 |
31.
מצוות
אורי,
מרכז,
22/08/07 21:53
|
כנראה הדרך היחידה לקיום מצוות השבת אבידה בימינו: www.ebood.co.il
הגב לתגובה זו
|
|
 |
30.
קבלת עול מלכות שמים -מצוות ושכרן
יהודית אוחיון,
17/07/07 22:50
|
שלום תומר , הרבה זמן שלא כתבתי לך על מאמר מעניין , קראת בשיקול דעת את המאמר על נושא התפילין ודעתך על קיום המצוות בין הברית שכרת האדם עם הקב''הו וענין זה מאוד מעודד אותי כי בזמן האחרון קיבלתי על עצמי את שמירת השבת במלוא מובן הלכות שמירת השבת רצוי להדגיש שמאוד קשה לשמור שבת כהלכתו, אני בעניין שגבר יניח תפילין כל יום וילך לשיעור תורה מדי פעם ביום חול ובשבת , קראת גם על השכר שהקב''הו מגדיש ומסייע לנו לשומרי תורתו , ברצוני לספר לך שאני אישית קיבלתי ברכה ללדתי את בתי שירן כיום בת 19 וחצי מהרבי מלובווייץ מאמריקה ושם הוא כתב לי שאני חייבת להתנהג בחיי יום יום לפי תורתנו הקדושה וכך אני אקבל ברכה לבתי , אני מקפידה על נטילת צדקה כלים בנפרד של בשר וחלב וצניעות עד כמה שאפשר . אני מקווה שב''ה הצליח לצום בתשיעה באב ואנו נוהגים גם לא לאכול בשר , מקווה שיהיה לי רווח ושכר והצליח לתקן את מעשי מימי קדם והקב''הו תכפר לי על חטאיי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
חוסר הבנה
דוד,
ראשון,
14/04/06 09:06
|
לפי כל המקורות הקבלה מהות התיקון בעולם שלנו היא על רצון האנושי. לא רק שאורו של הבורא הוא מושלם ולא זקוק לשום תיקון,אלה על עצמותו של בורא אין לנו שום השגה. אז לא רק שאין באפשרותנו לתקן אותו אלה אפילו להבין את מהותו. התשובה הזו ניתנה בכתבי האר''י ,בתלמוד עשר ספירות של רב אשלג וספרים נוספים של המקובלים בדורות השנים. לפני שרצים אם איזה מאמר לעיתון לפעמים כדאי ללמוד את הנושא שכותבים עליו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
נדי להבין את הדינמיקה בין הקבלה המסורתית למדונית...
בנקאי,
11/04/06 19:16
|
|
 |
27.
מקור
מקובל,
08/04/06 12:49
|
המחבר לקח את רוב הדברים מספרו של יהונתן גארב: יחידיהסגולות יהיו לעדרים, הוצאת כרמל, ירושלים תשס''ה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סלח לי
מקובלת,
09/04/06 10:01
|
אני קראתי את הספר (המצויין אגב) ולא זכורה לי שום התייחסות למצוות התפילין וגלגוליה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון. סליחה. אבל
מקובל,
10/04/06 00:39
|
בכל אופן יש השפעה של הספר (וגם מאמר אחר שהתפרסם כאן פרי עטו של גארב: 'הטשטוש מתחיל בתוכי')על המאמר שלפנינו. הדוגמא של התפילין היא דוגמא יפה ומקורית.
על כל פנים כל הכבוד למחבר המאמר. הגיע הזמן שמישהו יסביר סוף כל סוף את הפער בין הקבלה לברג ובני ברוך. והנה מתחילה הדרך של ביקורת אמיתית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המבקרים יבקרו... המקובלים יתקנו
ל"ת
צח,
10/04/06 06:51
|
|
 |
והשרלטנים כבני ברוך ישטרללו
ל"ת
צח וטהור,
10/04/06 18:31
|
|
 |
רמי, אתה מכיר את תומר?
שמן זית זך,
12/04/06 08:49
|
אולי שרלטן הוא מי שכותב תגובה חצופה בלי להכיר את מי שהוא קוטל?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שרלטן הוא מי שכותב כתבת ''עומק'' על קבלה ללא ידע ונסיון מינימלי בנושא
ל"ת
רמי,
11/04/06 13:43
|
|
 |
26.
חשבון פשוט- האם כותב המאמר הוא מקובל?
דלו,
07/04/06 14:02
|
האם יש לו קשר כלשהו עם בורא עולם? (קשר ממשי שאפשר לכמת ולמדוד בצורה אמפירית), האם טייל באחד העולמות שמעל עולם עשייה? (לא להתבלבל- הודו זה בעולם הזה...).
תשובתי המוחצת, הבטוחה והמוחלטת היא- לא. (יש לי דז'ה וו ממאמרו שסגד לאיזה גורו מנפס אי שם בחצי האי ההודי, בטענה שסוף סוף מצא גורו אמיתי..).
אי לכך ובהתאם לזאת, כל המאמר שווה כקליפת השום אם לא למטה מזה.
סוף פסוק.
