 |
8.
ואהבת לרעך כמוך - 'רוח האמת'
תוהה לא רוחני,
10/11/05 07:50
|
מכיוון שכל מחשבה היא חומר כל אשר הכותב מדווח עליו הוא מחשבות שונות של אנשים שונים שניסו לתייג את המושג 'רוח' באמצעות מחשבה שהיא חומר בפני עצמה, זה שאמרו כך וכך אותם הוגים זה לא אומר שיש בכך שמץ מן האמת. הדבר הכי רוחני בניו-אייג' הוא ההבנה שכולם ניסו לדבר על האמת, וזה מה שעולה מהעידן הנחמד הזה. רוחניות נמדדת באהבת לרעך כמוך ורוב ה'שיטות' שכפי שהוא מגדיר אותן מדברות על זה. משפט זה דווקא היה מאוד חסר בתקופת ימי הביניים שבה מעט מאוד אנשים אהבו אחד את השני, ודווקא היום ניתן לראות את זה קורה בין אנשים ממסורות שונות ומעדות שונות וממקומות שונים יותר מתמיד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
גם האלקאידה השתמשו באינטרנט
דיתה,
דור,
09/11/05 20:03
|
אהוד כל הכבוד על כשרון הכתיבה. גם אני בהחלט לא בטוחה שדור הניו אייג' אכן עוסק ברוח, אבל מכאן להגיד שעולמות נרחבים ועמוקים כזן וויפאסאנה גם שומשו למטרות של עריפת ראשים... זה כמו שעכשיו יאמרו שהאינטרנט משמש את הטרור למיניו.. כן, דברים שנוצרו לחיוב ולטובה עלולים להיות משומשים גם לרעה.. זה טבעינו האנושי. ולאו דווקא משהו על השיטה עצמה.. אולי על המסע הארוך והמחויב שאדם כדאי לו שיקח לכשהוא מבקר בעולמות הרוח, כי אחרת היא עלולה לטעות.. ומשל הפרדס הידוע מהיהדות נכון לכאן. אמונותינו לא אוהבות להשתנות כל כך מהר.. ואפילו שהבנותינו נגעו בשמיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
אתה ממהר לשפוט
פועה,
08/11/05 23:55
|
הניו אייג עדין בחיתוליה. עם הזמן יקומו לה הוגים רציניים שיקדמו במשהו את ההבנה בנושאים רוחניים. מסכימה איתך שזה חסר, אבל זה יקרה. תן לזה זמן. אבל מה שחשוב יותר- ככל שהיא תלך ותתעצם, וזה יקרה, היא תציב- גם בעולם המערבי חילוני- את ההתעוררות הרוחנית כיעד לא פחות חשוב מאשר צבירת רכוש והיתרות בחשבון הבנק. כשחצי עולם מערבי חי על פרוזאק יש צורך ברוחניות שתמלא את הואקום שנוצר אחרי שקיעת הדתות הגדולות, וזה יקרה, כשהמערב לא רק יאמץ את תורות המזרח אלא גם ישכיל לייצר סינטזה שתובלי למשהוא חדש. ולגבי האנשים עצמם, לא הבנתי את הטיעון שהם ''חומרניים''. ברור שאנשים ובינהם אנשי התנועה עדין לא מפותחים רוחנית- לכן בדיוק יש צורך ומקום בתנועה הזו. סבלנות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ובמורים כמוך ..יש גם צורך??
ל"ת
או שאפשר,
לוותר,
09/11/05 07:28
|
|
 |
אפשרויות
בוקר טוב,
09/11/05 10:00
|
לדוברים את עצמם בכנות תמיד יש מקום. קל לשמוח בזה, נסה ותהנה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה יכול לוותר.
ל"ת
פועה,
09/11/05 09:02
|
|
 |
5.
קראתי את מאמרך
המבקר,
08/11/05 16:21
|
אין שום קשר בין הדיון במושג הרוחניות הארוך והמיגע לבין מסקנותיך. היחיד שמשתמש ברוחניות להשגת מטרות גשמיות זה אתה והוכחת זאת במאמרך. היחידים שמנסים לקשור את מגוון התופעות שסקרת למושג אחד בשם ''ניו אייג'' אלו אנשים מסוגך שרק מחפשים קידום גשמי וכו דרך זה. תתרגל ויפאסנה פעם אחת ותבין הרבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לפחות 2 ויפאסאנות
ברברה אלה,
08/11/05 18:01
|
|
 |
חשבתי כבר שאת בחו''ל, טוב שחזרת
מישהיא מיפעת,
09/11/05 02:02
|
|
 |
4.
לא כל כך מסובך
י,
08/11/05 16:13
|
למה ''עידן חדש'' ומדוע ''מהפכני''?
משום שאל מול כל ההגדרות והחלוקות של חומר ורוח (כפי שמתואר בכתבה), ובעיקר המאוחרות שבהן, הסתמן בדורות האחרונים נצחונו המוחלט של עולם החומר.
בכל דור הופיעו תגליות חדשות, אשר בהדרגה, סיפחו תופעות שנחשבו עד אז ל''רוח'', אל הקטגוריה של ה''חומר''. העולם נתפס יותר ויותר כמיכניסטי. שיטות ודתות ישנות, יחד עם ההסברים והתובנות שלהם, שהובסו בפני הקידמה, נזרקו לפח האשפה. אם נותרו עדיין תופעות שלא ניתן להן הסבר, זה נראה רק עניין של זמן.
