 |
16.
ל 10-נאמר כבר די מזמן, שהשמש
מ.,
18/09/05 09:54
|
יכולה לתת רק אור וחום כי זה מה שיש בה. ומיים רטיבות ונוזליות כי זה מה שיש בהם, מומחה למתמתיקה יכול ללמד מטמטיקה כי לזה הוא מומחה ועתונאי מדיני יכול לכתוב מאמר פוליטי טוב כי זה מה שממלא את הכרתו ומהווה את מהותו. לכן אני מסיק שהנך כותב על רשע ועליבות נפש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
לימוד מעמיק ורציני הינו הכרחי
מ.,
18/09/05 09:25
|
על מנת להגיע לתוצאות ממשיות. כדי להגיע לאן שהוא המיינד או הכרה צריכים להבין במדוייק לאן יש להגיע ומה יש לעשות כדי להגיע לשם. כמו שרוצים להגיע מנקודה א. לנקודה ב. יש ללמוד היטב את הדרך לתכנן את מהלך הנסיעה, התדלוק, הארוחות, והלינה על מנת להגיע נכון מהר ובמצב מתאים. אם התכנון לא מדוייק או לוקה בחסר לא מגיעים מתברברים ומגיעים לנקודה ד. שהינה אולי בכוון ההפוך מנקודה ב. אם למיינד(הכרה) לא ברור לחלוטין מה הינו רוצה ולאן להתכוון, אין תוצאות, איך יהיו?יפלו מהשמיים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
מאמר שלם או רק חלק א' ?
א.א,
14/09/05 01:40
|
הטענה נכונה אבל מציגה רק צד אחד של הנושא.
מי שיוצא לחיפוש כלשהו - ולצורך העניין זה יכול להיות חיפוש אחר תרופה למחלה חשוכת מרפא או חיפוש אחר תובנות רוחניות - ובוחר , בין אם מתוך עצלות ובין אם מתוך יהירות, להתעלם מכל המאמצים שאחרים עשו לפניו באותו התחום יגיע בהחלט להבנה שטחית ביותר, אם בכלל.
אבל נראה לי שניתן להבין מהמאמר, ואולי לא הבנתי נכון, שלאחר לימוד ובחירה, רק נאמנות למסורת כלשהי מהווה אינדיקציה לעומק ורצינות.
גישה כזו לכשעצמה יכולה להוות גורם שמעכב ומחבל בהבנה אמיתית. כפירה במסורת וידע אכן משמשת לעיתים קרובות מדי כרשיון לבורות, אך לעיתים היא גם תגובה בריאה כלפי מלומדים גדולים חסרי הבנה ממשית.
דווקא לימוד מעמיק יכול להביא למסקנה שאולי כולם טועים ושאנחנו חייבים להתחיל הכל מחדש בעצמנו, והתהליך שעבר הבודהא שהוזכר במאמר הוא דוגמא מצויינת לכך.
עניין אחר שצריך להילקח בחשבון כשדנים בקשר שבין ידע לחוויה הוא הדרך שבה הידע והציפיות מתנים, מעצבים, ואפילו יוצרים את החוויה (לעיתים קרובות אפילו יוצרים אותה יש מאין).
האפשרות שזה מה שקרה לחבר לא הועלתה על אף שהיא סבירה ביותר.
במאמר ''תאמין רק למה שאתה רואה'', המחבר דן בדיוק בנושא החשוב הזה ונדמה לי שהמאמר הנוכחי אינו יכול להיחשב לשלם בלי לינק למאמר ההוא .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מאמרון בגבולות הניתן באתר
ת.ת,
14/09/05 08:01
|
כתבת ''נראה לי שניתן להבין מהמאמר, ואולי לא הבנתי נכון, שלאחר לימוד ובחירה, רק נאמנות למסורת כלשהי מהווה אינדיקציה לעומק ורצינות''
לא כך הבנתי אני את הכתוב. תומר מנסה (נדמה לי) לומר שיש צורך בידע אינטלקטואלי, אפילו במסגרת של מסורת *לפני* ההגעה למטרה, שכן כפי שהוא כותב בפסקת הסיום ''מסד רעיוני ופרוגרמה מעשית יכולה לעזור מאוד למחפש הרוחני בדרכו''.
אחרי ההליכה בדרך זה כבר סיפור אחר.
