 |
23.
פגיעות
יונתן,
05/09/06 17:56
|
The differences between us and the changes that face us reveal physical and emotional expressions of vulnerability.
Even if we avoid ourselves or wear masks, vulnerability won't vanish.
If we have feelings for something or someone our vulnerability rejects or connects with its/his vulnerability.
If we increase or decrease from the degree of vulnerability, we harden or soften.
Vulnerability is common to us and splits us apart.
Polarizes relationships between us and the rest
.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
תמים תהייה עם ה' אלוקיך
AVIVA,
08/11/05 21:09
|
מה עם ''תמים תהייה עם ה' אלוקיך''? אינני מתיימרת להבין את הפסיכולוגיה האלוהית,אך נראה לי שאין מי שאוהב שינסו לעשות עליו מניפולציות. מה עם''סור מרע,עשה טוב,בקש שלום ורדפהו''? .מרוב מוריםרוחניים,נראה לי ששכחו את העיקר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
בין מורה לשרלטן
אחד שזוכר,
07/11/05 13:59
|
שלא במקרה, שלוש הדוגמאות שהביא תומר למורים רוחניים הן כאלה שלא הסתפקו בהישג הצנוע של סיוע לתלמידיהם להיטיב את חייהם דרך שחרורם מכבלים כאלה ואחרים, אלא התיימרו להשיג מטרה גדולה יותר: לשנות את העולם, להביא לשלב חדש באבולוציה וכד'. מאהר באבא, שהוכר עוד בצעירותו כשרלטן מדופלם (ר' ספרו של פול ברונטון ''חיפוש בהודו הסודית'') שתק שנים ארוכות תוך הבטחות מפליגות מה יקרה ברגע שיפתח את פיו (ותנחשו מה קרה...) אורובינדו סיפר שהוא מביא את השלב הבא באבולוציה, שיבטיח חיי נצח (לצערו הוא מת, וכך גם ''האם'', תלמידתו הידועה, כך שנוסחת האלמוות כנראה עדיין לא מושלמת...) והמהרישי יבדל''א (וחסידיו התמהונים המפציעים לרגע מדי מערכת בחירות) מנדנד לנו כבר כמה עשורים על כך שאם רק מספיק אנשים ייקחו את הקורס שלו (במחיר מופקע) השלום העולמי בוא יבוא - וגם לזה עדיין אנחנו מחכים. מה שמוביל למסקנה הפשוטה: כאשר מורה רוחני מפסיק לדבר עליך, התלמיד, ומתחיל לקשקש על גורל העולם והאנושות - זה הזמן לחתוך...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
20.
תודה רבה תומר,מצפה לשבוע הבא
ל"ת
שי,
04/11/05 18:56
|
|
 |
19.
again confusing and
avi tzanani,
hatikva,
04/11/05 16:16
|
dangerous article of tomer persico. there is no connection between the kabalah and the ''torot'' from the east. the whole special thing in the kabalah is that it leads the man to the creator threw his egoist part, as it says in the ten commands: ''i am your your god, and you shall not have any other god besides me'', i am = ego, read more about it in the web site of bnei baruch
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
האם שלום עולמי אפשרי
יוסף.ש.,
04/11/05 06:50
|
נסיון החיים שלנו מראה ששלום עולמי בלתי אפשר, אני מסיקים זאת ממצבנו האישי (שלום פנימי) והמצב סביבנו. גם לא זכור לנו מרב הכתבים על מצב היסטורי כזה האם ניתן להגיע לשלום פנימי מלא (ללא שטן ורוע), האם זה רצוי להיות נקי לגמרי? מביאי השלום העולמי טוענים שהיו תקופות בהסטוריה של מצב כזה בו רב האנשים חיו בשלום זה עם זה והשאר לא הפריעו.. וחשבתי לעצמי, אולי אנו פוחדים ממצב כזה של שלום (קודם פנימי)? אולי אנו פוחדים שלא יהיה לנו קצת ''רע'' אולי אנו חושבים שזה נחוץ לנו כדי ש: לא ירמו אותנו לא יהיה משעמם לא יהיו אתגרים וכד לפי דברי אותם מביאי השלום העולמי, במצב כזה של שלום עולמי לא נחוצים לנו הפחדים הנ''ל כי הוסרו כל הפחדים האם נוכל להתמודד עם מצב ללא פחד וחרדה (להבדיל מזהירות שהיא נחוצה) למזלנו, ישנם אנשים שעברו את סף הפחד הזה ופועלים לשלום עם עצמם ועם העולם (בדרכים שונות) והם ימשכו את השאר איתם
שלום ואהבה לכולם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אפשרי גם אפשרי
קל וחומר,
04/11/05 09:42
|
מאמר השלום-
http://www.kabbalah.info/hebkab/hashalom.htm
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה יודע הכל, הא?
