 |
7.
זהירות מבני ברוך
יוסי,
רמת גן,
06/01/06 10:40
|
לאחר שניסו הכל נגד הדת מנסים לגייס את הקבלה נגד הדת.
אומרים מקובל לא חייב להיות דתי. כמה שזה נוח, אבל לא אמת.
עוטפים את השקר באמת של הקבלה, אך כל תאוותם היא החילוניות. מצפונם לא מניח להם להיות סתם חילוניים, אז מתעטפים בקבלה.
לא להתבלבל. בעל הסולם היה דתי מאוד. אבא ברוך היה דתי מאוד. האר''י היה דתי מאוד.
זהירות. כדאי לבדוק שוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
צא ולמד
שרי,
30/08/05 13:54
|
הכותב מזצין אותך ללמוד אם אתה מוכן לקבל וללמוד את הנאמר ולהתאמץ ולהבין הרי כל ההתחלות קשות אבל אח''כ קל יותר תתחיל ותראה לאן זה יוביל אני בטוחה שזה לא יכול להזיק אלא רק להועיל. חוץ מזה אני חושב שזו הזמנה אישית רק למי שמוכן ואם אתה שואל אולי זה הזמן גם להתחיל בהצלחה!.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
עדיין לא הבנתי
רוני,
תלמיד,
28/08/05 14:34
|
האם עם ישראל כולו צריך לעסוק בחכמת הקבלה? נגיד שזה נכון, עדיין - לא כולם נמצאים באותה רמה איך האנשים הפשוטים יבינו את החכמה האדירה לי נראה שהיא לא מתאימה לכל אחד ובטח שלא לכולם זה כמו שתגידו שכולם יכולים ללמוד פיזיקה קוואנטית זה פשוט לא כל כך אפשרי ליישם זאת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
not excatly
maya,
30/08/05 04:33
|
the presupposition (u like academic concept so here u go...) is that if all Israel will follow the Mizvot and Halaha, which in each one of them is a representation of a part of the body-mind-soul-heart one will climb and carry humanity upward with him/her. unfortunatly we r not even there, so kabalah? ...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קודם צריך לברר מהם מצוות והלכה
ל"ת
ק,
30/08/05 09:26
|
|
 |
this is what i meant
ל"ת
maya,
31/08/05 17:43
|
|
 |
אנא הסבירי לבורים כמונו
מקובל,
01/09/05 13:08
|
|
 |
4.
בעלי ההשגה
ג',
28/08/05 11:21
|
כל הזמן מספרים לנו על חוקים נסתרים והחוש השישי מעניין כמה אנשים בתכל'ס הצליחו להשיג זאת אפילו על אנשים שעברו מחסום א( חוץ מרב לייטמן) עוד לא שמעתי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה דעתך על אלה
אורי,
28/08/05 14:29
|
מחברי התנ''ך המשנה התלמוד עם ישראל בתקופת התנ''ך, בית ראשון ושני וגם מקובלים בני זמננו כמו בעל הסולם ובנו הרב''ש וסליחה מראש אם שכחתי מישהו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
זה שווה דיון נפרד.
י,
28/08/05 09:50
|
המגיב ק' כותב בתוגובה 2 -
''אברהם אבינו הרכיב קבוצת מקובלים שהיוו את הבסיס לעם היהודי.''
זה בשבילי גלוי וחידוש מדהים!
אתה חייב לספר לנו על זה. אבל הכל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לינק
ק,
28/08/05 19:57
|
http://www.kabbalah.info/hebkab/hagim/pesach/pesachinourtime.htm
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
אם רק היתה הקבלה...
