|
|
עד כה: 37 תגובות, ב- 16 דיונים.
|
|
|
הוסף תגובה
|
|
 |
16.
מסכימה מאוד!
Linchy,
ר''ג,
11/09/05 23:44
| למה כל כך מורכב וכבד? זה רק משפט פשוט שנותן כל כך הרבה!
תגידו לאוהבים אותכם ולאהובים שלכם!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
שלמה קאלו - מקור מומלץ בנושא
ע.,
08/09/05 08:33
| למי שרוצה להתעמק במושג האהבה, מומלצת בחום הדרכתו של המורה הרוחי שלמה קאלו, המתייחס לכך בהרחבה רבה.
מקום טוב להתחיל הוא האתר aboutkalo.faithweb.com
ייחודו של קאלו, בהיותו נאור. כלומר, דבריו אינם פילוסופיה או דעה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בדקתי. לא מואר ולא נעליים.
מד מוארים,
08/09/05 12:05
| לא לקונדומים ? לא להפלות ? כאמצעי נגד איידס ? התחלקתם על השכל ? מישהו פה ממש דואג לרווחתנו. אני אישית התרגשתי. אדם כזה צריך לאסור. אנחנו מנסים להתפתח ולהשתחרר והוא מתעקש להחזיר אותנו לימי הביניים. בכלל, כמה נאור יכול להיות מי שמציע ככלי להבאת שלום ושגשוג ששליש מתושבי ישראל לא ישקרו ? נגיד רגע שיש באמת קשר ישיר. צריך להיות ממש טיפש כדי להעלות בכלל את ההצעה המיותרת הזאת, או מאוד חכם וערמומי כדי ''להוכיח'' באמצעות הצהרה מופרכת שאיש אינו יכול לבדוק, שאתה מכיר את סודות ההוויה לעומקם. והנבואות הילדותיות. השם ישמור. יהיה כאב, אך לא יהיה אבדון ? המצב הוכרע בדרך שתפתיע את כולם ? ממש בומבה של נביא עם משפטים ריקים שמתאימים לכל יום מאז קום המדינה ולפחות לעוד חמישים שנה מהיום. וכרגיל, האיומים. בשואות משואות שונות, לא פחות ולא יותר.
מושחתים ! נמאסתם !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דייק! תיקון להטעיה לגבי איידס
ע.,
08/09/05 16:19
| חייבים לתקן טקסט מטעה ש''מד מוארים'' רשם פה לגבי נושא האיידס.
למי שהנושא מעניינו, ממליץ בחום על הראיון בנושא איידס, שנתן קאלו לרדיו, אליו מתכוון כנראה ''מד מוארים'', שמעלה ממנו רשמים מטעים, וחבל. העתק השיחה זמין בקישור הבא - http://aboutkalo.faithweb.com/interview.html
כל טוב ע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הראיון הוא הוכחה לצרות מוחין.
באנו חושך לגרש,
08/09/05 18:57
| אם נצא מנקודת הנחה שהדברים שהובאו בראיון נכונים אז הראיון מהווה הוכחה לחשיבה מעוותת ופרימיטיבית ולניצול ציני של כל אפשרות כדי להפחיד ולהלך אימים ולעשות נפשות לכת שלכם.
כל מערכת בגוף יכולה לקרוס והתופעה של כשל של המערכת החיסונית הייתה קיימת כמובן לפני הופעת האיידס ותמשיך להתקיים גם לאחר שהמחלה תודבר לחלוטין.
האיידס הוא כשל חיסוני ''נרכש'', משמע תלוי בהדבקה בנגיף ולא בקריסה עצמאית של מערכת החיסון וזה הדבר שהפך אותו למגפה לעומת מקרים של כשל חיסוני ללא תלות בנגיף שהם בודדים ונדירים.
המיליארדים שהושקעו במחקר כמעט הביאו לכך שהאיידס הוא מחלה כרונית שהחולה בה יכול לחיות חיים מלאים ועשירים והסיכוי של רוב חולי האיידס במערב למות מתאונת דרכים גבוה יותר מהסיכוי שלהם למות מהמחלה.