ל"ת
איזה כיף לך!,
04/11/05 10:55
|
|
 |
מומלץ לקרוא המאמר ולדלג על
קל ולומר,
04/11/05 17:20
|
|
 |
17.
פספוס מכוון?
הדיוק מאוד חשוב,
04/11/05 00:10
|
יוסף דה לה ריינה נכשל לאחר שפעל מתוך דחף לנתינה של חסד (ריחם על השטן החלש) ואילו המורים שאת כשלונם הרוחני משווה הכותב למקובל, נכשלו מתוך לקיחה לעצמם (''מתחילים לרשום אנשים לסדנאות בהנחייתם''). מסכנה המטאפורה שנבנתה על יסודות רעועים . מבלי לפגוע בזכויות הרעיון הכללי...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
או שיוסף דה לה ריינה
איילת,
04/11/05 07:37
|
חשב שהוא פועל מתוך דחף לנתינה של חסד, בזמן שהדחף לתת היה האגו המחופש שלו, שפעל ממניעים אחרים, אגואיסטיים (כמו למשל, לא נעים לא לי לא לרחם ולא להאכיל את השטן, כי אני תופש את עצמי רחום וחנון, והקשיחות הנדרשת כאן מול השטן תקשה עליי לקבל את עצמי כ''רשע וסגור לב'', או למשל, חוסר אמונה שהשטן יחזיק מעמד עד סוף הדרך, שזו פשוט כניעה למניפולציה של השטן במקום לסמוך על מה שאתה יודע, ויש עוד אפשרויות).
אז המורים לוקחים לעצמם כסף וכבוד, ויוסף דה לה ריינה ''לקח'' לעצמו את דמותו החביבה עליו בעיני עצמו, של איש רחום וחנון, שירחם גם על רשעים, העיקר לא להרגיש רשע בעצמו.
הרבה פעמים דחף לנתינה של חסד היא פעולה שנובעת לחלוטין מהאגו, ובסופו של דבר היא תפגע בך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אוף איילת, לפעמים את מעצבנת
מתעקשת על הדיוק,
05/11/05 00:37
|
כל האפשרויות שתיארת כוחן יפה באשר הן, אך בשם הדיוק הנושאי-משלי-נמשלי-לקחי...: בסיפור כתוב שכאשר השטן בוכה שהוא כל כך חלש, נ-י-א-ו-ת יוסף לתת לו להריח מהלבונה כדי להמריץ את רוחו. הנקודה המרכזית בסיפור היא חוסר האמון של יוסף המקובל, למרות ההדרכה שקיבל מכוחות עליונים.(אליהו הנביא והמלאכים הבכירים!). או בניסוח אחר- הוא לא סמך עד הסוף... ו לא שעה לאזהרות. את העזרה שהגיש המקובל לשטן ,רק כדי להמריץ את רוחו על מנת להגיע ליעד, ניצל הלז מעבר למעשה הישרדות והפכה לכלי נשק נגדי. הפירושים שלך לוקחים את הנמשל מעבר למשל. ועדיין אין סיפור זה מתאים להשוואה עם המורים הרוחניים שכשלו. אין כלל זהות או דמיון באבני היסוד של שני המקרים. לא בכוונה , לא במניע ולא בתוצאה (מי הקורבן בסוף).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יפה
רונן,
ת''א,
04/11/05 23:33
|
|
 |
השטן שבתוכנו
יוסף.ש.,
04/11/05 09:09
|
