 |
27.
אורגזמה
מייד אין צ'יינה,
25/12/05 21:43
|
למי שטען פה שאי אפשר להסביר לילד מהי אורגזמה. אולי הבעיה היא בהסבר . הילד יודע כבר. הוא הלא בא משם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אשמח לשמוע
דוד כפרי,
26/12/05 11:52
|
איך תסבירי לבן שש מה זו אורגזמה.
בכל מקרה מדובר על דוגמא, לא על הדבר עצמו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הצחוק משחרר צ'י לבריאות
מייד אין צ'יינה,
27/12/05 15:56
|
|
 |
26.
צ'י ואמונה
מייד אין צ'יינה,
25/12/05 21:25
|
רציתי לספר שכשהתחלתי ללמוד טאי צ'י וצ'י קונג האמנתי שיש צ'י מתוך הפילוסופיה הסינית שקראתי. ומתוך אמונה וידיעה פנימית ,מאלה שלא יודעים בדיוק כיצד נוצרו. עכשיו ,כשהפסקתי להאמין, אני יודעת שהוא קיים ואין לי תמריץ לתרגל יותר. מישהו מכיר את התופעה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
25.
זה לא אינטלקטואלי.צריך לחוות ולהפסיק לברבר,גם ב''מרכז'' בגבעת הרצל!
ל"ת
אביב,
רמת אביב,
23/12/05 15:54
|
|
 |
24.
הטאי צ'י אמנות לחימה הטובה ביותר
לי,
.,
21/12/05 20:08
|
זה בדוק ומוכח!!!!!!!!!!!!!!!!! אין כמו המרכז הישראלי לטאי צ'י!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אמא'לה, כמה !!!!!!!!!!!!!
ל"ת
לוחמנית בהתהוות,
21/12/05 22:23
|
|
 |
23.
לדוד וירמי על סודות ושתיקה
סתווית,
21/12/05 11:53
|
ירמי זה לא נכון שאין סודות בבודהיזם- יש המון סודות ותורת סוד וכל הנושא סביב הארה הוא בשושו גדול, ובעצם לכל הדרכים הרוחניות יש תורות סוד וסודות. גם אני לא אוהבת את זה וגם כתבתי בעבר שלדעתי את הגישה הזו צריך לשנות אבל זה מאפיין את כולם.
מה שיותר חשוב בעיני זה שהתרגול יעשה מתוך שקט עמוק ובשתיקה שזה כל כך חשוב ולמרות זאת, כל המדריכים שפגשתי בארץ (בינתיים) לא מפסיקים לדבר! הם כל כך אוהבים לשמוע את עצמם מדברים וזה מאוד מפריע- איך אפשר לתרגל ולשמוע קשקשת, הוראות, הנחיות דעות פילוסופיות תוך כדי תרגול? אני מקווה שבמרכז זה אחרת..
אז לא חשוב לגבי הסודות העיקר שתהיה שתיקה ושקט :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לסתווית על שתיקה וסודות
נמרוד,
21/12/05 15:05
|
''סודות'' זו דרך אחרת לומר שיש הדרגתיות במסירת המידע בשיטה. בעיני גם אין טעם, מבחינת התלמיד, לדעת דברים שקשורים שלשלב שהוא עדיין לא הגיע אליו באמת -זה לא יהיה ידע אמיתי אלא רק מידע. כתב כאן דוד על ההגיון ה''בטיחותי'' של מסירת ידע בהדרגה ובהתאם לאישיותו של התלמיד. האם היית מלמדת ילד בן 4 איך למחוק את כל המידע במחשב בשתי לחיצות כפתור? טכנית הוא מסוגל לזה אבל מי יבטיח לך שהוא לא יגרום נזק שאינו בר תיקון מתוך בלבול או משובה? לגבי שתיקה, אני אישית כמוך נהנה משיעורים שבהם אומרים רק את הנחוץ באמת לתלמיד ולכן צורת הלימוד במרכז מתאימה לי ואני נהנה מכך. אם זאת ישנם אחרים שאוהבים כיוון שונה. מישהי שהייתה בכמה שיעורים במרכז אמרה לי שנורא מפריע לה שלא מדברים על הפילוסופיה של הטאי צ'י. היא מצאה מסגרת אחרת שבה מדברים על לקחת אנרגיה מהיקום ולהחזיר (כל זה תוך כדי ביצוע הקאטה) ולהתחבר ליין וליאנג - על דיוק של תנועות ויציבה פחות דיברו שם. אני כמובןקצת סרקסטי אבל האמת היא שאני שמח בשבילה שמצאה את מה שטוב לה. כמו שנאמר ''כול וואחד ביג'אנן עלא כייפו'' . הערה אחרונה- כל מה שאני מספר על המרכז הוא על דעתי בלבד ותלוי במה שאני הצלחתי להבין ובשלב בו אני נמצא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לנמרוד
סתווית,
21/12/05 19:10
|
לגבי סודות והדוגמא שהבאת, אני לא רואה את עצמי בדרגת הילד בן ארבע בשום תחום ובשום ענין אלא רואה את עצמי כשרה לקבל כל סוד שיש:) אבל בשלב זה אין לי צורך בסודות בתחום הזה של טאי צי כי יש לי הרבה ללמוד גם מהחומר שפתוח לעיון הציבור..:)
לגבי הסיפורים והדיבורים, אפשר אולי לדבר על הדברים אבל לא בזמן תרגול כי אני מעדיפה להרגיש את עצמי והדיבורים מוצאים אותי מהשקט ומהריכוז ורק מפריעים לי (למעט מה שנחוץ לתיקון)..בכל אופן פה הענין הוא להרגיש ולא לדבר. הידע בא מבפנים ולא מדיבורים. אבל כל אחד מתחבר לדברים אחרים, וטוב שכך..:)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נו, מי כן מרגיש את עצמו כילד?
דוד כפרי,
24/12/05 08:02
|
כילד לא סבלתי שאמרו לי ''כשתגדל תבין'', אבל זה עדין היה נכון. גם אדם מבוגר שלומד ציור (סתם דוגמא), יתחיל ממשהו דמוי :-), יעבור הלאה לדברים יותר מסובכים, ולאט לאט יתקדם; האם יש טעם לדבר עם מתחילים בשיעור ציור על קומפוזיציה, פרספקטיבה, תאורה וסוגים שונים של צבעים, בשעה שהם עדין אינם יודעים לצייר פרצוף שניתן לזיהוי?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מהות החומר
מייד אין צ'יינה,
25/12/05 21:39
|
ככל שאנו מזדקנים ,יכולת הקליטה שלנו יורדת. לעוברים ותינוקות יש יכולת קליטה הרבה מעבר לשלנו ולמרות שעדיין הם לא יכולים ליישם את שנקלט, לא כדאי למנוע ו/או לחסום במתכוון איזו שהיא פיסת מידע. העברה של ידע או איך שנבחר לקרוא לזה באמצעות הצ'י או הגנים היא עוד משהו שאפשר לקחת בחשבון. והדרך עוד ארוכה. ישנן הרבה שיטות לימוד וכל אחת משפיעה אחרת על כל אחד ואחת. מה גורם לתלמיד להיות מוכן? כי הלא אומרים שכשהתלמיד מוכן, המורה מגיע:)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המורה מגיע כשהתלמיד מוכן?
