 |
12.
שני הפנים שלי
חנה,
שומרון,
28/01/06 21:49
|
בתורה כתוב על כך שהקריבו את שני לחם הפנים לפני אדוני על שולחן הזהב. אף פעם לא הבנתי מה שיכות הפנים ללחם. עד שקראתי את המאמר שלך יוסי. הנאמר בו עוזר לי לקבל את הפנים שלי. פן אחד הוא הנצחי. והפן השני הוא בן תמותה. מצד אחד להאמין בנצחיותי ובשני להסכים להנות מהפיזיות בעולם הזה. שמעתי מפיך את הדברים כמה פעמים ובכל פעם נפתח חלון גדול יותר להבנה. מאמר זה פתח לפני קיר. בכל זאת אני מבקשת לשמוע את הדברים פעם נוספת, מאחר שעוד לא מיציתי את הענין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מהות לחם הפנים
שי,
תל-אביב,
28/01/06 23:31
|
עלינו לזכור כי כל פירוש יכול להיות נחמד, אבל לפעמים הוא נשאר פירוש פרטי ואז אנחנו נשארים לבד עם הפירוש. הפירוש שמחבר אותנו לנצח הוא בדרך כלל הפירוש הכללי, הנצחי, המרכזי, האמיתי שקיים ומזמין את כולם להתחבר אליו. במקרה שלנו - ''לחם הפנים'' עניינו שפעת הברכה לפרנס ולכלכל את היצורים, לשמור את הווייתם החומרית ואת תפקיד חייהם. - הפנים הוא החלק באדם הצופה קדימה אל המשך החיים והמציאות. כאשר אנחנו מדברים על פני הבורא, המהווה, המקיים והמצמיח את המציאות אל תעודתה, הרי שזו הכוונה אל הכוחות המנגים את המציאות קדימה - לפנים, לצד ההשתלמות אל האידיאל העליון. וזה ככל הנראה ההסבר לדבריו של אלהים למשה - ''וראית את אחורי ופני לא יראו'' - אין לילוד אשה אפשרות להבין את תכנוני הבורא קדימה. אדם מישראל, אם יעבוד על תודעתו באופן המתאים לו, יוכל להבין את דרכי הבורא על פי מעשיו והתבוננות בעולמו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי זה אנחנו?
י.מ.,
קיסריה,
29/01/06 19:26
|
שאתה כותב, למרות שהינך כותב בגוף שני רבים [ עלינו, אנחנו] אינך מייצג אותי. האם אתה מדבר עליך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פירוש כללי נצחי מרכזי
חנה,
שומרון,
29/01/06 15:50
|
שי שלום מה שכתבת זה בדיוק מה שאני עושה.עובדת על תודעתי באופן המתאים לי ומתחילה להבין את דרכי הבורא, על פי מעשיו והתבוננות בעולמו. מה שכתבתי היא התוצאה של פעולה זו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
A Reccommendation for serious ones
Krishna,
Tel Aviv,
28/01/06 13:46
|
Sorry for the english. My computer broke down. For those of us who are serious and willing to take a serious practice which leads to a deeper experience of ourselves, I can only reccomend to view this site of an Israeli Master who I met in india where he lives most of the time. See if you are interested. I found his work and presence to be something remarkable and extraordinary in the market of bullshit and mental deions and other nonesense.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מהי הרצינות?
י.מ.,
קסריה,
29/01/06 19:18
|
קרישנה היקר, איך נמדדת הרצינות? האם מי שאינו בדרכך אינו רציני? מדוע אנו צריכים להגדיר דרכינו ע''י ביטול דרך האחר?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לרציניים ואמיצי מחשבה השואפים לאמת תודעתית
שי,
תל-אביב,
29/01/06 02:45
|
הכלים התודעתיים המחשבתיים שקיימים בעולם מתחלקים לשלושה סוגים: הסוג הנכון ומתאים לכל בני אנוש ומובן על ידי כולם באופן שווה. הסוג המתאים לכל בני אנוש ומקבל מובן שונה בעם ישראל. הסוג המתאים לעם ישראל בלבד. יהודי/ישראלי יכול להתקרב למיצוי התודעתי שלו רק דרך התוודעות לשלושת הסוגים ובעיקר לסוג השלישי. לא מדובר דדוקא על קבלה ויש מעט מקומות שעוסקים בזה באמת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יהודי לא יכול להגיע למיצוי תודעתי על ידי שימוש בתורות מזרחיות ...