נא פרסמו את תגובתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
תומר צודק בכל מילה
אחד שמבין,
07/04/06 08:52
|
לא מדובר בדיון משפטי
או מי מבין יותר את עקרונות הקבלה
תומר מנסה להראות שיש סתירה בין האופן בו מוצגת הקבלה לציבור הרחב בחלונות הראווה של המוסדות השונים
לבין מה שקורה באמת ולמטרות האמיתיות של המוסדות הללו
הם מנסים לרכב על גל הרוחניות והניו אייג' ונעזרים בהילה המיסטית של ''סודות הקבלה'' ולא מתביישים לסתור גם את מה שהיא אומרת על מנת למשוך מחפשי אור ואמת תמימים
בכל אופן ה''סודות'' אינם מיסתוריים ואין צורך להיכנס למוסדות הללו כדי להחשף ליופי האמיתי של חוכמת הקבלה
בניגוד לאופן שבו מציגים אותה מי שלומדים ומלמדים במוסדות הללו זו איננה החוכמה היחידה שתציל את העולם
פשוט משום שאין חוכמה כזו
חפשו בפנים זה לא נמצא בחוץ
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לשים את המים הקדושים והחוטים האדומים של ברג
רותה,
07/04/06 13:48
|
עם אצילות הנפש, הסבלנות, הכנות והחום של הרב לייטמן, זו פשוט בדיחה ומעידה על נסיונו, עמקותו ורגישותו הדלה של הכותב היומרני.
נא פרסמו את תגובתי לאחר שלא פרסמתם את הקודמת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כתבת דברים נכונים, אבל הם לא סותרים את הטעויות של תומר בכתבה
ל"ת
רונה,
07/04/06 10:06
|
|
 |
אחד שמבין מבין היטב
ג'יזל,
07/04/06 09:06
|
|
 |
24.
טעות בסיסית ועקרונית מאד בכתבה
רונה,
07/04/06 06:27
|
לפי תורתו של אשלג, בשום אופן הבורא עצמו אינו זקוק לתיקון.
הוד עצמותו יש אחד. מתחתיו דרגות ''אלוהות'' שונות שמתבטאות בעצם השמות השונים כגון, אלוהים, ה', אדוני צבאות, וכולי.
הקשרים בין הספירות בעולמות העליונים בנויים בצורה של סולם, אחד ''מעל'' לשני, וכל רמה שמבצעת תיקון, משפיעה על הרמה שמעליה, כלומר, בתיקון שהוא ''מלמטה למעלה'', ויש כמובן גם השפעה מלמעלה למטה, כלומר מספירה עליונה לתחתונה יותר.
הקשרים האלה מתבצעים דרך כל הנושא של צמצום מסכים (צמצום של קבלת אור והשוואת צורה), וההסברים היחסית מסובכים האלה שאפשר לקרוא בכל ספר קבלי שמפרש את אשלג.
תומר פרסיקו לוקח את נושא התפילין, כדוגמא למצווה יהודית מובהקת ומראה כיצד אי קיומה למעשה גורם לאי קיום של עקרון קבלי מאד חשוב ל-כ-א-ו-ר-ה עפ''י אשלג של ''תיקון הבורא'', אולם בשום מקום לא כתוב אצל אשלג העניין של תיקון הבורא, ולכן הטעות עקרונית.
-----------------------------------------
ובלי קשר לאי הדיוק המאד מהותי הזה בכתבה, בהחלט יש מקום לבדוק את מה שקורה במרכזים לקבלה בארץ, שלפי כמה מאמרים שקראתי באתר של כתות, הלוואי והיה מדובר במה שתומר מכנה ''השגת סעד נפשי'' או הרגעת חששותיהם של אנשים וכדומה. מי בכלל מדבר על התמרה רוחנית וקשרים עם עולמות עליונים, כאשר ייתכן ומה שמתרחש במרכזים האלה בארץ, הוא שיטות הפחדה, סחיטה ודיכוי כמו במשטרים האפלים ביותר שהכרנו.
(ראו הלינק שצירף מגיב מספר 21)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבל הרבה אשלג כן
שא רוק,
07/04/06 07:57
|
דיבר על הענקת תענוג לבורא, כפי שכתב תומר (אגב, הרב אשלג המשיך בכך מסורת חסידית). האם אפשר להעניק תענוג למשהו מושלם? איך ייתכן שהאל אינו נהנה כבר בצורה מקסימלית ודרוש לו האדם לכך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טעות
מישהי,
07/04/06 10:59
|
הרב אשלג דיבר על כך שהבורא הוא מושלם, לכן לא יכול לקבל מאף אחד, אלא רק להשפיע. זה שהבורא רוצה שנכוון בעשיית המצוות שאנו עושים אותם על מנת לעשות לו נחת רוח, זה בשבילנו ולצורך תיקוננו ולא בגלל שהוא באמת צריך את זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ראו
שא רוק,
07/04/06 11:22
|
ספר ההקדמות עמוד ג שם מלמד הרב אשלג שעל האדם לכוון את עבודתו רק לצורך התענגותו של האל ולא לצורך עצמו. זה נכון שמזה מתקן האדם את עצמו אבל זה אומר גם שיש לאל צורך של התענגות או לפחות הוא יכול להיות מתענג יותר או פחות כלומר הוא אינו מושלם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה שהאדם אמור לחשוב שהאל מתענג לא אומר שהאל מתענג
רונה,
07/04/06 11:28
|
או לצורך העניין שהאל צריך את זה.
האדם צריך את זה, ויכול להיות שהתשובה המושלמת כמו שכתבה ''מישהי'' בחוכמה רבה, היא שהאדם גם צריך לחשוב שהאל מתענג על כך.
וזה נפלא בעיניי.
לפחות לי זה פתר משהו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה, תשובה מצויינת !!!
ל"ת
רונה,
07/04/06 11:09
|
|
 |
23.
