 |
11.
נהניתי לקרוא! :)
Revi,
14/03/06 11:18
|
|
 |
מעשה באנא קרענינא
י,
14/03/06 20:28
|
באחד מימי ילדותי זיפזפתי בטלויזיה. באותם ימים, לזפזפ היה לעבור בין ירדן וקפריסין, ובשעות מסוימות גם ישראל. והנה, נפלתי בקפריסין על סרט. ובסרט, גרטה גארבו פוצחת בדמעות, ומולה קצין מהודר שאינו נענה להפצרותיה. לפתע נגמר הסרט. בדרך האלימינציה, מתוך ידיעת מספר סרטים של גרטה גארבו, הבנתי כי הסרט בו צפיתי היה ''אנה קרנינה''.
חלפו שנים, ובבית הספר התיכון קיבלנו משימה לחופש, לקרוא את הרומן ''אנה קרנינה''. חזרנו ללימודים, והמורה אומרת ''להוציא דפים''. עד שהוצאנו דפים, הספקתי לשאול את שכני - ''על מה הספר?'', והוא הספיק לענות ''אשה נשואה פוגשת בקצין בשם ולונסקי''. כעת אמרה המורה ''כתבו בבקשה על אחת הדמויות בספר''. היות והשורות שלעיל סיכמו את כל מה שידעתי, כתבתי על ולונסקי, ועל אפיו ההפכפך, אשר בראשיתו גורם לאשה נשואה להתאהב בו, ובסופו מפקיר אותה לאנחות.
כעבור שבוע החזירה המורה את הבוחן, ובעבודה שלי, בכל מקום שכתבתי ''ולונסקי'', תיקנה ל''ורונסקי'', שהוא שמו בגירסא של טולסטוי (או להיפך).
ולמה נזכרתי בכל הסיפור?
כי מאד התפעלתי מכשרו של הכותב לטוות עלילה כל כך סבוכה ומפורטת, והכל על פי הלא כלום שמסופר במגילה המקורית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אוי... איך הצחקת אותי... אוי, הטחול...
איילת,
15/03/06 10:16
|
איזה סיפור חמדמד. אז היית ''פושע'' לא קטן כילד.... מהשקטים החכמים האלה עם הפרצוף התמים והעיניים הקרועות לרווחה בהבעה תמימה של ''מה עשיתי?'' והילד הקצת פחות מתוחכם שיושב לידך תמיד חוטף את החשדות העונש. ככה זה היה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בחיים לא
י,
15/03/06 23:52
|
אף פעם לא הפלתי עונש על מישהו אחר. ודוקא הייתי ילד טוב. מה כבר עשיתי?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
: )
ל"ת
איילת,
16/03/06 11:50
|
|
 |
10.
יומרני - אבל חמוד
אביגיל,
14/03/06 08:31
|
אכן מסכימה בגדול - אך לצייר את מרדכי כאיש שרק טובת עמו לפניו - נו באמת...נולדנו אתמול... כמו שאר הפיונים במשחק הזה - כך גם מרדכי ואסתר פועלים קודם כל לטובת האישית בלבד, זה לא שלא יצא להם כלום מההסדר הזה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
Question???
Dave,
NY,
14/03/06 08:25
|
I read the megilah.
it does NOT says that haman told the king to kill Vashtee.
It mentions some other person.
So why did you write that it was Haman?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
זה רק אני, או ש...
יהודי מא''י.,
14/03/06 04:12
|
או שכתוב במגילה במפורש: ''וַיְהִי (מרדכי) אֹמֵן אֶת-הֲדַסָּה, הִיא אֶסְתֵּר בַּת-דֹּדוֹ''. היא הבת של דודו, ואם מפרשים דוד כאהוב יוצא פה סיבוך לגמרי אחר שסותר את כל הנאמר אחר כך. כמו כן: ''וּבְמוֹת אָבִיהָ וְאִמָּהּ, לְקָחָהּ מָרְדֳּכַי לוֹ לְבַת''. בת. לא זכור לי פירוש של המלה בת כאהובה במקרא. בקיצור מרדכי בהחלט איננו דודה של הדסה/אסתר. אינני מבין מהיכן הסיקו חז''ל את שהסיקו, וכותב המאמר את שהסיק. אשמח לקבל תשובה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
שאלה פשוטה
איציק,
14/03/06 02:34
|
השאלה שלי היא, איך מורדכי לקח אחריות כזו שסרב להשתחוות למרות שידע שהחיים של כול היהודים בסכנה ,אם היה משתחווה אז לא היתה בעיה עם המן, לדעתי מורדכי הוא טיפוס שחצן שלא היה אכפת לו מעמו פנטי,
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הסרסור הראשון! כנסו!!!
עשתורת,
14/03/06 20:33
|
ומה על כך שסרסר באסתר והיא רק בת 13? איפה קולה של הנאנסת הזו? קסם עלק... כולה ילדה שכלואה בהרמון נשים כשפחה מינית למלך- מישהו חשב על זה פעם?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
היא היתה רק בת 13?
ל"ת
איפה זה כתוב?,
14/03/06 21:05
|
|
 |
מרדכי סרב להשתחוות משום ש...