שלום איילת התגובה של מתארת בצורה יותר מדוייקת את מה שבאמת קורה. לנסיוני האישי אין מצב של ''שטן'' חיצוני לנו אלא מדובר פה בסיפור על המקובל מאבק פנימי שלו בתוך עצמו עם ה''שטן'' הפנימי שלו בלבד כל עוד נשאר בנו הפחד להיות מה שאנחנו = אלוהים מחופש לצורך התנסות, יבוא ''שטן'' חיצוני להזכיר לנו לבצע את התיקון. אם לא נטפח את ה''שטן'' הפנימי (אגו אישי) כלומר לא נזין אותו בלבונה ומצד שני לא נלחם בו - כי הוא רק צל של האור, נוכל אולי להנטרל את השפעתו השלילית ולהשאיר אותו רק כאלמנט מאתגר וכתזכורת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האם הכוונה להתעלם מהאגו?
רונה, צפון.,
05/11/05 09:44
|
מהו בדיוק האגו ואיך מתעלמים ממנו? תוכל להרחיב, ללא ספק יוסיף להרבה, לא רק לי.
ואיילת הייקרה, נראה שבינך ולבין יוסף קיים כבר קשר מיוחד ומפרה מהעבר, בהחלט מזמינה אותך להרחיב בנושא, כיוון שנראה שאתם ממש באותו ראש. בשמחה אשמע הסברים על האגו וכדומה. כל זאת כה חדש לי מעניין ועם זאת לא בהיר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רונה היקרה
הדור השלישי,
05/11/05 13:10
|
כדי להיות יעילה, פני בבקשה למגיב בשם לינפושה ושאלי אותו את שאלותייך. לינפושה ידוע כמגיב מהיר כחץ ובעל חשיבה חדה כתער, כך שהוא יוכל לענות לך בנושא האגו ואיך מתעלמים ממנו בהצלחה מתוך ניסיון עצמי רב, במהירות הבזק, ויש לי תחושה שגם באופן בלתי אמצעי. בהזדמנות זאת, מסרי לו ד''ש חמה מכל החבר'ה, שאוהבים אותו נורא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טמבל, רונה זאת לינפושה
ל"ת
אחד שעיוור,
וסקלרוטי,
06/11/05 13:37
|
|
 |
הדור השלישי זו איילת שהוציאה
אחד שרואה,
וזוכר,
05/11/05 20:18
|
חוזה על לינפושה .
רונה אם את רוצה לשמוע הסברים תקראי דיונים קודמים, תכירי את הנפשות הפועלות ותביני בעצמך.
איילת היא לא הכתובת לקבל ממנה הסברים. יש לה תכונה להתחזות ולענות בשמות שונים של מגיבים ומגיבות ובכל פעם מסר שונה מקודמו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יוסף תכתוב יותר, לאן נעלמת?
ל.,
05/11/05 09:35
|
עוד עיסקה בחול?:) הידע והבהירות והניסוח הנבון שלך חסר לכולנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שלום יוסף
ל,,
05/11/05 16:08
|
באתי להתחנף לעשות הפרד ומשול כי בתככים אני גדול מגיבים אני מזיז על לוח השחמט מחייך כששווה לי אך מיד בך אבעט חכה רק רגע עוד מעט...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שלום יוסף !
איילת,
04/11/05 09:59
|
|
 |
16.