שי,
תל-אביב,
28/01/06 23:12
|
הכלים התודעתיים המחשבתיים שקיימים בעולם מתחלקים לשלושה סוגים: הסוג הנכון ומתאים לכל בני אנוש ומובן על ידי כולם באופן שווה. הסוג המתאים לכל בני אנוש ומקבל מובן שונה בעם ישראל. הסוג המתאים לעם ישראל בלבד. יהודי/ישראלי יכול להתקרב למיצוי התודעתי שלו רק דרך התוודעות לשלושת הסוגים ובעיקר לסוג השלישי. לא מדובר דדוקא על קבלה ויש מעט מקומות שעוסקים בזה באמת. shaipr@gmail.com
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סוגים
איריס,
קיסריה,
20/02/06 17:31
|
מעניין מה קורה לנוצרי שהתגייר אתמול, התחרט והתאסלם היום. איזה סוג מתאים לו?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יהודי לא יכול להגיע למודעות עצמית דרך שיטה מהמזרח הרחוק !!!
שי,
תל-אביב,
28/01/06 19:39
|
היגע הזמן שנכיר בזה. פנינו למזרח אמנם, אבל למזרח הקרוב ולא הרחוק. אנחנו הולכים רחוק מדי כאשר התשובה היא מאוד קרובה. חלק מהחיפושים הרחוקים שלנו באים בגלל הפחד למצוא! תבדקו את זה, כל אחד ואחת, בפנים, באמת! למה אנחנו לא מחפשים את התשובות כאן, אצלנו! יש לנו הכל ועוד הרבה יותר! הפוטנציאל הרוחני של כל אחד מאיתנו הוא כל כך גבוה שזה באמת מפחיד. אין ברירה, צריך להתגבר, אחרת - אנחנו מפספסים את עצמנו ובגדול. כל השאר זה אשליה. זה נראה נחמד ואפילו קוסם מאוד, אבל צריך לדעת שאפשר להדיע הרבה יותר גבוה ... לרציניים, אמיצי המחשבה, בעלי יכולת הקשבה פנימית אמיתית - shaipr@gmail.com
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קרבת הפנים
י.מ.,
קסריה,
29/01/06 19:22
|
מדוע להרחיק עד המזרח הקרוב? הרי הכול כאן , בפנינו ובעיננו. כאן התשובה למי שרוצה לחוותה ישירות. למי יש מונופוך על האומץ ? מהי יכולת הקשבה אמיתית? יש הקשבה לא אמיתית?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
איזה כיף
טינטין,
25/01/06 23:07
|
אנו גם כלום אך גם כל הקוסמוס כולו כל דבר שאני רואה בעצם הוא...אני
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
חבל שהמודעות הפרטית עוצרת את המודעות הכללית
שי,
תל-אביב,
25/01/06 12:03
|
המאמר מתייחס לעולם האורגני-האחדותי שאנחנו חיים בו מנקודת מבט אנוכית - רק אני קיים! כאשר ה'אני' נבחן במבט חיצוני ופנימי.