הקבלה כשמה היא
תמר ושמעון,
07/04/06 03:17
|
קבלה, שלנו, בשבילנו, אלינו, בני האדם, קבלה של השפע הממלא כל מציאות. משמעות השפע, הוא הטוב השלם, האור העליון, ההויה שלנו, ההויה שהיא האלוהות הנמצאת עמנו כל הזמן, באמצעות עשית הטוב ויצירת אהבה כוללת אנחנו מקבלים את אור ההויה ומעבירים אותו אליו בחזרה, מקימים אותו, יוצרים לו מקום בקיומנו. אנחנו הרי בעולם העשיה, ללא אהבת אדם לא תתקיים אהבת האל, כמה שנקיים מצוות באדיקות, אם נקטרג על זולתנו נפגע בזדון או ללא מחשבה לא תהיה משמעות לאף מצווה. קיום מצוות פותחת את לבנו אל החכמה והקשר והחיבור אל המימד והחוכמה האלוהית העליונה שבנו ומסביבנו, כך שאנשים שמוצאים נחמה וכוח ואמת בקיום המצוות ולוקחים משם השראה וכוח לחיי היום יום, הרי זה נפלא ונהדר. אם אדם בוחר שלא לקיים מצוות כתובות אבל שומר על תודעת ואהבת לרעך כמוך, ממלא חייו באהבה בעזרה ונתינה לזולת הרי זה גם דבר נפלא ונהדר, אסור לנו להשתעבד לדבר אחד להתרגל אליו ולהפוך אותו לעבודה זרה. האלוהות היא אין סופית ומשתנה, אנחנו משתנים כל הזמן, לכל אדם דרך חיים משלו, כל אדם במסגרת הבחירה שלו בוחר להתפתח ולקבל, ואם הוא עובר שינוים הרי הם טובים לו, אך לא טובים או מתאימים בהכרח לאדם אחר. לכולנו יש מסע אחד בהווה אחד עד המוות. מדוע שלא נפתח תודעת אהבה וקבלה הדדית עכשיו, בחיים שלנו, כלפי עצמנו וכלפי כל אדם ? במעשים אמיתים, במציאות שלנו, לא רק בתאוריה או במילים. הקבלה היא לא רק פילוסופיה או מדע אלא מידע מרקם של קיום נשגב ומשותף שלנו ושל האלוהים שאנחנו עמורים לבחור, ללמוד לישם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לתמר
אל תעבדו עלי,
07/04/06 10:11
|
אני איני מקיים מצוות וגם לא עוסק בקבלה, יחד עם-זאת, יש לי כמה בעיות עם מה שכתבת: ראשית, ההפרדה שאת עושה בין ''קיום מצוות'' ובין דרך ארץ ו''אהבת לרעך'' היא הפרדה שלא במקומה. אלו הן חלק מתרי''ג מצוות. אני מניח שהתכוונת אולי לכך, שמצוות אלה חשובות יותר ממצוות אחרות (מכניות יותר, כמו נטילת ידיים או אי הדלקת אור בשבת). ובכן: ביהדות אין מדרג של חשוב יותר או פחות. הכל חשוב. למה? משום שלא כל אחד יודע מה זה ''לפתח תודעת אהבה וקבלה הדדית'' כמו שכתבת (למען האמת- אני לא בטוח שאני יודע מה זה) ואין לסמוך על השודד, האנס והגנב שהם יתחברו ל''אור העליון'' באמצעות ''קיום נשגב'' וכו'... אבל מה זה: ''לא תרצח'' ו''שמרת את יום השבת''- זה כל אחד מבין. כאשר אדם נופל למצוקה פיסית קיומית, אין לו איך להאכיל את ילדיו, אין לו מים לשתות, אישתו בגדה בו עם השכן או אני לא יודע מה, האם יש להפנות אותו לפרשנות המתקתקה שלך לענייני ''הויה נשגבת''? או שמא הוא צריך קוד התנהגותי ברור של מצוות עשה ואל תעשה? גם אם לא נגלוש לדוגמאות קיצוניות: למושגים מופשטים כמו אלה שהצגת, כל אדם יתן את פרשנותו השטחית במקרה הרע, והמעוותת, במקרה הנורא. כדי להעביר לעולם הפיסי בו אנו חיים, את קיומו של האל, צריך קוד התנהגותי ברור ולא פרשנויות מעומעמות של תחושות סובייקטיביות כגון ''התחברות'' ו''הויה''. כל הקבלה המודרנית הזאת כפי שהיא משתקפת בדברייך, היא בסה''כ לוקסוס ופינוק לאנשים עם הרבה זמן עודף ומעט אתגרים דוחקים. באותה מידה אפשר לעשות טאי-צ'י או ללכת לחוג ציור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הכל אמת מנסיון נחווה ויום יומי
תמר ושמעון,
07/04/06 19:57
|
מה אומר לך, את ההשראה שלי אני מקבלת בעיקר מהמציאות היום יומית שלי, מהערכה והתבוננות באנשים מסביבי, מאמא הנהדרת של שמעון שתמיד ועד היום, למרות קשיים אמיתים שיש לה, קשיים שאני לא מאחלת אותם לאף אדם, היא מבחירה מודעת, שומרת על שמחת החיים והאהבה שלה, אין לה כעס על העולם ולא על אלוהים ועל גורלה. מההורים שלי שנשואים 46 שנה שמתמודדים היום באומץ ובאהבה מול קשים פיזים של ממש, שומרים על האהבה והנאמנות שלהם אחד כלפי השני, מחברי נפש שלנו, זוג שמגדל ביחד 12 שנה ילד אוטיסט, הם רואים אותו כאדם שלם, ממלאים אותו ואת אחותו באהבה ובשמחת חיים תומכים ואוהבים אחד את השני, הם לא ויתרו על שמחת החיים שלהם, הסבל והפחד לא עיקם להם את הלב, והם לא הטיחו את ראשו בקיר כי נולד בעל מום, מאנשים שפגשנו