מהו מורה? שאלה לתומר
מאיה,
03/11/05 16:54
|
אני חייבת להודות שאני מעט מבולבלת - אני משערת - ואולי אני טועה - שבמילה ''מורה'' אינך מתכוון רק למי שעומד בפני קהל תלמידים, אלא על מי שרוצה להעביר מסר, או לעזור לאחרים ליצור לעצמם את הדרך להבין משהו. האם זה לא מה שאתה עושה במעשה כתיבתך את הטור הזה? ואגב - זו לא ביקורת! אני חושבת שהוראה היא דבר מקודש וחשוב, הליכה בשבי של ה''גורו'' היא המסוכנת, ולכן אני מבקשת הבהרה
מהו מורה? מהי הוראה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן נכון גם אני מבולבל, מהו
מורן,
04/11/05 03:38
|
מורה מהי הוראה. האם לימוד שונה בין תלמיד לתלמיד או לאותו תלמיד בין מורה למורה, והאם אישיות המורה משנה את משמעות הלימוד האובייקטיבי או שחומר הלימוד עצמו משנה את אישיות המורה או התלמיד או של שניהם, האם מקום הלימוד משפיע והאם לשפת הלימוד יש משמעות, האם לימוד של נושא בשפה שהיא שפה שנייה למורה שונה מאותו לימוד של מורה שזו שפתו הראשונה וכנ''ל לגבי התלמיד. האם לימוד בכיתה יש לו השלכות שונות מלימוד פרטי של אחד על אחד, והאם לימוד בכיתה מעורבת של בנים בנות ישנו את המסר והקליטה יחסית לכיתה הומוגנית. כן אני רוצה קצת תשובות בבקשה. וכמובן האם תשובה תשנה לעומת שאלה ללא מענה???????
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
Wise and Refreshing
ל"ת
yehuda,
USA,
03/11/05 14:39
|
|
 |
14.
הנה לינק לשיעור של מורה
קובי,
03/11/05 10:37
|
אמיתי. בחלקו השני, מדבר המורה הדגול הזה על מעמדו ותפקידו במערכה.
שיעור שלישי ואחרון מתוך קונגרס שנערך באודסה לאחרונה-
http://www.kabbalahmedia.info/VIDEO/heb_TRANS_CongressOdessa_Lesson-3_2005-10-23.wmv
ודי למבין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
תומר, כתבה מעולה
איילת,
03/11/05 06:18
|
וחשובה, דייקת מאוד בהגדרת תהליך התהוותו המיידית של אגו רוחני, במקום שבו הוא רואה סדק פצפון להיאחז בו. ואיך גם כשהוא תופח בשניות לממדי ענק, עדיין הוא נותר מתחת לאף, אבל נסתר מהעין, לועג לשנים של תרגולים, חקירות ובירורים. מעוור מיד. במצב כזה, תמונת האגו העצמית, הופכת קשה לראייה יותר ויותר.
תודה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
מאסטר לינפושה חסר לי.מה יחזיר
מוכשר שכמוני,
03/11/05 02:39
|
אותו לכאן זאת השאלה.
אגב הצניעות, אני ממש גאה ומתגאה, ומרגיש שבזה אני עולה בהרבה על אחרים שלא כל כך צנועים כמוני. יש לי ידע עצום והבנה שעולה על זו של רוב הבריות ובכל זאת אני מאד צנוע, זה מוכיח משהוא לא?! כל זאת אני עושה ביני לביני ולעולם לא בפרהסיה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חחחחח- תגובה לעניין
ל"ת
קל וחומר,
03/11/05 10:28
|
|
 |
11.
