|
|
עד כה: 54 תגובות, ב- 17 דיונים.
|
|
|
הוסף תגובה
|
|
 |
17.
הזהרו מבני ברוך, זו כת לכל דבר
ל"ת
אחד שנמאס לו,
01/02/06 23:16
| |
 |
אחד שנמאס לו, שלום לך!!!
דן,
02/02/06 14:35
| אני יכול להבין מאיפה מגיעה ההרגשה שנמאס! במהלך חיינו היום צריך להיות זהירים ועירניים לכל דבר, כי בהחלט קיימים אנשים שינסו לנצל כל רצון שמתפתח (וכך ניתן לראות שלכל ביקוש בקרב הציבור מתפתח היצע). עם זאת למרות ההרגשה אני כן חושב שצריכים להיות זהירים ולא לצאת במסקנות נחפזות בעקבות הרגשה. אני מעדיף לא להציג את דעותיי ולהיות אובייקטיבי ככל העיקר ולכן חשוב לי רק לציין שני דברים: 1. כת - רצוי לבדוק מה משמעות המושג ומה מאפייניו על מנת שבאמת נוכל לאבחן ארגון ככת. 2. ואני חושב שכדי שנוכל לקבוע בוודאות שארגון הוא אכן כת, יש מן החובה להכיר את הארגון לעומקו, ולא להסתמך על תחושות ושמועות שלפיהם ישר נשפוט לחיוב או לשלילה.
אני מאחל לך מעומק ליבי שתמצא את המקום שבו ליבך יחפוץ ! ממני דן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הזהרו ממזהירים
אחד שנמאס לו,
ממזהירים,
02/02/06 11:19
| הפוסל במומו פוסל. הם מפחדים. ''כת'' בני ברוך כבר מונה אלפים והם רק מתרחבים כי הם מפיצים את האמת אבל - אל תאמינו לאף אחד תחקרו. תבדקו. תצעקו. ואל תתנו לאף אחד לדכא לכם את הרצון לרוחניות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
לחברה מדיון 6
מה נישמע?,
31/01/06 21:08
| מי שמקיים את המצוות מתוך חיבור פנימי ומתוך הבנת מהות המצווה, בעצם לא חייב את הפעולות החיצוניות ביידיים וברגליים, כמו שאומר דן, כי ''העבודה'' נעשתה ע''י כוונה מודעת.
עשיית אותם פעולות חיצוניות משמשת כמו נאום שכתוב על הנייר לפני הנואם, רק לייתר ביטחון ולחיזוק. וכפעולה שעוזרת להתכוונן. לפעולה עצמה אין ערך רוחני בלי הכוונה המתאימה.
לגבי ''נעשה ונשמע'', להבנתי מדובר בסך הכול בדרך התפתחות מסויימת שמתאימה רק לאנשים מסויימים, בעלי מודעות עצמית נמוכה בדרך כלל.
אנשים שהדרך המתאימה להם היא חזרה רובוטית, מספר גדול מאוד מאוד מאוד של פעמים, על אותם פעולות, עד להתחלה של קצה של הבנת המהות של הפעולה.
למעשה, זוהיא דרך מאוד איטית וראשונית שמתאימה כאמור למבנה אישיותי מסויים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שלום לך,
ל',
01/02/06 09:58
| ''מי שמקיים את המצוות מתוך חיבור פנימי ומתוך הבנת מהות המצווה, בעצם לא חייב את הפעולות החיצוניות ביידיים וברגליים''
בזה אני מסכים איתך , אבל אתה יודע מי הגיע לדרגה הזאת? האבות הקדושים.
כמו שכתב בעל הסולם במאמר הערבות:
''וכמו שאמרו רז''ל האבות קיימו כל התורה עוד בטרם שניתנה, שפירושו שמתוך רוממות נשמתן היתה להם היכולת להשיג ולבא בכל דרכי ה' בבחינת רוחניותה של התורה, הנובעת מדביקותו ית' בלי הקדם הסולם של המעשיות שבתורה, שלא היתה להם האפשרות לקיימם כלל''
אז אתה רוצה להגיד לי שבני ברוך הגיעו כבר לדרגה של האבות הקדושים?
לכן, בינתיים, אנחנו עוד זקוקים לנייר שיעזור לנו להתכוון ולדעת מה לשאת בנאום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה מפרש את כתבי בעל הסולם לפי ראות ליבך ומוחך הלא מתוקנים
נ,
01/02/06 14:45
| ולענינינו- הרי לך לינק:
http://www.kabbalah.info/hebkab/pri-chacham/torat.htm
רד בטובך לפסקה- עניין חיוב הלימוד בקבלה וקרא את שכותב בעל הסולם... ''וכי מה אכפת ליה להקב''ה למי ששוחט מן הצואר, או מי ששוחט מן העורף''... ודי למבין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לינק נפלא שמחזק את דברי.
