 |
24.
לגבריאל באופן אישי
מור,
24/04/06 11:19
|
אני מקפיד תוך כדי עניין במאמרך השונים כך שיש כבר תחושה יותר מגובשת, את מרבה לכתוב ועוד בהרבה נושאים, אני מרשה לעצמי להגיד לך, גבי להכול יש שתי פנים, שני כיוונים, שני כיווני המשכיות, או ליתר דיוק לכוח שני דרכי ביטוי, אחד בנייה והשני מיצוי ופרוק כך שכל דבר נמצא ומקיים התוכו את שני הביטויים, מיכאן אלייך אישית, ברור שאתה בעל כמויות בלתי נלאות של אנרגייה אך שים לב לכיוון שאתה מתעל אותה, לגבי את שם עצמך יותר מידי בשרות בפרוק מאשר בשרות הבנייה, נכון שיש גישה שאומרת שהחורבן מקרב את הגאולה, אני כמובן מעדיף לשרת את אשר צריך את עזרת האדם, וזה כוח הבנייה וההתחדשות, ההרס מקיים עצמו ללא צורך בעזרה,
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
יצאתי להיות על - אדם. תכף אחזור.
ל"ת
שרון,
שם בדוי,
02/03/06 09:57
|
|
 |
22.
חולק עלייך בהבנת גורדייף.
חסן,
י,
01/03/06 23:13
|
גם אוספנסקי בשם גורדיף בחיפוס אחר המופלא בסביבות עמוד 350-+ מדבר על האדם הפשוט (שלא עובד על מידותיו בצורה מודעת)שגם הוא, אומנם בצורה בלתי מודעת עובר תהליך של עבודה, שכמובן עשויה לקחת הרבה יותר זמן(-גילגולים). זהו בעצם הרעיון של הדרך הרביעית: עבודה בתוך החיים. עבודה שלוקחת זמן עד שתהיה מושלמת. עיקר העבודה: להתמודד עם החיים ודרכם לעבוד. כמובן מדובר בהתמודדות עם הדברים הכי קטנים, כמו כל-מיני כעסים למיניהם... שנזכה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
רעיון ''המעגליות'' והחזרה הנצחית
החזרה הנצחית,
28/02/06 17:33
|
נשען על הכרה פילוסופית (מאוחרת)שגורסת שאין סיבה ומסובב. וכאשר אין התערבות סובייקטיבית להתרחשות הקיום(סיבה), ניתן להניח שהוא יחזור על עצמו לעד.
אילו היו ''דברים כשלעצמם'' (סיבת עצמם),הדבר היה שולל את תאוריית ''החזרה הנצחית'',מהסיבה שאילו היה דבר שאינו תלוי בהתרחשות קודמת לקיומו שלו---זה היה שובר את רצף המעגליות.
התאוריה היא מדעית ,לא רוחנית. מדובר על חזרתו הנצחית של החומר,ולא של הרוח. (מהסיבה שהחומר הוא היחיד שבנימצא)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא ממש...
מיכאל אנטליס,
חיפה,
01/03/06 13:08
|
ההכרה ה''מאוחרת'' מדברת גם על הרוח. זאת ההארה כביכול, להבין כי ''הכל מתקיים'' (''all is'').
הרוח והחומר פועלים תחת אותם הכוחות ואין להפריד בינהם.
יש נטיה לחשוב שיש סיבה, אך בעצם ההתסכלות ההפוכה היא הנכונה, התוצאה היא הגורם לסיבה.
החרה היא לא כמו שמתארים אותה, זהוא עוד סיבוב בספירלה, בציר מסוים זהו עוד מעגל השווה למעגלים האחרים, אך מציר אחר ישנה התקדמות הלאה- קדימה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
החרה=החזרה
ל"ת
..,
01/03/06 17:44
|
|
 |
דרוש תרגום לעברית
ל"ת
סיבת עצמם,
01/03/06 08:21
|
|
 |
20.
אם המעשים אותו דבר אז באמת הכל חוזר
dafna57,
רמת-גן,
26/02/06 19:01
|
הרבה שנים ביצעתי את היעוד שלי,אבל בזמן שגיליתי כי אני על במה עם ביגדי ה''קרבן'' הבנתי כי אולי אני מבצעת את היעוד שלי, ביום שהבנתי כי כדי לחיות במציאות עלי לרדת מהבמה,על האדמה הבנתי כי את היעוד שלי אני יכולה לבצע ללא משחק,כן לחיות במשחק זה רק אשליה או ציפיה,דימיונות ופנטזיות זה לא מציאות ,הרבה ניסיתי בחיי ואחד מהם אני בטוחה ''החיים האמיתי זה להיות במציאות'',פעם סבלתי בחיי כי חזרתי על אותם אמונות שיודעת את התוצאה הלא טוב,עכשיו אני שומרת על עצמי מאוד שלא בטעות שוב ושוב החזור לסבל,כן החיים האמת זה לדעת הכל על חיינו. עכשיו אני מקבלת את המראש שנקבע לי לפני הרבה גילגולים,אני לא מחפשת את העבר הרחוק מאוד,פעם אמרו לי כיבין השפה העליונה והאף יש את הסימון כמו האמצע,אמרו לי דתיים פעם כי כך נולדנו כדי שלא נזכור מאיפה באנו ומי אנחנו,מרוב שחיי היו עמוסים סבל לא היה לי זמן לחפש את ''מה הייתי לפני נולדתי''.אני מאושרת שלפחות כמו עשיתי לעצמי חוק כי אם אסור ביהדות לחפש את העבר אז זה לא טוב.אז גם הרשתי לעצמי לילמוד מניסים אמון איך לא לחזור על אותם דברים בחיים שנותנים לתוצאות של סבל,מניטשה למדתי גבר אחד: '' אין לי ניסיון בגידול ילדים לכן אין לי הצעה ביחס וחנוך הילדים'' . כן הצעות לאלה שיש מספרים לא טוב כמו תוצאות של ניסיון. דרך אגב גבריאל רעם העינים שלך מראה כי אתה מסופק ממה שיש לך. דפנה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
U HAVE AN ISSUE S
TO DEAR DAFNA,
05/03/06 09:22
|
1)STOP WITH THE NISIM AMON OK ? 2) I AM SUR EHE DID GREAT THINGS FOR YOU AND SAVED U R LIFE HOW EVER MOVE ON !!! 3)tni gaz
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
והבודהיזם??