דוד כפרי,
26/12/05 11:49
|
לדעתי לא. לדעתי יש מורה בסביבה כל הזמן, רק שאם התלמיד אינו מוכן הוא לא יזהה את המורה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דוד יקירי
סתווית,
24/12/05 08:25
|
אל תשכח את בטהובן. אל תשכח את מוצארט. מה היה קורה אילו הוריהם לא היו משוחחים איתם על קומפוזיציה בגיל 5?
תמיד יש אנשים יוצאי דופן, בכל התחומים. לכן אני לא בעד ''סודות'' אלא שהידע יהיה ''פתוח'' ונגיש לכולם. מי שלא בשל ממילא לא יבין ולא יוכל לעשות בו שימוש. אבל מי שכן בשל שלא יחסם רק בגלל שעדין לא מולאו שלבים פורמלים כלשהם (שאולי הוא באופן יוצא דופן אינו זקוק להם).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פיקאסו למד ציור ריאליסטי לפני שהמציא
דוד כפרי,
26/12/05 11:48
|
גישות חדשות. בטהובן למד בקונסרבטוריון. מוצארט היה יוצא דופן בקנה-מידה כזה, שאילו לא היה גדל בביתו של מורה למוסיקה כנראה היה משתגע - רגע, בעצם הוא היה קצת משוגע ממילא, לא? ;-)
לענין - יש דברים שאם נחשפים אליהם בגיל מוקדם מדי הם מסוכנים, ואם נלשפים אליהם בגיל מתאים הם ''בסדר'' - ראי ההמלצה הקבועה ביהדות לא לעסוק בקבלה אם אין אדם נשוי עם ילדים ומעל גיל 40. הסכנה, כפי שמוסבר בסיפור על ''ארבעה שנכנסו לפרד''ס'', היא מוות, או שיגעון, או עזיבת הדרך.
פגשתי יותר מדי ''יוצאי הודו'' שלא נגעו בסמים אבל חזרו משם מעורערים בנפשם כתוצאה מתהליכים נפשיים שעברו בהנחיית גורו זה או אחר, ודיברתי עם מספר אנשים שחזרו מלימודי צ'י-קונג אצל מורים מפורסמים עם בעיות רפואיות קשות, על סף הפסיכיאטריה.
יש דברים שצריך לגעת בהם מאוד בהדרגה ומאוד בזהירות, ונדירים האנשים שיודעים בעצמם מתי הם מוכנים לשלב הבא. לעומת זאת, רבים הבטוחים בעצמם יותר מדי שקופצים למים עמוקים מדי ליכולתם. אחי פסיכולוג, אחותי עו''ס בשיקום של המחלקה הפסיכיאטרית הסגורה בגהה, והם פוגשים את ה''טובעים'' האלה בעבודתם.
לא בריא להיות בטוח מידי בעצמך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נמרוד, אתה מוכן בבקשה
תודה מראש,
21/12/05 18:58
|
לברר לי על המקום שידידתך הלכה, כי זה נשמע לי יותר מתאים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המסגרת הנ''ל כבר
נמרוד,
21/12/05 20:21
|
|
 |
לא מספרים סודות בחברה!!!
ל"ת
שושו,
ששש.,
21/12/05 14:43
|
|
 |
22.
הצ'י הרחיק אותי מהטאי צ'י
איתי,
.,
20/12/05 21:42
|
לפני כמה שנים במסגרת לימודי נתקלתי במאמר (קריטריונים מדעיים מערביים ואין לפקפק באמינותו) שתוצאותיו היו חד משמעיות בנפלאות הרפואיות של הטאי צ'י. התחלתי לקרוא (אינטרנט, ספר שהזמנתי מסטימצקי). בספר קראתי שהיה מאסטר גדול שהרים בכוחות הצ'י שולחן,כורסה וכיו''ב... גם במספר אתרים ברשת קראתי סיפורים לא סבירים. אני חלילה לא טוען שאין דבר כזה. אני לא יודע... אבל זה ולהפיל יריב מבלי לגעת בו וכו' נשמע לא הגיוני... כאדם ש''סבל'' מפגיעות ספורט רבות מעיסוק תחרותי באמנות לחימה בילדותו (הפכו אותי למכונת מדליות) לא רציתי גם הפעם להפגע. קשה לי להבין איך מתעלים את הצ'י לטובת אמנות לחימה ולעשות את זה בזמן סביר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לאיתי, לגבי ''הצ'י הרחיק אותי מהטאי-צ'י''
דוד כפרי,
21/12/05 08:14
|
לפחות במרכז הישראלי לטאי-צ'י לא תמצא סיפורים בסגנון הזה, רק אימונים.
אני נכנסתי לצבא עם פרופיל 82, והשתחררתי מחי''ר אחרי ניתוח בברך אחת, מיניסקוס קרוע בשתיהן, נקעים חוזרים, בעיות גב ופרופיל 45; מה שהעמיד אותי על הרגליים זה הטאי-צ'י, בלי שום דיבורים על ''צ'י'' ובלי שום קסמים. רק אימון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין לי ספק
איתי,
.,
21/12/05 10:18
|
בנפלאות הטאי צ'י. אגב, מבלי להכנס לשמות באוניברסיטה שבה אני לומד יש מרצה די בכיר ומהתחום שטוען טענות דומות (גם בלעדיו קראתי מספר תקצירי מאמרים שלא מותירים בי ספק). אך כל המחקרים שקראתי בעבר בוצעו במזרח. סין, והונג קונג אם אינני טועה. ה-שאלה הכי גדולה היא איך מוצאים מורה טוב ולא שרלתן. אני לא יודע איך מוצאים דבר כזה... גם על ה''טובים'' וגם על ה''רעים'' יש סיפורים ...ןכאמור נכוותי כבר ממורה כזה באמנות אחרת ובעודי נער וחסר יכולת שיפוט של מבוגר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לאיתי - אני לא למדתי בסין.
דוד כפרי,
21/12/05 12:26
|
|
 |
21.
סתווית אני מתחיל להשתכנע שאת הגירסה
ירמי,
20/12/05 02:21
|
|
 |
20.
ושוב לנמרוד, תעשה טובה וענה לסתוית
ירמי,
20/12/05 01:53
|
|
 |
19.
לנמרוד. ראשית אני ללא ביקורת.
ירמי,
20/12/05 01:50
|
כיון שאני אוהב את מה שאומנות לחימה מפתחת.