יהודי מא''י.,
14/03/06 04:14
|
הדבר נגד את אמונתו שרק לאחד יש להשתחוות. מרדכי לא יכול היה להסיק מכך שהמן המטורף יחליט כתוצאה מכך לנסות להשמיד את כל היהודים. אין בו אשמה. אבל כן מענין אותי לדעת מדוע רואים בו גיבור שכזה אם מלכתחילה האסון לא היה בא אלמלא הוא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
purim story
Maayan,
14/03/06 01:56
|
nice to get a bit of perspective on Disny Purim!!!!! thank you! Maayan
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
ohad ....gewalt... i still got ur cds..
me,
y-o,
14/03/06 01:18
|
yshai...u can get me at www.kodesh.tv...u remember??? ill be very glad to hear from u ...looks that u ...eat better then ''az..the only thing is that i tried to understand what is it and didnt understand nothing ... tooo complicated 4 me. just hope u didnt become ''frei''... cos u know ...to be frei from Hashem its not freedom. love and gute purim..gewaldic nahafoch hu. ohad!!! yshai''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
אוי..כמה צחקתי...אוי...אוי...
צליל,
13/03/06 18:22
|
תודה לך אוהד אזרחי. הצחקת אותי לכבוד פורים (ובכלל). אומנם יכולת להיות קצת יותר עסיסי שמדובר על נשים- גברים ומערכות יחסים, אבל לא נורא. לפחות אתה רואה את הנשים כחכמות, מוצלחות וחזקות, אז גם זה לטובה.
איך סידרת לך את החיים, איך...
שמדובר בגויים הגברים שם מצטיירים עלובים למדי, והנשים גם לא משהוא.
אבל שמדובר בכוחותינו, או, אזי גם הנשים וגם הגברים מועלים לדרגות אלים בלי קשר למה ואיך הם עושים. כמובן. איך לא ?
הצחיק אותי במיוחד התאור שלך את המלך אחשורוש כאיש שאוהב לחגוג וליהנות מיופיין של נשים עירומות. כאילו זו מגרעה או משהוא ששמור רק לגויים הוללים וחורשי מזימות אפלות. תגיד, אוהד, אתה מכיר גבר סטרייט שלא אוהב להנות מיופיין של נשים ערומות ? שלא לדבר על משפט הנפץ השני שלך :..''אחשורוש אוהב נשים, יפות, סקסיות וזורמות, נשים שנכנעות אליו, גונחות ומעריצות אותו, ובעיקר - נותנות לו את התחושה שהוא - הוא, ורק הוא, המלך!'' אולי תעביר איזה שאלון אנונימי בין הגברים בעולם ותמצא אם יש מביניהם מי שלא אוהב את זה ? אשמח אם תשתף את קהל הקוראים בתוצאות השאלון...
אבל מעל לכל אהבתי את הפירושים על אפרודיטה שלנו - הדסה - וביצועיה הנשיים-מיניים . איזה יופי. היא משלנו. פרידג'ידית למהדרין. אבל רק עם גויים כמובן. כמובן גם שאסתר לא שיתפה פעולה מבחינה מינית עם אחשוורוש. זה ברור . לא ? מעניין איך הבנות יענה (סליחה: חז''ל) ידעו את זה ?
אני דווקא חושבת שאולי אחשוורוש והדסה היה להם דווקא קטע חזק ביניהם. ובגלל זה בכל פעם שיעלת חן חיננית מבני עמנו - מתחפשת למלכת אסתר, חיוך מתוק רווי זימה קלה מתפשט על פניה, כי בכלל לנו היהודיות יש אפשרות להוריד קבצים של אירועים מלפני כמה אלפי שנים ולהתחבר אליהם היום. כמו שנאמר : בימים ההם בזמן הזה.
פורים שמח :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כוכבית ?!
משתהה,
14/03/06 09:42
|
|
 |
מי זו כוכבית ?
ל"ת
אף פעם לא,
14/03/06 17:18
|
|
 |
3.
תודה אוהד!
פ.,
13/03/06 17:17
|
אבל שאלה: ''שהיתה (אסתר) עומדת מחיקו של אחשורוש, וטובלת, ויושבת בחיקו של מרדכי'' למה דווקא בישיבה אצל מרדכי, בעוד אצל אחשוורוש בשכיבה (רש''י: ''טובלת - מחמת נקיות, שלא תהא מאוסה לצדיק מש כ י ב ת ו של אחשורוש'')?
וכאן, כמו שהיה אומר הרב שמשון יובביץ', סוד גדול: השכיבה נאה למלך העצל, שמנצל נשים ואינו מביו במין.
אבל הישיבה גדול כוחה ברוח, להגברת זרימת האנרגיות בין הגופין המתמזמתים (שם, שם), ואצל הדוד מרדכי היתה הדסה הקטנה נותנת באמת את כל הנשמה, ואידך זיל גמור, גם בארמית וגם בעברית, תרתי משמע ואיפכא מסתברא (כלומר, 69, ב''ה).
פורים שמח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לפ. החמוד
מלכה ליום אחד,
מודיעין,
14/03/06 12:40
|
אהבתי מאוד! וגם צחקתי.. נחמד שמישהו גם יודע על מה הוא מדבר וגם בעל חוש הומור! תשואות!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
הכניסה באורטודוקסים ''כדי להתקרב'' טיפה עלובה. קצת ענווה לא תזיק.
יוחנן המטביל,
13/03/06 17:08
|
|
 |
1.
תענוג לקרוא את אוהד.
ל"ת
קורא נאמן,
13/03/06 15:14
|
|