ברור גם שהמשך המחקר יביא לכך שהמחלה תודבר לחלוטין ואף ימצא לה חיסון. זה רק עניין של זמן.
להציע להפסיק להשתמש בקונדומים שהוכחו כיעילים והצגתם כלא יעילים זה ממש פשע.
להציע לקנדם את השפתיים תוך התעלמות מכך שהסיכוי להידבק מרוק נע בין לא קיים לאפסי, זה שילוב אכזרי ולעגני של בורות עם רשעות.
אם אדם כזה ניהל מעבדה רפואית כנראה שהיה כאן כשל של מערכת הבריאות.
תושבי אפריקה או ישראל לא ישנו את ההרגלים המיניים שלהם בגלל קריאה לנאמנות ולהציע להם וויתור על קונדומים שהוכחו כיעילים ביותר, זו עצה לא פחות מטומטמת ולא פחות מרושעת מלהציע לשליש מתושבי ישראל לא לשקר כדי להימנע משואה חדשה.
והכל כדי לזרוע פחד, לדכא ולסרס.
להציע להפסיק את המחקר זו הצעה מרושעת לא פחות.
אפוא הבושה ? אין לכם אלוהים ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שוב תיקון. אחרון בהחלט.
עמית,
11/09/05 11:31
| המלצה עבור מי שבאמת מתעניין בנושא - קיראו את המקור, והתעלמו משתי התגובות האחרונות, הרצופות בחוסר דיוקים ביחס למקור, בהיקף כזה שפשוט חבל לבזבז עליהן זמן.
כל הררי המילים, לא ישנו את העובדה הפשוטה שמציין המרואיין, שנאמנות בין בני זוג לא נותנת למחלות מין, כולל איידס, כל סיכוי להדביק אותם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל כך אופייני. להתעלם מהוכחות
באנו חושך לגרש,
11/09/05 13:55
| ברורות לבורות ולפנאטיות.
אם אתה מחפש פיתרונות מיידים ופנאטיים שאינם מתחשבים בטבע האנושי, אז קפיצה מבניין גבוה יכולה לפתור את בעיית ההידבקות באיידס באופן הרבה יותר מוחלט מנאמנות.
אדם מבין את החיים, חושב וכותב ברמה שמאפיינת ילד בן עשר לכל היותר, ורק העובדה שהוא עצמו מכריז על עצמו כנאור גורמת לקבוצה של אנשים לוותר על המותר היחיד של האדם, על יכולת החשיבה, ולבלוע בשקיקה כל שטות שהוא פולט.
אין ספק שלאחר שהמשאבים שמופנים לחקר האיידס ישאו פרי, התופעה הנ''ל היא המחלה הבאה שצריך להפנות משאבים לחקירה מעמיקה שלה.
בוודאי שנאמנות בין בני זוג מונעת הדבקה במחלות מין. השאלה היא מה אתה עושה כאשר אתה יודע שטבע האדם, יחד עם השאיפה ההולכת וגוברת לחופש אישי בתקופתנו, מניעים אותנו בדיוק בכיוון ההפוך לנאמנות.
האם אתה מחפש ומציע פתרונות ריאליים או עומד מהצד ומגחך לך בהנאה וברשעות על הסבל ש''מוכיח'' כמה אתה נעלה חכם מוסרי וצודק.
האם עמדה כזו היא ביטוי של אהבה או של חשיבות עצמית יהירות והתנשאות ?
וכל הררי המילים לא ישנו את הגישה המתנשאת והצדקנית שמשתקפת מהראיון שמפיצה הרבה דברים, מלבד אור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כבר עדיף הרב עובדיה.
מאמין,
08/09/05 11:36
| הוא יותר נאור. גם הוא פנאט. גם הוא מטיף לדבקות בערכים. גם הוא מאיים. אבל לפחות הוא מצחיק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
אהבה???