כשלמדתי, לא דובר על קי אבל החשיבה של החניכים היתה, שנגיע לדרגה גבוהה נבין נחוש ונדע איך להשתמש בקי. ולדעתי היום, הדברים צריכים להיות מונחים על השולחן.
ברור שזהו תהליך ארוך וגם לא כל אחד יצליח בו אבל לפחות לדעת את המטרה.
כעת בוא נשתמש בדוגמא שנתת.
פיתוח לוגיקה.
השיטה, לתרגל פיתרון בעיות לוגיות ואז היכולת הלוגית גדלה. לא חושבים איך חושבים לוגית, אלא עושים שימוש בלוגיקה .
כעת לפתח קי, אותו הדבר, יש לעשות תרגילים עם הקי. והרבה. לא חושבים על הקי אלא מתרגלים את היכולת להפעיל ולהרגיש את הקי.
ישנו ספר באנגלית, אולי יש תרגום בעברית, שנקרא TAI CHI CLASIC ונכתב על ידי WAYSUN LIAO בספר זה תמצא פירוט של מדיטציות, תרגילי דימיון וגם תרגילים פיזיים שעוסקים ישירות ב-CHI. כמובן שהספר משמש רק כהכוונה והסופר עצמו מפנה את התלמיד למורה כדי שילמד ממקור ראשון.
ברור שבנוסף צריכים להתאמן שוב ושוב בתרגילים הפיזיים אבל לא מכנית כרקדנים אלא תוך הכוונה של הקי שהוא נלמד לדעתי ראשית דרך תרגילי דימיון וריכוז.
כמובן לא כל אחד באותה רמה ולא כולם יכולים לעשות את אותם תרגילי דימיון וריכוז, ופה נכנס המורה לתמונה שתפקידו לנווט את התלמיד בהתאם לרמה שמתאימה לו.
ככה לדעתי שיטה שמטרתה לפתח קי. הלחימה מישנית לגמרי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האם תתרגל גם את מחזור הדם?
דוד כפרי,
20/12/05 08:49
|
האם יש צורך להגיד לדם לאן לזרום? או לכוון את נוזל הלימפה? או לכוון את מעבר הנוירוטרנסמיטורים בעצבים?
צ'י הוא חלק מהתפקוד האורגאני של הגוף, לא דבר נפרד. לא ראיתי שמישהו הציע לא להתרכז בתנועה, ביציבה, בנשימה ובכוונה בזמן אימון טאי-צ'י - אבל מה שאנחנו קוראים לו ''צ'י'' הוא סך-כל התוצאה של כל הנ''ל, ושל המון המון תרגול - ראה שוב כאן: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/viewMsg.asp?id=148&msgid=1129914&archive=1
שוב, להדגיש: ''צ'י'' הוא סך-כל התוצאה של כל השאר, לא רכיב בודד מתוך היכולת האנושית אלא סך-הכל.
לדעתי, כמובן, ולא חייבים להסכים איתי :-)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואגב בהחלט אפשר לתרגל את מחזור הדם או כל
ירמי,
20/12/05 13:46
|
פעולה פזיולוגית תת הכרתית שקוראת בגוף.
כמובן אם החלטתי שזו מטרתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא אמרתי שאי-אפשר לתרגל את מחזור הדם.
דוד כפרי,
20/12/05 14:57
|
שאלתי האם תעשה זאת, בנפרד מכל שאר תפקודי הגוף? ובשביל מה?
טאי-צ'י כמו שאני מבין אותו, הוא תרגול הוליסטי - הוא מתרגל הכל בו-זמנית, גם דם, גם צ'י, גם נשימה, גם יציבה...
מה הטעם לתרגל כל דבר בנפרד אם אפשר לתרגל הכל יחד?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קראתי וגם נכנסתי לאתר שנמרוד הציג.
ירמי,
20/12/05 13:39
|
מסכים עם הרבה מאד דברים שכתבת, וכמובן שיכולת המסטרים נראת אמיתית.
יחד עם זאת, 1. שאני קורא על סודות, כמו שכתוב באתר, שרק יחיאל קיבל אותם וכו, זה ממש לא מתאים לי. לא מאמין בסודות. כשמישהוא כותב סודות, אולי אין לו משהוא אמיתי במקום. מספיק אם סיפורים. יש לך משהוא אמיתי תציג אותו בצורה רצינית, למה סיפורי ''הסודות''. לא קונה את זה.
2. אם תקרא בספר שהצגתי תראה שיש אומני טאי צי ובסםפרים אחרים גם אומני איקידו, שבהחלט מסבירים שקי הוא הרבה יותר ממה שתארת ואפשר ממש לחוש אותו ממש ''פיזית''. ולכון את הקי ''הפיזי'' באמצעות המיינד. כמובן זו דרגה גבוהה, אבל אם לא תדע שהיא קיימת לא תשאף אליה, וגם לא תגיע אליה.
3. להתאמן ולהתאמן מתוך תקוה שהקי יתגלה בצורה ''ממשית'' יותר בעתיד איכשהוא, או שיגלו לי את ''הסודות'', לדעתי לא תביא לתוצאות.
4. לכן, מראש יש לשים את הכל על השולחן. א. מה מטרת האימון. פיתוח הקי. ב. מה זה קי. הסברים מקיפים ורציונליים על הקי. ג. איך משיגים קי, מה ההשקעה, מה זה דורש. הסברים.
ולא הגישה של הכותב, שיתכן מאד שהוא ברמה גבוהה, אבל גישתו לא מתאימה לי. ''ההנאה באי הידיעה.''
וכמו שאמרת.... זו רק דעתי... תודה על תגובתך הרצינית. בהצלחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וירמיהו
סתווית,
20/12/05 15:32
|
עכשיו נזכרתי שפעם אתה דווקא הגנת על הגישה הזו , של הסודיות, אם אתה זוכר, את שיחתנו הראשונה במדור זה..:))
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סתווית נכון זכור לי משהוא בנושא.
ירמי,
21/12/05 02:59
|
בכל אופן הגישה שלי היא כמו של דון חואן שאומר לקרלוס. אני יכול להגיד לך את האמיתות הגדולות ביותר ואם אתה לא בשל לקלוט אותם הרי לא תבין ולא תוכל לעשות בזה שימוש. והוא אומר משהוא וקרלוס באמת לא מבין. כך שאין מה להסתיר.
כנ''ל בבודהיזם, שום דבר לא מוסתר, מי שרוצה ללמוד מקבל תירגול שצריך לעשות ולהיבחן. תירגל ועבר את הבחינה של המורה שלו, מקבל תירגול יותר מתקדם וכן הלאה, לא עמד בבחינה או לא תירגל לא מקבל. אין שום דבר מוסתר.
כעת,אין שום שאלה שלתרגל, כל פעילות גופנית יש בזה יתרונות. . לפי מה שקראתי באתר שלהם, יחיאל פרש ונתן את שמו. לא ברור מה הכוונה לתת שם. אם הוא לא מלמד שם מה פירוש לתת את השם.