שעברו סבל נורא ושמרו על צלם אנושיות. החיים הם כל הדברים שקורים לנו יום יום רגע ברגע, איך אנחנו מתמודדים איתם זהו אבן הבוחן. אתה מדבר בצדק על מצוות וחוקים שנועדו להשאיר אותנו, לכוון אותנו לתודעה של מוסר שהחברה האנושית אינה יכולה להתקיים בלעדיה, אבל אנחנו חייבים למלא את המצוות הללו לישם אותם מתוך הבנה פנימית אמיתית ורצון להשפיע, כל המצוות, גם אלה שמתהוות באופן טבעי מתוך הרצון הכנה ליצור עולם טוב יותר לעצמך ולכל אלה שסובבים אותך. לכל אחד מאיתנו עומד במרכז הארועים של עצמו, כך אלוהים בוחן אותנו, ביום יום, בחול דרך הדברים שקורים לנו. הבחירה באהבה היא כלי תודעה אמיתי שעוזר לנו לא רק להתמודד עם סבל, אלא מפתח אותנו ברמה הרוחנית. אנחנו קיימים בעולם לא רק לשרוד. האחריות על חיים האלה היא שלנו, קבלנו הזדמנות לחיות, לחוות, לחשוב,להיות, להתקיים, להוליד ילדים, להביא חיים חדשים לעולם, קבלנו נשמה, תודעה, אנחנו בעלי השפעה על המציאות, תראה את השינויים שעשינו במהלך ההסטוריה האנושית, את האבולוציה הטכנולוגית, חברתית, תרבותית. למרות הכל האדם ממשיך לגרום סבל, האדם ממשיך לדכא ואינו מודע כשהוא פוגע בזולת, הוא פוגע ממש באלוהים. הגיע הזמן לשינוי תודעות יסוד בתפיסה של עצמנו. הכעס מחליש את כוח החיים שלנו. היאוש ואובדן תיקווה יכול להתפתח גם שיש לך הכל כסף ומשפחה אוהבת. אני ראיתי גם חברים שהיה להם הכל הצלחה ועושר, הם קיבלו את כל הטוב, ואת האנשים שהם אוהבים כמובן מאליו, בגדו במשפחות שלהם ואיבדו אותם, וחברים אחרים שלנו, נפלאים, שומרי מצוות יראי שמים שכלל לא מפריע להם שאנחנו לא דתיים, הם חיים במצוקה כלכלית אמיתית, מגדלים שמונה ילדים שבן הזקונים שלהם גם כן נולד עם מום, כמה כח האהבה והתמיכה שאנחנו מעניקים להם והם לנו, אנחנו רואים אותם והם אותנו בראש ובראשונה כבני אדם. אתה רואה את הנישגבות לא במעשי ניסים למניהם, אלא בקרובים שלך בהורים שלך, בכל בני האדם שמתמודדים באומץ ואהבה אם קשיים אמיתים. באנשים נורמלים שמכירים בערך האמיתי של אהבה וממש חיים באמונה הזו ולהם החרות. לפחות הם לא פעילים וגורמים לסבל מיותר, מדוע להעריך את הטוב שהוא איננו, שהוא כל כך חסר? למה לא נלמד לאהוב את חיינו כטוב לנו כשאנחנו מלאים ושבעים? זאת אמת, זו לו אשליה מתקתקה של אוי אנחנו אנשים מוארים וכולי, אנחנו מאמינים בכוח האנושי לשנות את התודעה הקולקטיבית שלו שאנחנו מקבלים כאמת. אם לאנושות לא היה את הכוח הזה היא לא היתה קיימת. שוויון זכויות לנשים, זה היה שינוי תודעה מהותי בעולם האנושי, ביטול העבדות, אנחנו שומרים על האיזון של האנושיות אנחנו צריכים לעבוד מאוד קשה ולאזן את עצמנו כל הזמן אין הנחות, אין הפסקות , המוסר אינו רק מילים יפות. ''ואהבת לרעך כמוך: אני, ה'.'' אינו רק חלקו השני של פסוק יח, פרק יט, בספר ויקרא, אלא הכוונה אל תוך עצמינו אל האחריות שיש לנו אחד כלפי השני. מהיסוד הזה כל התובנות ומעמקי החכמה ינבעו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה תמר. אל תפסיקי לעולם :)
ל"ת
איילת,
07/04/06 05:38
|
|
 |
big kiss
ל"ת
תמר ושמעון,
08/04/06 01:12
|
|
 |
22.
כנסו לכאן ותראו מה קרה לקבלה
משה,
06/04/06 23:44
|
כאשר היא מועברת ע''י אנשים שלא צריכים ללמד אותה:
http://www.katot.org/CULTS/KabbalahLearningCenter.asp
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
כתבה מרתקת
שארלוט,
06/04/06 23:13
|
כתבה מרתקת. באמת תהיתי מה בין הקבלה המקורית לבין הקבלה של מדונה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
ביזבזתי לי 3 דקות מהחיים שלי
גיא יפרח,
פינלנד,
06/04/06 22:47
|
חביבי, אתה כותב על דבר שאתה בכלל לא מיתמצא אז תעשה טובה ולך לילמוד קצת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
זה הכל בגלל הרב ברג ותאוות הבצע
אסף,
06/04/06 20:25
|
שלו, הוא לקח דבר טהור ויפה והפך אותו למסחטת כסף משומנת בחסות מדונה. הרבה אנשים באו ללמוד קבלה באמת ובתמים ונפגעו ממכוני הקבלה שלו, הנה כתבות מהעיתונות על אנשים שנפגעו: אל תגידו שלא הוזהרתם
http://www.katot.org/CULTS/KabbalahLearningCenter.asp
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
הכתב מבולבל!!!