עופר,
הרצליה,
25/02/06 22:19
|
שתי הערות לכתבה המעניינית: אחת, הבודהיזם מאמין בגלגול נשמות. בודהא זכה להארה. אם איני טועה משמעות ההארה היא שמצב גלגול הנשמות אינו חל על מואר. מחשבה כזאת תואמת את רוח הכתבה שכן אין כאן חזרה בכל צורה שהיא בכל האמור לבודהא. אגב, אם זה נכון אזי באופן אירוני ניתן להעיר שכמה חבל שדווקא הנשמה של בודהא לא התגלגלה למשהו אחר. הערה שניה,הבודהיזם דוגל בגלגול נשמות וגם כאן אם אין טעות בידי מדבר הבודהיזם דווקא על כך שהקארמה שלך היא תוצר של קארמה קודמת אבל היא ניתנת לשינוי. ואם תשנה את הקארמה שלך אזי האדם הבא שאליו תתגלגל הנשמה תהיה לו קארמה יותר טובה משלך. אם לא הגזמתי בחוסר דיוק אזי אצל הבודהיזם,בענין חשוב זה יש שילוב של חזרה מסויימת אך בצורה ,אופי ותכן שונים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
גבריאל-בראבו!
ל"ת
ברברה אלה,
25/02/06 16:04
|
|
 |
אני אשאר אוטיסט לנצח?
יוסף,
גבעתיים,
25/02/06 19:59
|
אתם טוענים שאני אשאר אוטיסט לנצח? נו טוב, לפחות אני לא לבד - http://www.autisticculture.com http://www.members.lycos.co.uk/aspergia
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
גבריאל סחתיין על ההופעה המעונבת באולפן שישי
אמיר,
מרכז,
25/02/06 15:44
|
|
 |
16.
ל''אל תעבדו עלי''
נופר,
25/02/06 02:27
|
היי
כתבת ש...''ניטשה טוען כי מאחר והחומר בעולם הוא מוגבל ואילו הזמן הוא אינסופי, אז כל האירועים והסיטואציות מוכרחות לחזור על עצמן, וזה יקרה לנצח (משום שהזמן לא יגמר)''.
האם החומר הוא מוגבל ? או שניתן מאותו חומר לעשות צירופים שונים ובכך ליפרוץ את תחימות מוגבלותו ?
גם עם חומר מאוד מוגבל כמו ה-DNA הטבע יוצר צירופים שונים וממשיך ליצור אין סוף של אפשרויות שונות. אין סוף כי יש מוטציות. ואם יש מוטצייה שעוברת גם אדפטצייה הרי שחל השינוי הבא .כלומר נפרץ מעגל המוגבלות. (כך שרעיון החזרה הנצחית נשלל).
מבחינת אבולוצייה גנטית האדם הוא בעל החיים היחיד שגופו אינו מותאם לנישה אקולוגית ספציפית והוא זה שמשנה את סביבות החיים ומתאים אותן לצרכיו ויוצר לעצמו עוד ועוד נישות . כלומר: יוצר עוד תפקידים חברתיים- תרבותיים בהתאם לנישות החדשות (לצירופים החדשים).
מכאן שיהיו אנשים שיחזרו במעגליות על אותם תפקידים בשטנץ ושבלונה שהתאימו לנישות אקולוגיות קודמות, אבל היו (ויהיו) פורצי דרכים שממש עשו (ויעשו) מטאמורפוזה תודעתית על אף מוגבלות החומר מעצם האינטראקציות החדשות.
אשמח לשמוע את דעתך בנידון :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לגבי מוגבלות החומר
אל תעבדו עלי,
26/02/06 17:34
|
ראשית, אני מוכרח לציין כי איני מרגיש בנוח להיות דוברו של ניטשה בנקודה הכל-כך מסובכת של החזרה הנצחית. יחד עם-זאת אסביר לך איך אני מבין זאת: ניטשה מצביע על סופיותו של החומר מבחינה כמותית לעומת אינסופיותו של הזמן. אולי אפשר לבצע צירופים מצירופים שונים מאותו חומר, אך בסופו של דבר לחומר תמיד יש סוף, ואין דרך להתחמק מכך שהסוף הזה יגיע, שהרי הזמן הוא אינסופי. ואז תגיע הנקודה בה החומר מיצה את כל האפשרויות שלו. מה אז? הכל יתחיל מחדש. כך אני מבין את הדברים. יש לקחת את פרשנותי בערבון מוגבל. גם תמידיו האדוקים ביותר לא תמיד הבינו על מה לעזאזל הוא דיבר.
לגבי דברייך: גם האופציות האבולוציוניות על כדור-הארץ יגיעו למיצוי, ולא רק זה, גם כדה''א עצמו יקרוס לתוך השמש, הגלקסיה שלנו תכבה והיקום כולו יקרוס לתוך עצמו באיזשהו שלב (אם להאמין לחנונים מM.I.T) ואז אולי יקרה איזה דבר מפתיע אחר, אולי יבוא פיל עצום ועל גבו עולם חדש או אני לא יודע מה, אבל מה שלא יקרה- יהיה לזה סוף והזמן תמיד יוסיף לנוע.