ל',
01/02/06 23:51
| כל מי שיקרא את הציטוט אליו הפנת אותי יבחין בנקל מי כאן זה שמעוות את דיברי בעל הסולם ומפרש אותם על פי נטיות הרצון לקבל שלו.
תן לי להבין, כשבעל הסולם כותב ''מצוות מעשיות'' אז אתה מפרש את זה ככוונות? וכשהוא כותב שצריך שהכוונה תתלווה למעשה, לדעתך אפשר לוותר על המעשה ולהשאר רק עם הכוונה?
ואם כשבעל הסולם כותב ''מצווה'' אתה מפרש את זה ככוונה פנימית, אז מה פירוש- ''מצווה ללא כוונה כגוף ללא נשמה'' ? אם המצווה לשיטתך היא כוונה אז איזה כוונה עוד נצרכת למצוה שהיא כבר כוונה בפני עצמה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בקבלה
נ,
02/02/06 10:18
| גוף=רצון
נשמה=כוונה ע''מ להשפיע
''מצווה ללא כוונה כגוף ללא נשמה''
פירוש- מצווה ללא כוונה כרצון לא מתוקן
בקבלה אין (!) מדברים על גוף פיזי בשום מצב! גם כל מצבי העיבור, יניקה, לידה וכו' הם ברוחניות בלבד!
נקודה למחשבה- ומה עם אדם נכה שלא יכול לבצע מעשים גשמיים? לא יזכה ב''ה להגיע לרוחניות?
אני לא מתחרה איתך רק מביא פירוש נכון, לכן אני נותן לך את הניצחון מראש, ואתה יכול לוותר על אמרות שפר כמו ''הציטוט שהבאת מחזק את דברי''.
לחייך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ל- נ'
ל',
02/02/06 17:23
| 1) אינני חושב כמו הרוב שאפשר להסתפק בקיום המצוות המעשיות.
2) ''אם כן צדקו''וכו' - לא הית צריך להתנצל שזה בלשון שגיא נהור, כי בעל הסולם כתב שהם צדקו בכך שמספיק ללמוד את תורת הנגלה, רק אם באמת מספיקות המצוות המעשיות, אבל זה לא ככה- ולכן הם לא צדקו.
3) ''וכי מה אכפת ליה להקב''ה למי ששוחט....''- כאן באמת הוצאת ציטוט מהקשרו. להקב''ה באמת לא אכפת למי ששוחט מן הצואר או מי ששוחט מן העורף, לגביו זה לא משנה, אבל לגבינו זה כן משנה. כי בסך הכל המצוות ניתנו על מנת לזכך אותנו ולאמן אותנו לבטל את רצוננו בפני רצונו. כמו שבעל הסולם נותן בהמשך את הדוגמא על החזיר, שאם לא אוכל חזיר בגלל שזה מגעיל אותו או שזה לא בריא, לא קיים מצווה, ולא תפעל עליו שום פעולת זיכוך.
4) לפי תגובתך נראה שלא הבנת בכלל את מאמרו של בעל הסולם, הייתי מציע לך לחזור ולקרוא אותו שוב, בעיון.
5) אני מאחל לך בהצלחה, שתזכה ללכת בדרך האמת, להגיע לתיקון שלך ולכל הטוב שהשם חשב בעדך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואתה פירשת לי את מה שנוח לך לפרש
נ,
02/02/06 15:11
| |
 |
הציטוט שלך הוא הוצאה מהקשר
נ,
02/02/06 15:09
| בעל הסולם נותן בו דוגמא לכאלה שחושבים כמוך ותו לא. ''אמנם יש דעה כללית המקובלת אצל ההמון'' אם כן צדקו וכו'- בלשון שגיא נהור. ודי לבקיא בכתבי בעל הסולם להכיר את סגנון הכתיבה שלו.
''וכי מה אכפת ליה להקב''ה למי ששוחט מן הצואר, או מי ששוחט מן העורף''- כתב לא בלשון שגיא נהור.
בכל אופן- לא נראה שתשתכנע. ואין לי כוונה לנסות לשכנע אותך. המשך בדרכך ובהצלחה (מכל הלב)
שבת שלום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אילו חשבונות יש בין אדם נכה להשם? האר את עיני
ל"ת
נ,
02/02/06 15:05
| |
 |
פרשת לי רק את מה שהיה לך נוח לפרש.
