 |
16.
לגדי, מחקה לתשובה.
ב,
28/11/05 07:49
|
''הקצב השונה הזה אחראי להרבה מאוד טעויות שבהן פעילות של החשיבה מזוהה בטעות כ''ראיה ישירה'' או כאינטואיציה''
למה הקצב שונה? למה לא אותו קצב לכל ''סוגי'' החשיבה (זיכרון, זיהוי, דמיון, וניתוח הגיוני )? מה קובע את שינויי הקצב? מה זה ''ראיה ישירה''? האם יש גם ראיה שהיא לא ישירה?
''את יכולה לפגוש אדם ולחוש באינטואיציה מהירה כברק אנטיפתיה או סימפאטיה חזקות מאוד כלפיו בלי להיות מודעת לכך שמשהו לא ברור בו, כמו הבעות פנים או הדרך שבה הוא משחק בידיו בעצבנות או אורך האף שלו, פשוט מזכירים לך דמות שנואה או אהובה מהעבר הרחוק מאוד. ''
האם אינטואיציה יכולה גם להיות איטית? ואם חשים אינטואיציה של סימפטיה או אנטיפתיה(?) למישהו שמגיב פה במדור רק על סמך תגובותיו, הוא מזכיר לנו מישהוא אחר לא סימפטי מהעבר? ואם כן, איך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
נופרוש - הבלחת?
פועה,
27/11/05 20:42
|
ההשמצות שלך- בעלום שם כולן- אינן יודעות גבולות. את ממשיכה להשמיץ ולייחס לי תגובות של אחרים.
את גם לא מקורית במיוחד כשאת משתמשת בבדיחות שעליך כנגדי אבל אני לא מצפה מטיפשונת חקיינית כמוך למקוריות
הגיע הזמן שתפנימי- מתחסדת קטנה צבועה וטיפשה- את מתגרה ביריב מר וככל שתמשיכי יותר גם תחטפי יותר.
רוע הלב שלך מחופש למתקתקות חנפה נמאס עלי ועל כולם פה לגמרי. אגב אני תרמתי רק חלק קטן מהבדיחות והירידות עליך. היו פה כמה ששמחו לקפוץ על העגלה ולהכנס בך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פועה'לה - נחש צפע , הכשת ?
נופר,
27/11/05 22:28
|
פועה - '' ההשמצות שלך- בעלום שם כולן- אינן יודעות גבולות. את ממשיכה להשמיץ ולייחס לי תגובות של אחרים.
את גם לא מקורית במיוחד כשאת משתמשת בבדיחות שעליך כנגדי אבל אני לא מצפה מטיפשונת חקיינית כמוך למקוריות.
הגיע הזמן שתפנימי- מתחסדת קטנה צבועה וטיפשה- את מתגרה ביריב מר וככל שתמשיכי יותר גם תחטפי יותר.
רוע הלב שלך מחופש למתקתקות חנפה נמאס עלי ועל כולם פה לגמרי. אגב אני תרמתי רק חלק קטן מהבדיחות והירידות עליך. היו פה כמה ששמחו לקפוץ על העגלה ולהכנס בך.''
כל מה שכתבת לי נכון לגביך ! לרגע אחד לא חשבתי שאת לבד. את לא מסוגלת לכלום לבד.
התכתבת עם גידי למטה ללא הפרעה (כמו שצריך) ופתאום הארס שהיה לך בבלוטות הוזרק. ציטוט מדבריך: ...'' גידי , איש מערות שלי, נוגיתי, 26/11/05 12:41 אתה גדול! אדיר!! ענק!! (איך אני עכשיו?) :).... ''
זה תואם בדיוק את איך שתארת את עצמך : ''עוברת אורח תמימה''.... שום דבר תמים אין בתגובה הזו שלך. את מחרחרת ריב מקצועית. כל תגובה ותגובה שלך, מהרגע שהבלחת כאן לתגובות במדור, היא דבר והיפוכו, קריאה לשלום במסווה של רוחניות - מחד, והכשה נחשית רווית ארס - מאידך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נופר
ידיד,
28/11/05 10:21
|
מה לא לימדו אותך שהיית קטנה לא לשחק עם נחשים? למה את מנסה להרגיז אותה, היא אוכלת אותך בלי מלח ואת רק פטאתית מחקה אותה כמו קוף בלי מקוריות, עזבי בחייך, לכי לשחק עם ילדים אחרים בליגה שלך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דלות המאגר המילולי של נופר
גרמופון,
28/11/05 08:51
|
מספיק לטחון דימויים עד קבס. הבנו , נחש הכשות ארס בלוטות ארס, נחש, צפע, אפעה זריקות, ארס, בלוטות ארס, נחש צפע, ארס, נחש בלוטות, נחש נחש נחש נשך נחש גידי גידל דגן בגן, די כבר התקלקל לך התקליט? הנה גידי כבר רץ להחליף לך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
המאמר על דוגלס של יוסי מורגנשט
חנה,
שומרון,
27/11/05 20:35
|
ניסיתי את התרגיל שהוצא. כאשר הגעתי למקום הראש הוצפתי בהרגשה של ריקנות. מה באמת אין כלום במקום ההוא רק מה שאני רואה וחווה מהעולם? אכן. אין ליבי כרגע לפילוסופיה לדעה רק לחוויה של הכלום והכל. ואז הדמעות זולגות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חנה יקרה
יוסי מ.,
קסריה,
27/11/05 21:43
|
|
 |
13.
שאלות ?