נ.ב: ניטשה דחה את הדרוויניזם (גם אני, בצניעות, דוחה אותו בגועל), ואני מציע לך לא לקחת את התורה המוזרה הזאת כאקסיומה וודאי לא לעמת אותה עם רעיונות פילוסופיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צ'רלס כפילוסוף
י,
27/02/06 09:02
|
אני לא בטוח איזה חלק מתורת דארווין אתה דוחה (האם למשל אתה טוען שאותם מינים הקיימים היום היו קיימים תמיד, ויהיו קיימים תמיד?) -
א-ב-ל, כאשר אתה (כלומר הוא) טוען שאנחנו, בני האדם, בסך הכל עוד חוליה בשרשרת ארוכה , או נכון יותר, עוד ענף בעץ ענק, אתה (כלומר הוא) מחולל מהפיכה בכל תורה אפשרית המנסה לענות על השאלה - ''מהו האדם''. אין פלא איפוא שכל הדתות והתורות שקדמו לה, דוחות אותה בגועל, שלא לומר באלימות. היא מעמידה אתגר שהוא קצת גדול וקשה להתמודדות בכלים אחרים.
אפשר על כן לנסות להתעלם ממנה, ולהחרים אותה, כדי לא להתעמת עמה. ואף על פי כן - הדברים שהיא מביאה מטלטלים ומשפיעים על כל דיון פילוסופי. מי שלא רוצה להתעלם מהאמת, לא יוכל להתעלם מהעובדה הזאת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צ'ארלס כפילוסוף ???
צליל,
27/02/06 15:37
|
היי י,
צארלס היה מדען לשמו, שבנה את התאורייה שלו נדבך על נדבך תוך איסוף נתונים והוכחות בשטח. מאובנים של חיות ובני אדם - הם הוכחה מספיק חותכת בשבילי כדי להאמין בתורתו של דארווין. שלא נדבר על ההגיון שבתורה זו.
אם פילוסוף הוא הוגה במהות הטבע, אז צ'ארלס ידידנו אכן היה גם פילוסוף. אבל נראה לי שהוא ראה את עצמו כמדען בראש ובראשונה.
ועד שלא אשמע תורה אחרת עם הוכחות, שהיא יותר משכנעת והגיונית, אמשיך להאמין בתורתו של דארווין.
:)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פילוסוף בעל כרחו
י,
27/02/06 23:34
|
|
 |
:)
ל"ת
:),
28/02/06 23:06
|
|
 |
הגדרה יפה :)
ל"ת
רזית,
28/02/06 20:00
|
|
 |
ל''אל תעבדו עלי''
צליל,
26/02/06 20:48
|
היי
הועלה בכתבה רעיון, שאח''כ הסברת אותו אתה אחרת, ולכן ביקשתי את דעתך, ודעתך בלבד, ולא נציגות של ניטשה :)
תודה על ההסבר. הסבר רחב ומעמיק בתפישתו, ולכן גם הגיוני ומשכנע.
רק שאם כל חומר תמיד יוצר חומר חדש, אז גם לחומר אין סוף. לא? גם עם קריסת הייקום יישאר חומר שעבר שינוי צורה ותפלט אנרגייה, שיעברו הלאה ליצירת משהוא חדש. ומאותו ''משהוא'' חדש יווצר שוב ''משהוא'' אחר. לא ברור לי מה זה ה''משהוא'' הזה, אבל סביר להניח שלא יישאר וואקום מוחלט מחומר.
אכן רעיונות פילוסופיים מקומם לא יכירם בעימות עם הדרוויניזם.
אבל מה לעשות ואני לא דוחה את הדרוויניזם. אולי כי על זה גדלתי, ואני נאחזת בידע ההעבר,או דפוסי חשיבה שאני מכירה , אבל כרגע זה הנתון (וברגע הבא, מי יודע ? :))
נ.ב. אתה נהדר, כתמיד :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מלך עכברוש
י,
25/02/06 18:55
|
התפיסה של סופיות החומר לעומת אינסופיות הזמן היא התפיסה המיכניסטית הניוטונית ששלטה בימיו של ניטשה. אילו היה חי היום, כנראה שלא היה אומר כך.
מכל מקום, בסביבה שהיא סופית בחומר ואינסופית בזמן, כל הצירופים חייבים לחזור על עצמם. אינסוף זה חומר חזק מאד! אין עליו.
והעיקר, למרבה הצער, עכברושים, מקקים ועוד אי אלו יצורי-על ידידותיים, מסתדרים מצויין בכל נישה אקולוגית שיש בה בני אדם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
:)
ל"ת
:),
25/02/06 21:36
|
|
 |
לנופר
אל תעבדי עלי,
25/02/06 11:09
|
|
 |
תודה .
דה ז'ה וו,
25/02/06 17:09
|
זו היתה התגובה הכי מנומקת שקראתי עד היום :)
השימוש בשם הישן (נופר) היה בהשראת הכותרת של כתבה זו : ''החזרה המתמדת''. אז אולי יש משהוא בדבריו של גבריאל רעם שהארכיטיפ מתרחש שוב ושוב, ואנחנו ממלאים את אותם תפקידים בחזרה נצחית.
בכל אופן אני דוגלת בלצאת ולפרוץ את אותם מעגלים מחזוריים. אז אני לא אשתמש בשמות קודמים . ואת הדיון הזה אמשיך ביני לביני.
:)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
ז'זברג לימד אותנו פעם שיש עציצים בגו.
ל"ת
אבל הוא טעה.,
24/02/06 16:11
|
|
 |
אל תהיה כל כך בטוח.
ל"ת
ז'זברג אמר לי,
שעוד יש.,
26/02/06 13:07
|
|
 |
14.