ל',
02/02/06 13:45
| כל התהליכים הרוחניים שאתה מתאר אכן קורים לחלק הרוחני של האדם, זה מקובל עלי. אבל תבין שגם תיקון של רצון שיהיה בעל מנת להשפיע חייב להתלבש על פעולה גשמית מסויימת. לדוגמא: אתה יכול לתת צדקה בעל מנת לקבל, או שכר עולם הזה כמו כבוד, הערכה, או שכר עולם הבא, ואתה יכול לתת צדקה מתוך רצון אמיתי להשפיע ולהטיב לאדם הנזקק, אבל בכל מקרה את הצדקה אתה חייב לתת, אחרת, על מה תכוון את הרצון הזה. זאת אומרת אתה תתן כסף פיסי בידיים ורגליים, אבל ההתפתחות הרוחנית שלך כבר תלויה ברצון הפנימי שהיה לך בעת מתן הכסף. (ומתוך שלא לשמה יגיע לשמה)
את זה לא פירשת לי:
''אמנם יש דעה כללית המקובלת אצל ההמון. אשר עיקר החפץ של התורה והדת, הוא ענין הכשר המעשה בלבד, שכל הנרצה תלוי על קיום המצוות המעשיות, בלי שום דבר נוסף הנלוה עליו, או שצריך לצאת ממנו. אם כן היה הדבר ודאי צדקו דברי האומר שדי לנו בלימוד הנגלה לבד, בדברים הנוגעים למעשה.''
תסביר לי בציטוט הנ''ל למה מתכוון בעל הסולם כשהוא כותב ''מצוות מעשיות'' שהם העיקר בעיני המון העם, שעליהם כותב בעל הסולם בהמשך שאין להם חשיבות אם לא מתלוה אליהם הכוונה הנכונה.
אין פה שום תחרות ולא התנצחות, בסך הכל בירור האמת.
ולגבי אדם נכה- יש בינו לבין השם חשבונות אחרים. אבל אנחנו לא צריכים להתנהג כנכים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
הרצאות מיוחדות בימי שישי
אתי,
הנקודה שבלב,
31/01/06 17:56
| השבוע , הרצאה בנושא ''קבלה סמים ומשבר זהות'' בשעה 10.00 במכללת ''הנקודה שבלב'' פרטים ניתן למצוא באתר המכללה www.kabalev.co.il
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
חשוב הלימוד , לא הרב
אורנה,
31/01/06 17:29
| אני תלמידה במכון לקבלה של הרב ברג, וכשקראתי את הדברים שמתפרסמים כאן, הבנתי שהכל אחד. מה שכותבים כאן זה בדיוק מה שמלמדים אותנו במכון לקבלה. לא ברור לי מדוע יש כל כך הרבה מורים לקבלה שכל אחד חושב שרק הוא המורה הטוב ביותר. צריך לזכור מה קרה ל24 אלף תלמידיו של רבי עקיבא רק מפני שלא נהגו כבוד זה בזה. אם הכל אחד, והכל יצא מנקודה אחת, אז כולנו אחד, וכל המורים לקבלה צריכים להוקיר ולכבד איש את רעהו ולעשות יד אחת כדי להפיץ את האור בעולם. מה שחשוב זה האור, וכל אדם המלמד קבלה כדי להפיץ אור הוא רק צנור להעברת האור. אם כל הצנורות היו מתאחדים, איזה אור נפלא יכול להיות לנו...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אילו במכון של ברג היו מלמדים קבלה, איזה עולם נפלא היה לנו...
ל"ת
נ,
31/01/06 19:43
| |
 |
אורנה המקסימה!
דן,
31/01/06 18:28
| קראתי את תגובתך וכתוצאה מכך ''התחמם'' לי הלב. רציתי להגיב לשני דברים שהזכרת: 1. איחוד - אכן מהות הקבלה מדברת על ערבות, שהינה חיבור. כיום אנו מרגישים את העולם (מצב) הזה מכיוון שאנו אגואיסטים ובכך מרגישים אותנו אל מול העולם. כאשר רוחניות מתחילה רק כאשר אנחנו מסוגלים לצרף ''כלים'' של האחר/זולת אליינו, היינו פעולה אלטרואיסטית שהינה העולם (מצב) הבא.