מאיר עיניים, תודה תומר
תמר ושמעון,
03/11/05 01:07
|
כולנו נעים בדואליות של המקום הרוחני שלנו, אנחנו בו זמנית גם מורים וגם תלמידים, בכל מצבי החיים. הטעות של המורה בעל הכוונות הטהורות היא בעצם הרצון שלו להרוג את המוות את החסרון, זהו מהלך אבסורדי כיוון שאי אפשר לחסל את מה שאינו קיים ואי אפשר לנו בני האדם החיים בממימד הדואלי לעבור למצב על, שבו אותה הדואליות אותם קצוות מנוגדים מתאזנים הרע החסרון נקשר נעקד על ידי החסדים מקומו החסר מתהפך משתנה מתמלא על ידי הטוב, על ידי התמקדות בפיתוח המודעות שלנו ומרצון נואש ליצור עולם אנושי מלא אהבה אנחנו מתעוררים ממצבי חסרון עוורון רוחני. גרעיני האי נוחות הם חשובים ביותר וחיוניים להתפתחות העצמית והכללית, מחזירים אותנו אל מצבי האי וודאות מפירים כביכול את אותו האיזון הנחשק של תחושת שלמות פנימית ופותחים אותנו לידע חדש לקשר אל המופלא של האין סוף , אין מורה אחד שיחסל את השטן ויבער את הרוע, כולנו נלמד ונילמד אחד מהשני, נחלוק ידע ורצון משותף לחיים מלאי אור. כולנו מורים כולנו יכולים להאיר, אין תחרות במקום הרוחני, אין ערכיות, ישנו מצב אופקי שבו הנשמות משוחחות ומעשירות אחת את השניה בדיוק כפי שאנחנו עושים כאן, חולקים את ההשראה והידע ומקבלים אחד מהשני. הדרך שלנו היא לא להרוג ולא לחפש את השטן כדי לגבור עליו, אלא לבחור ליצור עולם מלא טוב, למלא את החשך הפנימי שלנו בידע, להרחיב את שדה הראיה והקבלה שלנו. וכל הטוב הנפלא שנבקש בתמימות מהאלוהים יתגשם והוא מגשים תמיד את רצונותינו גם את הרצונות הלא מודעים. הלמידה שלנו היא לדעת איך לבקש, איך לזכך את רצונותינו ופעולותינו ולכוון תמיד להשפעת הטוב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
סופסוף
פועה,
02/11/05 23:44
|
אני יודעת על שם מי רחוב יוסף דלהרינה .. יפה ונכון. צניעות צריכה להיות המצפן בדרך ובלעדיה נאבד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
טור נחמד, מר פרסקו
קקרן,
02/11/05 23:21
|
אז איך זה שאתה כותב על קבלה במעריב מחד גיסא וכותב ספר על הרמב''ם מאידך גיסא?
בהצלחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא הבנתי מה הבעייה. זה אסור?
ל"ת
ohmani,
03/11/05 01:49
|
|
 |
8.
תודה תומר
ארז,
02/11/05 22:58
|
|
 |
7.
מדוע נרג'י ניו-אייג' לא פירסמו
קל וחומר,
02/11/05 22:17
|
|
 |
6.
מעולה
ת',
02/11/05 21:48
|
והיו כאן גם כמה ניסוחים מדויקים במיוחד, מהסוג שנדיר למצוא. תודה תומר, זה היה יפה. תמר
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
מאמר 'רוחני' הכתוב מתוך כלי לא
קל וחומר,
02/11/05 19:46
|
מתוקן, כאשר הכותב לא בהשגה, ערכו ומשקלו הסגולי מועט ואף התובנות ספקולטיביות, פילוסופיה לשמה, ולא אמת מוחלטת.
מכל שכן - מאמר 'רוחני' אשר כתוב מתוך כלי לא מתוקן ומתיימר לעסוק בתובנות הקשורות לאגו (כלי מקולקל) וכו', משול לחבורת ילדים מקסיקניים, עינהם מכוסות, והם חובטים בבובת פרה מלאה תופינים ומיני תרגימא.
לגבי ה''נבחרנו או לא'', אם 'אין עוד מלבדו', אז הכל 'נבחר' מלמעלה, גם מדריכים וגם תלמידיהם והפוזיציה בהם הם נמצאים...
לדוגמא- עם ישראל- העם ה'נבחר', החלק העליון בפירמידת האדם הראשון שצריך להתחיל את התיקון... אף אחד לא שאל אותו, הוא נבחר ומחוייב. בנוגע להיכן יש בחירה חופשית האמיתית- זה כבר נושא לדיון אחר לגמרי.