שלום,
רחובות,
08/09/05 08:10
| עזה האהבה ממוות ! כשאוהבים מישהו זה משהו עילאי וכנראה שהרבה אנשים לא מבינים מה זאת א ה ב ה,,,,,
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
יא נץ אני אוהב מצוות
ל"ת
תנשמת,
07/09/05 17:58
| |
 |
12.
בסופו של דבר אלו רק מילים
גיא,
07/09/05 11:00
| אנשים במערכת יחסים פתוחה, בריאה ודינמית מוצאים מאות ואלפי דרכים להראות לבן הזוג את אהבתם, המילים, אינן חשובות.
עוד חפירה בקשקוש תרבותי...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
מילים נוגעות רק אם הן באות מהל
zazy,
06/09/05 22:32
| אם הן באות בהמוח, זה עושה מסאג' לאגו אבל לא נוגע בלב
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
ינץ לוי מרצה מעולה! ב''אסכולות''
דפנה,
חיפה,
06/09/05 21:59
| ינץ מרצה מעולה!!! שמעתי אותו במסגרת קורס שמתקיים ב''אסכולות'' (לימודי חוץ של האוניברסיטה הפתוחה, למבוגרים) והוא פשוט מרתק!!!
כל הכבוד, כתבה לעניין!
זה הקורס:
משחקי האלים בדרום מזרח אסיה (סמסטר א)
מרצים: עודד אבט, ינץ לוי, שונית שחל-פורת
איך נברא העולם וכיצד נברא האדם? מי מושל על גרמי הטבע ומה טבעם האמיתי של בני האנוש? מיהו האל המאהב ומדוע כעסה אלת השמש על אחיה הירח? כיצד התעורר הבודהה מתנומה רוחנית ומיהו דרקון האחד?
על מיתוסים אלה ואחרים נלמד בסדרת הרצאות מרתקת על המיתולוגיות ההינדואית, הבודהיסטית, היפנית והסינית. הקורס סוקר את המיתולוגיות השונות, עומד על הייחוד של כל אחת ואחת מהן ובוחן את הקשרים ביניהן.
בין נושאי הקורס
מהו מיתוס? מרצה: ינץ לוי מושגי יסוד במיתולוגיה ההינדית. מרצה: ינץ לוי עולם נברא, עולם נכחד: סיפורי בריאה והמעבר בין העידנים. מרצה: ינץ לוי ראמה ומלחמתו בשדים: האפוסים הגדולים במיתולוגיה ההינדית. מרצה: ינץ לוי מיתולוגיה בחיי היומיום. מרצה: ינץ לוי המיתולוגיה הבודהיסטית. מרצה: ינץ לוי הבודיסטוות עושי הנפלאות: דמויות מרכזיות במיתולוגיה הבודהיסטית. מרצה: ינץ לוי אלים חסרי מנוח: המיתולוגיה היפנית והמשפחה הקיסרית. מרצה: שונית שחל-פורת מסמוראי ועד גיישה: מותג יפני הופך למיתוס מערבי. מרצה: שונית שחל-פורת אלים כבני אדם: הקשר שבין עולם האלים בדת העממית הסינית לבין השלטון הקיסרי. מרצה: עודד אבט אלים בני אלמוות בסיפור הסיני הקלאסי ''המסע למערב''. מרצה: עודד אבט המיתוס והאדם: מהטמה גנדי. מרצה: ינץ לוי
הקורס כולל 12 מפגשים ויתקיים בימי שלישי בשעות 11:00-9:30, בבית הכט (בית רוטשילד לשעבר), שד' הנשיא 142, חיפה.
מועדי המפגשים: החל מה- 1.11.05
http://www.openu.ac.il/ascolot/haifa-6-3-05.html
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
מצוין. כתוב היטב
ל"ת
חומי,
06/09/05 18:43
| |
 |
8.
מילים כדורבנות
ל"ת
גרי,
06/09/05 18:17
| |
 |
7.