אייל,
הרצליה,
06/04/06 10:34
|
בנראה שהכתב לא הבין דבר מקריאה באותם אתרים! תורתו של אשלג מדברת אך ורק על צמצום התענוג והשתוות תכונותינו עם הבורא-זאת אומרת על מנת להדמות לבורא אני צריך להשפיע כמוהו, לא על ידי תענוגות אישיים שלי אשר יגרמו לי להיות עוד יותר אגואיסט(על פי אשלג תכונה זו היא טבעית ועלינו לשנות אותה). לפני שכותבים מאמר כזה צריך לבדוק את הדברים היטב. אין ספק שכוונותיו של הכתב חיוביות אך אין ספק שדבריו לא עוזרים ולו במעט להבין ולהתקרב לקבלה. כל מה שכתוב בכתבה לא מפורש נכון!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בדיוק. ראו תגובתי לכשתפורסם
ל"ת
רונה,
07/04/06 06:38
|
|
 |
17.
הגיע הזמן שהאמת הזאת תצא לאור...
אלדד,
ת''א,
06/04/06 09:30
|
כל מי שחושב שקיום מצוות היא בגדר המלצה או שהוא מתקן את בורא העולם חס וחלילה...על ידו נידן לכישלון נחרץ בהבנת החוכמה העילאית הזו....
המצוות הן לתיקוננו ותיקון הבריאה לא לתיקון הבורא חס ושלום ...
ואכן מקומם לראות איך אדון לייטמן מוציא כל קדושה מחוכמת הקבלה וכמותו רבים....
מה שלא כ''כ מפתיע למה הם מצליחים לסחוט כספים מאנשים ....
לכל המעוניין להבין מה באמת קורה לגבי לימוד קבלה שיקרא את ההקדמה של רבנו חיים ויטאל לספר ''עץ חיים'' (כידוע הוא למד מפי האר'' י הקדוש) שם מפורט ביתר הדרישות ללימוד אמיתי של הקבלה...
אז דיי להתמסחרות והבא נחזיר את כבוד חוכמת הנסתר למקומה הראוי...
בברכת הצלחה וחזרה בתשובה שלמה לפני בוראנו צורנו וגואלנו ה' יתברך ונאמר אמן וכן יהי רצון....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
גם את התפילין חז''ל המציאו כאקט פרטי ולא למען עבודת האלהים
יצחק,
ירושלים,
06/04/06 08:25
|
הכותב מציין שלמצוות תפילין יש מסורת ארוכה , אבל שכח לציין שזו פירוש חדש שנתנו לפסוקים מהתורה בתקופת בית שני. פירוש שנבע מגישה טקסטוצנטרית (גישה שמקדשת את הטקסט עצמו, כך שהתוכן עצמו הופך להיות דבר משני). הדבר בא כתוצאה מהשפעות זוראזוסטריות מפרס, ויש מקבילות לתפילין בקמעות שהיו שכיחים באותה תקופה. להרחבה בנושא ראה: http://hydepark.hevre.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=679650
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
פרשנות שיטחית ומקוממת..
טל,
06/04/06 08:19
|
תורה ומצוות היא הדרך לתיקון הנשמה, כמובן שכל מקובל יגיד לך שתפילין הוא יסוד מהותי, רק הוא גם יוסיף את הכוונה, וכל עוד אין לך כוונה אמיתית, עדיף שתעסוק בעבודה פנימית אחרת ואל תגיד שמתוך שלא לשמה בא שמה כי ככה פועלית הדתיים ברובם בארץ באופן מנוון מפוחד ומנותק, וגם אתה נשמע לי אחד מהם..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
הכתב צריך ללמוד קבלה לפני שהוא כותב שטויות
גבי,
פתח תקווה,
06/04/06 07:18
|
אף מקובל לא אמר שהאל לא מושלם וצריך לתקן אותו. להגיד דבר כזה הוא כפירה במחשבת הבריאה להיטיב לנבראיו. להגיד דבר כזה זה אומר להגיד שהבריאה לא מושלמת. התיקון היחיד שהאדם צריך לעשות הוא התיקון של עצמו כך שידמה לבורא, לפעול הבורא שהיא השפעה, נתינה ללא משוא פנים. המצוות כפי שעושים אותם היום בידיים וברגליים איבדו את תוכנם מזמן ואין להם משמעות יותר עמוקה מהקפה שהאדם עושה כל בוקר לפני שהוא הולך לעבודה. המשמעות האמיתית של המצוות היא רוחנית ואת המצוות האמיתיות, הרוחניות, רק יחידי סגולה באמת מקיימים. לכן אם האדם מגיע לידי הכרה שהאגו שלו זה דבר רע אז הוא אינו צריך את המעשים החיצוניים והוא עובר למישור גבוה יותר, למעשים פנימיים. הוא בוחן את פנימיותו מול סרגל המידה שהוא הבורא וברגע שהוא מבין עד כמה הוא רחוק מהבורא וכמה האגו שלו מונע ממנו חיי אושר הוא פונה בבקשה אמיתית לבורא שיעזור לו לצאת מאהבה עצמית. באותה נקודה האדם עובר את המחסום שבין העולם הגשמי לעולם הרוחני ורק אז מתחיל תיקון נשמתו ורק אז הוא מתחיל לעשות מצוות !!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ב-ד-י-ו-ק
ל"ת
רונה,
07/04/06 06:41
|
|
 |
ה' הצדיק
יניב,
06/04/06 21:34
|
|
 |
אם הוא מושלם
לוי,
06/04/06 10:51
|
|
 |
זה אני תמיד שואלת את עצמי ...