לסיכום- די לספקולציה ולפילוסופיה, חדל פלספת ולעבר ההשגה האמיתית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תחשוב שזהו אינו מאמר רוחני
אנסה לעזור.,
03/11/05 17:11
|
המתיימר לומר או להשיג את האמת המוחלטת אלא סקיצה מחקרית לשם לימוד, מסייעת לכותב ולקוראים להתבונן בשקריהם.
יותר טוב?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא יותר טוב, מאין יודע הכותב
קל וחומר,
03/11/05 18:16
|
כי הכתבה תסייע ל(עצמו)קוראים להתבונן בשקריהם? אנו צריכים לבטל את עצמנו (להתחבר לחכמתם של) בפני אלה שהשיגו ולא אלה שאולי השיגו ואולי (בטוח) לא...
כל המאמר כתוב מתוך האגו המקולקל ולכן לא יכול ללמד אף אדם (כולל את הכותב עצמו), איך להתמודד עם אגו או לתקנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה בעצמך חדל פלספת
ל"ת
נאה דורש,
נאה מקיים,
03/11/05 13:20
|
|
 |
הפלספת רחוקה ממני והלאה
קל וחומר,
03/11/05 14:39
|
הצוע הצעתי הצעה פרקטית להחריד, כדי לחסוך למעוניינים/מחפשים ייסורים, בילבולים, גלגולים וחיי אשליה.
כל אחד חושב שיכול לפרש כתבי קודש כאלה או אחרים, ולפי תפיסתו המקולקלת מטבעה.
כל אחד היום הוא 'מקובל' ומורה ל'פנימיות התורה'.
והבדיחה הגדולה ביותר- ערובם עם תורות מזרח כאלה או אחרות או פילוסופיות כאלה או אחרות... רק מפני שיש נקודות השקה מסויימות. ברור שישנן נקודות השקה- הרי כל החוכמות התפתחו מתוך חוכמת ישראל העתיקה. (ולמפקפקים- בדקו את העניין ותיווכחו בעצמכם).
מוטב שניצמד למאמרים ולפרשנות של אלה שהקיזו הרבה דם כדי להגיע ל'שם', ענקים דוגמת בעל הסולם, הרב''ש וכו'. הם כתבו את מאמריהם מתוך השגה ואמיתותהם מוחלטות. ולא ''פרשנות'' כזו או אחרת.
מורה אמיתי נצמד למאמרים הנ''ל ומעביר אותם הלאה, (דוגמת מאמרי אבירם שדה המעולים כאן באתר), ולא מתיימר לפרש אותם בעצמו, רחמנא לצלן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה מכיר את תומר
נאה דורש,
נאה מקיים,
03/11/05 16:08
|
שאתה יודע שהוא לא ''מורה אמיתי''? אולי גם הוא ''הקיז הרבה דם''? אולי אתה הוא זה שחושב שהוא יודע הכל?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני קורא את הכתבה
קל וחומר,
03/11/05 17:16
|
ומבין לבד ממשפטים כגון- ''אני נזכר בסיפור הזה בכל פעם שאני נתקל במורה רוחני ששוגה באשליה שהוא הכניע את השטן הפרטי שלו, בעוד שניכר עליו שהוא ממזמן שוכב כנוע תחת טלפיו של נסיך האופל''. ולאחר מכן פרשנות שנובעת ממוחו הספקולטיבי.
לדוגמא- הרב המקובל מיכאל לייטמן (גדול הדור), מעולם לא יגיד אני חושב או אני אומר או אני נזכר, אלא מצטט דברי מקובלים בשם אומרם. לא מתוך הצטנעות, אלא מתוך הבנתו את מקומו בכל המשחק הזה. כנ''ל אבירם שדה הכותב מאמרים נפלאים באתר זה.