עכשיו יש אנשים שכותבים לאתר הזה את הטקסט, והם יכולים לכתוב מה שהם רוצים, ובין היתר ''סודות'' כי זה נשמע מיסתורי ומושך ומוכר.
מורה אמיתי לא ידבר על סודות ולדעתי לא מורה כתב ''סודות''.
נראה לי שהמקום נחמד, יש מוטיבציה, ישנה התלהבות, לא נראה לי שיש שם דגש על לימוד קי כמו שאני מבין אותו, אבל יש תרגולי טאי צ''י ואולי תרגולי קרבות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לירמי, עוד על סודות, ועל המרכז
דוד כפרי,
21/12/05 08:10
|
זאב פוקס, מורה לפה-קואה שאינו קשור למרכז הישראלי לטאי-צ'י, כתב ''בשבחי הסודיות'' והתחיל דיון מענין: http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=148&msgid=68120457
במרכז מתאמנים בטאי-צ'י, בסוגים שונים של עבודה בזוגות, ומי שרוצה מוזמן להשתתף גם בשיעורי קרבות (מגיני גוף, מגיני שיניים, מגיני ראש, כפפות, מגיני אשכים - חובה).
יש גם שיעורי צאן-צ'ואן, בהם מתמקדים בסוג זה של צ'י-קונג.
אתה מוזמן לבקר מתישהו :-)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ירמיהו
סתווית,
20/12/05 15:30
|
לכולם יש סודות, גם לבודהיסטים- ובטח לבודהיזם הטיבטי - ולא שאני אוהת את הסודיות (כידוע) אבל היא חלק מהענין אצל כולם, לא רק אצל הסינים ותמיד באותו נימוק שאסור להפקיד את הידע בידי מי שאינו בשל לכך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לגבי הסודות
דוד כפרי,
20/12/05 14:52
|
ראשית, מכיוון שאני מכיר את ניר מלחי כבר הרבה שנים ויצא לי לחוש את יכולתו הרבה פעמים, הרשה לי לומר לך שלהחשיד אדם שמעולם לא ראית בשרלטנות רק בגלל שמשהו שנכתב עליו באינטרנט לא מתאים לך, זה פשוט לא רציני.
שנית, אין כמעט שיטה סינית מסורתית בלי ''סודות'' - זה פשוט חלק מהחשיבה הסינית. יש דברים שלא תגלה למי שאתה לא מכיר היטב, ויש דברים שגם למי שאתה מכיר היטב לא תגלה אלא אם זכה לאמונך המלא. באמנויות לחימה ידע הוא כוח - כוח לפגוע באנשים! כמו שלא לכל אחד היית נותן נשק ביד, כך לא לכל אחד תגלה את הרמות הגבוהות באמת של שיטתך.
אתה רשאי, כמובן, ''לא לקנות את זה'', אבל זה לא אומר שאחרים - ובכללם מאסטרים סיניים מכובדים - מסכימים אתך.
===========
לגבי הספרים - אין לי ספק שאפשר לחוש *משהו* זז בגוף, ושאפשר לקרוא ל''משהו'' הזה גם צ'י - השאלה היא אם יש תועלת בתחושה הזו, והאם היא מקדמת את יכולתך בלחימה ובריפוי. לדעתי היא בעיקר מסיחה את הדעת מהמטרה, ובכך מרחיקה את התלמיד מההתקדמות האמיתית. שים לב לכך שאף מורה רציני לאמנות לחימה לא יציע ''לתרגל צ'י/קי'' *במקום* לתרגל לחימה.
נכון שאם תתרכז באיבר-גוף כלשהו תוכל להרגיש בו דגדוג. האם זה צ'י? לא יודע. נכון שאם תתרכז במקום אחר תוכל להרגיש גם שם דגדוג - האם זה אומר שהזזת צ'י ממקום למקום? לא יודע. בטוח שזה כשלעצמו לא דבר שתוכל לעשות בלחץ ובמהירות ובפתאומיות של קרב.
בלחימה אין זמן לחשוב, אין זמן לכוון צ'י, אין זמן לתכנן - מה שלא טבעי לגמרי לגוף לא יעבוד. ראיתי מספיק קרבות-אימון כדי לראות שאפילו הליכה מפסיקה להיות פעולה טבעית ורגילה, ואנשים מאבדים שיווי-משקל ומסתבכים עם הרגליים פשוט בגלל המהירות בה עליהם לנוע.
לכן אני חוזר על מה שכתבתי קודם: מה שאנחנו חושבים עליו כ''צ'י'' בלחימה (היכולת לנוע מהר וחזק בלי להתאמץ, היכולת לספוג מכות בלי להיפגע והיכולת להכות ולפגוע בלי להתאמץ) היא *ת*ו*צ*א*ה של סך-כל היכולות הנובעות מאימון נכון לאורך זמן.
=============
אימון נכון לאורך כולל ירידה לפרטי-פרטים - כמו שציור של מתחיל ייראה כמו :-), בעוד שציור של אמן ייראה כמו... נו, ממש ציור.
חלק גדול מה''סודות'' באמנויות לחימה הוא בדיוק זה - ירידה לפרטים שמתחיל לא יכול להבין ולכן אין טעם לדבר איתו עליהם.
חלק גדול מהספרים שיצא לי לקרוא, על לחימה וגם על ריפוי, מכילים נסיונות לדבר על פרטים כאלה, וברוב המקרים התוצאה בעייתית - קצת כמו לדבר עם ילד בן 6 על איך באים ילדים לעולם. הוא יכול להבין את תהליך הרביה וההריון, ואולי הוא אפילו יכול להבין שסקס זה נעים, אבל איך יכול להיות לו מושג כלשהו על אורגזמה, או על זוגיות?
יש דברים שאין ברירה אלא ללמוד לאט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Tai Chi Classics זה שם הספר.
ירמי,
20/12/05 02:17
|
|
 |
18.
Practicing the movment
Almog,
earth,
19/12/05 14:01
|
Will make you strong in body but this has nothing to do with beeing a martial artist. As any Mystical path it is all in the open but out of the understanding of ordinary man. Stressing the pysical over the mental and at the same time claiming to be more then sport trainer is ... If the aim is at a deep change of the practitioner then practice the movment side alone will only make the physical body stronger and a Jim is supirior to any martial art in this aspect. Moving the Chi is the first and most important step for the simple reason that it automaticaly expand the understanding of the practitioner about the nature of his own body and the nature of the world. Understanding one own self and the deep connection of nature to the body will have an amazing affect on the personality. That and only that is the goal of Martail arts! a gun can defend you better then the years of practice which are needed for the same level. Without the ability to manipulate Chi or Ki you are dependent upon practice to keep center and can not put your mentl capacity to use in daily life.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זו גם דעתי.