לא מבין,
26/08/05 21:46
|
הקבלה ללא ספק מצליחה להעביר מושגים בצורה חכמה, מעניינת ובהירה. אם רק היתה הקבלה פונה לאדם ולא ליהודי, או יותר נכון אם היתה הקבלה מתמודדת עם סוגיית הגזענות של היהדות שמציגה הררכיית גזעים (צומח, חי, מדבר, יהודי) באופן כל כך מיושן ומעוות הייתי מסוגל לאמץ יותר עקרונות מתורה זו בחיי. כל מי שיטען שיהודי בשל היותו יהודי הוא בעל נשמה אחרת מבני אדם אחרים טועה בבסיסו של התפיסה שלו וקשה מאוד לקבל את חכמתו גם אם היא נשמעת חכמה מאוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
i ll try to explain
maya,
30/08/05 04:21
|
u r right in if what u say is accurate but i m afarid it is not. for many years i was also bothered by that. then i understood - and perhaps i m wrong - that there is a chain of hapenning, in which one thing is related to the other. one cannot jump to the 5th floor w/o climbing the stairs. one also cannot make a cake only with the cream, although that is the best part. one has to follow certain stages and implycertain factors. thus, one doesnt have to be born Jew in order to be engaged in kablaha, but one does have to follow the law of Halaha in order to do so, and for that one is a Jew...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תעצום עיניים והמציאות לא תהיה
משה,
28/08/05 10:52
|
קיימת. זה שעם ישראל שונה מכל העמים, מבחינה היסטורית, מבחינת ההשפעה על העמים, מבחינת הטבע שלו - זו עובדה שכבר גדולי עולם רבים עמדו עליה (ניטשה, טולסטוי, נפוליאון ועוד רבים). תתעלם מזה שמעל 30% ממקבלי פרס נובל הם יהודים. (והיו תקופות שמעל 50%). ומזה שהתנ''ך השפיע על חיי 2 וחצי מיליארד אנשים, על אמונותיהם, על הסרטים שהם עושים והספרים שהם קוראים. אנחנו שונים. בטבע. אתה יכול לאהוב את זה או לא אבל זו מציאות שרק בטמינת הראש בחול אתה יכול לברוח ממנה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כאן אתה טועה....
אורחת,
28/08/05 10:40
|
אחד הדברים הראשונים שמסבירים לך בלימודי קבלה הוא שיהודי פירושו לא זה שנולד לאם יהודיה וכו וכו, אלא אדם שמתעורר בו הצורך להכיר את החוקים וללמוד. בפועל לא קיימת שום אפליה גזעית, אתר הקבלה מתורגם לעשרות שפות ומתקיימים קונגרסים בכל העולם. בכלל ישנם תלמידי קבלה מכל הגזעים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
that doesnt mean shit
maya,
30/08/05 04:23
|
bc the Berg hamula also being translated into many languages, thatdoesnt mean that this is ''kosher kabalah''. Kabalah is intrinsically based upon Hebrew language, deeper sub liminalmeanings and the law of halaha. does those ''gurus'' teach u that? ...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הזהר כתוב בארמית, שפת עמי
ק,
30/08/05 22:56
|
מרכז אסיה... אכן, עברית היא השפה הקרובה ביותר לרוחניות אך ניתן ללמוד קבלה בכל שפה, וכשמשיגים באמת, כלל לא צריך שפה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכים לגמרי
מאמין אבל...,
27/08/05 16:17
|
גם לי הדבר היחיד שמפריע בקבלה זה הפניה שלה ליהודים בלבד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יהודי זה תפקיד
לילי,
27/08/05 00:08
|
קיימת בעיה מיוחדת בהבנת טקסטים קבלים כי אנחנו מפרשים אותם מתוך האגו שלנו.. למשל כמו תגובה זו שמאשימה את הקבלה באפליה ובגזענות. אם נוכל להתבונן במציאות שלנו בעינים מתוקנות נראה שכל פרט במציאות הוא חיוני וחשוב ושיש לו תפקיד משלו אותו הוא מבצע אך ורק למען טובת הכלל וללא שום רווח עצמי. ממש כמו שכל תא בודד בגוף עובד למען כל הגוף כולו. הטקסטים הקבלים נכתבו מתוך נקודת מבט מתוקנת זו עפי חוק ההשפעה. היהודים במקורם הם קבוצת מקובלים שתפקידם לתקן את עצמם ולמשוך את כל העולם לתיקון הרוחני ,זה התפקיד שלנו הכוח . אין מה להעלב לשאר העמים יש את התפקיד שלהם. היהדות אינה גזענית , אבל היהודים מתחמקים מתפקידם המיוחד . הרצון להיות כמו כולם נובע ממקום המחפש צדק ואחווה עולמית אבל בפועל גורם לנו כעם לפספס את היעוד שלנו ופשוט לא לתפקד נכון ובכך אנחנו גורמים נזק לעצמנו ולשאר העולם. אנחנו פשוט איבר בגוף שלא עובד כמו שצריך .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