ניר ס.,
ת''א,
27/11/05 12:19
|
1. טכניקה היא רק טכניקה, וכל אחד מוצא או לא, את מה שעובד בשבילו. השאלה האם מדובר כאן במשהו שיכול לעבוד בשביל הרבה אנשים ? 2. האם באמת קיים מצב כזה שנקרא הארה? ולמה הוא משמש ? 3. איזה שינוי חוללה כתבה זו בתפיסת הקוראים ?(אם זו המטרה שלה?)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יחיד וביחד
יוסי מ.,
קסריה,
28/11/05 07:27
|
ניר יקר, כל הדתות והדרכים מציאים טכניקות שמאפשרות להגיע מעבר להן [ מדיטציה, תפילה, יוגה..]. אני אוהב את התרגילים שדוגלס הציע מכיוון שהם פשוטים, נגישים, אין צורך במיומנות מיוחדת ובתשתית מורכבת- כל אחד יכול. הרבה אנשים מדברים על ההארה כדבר מיוחד. כמעט כל ילד חווה זאת בילדותו- זו חוויה באנאלית . אולם רק מעטים משתמשים בהתנסות זאת להאיר חייהם בהמשך. רבים עושים מזה סיפור ועסק. התירגול אותו אני מתרגל מדי יום הביא אותי לצנעה וענווה ולמודעות שאני מרכז עולם יחיד ומיוחד - אולם לא מרכז יחידי : אני אחד מבין מיליארדי מרכזי עולם אחרים איתם אני מחלק את ה'ביחד'.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לגדי, כמה שאלות הבהרה.
ב,
27/11/05 18:14
|
''הקצב השונה הזה אחראי להרבה מאוד טעויות שבהן פעילות של החשיבה מזוהה בטעות כ''ראיה ישירה'' או כאינטואיציה''
למה הקצב שונה? למה לא אותו קצב לכל ''סוגי'' החשיבה (זיכרון, זיהוי, דמיון, וניתוח הגיוני )? מה קובע את שינויי הקצב? מה זה ''ראיה ישירה''? האם יש גם ראיה שהיא לא ישירה?
''את יכולה לפגוש אדם ולחוש באינטואיציה מהירה כברק אנטיפתיה או סימפאטיה חזקות מאוד כלפיו בלי להיות מודעת לכך שמשהו לא ברור בו, כמו הבעות פנים או הדרך שבה הוא משחק בידיו בעצבנות או אורך האף שלו, פשוט מזכירים לך דמות שנואה או אהובה מהעבר הרחוק מאוד. ''
האם אינטואיציה יכולה גם להיות איטית? ואם חשים אינטואיציה של סימפטיה או אנטיפתיה(?) למישהו שמגיב פה במדור רק על סמך תגובותיו, הוא מזכיר לנו מישהוא אחר לא סימפטי מהעבר? ואם כן, איך?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
מאוכזבת
שירה,
27/11/05 10:40
|
אני חייבת לציין שפעמים ספורות גלשתי במדור הזה ואני מאוד מאוכזבת מרמת הדיונים כאן. תמיד אתם מתקוטטים כמו ילדים מי יותר חכם? אתם בכלל מסוגלים לנהל דיון ענייני או רק וויכוחים לרוחב? אני עוברת לפורומים של בריטני ספירס, שם הגולשים יותר בוגרים... ''It's not a debate, it's a simple contradiction''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קרבן ותלמיד של החיים
יוסי מ.,
קסריה,
28/11/05 09:07
|
יש שתי נקודות מבט עיקריות: זו של הקרבן המקטר ומקנטר וזו של התלמיד של החיים הגדל ומתפתח. השארי בנפלאות שבה את נמצאת. האחרים-זה שלהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גדל ומתפתח?
שירה,
28/11/05 16:25
|
יוסי יקר, אני לא הבנתי ממך איך אפשר לגדול ולהתפתח מהתכתשויות כדוגמת התגובות כאן: אנשים כאן מגיבים בחוסר כבוד מינימלי, בארסיות ובהתנשאות למי שלא מסכים איתם, ועסוקים בלהשמיץ אחד את השני: הרוב רבים עם גדי שמצדו מתווכח עם ''פילוסוף אחר'' מי הכי חכם, או פועה ונופר הלכודות במערבולת של כעס ושנאה, וזה מקריאה שטחית של התגובות. תוכן הרוב המוחלט של התגובות כאן אינו ענייני אלא עוסק בנ''ל, אז איך אפשר לגדול ולהתפתח מזה? (תמיד אפשר למצוא הסבר איזוטרי ומפולפל, בעיקר כשמנסים לכפור בעובדות הכה פשוטות.) אפילו אתה יוסי, הגבת באינסטינקטיביות ומיד קבעת שאני קרבן מקטר - סתם כי ציינתי כמה עובדות בולטות כאן. בוא לא ניגרר לחוסר הנימוס והכבוד ההדדי האופיניים לכאן - באמת אשמח לתגובתך העניינית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
היציאיה לחרות
יוסי מ.,
קסריה,
29/11/05 07:28
|
אני מתנצל אם הבנת שדברת עליך כקרבן. זו לא היית דעתי ואני מתנצל על כך שוב. זו היית התייחסות כללית. יש מספר שלבים ביציאה לחופש: שלב ראשון ,האנשים לא מודעים למצבם, שלב שני -מודעים ולא רוצים או יכולים לשנות, שלב שלישי-מחליטים לשנות, שלב 4- לומדים את המצב כדי לשנותו, שלב 5 הקשה ביותר - מתחילים לאהוב ולהכיל את הבית סוהר, שלב6- משתחררים. כל שלב חשוב בתהליך ויש לכבדו. אין הנחה לסטודנטים.הכעס, הציניות, ההתנשאות הן חלק מהתהליך. רק קבלת הצל מאפשרת הליכה לאור. אשמח להתייחסותך. בכל הכבוד- יוסי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
להסכים להיות בבית הסהר
חנה,
שומרון,
30/11/05 08:10
|
פעם שאלת אותי אם אני מסכימה להיות בבית סהר (במילים אחרות) השתוללתי בכמה שיחות טלפון שהביעו את תמהוני ואת מחאתי. לא ענית על אף שיחה. האם התכוונת אז למה שאתה כותב בסעיף 5?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שחרור
יוסי מ.,
קסריה,
30/11/05 14:33
|
לגביך מה שחשוב הן שאלותיך ותשובותיך . תשובותי לא מענינות. כיום , האם את מסכימה להיות בבית-סהר? האם את מכירה במציאות? זו אחת הדרכים להשתחרר !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה
שירה,
29/11/05 22:08
|
יוסי, תודה על המאמר, ההתייחסות והתרגיל - אני עדיין מעכלת את תחושת ההתבוננות המוזרה שחוויתי בזמן שהצבעתי לעבר פני (; למרות שאני לא בטוחה שהבנתי לגמרי מה היה טיבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דווקא נראה לי שמה שיוסי אמר
גידי,
28/11/05 17:41
|
זה שגם אם אחרים סביבך, ולא את, מקטרים ומקנטרים, את עצמך לא חייבת להיות מושפעת מזה ויכולה להתמקד בתחושת הפלא שבה את נמצאת.
