 |
10.
אם בא לכם להתחיל בקטן...
שני,
מרכז,
15/11/05 03:32
|
עשיתי ויפאסאנה פעמיים, וקראתי פעמיים את הספר''אומנות האושר'' של הדלאלאי לאמה וד''ר הווארד ס' קטלר, חבר בארגון האמריקאי לפסיכיאטריה ולנוירולוגיה ומטפל. מובאות שיחות עם הדאלאי לאמה והרצאות, וגם שם עומדים על הקשר שבין הפסיכולוגיה והפסיכואנליזה לבין הבודהיזם. מאוד מעניין, ויכול לקדם אותנו לקראת האושר. מי ייתן וכולנו נהיה מאושרים :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
הנושא טופל בעבר
ההיסטוריון,
10/11/05 13:38
|
ביון עצמו היה בודהיסט (לטענתו) כך שהחיבור מתבקש ואיננו הראשון בתחום. כל מי שעוסק בפסיכואנליזה מכיר נושא זה היטב ויש עשרות ספרים בנושא (אם כי רובם לא בעברית).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
נהניתי מכל רגע
טל,
רמת גן,
09/11/05 00:14
|
למרות השעה המאוחרת כתבה מרתקת, ובהחלט יהיה לי על מה לחשוב לפני השינה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
האם באמת משהו הצליח לקרא את זה
ל"ת
נבער בלי דעת,
חיפה,
07/11/05 20:41
|
|
 |
צריך קצת רקע בבודהיזם
שי,
09/11/05 10:52
|
|
 |
את המאמר?
נ.צ,
08/11/05 13:18
|
או את הספר? הספר אכן קצת קשה לצליחה. המאמר יחסית כן
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
מרתק ומחכים. תודה.
ל"ת
בני,
07/11/05 12:48
|
|
 |
5.
בודהיזם ופסיאנליזה- נושא מרתק
פועה,
07/11/05 10:35
|
את ביון איני מכירה אבל את פרויד ולאקאן ואת הפסיכואנליזה כשיטה אני מכירה מצויין. פסיכולאנליזה יכולה ל''עשות סדר'' באגו: היא יכולה לשחרר טראומות מודחקות שגוזלות אנרגייה רבה ומנתקות אותנו מהרגשות האמיתיים ומעוותות את תפיסת העולם שלנו. אני בספק עד כמה באמצעות מדיטציה בלבד ניתן באמת להגיע למקומות ההדחקה הטראומטים העמוקים ביותר שלנו. גם כשאין טראומות מודחקות או בעיות פסיכולוגיות דוחקות הפסיכואנליזה היא שיטה מצויינת להעמקת המודעות העצמית. מי שטורח ומשקיע את הזמן הרב, (לפחות פעמיים בשבוע במשך שנים ארוכות) והממון הרב בתהליך והיה לו מזל למצוא פסיכואנליטקאי חכם וטוב יהיה בסופו של התהליך בעל מודעות עצמית גבוהה במיוחד, הוא יכיר את עצמו ואת עולם הפנטזמות שלו ביסודיות, הוא יבין נכון יותר את המציאות, את ההשפעה של הלא מודע עליה ואת היותו כוח יוצר מציאות, יבין אחרים וכו'. אין ספק שלבחינת עצמך בלווית אדם חיצוני ומהימן יש יתרונות עצומים על פני בחינת עצמנו בכוחותונו אנו בלבד. דברים שרואים משם לא רואים מכאן. היא גם תפתח דיאלוג פנימי שימשיך מחוץ לשעה הטיפולית שזה בעצם גם מה שעושים במדיטציה. והחשוב מכל- בעיני- אם המטופל סקרן, הוא ילמד את השפה של הלא מודע שהיא השפה של המופלא. שפת החלום - שפה פונטית סמלית וכו' היא גם השפה בה מתקשר איתנו המופלא ואם נכיר את חלומותינו ואת שפתם היטב נדע להבין נכון גם את האותות שהעולם נותן לנו.