ומה אם אלו שמאוהבים במושג:
אהבה ?,
06/09/05 16:28
| יש כאלו שאומרים את המשפט : אני אוהב/ת אותך , כמה פעמים ביום והם עדיין לא אוהבים באמת. הם מאוהבים בלראות את עצמם מאוהבים, כדי לא להרגיש איזו שהיא נכות, כדי להחזיק מעצמם ייצורים נעלים שמסוגלים לרגש העילאי של האהבה. הם מאוהבים ביכולתם לשחק אותה במאוהבים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
טור שגורם לאנשים להסתכל
יולי,
תל אביב,
06/09/05 16:25
| על עצמם לרגע בראי. מי שלא מסוגל להגיד את ''שלושת המילים הקטנות'' או לא שומע אותן מבן הזוג שלו לא יכול להמשיך להתכחש למציאות אחרי קריאת הטור הזה. אין תחליף. ולבן הזוג המדהים שלי: אני חולה עליך, מטורפת עליך ומשוגעת עליך. אבל יותר מהכל, אני אוהבת אותך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
מעולה
אורי,
06/09/05 15:25
| |
 |
4.
ל - י. מאמה מיה
א.,
06/09/05 14:36
| מה קרה לך? הפקת מילים היא אחת הפעילויות היותר יצירתיות בעולמינו! כל המציאות למעט אסונות טבע (וגם זה לא בטוח) נוצרת ע''י מילים וגם הטאו שאי אפשר לדבר עליו מציאותי כי אפשר לדבר עליו שאי אפשר לדבר עליו תקשורת או אי תקשורת זה הביטוי הראשוני המוצלח או לא של הרצון להיות. וזה לא משנה אם אלה מילים, פרצופים, מכות או נשיקות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נשיקות
י,
06/09/05 17:31
| אתה מדבר בשבחי התקשורת - ובעצמך אומר שמילים הן רק אופציה אחת. ולא תמיד המועדפת (בסופו של דבר, האם למילים היפות ביותר יש טעם של נשיקה?)
אכן השמוש בשפה הוא אחד מהכלים החזקים והיצירתיים שבידינו, בני האדם. מילים יכולות לקחת אותנו, את דמיוננו, את רוחנו למקום רחוק. להעניק השראה. ללמד. לגרום לרגשות.
כאשר אני בא (בתגובה הקודמת) להוריד אותן בדרגה, אני לא מבטל אותן. לא הופך אותן לטר''ש, אלא לאלוף. לא עוד רב אלוף.
יש דברים אחרים חשובים. יש דברים אחרים חשובים יותר. לטעמי - הם קודמים למילים. במקרה הטוב, אנחנו מצליחים להדביק מילים למציאות באופן שמזהה אותה באופן מוחלט.
לאחר שטעמת את הנשיקה - השימוש במילה יכול להקשר למושג, ולתאר אותה בדיוק. באומרך נשיקה אתה ממש ממש יוצר זהות מושגית, ואני יודע בדיוק בדיוק מה רצית לומר. ובכל זאת, למילה אין את אותו הטעם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
ינץ
פיהוק,
06/09/05 13:38
| |
 |
2.
סחה על ההכרה בצורך לבחון מחדש
פנטה אקזוטי,
דרך האמצע,
06/09/05 12:58
| את המושגים הרוחניים שלנו. בעניין האהבה נראה לי שאם הייתה הסכמה כללית שלהגיד אני אוהב אותך הוא ביטוי לרגש המיידי בלבד לא הייתה בכלל בעיה וכולם היו אומרים את זה ל ימין ועל שמאל.
הבעיה מתחילה כשברור לנו שהמשפט הפשוט הזה כמעט אף פעם לא מתקבל כביטוי לרגש ספונטני אלא ככריתת חוזה בעל-פה עם המון סעיפים ותתי סעיפים:
על פי ההסכם בין צד א' לצד ב' מתחייבים החתומים מטה לא להשתמש במשפט אני אוהב אותך אם אינם יודעים בוודאות שהרגש הנ''ל יחזיק מעמד יותר מחודשיים.
בהתאם לסעיף קטן ג' לחוק האהבה לא יגיד אף אחד מהצדדים אני אוהב אותך לצד השני אם הוא מתכוון להרגיש את אותו הרגש כלפי צד שלישי בתקופה שעשויה להיות חופפת , במלואה או בחלקה, לתקופה בה הוא חש ברגש הזה כלפי הצד השני להסכם זה.