קצת נעלבתי מזה שהבנת שאני מתווכח עם פילוסוף אחר מי יותר חכם :(. חשבתי שזה מעבר לכל ויכוח :) אבל זה כבר עניין משני.
מה שחשוב זה שתראי שיוסי הגיב אלייך במלוא הנימוס והכבוד הראויים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
גידי עוד שאלה
יפעת,
27/11/05 08:07
|
|
 |
10.
יוסי חבל שאין לי כסף לבוא אלך
dafna57,
רמת-גן,
26/11/05 23:52
|
יוסי יש לי הרבה לספר על חיי ומה עברתי ומה עוברת עכשיו,היום יש לי את החופש ששחרר לי האושר,אבל כן אני לא מהעושר לכן אין לי אפשרות לבוא אלך לקיסריה,אם מחקתי את הדמיונות והאשליות ואולי יש לי תקווה קטנה שאולי יום אחד תקשיב לי ותבין אותי.דפנה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כסף ומרחב
יוסי מ.,
קסריה,
27/11/05 05:44
|
אני גר בקסריה ואני מקבל במרפאה בתל-אביב. כסף הוא חשוב [דמים מילה נרדפת בעברית] אבל הוא לא הכל. לא היה אדם שרצה להגיע אלי לטיפול או לשיחה ולא עשה זאת עקב מחסור בכסף. האם את מקשיבה לעצמך? האם את מבינה את עצמך? זאת השאלה החשובה עבורך .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תבונתי מהבנתי ונסיוני בחיי
dafna57,
רמת-גן,
27/11/05 16:19
|
יוסי בוא נראה אותך חי מקצבת נכות ביטוח לאומי ,חוץ מזה אין לי כלום,אם היה לי כבר הייתי באה אליך,ניסים אמון הטהור היחידי שהכרתי במדינה שלנו,אני מקשיבה ואוהבת את עצמי,הבנתי פתח לי את תבונתי שעמדתי בצד והיסתכלתי והקשבתי לעצמי,תודה יוסי שעניתה לי גם לי יש קרובים בקיסריה,יש לי קרובי משפחה עשירים שגם לא תורמים לקרובים שנמצאים בעוני,יוסי מתי תהיה טהור וענו כמו ניסים אמון?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דפנה יקרה
יוסי מ.,
קסריה,
27/11/05 21:40
|
דפנה יקרה, אני שומע את סבלך מתוך חמלה ואהבה . שמח שניסים עוזר ותומך בך. אני לא יכול להיות כמו ניסים מהסיבה היחידה שאני לא ניסים - אני יוסי. נפלא שאת אוהבת ומקשיבה לעצמך. התרגיל בכתבה נועד לאפשר לך גם לראות את עצמך. אודות הכסף הבהרתי בתגובתי הקודמת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון. תודה על עזרה ביום סגריר
זו שנכנסה כרוח,
סערה,
27/11/05 09:40
|
|
 |
למה רוח?ניכנסתי עם הלב הגדול
תרומתי לטוב,
נתינתי בקבלה,
27/11/05 17:29
|
פעם הייתי הקרבה,היום אני כבר לא קורבן.היום אם החלפת החלון תראי אותי באה עם אור ורוח רגוע ושלו.דפנה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דפנהל'ה יקרה
א' סגול,
28/11/05 23:38
|
אל תקחי ללב, וניסים מגיע עוד חודשיים, והכל בסדר..:) את מסודרת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דפנהלה
ההיא,
28/11/05 18:06
|
אולי לא הבנת מה שכתבתי. רציתי להודות ליוסי מ. על רגע של טוב לב טהור. נכנסתי לקליניקה כרוח סערה, גם ללא פרוטה, קיבלתי טיפול וגם חיבוק ותה. יוסי, אני שמחה על ההזדמנות להודות לך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה על התודה
יוסי מ.,
קסריה,
29/11/05 07:18
|
תודה על התודה.התודה האמיתית היא במכתב שאת כותבת לדפנה . את מעבירה הלאה את שקיבלת ולא משאירה זאת רק לעצמך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
אויש קאקו,פילוסוף יקר של המוסר
גידי,
26/11/05 23:43
|
אתה מרשה לאחרים להיות מגעילים אליי אבל לא מרשה לי להיות חצי מגעיל בחזרה ? וזו סיבה מספיק טובה עבורך להיות בעצמך מגעיל אליי למרות שלא הייתי מגעיל אליך ? ובאיזו פאקולטה אם מותר לשאול לומדים להיות צדקנים ומתחסדים כמוך ? מה הסברת לי בזה שהפנית אותי לויטגנשטיין חוץ מזה שהוכחת שאתה יודע לקרוא אבל לא יודע לעבד את הקריאה שלך לכדי הבנה אישית שלך ? ואם הוא אמר אז מה ? ואם קרישנמורטי אמר, אז מה ? אולי הם טועים ?אולי לא הבנת נכון ? אולי שי פילוסופים שאמרו את ההפך ?
אולי אני אפנה אותך לפילוסוף אחר וניתן לשניהם להתווכח במקומנו ?
ההפניה שלך לויטגנשטיין, פילוסוף של המוסר שהיה אדם צדקן מתחסד בלתי נסבל, מאוד מתאימה לך.
אז אם כבר מסתמכים עליו, נראה לי שלאנשים כמוך הוא כיוון את האמירה שלו:'' אל תנסה לחרבן יותר גבוה ממה שפי הטבעת שלך מרשה לך''.
אתה לא חושב ?
ולמרות שאתה יוצא קאקו לא קטן, אני חייב להסכים עם מה שאמרת לגבי הפילוסופיה. לא שאין קאקואים חרטטנים גם בפילוסופיה, אבל המטרה המקורית שלה היא חקירה מעמיקה של החוויה האנושית על כל צדדיה.