ל"ת
ירמי,
20/12/05 02:13
|
|
 |
יפה כתבת.
ל"ת
סתווית,
19/12/05 15:09
|
|
 |
17.
לא נכון שאתה לא יכול לירות צ'י
דורי,
19/12/05 09:40
|
אתה עושה את זה כל הזמן. הדבר העיקרי שיפגע מאותו ירי יהיה הצ'י של היריב שלך. כשהצ'י שלך חזק היריב שלך ירגיש חלש יותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
לגבי אומניות לחימה.
ירמי,
19/12/05 00:19
|
ישנן האומניות הקשות, קרטה וכדומה שמבוססים על שרירים מהירות וכמובן ריכוז וכו, וישנן האומניות הרכות המבוססות על פיתוח הקי כמו איקידו ואומניות לחימה סיניות.
אומניות לחימה קשות אותי אישית לא מענינות. אומניות רכות בהחלט כן בגלל הקי שכמובן פיתוחו מבוסס על פיתוח המיינד לדרגה גבוהה.
כעת, להתאמן ולהתאמן ולהתאמן אימונים פיזיים, בלי להגדיר את המטרה, היינו פיתוח הקי ובלי לעסוק באימונים ספיצפיים למטרה, שהם מדיטציות ספיצפיות לפיתוח קי, ולקוות שזה יקרה מעצמו,תוך כדי אימון פיזי בלבד, לא מתאים לי ולא מאמין בזה.
למה לא להגדיר את המטרה ישירות וברורות, דהיינו פיתוח הקי, ולמה לא לעסוק יחד עם אימונים רגילים גם באימונים המתאימים לפיתוח הקי.שזה אימוניים רוחניים פרופר. זוהי לדעתי הגישה הנכונה.
והדוגמא לדעתי צריכה להיות, אם עוסקים במטוסים. נניח שאני צריך להגיע לכתובת מאד ספיציפית בלוס אנגלס. אזי לא רק לעלות על המטוס ולטוס לשם ושם להתחיל להסתובב עד שהראה, אולי, פנים מוכרות ואדע שהגעתי.
אלא, לפני הטיסה צריך שתהיה לי הכתובת המדוייקת לאן להגיע, וכן תכנון מדוייק ומפה ומה לעשות מרגע ירדתי מהמטוס, על מנת להגיע ביעילות ובמהירות לכתובת האמורה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עומר ענה על זה למטה, על שאלה אחרת...
דוד כפרי,
19/12/05 01:44
|
אבל אני בכל זאת אתייחס. באמנויות לחימה, צ'י הוא סך-הכל היכולת של אדם נתון, ברגע נתון - פיזית, מנטלית, רגשית.
האימון בשיטה כלשהי משפר את מה שהשיטה הזו שמה לה למטרה לשפר - אם תלמד גיטרה תהיה גיטריסט טוב, אבל לא פסנתרן.
אמנות לחימה שמשפרת את סך-כל היכולת שלך, משפרת את הצ'י שלך - ולא משנה על מה אתה מתאמן, כל עוד היכולת הכללית אכן משתפרת.
לדעתי, וזה גם מה שהבנתי מהמורה שלי, אין צורך (לא שאי-אפשר, פשוט אין צורך) לתרגל צ'י בנפרד מאמנות לחימה שלמה, כי אמנות לחימה שלמה מכילה ממילא תרגול לחיזוק הצ'י.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דבר נוסף, עם כל הכבוד למדרכים של
ירמי,
19/12/05 03:59
|
אומנויות הלחימה, אני מרשה לעצמי להפעיל חשיבה עצמאית ולא לקבל כל מה שאומרים לי כתורה מסיני, בלי שום בחינה רציונלית. להאמין בעיוורון אני משאיר לאחרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הגיון כאבן בוחן טובה
יהודה,
19/12/05 10:50
|
שלום ירמי, גם מדריכים וגם מורים לשיטות לחימה הגיעו למקומם אחרי אימונים רבים וללא אמונה עיוורת. ה''אמונה העיוורת'' היחידה שיש במקרים כאלה היא היכולת אליה ניתן להגיע לאחר אימונים ממושכים במשך שנים. ההוכחה המעשית היא יכולתו של המורה שלהם. אני מתאר לעצמי כי למפתחים המקוריים של השיטות הללו היה קשה יותר (ולכן זו לא תורה מסיני).
שים לב כי ''החשיבה הרציונלית'' אינה משמשת כאבן בוחן טובה במקרה זה מאחר וה''הגיון המערבי'' לא משתמש ברעיונות אלה בד''כ. גם בעולם המערבי יש הרבה מקרים בהם ה''הגיון'' נכשל. ראה אינשטיין והתייחסותו לתורת הקוונטים אשר נגדה את כל אשר האמין בו. ראה את הרפואה המערבית ויחסה בשנות השבעים לטכניקת אלכסנדר (שאף הועמד למשפט בזמנו ויצא זכאי). בסופו של דבר הוזכרה טכניקת אלכסנדר בטקס הענקת פרס נובל ע''י חתן פרס נובל לרפואה כטכניקה החשובה ביותר שהומצאה במאה העשרים. המאזכר היה לפני כן אחד המתנגדים העיקריים לטכניקה. יש עוד הרבה דוגמאות, אבל קצרה היריעה (והזמן שלי ...) ובכן, למרות שזו עדיין לא הוכחה מדעית, ההגיון לא מספיק כאן. אם אתה רוצה לטעון שהשיטה/ מורה/ מדריך/עקרונות ''מחרטטים'' אותך ולא מתאימים להגיון שלך, זה בסדר גמור, אבל תוכל ב א מ ת לאמר זאת רק אחרי שתתנסה לאורך זמן. אל תאמין, תתרגל, שוב ושוב, ואחר כך תחליט אם לקבל או לא. יהודה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ליהודה
מייד אין צ'יינה,
26/12/05 09:46
|
יהודה שלום. נהנתי לקרוא את המאמר שלך . האם יש כתבים נוספים באמתחתך?
תודה וחג אורים שמח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה בדיוק מה שניסיתי לומר שגישה כזו
ירמי,
19/12/05 03:48
|
לא מקובלת עלי ולא מאמין בה.
נניח שאני עוסק בהתעמלות על מכשירים. אזי תגיד לי שכדי להיות טוב על טבעות אין צורך באימון ספציפי על טבעות מספיק שאני מתאמן על מתח.? תשאל כל מתעמל הוא יגיד לך שזה לא כך.
או שתגיד לי שאם אלמד הנדסה באופן אוטמטי אדע גם אלגברה בלי צורך ללמוד אלגברה באופן ספציפי.
או שאם התאמן בריצה למרחקים ארוכים באופן אןטמטי אהיה טוב גם למרחקים קצרים.
או שאם התאמן בכדורסל באופן אוטומטי אהיה טוב בלימודים.
