיח לנסות את משפט הפתיחה הזה בהזדמנות הראשונה. מתאים לך לחשוב שאם רק תשליך מעליך את הסממנים החיצוניים של תרבות הצריכה תעבור מהפכה תודעתית. ההצהרות שלך יותר שטוחות מקרקר דל שומן, דל נתרן, ודל טעם. מילים ? ממש כן.

          הגב לתגובה זו

          • לא כעס?.אז תרגע..ואל תחלק ציונים לאחרים על רמה תודעתית כזאת או אחרת

            בועז@לב, 15/05/06 17:41

            לא הבנת כלום ...נכון?? הציניות שלך מגוחכת. אתה מחפש משפטי פתיחה?מצבך עגום... אם אתה כאן כדי להשתפך ולכתוב מה שבא לך בלי ממש לקרוא מה שאחרים כותבים זכותך אבל אם אתה רוצה לנהל דיון תרגע ותקרא. תרבות צריכה איננה מורכבת מסממנים חיצוניים תרבות צריכה היא תודעתית.תרבות צריכה היא מערכת כבלים מאד מתוחכמת שמשעבדת את נפשו של המכור. תחתונים הם בהחלט חלק מאותה תודעה .ותחתונים יכולים להיות הפריט האחרון שמחבר אותך לאותם כבלים. קרקר דל שומן יכול לחבר אותך לניפוי מן השטויות שאליהם אתה מחובר כחמצן לנשמה. השומנים של תודעתך כנראה מפריעים לך להבין דברים פשוטים. אל תתקוף כל כך את אלה הלא מאמינים כמוך בתרבות הצריכה..זה לא עושה אותך צודק ההיפך זה נותן הרגשה שאין לך ממש מה לומר..רק מילים זועפות וריקות מאמירה ממשית. אז אם יש לך משהו לומר ,אגב קצר,אתה מוזמן לומר אם אין לך כלום לומר אתה גם מוזמן רק תודיע שאתה אומר כלום.

            הגב לתגובה זו

            • צודק. סליחה. (ל''ת)

              הנני, 15/05/06 19:01

              הגב לתגובה זו

            • יפה..אז ארצה..וכנס למלונה...אתה יכול להביא כמה חברים איתך..

              בועז@לב, 15/05/06 23:51

              לכרסם איזה עצם...

              הגב לתגובה זו

            • כל מה שאתה אומר בועז, נכון,

              בסדר גמור, 16/05/06 13:26

              רק אל תדבר אלינו , אף אחד לא סובל אותך.

              הגב לתגובה זו

            • אני דווקא מחבב את ב@ל (ל''ת)

              ר.צ., 16/05/06 14:38

              הגב לתגובה זו

            • חוץ ממגעילולה

              תיקון, 16/05/06 15:16

              שגם אותה אף אחד לא סובל. שני מטומטמים.

              הגב לתגובה זו

            • ממושקה שלי...אתה לא סובל אותי??איזו הכזבה...נשיקות (ל''ת)

              בועז@לב, 16/05/06 18:15

              הגב לתגובה זו

            • אכזבה יה אנאלפבית, באלף. (ל''ת)

              ממושקה, 17/05/06 01:22

              הגב לתגובה זו

          • אתה כאן אבל איפה הראש שלך?

            שכחת עם מי אתה, 15/05/06 18:12

            מה, אתה לא רוצה להיפטר מהקרמה השטרודלית?

            הגב לתגובה זו

            • צודק, שכחתי. סליחה. (ל''ת)

              הנני, 15/05/06 19:02

              הגב לתגובה זו

      • מההההההההמההההה.. (כבשים) (ל''ת)

        בן, 16/05/06 20:24

        הגב לתגובה זו

    • שאלה בועז...