בתפיסה המערבית, היה זה נצחון מוחלט וסופי.
ואז, מסתבר שהדברים אינם בדיוק כל כך פשוטים. והתשובות לא בהכרח מספקות ומשכנעות. והדרך החדשה אינה מספקת תחליף ראוי לכל מה שנזרק לפח.
לכן, דברים נבחנים מחדש. לכן הרוח שוב מרימה את ראשה. לכן יש כאן שנוי כוון ותפנית. לכן היא מהפכנית. לכן יש כאן עידן חדש. בלי קשר לתכנים ולשיטות. העידן החדש הוא אנטי תיזה לעידן הישן, המיכני, החמרי, והוא לא זקוק לשום הגדרה אחרת.
ואם לא היה מסתבר שלאקמול, כמו לכל תרופת פלא אחרת, יש תופעות לואי, ויש מחיר, לא היו פונים חזרה לעשבי מרפא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכים מאד עם התגובה
ל"ת
עמי,
09/11/05 21:45
|
|
 |
כל הכבוד חכם מאד.כן ירבו
בועז@לב,
ת.א.,
08/11/05 17:46
|
היה תענוג לקרוא, ומה שיותר חשוב לקרוא לפני שכל מזהמי המדור יופיעו ויתנפלו. תודה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בטח..הם עדיין עסוקים בכתבה
אש,
בהיכל,
08/11/05 18:54
|
|
 |
3.
ארוך מדי
במבו-שמוליק,
08/11/05 15:58
|
יש כאלה שעובדים בעבודה אמיתית, ואין להם זמן לקרוא כל כך הרבה שורות. לצמצם, לצמצם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הם עסוקים.........
אור,
08/11/05 20:03
|
|
 |
איווה!
ל"ת
ברברה אלה,
08/11/05 18:02
|
|
 |
2.
ראייה צלולה ועמוקה.
בר,
08/11/05 14:15
|
הניו אייג' הפך למעוז השטחיות, והרוחניות שבו היא רק חומרנות מוסווית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
רוח וחומר
סוסון-ים,
08/11/05 13:55
|
הכותב שכנראה מגיע מתחום היהדות הדתית מתעלם מכך שהרבה זרמים רוחניים שהוא משייך לניו אייג' מתרכזים במהותם סביב תרגול מעשי כאן ועכשיו ולא בדיונים עמומים, או ''בשאלות הגדולות של החיים - מי אנחנו, לאן אנחנו הולכים ובשביל מה זה טוב.'' לזרמים האלה הדיונים המטאפיזיים הם משניים או אפילו מסיתים מהדרך הנכונה. אורח חיים נכון לפי תפישות כאלו לא יכול להיות מנותק מעיסוק בגופני, בבריאות, במזון, ובסגנון החיים. כי הדרך היא לא בריחה מהחיים אל עולם נשגב, אלא להתמודד איתם תוך צבירת חוכמה והשתחררות מסבל.
זה שתחת המושג החדש של רוחניות יש גם הרבה בולשיט, עדיין לא הופך את כל ה''רוחניות החדשה'' לכזו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יהודי דתי ?
בר,
08/11/05 15:23
|
אם הכוונה לויפסנה, אז הכותב לא הכליל אותה בבולשיט האמור לעיל. הוא אמר שניתן גם לתרגל אותה כהתעמלות פסיכולוגית ללא קשר לזרם החשיבה שממנו היא נובעת ונתן דוגמא יפה מאוד על הכיוון שאליו הובילה גישה כזו בחיי הסמוראים. הויפסנה דווקא צמחה מהשקפת עולם עמוקה מאוד ששאלה מי אנחנו לאן אנחנו הולכים ובשביל מה זה טוב. התעלמות מזה באמת הופכת אותה לסתם התעמלות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רוחניות
סוסון-ים,
08/11/05 17:27
|
אם אתה מזכיר ויפאסנה, אז לא ניתן לתרגל אותה בניפרד מהקפדה על התנהגות מוסרית (sila). ואם אתה קורא לסיבות שהביאו לצמיחת הויפאסנה, שאלות על ''מי אנחנו, לאן אנחנו הולכים, ובשביל מה זה טוב'' אז אני מסכים איתך בחשיבות של שאלות כאלה.
אבל אני מתרשם שהכותב רואה בתרגול מעשי משהו נחות - ''התעמלות פסיכולוגית'' למען ''מטרות ארציות''. כי הוא ''ללא שום התייחסות לאיזשהו היבט דתי, מיסטי או מטאפיזי.'' אם אני מבין אותו נכון, הכותב רומז שרוחניות גבוהה היא לימוד של מיתולוגיה מסוימת על אלוהים והנשמות או דיונים מטאפיזיים על מהות הרוח בנוסח הפילוסופיה היוונית.
אני טוען שאין דבר כזה לא לתרגל למען מה שהוא קורא לו 'שיפור ההרגשה' ואין בזה שום דבר פחות רוחני. כל דבר שאנחנו עושים בכל תחום הוא בסופו של דבר למען שיפור ההרגשה שלנו.
הגב לתגובה זו
|
|