2. מורה טוב - לגבי שאלתך מדוע יש מורים רבים לקבלה אני לא מרגיש שאני ראוי לענות על השאלה הזאת, אך לגביי טענתך ''שכל אחד חושב שרק הוא המורה הטוב ביותר'' אני רציתי לשתף אותך שמורה/רב/מדריך רוחני הינו אדם שרק מעביר את השיטה שהוא למד, ולא מעמיד את עצמו כמטרה, אלא מבהיר ללא צל של ספק שהוא רק אמצעי להשגתה! כל מורה לקבלה שייטען אחרת, אני חושב שראוי לבדוק את כוונתו ומהות הלימוד בהקפדה יתרה! שיהיה בהצלחה בדרכך דן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה לך דן,
אורנה,
01/02/06 10:44
| תשובתך אכן הבהירה לי משהו ועוזרת לי לבחון את הדברים ואת המקום בו אני נמצאת. עברתי הרבה דרכים רוחניות עד שהגעתי לקבלה, ובכל מקום קיבלתי משהו, אך רק כשהגעתי לקבלה הרגשתי שהגעתי הביתה. מה שמפריע לי הוא שיש המון אנשים שלומדים קבלה, במקומות שונים, וכל אחד נצמד למורה שלו, [הבנתי שעל פי הקבלה זה לגיטימי, כי המורה משמש צנור לאור]. אבל מפני שיש כל כך הרבה מורים, מתחיל ויכוח בין התלמידים מי מורה טוב יותר ואצל מי צריך ללמוד, אפילו אני קיבלתי כאן תגובה שבמכון לקבלה של הרב ברג לא לומדים קבלה, ולדעתי זה מאוד לא נכון. ההארה הרוחנית שקיבלתי במכון הזה לא תסולא בפז. הויכוח הזה יוצר פירוד בין האנשים, בעוד המטרה האמיתית והסופית של הקבלה היא לעורר בנו את הרצון להתאחד ולראות שכולנו אחד, בעצם, ושהאדם השני הוא רק מראה שלי וכדי להיטיב עם עצמי עלי לעזור לו. מה שקורה הוא שהס''א נכנס בין האנשים ומסית אותם אחד נגד השני, ובמקום שנראה את הניצוץ האלוקי שקיים בכל אחד ואחת מאתנו, אנו רואים מה מפריד ומבדיל בינינו. יתכן שהבעיה נובעת מכך שהתלמידים מזהים את האור עם המורה. המורה, כפי שאמרת, הוא רק צנור לאור ולידע שקיבל, ולפעמים הוא גם מציג זאת כך, אבל התלמידים שלו מעריצים אותו במדה כזו שהם מזהים אותו עם האור בעצמו, וזה יוצר מצב של עבודת אלילים. אז האדם מפסיק לחשוב בעצמו, ונעשה תלוי לחלוטין במה שהמורה שלו יגיד לו. לי זה נראה מצב מסוכן, של איבוד כל עצמיות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מזה ס''א????
ל"ת
מקובלייט,
02/02/06 11:05
| |
 |
מקובלייט יקר!
דן כץ,
02/02/06 12:50
| לס''א יכולים להיות שלושה פרושים לפי מיטב ידיעתי: 1)ספרים אחרים 2)סתרי אותיות 3)סטרא אחרא
מי יתן ונזכה להכיר בפנימיותינו והרגשתינו את הפרושים האלו ולא רק בפן השכלתני! שיהיה סוף שבוע נעים דן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
האם זה נכון רק ליהודים או לכולם ?
שגית,
ארה''ב,
31/01/06 08:12
| אני עוסקת בלמידה רוחנית כבר כמה שנים , מרגישה שעברתי כברת דרך ועוד דרכי לפניי . אני גרה כיום בארה''ב ומטפלת באנשים שונים סביבי . עלתה בי השאלה , האם מה שכתוב פה במאמר , שאני מאמינה ויודעת בבירור שנכון לגביי לפחות , האם נכון לגבי כלל האנשים , ללא קשר לדת לרקע ללאום לשיוך נשמתי אנרגטי ? אשמח לקבל תגובה מכותב המאמר . תודה רבה שגית ( :
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אינני יודע אם כותב המאמר יענה לך ישירות
מני,
31/01/06 11:59
| אך מנסיוני כתלמיד אני יכול להגיד לך שכל מי שמתעוררת בו השתוקקות לרוחניות אמיתית, נקרא ישראל על פי הקבלה. ישר-אל. בהצלחה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
ענק! ההרצאה של הרב שודרה אתמול ברשת!
נ,
30/01/06 20:08
| http://www.kabbalahmedia.info/VIDEO/heb_o_rav_2006-01-23_artzaa_arosa.wmv
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
תגובה
ואל,
אילת,
29/01/06 19:17
| |
 |
10.