      יוד, 16/05/06 13:01

      האם כשכתבת ''אשליה מאד אמריקאית'', האם התכוונת שלאמריקאים ישנה נטייה ''להפוך שינוי מהותי ויסודי בחיינו ללא הכרחי''? אני לא מנסה ''להוכיח אותך''. אבל אתה בוודאי יודע על מה אני מדבר. (ואגב, יפה כתבת בדיון 12, ואני ממש מסכים איתך שהאמריקאים עסוקים בהעמדת פנים יזומה.)

      הגב לתגובה זו

      • אהלן יוד..אחד מן היותר שפויים כאן (למרות שלא בטוח שזאת מחמאה)

        בועז@לב, 16/05/06 18:28

        האמריקניזציה היא מנטליות כלל עולמית כמו הפולניות. באמריקניזציה המהות היא הכסף הרווח היא פילוסופית .איך אפשר להפוך את החיפוש אחר משמעות אחרת למקור רווחי להשאיר אותה במסגרת האמריקניזם.פשוט ממציאים את הניו אייג' ומנכסים את הטרנד העולמי הזה על מנת לעשות ממנו כסף. אין חשיבות אמיתית לחיפוש זה גם לא נחוץ הם למדו שמספיק לעשות כאילו למכור השליות של שינוי ואפשר לעשות מזה כסף גדול. האמריקניזם הוא ציני והוא סוגד לאל אחד.. הכסף..... הבנתי את נושא הנטייה. היא קוסמופוליטית קראתי לה אמריקאית כי שם היא קיבלה לגיטימיות של פילוסופיה והפכה לאומנות.

        הגב לתגובה זו

        • בועז לב שולטטטטטטטטטטטטט!!! (ל''ת)

          ברביקיו, 16/05/06 20:50

          הגב לתגובה זו

        • אם

          יוד, 17/05/06 12:25

          השימוש באמריקאים הוא לשם תאור תופעה--אז ההסבר שלך הולם! אבל אם דווקא באמריקה הנושא הפך לאומנות.----האם אין כאן יותר ממקריות? מה שאני מנסה לומר זה שלמרות שהאמריקניזציה הפכה להיות תופעה גלובלית....... באמריקה היא הכי נחושה ויסודית. ''באמריקה הם הכי אמריקאים''.---האם זה משפט גזעני?

          הגב לתגובה זו

          • יוד ידידי אתה בחור אינטליגנטי המבחן הוא פשוט

            בועז@לב, 17/05/06 14:37

            כל תכונה מוכללת ללאום גזע מין בלי לבסס אותה במחקר אמפירי..הוא גזענות..גזענות גם ,אם התכונה הוכחה כמאפיינת רק את אותו ציבור, להוסיף לכך ערך שיפוטי מקטלג. מקובל כפולקלור מקובל בין עמי הארץ ומחפשי הוכחות לעליונותם כביכול..אבל לא יכול להיות מוסכם על אנשים נהורים שיודעים שה''מגה תרבות'' האנושית היא הסיכוי היחיד להבנה ולחיי שלום בין בני אדם. האימרה האומרת ''ברומא התנהג כרומאי'' אומרת הכל.

            הגב לתגובה זו

  • 11.

    מישהו ראה את אריק? (ל''ת)

    בנץ הוא זה, 14/05/06 23:25

    הגב לתגובה זו

    • חהחהחהחהחהח

      בן, 16/05/06 01:45

      אתה גאון

      הגב לתגובה זו

  • 10.

    מה זה

    קופיפו, 14/05/06 22:50

    פרויקט מיוחד. יהיו זיקוקים?

    הגב לתגובה זו

    • תעשה מדיטציה ותראה (ל''ת)

      בנץ הוא זה, 14/05/06 23:03

      הגב לתגובה זו

  • 9.