אבל הפסיכואנליזה אינה יכולה להעניק משמעות. אחרי כל החקירה הפסיכואנליטית, אחרי שהתמודדת עם כל הבעיות הפסיכולוגיות וסידרת את חחיך למופת- עדין החלל שבפנים ימשיך להציק לנו ויגרור לסבל איום עד אשר נמלא אותו במשמעות. ולמשמעות אפשר להגיע אחרי שמסיימים לטפל באגו ומתחילים ''לפרק'' אותו . חוץ מזה יש משהוא מאוד לא מעצים בהיזקקות שיוצרת הסיטואציה הפסיכואנליטית. התפתחות רוחנית דורשת עוצמה עצמאות מחשבתית אי תלות ואי הצמדות ועוד דברים שנפגעים כתוצאה מהטיפול ומההזקקות המתמדת לאחר ומהשלכת הפנטזמות שלנו עליו..פסיכואנליטקאים רבים גם לא יכנסו עם המטופל שלהם לחוויות רוחניות ויאמרו שהן מחוץ לתחום החקירה בטיפול. הפסיכואנליזה שמנסה לקבל הכרה בה כמדע מתכחשת גם לצורת החשיבה המאגית, אף מזלזלת בה (פרויד ראה בה חשיבה פרימיטיבית) וגם רואה בה מקור לתסביכים מיותרים. לכן מיסטיקנים ימצאו עצמם בבעייה אם ירצו להביא את תפיסת החיים שלהם אל הטיפול הפסיכואנליטי ולהעזר בו לחקירת חוויותיהם. לסיכום- מי שיכול להרשות לעצמו- בכייף. לזמן מוגבל מאוד זה יכול לעזור ולחזק. מומלץ גם למי שסובל מבעיות פסיכולוגיות. כדרך חיים ותפיסת עולם- לא. זה לא הענין. ממש לא. את האושר אין מה לחפש על הספה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
באשר למדיטציה והתבוננות אמיתית
שני,
מרכז,
15/11/05 03:41
|
הייתי ממליצה לך להיכנס לאתר של הויפאסאנה בישראל שכתובתו www.il.dhamma.org ולהתרשם מתורת הויפאסאנה, שנועדה לשחרר כל אחד ואחד מסבל. ההתבוננות העצמית של המודט, בעת הקורס ולאחריו, הינה כה עמוקה, וזאת אומר מניסיון של שני קורסים, דרכי עוד ארוכה, אך ה''תת מודע'' כפי שפרויד מכנה אותו, מתבטא ביתר שאת ועולה לשטח ועל המודט להתבונן בו ולראשונה בחייו - לא להגיב לו, וזה, על קצה קצהו של המזלג - חלק עיקרי בטכניקה הנפלאה הזו להשתחררות מהסבל ומהקשרות והגעה לאיזון פנימי אמיתי, בד בבד עם מציאת תכלית הקיום, ''הריק'' אותו תיארת. מומלץ בחום, זו האמת בעיניי. ומי יתן וכל יצור חי בעולם ישתחרר מסבל ויהיה מאושר. :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פועה מה פירוש השם, למה ניתן לך
רינת קאסטאנדה,
08/11/05 08:39
|
או למה בחרת אותו, פה יש הרבה שחושבים שאת זה לינפושה, כיון ששניכם פרובקטביים, מלאי בטחון עצמי, בעלי יכולת ביטוי מענינת, בעלי רעיונות מקוריים. לדעתי את לא הוא, אולם השם קצת מעורר תהיות אם לא חשד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אנשים, מה עובר עליכם פה??
פועה,
08/11/05 10:51
|
תרגעו, אני לא לינפושה מתחזה והאמת שהצורך בכל משחקי המחבואים האלה זר לי..
ולמה פועה? סתם זה השם ש''קפץ'' לי לראש כשנכנסתי- היישר מהלא מודע. אין לי מושג למה וזה גם לא מעניין במיוחד לדעתי.. מה רע בפועה??שם חמוד לדעתי, לא?
אפילו חשבתי על שם משפחה מתאים- דב. ביחד אנחנו פו-עה-דב..:)
בכל מקרה תנוח דעתכם- זה לא שמי האמיתי אבל אני גם לא לינפושה.
וחוץ מזה אני גם לא מסכימה שאני פרובוקטיבית פה...אני ממש מאופקת יחסית...:)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ברוכה הבאה
י,
08/11/05 13:09
|
יש כאן במדור היסטוריה והיסטריה, ובאמת חסר כאן צוות קבלת פנים, שילווה את המצטרפים החדשים ויסביר להם הכל.
בקרוב תלמדי את כל מה שראוי לדעת. את לומדת מהר.
את מבינה בעצמך מה הם הדברים החשובים. השארי אתם. והעקר, השארי אתנו.
אגב, פועה-דב הייתה אשתו של מלכיאל זוארץ ז''ל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה י'
פועה,
08/11/05 22:40
|
ובקשר לפועה דב- זוארץ, כנראה על זה נאמר : ''ובאתי על הרעייה''... :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
י, האם תסכים לעמוד
מחלקת חדשים,
מדור קב''פ,
08/11/05 15:46
|
בראש צוות קבלת פנים? אתה המתאים ביותר
28 אלף ש''ח לחודש ברוטו + תנאים + מצנח זהב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה זה כאן החיסול הממוקד הזה ?
סוזן,
07/11/05 23:33
|
לכל ה: סובלת/מאושרת , נמרוד, ושאר המשמיצים !
מה זה ???
תרגעו
אנחנו במדור הרוחניות
בהצלחה לכם עם ה''רוחניות''..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האם פועה
סובלת,
07/11/05 13:40
|
|
 |
מי זה הלינפושה הזה??
פועה,
07/11/05 17:05
|
צ'טערת, אני חדשה פה וטרם הכרתי את ''לינפושה''.. אנא פרטי ונמקי..