מאמר רציני ועמוק תודה
ל"ת
ליאת,
ת''א,
29/01/06 11:13
| |
 |
9.
very cool
ל"ת
Susan,
Tel Aviv,
28/01/06 21:40
| |
 |
8.
סוף סוף כתבה רצינית
ל"ת
ברק,
28/01/06 16:48
| |
 |
7.
חזק ביותר
ל"ת
אלי,
חולון,
27/01/06 16:29
| |
 |
6.
ללא קיום מצוות התורה מאת ה' לא מתקרבים לשום אור-להיפך
אודי י,
ישראל,
27/01/06 13:33
| כדי להיות כלי לקבלת אור, על האדם לקיים מצוות. כאשר הוא לא מקיים מצוות, הוא נמשך לכוחות אחרים, לקליפות מצד הסיתרא-אחרא. ואז הוא נימצא במצב מסוכן בו האמת והשקר מעורבבים יחד. כדי לצאת מזה אחר''כ האדם יצטרך למצא את דרך התורה האמיתית. לכן לא כדאי ולא מומלץ להתרשם ממכוני הקבלה האינסטנט האלה כי רובם שקר והפך ההקדושה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה לא ברור ומה מבלבל אתכם ?
אודי י,
ישראל,
03/02/06 13:29
| מה לא ברור ומה מבלבל אתכם ?
גם על משה רבינו חלק קרח ועדתו. וגם לא קיבל העם את ממלכותו של דוד המלך אחרי שנמשך למלך והיה צריך למלוך רק על יהודה. מי שלומד תורת אמת ופנימיות התורה זוכה לגלות את אורה. המוטציה התורנית שניקראת ''הרב מיכאל לייטמן והרב ברג'' היא מצד הסיטרא אחרא, כאמור..זה לעומת זה ברא השם.
כדי שיתבלבלו גם אלו שמאמינים מציבים בדרכם את הפך הקדושה בצורת קדושה.
אני שוב מזהיר כל ירא שמיים אמיתי שיזהר מלהתקרב למכונים אלה וילך לחפש את האמת במקום שבו היא נמצאת.
אפשר ומותר ללמוד כיום פנימיות התורה, ניתן למצא זאת בחסידות ובקבלה, אך לא ניתן למלא זאת ללא קיום המצוות אשר מכינות את נפשך להיות כלי לאור.
הנשמה שלך היא חלק אלוקה ממעל ממש, ממש חלק מבורא עולם בכבודו ובעצמו, ולכן החיבור אליו הוא במצוות יחד עם לימוד נכון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אודי, רצוי להבהיר מספר דברים:
דן,
28/01/06 10:23
| אמר פעם אדם נבון: כאשר משהו בטוח בדבר ב 100% זה יכול לנבוע כתוצאה משני סיבות: א. הוא יודע על הדבר הכל. ב. הוא לא יודע על הדבר כלום. לכן חשוב לבחון את הדברים שאנו אומרים בקפידה יתרה! הקבלה (לפי מיטב הבנתי) מדברת על המושג מצוות לא כפעולות פיזיות שאנו עושים ברגליים וביידים אלא המונח מצווה הינו: תיקון רצון פנימי! לכן רצוי לבדוק את המונחים היטב שהקבלה מדברת עליהם על מנת שההבנה שלנו לא תתבסס על הנחות שגויות שאימצנו במהלך חיינו. ולגבי מה שציינת ''מכוני קבלה אינסטנט שרובם שקר וההפך מהקדושה'' אני אכן מסכים איתך בכך שראוי לבדוק מי האדם שממנו אתה מעוניין ללמוד. ולגבי מיכאל לייטמן,כדי לרענן את ידיעותיך: לייטמן היה תלמידו ויד ימינו של הרב''ש (הרב ברוך שלום אשלג) במשך כ 12 שנה, שהינו בנו של בעל הסולם (הסולם מלשון עלייה בסולם המדרגות שהינו הפרוש לספר הזוהר) לכן ראוי לבדוק את דבריך שנית... אם זאת! אני בהחלט חושב שכל אדם צריך ללכת רק בעקבות ליבו ורצונותיו ולא על סמך שום תגובות שאנו מפרסמים! ושיהיה שבוע טוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לדן
ל',
28/01/06 18:39
| בכדי לרענן את ידיעותיך: הרב''ש ובעל הסולם היו מקיימים מצוות עם ידיים ורגליים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ל' היקר!