הנה אנחנו שניים
הלוי,
24/02/06 10:44
|
שלובי צלי ידיים מה עוד יכולתי לבקש באמצע הרחוב? עד סוף הקיץ אדע את התשובה את פשר הקולות אלמד, את כל החלומות, אפתור את הפחדים בסוף הקיץ שוב אשב בין ידידים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
כנסו דחוף!
בועז,
23/02/06 20:59
|
|
 |
מצחיק
ל"ת
אל תעבדו עלי,
24/02/06 10:17
|
|
 |
12.
מישהו יודע לספר לי משהו על פטריציו פאולטי וסדנאותיו?
ל"ת
יוסי,
23/02/06 20:29
|
|
 |
עדות אישית
גדי,
ת''א,
27/02/06 19:55
|
פגשתי את פטריציו לראשונה לפני כארבע שנים. באותו זמן הייתי בן 31 , רווק שגר עם הוריו, ומובטל במשך 3 שנים . למזלי הייתי מספיק עניו כדי להכיר בכך שיש לי מה ללמוד ממנו. תחת הכוונתו קיבלתי החלטה להפשיל שרוולים ולקחת את האחריות על החיים שלי. אומרים שעבודה אמיתית נושאת פירות מוחשיים: בשבוע שעבר נישאתי לבחירת ליבי, ואני שמח לומר שמזה מספר שנים אני משתכר מספיק כדי לממן את החיים שאני רוצה בהם, כולל נסיעה לאיטליה לסדנה הקרובה במרץ, כי עדיין יש כמה מטרות שאני מעוניין להגשים בחיי. ממליץ מכל הלב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אדם נדיר. מורה אמיתי.
ל"ת
אח ורע,
שם ופה,
27/02/06 19:29
|
|
 |
קראתי ספר שלו
שמשון,
27/02/06 19:28
|
קראתי ספר שכתב בשם ''אנשי האי''. הספר מהווה פרשנות של סיפור סופי עתיק ודרכו מסביר את דרך ההימלטות, דרך הבריחה מהכלא שלנו. כשקוראים מבינים שהכותב מכיר באופן עמוק מאוד את מבנהו הפנימי ונפשו של האדם. וגם, חבר שלי עשה סמינר שלו באיטליה ומאז לפעמים הוא מזכיר אותו בתור מי שגרם לשינוי גדול מאוד לטובה בחייים שלו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הייתי בכמה סמינרים שלו
אסי,
ירושלים,
27/02/06 18:43
|
כמה בארץ ואף באיטליה, אחד האנשים היותר גדולים שיצא לי לפגוש בחיים. היחודיות שלו היא בעיניי איך שהוא הופך את כל התיאוריות הגדולות האלה למשהו פרקטי שאתה יכול לקחת וליישם ביומיום שלך, בלי ללכת לגור באיזה מנזר. זהו. איש גדול, מאמן גדול.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פטריציו פאולטי
מכירה אותו,
27/02/06 18:06
|
פטריציו פאולטי נחשב היום אחד הטריינירים והמנטורים המוערכים ביותר באירופה, ולא בכדי. אני מצטרפת למה שכתב עדי ויכולה לספר על הרבה ישראלים שכבר עברו סמינרים שלו ועשו שינויים משמעותיים בחייהם, כשהם משתמשים ביכולת שלו לתווך את הרעיונות הגבוהים הקשורים לפיתוח המודעות של האדם אל תוך כלים פרקטיים ושימושיים בחיי היומיום. הדבר המשמעותי הוא שהוא מגלם בחייו את כל הרעיונות שהוא מדבר עליהם ביושרה רבה. בחודש מרץ יסעו כמה עשרות ישראלים לסמינר שלו בסן מרינו ששמו ''הפוך את חייך לבלתי רגילים'' וממה ששמעתי, הוא מתכוון להגיע לארץ ביולי ולעשות כאן סמינר גדול
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על פטריצי'ו
נועה,
24/02/06 15:02
|
מצורפת כתבה של מיכל גזית שהתפרסמה על פטריצ'יו לפני כמה שנים http://in-forma.co.il/index.asp?tbl=groups&id=35
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה לא השוער של פארמה?
ל"ת
האזרח הננגח,
24/02/06 10:17
|
|
 |
הייתי בסדנה שלו כשהוא ביקר פה לפני הרבה זמן
עדי,
24/02/06 00:19
|
ולא יצא לי לפגוש בינתיים אף אחד אחר עם עוצמה כזאת. היה לי דימוי בזמן הסדנה של מישהו שעשוי מ''אור פרקטי'', מוזר אבל זה הסתדר לי יופי. אבל ממש לא ''אור'' בסגנון הרוּחְנים שמסתובבים פה בכל מקום וגורמים לי סחרחורת כשאני רואה אותם, הוא מלמד לתעל חוויות יומיומיות ולעשות איתן עבודה חזקה מאוד על שינוי החיים, הוא עובד המון על תקשורת עם אנשים מסביב ועל איך אתה מדבר עם עצמך כדי להפיק תוצאות שממש היית משוכנע קודם שבלתי אפשרי להגיע אליהן (ובגלל זה לא הגעתי אליהן), אבל בלי הגישה האלימה של כל מני מכונים ששוברים אותך בגישה של ''מה שלא הורג מחשל''. להיפך, הוא מאוד הדגיש אז את החוויה של החיים, איך נהיים מאושרים על אמת, בלי לחיות באיזה ספרה אחרת. היו המון תרגילים גופניים, והמון הפעלה של הרגש, ואיך לחשוב יותר בהיר, לתכנן, ללכת על מטרות פרקטיות שטובות גם לסביבה שלך, ועוד ועוד. זכור לי רק חלק קטן מהדברים אבל הם ממש משמשים אותי מאז. די מפליא, כי כבר עברו מאז די הרבה שנים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הזמינו אותי פעם להרצאה שלו
אחד,
23/02/06 22:37
|
ובאתי. רק כשהגעתי אמרו לי - שהמחיר הוא 250 ש''ח. וזה היה אגב לפני כמה שנים טובות. זה נשמע לי כל-כך מטורף עד שאמרתי שאני חייב לבדוק מה עולה 250 ש''ח. יצאתי פראייר. הרצאה, כולה הרצאה. מדובר באיטלקי שמן וכריזמטי, חריף שכל, הרבה דיבורים על תדרים. התחושה לי? שמור על הכסף ותתרחק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על העיוורון
אחד אחר,
פה ושם,
27/02/06 19:27
|
לא יודע מי אתה, אחד, אבל אם זה מה שהרגשת אחרי מפגש עם פטריציו פאולטי, כנראה שיש לו עוד הרבה עבודה לעשות לפני שאתה יכול בכלל לפגוש מורה אמיתי. אתה גם כנראה מרגיש ככה לעתים קרובות, נכון?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
ר' עקיבא טען הכל צפוי והרשות נתונה
גולדי,
חיפה,
23/02/06 19:01
|
גנרל פטון טען שהוא זוכר את עצמו כלוחם בכל המלחמות.כולל מלחמת קרתגא, ותמיד חזר כלוחם.אגב אוספנקי.היה עיתונאי,ותלמידו של גורדיף,וחידד את דבריו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
משעשע הדיון הראשון..אין חדש תחת המגיב..