ראמאקרישנה היה מדמה את החיפוש הרוחני לשתיל צעיר הזקוק לגדר כדי לגדול בביטחה. כמובן שעם הזמן הוא גדל ויכול (חייב?) לפרוץ את הגדר שבתוכה הוא גדל, ושעכשיו אולי דווקא מגבילה אותו. הגדר חיונית לשלבים שלפני הסוף. אחרי חציית הנהר זורקים את הרפסודה, אבל כדי לחצות אותו יש בה צורך (אגב, אם היא מוצאת חן בעיניו הוא לא חייב לזרוק אותה - אפשר להכין ממנה גג לחושה על החוף).
בדיוק כפי שאמרת, ''דווקא לימוד מעמיק יכול להביא למסקנה שאולי כולם טועים ושאנחנו חייבים להתחיל הכל מחדש בעצמנו'' - אבל בשביל זה צריך לימוד מעמיק! (כפי שגם ''כוכב השחר'' אמר, בתגובה 13).
בנוגע לשאלת התניית החוויה על ידי הידע והציפיות, זו שאלה גדולה מאוד מאוד (מאוד), שקשה, ואולי בלתי אפשרי מבחינה עקרונית (!) להכריע בה. הייתי שמח לשמוע את דעתך בנושא... :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
In order to Unlearn
כוכב השחר,
חיפה,
14/09/05 01:30
|
|
 |
12.
את הזן יש לאבחן
אנונימי,
13/09/05 16:51
|
|
 |
11.
ידע והתנסות
יוסף.ש.,
צפון,
12/09/05 23:15
|
בתהליך ההתפתחות הרוחנית לכל שלב של התנסות נדרש שלב של הסבר אינטלקטואלי. תפקיד ההתנסות היא לקבל ''ידע'' פנימי חדש לאחר ההתנסות ישנה תגובה של הגוף והרגשות ויש לטפל בהם בצורה מאד מדוייקת כדי למנוע תגובות בלתי רצויות - למשל לנוח מספיק זמן אחרי תרגול. לאחר מכן מתעוררות שאלות וספקות, תפקיד המדריך לתת תשובות מדוייקות והגיוניות למה שנשאל (ללא מיסטיקה). וכך חוזרים בסיבוב נוסף לתרגול חדש הכולל התנסות - תגובות - שאלות ותשובות תוך התקדמות לא ניתן בשום אופן לקבל התשובות מספרים. התשובות חיבות להיות מותאמות בדיוק לשאלות ולא להיות כלליות זה אומר שתרגול רוחני נכון הוא תרגול מדוייק מאד, אחראי מאוד, נעשה רק עם מדריך מיומן וצמוד. כל דרך אחרת מאד מסוכנת. אם התשובות של המדריך לא מספקות את התלמיד בכל שלב שתואר, יש להתעקש ולשאול עד לשביעות רצון מוחלטת ואם לא, אז חייבים להפסיק את התרגול. עם נוצר פחד גדול זה סימן רע מאד לגבי הטכניקה. התרגול צריך להיות מרגש אבל לא מפחיד, מעורר אבל לא מציק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חווית כבר את כול
חבר :),
13/09/05 08:41
|
התרגולים? שאלת את כל השאלות? פגשת את כל המדריכים?
שאתה מדבר בכזו החלטיות כבולה וסגורה?
זה שאתה מתרגל כול כך הרבה וכותב כל כך הרבה שטויות, מוכיח שהתרגול הוא לא הדבר הכי חשוב בהתפתחות, אולי כדאי לך להפסיק לתרגל, כדי לצאת מהריבוע שלך ולראות ולחוות גם דברים אחרים, צא מהבועה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה להתרוצץ
יוסף.ש.,
צפון,
13/09/05 19:59
|
רב האנשים מתרוצצים ומחפשים בהנחה שכמה שיותר הם יתנסו/יקראו זה יותר טוב. יש אפשרות לחיות את החיים הרגילים ולהקדיש מספר דקות ביום להיות עם עצמך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה להתרוצץ?
תנובה,
13/09/05 22:53
|
כשאפשר לאכול סנדוויץ עם גבינה?
תחייה את החיים הרגילים ותקדיש מספר דקות ביום לאכול סנדוויץ עם גבינה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
בודהיזם = נאציזם
יד,
לאחים,
12/09/05 21:54
|
בני ישראל!!!! אל תתעו בדרכי עובדי הכוכבים והמזלות!!! הם רשעים מרושעים ועלובי נפש!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אזהרה מפני יד לאחים!!!