מהרגע שנכנסתי לפה מדביקים לי תוויות. בהתחלה קבעו שאני איילת (לכבוד לי) ועכשיו צץ ''כוכב'' חדש..אבל זה דווקא כייף לי האשלייה הזו שהתרביתי ושוכפלתי לאחרים, שינוי מרענן מאוד עבורי..:(
וחוץ מזה, תעשי לי טובה, תבחרי ניק אחר, את לא יודעת ששמות קובעים מציאות? משהו כמו ''סובלת בעבר מאושרת ממש עוד רגע'' או ''מאושרת בהתהוות'' יעשה לך טוב. :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודקת
מאושרת,
07/11/05 18:10
|
צודקת לגבי הסובלת. זה היה באווירה הבודהיסטית ששורה כאן במאמר. לינפושה הוא אחד המגיבים הכי מרכזיים כאן. את עוד תכירי אותו. לינפושה היה שמו הראשון ומאז הוא כמובן מחליף כל הזמן שמות. תגובותיו ארוכות, חדות, כתובות בבהירות רבה וחכמות. לפעמים גם קצת מרושעות. בקרוב תכירי אותו. בך זיהיתי את כל יתר התכונות, חוץ מהמרושעות. שלך, המאושרת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בקרוב תכירי?
נמרוד,
07/11/05 19:44
|
שכחת להזכיר, מאושרת,כי לינפושה הוא זה שהתקיף את פועה בשמות שונים ובמרושעות מרגע שנכנסה לכאן, לעג ל''רדידותה'' ''טיפשותה'', ניסה להמריד אחרים נגדה, טמן לה מלכודות מיתממות, הציע לה ללמוד צניעות, כינה אותה קיפוד, אמר שהיא ואיילת זאת אותה תבנית של אלוהים העצלן ונעץ סיכה חדה ושפלה בכל תגובה שלה כמעט.
פועה - נא להכיר את מי שמתקיף אותך, מאסטר לינפושה הטיפשי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ממש פאנטום האופרה..:)
פועה,
07/11/05 21:09
|
לינפושה, זה נכון? אתה זה כל ה''רעים רעים''?? צא מזה, מה עובר עליך..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
:)
ל"ת
פועה,
07/11/05 18:51
|
|
 |
סובלת, למה את מעליבה את פועה?
ל"ת
לינפושיכס,
07/11/05 14:14
|
|
 |
תודה פועה
ל"ת
ג.,
07/11/05 13:30
|
|
 |
4.
תודה
ערן,
טאוס,
06/11/05 23:53
|
תודה על כתבה מעניינת. נהניתי. אני, בדומה לדפנה שמעליי, התנסיתי גם כן בטיפול אצל פסיכלוג מספר שנים במקביל לקריאת ספרים כאלה ואחרים - הן בודהיסיטים (''אמנות האושר'' דאלי לאמה) והן פסיכולגיים (''כוחו של התת-מודע''), ואני יכול רק להעיד על עצמי, שנמצא במקום מושבו של נסים אמון - שמגיע מהתחום הזני - שהוא יותר נכון לי ובעיקר מלמד טכניקות שהם פשוטות וישימות, בלי יותר מידי ניתוחים על מה היה ולמה - פשוט כאן ועכשיו! ולאט לאט אני מרגיש שאני מתקרב אל החופש האמיתי שלי. ממליץ בחום.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
אפיטייזר
בודהיסט,
06/11/05 19:46
|
הספר מאוד קשה לקריאה. התחלתי ולא צלחתי. אולי הוא מיועד יותר למטפלים, דוגמת הכותב. בכל מקרה, נהניתי מהמאמר, שהיה אפיטייזר חביב לנושא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
מעניין
נעמה,
06/11/05 19:41
|
|
 |
1.
לאחר טיפול במערב עברתי למזרח
dafna57,
רמת-גן,
06/11/05 19:29
|
שרציתי שלנות עצמי ואת חיי קראתי ספרים,בהתחלה מהמערב ארה''ב הסופר פסיכולוג וויין דייר,ריצ''רד בך(השחף-האחד)וכו'',גם ישבתי בשיחת טיפול עם פסיכולוג,אבל לא היגעתי להרגשה טובה,אז עברתי לקרוא מזרחי,המטפל ניסים אמון מתורת הזן לימד אותי איך לצאת לגמרי מהסבל,בתקופה הזאת אני חיה בחופש גדול ויש לי אושר,אבל אני לקחתי מהמערב מה שמתאים לזמן הזה,מהמזרח גם וכבר אני לוקחת ידיעות מהצפון והדרום,טוב לי כי אני במציאות.דפנה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טוב לדעת
ערן,
טאוס,
06/11/05 23:55
|
כי יש רק רגע אחד שחי ולא מת.... תמשיכי לחיות במציאות לעולם אל תוותרי למיינד שלך. שאי ברכה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ערן תודה אני חיה בהווה בלבד
dafna57,
רמת גן,
08/11/05 09:53
|
ערן טעיתי בהדפסה מתחיל כך: שרציתי שלנות,זה הטעות זה המילה:שרציתי לשנות המיינד שלי זה נשמתי והוא מאושר ערן האושר בא לי מהלימודים שלי אצל ניסים אמון ,ממנו למדתי איך לצאת לחופש,חבל שאני לא יכולה להגיעה לטאוס,אם הייתי יכולה להגיעה הייתי נשארת לגור שם.דפנה
הגב לתגובה זו
|
|