ל"ת
בועז@לב,
לסבוס,
23/02/06 11:59
|
|
 |
למה כוונתך מכובדי? ולמה ברמיזא?
ל"ת
וגומר..??...,
23/02/06 13:39
|
|
 |
רמיזא לאיילת שמגיבה בשם זוהר
ל"ת
ת''א,
23/02/06 15:55
|
|
 |
9.
קישקוש
זרח,
מרכז,
23/02/06 05:42
|
'אין חדש תחת השמש' נאמר כבר מזמן כזכור. וכל השאר תלוי בנקודת ההסתכלות. הכתבה נראית כמו קישקוש שטחי על משמעות או חוסר משמעות החיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון מאוד!
ל"ת
תרח,
מרכז,
23/02/06 11:10
|
|
 |
8.
ויניע הרב את הגלגל
ר' שמשון יובביץ,
22/02/06 23:02
|
ברכות ומזל טוב להולדת מחזור מפואר בן תריסר דרשות, ומי ייתן שיגבר רעמו של גבריאל יהודי זה על ההוא של הישמעאלי.
ולעניין הגלגול, הלוקח תיבת ''מרות'', (שהרי בכורח חוקי עולם עסקינן) ומשלב במרכזה שם ''ניטשה'', ימצא עצמו אי''ה קורא בקול רועם ''מונית שירות!'' שהרי משל לנוסע צמא חופש כניטשה המצוי בתוך המונית ואינו יכול לשנות מסלולה. ולעניין פירוש ''נוסע'' ראה משלו של גורדייף ימ''ש, שנוסע בכרכרה אינו אלא משל לחלק ריבוני באדם שאינו כפוף וגו', בבחינת ''מחבק את הסוס ואינו נפגע''. וכמוהו כיהודי שאינו נתון למרות המזלות וכאן סוד גדול.
שהרי גם דבר תורה כורח עליון, ומכאן כאותה מונית שירות הנזכר, אלא ששתי תחנות קיצון שלה בארץ ובשמיים, ולא ח''ו במעגל סב על צירו, ובית ישראל עולים ויורדים במונית במחיר אחיד, איש לפי קוו וכפי מבוקשו. ודע כי כאן חכמה גדולה שבין מרות לחירות.
בברכה, ר' שמשון יובביץ'
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חחח, גם אני חשבתי על מוניות
י,
23/02/06 08:40
|
על נהג בקו שירות שעושה תמיד, יום יום, את אותה הנסיעה, ולעומתו, נהג ספיישל, שנוסע בכל פעם במסלול אחר.
על כן, נהג ספיישל הוא תודעתית יותר מפותח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה עישנת אחי?
ל"ת
ישמעאלי,
23/02/06 07:53
|
|
 |
גיי אין דר ארד אריין, צידרייטה חייה.
ל"ת
ראב יענקל,
23/02/06 06:51
|
|
 |
7.
סוף סוף כתבה טובה
ברק,
22/02/06 19:19
|
לNRG ניו אייג' - בבקשה תמשיכו לשים כתבות מעמיקות, ותוותרו על השטויות שמסביב (גבריות ונשיות בתנ''ך, דת השוקולד, המלצות לאוכל ושאר הדברים המוזרים והמיותרים...)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תמהיל!
טבח,
23/02/06 01:16
|
|
 |
6.
מסגרת לעומת חוויה
גליה פ.,
22/02/06 18:23
|
הבעיה של האנשים היא הגישה. הגישה היא להתייחס אל המסגרת. נניח אדם הולך למקום כלשהו, הוא מתייחס אל המסגרת: מתי אגיע, מה אעשה שם, איך אתנהג, מה יגידו לי, מה יצא לי מזה, האם אספיק אחר כך לעשות כך וכך. לא מתייחסים לחוויה שתהיה שם, מתי אחזור כדי שאספיק את שעות השינה שלי. וכשהארוע קורה לא מקשיבים לניואנסים, לתחושת הנסיעה שיכולה להיות מאוד נעימה, לרוח על הפנים, לתחושה של חום כשרואים חיוך על פני מישהו, לתחושת ההפתעה כשקורה משהו קטן לא צפוי.
השאלה היא מה סדר החשיבות. המסגרת או החוויות.
הדרכים שאפשר להגיע אל החופש היא לראות כל ארוע כחוויה. וכן לא לצפות לדברים שיקרו בצורה מסוימת, אלא לא להיות בטוח אף פעם מה באמת יקרה.