אני מקווה שאצליח לעמוד בעונש הקשה שגזרת עליי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גידי
נוגית,
27/11/05 08:22
|
''ויטגנשטיין, פילוסוף של המוסר שהיה אדם צדקן מתחסד בלתי נסבל''-???? מאיפה הבאת את זה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גידי היקר
יפעת,
27/11/05 07:57
|
התרשמתי עמוקות מסגנון כתיבתך החריף.מה דעתך בנוגע לרעיון גילגוליי נשמות וחיים שלאחר המוות.זה מעסיק אותי זמן מה.ואינני מצליחה לגבש דיעה מוצקה בנושא. זה לא שאני מבקשת ממך תשובה. פשוט משהו בדרך בה אתה מתנסח משרה בי ביטחון בנוגע לכך שאכן יש דרך להבין את החוויה האנושית.במימדים יותר רחבים. אני רצינית לגמריי בשאלותיי,יש לי יכולת לזהות אנשים בעליי יכולות פילוסופיות מפותחות.וכפי שכתבתי זיהיתי זאת בתגובותייך. אודה לך מאוד אם תיתייחס לדבריי ברצינות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
התבלבתי, אני כבר לא יודעת מי
יפעת, אופס,
נחש צפע,
27/11/05 19:58
|
אני... הידד...הידד...מרוב חיקויים של דמויות אחרות פה במדור, אין לי כבר מושג מה אני מקשקשת, מי אני ומה אני... אויש... מה זה חשוב אם אני פועה או נוגית או יפעת כולנו נחש אחד גדול מריר וסרקסטי, סימן שאלה נחשי, שכואב לו לראות פירגון, ולכן כל הזמן אומר דבר והיפוכו. מי שעושה איתי שלום צריך לדעת מה המשמעות של של עשיית שלום עם נחש ארסי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
:- )))))))))))))))))
ל"ת
גידי,
27/11/05 14:32
|
|
 |
8.
תיאור כל כך מדויק...
עלית,
כפר חיים,
26/11/05 22:13
|
יוסי, כהרגלך בקודש , הכתיבה שלך כל כך נוגעת בפנים. וכאחת ש''חוותה'' פעם אחת בלבד את דוגלאס , אני רוצה להודות לך שאתה כותב בכזו מסירות ובכזו עדינות, שמזכירה לי כל פעם מחדש. תודה גדולה על הנתינה המופלאה שלך. חיבוק עלית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
גידי הפילוסוף יש לי שאלה אחת
פילוסוף אחר,
26/11/05 14:53
|
פשוטה. לאחר כל התהליכים שתארת והסברת בכזה להט האם היתה לך אי פעם התנסות אמיתית של מה שבספרים שונים קוראים לזה בשמות שונים. אלוהים, אטמן, ברהמן, האחד, האור, אחדות, אין סוף,ריגפה,מציאות, משהוא שעבר בך והותיר אותך ללא מילים רק עם הידיעה הברורה שזו האמת.
לא חשיבה ולא ניתוח פשוט התנסות שלה אין תאור. היתה לך? אני יודע את התשובה, אבל בו נשמע אותה מפיך. כן או לא?בלי ניתוחים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן. עכשיו. הרגע. פעם ראשונה.
גידי,
26/11/05 16:15
|
כשקראתי את התגובה שלך נותרתי עם ידיעה ברורה, ללא מילים, על האמת הפשוטה אודותיך. ממש ככה, בלי ניתוחים. התנסות ישירה שאין לה תיאור.
אם אתה רוצה לדעת מהי, פשוט תשאל אותי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תראה נסיתי לעזור לך למרות שהיו
פילוסוף אחר,
27/11/05 00:58
|
לי ספקות, אז בוא ננסה פעם נוספת. זה די משעשע.
כל המקרה שלך מזכיר ניסיון די ידוע בעולם המדעי שעשו עם חזיר.
מילאו מיכל באוכל והחזיר היה צריך ללחוץ על פדל כדי שהאוכל ישפך לכערת האוכל שלו. הוא למד במהירות ולמעשה למתבוננים היה רושם שהוא מעיף מביטים גאים לסביבה ואליהם כל פעם שלחץ על הפדל וקיבל את האוכל, שבלא ספק היה מטלה אינטלקטואלית נכבדת למדי עבור חזיר.
הוסיפו לזה אלמנט מחשבתי נוסף. הפעם היה צריך לעמוד עם שתי רגליו הקידמיות על משטח, שהיה גורם לפדל המוסתר להשלף ואז ללחוץ על הפדל כדי שהאוכל ישפך לצלוחית האוכל.
גם הפעם הצליח והפעם כולם היו מוכנים להשבע שחזיר כל כך גאה ביכולתו השכלית לא ראו מעולם.
לאחר שלא יכלו לסבול את מבטי הגאווה חסרי ביסוס של החזיר הוסיפו אלמנט נוסף שהיה מוט חימר בצורת סימן שאלה שאותו היה החזיר צריך למשוך בצד המכופף כשאלה כדי שהמשטח יופיע ואז הפדל וכו.
כולם היו בטוחים שיצליח עם סימן השאלה החימרי, לתמהון כולם, נחש מה עשה, נעמד על רגליו האחוריות ונחר נחירות חזיר חזקות ודוחות והתנפל על המדען שהתקין את חימר הסימן שאלה. כך שמיד הפסיקו את הניסוי והחזירו את החזיר למכלאתו.
מוסר השכל שהסיקו המדענים מהניסוי: לא להעמיס מטלות אינטלקטואליות מסובכות מדי על חזיר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חבל שלא שאלת מה האמת שגילית
גידי,
27/11/05 13:32
|
עליך. אולי בכלל זה היה משהו טוב ואתה סתם תוקף. בכלל, נדמה לי ששאלת על חוויות אישיות ולא בדיוק העמסת עליי מטלה אינטלקטואלית, כך שאני די מופתע משינוי הכיוון שבחרת רק כדי שתוכל לבנות רקע סיפורי לקללה לא ממש מתוחכמת. אני מקווה שאוכל להמשיך לסמוך על ליווי קבוע שלך ועזרה דומה מדי פעם.