    בשביל מה אנחנו צריכים את כל הזבל הזה, עובדי עבודה זרה, משתחווים ל

    גלית, 14/05/06 21:46

    לפסלים ששווים כמו הצנצנת בסלון שלנו, משתחווים לחתיכת חרסינה שהם יצרו במו ידיהם. איזה טירוף. טיפשים, יש לנו את הדת הכי טובה והכי ותיקה בעולם - היהדות!!!!!!! מתי כבר תחזרו הביתה, אחים שלנו? אפילו הדלאיי לאמה אומר שליהודים אין מה לחפש אצלו, כי הדת היהודית טובה יותר משלו. מתי תתעוררו???????????????

    הגב לתגובה זו

    • זה מראה על פחד וחוסר בינה

      אוהד, 14/05/06 22:52

      אם היו מתבטאים בסגנון המלל שלך על גדולי המורים היהודים-הרמב''ם ודומיו, כולנו היינו קופצים.את לא חייבת להתחבר, אבל לתת כבוד למורים אחרים,לתרבויות אחרות, בקיצור לאחרים!

      הגב לתגובה זו

      • מה זה כבוד? מה בסך הכל נכתב כאן, שאנחנו לא צריכים עובדי עבודה זרה! (ל''ת)

        שיר, 15/05/06 09:34

        הגב לתגובה זו

        • ''עבודה זרה'' = ביטוי קסנופובי (ל''ת)

          s, 16/05/06 00:21

          הגב לתגובה זו

    • אני הודי וכשרציתי להתגייר

      אמיתאב ב., 14/05/06 23:23

      אמר לי הרב שאין לי מה לחפש אצלו כי בדת שלי כבר יש הכל. כשהתעקשתי הוא אמר שבעצם הוא שמע מהדלאי לאמה ששמע מהאפיפיור ששמע מניסרגדתה מהאראג' ששמע מהסגן של בן-לאדן ששמע מהרב כדורי (בדיוק רגע לפני שהוא מת) שאין כמו סיינטולוגיה ושבעצם זאת הדת האחת האמיתית לגמרי ושמי שלא בקטע לא יגיע לגן עדן לעולם וחבל. ואם לא זה אפשר פשוט לעשות קוק וזה גם מעולה ולא פחות יקר.

      הגב לתגובה זו

      • רואים שאתה על סמים. לך להיגמל, מסכן. רחמנות עליך (ל''ת)

        רחמים, 15/05/06 09:34

        הגב לתגובה זו

    • כיפאק ליהדות!

      בזיל, 15/05/06 00:21

      תנו לי י'

      הגב לתגובה זו

    • ''אחים''

      asroze, 15/05/06 01:04

      http://yadleahim.tripod.com/yad-leahim.htm

      הגב לתגובה זו

    • לידיעתך הכותב, תומר פרסיקו הוא יהודי חרדי..

      יהודי, 15/05/06 03:58

      מופתעת ? ובכן צאי ולמדי מדוע הוא בחר לחקור גם דתות וזרמים אחרים. מסתובב עם כיפה שחורה על הראש בהודו, נראה מעט הזוי. אבל כבודו במקומו מונח על הפתיחות והרצינות. ואילו פיך ומילותייך מביירשות את תורת משה, ומביעות בורות ואטימות ותו לא.

      הגב לתגובה זו

    • בורחים מהיהדות בגלל שהיא מלאה פאנטים כמוך (ל''ת)

      רונית, 20/05/06 11:35

      הגב לתגובה זו

  • 8.

    אין כמו מהאראג'.

    אום בהור, 14/05/06 21:33

    הנה לינק להסבר מצויין על ההבדל בין ה I AM לבין מה שמעבר לו: http://www.prahlad.org/disciples/premananda/essays/NISARGADATTA%20CONSCIOUSNESS%20AND%20AWARENESS.htm

    הגב לתגובה זו

  • 7.

    כמה?

    תוהה, 14/05/06 21:23

    מורים עוד יש שלא שמעתי עליהם?

    הגב לתגובה זו

    • עוד שניים שלושה מק-סי-מום (ל''ת)

      אחד, 14/05/06 21:38

      הגב לתגובה זו

  • 6.