כדי להגיע לכך כדאי להיזכר איך זה היה כשהיינו ילדים, להיזכר ברגשות שהיו אז. האושר בילדות נובע מהגישה שהכל זה הרפתקאה. כל הליכה לגינת משחקים או נסיעה למקום אחר היא גישה של לא ידוע, לא ידוע מה יקרה וזאת התרגשות וזאת ההרפתקאה.
ואז זה לא משנה אם הדברים חוזרים או לא. כי מה שלא חוזר זה החוויה. תמיד החוויה חדשה.
עצם העובדה שהחכמים הנ''ל מתייחסים לחזרה של מקצוע מעידה שגם הם מתייחסים אל המסגרת ולא אל החוויה. אפשר לשנות מקצוע ועדיין להישאר עם אותו אופי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון מאוד!
ל"ת
תרח,
מרכז,
23/02/06 11:11
|
|
 |
5.
גבריאל רעם - תודה על הכתבה :)
שיר,
22/02/06 16:43
|
אכן, אנשים נולדים לתוך חברה, ומושפעים מהתניות חברתיות ואף מקבלים על עצמם את עולם של התפקידים, ולעתים מתוך אשלייה של ''חופש''.
אבל בהחלט היו ויהיו פורצי דרכים שבקעו את מסגרות הכלא והגביהו עוף. אם לא היו כאלו, היינו מקובעים באותו עולם ולא מתפתחים. לא היתה קיימת האבולוצייה. וזה לא קשור לתפקיד ה''ממציא התורן'' שחוזר על אותו שטאנץ ושבלונה של ''המצאת המאה'' בכל דור ודור. כי יש התפתחות בתודעה האנושית וסוג מסויים של הלכי רוח והמצאות יבשיל רק על סמך רקע העבר של המצאות קודמות להן והתפתחות החשיבה . פריצת הדרך נבנית נדבך על נדבך. והנדבך הבא בתור, הוא כן סוג של חופש. רק שמעטים מאוד ימצו אותו.
וממתי מספר אנשי הרוח היה זהה בכל התקופות?
ואני מאוד מקווה שהתודעה האנושית עדיין לא מיצתה את הפוטנציאל הגלום בה ויש לאן לשאוף בעתיד :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בתקופת האבן היה אותו מספר של אנשי רוח
תם,
23/02/06 17:21
|
|
 |
4.
תודה לגבריאל
שי,
22/02/06 15:50
|
|
 |
3.
תיקון 90%= זווית של 90 מעלות
מיכאל אנטליס,
חיפה,
22/02/06 14:56
|
|
 |
2.
חשוב
מיכאל אנטליס,
חיפה,
22/02/06 13:52
|
חשוב לשים לב להבדל בין ה''הארה לבין ה''על-אדם''. ההארה המוחלטת כביכול, זה לסטות ב90% מן מסלול החיים הרובוטי הקבוע ולהגיע למצב של אי רצון, חוסר כל תשוקה או מטרה. לחיות בעכשיו הנצחי ללא שום רצון או חשק לשינוי כלשהו, ע''י כך בעצם האדם פורש מן הטבע, והטבע לא צריך אותו.
העל-אדם של גורג'ייף פירושו להתעלות מעל החולשות הרובוטיות האנושיות שפועלות ללא הרף ושולטות באדם ללא ידיעתו. זה נעשה בעזרת מאמץ-על מותמד אשר ישמר את המטרה והרצון העז ל''אבולוציה'' מודעת זו. אדם כזה בסופו של דבר באמת נעשה ''על-אדם'' אשר לא מושפע משום השפעה חיצונית או פנימית ועזב את מסלול חייו הקבוע למסלול אחר שנבח ע''יו במודע. אך גם תהליך זה אפשר לראות כבגידה בטבע שכבר החליט על קצב האבולוציה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''על-אדם'' זה של ניטשה ולא של גורג'ייף
ל"ת
אל תעבדו עלי,
24/02/06 10:10
|
|
 |
גם גורג'ייף
מיכאל אנטליס,
חיפה,
25/02/06 03:57
|
אם תשים לב אז כוונתו של גורגייף היא בידיוק ל''על-אדם'' אשר בניגוד לאדם רגיל אינו מושפע השפעה או כוח חיצוני או פנימי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה אתה מתכוון?
ששון,
23/02/06 16:24
|
|
 |
90 מעלות למעלה
ל"ת
מיכאל אנטליס,
חיפה,
25/02/06 03:58
|
|
 |
1.
אגו, אגו ועוד פעם אגו
זוהר,
בית-שמש,
22/02/06 12:04
|
אגו ניטשה, אגו אוספנסקי ואגו גורדייף הלכו לים. ניטשה אוספנסקי וגורדייף טבעו. מי נשאר? אגואגואגו
איזה עוד המצאות ימציאו האגומניאקים הנרקסיסטים החוכמולוגים כדי להגיע להיות על-אדם ולרחוץ ב''חוכמת'' עצמם? כל ילד קטן שמוסר את הסוכרייה שלו לחברו הבוכה כדי להעלות חיוך על פניו מואר יותר מאלה השלושה.
לפני שתנסו להיות על-אדם, היו אדם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מדהים כמה אגו יש בתגובה של זוהר, וכמה מעט הקשבה.
ל"ת
לא נורא,
אולי מחר,
24/02/06 00:21
|
|
 |
איילת את זוהר מבית שמש?