אולי יום אחד, כשאני אגלה שאתה באמת מנסה לעזור לי, מכל הלב, אני אספר לך על החוויות האישיות שלי. על 12 הבודהיסטוות שמלמדים אותי אישית, אצלי בסלון, על עולם האה-רופה חסר הצורה והשם, ועל הדרך המסתורית שבה הוא הופך לעולם התופעות הנגלה, על שיחות יומיומית שאני מנהל עם פיות זעירות שגופן עשוי מאדי מים בצבעים מרהיבים, על דיונים מבדחים עם גמדי גינה שגופם עשוי כולו מכוח המשיכה, ועל הדרך לפתח כבר היום מצבי תודעה שהאנושות תפתח רק בעוד מיליארדי שנים. כרגע זה מוקדם מדי עבורך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז מה בועז. גמרנו לאפות עוגות
סירנית,
27/11/05 21:02
|
|
 |
יאללה תספר גידי
רואה וזוכרת,
26/11/05 17:12
|
|
 |
נו די גידי
טרנוויסט,
26/11/05 16:42
|
להחזיר בשאלה כאילו , זה פילוסופיה של בית שימוש. כולנו כאן מתות לדעת קצת עלייך. פשטות מתות לדעת קצת על עברך הרוחני. הרי לא נולדת מואר לא? אם אתה עדיין חושב שכן אז אתה בטח איזה טרנסוויסט בודהיסט.בודהיביסקוויט כזה, שאפשר לאכול אותו ואת הפילוסופיות שלו עם איזה מחשוף. לזרוק אותו לאינסוף ולגרום לו לדבר ככה.גידי תתעשט.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה זה
נוגית,
26/11/05 17:04
|
|
 |
זה תוצאה של רשלנות רפואית
גידי,
26/11/05 17:42
|
סוג של טראנסווסטייט שבמקום להסיר ממנו את הרגל האמצעית, עבר הסרה של האונה המצחית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
משפחת לב בהופעה מחודשת
עיתונאי חוקר,
אחר,
26/11/05 18:58
|
איילת וצביקה לב כרגיל בשמות שונים. הפעם עם תגבורת: פועה שהפכה לנוגית, ששכחה שהיא הבטיחה שהיא לא כותבת כאן יותר במדור הזה. פועה כהרגלה להגיד דבר והיפוכו באותו משפט, כתבה לנו גם שכולנו שקרנים פתולוגיים. כנראה שהיא ידעה על מה היא מדברת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה בעצם מנסה לומר שגידי
לב לבייב,
26/11/05 18:39
|
זה תוצאה של רשלנות רפואית סוג של טראנסווסטייט שבמקום להסיר ממנו את הרגל האמצעית, עבר הסרה של האונה המצחית?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
אודות ידידי דוגלאס ...
idit,
26/11/05 12:21
|
thank you so much for the articles. reading them was a most wonderful way to start the day, and the rest of my life. may i remember to remember, when i forget. with love idit
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
הראיה ופרשת 'וירא'
יוסי מ.,
קיסריה,
26/11/05 08:59
|
כרמל ויסמן במאמרה המאלף אודות פרשת 'וירא' מלפני שבוע מביאה היבטים שונים של הראיה. החל בהתייחסות להארה:''אם הארה מוגדרת כסוג של ראייה, פרספקטיבה שבה חווים כיצד הכל קשור לכל אז בוא נתחיל את התרגול במי שהכי קשור אליך,..''. היא ממשיכה ומספרת אודות אברהם '' וירא אליו ה'...וירא והנה שלשה אנשים'' ומסיימת בהזכרת ברכת ''פוקח עיוורים'' של הרמב''ם. בספר בראשית הראייה מוזכרת כאישור לכל אורך תהליך הבריאה : ''וירא כי טוב''. דוגלאס מדבר אודות אותו מנגנון ראייה ומציע תרגילים פשוטים ונגישים להתנסות בו באופן ישיר. זוהי תרומתו הצנועה לאילו המחפשים לשנות את נקודת מבטם למציאות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לחיות עם הזמן
נעמי,
מרכז,
26/11/05 23:58
|
ההתנסות האמיתית היא בתורה לקרוא כל שבוע את הפרשה וחיות עמה. למה לנסוע עד אנגליה כשהכל נמצא אצלנו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל אחד ודרכו
יוסי מ.,
קסריה,
28/11/05 09:11
|
אין לי מונופול על האמת וההתנסות האמיתית. כל התנסות הינה אמיתית. מה שחשוב לי מה עושים איתה . האם הוא עוזרת להיות אדם יותר טוב? הדרך שלי איננה שוללת דרכים אחרות כל עוד הן לא פוגעות באחרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ניסיתי את התרגיל יוסי.
גידי,
26/11/05 11:31
|
תראה, אם אנחנו מונעים על ידי כמיהה חזקה ולא מודעת לחוויה מיסטית עוקפת חשיבה, החשיבה שלנו מספיק מתוחכמת כדי לייצר חוויה דימיונית כזו יש מאין.
אתה רואה בחוויה של הארדינג ''ראיה ישירה של המציאות'' , התנסות ללא הסקת מסקנות.
האומנם ?
האם ניתן באמת לראות שמשהו חסר ללא חשיבה, ללא השוואה למצב אחר, וללא מסקנה ?
ראיה ישירה לבדה יכולה לראות רק את מה שיש ! לא את מה שאין.
כדי לראות את מה שאין (במקרה שלנו להזכירך, מדובר בראש של הארדינג ). צריך להשוות את המצב הנוכחי עם מה שיודעים שהיה או עם מה שחשבו שהיה, ואת זה רק החשיבה יכולה לעשות.
אי אפשר לראות שאין ראש, אם אתה לא זוכר שפעם היה שם ראש, ומשווה את שני המצבים.
הארדינג לא הפסיק לחשוב. הוא רק חשב שהוא הפסיק לחשוב.
החשיבה שלנו היא מכשף רב עוצמה והכישוף החביב עליה הוא חשיבה לא מודעת, שמונעת על ידי כמיהות ורגשות לא מודעים, שגורמים לנו לחשוב שאנחנו מתנסים בחוויה ישירה של המציאות באמצעות ''ראיה'' עוקפת חשיבה.