רונה,
07/04/06 06:42
|
עד היום לא קיבלתי תשובה רצינית על השאלה המתבקשת הזו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רונה, אני מנסה:
מאיה,
07/04/06 08:31
|
תיקון הספירות - כמו כל תיקון אחר - הוא בשבילנו: מה שאנחנו שברנו עלינו לתקן, זהו קודם כל אקט חינוכי לפני הכל, נובע מהתפיסה שהאדם מעריך יותר את מה שבעדו הוא עובד ולא מקבל בקלות. ובגלל שהשם אוהב אותנו הוא מעניק תנו את האפשרות לעבוד קשה ולקן על מנת שנוכל להנות - להתענג - על פרי התיקון.
לפי תגובתך למעלה, שאהבתי מאד מאד, אני בטוחה שכבר שמעת הסבר זה ואת פשוט לא מקבלת אותו, אשמח לתגובה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
השאלה היא יותר:
רונה,
07/04/06 10:27
|
איזה ''תענוג'' יכול ''לרצות'' בורא מושלם ואינסופי?
מדוע שבורא מושלם ואינסופי יהיה זקוק למשהו, במקרה הזה, ליצור עולם בכדי להשפיע עליו שפע.
שאלה פילוסופית שעד היום לא קיבלתי עליה תשובה, כי טוענים שהיא מחוץ לטווח הבנתנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשובה יפה מאוד !!!
ל"ת
גבי,
09/04/06 13:36
|
|
 |
יפה באמת. אבל לא קביל מבחינה לוגית
רונה,
07/04/06 11:16
|
הבורא הוא כל יכול ואינסופי, וזה סותר את מה שכתבת שהוא לא יכול לראות את עצמו ואת יופיו.
בורא כל יכול, יכול גם את זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''האל אינו מושלם'' - זה סותר כל עיקרון קבלי
ל"ת
רונה,
07/04/06 11:14
|
|
 |
לרונה
שי,
07/04/06 11:04
|
התשובה הקבלית
שאני מתחבר אליה מאוד
היא שהבורא לא יכול לראות את עצמו ואת יופיו
ולכן יצר את עולם הבחירה החופשית בו עשויה להיווצר ההשתקפות של יופיו
השתקפות של אהבה
כשכל אחד מאיתנו קיבל את האפשרות לתרום את תרומתו הצנועה למשחק
על ידי בחירה באהבה במקום בפחד בחייו האישיים
היזהרו ממי שרוצים להציל את העולם הם אינם מבינים בקבלה
העולם לא זקוק לאיש שיציל אותו
אך בהחלט זקוק למי שמעוניינים להציל את עצמם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בדיוק.
שא רוק,
07/04/06 11:04
|
ועכשיו את מבינה למה גם הרב אשלג דיבר על עזרה לקב''ה כאשר הוא דיבר על הענקת תענוג לאל. זהו בדיוק איחוד הספירות. כלומר האל אינו מושלם וזהו באמת סוד שהוא מסורת ארוכת שנים ביהדות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון ומדוייק. ממדור מכובד כמו זה הייתי מצפה לביקורת רצינית יותר
דוד,
06/04/06 10:43
|
לפני שמפרסמים כל הגיג ''רוחני'' של עילוי ''רוחני'' כזה או אחר... זה רק מוריד מרמת האתר והדיון. רצוי שמי שכותב על קבלה יתנסה בעבודה פנימית בשיטת הקבלה, כנ''ל לגבי בודהיזם, זן וכו'. לא כל סטודנט לפילוסופיה שנה עשירית הוא מדריך רוחני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
האדם נברא בצלמו
יוסף.ש.,
צפון,
06/04/06 06:46
|
כיוון שהאל (לפי הגדרתו) נמצא בכל מקום, הוא נמצא בלבו של כל אדם. לא צריך לעשות כלום או ללכת לאף מקום כדי לשרת את האל. כאשר האדם מתחיל לטפח את עצמו ולנקות את המחשבות והרגשות שלו, התמונה מתבהרת והאל שהיה שם כל הזמן מתגלה. אז באופן אוטומטי האדם מקיים מצוות האל שהם בעיקר ''ואהבת לרעך כמוך''. אתה אוהב את עצמך כל כך שאתה רוצה רק לתת לרעך ולעולם כולו. כך הטיפוח העצמי מוביל לטיפוח האל ואז גם בשמים חוגגים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכימה
סאלי,
06/04/06 09:39
|
|
 |
12.
KOL SUG KABALA ZU AVODA ZARA
KOCH+KOCHOT,
ELILIM RABIM,
06/04/06 03:50
|
RAMBA''M TE'EV ET KOL RISHONEI AMEKUBALIM. TISH'ALU ET ANAVAL KADURI SHER''Y
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
הדרך הנכונה ללמוד קבלה למתחילים היא..
אורי,
י-ם,
06/04/06 02:52
|
לקרוא את הספרים של הרב אריה קפלן רובם לא תורגמו לעברית.