ל"ת
אגו,
22/02/06 22:08
|
|
 |
גם הכתבה וגם המגיב אינם מבינים את ניטשה
אל תעבדו עלי,
22/02/06 15:55
|
1- החזרה הנצחית של ניטשה היא עניין פילוסופי תיאורטי שאין לו השלכה על חייו המסויימים של הפרט. זאת-אומרת: ניטשה לא אומר (כמו שני הפילוסופים האחרים) כי במהלך החיים של האדם ישנו דפוס חוזר של אותם אירועים. ניטשה טוען כי מאחר והחומר בעולם הוא מוגבל ואילו הזמן הוא אינסופי, אז כל האירועים והסיטואציות מוכרחות לחזור על עצמן, וזה יקרה לנצח (משום שהזמן לא יגמר). זה אחד הרעיונות המסובכים והקשים ביותר להבנה בהגותו, המורכבת להחריד ממילא, של ניטשה. לכן, ניטשה מציע לאדם לחיות את חייו כך שיהיה מוכן לחזור על אותם חיים בדיוק- אינסוף פעמים. 2- לגבי המגיב החביב זוהר: בשורתו של ניטשה כלל אינה מתנגשת עם תפיסת העולם ההומאנית שהצגת. ניטשה נותן לאדם אתגרים וקורא לו להתמודד עימם ולהשתפר. אותו ''על-אדם'' (שזהו אחד המונחים שקיבל הכי הרבה סילופים ועיוותים בהיסטוריה) בהחלט יכול לתת לילד סוכריה לגרום לו לחייך. אך אם אתה חי בהנחה שבזה שאתה גורם לאנשים לחייך אתה מגשים את יעודך כאדם- אז אתה חי באשליה מעוותת לחלוטין, שאפילו סותרת את השכל הישר (מבלי להכנס לפילוסופיה). ניטשה קורא לך להתמודד עם מוגבלות הקיום שלך ולשאוף ליצוק תוכן לעולם שאינו מוכן לקבל את התוכן שאתה רוצה ליצוק בו. אדם שכל פילוסופיית החיים שלו היא לחלק סוכריות לילדים ולגרום לאנשים סביבו לחייך הוא אדם שצפה ביותר מדי סרטי וולט דיסני והוא ודאי אדם שממעיט, באורח בלתי נסלח כמעט, בכובד האתגר שבקיום האנושי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לאו דווקא!
זוהר,
בית-שמש,
23/02/06 07:12
|
אדם שכל פילוסופיית החיים שלו היא להצליח לפחות פעם אחת ביום לוותר על משהו משלו כדי לשמח ולעודד אדם אחר (שזה מה שבאמת אמרתי, ילד שמוותר על הסוכרייה שלו לחברו, ולא מבוגר המחלק סוכריות ללא הבחנה בחיוך רבנית-קוק משיחי אווילי, וזאת רק דוגמה), הוא אדם שמרגיש שהאתגר שבקיום האנושי טמון בפרטים הקטנים, הפשוטים וה''וולט דיסניים'' של היומיום כבן אנוש, ולא בהפרזה נפוחת חשיבות בכובדו של האתגר, המביאה לפיתוח שלל תורות, שיטות ומסקנות סובייקטיביות מתנשאות, ערטילאיות, מתוסבכות ומטיפניות שמקורן הוא האגו. האם לא תסכים עמי שכל התיאוריות האלה אינן אלא התחמקות ובריחה מאתגרי החיים עצמם?
בברכה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא זוהר, אני ממש לא מסכים איתך
אל תעבדו עלי,
23/02/06 19:10
|
אם יש נושא שאי-אפשר לנפח ולהגזים בחשיבותו- הוא שאלת האתגר שבבסיס קיומנו. איני מתכוון לאתגרים שאנו פוגשים במהלך החיים, אלא באתגר שבעצם העובדה שבאנו לעולם באופן זמני ובגוף מוגבל עם תאריך תפוגה. לשם ניסה ניטשה לכוון את הגותו. אני חושב שלעשות למען אחרים הוא דבר נאצל ומעיד על רמה מוסרית גבוהה, אני באמת חושב כך, אך יחד עם זאת- התחלקות מתמדת עם אחרים לא יכולה להיות מהות הקיום. היא יכולה להיות דרך חיים (מעט מוגזמת ומוזרה בעיני) אך היא לא יכולה להיות הסיבה לחיים. הרי לא יכול להיות שבאנו לעולם עבור אחרים שהם עצמם באו לעולם עבור אחרים וכו'... וכו'.... אם נתמקד כל הזמן ב''לחלק סוכריות'' ולא בשיפור עצמי אנו ננציח את האומללות של הקיום האנושי לאורך הדורות במקום לפרוץ את המעגל. אדם שקיבל סוכריה ממישהו לא באמת הופך להיות מאושר. הוא מבסוט שיש לו סוכריה, אך אחרי שהוא מסיים ללעוס אותה החיים שלו נותרים בדיוק אותו דבר. לשפר את חייו של האחר זה בלתי אפשרי, אך לשפר את חייך שלך זה אפשרי- אם תצליח לשפר את עצמך כאדם, אם כי מאוד מאוד קשה. לשם יש לכוון את המאמצים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם עובדים וגם זוהרים
מיכאל אנטליס,
חיפה,
24/02/06 03:16
|
תשימו לב ששניכם בעצם מדברים על אותו הדבר. נכון שללא עזרה לעצמך לא תוכל לעזור לאחר, אך חלק מההתפתחות האישית זה כן ללמוד לתת (גם אם זה לעצמו) . כאשר אדם ''מפותח'' דיו כבר אין לו אינטרס בשיפור עצמי לכן כל מה שנותר לו זה לעזור לאחרים. לכן גם זוהר וגם המגיב מדברים על 2 צידי אותו השלם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אללה יסתור זוהר כמה שטויות בתגובה אחת
עבדאאלה,
השואל,
23/02/06 17:18
|
הפרזה נפוחת חשיבות בכובדו של האתגר? מסקנות סוביקטיביות? מתנשאות? ערטילאיות? מתוסבכות? מטיפניות? בריחה מאתגרי החיים עצמם? את קוראת את מה שאת כותבת? או סתם מורחת סיסמאות ריקות מתוכן?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשובות לעבדאאלה השואל