מי שבאמת מעמיק ברוחניות (אמיתית) מבין עד כמה הוא לא מבין כלום ככל שהוא מבין יותר ויותר (נשמע מבולבל אבל זה בדיוק כך)
להשוות את מר פרסיקו לבעל הסולם...(המקובל הגדול בכל הזמנים דרך אגב, אפרופו הקזת דם...)?, אנוכי מעדיף לא להגיב על תובנה זו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אופס תפסת אותי...
קל וחומר,
04/11/05 09:39
|
או שבעצם, בוא נחכה כמה שנים (ההערכה שלי, לא יותר מ-5), יהיו אז הוכחות למכביר...
ניפגש בסיבוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגיד
גמבוש,
03/11/05 18:36
|
אם לייטמן גדול הדור, אז כל אלה שאומרים שהרב אליהו גדול הדור, או הרב עובדיה יוסף, או הרב אלישיב, או הרבי מלובביץ' או השד יודע מי --- כולם טועים? ורק אתה יודע את האמת? ואיך תוכיח שאתה יודע מי גדול הדור ולא הם???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל ניסיון להבין רוחניות או מהי
קל וחומר,
03/11/05 18:23
|
רוחניות בתוך השכל, לא יצלח.
העבודה הרוחנית היא למעלה מהדעת (ובהתאם לעצות מקובלים (אמיתיים!).
כל פרשנות, ספקולציה או תובנה בתוך הדעת (לפני השגה/מעבר המחסום), היא שקר גמור.
ודי למבין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
אזכור
דן,
אשדוד,
02/11/05 19:15
|
''..אנחנו עלולים לטעות ולחשוב שאנחנו אלה שנבחרנו, ולא הדרך. עלולה להתגנב לליבנו האשליה שהמציאות רוצה לקדם אותנו, ולא את רצוננו הטוב.'' המורה משרת את הדרך ולא הדרך את המורה. צניעות מעולה לחרוט בזיכרון. תודה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
אהבתי, אבל...
כרמית,
02/11/05 19:05
|
האם כתיבה שכזו איננה בעצמה ניסיון ללמד, מלכודת לשטן?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
קל להתרשם
תמר,
02/11/05 18:52
|
קל להתרשם מעוצמתם של מורים רוחניים, לשכוח שהם נתונים באותם קשיים אנושיים המשותפים לכולנו- ומתוך כך להזדעזע בצורה קיצונית מידי כאשר הם שוגים. המאמר הזה היווה בשבילי תזכורת עדינה ויפה. תודה תומר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
תן לה בראש יא אבוייה
ל"ת
שוקי זיכרי,
02/11/05 16:37
|
|
 |
הערה לשוקי
כרמית,
02/11/05 19:04
|
שמע, שוקי, אם זה אכן שמך האמיתי.
תומר נתן לנו כאן סיפור קצר עם פירוש יפהפה, גסות הרוח שלך פשוט לא הולמת אותו. קח את הסגנון שלך ותחזור איתו לכושלהאמאשלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לכרמית
נשוכי זקר,
03/11/05 12:47
|
שמי האמיתי הוא בועז (לא לב), זאת דעתי על התגובה שלך:
1. את נעלבת סתם בשם מישהו אחר (אלא אם כן את ת.פ במסווה) 2. את מחמירה איתי ועם עצמך. 3. את רצינית מדי. 4. זה לא עניינך איך אני מגיב. 5. אני לא חייב לך הסבר, אבל קחי, שיקל עלייך: מאד אהבתי את מה שנכתב, זאת הדרך שלי להגיד'' יאסו תומר''. 6. עמוק בפנים את ממש בסדר, הגיע הזמן שתכירי בזה ותסלחי לעצמך.
אז תני לה בראש יא כרמית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סגנון הקללה הוא של איילת
ל"ת
מומחה לקללות,
03/11/05 14:44
|
|
 |
תגובה יפהפיה ועדינת נפש
מישה,
03/11/05 11:19
|
|