סליחה, אבל לא קונה את זה. קי לדעתי זה דבר שאתה צריך להיות מודע לו ולהפעילו באופן הכי מודע שיש. לדעתי אם לא תתאמן עליו באופן מודע לא תשיג אותו. שום דבר שלא תפעל עליו באופן מודע לא יבוא מעצמו. לא תעבוד באופן מודע על ריכוז לא תשיג ריכוז. לא תעבוד באופן מודע על דימיון לא תפתח את הדימיון. לא תלמד באופן מודע מטמטיקה לא תדע מטמטיקה. כמובן שזו רק דעתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה טועה.
דורי,
19/12/05 09:45
|
הצ'י הוא משהו שנלווה לטכניקה ולא טכניקה נלמדת. אם להשתמש בדוגמאות שלך אז תחשוב על אות אחד שמתאמן רק על המתח. אחרי כמה חודשים יהיו לו שרירי כתפיים וגו מאוד מפותחים למרות שלא היה בחדר כושר ועבד עליהם ספציפית. ואם תיקח את אותו תלמיד שבשביל תרגילים בפיזיקה משתמש באלגברה, גם הוא ידע אלגברה אחרי שעשה מספיק תרגילים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לפי ספר של טאי צי יש הרבה מאד תרגילים
לא חושב שטועה,
19/12/05 11:00
|
מנטליים לא פשוטים לפיתוח הקי.
שכוללים תרגילי נשימה דימיון וריכוז ספציפיים.
ודורשים הרבה זמן.
כמובן שכל פעילות גופנית מגבירה את כמות הקי באדם, גם ריקוד וגם התעמלות, וגם החלקה על הקרח, אבל זה יהיה קי לא מושלט באופן מודע.
זה כמו שלמישהוא יש קצת כסף בביית, רק הוא לא יודע איפה זה בדיוק, אולי בארון אן במגרה בשלחן אבל הוא אף פעם לא פנוי לחפש אותו, כי הוא עסוק בלנקות את הגינה ולשטוף כלים, וללכת לעבודה, וגם אם ימצא אותו במקרה,אין לו מושג איך להשקיע אותו על מנת להגדילו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ללמוד טאי-צ'י מספר, זה כמו ללמוד נהיגה מספר.
דוד כפרי,
19/12/05 23:02
|
אולי זה אפשרי, אבל את המפתחות למכונית שלי - לא תקבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני לא מבינה את הדילמה ואת הויכוח
סתווית,
19/12/05 10:54
|
איך אפשר לתרגל טאי צי או צי קונג ולא לדעת את הצ'י? הרי הצ'י הוא כלי העבודה, הוא החומר שאיתו עובדים ומי שמתרגל הופך להיות מודע אליו ומרגיש בו בברור.. הצ'י הוא לא משהוא תיאורטי שלומדים בנפרד אלא הוא האנרגייה שאיתה עובדים (וחיים) הוא הענין עצמו. אז איך אפשר לתרגל ולא לדעת אותו?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לדוד כפרי
סתווית,
20/12/05 23:34
|
אתה צודק, תודה, ונראה לי שאני והצ'י שלי נבוא לבקר ולראות..
:)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לסתווית (2)
דוד כפרי,
20/12/05 15:56
|
אימון בלי מורה הוא בעייתי - אין מי שיתקן, שיקדם. למצוא מורה אחר בעייתי לא פחות - זה לפעמים כמו לעזוב אהבה אחת ולחפש אהבה אחרת, רק שתהיה דומה... ואין דבר כזה.
כמובן ששווה לנסות דברים חדשים, אבל לא לצפות למה שהיה פעם...
לגבי צורת התרגול, אצלנו כשמתרגלים עבודה בזוגות זה בקצב משתנה, אבל בתרגול קאטה הקצב אחיד ואיטי, רך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לדוד כפרי
סתווית,
20/12/05 15:28
|
אני מתרגלת כשאני בחו''ל ואחר כך את מה שלמדתי שם ממשיכה להתאמן לבד כי לא מצאתי מורה שמצא חן בעיני בארץ. בהחלט אנסה את המרכז. בשיעורים שאני השתתפתי בהם ראיתי שלפעמים מבצעים את התנועות באופן יותר חד ומהיר ויותר כמו אמנות לחימה ולפעמים באופן יותר רך כמו ריקוד. לזה התכוונתי בשאלתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לסתווית, על המרכז וצ'י-קונג
דוד כפרי,
20/12/05 14:28
|
בשיטה המתורגלת במרכז הישראלי לטאי-צ'י ''אין צ'י-קונג''?
מאיפה המידע הזה?
ראשית, חלק מהשיעורים הוא מה שמכונה אצלנו (ביפנית) הצ'י-דאנקין, בסינית פא-טוואן-ג'ין ובעברית ''שמונה פיסות הבד'' (או תרגום דומה), צ'י-קונג לכל דבר.
שנית, הטאי-צ'י עצמו הוא סוג של צ'י-קונג; כל תנועה משפיעה על המרידיאנים ועל חמשת היסודות. לפי מיטב הבנתי, אי-אפשר לתרגל טאי-צ'י נכון *בלי* שהוא יהיה גם צ'י-קונג.
ושלישית, חלק מהתרגול אצלנו הוא צאן-צ'ואן (''עמידות עמוד''), שהוא צ'י-קונג לכל דבר.