    לצערי

    בועז, 14/05/06 20:55

    עם כל גדולתו, ויש הערכה לפועלו, צריך לזרוק את הספר לפח.אין בו שום תועלת יותר. זה רק עוד אוכל למוח הרעב שמבקש למצוא משהו בעתיד (הארה) ע''י משהו מהעבר (דמות גורו) ובדרך פוסח על הדבר היחיד שיש. לעומת זאת, סעו לפגוש את אחד מתלמידיו - בוב אדאמסון (sailor Bob Adamson) שיושב באוסטרליה.

    הגב לתגובה זו

    • עוד הצעה קרובה יותר

      דניאל, 15/05/06 04:00

      צא ופגוש מורה בשם Reza שמגיע בקרוב לישראל ושאל אותו למה התכוון ניסארגאדאטה מהארג'. מחכה לך מפגש מדהים עם מורה שעוד רבות ידובר בו. אפשר גם לקרוא באתר שלו www.rezaji.org

      הגב לתגובה זו

      • אכן כך

        תלמידה, 15/05/06 10:08

        רזה דארשאנאת כבר בארץ ואפשר לקבל מידע על מפגשים אישיים או קבוצתיים דרך האתר.

        הגב לתגובה זו

      • אני פגשתי אותו וממש לא התרשמתי

        מיק, 15/05/06 13:08

        לא מבין על ממה אתם מתלהבים

        הגב לתגובה זו

  • 5.

    read maharaj is recieving an impuls of truth

    uri, 14/05/06 19:11

    reading him bring me home to peace and ecstacy

    הגב לתגובה זו

  • 4.

    מסכים עם 3

    מאמר מעניין, 14/05/06 18:20

    ורציני

    הגב לתגובה זו

  • 3.

    כל הכבוד

    נועם, 14/05/06 15:43

    תודה רבה לכם. מחכה להמשך הפרויקט.

    הגב לתגובה זו

  • 2.

    סוף סוף

    מיכאל אנטליס, 14/05/06 14:41

    כתבה על בן אדם שדיבר אמת ולא חרטא רוחנית ניו-אייג'ית, הצורה שהוא מביע את ההוויה האדוויטית שלו היא חדה וחותכת במיוחד. אולי גם סוף סוף נראה במדור הזה את יו.ג'י קרישנמורטי, את אדישאנטי ולאמת הערומה, הסופית והמרה את ג'ד מקנה (jed mckenna) ואגב חשוב לשים לב שגם ה''אני'' שמהאראג' דיבר עליו גם הוא אינו ההוויה הראשונית ביותר אלה תופעה בלבד ששיפוטו של החווה מגדיר אותה כחוויה.

    הגב לתגובה זו

    • ומה עם סטיאם נדין?

      יודע, 03/07/06 22:17

      לדעתי הוא דווקא מציג את האמת העירומה, לא קראתי הרבה על ג'ד מקנה אך לא הבנתי ממש מה המסר שלו, את סטיאם נדין ניתן להבין בבירור, מעניין מאוד שלא מצאתי עליו כתבות בעברית

      הגב לתגובה זו

  • 1.

    ''מרביץ תורה ללא הרף''?

    אליקו, 14/05/06 11:43

    מה יש להרביץ כשכל מה שיש לו לספר זה המטען המקורי של ידע שקיבל מהמורה שלו? כל השאר זה סיפורי חוויות משינויי התפישה שלו ואלה רק מבלבלים את התלמיד. זה כמו ללכת למורה לאוננות ולשמוע הרצאות. הרי פרט לטכניקה הפשוטה וההתמדה בה, אין צורך בדבר. כל אלה ההולכים לשמוע הרצאות מבזבזים זמנם לריק. במקום לעבור את הדרך הם שומעים סיפורי חוויות ממי שהלך בה כשבעצם הדרך של כל אחד שונה.

    הגב לתגובה זו