אם ביום אמירת המשפט אני אוהב אותך מלאו לפחות לאחד מהצדדים עשרים וחמש שנים, הוא מצהיר בזאת כי ברור וידוע לו כי עצם אמירת המשפט כמוה כהתחייבות בלתי חוזרת לבוא עם הצד השני בברית הנישואין כדת משה וישראל, לגדל יחד לפחות שני ילדים וכלב ולהתחייב ללקיחת משכנתא עבור דירה בת שלושה חדרים עם גינת רבע דונם.
הצדדים מאשרים בזאת את הסכמתם לכך שהגינה תוקף בגדר משוננת בגובה מטר ועשרים לפחות וכי צבע הגדר חייב להיות לבן.
הצדדים מתחייבים בזאת לאהוב להעריך ולכבד את הורי הצד השני להסכם זה ממש כאילו היו הוריו שלו.
מוסכם בזאת בין הצדדים כי כל צד יבקר בבית ההורים של הצד השני לפחות אחת לשלושה שבועות. (הפרה של כלל זה תהיה הפרה יסודית של ההסכם).
מוסכם בין הצדדים כי כל ביקור כזה ילווה במתנה צנועה. ניתן לבחור בין עוגה בייתית, זר פרחים, או סלט חצילים במיונז...
סעיף ד'. הסדרת סבב הביקורים בימי חג ומועד:....:).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שומו שמיים - איך כיסחת בציניות
נופר,
07/09/05 01:51
| את המושג : ''אהבה'' .
אכן שלושת מילות הקסם הן ביטוי לרגש ספונטני. אבל - אם היינו אומרים אותן על ימין ועל שמאל בספונטניות לא מחייבת (כעצתך) הן היו מאבדות מאצילותן, הרוך ,העוצמה והכנות שהן חופנות בתוכן.
איך אתה יכול להרגיש סימולטנית את אותו הרגש בדיוק לכמה אנשים (נשים במקרה שלך?) אולי זו סתירה , משמע ליבך לא פנוי לאהבת אמת אלא רק לסערה הורמונלית מזדמנת . (צד שלישי).
תצחק, תצחק על הנשואים...למה לא ? :)
אבל מה לעשות, וכל תת הסעיפים שמנית יחולו גם אם תגור עם אדם שאתה לא אוהב. אז לא תהייה לך חמות, אבל יהיו לך מרעין בישין אחרים.
בקטע של ההתחייבויות המשפחתיות הכפויות שהנישואים כובלים אותנו - אתה צודק 100%. רק שזה לא נגזרת של השימוש בשלושת מילות הקסם. אלא של שריטות חברתיות אחרות שאנחנו מלקים את עצמנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איייאייאיי.כל כך הרבה אי הבנות
פנטה אקזוטי,
07/09/05 08:07
| מהיכן להתחיל ? כל כך קשה להקיף עולם ומלואו בתגובה אחת ותמיד יש סכנה לצאת חד צדדי ואני אישית גם תמיד מצליח לצאת כזה.
בהמשך לנאמר במאמר, ניסיתי להצביע על כך שמה שעוצר אותנו מלהשתמש במילה אהבה בחופשיות הוא התחושה שלנו שמתלוות אליה התחייבויות שאנחנו לא תמיד מוכנים לכבד. תראי את י' שעד עכשיו הקפיד להצהיר על ידידות ''בלבד''. רק שחררתי אותו ממחויבות ומייד קיבלתי הצהרת אהבה ספונטנית :). לא היה כדאי ? אני לא חושב שאם היינו משתמשים במילה אהבה בספונטניות על ימין ועל שמאל היינו מאבדים משהו מהאצילות, הרוך, העוצמה והכנות שהיא חופנת בתוכה. כל זה כמובן בתנאי שהיינו מקפידים על כנות בעניין. התופעה שאת מתארת, של אובדן העוצמה של המילה, היא תוצאה של שימוש חסר כנות בה ולא של שימוש ספונטני.