לגבי תנועות רכות או חדות - מצטער, אין לי מושג על מה מדובר. טאי-צ'י צריך להיות רך, משוחרר ככל האפשר אבל לא סמרטוטי. יתכן שאנשים מסויימים מכניסים כוח מיותר לתנועה, או שעושים תנועה רפויה מדי, אבל זה ענין של התקדמות אישית - אני יודע שאני משקיע היום הרבה פחות כוח בתנועה מאשר לפני שנה, ומקוה שבעוד שנה אשקיע הרבה פחות מאשר היום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לפי הבנתי צ'י קונג הוא כל תרגול גופני
נמרוד,
20/12/05 10:36
|
המעוגן בתפיסת הרפואה הסינית ומכן גם קשור לצ'י - לפי זה טאי צ'י הוא סוג של צ'י קונג בתוספת עניין אומנות הלחימה כך שאפשר לומר שאנחנו מתאמנים בצ'י קונג ויותר מכך. עומר התייחס לכך במאמר בסוף הפיסקה שכותרתה ''מיומנות הצ'י'' ובתחילת הפיסקה הבאה בצורה יותר ברורה ממה שמתחיל כמוני יכול להסביר. לגבי סגנונות רכים וחדים - אין לי למה להשוות כי לא התאמנתי בשיטות אחרות אבל למיטב ידיעתי כל שלוש אומנויות הלחימה הכלולות בשיטה נכללות במה שמכנים אומנויות רכות פנימיות . לפעמים מה שנראה מבחוץ רך או חד יכול להיות שונה כשמרגישים את זה בגוף כמתרגלים. לפיכך מומלץ לבוא ולהתנסות באופן אישי. לגבי נשים - בהחלט מתאמנות בשיטה נשים רבות וישנן גם מדריכות מצוינות. כמו כן פעם בשנה אנחנו נהנים מביקורה של מאסטרית הואן מטאיוון שהייתה תלמידתו האישית של גרנד מאסטר וונג שו צ'ין והיא אומנית לחימה שחוויה עצומה לראות אותה. בהצלחה (:
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נמרוד, אם אפשר
סתווית,
20/12/05 01:34
|
עוד שאלה- אני מבינה שאין שם צ'י קונג? והסגנונות של הטאי צ'י שמתרגלים שם יותר רכים או יותר חדים? והאם יש שם גם נשים שמתרגלות? תודה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה רבה
סתווית,
20/12/05 01:07
|
|
 |
אני תלמיד במרכז הישראלי לטאי צ'י
נמרוד,
19/12/05 23:56
|
שבו כותב המאמר , עומר, משמש כמדריך בכיר. השיטה נקראת טסון נאן מאן פאי ונלמדות בה שלוש אומניות לחימה: טאי צ'י צ'ואן, שינג אי צ'ואן ו פה קואה צ'אנג. באתר של המרכז יש מידע רב על השיטה www.taichi.co.il לגבי תרגילים - אין כמראה עיניים והתנסות אישית וכדאי לבוא לשיעור נסיון באחת הקבוצות ברחבי הארץ -פרטים באתר . סליחה על התעמולה הארסית שאני מנהל כאן אבל זו התשובה לשאלתך :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וואו נמרוד, מאיפה באת לנו
סתווית,
19/12/05 22:12
|
פתאום?
סוף סוף משב ''רוח'' מרענן:)
עזוב מהגדרות, המגוון תרגילים וכיוונים אשר קשורים בסופו של דבר למושג צ'י, נשמעים מעניינים מאוד וכמתרגלת מעניין אותי לשמוע על איזה תרגילים מדובר? ומה השיטה? האם אתה מתרגל?
:)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ירמי, לפחות בשיטה שאני מכיר,
נמרוד,
19/12/05 18:16
|
לא עוסקים ''רק'' בבעיטות בריחים ואגרופים אלא ישנו מגוון תרגילים וכיוונים אשר קשורים בסופו של דבר למושג צ'י. נשאלת השאלה מה הכוונה בלעבוד על צ'י. האם כדי לעבוד על הצ'י צריך להבין מהו באופן שכלי ולדעת להגדיר אותו במילים? לדעתי לא אבל בהחלט יכול להיות שיש גישות שונות מזו הנהוגה בשיטתנו. אולי תוכל לפרט למה אתה מתכוון בעבודה על צ'י ועל מה אתה מבסס את תפישתך? דוגמא לא מושלמת אולי אבל בכל זאת: אם אני פותר מגוון תרגילים במתמטיקה או חידות הגיון אני לא מתרכז במושג חשיבה לוגית כלשעצמו אלא משתמש ביכולותי הלוגיות ואגב תרגול גם אולי משפר אותן. לא ברורה לי ההבחנה בין ביצוע תרגילים המפתחים את הצי' לבין עבודה על צ'י.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זו בדיוק הטענה שלהם. שאם אתה מתאמן
ירמי,
19/12/05 12:59
|
בבעיטות אגרופים בריחים וכו, באופן אוטומטי הצי גדל.
וטענתי שלי שצריך לעבוד באופן ספציפי על הצי, ישירות עליו, במודעות מלאה לא בעקיפין,ולא לצפות שהצי יגדל עקב אימון של בעיטות אגרופים בריחים וגילגולים.
מי שרוצה לתרגל בעיטות אגרופים ובריחים זה לגטימי רק שלא יטען לתלמידיו כי הם לומדים צי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה טועה.
דורי,
19/12/05 09:44
|
הצ'י הוא משהו שנלווה לטכניקה ולא טכניקה נלמדת. אם להשתמש בדוגמאות שלך אז תחשוב על אות אחד שמתאמן רק על המתח. אחרי כמה חודשים יהיו לו שרירי כתפיים וגו מאוד מפותחים למרות שלא היה בחדר כושר ועבד עליהם ספציפית. ואם תיקח את אותו תלמיד שבשביל תרגילים בפיזיקה משתמש באלגברה, גם הוא ידע אלגברה אחרי שעשה מספיק תרגילים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
יש עוד סוג של צ'י
נחום תקום,
18/12/05 23:09
|
|
 |
בצ'י הזה אני כבר מאסטר.
ל"ת
צפוני,
21/12/05 14:06
|
|
 |
: ) צחוקיות על הבוקר :)
איילת,
19/12/05 05:36
|
|
 |
14.
אהבתי מאוד
יורי,
18/12/05 22:06
|
|
 |
13.
סתווית הגבתי לך בשחזור קילקולים
ירמי,
18/12/05 21:56
|
על תגובה שלך מה 17.12. לתגובה שחשבת שאני הגבתי. קצת מוזר, אבל....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ירמיהו יקר
סתווית,
19/12/05 08:05
|
עניתי והסברתי לך שם ואני מקווה שהכל בסדר בינינו. אתה נשמע לי קצת כועס שחשבתי שאתה ברברה, וזו סתם אי הבנה שנובעת מזה שאתה משתשמש גם באותו שם לפעמים..אז די לכעוס, חבל על הצ'י.. :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סתווית-לה בתחילה עניתי,
ירמי,
19/12/05 11:11
|
רק מה שקרה, מאיזה סיבה כנראה מישהוא במערכת שם נרדם בשמירה וזרק את התגובה שלך מה-17 רק אתמול בערב כלומר ב-18. לכן בתחילה חשבתי שזו תגובה חדשה, ורק לאחר מכן הסתכלתי על התאריכים. וסתווית עליך אי אפשר לכעוס כי יש לך צי במיינד וראש פתוח וחכם. ומאיפה הידע על הצי שבא מהאגן. גם זה מאז....?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מ..אז?
סתווית,
19/12/05 15:04
|
|
 |
12.
כתבה מעניינת
אמנית לחימה,
בהתהוות,
18/12/05 20:26
|
|
 |
11.
אומנות לחימה ללא קי זה כמו מנה
דעה אישית,
18/12/05 20:05
|
פלפל בלי פלפל רק הפיתה.
את מי זה מעניין ללכת מכות לתת אגרופים בעיטות וכל השאר אם המטרה היא לא פיתוח ריכוז, פיתוח דמיון, והעיקר פיתוח קי ברמה שאתה חש בו ממש, שולט בו ויכול להזרים אותו במודע להיכן שאתה רוצה ועם תוצאות מוחשיות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
ומה עם כתבות על
אייקידוקא,
18/12/05 19:59
|
|
 |
9.