יש,
14/09/05 16:28
|
מדובר באירגון חרדי קיצוני אשר מפיץ שקרים על קבוצות שונות בגלל שאינן מקבלות את מרות המיגזר החרדי ומגדיר אותן כ''כתות'' ו''מיסיון''. האירגון אינו בוחל באלימות חסרת סיבה ובעבר שרף את בתיהם של אנשים ואף ארב לילדיהם הקטנים והיכה אותם! ראו הוזהרתם!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אחים יקרים, ישראלים טובים,
לובביצ'ר,
13/09/05 17:06
|
הם גונבים ממכם כסף, הם עומדים בפינות הרחוב ומטרידים אותכם עם מינהגיהם המוזרים, הם כופים עליכם סדר יום, הם טוענים לרוחניות ובשמה סוחבים נשמות טובות לכל מיני כתות מוזרות, הם יגרמו לכם להתלבש בבגדים מוזרים, הם יגבילו אותכם בסוגי האוכל שלכם, בחיי המין שלכם, הם ישטפו לכם את המוח עם תורה רוחנית שאבד עליה הכלח, ועוד ועוד.
אחים יקרים, אל תתעו בדרכי מנשקי המזוזות וכותבי הקמעות ולוחשי התפילות וצמי הצומות ומסלסלי הפאות. הם רשעים מרושעים ועלובי נפש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תעית בדרך לגמרי, אחי
יד,
לאח,
14/09/05 05:40
|
|
 |
שנאה = שנאה
ל"ת
היד,
השנייה,
14/09/05 10:25
|
|
 |
אתה תעית בדרך, אחי עם היד,
לובביצ'ר,
14/09/05 09:01
|
ושנאה היא שנאה.
שנאה זאת תכונה שאתם מפתחים ביד לאחים ובשאר מקומות יהודים תורניים נגד כל מי שלא ''אנחנו''.
כמובן אתם לא שונאים את מי שיש לו פוטנציאל להיות יום אחד ''אנחנו'' ולכן את שאר היהודים באשר הם אתם לא שונאים אלא מתיחסים אליהם כבנים אובדים. יום אחד הם יבינו ואז הם גם יהיו ''אנחנו''. כל שאר אוכלוסית העולם זה ''הם'' אשר אתם שונאים ומקללים במצוות האלוהים הרחום והחנון.
היום אתה שונא ''עבודה זרה'' ומחר אתה תשנא את כל מי שלובש מכנסיים קצרים ולמעשה זאת שנאה למי שהוא לא ''אנחנו ודעותינו''.
אני לא שונא יהודים. אני סתם לא אוהב התנשאות, שחצנות, והתימרות בשם היהדות. אני מאוד מקווה שהיהדות לא מטפחת את התכונות האלו אבל אני נתקל בזה אצל חברים שלי שחזרו בתשובה וזה מצער אותי שכך פניה של היהדות, דרך רוחנית שהיתה יכולה להיות נשגבת והפכה לבדיחה עגומה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גדול!
ל"ת
זה,
13/09/05 18:48
|
|
 |
מצפה לך משרת קאפו בשואה הבאה
נחמן,
רשל''צ,
14/09/05 05:48
|
בודהיזם + הינדואיזם הם אפילו יותר נמוכים מנאציזם תרבות עוני ועבדות חברות קסטות אטומות וריקות ודיקטטורות חסרות רחמים ואל תקראו לזה אפילו הילינג כי כשאין חזון אין גם סבל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איזה דרוג חביב
מצעד הפזמונים,
כותל, מערב,
14/09/05 11:37
|
הכי קל לעשות דרוג כאשר שמים את עצמנו במקום ראשון.
כל השאר מתתנו. זה ברור. הם לא חיים על חשבון מדינתם, אז הם נחותים. הם לא זורקים אבנים וחיתולים צואים על נוסעים תמימים, בשם אלוהים, אז הם נחותים. הם לא שוחטים בעלי חיים בשיטה ישנה שגורמת סבל, אז הם נחותים.
הם לא מכריחים מדינה שלמה מה לאכול ומתי לאכול, מתי לקום בבוקר ואיפה מותר לנסוע. אז הם נחותים
הם לא שורפים ספרים, מתנגדים לקידמה מדעית, אז הם נחותים.
הם פתוחים לרעיונות, לחיפוש עצמי פנימי, מציבים את החמלה האוניברסלית בתור רעיון נשגב, אז הם נחותים.
ואתה, מה יש לך? שנאה, התנשאות, בורות, גזענות, חוסר גמישות מחשבתית ורעיונית. אז אין בעיה שתשים את עצמך במקום ראשון, מעל כולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ועם דעות כמו שלך, נחמן
לובביצ'ר,
14/09/05 11:26
|
|
 |
אני חושב שהגזמת טיפה
קוקי,
13/09/05 16:28
|
ואולי גם שיש לך כמה אישיוז לא מיושבים.