אם הרגש הוא כנה העוצמה שלו אינה נשחקת, מפני שעוצמה היא מהות הרגש.
זה מה שקרה למשל למילים ''אח שלי'' ויש לא מעט שמתעללים ככה גם במילה אהבה, אבל זה קורה רק בגלל שעבורם זה באמת לא ביטוי לרגש ספונטני אלא כלי עבודה להשיג מטרה מסוימת.
את שואלת איך אני יכול להרגיש סימולטנית בדיוק את אותו הרגש לכמה אנשים (נשים במקרה שלי), ואם אין בכך סתירה שמלמדת שהלב שלי בעצם לא פנוי באמת לאהבת אמת ?
אני מעדיף לא לדבר על עצמי. אחרי הכל אני יכול להיות ממש ברגע זה מאוהב עד מעל הראש ומחויב למשכנתא על בית עם גינה וגדר לבנה :). אני מעדיף לא ''לקבוע מסמרות'' אלא רק להעלות שאלות ''מרחיבות תודעה''.
כשאני מסתכל סביבי אני לא בטוח שאנחנו יכולים להפריד בין הרגשות ה''אותנטיים'' שלנו לבין הרגלי חשיבה שהוטמעו בנו בעמל רב על ידי החברה שבה אנחנו חיים ושאולי אין ממש קשר אמיתי ביניהם לבין הפוטנציאל הרגשי האמיתי שלנו.
למה אני יכול לאהוב בעוצמה שווה את כל שניים-עשר ילדיי, על אף ההבדלים העצומים בכישורים ובאישיות שלהם, מבלי שאחשב כבלתי כשיר לאהבת אמת, ואם אני אוהב ''רק'' שלוש נשים בו-זמנית זו אינה אהבת אמת אלא רק סערה הורמונאלית ?
למה אצל המורמונים טבעי וברור להם שגבר לא רק יכול אלא אפילו חייב לאהוב בו זמנית 6,8, ואפילו 10 נשים בו זמנית ואף אחד, אפילו לא הנשים עצמן, מפקפק באותנטיות של האהבה שלו ? היית מאמינה שלא רק שלא מטילים ספק באהבתו אלא אפילו מעריצים אותו על הקורבנות שהוא מוכן להקריב למען אהבת האמת שלו כדי לספק את הצרכים הכלכליים והרגשיים של עשר נשותיו ? ובגלל החינוך לערכים הללו, המעריצות הגדולות ביותר שלו הן נשותיו שלו. כמובן שהפוטנציאל הרגשי שהם מייחסים לאישה אינו מאפשר לה לאהוב אהבת אמת יותר מגבר אחד ברגע נתון :). אנחנו התחנכנו על סרטים, ספרים ומיתוסים שונים משל המורמונים וכשאנחנו מרגישים בצורה או בעוצמה קצת שונה ממה שהערכים שלנו מרשים לנו אנחנו מרגישים חולים וסוטים וממהרים לחזור לתלם אבל בגלל שעוצמה היא מהות הרגש הרגשות הללו אינם מניחים לנו וממררים את חיינו. גם אין במה שאמרתי שום דבר נגד התחייבויות בין אנשים וההכרח לעמוד בהתחייבויות הללו מפני שאין כמעט מטרה כלשהי שאנחנו יכולים להשיג לבדנו. רק שכדי למנוע בלבול כדאי שנדע מתי אנחנו מדברים מהרגש ומתי מתוך מטרה משותפת ואיך אפשר לשלב ביניהם בהרמוניה, מפני שהרבה פעמים קורה שהרגשות משתנים כשהמטרה עדיין רלוונטית, או שהמטרה כבר לא רלוונטית אבל הרגשות עדיין פועלים במלוא העוצמה.
ורק כדי להוכיח לך שאני לא מפחד להתחייב, הריני מצהיר כאן קבל עם ועדה שאני מתחייב לאהוב אותך ללא תנאי, ורק אותך, לפחות בשבועיים הקרובים :). לי', הייתי רוצה להחזיר לך באהבה ספונטנית, אבל תצטרך לחכות שבועיים :).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פנטה אקזוטי - יקר !