העולם, גם המזרחי וגם המערבי, רגיל להסתכל על החיים במבט פרטי - במזרח מנסים להקטין את הפרט (עד ל-אין) ובמערב להגדיל אותו (כאילו שאפשר להגדיל את הפרט ליותר מפרט. אולם, שכחנו שהעולם הוא הרבה יותר מורכב (כפי שאכן מוזכר בתחילת הכתבה) מאשר כמה מאות גרמים שנמצאים אצל כל אחד מאיתנו באזור המוח. עלינו ללמוד להסתכל על העולם במבט כללי! וכמו שלהסתכלות על הפרט, יש מימד חיצוני ומימד פנימי, גם להסתכלות על הכלל קיימים המימדים האלה. את המימד החיצוני של ההסתכלות על הכלל יכול לתרגל ולהבין כל אדם -זהו המבט האחדותי על המציאות. האפשרות שלנו להבין שהכל אחד, הטבע, או אלהים בלתי נתפס, מכוון ומהווה את העולם, על חומריותו ורחניותו והקשרים המסועפים הקיימים בבריאה. המימד הפנימי של ההסתכלות על הכלל מיוחד לעם שלנו והוא מראה על המגמה של העולם - על הרעיון שכל העולם האחדותי הזה לא קיים סתם ולא מתנהל בצורה אקראית - יש להכל מגמה. המגמה היא לא רק הבנת האחדותיות, אלא האפשרות לחיות אותה ולחוות אותה באמת. לשם הגעה לרמת חיים כזאת, על האדם לראות את מה שהוא יכול בצד החיצוני של המציאות (פני אלהים) וגם להרגיש שהוא רק פרט קטן (עבד אלהים) המרכיב את המערכת הנפלאה הזאת. אפשר להרחיב עוד על כל שורה כאן. למעוניינים, אפשר לפנות דרך shaipr@gmail.com
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רעיונות מעניינים
יוסי מ.,
קיסריה,
25/01/06 13:53
|
ההרחבה הרעיונית המנטאלית מעניינת ותופסת את ה'מינד' שלנו. אבל היא איננה המציאות אלא אחד מפירושיה. אחת הנקודות שמסקרנת אותי היא : היכן כל זה מתחבר עם החוויה הישירה שלי של המציאות ? .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
החוויה הכללית הישירה
שי,
תל-אביב,
26/01/06 00:09
|
כאשר אני חווה רק את עצמי, כאן ועכשיו זה הרבה פחות מאשר לחחות את עצמי כחלק ממהות כללית אינסופית נצחית. השאלה הגדולה היא - איך אני יכול להיות מהות אינסופית נצחית, הרי מהות אינסופית נצחית היא אלוהים והאדם לא יכול להיות אלוהים כי הוא סופי ומאוד לא נצחי. נוכל לקחת דוגמא מהאדם עצמו - הציפורן שלי כמו שהיא עכשיו, היא משהו סופי וחולף. אם ננסה להביט על העולם באופן שטחי מהכיוון של הציפורן, המראה לא מלבב במיוחד. אבל, אם מישהו יגע לי בציפורן, אוכל לומר לו: ''אל תיגע בי'' - הציפורן כבר קיבלה משמעות של אדם. והכח המרגיש באדם הוא הנפש. כי אין העור מרגיש או העין רואה, אלא אני רואה = הנפש רואה באמצעות העין. יוצא שהציפורן היא ביטוי חיצוני של מהות הרבה יותר פנימית. בתרבויות מסוימות, פגיעה בציפוןרן של אדם תחשב ל''חילול כבוד המשפחה''. במקרה כזה - הציפורן קיבלה ביטוי כללי הרבה יותר. האדם הישראלי שייך למהות של עם נצחי שקיים מעל הזמן והמקום. העבודה המנטלית איננה פשוטה, אבל ניתן להצליח להגיע לחוות את זה במדרגה של חיים רגילים (ללא צורך לשנות מקום מגורים או עבודה). המקרה זה האדם חי את הכלל, את הנצח, את החיים. להרחבה - shaipr@gmail.com
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
I love it !