מה שהוא גילה זה שהעיניים רואות הכל, אך לא יכולות לראות את עצמן.
זו חוויה מרתקת, אבל המושגים שבהם הוא בחר להגדיר אותה מוטעים, ולא ניתן להסיק מהן את המסקנות מרחיקות הלכת שהוא הסיק על הטבע האינסופי של המודעות או על הטבע האמיתי של מי אני ומי אתה, ואפשר אפילו להוכיח את זה בניסוי.
מוכן לנסות ?
עצום את העיניים. וודא היטב שאתה לא רואה שום דבר, כולל את עצמך !
ועכשיו בדוק אם כשאתה לא רואה את עצמך אתה: א. מפסיק להתקיים ? ב. הקיום שלך הופך לאינסופי וחסר גבולות ? ג. שתי התשובות לא נכונות ? ד. רק תשובה ג' נכונה :).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האיטריות על החרסינה
יוסי מ.,
קסריה,
26/11/05 17:06
|
דוגלאס איננו מתיימר להסיק מסקנות , להפסיק לחשוב או לשכנע בצדקתו. הוא משתף את המעוניינים בסדרת תרגילים המאפשרים ראיה יותר גדולה ונרחבת המכילה גם את החשיבה. התירגול איפשר לי לראות בבהירות את ההבדל בין האופן שבו אני מתבונן לבין העולם עליו אני מתבונן ולהכיל את שניהם. באיטליה זורקים את האטריות על החרסינה כדי לבדוק את מוכנותם. כאשר הם מוכנים הם נדבקים לחרסינה, במידה ולא הם נופלים. במידה והתרגילים מדברים אליך - נפלא, במידה ולא- נפלא גם כן. החיים יפים ונפלאים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש חוויה שנקראת Insight
קאקו,
26/11/05 14:01
|
פילוסופים רבים מבדילים אותה מתהליך חשיבה רגיל: ניתן לתאר במילים את הטריגר שלה ואת השינויים שבאים לאחריה, אך לא ניתן לתאר את התהליך עצמו. התהליך מכונה לעתים הארה, קפיצה קוואנטית תודעתית, התגלות וכו'. אתה מתמקד בטריגר שהארדינג תיאר (חוסר היכולת לראות את ראשו)וטוען שזה סך כל החוויה שהוא עבר, בעוד שאני הבנתי שזה בסה''כ התחיל אצלו חוויה הרבה יותר גדולה. הבעיתיות לדעתי נמצאת במקום אחר: הכותב מנסה לגרום לאחרים לעבור את אותה החוויה באמצעות תרגול הטריגר שלדעתי הוא אישי מאוד - להארדינג זה היה ניסיון לראות את ראשו, לשני זה להתבונן בעץ ולשלישי זה למדוט מול הזריחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ההבדל בין הבנה ושינוי
יוסי מ.,
קסריה,
26/11/05 17:16
|
הפילוסופיה עוסקת במילים. חווית ההארה איננה בתחום המילים לכן איננה מתחומו של הפילוסוף המבין החושב והמסיק. חוויה זו היא בתחום העשיה וההתנסות של המיסטיקאים.יש המבינים ויש המשנים. אי אפשר לגרום לאחרים לעבור חויה אבל אפשר לשתף עימו בפשטות, כפי שמשתפים על סרט טוב שראינו . במידה והוא ירצה הוא יעשה את דרכו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פילוסופיה עוסקת במילים?
קאקו,
26/11/05 22:44
|
אני נוטה לא להסכים איתך פשוט כי זו לא מהות הפילוסופיה: פילוסופיה עוסקת בחקר מהות העולם על כל צדדיו, ומי מהפילוסופים העוסק בפירוק התודעה מדבר על אותם שלבים וחוויות בדיוק שמורים רוחניים מזרחיים מדברים עליהם: כל הדברים מוליכות לאותו מקום. ואני לא חושב שקרישנמורטי למשל יכול להיקרא מיסטיקן... בכל אופן זה לא היה עיקר התגובה שלי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תובנה בעברית
גידי,
26/11/05 14:53
|
ומה שיוצר תובנות הוא שינוי בהקשר בין דימויים שקודם לכן הקשר ביניהם היה לקוי ולא מובן. פתאום כל החלקים של התמונה יושבים כל אחד במקומו הנכון ויש הבנה חדשה. לא ניתן להבין ללא דימויים. זו עדיין חשיבה, וכל המילים הגדולות והסנסציוניות מיותרות ומבלבלות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא אמרת כלום
קאקו,
26/11/05 23:00
|
חוץ מלחזור על הטיעון הקודם שלך. לא נותר לי אלא להפנות אותך לכתביו של לודוויג ויטקינשטיין שמבאר על תהליך ה insight כפי שהוא קורא לו, ובו הוא חולק על טענתך בגדול. אני נאלץ להפסיק כאן את הדיון איתך עקב תגובותיך המגעילות והילדותיות לגולשים האחרים. ודרך אגב: תודה רבה על התרגום לעברית, העשרת את עולמי...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קאקו
נוגית,
26/11/05 23:29
|
|
 |
תיאורייה מעניינת
נוגית,
26/11/05 12:54
|
התיאורייה על חשיבה בלתי מודעת.
אבל אולי תוכל גם לבסס אותה יותר ולהסביר למשל את הקצב המואץ מאוד של תהליכי החשיבה הלא מודעים להגדרתך, כמו אינטאיציה ותובנות פתאומיות, לעומת הקצב האיטי והמדשדש של הליכי החשיבה הרגילים? (טוב לא אצל כולם, אני יודעת שאצלך החשיבה מהירה כברק!)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זו אינה תיאוריה ואת יכולה
גידי,
26/11/05 14:21
|
לוודא את זה באמצעות התבוננות בתהליכי החשיבה שלך.
הקצב השונה הוא אבחנה מאוד מדויקת גם אם הכוונה שלך הייתה רק להוכיח שאני טועה. החשיבה פועלת בו זמנית במישורים שונים שלכל אחד מהם יש קצב שונה.