או ישנו היום בן אדם ייחודי מאוד בארץ שעובד על מחקר במדע וקבלה כבר 17 שנה ועומד להוציא את הספרות שלו - בשם דוד טולדנו הוא גר בהר-נוף י-ם אלו באמת שתי האנשים היחידים שמאתגרים שכלית בעניין הקבלה.
תבורכו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קבלה היא לא אתגר שיכלי אלא גדילה רוחנית
ל"ת
טל,
06/04/06 08:15
|
|
 |
לא מכיר את הרב קפלן בקבלה, אבל האיש היה שופע יהדות מעמיקה !!
ל"ת
מתבטא נפלא,
שוווה!!,
06/04/06 05:24
|
|
 |
10.
ZE NECHMAD AVAL...
ZE LO ZE,
JERU,
06/04/06 02:46
|
SHIUR MEBAAL ASULAM HIM SELF HERE: www.kodesh.tv/archives.htm and his way today here: www.kabbalah.org.il not so simple maybe...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
יופי של כתבה
שחר,
05/04/06 23:09
|
|
 |
8.
רוחניות אמיתית היא אינה נחלת הכלל
THX1138,
05/04/06 21:22
|
קבלה, יוגה, מדיטציה, את כל אלו לא תימצא בצורה אותנטית בחוג במתנ''ס או אצל מורים ליוגה. הסיבה היא שאם אלו ילמדו את העקרונות האמיתיים של קבלה, יוגה, מדיטציה, אז לא יהיו להם הרבה תלמידים. בפועל נישמר פה המצב הטיבעי שבו הרוחניות האמיתית היא נחלתם של יחידי סגולה אשר באמת מעוניינים בה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
תומר פרסיקו, כלבו לרוחניות בשקל
ח,
05/04/06 21:04
|
מאיפה אתה יודע מה המשמעות של ''לעבוד את האל''? מי שמך לפרש כתבי מקור? על פי מה אתה שופט את כל העניין ומהו נסיונך הרוחני? נסיונך מתמצה במחקר פסבדו אקדמאי (וודאי שלא אמפירי), שטחי ותו לא. ואם ההוא שציטטת אומר שלהניח תפילין זה המפתח לרוחניות מאיפה אתה יודע שהצדק עימו? ומאיפה אתה יודע שאתה מבין לעומק מה הוא כתב? האם אי פעם הנחת תפילין ובעקבות זה נכנסת לרוחניות, כפי שהמקובלים האמיתיים מתארים אותה? מאיפה היוהרה הזאת מגיעה אם לא מכסילות משולבת באגו מפותח... (אם שופטים לפי הקבלה, לא מפותח מספיק כנראה...)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה בשקל?
ז,
07/04/06 07:26
|
|
 |
6.
לתומר - כתבה מצויינת
שי,
05/04/06 17:43
|
שנון וחד
ההמלצה שלי עיסקו בעזרה לאחרים לכל מי שנמצא סביבכם
לא מדובר בתרגיל פשוט משום שהגשת סיוע מדוייק לאדם אחר דורשת למידה של המון נתונים
ככל שמתקדמים יותר מגלים יותר על חוקיות העולם בו אנו מתנהלים ופרטים מדהימים נחשפים
על פי הבנתי אין צורך לחפש בתי ספר ומורים מיוחדים
אנחנו כבר בהכשרה והמורים סביבנו כל הזמן
מה שנשאר זה להשתמש נכון בחומרים
וללמוד להפיק מעצמנו אהבה
נהניתי מהקריאה תומר תודה (-:
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אהבתי את התגובה..
זיו,
חיפה,
06/04/06 00:34
|
|
 |
תודה
ל"ת
שי,
06/04/06 09:38
|
|
 |
5.
the only way to study kabala
avi tzanani,
hatikva,
05/04/06 17:35
|
the only way to study kabalah is from a real tzadik who reached the high soul, but somebody like that will not teach all the new age clowns ' and cannot be found so easily )as rabi shimon bar yoghay said:''i saw ones who go up )to the torah) and they are few, if 1000 in them - my son and me in them, if 100 in them - my son and me in them' if 10 in them - my son and me in them)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
תומר פרסיקו = מקור ספירות
ר' שמשון יובביץ,
05/04/06 15:09
|
ללמדך שהכותב מצוי גם בנסתר וגם בנגלה. כה לחי!
בברכה, ר' שמשון יובביץ'
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כבוד הרב, אתה אדיר :)))))))))))))))))))
רונה,
07/04/06 05:46
|
|
 |
כבוד הרב,
נ. סרביאם,
06/04/06 07:35
|
הידעת ש''תפילין'' = 580 = ''היצר הרע''?
ונשאלת השאלה: כיצד ייתכן שמצווה כ''כ ברוכה שווה דבר כ''כ טמא?
ונתשבת התשובה: באופן הידוע לחכמינו התל-אביבים מן העידן הנוכחי כלומר בדיירך ה'הפוך על הפוך' (וראה מפלגת הגימלאים, ודי לחכימה וגו') שכן ''הפוך'' = 111 כלומר שווה ההפוך לעצמו מכל כיוון ומכל זוית, על כן 'הפוך בה והפוך בה דכולה בה' ככתוב וכנפעל.
ללמדנו שיכול להיות דבר השווה גימטראית לדבר אחר ולמעשה בעצם מצביע על אי-שוייו ונבדלותו המוחלטת ממנו כלומר על היותו הופכי ומנוגד לו לעולם ועד.