זוהר,
בית-שמש,
24/02/06 03:58
|
|
 |
להתפלא- זוהר זו איילת
ל"ת
לא צריך,
23/02/06 20:40
|
|
 |
לזוהר,
מוני,
22/02/06 13:16
|
יש אמת בדבריך אבל חבל שלא התייחסת לעניין עליו כתב גבריאל. תגובתך מזכירה שור זועם שמסתער על כל סדין שמונף מולו, גם אם הוא אינו אדום. ואפרופו אגו, מה עם האגו הזועם שלך? הוא מרוח כולו על התגובה שלך... המאמר נסוב על רעיון שגם אם איני מסכים איתו הוא מעניין וראוי לבחינה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מוני היקר
זוהר,
בית-שמש,
22/02/06 15:11
|
אכן, הרעיון מעניין וראוי לבחינה, ואני אף מסכימה שכך מסודר העולם. ובכל זאת, איש מהשלושה לא הצליח לפרוץ באמת את מעגל השינה התודעתית עבור עצמו, מקסימום הם הצליחו להאדיר את עליונותם המנטלית עד תחושת האגו שאו-טו-טו הם נהיים על-אדם מרוב חוכמה ויכולים להתוות פריצת דרך אל מחוץ למשחק (תמיד יהיה מספר אנשים קבוע שישמשו בתפקיד הזה בחברה ויחליפו את קודמיהם). אז מה הועילו חכמים בתקנתם? כנראה יש סיבה לכך שתפקידים מוגדרים מראש מאוישים שוב ושוב עם מוטציות קלות של התפתחות תרבותית וטכנולוגית. בית ספר יפה ומאורגן סידרו לנו. על האדם ללמוד משהו מתוך תפקידיו לפני שירוץ להתרחק כל כך מהקוף רק כי הוא מגלה שהוא משמש תבנית קבועה ולא בא לו ככה עם הנחיתות הזאת.
נראה אתכם ממלאים את התפקידים שלכם בהכנעה, מתוך מודעות ועם לב, במקום עם גבהות לב להיפטר מהם ו''לצאת מהמעגל'' כי אתם חכמים כל כך עד שאתם מעל זה.
מה בעצם הם אומרים, שוברים את הכלים ולא משחקים? ראו שהכל תפקידים קבועים מעודדי נמנום וצאו מזה כדי להיות על-אדם? בסדר, תכף נצא. מיד כשתצליחו בעצמכם להתעורר משנתכם התודעתית ולאייש את התפקיד החדש שאליו אתם נושאים עיניים, אלוהים בכבודו ובעצמו.
נ.ב. אין לי אגו זועם, אלא אגו לוהט :)
בברכה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי סידר לך בית ספר? איפה השכל שלך?
ל"ת
על-אדם,
23/02/06 07:48
|
|
 |
:)
ל"ת
י,
23/02/06 00:53
|
|
 |
מוזר
פנחס אלמושנינו,
22/02/06 21:08
|
להטיף במידה לא מבוטלת של מוסרנות לשלושה אנשים שמתו ש''נראה אתכם ממלאים את התפקידים שלכם בהכנעה...''
מה גם שלתמצת את גורדייף, אוספנסקי וניטשה - בין אם את אוהבת אותם ובין אם לא - לשלושה אגומאניאקים יהירים, זה שטחי להחריד.
האם איש מהשלושה לא הצליח לפרוץ את מעגל השינה התודעתית? על סמך מה את קובעת?
מה הועילו חכמים בתקנתם? בוא נגיד שמדובר בשלושה אנשים שהשפעתם גדולה, ובמקרה של ניטשה - עצומה ממש. בקיצור מוזר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם היטלר השפיע, אז מה?
ל"ת
גימל,
23/02/06 17:06
|
|
 |
פנחס, אל תהיה כבד......
זוהר,
בית-שמש,
22/02/06 22:10
|
כל שהתכוונתי לומר הוא, שגורדייף, אוספנסקי, ניטשה וגם אתה לוקחים את עצמכם קצת יותר מדי ברצינות, אף שארבעתכם צודקים בכל מה שאתם אומרים. באמת מוזר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ובכל זאת הקפיד גורדייף לשמור על פרצוף תחת
זוהר,
24/02/06 04:02
|
|
 |
אוספנסקי וניטשה אולי, אבל שמעתי שגורדייף ידע לעשות יופי של חיים (-:
ל"ת
ז'וז'ו,
בצ'מש עילית,
24/02/06 00:24
|
|
 |
Noam,
Yosi,
Germania,
23/02/06 17:22
|
you have ruined with fanaticism.. was nice to read until this point.. so god infect all that fo not believe and you call it justice? How human
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נעם יקר, אתה מוכן לפרט
י,
23/02/06 08:30
|
ולהוסיף בעניין הצדק שיש בעולם?
אני חושב שזה יעניין את מרבית האנושות, ובפרט את קוראי המדור הזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נעם, איזה דיברי נועם...
צופה משועשע,
23/02/06 06:57
|
|
 |
לא יודע
נעם,
23/02/06 00:28
|
הרבה על אוספנסקי וגורודג'ייף. על הפילוסופיה הסבוכה של ניטשה אני ממש לא יודע מלבד כלל קטן אחד, שאלוהים מת. בתור אחד שמאמין אמונה יוקדת בבורא עולם שנתן תורה לעמו ישראל, כאשר אני מתבונן בגאון שהחליט להורגו, וסיים את חייו בבית המשוגעים (ואם מישהו הולך לקפוץ עליי עם תירוץ העגבת, אז אני אעיף לו סטירה :) המחלה הייתה טריגר שעורר משהו הרבה יותר עמוק אצל אותו גאון מטורף), אני מודה לה' שיש צדק בעולם.
הגב לתגובה זו
|
|