זיכרון, זיהוי, דמיון, וניתוח הגיוני הם רק ח ל ק מהאפשרויות ולכל אחת מהן יש קצב שונה.
כשאת מנסה לנתח משהו באופן מדויק הגיוני ומודע זה תהליך איטי, אבל הוא נשען על היכולת לזכור מושגים מילים ודימויים שהיא באמת מהירה כברק. זו דוגמא לשני סוגי קצב שפעילים בו זמנית.
הקצב השונה הזה אחראי להרבה מאוד טעויות שבהן פעילות של החשיבה מזוהה בטעות כ''ראיה ישירה'' או כאינטואיציה.
את יכולה לפגוש אדם ולחוש באינטואיציה מהירה כברק אנטיפתיה או סימפאטיה חזקות מאוד כלפיו בלי להיות מודעת לכך שמשהו לא ברור בו, כמו הבעות פנים או הדרך שבה הוא משחק בידיו בעצבנות או אורך האף שלו, פשוט מזכירים לך דמות שנואה או אהובה מהעבר הרחוק מאוד.
אלו תהליכי חשיבה לא מודעים שאנחנו בוחרים מסיבות אישיות לייחס אותם לכישורים ''גבוהים'' שלנו רק בגלל ההנאה העצומה שבמחשבה שיש לנו כאלה. אבל הם לא כאלה. וזה לא שלא יכולים להיות לנו, אבל התנאי הראשון שדרוש כדי לגלות אם יש כאלה באמת, הוא להבין קודם כל את כל סוגי הטעויות האפשריות בתחום הזה.
על הערת הסיכום שלך אין לי ויכוח, אבל בשביל מה כל כך הרבה מילים ? היית פשוט יכולה להגיד שאני ענק !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אנחנו נמשיך את הדיון הזה
נוגית,
26/11/05 14:46
|
במקום וזמן אחרים כי הוא לא שייך לכתבה הזו - אף שהוא הרבה יותר מעניין ממנה. עדין, להבנתי לא ביססת את התיאורייה שלך אלא רק חזרת ופירטת אותה. לגבי הדוגמא שנתת- ההשאלה האם אני אוהב או לא את האדם שמולי מתייחסת לרגשות ולא לחשיבה. רגשות אכן מודחקים ונמצאים בלא מודע, ואנחנו מופעלים על ידם אפילו בלי לדעת. אבל תהליכי חשיבה הם לדעתי כן מודעים ואינטאיציה היא משהו אחר. אשמח לחזור לנושא ולפרט את נימוקי בהזדמנות אחרת. והשאלה לגבי המהירות לא נאמרה בהקנטה, תרגע. היא נשאלה ברצינות ולא קיבלתי עליה תשובה: איך אתה מסביר את הקצב השונה? אבל תענה לי בפעם הבאה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ברור שכן טיפשון
טרנסוויסט,
26/11/05 16:31
|
חווית פעם משהו שלא יכלת להסביר במילים מה הוא? הרגשת דברים חזקים הרבה יותר מכול רגש שאתה מכיר? אם כן יש כאן על מה לדבר אם לא אתה עוד קשקשן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את יכולה לאהוב או לשנוא
גידי,
26/11/05 16:22
|
בלי דימויים ובלי זיכרונות ? חשיבה אינה רגש. זה ברור. אבל יש בכלל רגשות שאינם תלויים בדימויים וזיכרונות ? את יכולה לענות לי בפעם הבאה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זו לא תאוריה
יוסי מ.,
קסריה,
26/11/05 14:03
|
|
 |
4.
איזה בולשיט..
נוגית,
25/11/05 11:50
|
מה, כל אדריכל מובטל נהייה מורה רוחני??ואללה יופי...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נוגית זו פועה או איילת ?
ל"ת
?,
26/11/05 18:25
|
|
 |
אז פועה זו נוגית?
רגע רגע,
26/11/05 19:58
|
וזו צביקה לב? וזו אנדרו-לינפושה? וזו איילת ? וזו נופר האמיתית והמתחזה? וואו, הפועה הזו! לא להאמין איזה מותג!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן, פועה זו נוגית.
ל"ת
רגע,
26/11/05 20:17
|
|
 |
פועה היא לא נוגית
יודע,
26/11/05 20:26
|
|
 |
פוגית אני גאה בך
גידי,
26/11/05 12:14
|
אף פעם אל תאמיני לגברים שמדברים בלהט על הארה, על המשיח, או על מצבי תודעה גבוהים. כולם רוצים ממך רק דבר אחד..... אם תרצי נוכל לדון בעניין לעומק על כוס קפה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ועוד משהוא קטן..
נוגית,
26/11/05 12:44
|
גם אלה שלא מדברים איתי על תודעה גבוהה והארה רוצים ממני רק דבר אחד אבל לפחות עם הראשונים השיחה קודם מעניינת..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גידי , איש מערות שלי,
נוגיתי,
26/11/05 12:41
|
|
 |
פועה הנוגית, את שפלה ומכוערת
!!!,
26/11/05 18:33
|
|
 |
האמת שבלילה אני גם
:)),
26/11/05 19:25
|
רוצחת ילדים ושותה את דמם..יאמי יאמי..כמה שאני מגעילה שפלה ואיומה!!!! :)))))
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עד עכשיו היה נחמד ומשעשע
גידי,
26/11/05 12:48
|
|
 |
גידיגידיגידיגידי,
נוגית,
26/11/05 13:41
|
אתה באמת צריך לבדוק ביסודיות את הנטייה שלך להתנחמד רק כדי להתנפל מייד באגרסיביות מיותרת. כמניפולציה זה מיצה את עצמו וכקו אופי זה דורש חקירה יסודית.
אל תהיה כל כך על המשמר. לא כולם אויבים שלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה אתה כל כך היסטרי?
נוגית,
26/11/05 17:10
|
איזו מלחמה ''חירחרתי'' במה שכתבתי לך ובין מי למי? בסך הכל ניסיתי להתבדח איתך קצת.