אבל זו רק דעתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
יהדות-שעטופה בהרבה סיגים
ל"ת
ועבודה זרה,
12/09/05 21:16
|
|
 |
8.
ידע + חוויה = תובנה
ל"ת
גורדייף,
12/09/05 20:58
|
|
 |
7.
האם
ג',
12/09/05 18:09
|
אתה בטוח שידע אינטלקטואלי שחרר את חברך מהפחד מהנזק הנפשי שהוא חשש כל-כך ממנו ? האם אין בידע תכונה לזרוק אותך חזרה אל תוך השכחה ? אולי המורה שאותו חיפש בא בדמותו של הפחד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ידע אמיתי משחרר מפחד
יוסף.ש.,
צפון,
13/09/05 09:06
|
רק ידע אמיתי יכול לשחרר מפחד. יש ידע שיכול להרגיע זמנית את הפוחד וזה ידע לא אמיתי. בתהליך נכון של התפתחות לא צריך להופיע פחד כלל. תהליך רוחני אינו מפחיד אלא להיפך. זה ידע שמשחרר מפחד. פחד מביא פחד. כך שבמידה ופחד צץ בתהליך, זה כבר סימן בעייתי, ואם התשובות של המורה לא מונעים פחד נוסף, יש להתרחק מהשיטה....!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''ידע שמשחרר מפחד''
יוסף והחלומות,
13/09/05 16:10
|
הפחד שמשתחרר, מאיפה הוא משתחרר? ואיך? האם הפחד נעלם כלא היה? בלי שנרגיש?
הפחד שמשתחרר, הוא פחד שהיה מודחק, ברמה הפיזית הנפשית והאנרגטית ולכן כשהוא משתחרר אנחנו חווים אותו שוב, אם לא חווים פחד בתהליך ההתפתחות, זה הסימן הבעייתי!
ומה הקשר בין תשובות של מורה, למניעת פחד?
כשאתה מפחד, הסבר הגיוני מרגיע אותך?
נראה לי שאתה זה שצריך להחליף שיטה....!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תקרא על זוית אחרת לנושא
ג',
13/09/05 13:55
|
http://www.angelfire.com/electr onic/awakening101/zen-fear.html
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
דיאלקטיקת הפירוק
מאיה,
12/09/05 16:42
|
בשביל לפרק צריך לדעת מה מפרקים - בשביל לשנות צריך לשעת מה משנים ובעיקר למה ואיזו חלופה מציאים במקום. אחרת האנטי-דוגמה והביקרותיות הופכת לדוגמה. אך כאשר זו כל כך שטחית אין סיכוי לתהליך דיאלקטי בריא וכל מה שנוצר זה פינג פונג משמעם בין גרוע לגרוע ביותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
טעות
מאיה,
14/09/05 17:21
|
כיוון שאני כותבת על קיבורד עם אנגלית בלבד ....עלו שגיאות - התנצלות..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
רשיון לבורות זה הירושה
מאיה,
12/09/05 16:36
|
של הפוסט-מודרניות. זה קל, זמין והתרבות שלנו מעודדת את זה באיצטלה של ''ידע סוביקטיבי'', ''חוויה בלתי אמצעית'' ושאר מיני קשקושים. ברור שיש לחוות ולעשות, אל בל נשכח שכל עשייה שלנו - גדולה ככל שנחשב אותה להיות - הנה חלק קטן ממה שהאנושות עשתה ותעשה בלעדינו. אנחנו רק פסיק. כן - יש לצאת ולחוות, כן יש ליצור ולעשות בעצמנו - אך תמיד תוך כדי דיאלוג אם ידע קיים. האין זה מה שמלמדים בשנה אלף לתואר ראשון? אה - מי עושה תואר ראשון - זה מכשול ל''רוחניות''...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
שביל הזהב
מאיה,
12/09/05 16:30
|
כשם שחוויה מיידית, בלתי אמצעית אינה יכולה לספק הכל, אותו דבר לגבי ספרים. באופן ברור יש צורך בשילוב של שני הכלים שמעניקים שתי חוויות שונות, שני סטים שונים של כלים להתמודד עם הנלמד והנחווה. ברור שחוויה לא יכולה לתת כלים להבנת החוויה - יש צורך לצאת ממנה - והספרים מאפשרים יציאה כזו - על מנת להבינה. כנל לגבי ספרים - ספרים שמדברים על חוויה מיסטית לא יכולים להעניק חוויה מיסטית אך הם יכולים להסביר חלק ממה שהחווה עבר במהלך החוויה, ואף אולי להכין אותו לחלק ממה שאולי יום אחד ייקרה לו. אותו דבר ניתן לאמר לגבי אהבה רומנטית, חווית האמהות או אפילו טיול לארץ חדשה- כל חוויה שהינה אישית מצד אחד אך אוניברסלית מאידך - יש לחוות ''מבפנים'' אך הספר והמילה מעניקים לחוויה סיפור מסגרת נרחב יותר מאני החווה - זורק אותך למשהו מעבר לעצמך - ונותן כלים להבין חלק ממה שקורה קרה ועוד יקרה. לכן שביל הזהב זה תמיד מילה ומעשה, ספר וחוויה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכים
ברק,
15/09/05 01:56
|
אני חושב שאנשים תמיד נוטים ללכת לכיוון אחד בלבד מתוך חשיבה בינארית. בכלל , ההגשמה הרבה יותר מורכבת מאשר לעשות מדיטציה בלבד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
ידע+כח--- בורות=שליטה בהמונים
מאיה,
12/09/05 16:24
|
רבים מה''גורואים'' מעודדים בורות - ובכך משמרים את הבלעדיות שלהם על הידע, ובלעדיות כידוע משמעותה כח ושליטה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה מה מיה
שלום חנוך,
13/09/05 22:58
|
איך מעודדים בורות?