נופר,
07/09/05 17:40
| כשאמרתי : ''אתה'' - התכוונתי לשם עצם כללי. אתה - דהיינו כל אחד ואחד מאיתנו. תמיד הסתייגתי מהנימה האישית ובמיוחד מהאיבחונים שכותבים עושים כאן אחד לשני בעקבות תגובה אחת או שתיים שלהם. אין לי מושג מי ''אתה'', מלבד העובדה שאתה חושב וכותב - מדהים.
ולענייננו: אין דין אהבת ילדינו, חברינו, שכנינו ודודה רוחמה - כדין אהבת גבר ואשה.
דוגמת המורמונים היא נפלאה שכותב אותה גבר, כמובן. יש לי פה חברה מורמונית, וכששאלתי אותה על ריבוי הנשים היא צחקה-נעלבה עד עמקי נשמתה. היא טוענת שהיום, אין כזה דבר מורמון שנשוי לכמה נשים, ואם יש הקבוצה מיידית מוציאה אותו מתוכה - כמוקצה. אי שם בהרי יוטה, ישנם אי אלו מורמונים מרובי נשים. ואני לא חושבת שאף אחת מאותן נשים, שמושאות (נישאות בלי שיש להן מושג מה הן עושות) בגיל מאוד צעיר, לאחר שהן גדלו בבתים מבודדים מהציווליזצייה, אומרת לבעלה : אני אוהבת אותך. לא בטוח שהן אכן מרגישות את הרגש הזה. עד גיל 30 הן מטופלות בשבעה ילדים לפחות, חיות בעוני ובבורות לא קטנים, והאותנטיות של כל הרגשות שם תמוהה ביותר. יש אצלן חלוקת עבודה, בה אשה אחת מבשלת כל היום, אחת מנקה כל היום, אחת מחנכת את הילדים בבית ספר ביתי (טוב לא יכול לצאת מזה) וכו''. ומידי פעם, כל אחת בתורה, עושה משהוא לא ברור עם הבעל... כמה אהבה וסיפוקים כלכליים ורגשיים יש שם, גם לא ברור...
ובכלל מורמוניק מתוקי שלי - למה להצר את עולמנו לריבוי נשים ? ומה בדבר ריבוי בעלים ? האם היית יכול להקליד לי את אותה תאורייה מעודנת על אהבה אותנטית רבת פנים וסימולטנית, כשמסביב יהום הסער וברגעים אלו ממש זוגתך שאתה כל כך אוהב נמצאת בעיצומו של מחול שטומפינג סוער עם בעל מספר 2 - צעיר חמוד ושרירי, שמענג את נשמתה וגופה האוהבים אותך. והאם כל בוקר, אחרי שאתה עוזב את הבית, שנייה אחרי שייעלת החן שלך , כרכה זרועות אוהבים סביב עורפך וליחששה ענוגות לאוזנייך : אני אוהבת אותך, מגיע בעל מספר 3 - לאהבת אמת אותנטית, שזוגתך נוהגת לגנוח אותה בקולי קולות (אפילו השכנים יעידו) - עדיין תגרוס שבסך הכל זו אהבה הרמונית רבת פנים ואותנטית בו זמנית ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פנטה אקזוטי, תעשה לי ילד
אנה,
07/09/05 14:30
| אח, איזה כושר ביטוי, איזו אינטליגנציה! מוכנה לחכות גם שנה, אם צריך (ולמרות השעון הביולוגי שמתקתק...)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה אנה, יצאתי לכיוון שלך
פנטה אקזוטי,
07/09/05 15:45
| אני כבר מגיע. נופר, אני מצטער, כל ההתחייבויות בינינו בטלות. נקלעתי לסערה הורמונלית. אני מקווה שתביני ושנוכל להשאר ידידים כמו קודם :).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אופס...טעות של פזיזות :)
נופר,
07/09/05 19:54
| עכשיו שקראתי שנית, צחקתי. (כמו כרגיל מרוב התגובות שלך).