הבעייה איתכם, אנשי המיינד היא שאתם לוקחים את עצמכם ברצינות תהומית. בסה''כ אמרתי שאתה גדול בקריצה והלצה וראה איך למעלה אמרת את זה בעצמך. צא מזה אתה, בסך הכל בדיחה, לא מלחמה ולא בטיח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תפסיקי להיתמם בבקשה
גידי,
26/11/05 14:37
|
החלק בך שמחרחר מלחמות אומנם לא כוון אליי אלא לצד שלישי שאני מחבב מאוד. אין הבדל מבחינתי. אולי את צריכה חקירה יסודית בשביל לראות את זה. אחרים תופסים את זה במהירות הברק. צאי מזה ודי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אלפנטשיט
יוסי מ.,
קיסריה,
26/11/05 02:13
|
יש בולשיט ויש גדול ממנו- אלפנטשיט.האם ניסית את התרגיל?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם אדריכל, גם קומיקאי
נוגית,
26/11/05 08:53
|
וגם מורה רוחני..
נוגית מתרשמת..
(אבל סינפלד וקרישנמורטי לא מרגישים מאויימים)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה הבעיה שלך ?
נוגט,
25/11/05 13:41
|
ומורה רוחני מובטל לא יכול לבנות בית ? בעצם לא. וואלה את צודקת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
במצרים העתיקה
יוסי מ.,
קיסריה,
26/11/05 08:07
|
מי שיועד לרוחניות/כהונה היה חייב לעבור הכשרה של רפואה ןלפני כן חניכה לאדריכלות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
תלוי מי מסתכל ותלוי מאיזה חלון
dafna57,
רמת-גן,
24/11/05 22:39
|
כל אדם רואה דבר אחר,רק אם אנחנו עם כאלה שיש להם את אותם ההרגשות האמונות אז רואים אותו דבר,יש כאלה שגם רואים בצבע אחר,מהיום שלימד אותי ניסים אמון איך לנקות את מחשבותי אני רואה רק את המציאות ,מאז בהווה שלי יש מלא דברים נהדרים כי אין לי כבר אשליות,תודה יוסי אני חושבת שגם התרגיל שסיפרת יכול לעזור שנראה את האמת של החיים.דפנה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תירגול ומחשבה
יוסי מ.,
קיסריה,
26/11/05 02:09
|
במידה והתרגיל נראה לך ,עשי אותו.הוא לא נועד לחשיבה אלא לראי. האם הראיה קשורה בהכרח לרגשות ואמונות?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פעם אמונתי היה מראיה וידיעה
dafna57,
רמת-גן,
26/11/05 23:46
|
יוסי את הרגש נעלתי מילדות,האמון שלי וגם האהבה היה מראיה ,הקריאה בספרים ובעיתונים היה רק אשליה,היום שהבנתי מלמידת מדיטציה אצל ניסים אמון כבר הראיה לא חשובה כמו הרגש,הראש נתן לרגש לפעול כך נוצר איזון בין השכל לרגש,האמון שלי בתקופה הזאת מניסיוני בחיי ועברתי באמת פי 100 מכול אחד מסבל,היום באמת עם התבונה שלי יש לי חיים ללא טעויות,את התרגילים שלי אני משתדלת לקיים,יוסי תודה לך שיש לך תשובה שנותן לי תרגיל לעצור המחשבה,''אצלי יכול להיכנס רק עורב-לבן''.יוסי תודה שוב יש לי כמו שאני מחייבת את עצמי לעצור מחשבה מחויבותי להגיד תודה לך שחזרת אלי.דפנה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
מכיר את דורון נבון?ד''ש חם מאד
מ=י,
24/11/05 22:28
|
|
 |
דברים שרואים מכאן ,רואים משם
יוסי מ.,
קסריה,
26/11/05 08:15
|
ד''ש חמה גם לך. הרי הדברים שרואים מכאן ,רואים גם משם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה באמת או סתם איזה התחכמות?
ל"ת
מ=י,
26/11/05 10:46
|
|
 |
זה באמת
יוסי מ.,
קסריה,
26/11/05 11:45
|
דורון שלום, הכרתי דורון נבון שעסק באומניות לחימה, בשיטת פלדנקרייז ושאמור להיות כיום ביפן. האם זה אתה? אנא התקשר אלי ולזוגתי איריס אותה הכרת בזמנו 04-6262022
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יוסי אני לא דורון, חשבתי שאתה
מ=י,
26/11/05 14:42
|
פוגש אותו כיון ששניכם עוסקים בפלנדקריז. למדתי אצלו אומניות לחימה. לא ידעתי שכעת הוא ביפן. השפיע עלי רבות, מאד אוהב אותו. תודה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
הארדינג לא גילה שאין לו ראש
גידי,
24/11/05 21:38
|
גם אם זו הכותרת הסנסציונית שהוא בחר להכתיר בה את הגילוי שלו.
אפשר להבין אותו. תשוקה עצומה להתנסות מיסטית, מסעות להימאליה, וכלום. קל להתפתות לקחת התנסות קטנה, לא לנסות אפילו להבין אותה במלואה, ולהפוך אותה מיד לחוויה מיסטית משנה חיים.
והשלב הבא הוא כמובן שלב ההגשמה. אוספים תלמידים ומתחילים בהוראה רוחנית על טבעה האינסופי של המודעות וטבעם האשליתי של המושגים.
אולי המודעות היא באמת אינסופית, אולי לא, אבל זה לא מה שהארדינג גילה.
כל מה שהארדינג גילה, זה שהעין אינה יכולה לראות את עצמה. לעין אין מודעות עצמית ולא יכולה להיות לה.
כחוויה אישית זה גילוי מרתק, אבל הדרך מכאן ועד הסקת מסקנות לגבי העצמי, לגבי העולם, ולגבי טבע המודעות עדיין רחוקה מאוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נעשה ונראה
יוסי מ.,
קיסריה,
26/11/05 02:04
|
האם ניסית את התרגיל המוצע בכתבה? מה ראית? התרגיל מכוון לעבר התנסות הישירה של המציאות ולא לעבר ההבנה .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מבין שהיית איתו שם
ל"ת
ק,
25/11/05 22:49
|
|
 |
נראה לי שהמסקנה מתוך המאמר
נייטרלי,
26/11/05 00:02
|
|
 |
השינוי
יוסי מ.,
קיסריה,
26/11/05 02:47
|
|