malka,
germany,
25/01/06 11:34
|
it is beautiful, simple ffuent and soo amazing. I want more. it is joy to read and gives so much things to think about. wonderful this is the second time i read something that you write that is connected to daglas harding, and both time captured me, i was drown to read it and loved it.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
חוויה
בועז,
25/01/06 11:11
|
היי יוסי, נראה לי שאתה מנסה להפיק מהתובנה שהרדינג קיבל מהחוויה, את החוויה עצמה. זה כמו לנסות להעתיק ציור של ואן גוך ולחשוב שתוכל לחוות את מה שהוא חווה בזמן הציור. לתחושתי, דאגלאס הרגיש כפי שהוא הרגיש, לא בגלל שהוא תרגל ''להיות ללא ראש''. אלא משום שבאותו הרגע התפיסה השכלתנית הרגילה שלו איבדה מאחיזתה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פשוט לראות
יוסי מ.,
קיסריה,
25/01/06 16:05
|
אני לא מנסה להפיק או להעתיק או לתרגל- אני פשוט מתבונן ורואה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
הבעיה בהתבוננות זו היא חוסר המודעות
שי,
תל-אביב,
25/01/06 10:59
|
המאמר מתייחס לעולם האורגני-האחדותי שאנחנו חיים בו מנקודת מבט אנוכית - רק אני קיים! כאשר ה'אני' נבחן במבט חיצוני ופנימי.
העולם, גם המזרחי וגם המערבי, רגיל להסתכל על החיים במבט פרטי - במזרח מנסים להקטין את הפרט (עד ל-אין) ובמערב להגדיל אותו (כאילו שאפשר להגדיל את הפרט ליותר מפרט. אולם, שכחנו שהעולם הוא הרבה יותר מורכב (כפי שאכן מוזכר בתחילת הכתבה) מאשר כמה מאות גרמים שנמצאים אצל כל אחד מאיתנו באזור המוח. עלינו ללמוד להסתכל על העולם במבט כללי! וכמו שלהסתכלות על הפרט, יש מימד חיצוני ומימד פנימי, גם להסתכלות על הכלל קיימים המימדים האלה. את המימד החיצוני של ההסתכלות על הכלל יכול לתרגל ולהבין כל אדם -זהו המבט האחדותי על המציאות. האפשרות שלנו להבין שהכל אחד, הטבע, או אלהים בלתי נתפס, מכוון ומהווה את העולם, על חומריותו ורחניותו והקשרים המסועפים הקיימים בבריאה. המימד הפנימי של ההסתכלות על הכלל מיוחד לעם שלנו והוא מראה על המגמה של העולם - על הרעיון שכל העולם האחדותי הזה לא קיים סתם ולא מתנהל בצורה אקראית - יש להכל מגמה. המגמה היא לא רק הבנת האחדותיות, אלא האפשרות לחיות אותה ולחוות אותה באמת. לשם הגעה לרמת חיים כזאת, על האדם לראות את מה שהוא יכול בצד החיצוני של המציאות (פני אלהים) וגם להרגיש שהוא רק פרט קטן (עבד אלהים) המרכיב את המערכת הנפלאה הזאת. אפשר להרחיב עוד על כל שורה כאן. למעוניינים, אפשר לפנות דרך shshaipr@gmail.com
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
יוסי, תלמד מאמתי להעלב בכבוד!
חומר למחשבה, אם,
היה לך ראש.,
24/01/06 22:10
|
להוריד תגובות שכבר עלו, זה באמת מתאים למי שאיבד את הראש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
Dream!
Asaf,
24/01/06 00:04
|
We do not see things as they are, we see things as we are.
Life is dream, better make it nice.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
למורגנשטרן,
סורת,
23/01/06 19:45
|
|
 |
מה את/ה
יוסי מ.,
קיסריה,
24/01/06 02:29
|
|
 |
2.
במראה
יוסי מ.,
קסריה,
23/01/06 16:08
|
|
 |
את האני האחרון.
ל"ת
אני הייתי,
קודם,
23/01/06 17:58
|
|
 |
1.
פעם ראיתי סרט בערוץ 8
י,
23/01/06 15:26
|
על האינטיליגנציה של בעלי חיים, בעיקר של בעלי חיים אינטיליגנטיים.
אחד המחקרים השווה בין שימפנזים לקופים אחרים, פחות מפותחים. מה שאותו מחקר הראה היה שהשימפנזה המתבונן בראי, מבין כי הוא רואה את עצמו, בעוד שהקופים האחרים לא הבינו זאת, וחשבו כי הם מתבוננים בקוף אחר.
לטענתם של החוקרים, הנסוי מעיד כי אצל השימפנזה מתקיימת תודעה של ''אני''.
הגב לתגובה זו
|
|