דן,
29/01/06 06:26
| אתה בהחלט צודק כנראה שלא הבהרתי את עצמי מספיק טוב, חס ושלום שלא תחשוב שיש בעיה בעשיית מנהגים (שהינם פעולות חיצוניות ביידיים וברגליים) אך חשוב להבין שהמקובלים מבצעים פעולות חיצוניות כדבר הנובע מתוך הפנימיות! אני אתן לך דוגמא ברשותך: כאשר הייתי קטן אימי ביקשה ממני לבצע מנהג שעשיתי ללא הבנה (בגלל שלא היתה לי את הבינה של אימי) והמנהג הזה היה לשים מעיל ביום חורפי. כיום אני מודע שהסיבה החיצונית שאימי ביקשה ממני לשים מעיל, נובע מכך שיש כוח בעולם שהינו מבוסס על השתוות הצורה, הכוונה להשתוות טמפרטורות, ואם חום גופי הינו נמוך מהטפרפורה החיצונית אני עלול לאבד חום ובכך להסתכן. וכיום אני שם מעיל מתוך סיבה מסויימת ... (אני מקווה שהסברתי את עצמי היטב הפעם)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דן היקר,
ל',
29/01/06 16:39
| אתה רוצה ללכת בדרך של נשמע ואחר כך נעשה שהיא הדרך ההפוכה מדרך הקדושה של ''נעשה ונשמע''. כי אם נחכה להגיע להשגה ולהבנה של המצוות ורק אז נחליט לקיים, אז קיום המצוות שלנו יהיה בעל מנת לקבל את התענוג שבהשגה. לכן קודם כל עלינו לרכוש כליי השפעה, ולזכך את הרצון שלנו עד שקיום המצוות לא יהיה מתוך אינטרס ורק אז יתנו לנו גם לשמוע, להבין, להשיג בלי חשש שנפגום באור העליון ונקבל אותו בצורה לא מתוקנת.
בקיום כזה של מצוות שהוא מתוך כוונה להגיע משלא לשמה ולזכות לצאת מהאהבה העצמית, המצוות הם לא מנהגים ולא פולקלור, בניגוד כמובן למי שמקיים מצוות מתוך הרגל, חינוך וכו'
אתה חושב שאם לא תלבש מעיל בגלל שאתה לא מבין את הסיבה לכך אז אתה לא תתקרר ? בעניין של המצוות בסך הכל יסתירו את זה ממך, כדי לראות שאתה עובד את השם לא מתוך אינטרס (כמו בדוגמא- שאתה יודע שאתה עלול להתקרר) אלא מתוך אהבת השם וביטול רצונך בפני רצונו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ומה עם אדם נכה שלא יכול לבצע מעשים גשמיים?
נ,
01/02/06 19:12
| |
 |
תודה על הציטוט שמחזק את דברי.
ל',
01/02/06 14:52
| ''אם כן צריך עוד שיתלוה הכוונה אל המעשה'' - זאת אומרת שאין לבטל את המעשה, אלא לצרף אליו כוונה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ל ' היקר
נ,
31/01/06 23:49
| http://www.kabbalah.info/hebkab/pri-chacham/torat.htm
רד בטובך לפסקה- עניין חיוב הלימוד בקבלה וקרא את שכותב בעל הסולם... ''וכי מה אכפת ליה להקב''ה למי ששוחט מן הצואר, או מי ששוחט מן העורף''... ודי למבין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לדן היקר
ל,
31/01/06 19:09
| גם אני קטונתי מלפרש את המושג ''נעשה ונשמע'', אך את ידיעותיי אני מביא מתוך הכתבים של בעל הסולם ובנו הרב ברוך שלום.
כמובן שהרב''ש מתאר כל הזמן את עיקר העבודה כפנימית, שזה בעצם תיקון הרצון, איך את זה הוא מכנה בשם כוונה, וכשהוא כותב מצוה, הוא כותב על מצוה מעשית אפילו ללא כוונה שגם אותה יש להחשיב, אפילו שהיא נעשית בינתיים שלא לשמה, כי זו תחילת העבודה.
אם תביא לי ציטוט אחד שבו הוא מתאר אחרת את המילה מצווה ומגדיר אותה ככוונה או תיקון רצון, או פירוש שלו למושג ''נעשה ונשמע'' שתואם לפירוש שאתם מציגים, אז אקבל את דיעותיך.
שנזכה כולנו ללכת בדרך האמת ולתקן עצמנו.
בכבוד רב, ידידך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לדן היקר,
ל',
31/01/06 09:26
| גם אני קטונתי מלפרש את המושג ''נעשה ונשמע'', אך את ידיעותיי אני מביא מתוך הכתבים של בעל הסולם ובנו הרב ברוך שלום.