ולא קשור לכתבה זו, אבל ברור שכשמישהוא כותב : ''אני לינפושיט'' וחותם בשמי : זו לא אני ! ואני לא רואה שום טעם להכחיש. (וכמובן לא גם על כל מיני תגובות בשמות קודמים).
להתראות בשמחות :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
די נופר. אל תהיי כבדה.
פאנטה אקזוטי,
07/09/05 18:43
| סתם צחקתי. הייתי בטוח שתביני.
ראשית, המורמונים אינם מהווים אידיאל עבורי אלא רק דוגמה לדרך שבה התניות תרבותיות ואחרות מעצבות את גבולות החוויה הרגשית והתפישתית שלנו.
שנית, גם כשהבאתי את הדוגמא המורמונית התייחסתי לאבסורד שבקבלת האפשרות שגבר רשאי ''לאהוב'' נשים רבות ואישה אינה רשאית לכך.
שלישית, קחי בחשבון שגם אם (חלק) מהמורמונים התמתנו בהווה עקב דעת הקהל השלילית בארה''ב, צריך לקחת בחשבון ש(אולי, לא בטוח), חלק משאט הנפש שחברתך הביעה נובע מהחשש שגילוי לב מלא עלול לגרום לך להסתייג ממנה.
רביעית, אני בספק אם זוגתי תוכל למצוא אי פעם גברבר יותר חמוד או יותר שרירי ממני.
חמישית, אני ידיד ותיק. את באמת מאמינה שאני מסוגל להקריב את הקשר העמוק שנוצר בינינו בעבור סערה הורמונלית חולפת ?
בחיים לא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פנטה - מורמוניק מתוק שלי
נופר,
07/09/05 17:50
| הנה, אני לא מטילה ספק באהבת האמת שלך, שבאה ממקום אמיתי וזך ונשגב, ושזורה בכנות גורפת ואותנטיות נטולת קלישאות וזיופים.
יחי אהבת האמת ! :) :) :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני אוהב אותך:)
ל"ת
י,
06/09/05 22:06
| |
 |
אהבתי :)
ל"ת
מצויין,
06/09/05 20:53
| |
 |
כתוב טוב יותר מהמאמר עצמו
Shirley,
ראשל''צ,
06/09/05 16:37
| כמה מגבלות ותנאים הערמנו על האהבה.
תוחמים אותה בגדר לבן, ארבע קירות בטון ואינספור חוזים כתובים ובלתי כתובים...את זו החופשית, הפראית שאי אפשר לכבול.
אז מפחיד - בטח שיהיה מפחיד.
נ.ב אני אוהבת אתכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
ג' אני אוהב אותך!!!
י,
06/09/05 12:26
| עם כל הכבוד, אתה מייחס למילים חשיבות מופרזת. בעצמך הראית עד כמה החפיפה בין המילים לאמת היא לא מושלמת.
המציאות והדיבור חיים בשני קווים מקבילים אשר יכולים להפגש.
דיבור אינו פעולה. דיבור הוא שיטת תקשורת מצוינת, יעילה ומדוייקת למדי. אך חייבים לדבר באותה שפה. כדאי להבין את כוחו ואת המגבלות שלו. מעניין לדון בו. אך הוא שחקן משני בעלילה. וחשוב שיזכור את מקומו.
זכור - הטאו שתוכל לתאר במילים איננו הטאו האמיתי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ממתי שני קווים מקבילים יכולים
נופר,
06/09/05 16:40
| |
 |
זוהי בדיוק הנקודה שלי!
י,
06/09/05 17:18
| כאשר אנו יודעים כי במציאות קווים מקבילים אינם נפגשים.
כאשר בדיבור, אני יכול בכזאת קלות לתאר קווים מקבילים שנפגשים.
כך בדיוק אני ממחיש את ההבדל שבין דיבור למציאות. את נקודת ההשקה שלהם. את כוחו של הדיבור. את הסכנה שבו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
י, הברקת היום. אני אוהב אותך!
ל"ת
בודהא-בום,
07/09/05 13:46
| |
|
|
|
|
|