מהי אותה בורות שגורויים משמרים?
האם דיקלום קלישאות רוחניות, כשלמעשה חוץ מקצת הבנה אינטלקטואלית אין שם כלום, בסיגנון דייוויד סופר, לדוגמה, הם לא עידוד לבורות?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זאת ועוד
מאיה,
14/09/05 17:30
|
עידוד בורות - ראה תגובתי תחת הכתורת ''רשיון לבורות זה הירושה'' (5), אנו חיים בתרבות שמעודדת שטחיות בכל הכוונים. ברוחניות זה בא לידי ביטוי בזה שרבים יוצאים עם קלישאות לעוסות ומהירות, קלות לעיכול שביניהן אפשר למצוא קשקושים כגון: ,חוויה בלתי אמצעית, אנלרן, לשכוח את מה שידעת, ידע הוא תוצר של האגו (והאגו ''כידוע'' הוא מקור כל השליליות...), וכמובן בתרבות בישראלית יש ביטויים מרנינים כגון ''פלצנות'' ו''פלצף'' הבאים בעמין ביטול לכל מי שמעיז לחשוב ולקרוא משהו מעבר לבדולינה (ספר מקסים בלי קשר אבל יש מעבר...). מה שאותם ''מורים'' מאשרים ל'קריאה תחת צנזור הרוח זה מדריכים רבי מכר מטופשים, ספורים שטיחיים בקיצור - כל מה שלא מאיים עליהם כי אינו מספק ל''תלמידים'' כלים לחשיבה עצמאית וביקרותית. כפי שטענתי - ברור שיש מקום לחוויה ישירה, עם הגוף וה''בטן'' אבל לשכל יש גם מקום. זה המתנה שלנו כבני אדם. אולי זו מתנה-קללה - אבל זה מה שמייחד אותנו מבעלי חיים אחרים. היכולת לחשוב, לנתח ולהבין.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בסדר מאיה
שלום ח.,
14/09/05 23:02
|
|
 |
למאיה.
א.א,
14/09/05 18:24
|
את רואה רחוק רואה שקוף. תודה לך.
ביום אחר, פחות עצוב, הייתי אומר לך שאם תמשיכי ככה אני עלול להתאהב בך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נתת דוגמא מצוינת -אז מה השאלה
ל"ת
מאיה,
14/09/05 17:17
|
|
 |
נראה לי שהחלפת את מיה של דיויד
אריק איינשטיין,
13/09/05 23:11
|
|
 |
אכן, טעות מבישה ופזיזה
ש. חנוך,
14/09/05 00:10
|
|
 |
בהחלט.
ל"ת
א.א,
14/09/05 00:37
|
|
 |
Power leads to corruption
Alfassy,
M.Klita,
12/09/05 16:36
|
power corrupts those who run after it.Adolph Adler :one of Freud dissiples stated that one can derive extasy more from power detention than from sex.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
right
מאיה,
12/09/05 23:44
|
ןבדיוקבגלל זה ידע חייב להיות נחלת הכלל ולא מנת חלקם של בני המזל. אם הכל יהיה מחולק עי כולם כך גם הכח וכל אחד יהיה empowered
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
הדיאגנוזה : פוזה, הטיפול ?
ל"ת
י,
12/09/05 16:19
|
|
 |
1.
בעיקר מסלול התפתחות חיי האמונה
הזכרת לי את,
תומס מרטון,
12/09/05 14:52
|
|