כמובן שהרב''ש מתאר כל הזמן את עיקר העבודה כפנימית, שזה בעצם תיקון הרצון, איך את זה הוא מכנה בשם כוונה, וכשהוא כותב מצוה, הוא כותב על מצוה מעשית אפילו ללא כוונה שגם אותה יש להחשיב, אפילו שהיא נעשית בינתיים שלא לשמה, כי זו תחילת העבודה.
אם תביא לי ציטוט אחד שבו הוא מתאר אחרת את המילה מצווה ומגדיר אותה ככוונה או תיקון רצון, או פירוש שלו למושג ''נעשה ונשמע'' שתואם לפירוש שאתם מציגים, אז אקבל את דיעותיך.
שנזכה כולנו ללכת בדרך האמת ולתקן עצמנו.
בכבוד רב, ידידך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ל' ידידי:
דן כץ,
30/01/06 07:04
| קודם כל תרשה לי לפתוח ולהגיד שהתשומת לב שלך, והנכונות שלך, לקרוא את מה שאני כותב, ולהגיב על כך מתוך ידיעותייך , מותירה בי הרגשה נפלאה , אז תודה לך על כך!.
לגבי מה שכתבת הייתי מעוניין לחלק את התשובה למספר נקודות ברשותך: 1. ''נעשה ונשמע'' - קטונתי מלהסביר את המשמעות האמיתית של המושג נעשה ונשמע, אך כן אני מעוניין לציין שצריך לבדוק היטב האם אנו יכולים לבצע הפוך את משמעות המושג:(הכוונה האם יכול להתקיים ה''נשמע''-שהינו לחוש את המציאות העליונה, לפני ה''נעשה'' - שהינה הפעולה או הכוונה להגיע לערבות יחדיו, שדרכה מתאפשר להרגיש את המציאות).
2. קבלת תענוג - כל פעולה שאנו עושים נובעת מתוך רצון לקבל (אם לא היינו מרגישים חסרון או רצון למילוי דרך פעולה, לא היינו מבצעים את פעולה), לכן כל פעולה שלנו במודע או שאינה במודע, נובעת מתוך רצון להשיג תענוג/מילוי לעצמי, הכווונה שהיננו פועלים אך ורק מתוך אינטרס פנימי (גם אם זה לא נעים להכיר בכך).
3. ''כלי דהשפעה'' - או כוונה בע''מ להשפיע, ניתן לרכוש דרך העלאת מ''ן שהינה בקשה להשתוות צורה אם האור העליון, הכוונה להגיע להכרה ברצון לטבע אלטרואיסטי (טבע עליון) מאשר בטבע אגואיסטי (טבע האדם). עד אשר אתה אינך משנה את טבעך, כל פעולה שאנו נבצע החל מעשיית מצוות (כמו שאתה נוהג לכנות אותן) או כל פעולה אחרת בטבע שלנו (גם סיוע לזולת), נובעת מלכתחילה מתוך כוונה לקבל למען עצמי! הטבע שלנו, האגואיסטי האינטרסנטי.
4. מצוות- צריך לבדוק מה המשמעות של המונח, מה אנו מעוניינים להשיג בעזרתו, ואיזה סוג של פעולות אשר נעשה באמת יובילו אותנו להשגת המטרה!.
נותר לי רק לאחל לך ל' ידידי הנבון שתזכה להשיג את מה שאתה חפץ בו במהרה!!! בהערכה גדולה, דן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה שהוא אומר (ומה שנכון) הוא שמצוות,
ע,
29/01/06 18:13
| אמיתיות, הן בפנימיות האדם, תיקון רצון אגואיסטי לעל מנת להשפיע נקרא מצווה ברוחניות. נעשה- תיקון פנימי, ונשמע- נעלה במעלות הסולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבל לא רק בגוף הפיזי
עינת,
28/01/06 19:09
| נכון שבחיצוניות הם קיימו מצוות בידים וברגלים אבל את העבודה האמיתית הם עשו מתוך הרצון שלהם. לכן הם היו מקובלים . בנוסף הם גם כתבו שזה לא מספיק כי ממצוות גשמיות לא נעשים צדיקים זה קל מידי והמציאות היא ההוכחה לכך. עיקר עבודת האדם נעשית בפנימיותו ולראיה יש הרבה אנשים שמקיימים מצוות גשמיות ובמקביל הם אנשים מאוד מושחתים. ולידעתך התלמידים במכון לקבלה של הרב ברג מקפידים מאוד על קיום מצוות מעשיות. שם מאוד מדגישים את עשיית המצוות מהסוג הזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ולגבי המאמר...?