כתבה יפה, הלוואי שתהיינה עוד רבות על הפילוסופיה הסינית
סתווית,
18/12/05 19:28
|
החכמה כל כך. ושכחת להזכיר שביין יש נקודה לבנה וביאנג שחורה. כלומר לא רק תנועתיות אלא גם ערבוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
חבר'ה כנסו
חן,
.,
18/12/05 18:56
|
בהמשך לסדרת הכתבות המענינות מאוד על אמנויות לחימה סיניות בNRG (תודה!) עליהן אני מברך אולי מישהו ''יתנדב'' להכין כמה כתבות מענינות על אמנויות לחימה יפניות!!! (אני אוהב איקידו). מה דעתכם??? וכמובן תודה לעומר על הכתבה!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קדימה! nrg! תרימו את הכפפה!
ל"ת
צפוני,
21/12/05 14:04
|
|
 |
7.
הפעם יפה דרשת,אבל....
אביב,
רמת אביב,
18/12/05 18:45
|
התיחסת לאחדות הניגודים והטאו בצורה מדוייקת ורהוטה אך חבל שהמאסטר שלך לא הפנים ולא שילב תרגילי צ'י קונג בשיעורי הטאי-צ'י שלו שרובם הולכים על תרגול אפליקציות,שמעצם טבען רדודות ורק מרחיקות מהמתאמן את תחושת ההוליסטיות של האמנות הזו(אחדות הניגודים הלכה למעשה).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ל-7: פשוט לא נכון.
דוד כפרי,
19/12/05 01:49
|
אולי ראית את מאסטר ניר באירוע כמו ''אורחות לוחמים'', אבל שם הוא לא מלמד טאי-צ'י אלא מנסה להסביר עיקרון תנועתי אחד מתוך השיטה, ועושה זאת בדרך שאנשים יוכלו להבין תוך פחות משעה - זה לא שיעור טאי-צ'י, זה שיעור על רעיון בודד מתוך הטאי-צ'י.
בשיעורים במרכז הישראלי לטאי-צ'י, המועברים לפי הוראתו, ודאי שיש צ'י-קונג, ואפליקציות הן ממש לא העיקר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבל חבל ....... + כתבה מצויינת
הרצל,
מרכז,
18/12/05 19:58
|
שאתה כותב ברבים דברים שאינם מבוססים. שיעוריו של מאסטר ניר יחיאל מלחי משולבים תמיד בתרגילי צ'י קונג. בנוסף המאסטר הוסיף לשיטה תרגילי צ'י קונג שלא היו בה מלכתחילה.
מאמר יפה וחכם.
תודה עומר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
כתבה מצויינת ומענינת.הנושא מאוד
רפי,
חיפה,
18/12/05 18:39
|
''מסתורי'' ועד היום אני לא מבין מה זה בעצם הצ'י הזה שכולם מדברים עליו...תודה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רפי, הצ'י הוא לא מיסתורי הוא מאוד גלוי.
סתווית,
18/12/05 19:26
|
הוא קיים בכל דבר ואתה יכול לזהות אותו בתוכך- זו האנרגייה הפנימית, העוצמה שבפנים. אם תתרגל צי קונג תרגיש בו. אתה יכול לזהות אותו גם בתרגיל פשוט- בקש ממישהו שיעמוד מולך ויחזיק בכרית. דחוף אותו כשאתה משתמש בעוצמה שבבטן שלך באזור האגן לתנועה. אם תעשה זאת נכון ותתרכז בעוצמה שבאגן, תראה שעוצמת הדחיפה שלך מתגברת גם אם אתה לא מפעיל יותר כוח בשרירים. זה הצ'י.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
מדוייק ויפה
גיא,
רמת אביב,
18/12/05 18:17
|
|
 |
4.
רגע רגע,
אהרון,
18/12/05 17:48
|
לגבי משפטי המחץ בסיום, על ''מכירות של צ'י''. והרי אך לפני שלוש דקות דיברת על צ'י קונג - אז למה אותו כן אפשר לשווק כתרגול ופיתוח הצ'י ? וחוץ מזה תודה על המאמר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי אמר שאפשר?
עומר,
תל אביב,
18/12/05 20:39
|
אני מסתייג משיווק הצ'י, גם כאשר מדובר בצ'י קונג. גם אם זאת התוצאה, אני לא מאמין שזה מה שצריך לחפש המתרגל. כשמתעסקים באמנות לחימה, מתרגלים דברים מוחשיים, וקל למתרגל לבדוק את עצמו. לגבי צ'י קונג, אם כל מה שעושים זה מפתחים צ'י, איך המתרגל בודק את עצמו? איך הוא יודע אם הוא השתפר? לפי ההרגשה? זה נראה לי בעייתי משהו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Qi Gong כמו שכתבת הוא ''טיפול רפואי'' עצמי
Qi Gong,
19/12/05 12:34
|
ולכן הבדיקה מול המציאות היא: האם המצב הבריאותי של המתאמן משתפר. כן נכון, אין מדד מדויק לכך. וכן, תחושה אישית היא גם חלק מכך. ואפשר לראות אם מצבו הבריאותי משתפר. הסימפטומים קטנים, וגם יש אבחנות שונות ברפואה סינית שבעזרתן ניתן לבדוק (והן תמיד איכותיות ולא כמותיות). בדיקה באומנות לחימה אינה הדרך היחידה לבדוק התקדמות, וגם היא אינה כמותית ולא מדויקת (אולי תנועה מסוימת הוציאה כוח במידה מסוימת, אבל עדיין לא היתה נכונה..)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן ללימוד הצ'י
אהרון,
19/12/05 14:20
|
אני בעד ללמד צ'י קונג - מנסיון , לאחר שנה של תרגול - פתאום ''ירד לי האסימון'' והתחלתי לחוש את הצ'י ולעבוד איתו בגוף ומחוצה לו. ומי שאומר שאי אפשר ללמד זאת - היה מונע ממני להגיע לחווייה המופלאה הזו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
צ'ירה בצ'יבור
שחר,
18/12/05 17:33
|
יופי של כתבה. נקיה, רהוטה ונטולת קשקשת אנרגטית, נטולת ניסים ונפלאות. נהניתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
the jews = chi
avi tzanani,
hatikva,
18/12/05 16:27
|
the muslims = ching the christians = chong and the chinese = ELOHIM YISHMOR
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבי למה שלא תקנה מדבקות של אותיות
עצת חינם,
18/12/05 20:08
|
|
 |
thank you
avi tzanani,
hatikva,
19/12/05 08:56
|
for your kind advice. it is not so common to see revelatins of such kindness these days. now here is a free advice for you: why wo'nt you go f... yourself?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
~:,
18/12/05 15:34
|
באמנות לחימה, תפקיד המורה הוא להכניס את התלמיד למערבולת, כזאת ששומטת את הקרקע מתחת לרגליו, ולדאוג שייצא משם מחוזק
הגב לתגובה זו
|
|