ללמדנו שתומר פרסיקו הופכי ומנוגד למקור ספירות ישתבח שמו ושלמעשה לא רחוק הוא מלהיות 'סתרא אחרא לא עלינו' ואידך זיל גמור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אכן קונטרס שקוד
ר' שמשון יובביץ,
06/04/06 09:54
|
ונאה הביא כבודו בדבר אחדות הניגודים שבכח האותיות, שהרי שפה מניה וביה יש לה תרי סטרין; וכת', ''והדבר היה לבשר'', והנה כגודלו של הנברא כן גודל צלו באור האינסוף, וכצורת מתארו כן מתאר צלו, ועל כן לא יפלא עניין הגימטראות הנ''ל, שנאמר, ''שניים שניים באו אל נח אל התיבה''. שניים שניים = בב, להזכירך שהדלת החוצה מן עולם המילים, בחינת תיבה, היא בהבנת סוד אחדות הניגודים הנ''ל.
ואמנם, ''סטרא אחרא לא עלינו'' = ''לא סטרא אחרא עלינו'', ולית מאן דפליק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ומהו הסטרא אחרא אם לא הצד האחר, האחורי
ל"ת
תמר ושמעון,
07/04/06 02:43
|
|
 |
3.
פשוט שטויות
ברק,
05/04/06 14:02
|
אני לא חסיד של קבלה באופן כללי, אבל צופה באופן קבוע בהרצאותיו של ד''ר לייטמן מ''בני ברוך'' בכל לילה. ד''ר לייטמן הוא אדם רציני ביותר, שמעביר את החומר בצורה העמוקה ביותר, והוא בהחלט מדבר הרבה על קיום המצוות והאלוהות (למרות שלי אישית מפריע נושא המצוות). בכל אופן, אין שום קשר בין המציאות לבין הדברים שכתובים פה. אתה מוזמן לבדוק את השטח יותר לעומק, לפני שאתה מוציא רפש מהמיינד שלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא חסיד גדול?
blah,
05/04/06 19:33
|
אבל צופה בהרצאות שלו כל לילה? כל הרצאה 40 דקות פלוס....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סליחה?
ברק,
06/04/06 18:32
|
קודם כל לא אמרתי 40 דקות. אני צופה עד שנמאס לי, לפעמים זה יוצא 40 דקות, לפעמים פחות, ולפעמים יותר (לא בהתפלגות אחידה...). אני לא דתי, ואפילו די סולד מהשמרנות של הדת. יש כמה דברים שמפריעים לי בקבלה, אבל אלה דוקא השרידים מפעם - אותה שמרנות הדתית שמשום מה הכותב רוצה להחזיר ללימוד. אני מוצא בקבלה רעיונות מאד מעניינים והרבה עומק, לעיתים יותר מאשר בודהיזם ותורות אחרות. כמובן שהייתי מבער ממנה את השוביניזם, ועוד כמה דברים שמרניים. אבל לכל מחפש רציני הייתי ממליץ להכיר את הבסיס של הקבלה, זה מאד פותח את הראש ותורם למסע הרוחני, וכן דוקא הקבלה המודרנית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הוא מרחיב ידע, לא מוצא לעצמו לנכון להגדיר עצמו חסיד
שלמה,
נחל חבר,
06/04/06 05:15
|
כנראה יש לו מושג פנימי עמוק יותר להיותו ''חסיד גדול''. וכן, 40 דקות פלוס, בנושא מרתק אינם הופכים אדם למי שאינו. אלא שזו הגדרה יחסית. בעיניך הוא ''חסיד של קבלה''. לעצם הדברים של ברק, יש משקל מעט מאזן לדברים החד משמעיים שבכתבה. בלי שבדקתי ובגלל שלא בדקתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בלה? לא צופה בהרצאות אבל יודע שהן 40 דקות פלוס...
ל"ת
דובי,
05/04/06 20:56
|
|
 |
2.
באמת סוף סוף..
שי,
05/04/06 13:03
|
רוב המאמר אכן נכתב בצורה אמיתית ונכונה.
עכשיו נותר לפתוח מקום ''נורמלי'', אלטרנטיבי, שכן יפיץ את תורת הקבלה לכל מי שחפץ ללמוד אותה, אך עם העקרונות המקוריים של רשב''י האר''י והרב אשלג. ישנם מספר מקומות קטנים כאלו, אך לצערנו המכונים הגדולים לוקחים להם את נתח השוק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איפה?
מיכל,
ירושלים,
05/04/06 16:07
|
אשמח לדעת על אותם מקומות קטנים בהם אפשר ללמוד את העקרונות המקוריים. גם לנשים כמובן. תודה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מקומות לימוד
שי,
05/04/06 17:10
|
המקומות הטובים שאני מכיר הם- דרך הכוונה אישית רוחנית מהרב עזרא שיינברג מצפת וכן שיעורים שהוא מעביר. יש את ''אור הגנוז'' שלמרגלות מירון שם יש את שיעוריו של הרב שיינברגר וכן הרב יובל אשרוב שגם עומד ברא בי''ס לרפואה אלטרנטיבית. יש את קהילת ''הסולם'' של הרב אדם סיני מר''ג, וכן את חסידות אשלג שבב''ב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה וחג שמח
ל"ת
מיכל,
ירושלים,
06/04/06 19:56
|
|
 |
יש גם בירושלים
רונה,
ירושלים,
07/04/06 05:41
|
חברים שלי למדו ומאד נהנו, לימודי קבלה בירושלים, לא זוכרת את השם, משהו במרכז העיר.
תחפשי בגוגל... בטח תמצאי.
ד.א. את מיכל חברה של רינה מחולון במקרה ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
סוף-סוף
אלוהים,
05/04/06 12:07
|
|