ל"ת
אלי,
חולון,
27/01/06 21:34
| |
 |
?
משה,
ראשון,
27/01/06 21:23
| |
 |
5.
כתבה מצויינת
רונה,
27/01/06 02:59
| בכלל כל אוסף הכתבות האלה מצויין, בהחלט באיכות.
אני חזרתי מיום סוער וזה הרגיע אותי מאד ...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
מאמר מאלף, אם כי אודה כי לא
ענת,
26/01/06 23:34
| הבנתי את כולו לעומקו. אמנם אני ''חשה'' חלק מהדברים שאתה מדבר עליהם, אך הם מופיעים לסירוגין. כאור שדולק לרגע וכבה. אולי משום שתפישת המציאות מזוית ''האור'' מעוררת בי לעיתים פחד. מישהו מכם מכיר את התחושה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מכירה מאד את ההרגשה...
רונה,
27/01/06 02:57
| יש מן פחד כזה לפעמים כשעוסקים בדברים האלה, הכל כך שונים ממה שקורה בעולם שלנו על כל שטויותיו, מהתנתקות מבניאדם או מהמציאות הפשוטה, היומיומית.
אחרי שקראתי ספר מדהים וקשה מאד לטעמי בקבלה, וגם תוך כדי, הרגשתי כל כך באיזה מן מקום אחר, וממש חשבתי לעצמי, אוקיי, אז איך עכשיו אני הולכת למסיבה או נוסעת לים ?? לא טכנית, אלא, מן תחושה כזאת שהכל נורא אידיוטי וילדותי ולא ממשי כאן.. זה פח נפוץ, אני חושבת.
ה''משחק'' שמתחולל כאן, בעולם הזה, הוא אמנם משחק, אבל הוא משחק רציני. הכל אשלייה, אבל אשלייה חשובה ורצינית.
זה מה שיש לנו, והוא נפלא.
ודווקא ככל שלומדים יותר, ככה נדמה לי שמתחילים לקלוט עד כמה ה''חלום'' הזה שנקרא עולם הבריאה הוא חשוב כי הוא כל מה שיש לנו לעשות.
לא יודעת אם עוד מישהו כאן מזדהה איתי, אשמח לשמוע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רונה זה השם החדש של איילת?
ל"ת
שואל,
27/01/06 16:07
| |
 |
מסכים איתך מאוד רונה
קופ,
ג'ונגל סברבי,
27/01/06 11:21
| בסופו של דבר יש את העולם הזה, וההבנה העליונה היא, שלא מספיקה ההארה בלבד, צריך לחזור ולהגשים בעזרתה את עצמנו במציאות הקיימת (בתור מורה, בתורה לוחם אור, או בתור מסאג'יסט...)
אם כך, החכמה היא להמשיך לעלות, אבל להיות מעוגן במציאות קיימת (כך נראה לי היום) - הייתי מאוד רוצה אם משהו עבר דבר אחר שיגיד לי. למשל, אם משהו התנתק לגמרי מהמציאות, הגיעה להארה ואז חזר אל עצמו..
בנוסף, ההתעסקות עם הפחד היא נכונה ובמקום. גם אני מרגיש את זה.
יש קשר בין זה לבין... מיניות נראה לי, יש משהו... דווקא בטבעיות הכי גדולה, שמפחיד אותנו מלהגיע אליה. נאחזים במנגנוני הגנה, בקליפות של מציאות, כאילו בלעדיהם אנחנו לא יכולים, וכל פעם מחדש מגלים שדווקא כן. אני עברתי הרבה, ובזמן האחרון שוב נקלעתי בפחדים ישנים, הדרך ידועה, אבל... מין פחד עוצר בעדי. דווקא עכשיו צריך להתמקד ולהמשיך, צעד צעד.
אמן שיהיה לי את הכוח
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שתיכן על הכיפק :)
ל"ת
נכון מאד,
27/01/06 07:32
| |
 |
3.
זה רק הולך ומשתפר אה?
ג,
ת''א,
26/01/06 19:48
| |
 |
ללא ספק !!
ל"ת
מסכים,
לגמרי,
30/01/06 15:13
| |
 |
2.
מאמר מעולה ומעורר, תודה!!
ל"ת
טל,
26/01/06 17:29
| |
 |
1.
הכתבה הכי מטורפת שקראתי
סתם אחד,
חיפה,
26/01/06 17:07
| עד היום. בתור אדם מאמין, ממש מנוגד לכל מה שחשבתי עד היום אבל בכל זאת יש בזה משהו, יפה לכם..
הגב לתגובה זו
|
|
|
|
|
|
|