bravo! u should read
Maya,
30/08/05 04:25
|
The Republic as an allegory not only to a social order but to a mental state - each aspect and particle in reality has its telos, its duty, it is not a matter of hierachy, just difference. thank u Lili, u r good.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הקבלה פונה לאדם
ק,
26/08/05 23:44
|
בקבלה ישראל= ישר-אל, כל מי שבליבו השתוקקות לגלות עולם עליון/את הבורא. ולראיה, בני ברוך משדרים קבלה דרך האינטרנט לכל העולם ללא הבדל דת , גזע או מין, נוצרים ומוסלמים (גם בארץ) לומדים אותה. אכן ישנה היררכיה, נשמות זכות יותר שדרכן צריך להגיע אור לשאר האנושות אך הן לא עדיפות על אחרות. הגוף הוא וחייב להיות שלם, ולכל תא בו חשיבות כמו לאחר. הזכות הזו, ''עם נבחר'' או ''אור לגויים'' היא חובה, ולא פריבילגיה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נו באמת
לא מבין,
27/08/05 01:17
|
אני הולך ברחובות ישראל כפי שהלכתי ברחובות של מדינות אחרות ואני לא רואה כאן עם עם אחר, לא בהתנהגות, לא ברוח ובטח שלא בייעודו. נורא נוח להאמין בכך כיהודים אבל מזווית ראייה רחבה יותר זו גזענות שאם עם אחר היה משתמש בה היינו רואים את זה ביתר קלות. להגיד שאנחנו איבר עם תפקיד כמו אור לגויים או בכלל שאנחנו שונים במבנה הרוחני שלנו מעמים אחרים זה בורות וגזענות ואין דבר שיאמר שיגרום לכך להישמע אחרת. ישנו מושג בסוציולגיה ''אתנוצנטריות'' שמסביר מדוע כל תרבות, עם, דת וכו' רואה את עצמה כנעלה יותר מהאחרות. זה נובע מהאגו המורחב, האגו שמעבר לאגו האישי - האגו הלאומי,הדתי, התרבותי והוא אינו שונה במהותו מהאגו האישי, הוא רק הרחבה שלו. אם בא לכם להאמין בזה תאמינו רק אל תשכחו שאנחנו עם שעבר הרבה בגלל גזענות, אולי הלקח ההיסטורי שלנו הוא לנסות להשתחרר מגזענות דווקא ולהתעלות על עצמנו ולא לשחזר את אותן טעויות פעם אחר פעם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
באמת אחרים
אלי,
28/08/05 10:57
|
במוסר. בלב. בהיסטוריה. בהשפעה על העמים. ביחס העמים אלינו. אנחנו שונים. את הפוטנציאל השונה שבנו אפשר לגלות או לא. מי שלומד ומוצא את הדרך לגלות את נשמתו מבין מתוכו שזה משהו אחר לגמרי. שלהיות שייך לעם הזה זו זכות עצומה. להיות נטף מנשמה אדירה מלאה חיות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אחזור כי אתה מתעקש לא להבין
ק,
27/08/05 11:20
|
ישראל בקבלה= ישר-אל, כל מי שבליבו השתוקקות לגלות עולם עליון ולפתח קשר עם הבורא, אם זה יהודי, נוצרי, מוסלמי, הינדי, צ'רקסי או חייזר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עדיין לא מבין
לא מבין,
27/08/05 14:11
|
הרי בעצמך כתבת פעם קודמת שיש היררכיה בין נשמות. האם בהיררכיה הזו יש בודהיסטים או נוצרים שנמצאים במקום גבוהה יותר מיהודים. ישר-אל= ישראל: זה לא מושג שמגיע מהקבלה (למדתי קבלה במשך שנים ארוכות ואני אשמח לראות סימוכין לכך בכתוב). זה משחק מילים שהמציאו בדורנו כאשר הבודהיזם פרץ את מחסום הדת כהגדרה מלידה והתחיל להציע חכמה לכל המעוניין ואושר לכל מי שמבקש אותו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
what happiness got 2 do with
ל"ת
maya,
30/08/05 04:28
|
|
 |
טעות בידך, האמת קודמת לסמלים
יחל,
28/08/05 09:03
|
|
 |
לא דתי,לא נעליים-אבל בור
שקוריפינטשיכה,
28/08/05 08:27
|
לא ינסה אבל כן - אנסה.
זוכר? עבר, הווה, עתיד, גוף ראשון? משהו? לפני פרשנויות והתפלספויות?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני ינסה לאט .....
כי,
27/08/05 18:07
|
לא יודע איפה אתה מסתובב בעולם אין ספק שישראלים מבאים מטען שונה לכול מקום ובדר''כ וניתן בקלות לראות זאת . ואם במדע מדובר , תבדוק בבקשה , לבעלי משפחת כהן יש הרכב גנטי דומה, בחלק מסויים !
אז מה לא ברור ? ואגב אני לא דתי ולא נעליים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למדת במקום הלא נכון כנראה
ק,
27/08/05 18:05
|
יש היררכיה בין הנשמות. נשמות ישראל נמצאות בראש הפירמידה. נשמות ישראל הן לאו דווקא של יהודים לפי ההלכה. אברהם אבינו היה עירקי (לא יהודי, גוי) אשר בעקבות השתוקקותו גילה עולם עליון והרכיב קבוצת מקובלים שהיוו את הבסיס לעם היהודי. יהודי הוא לא גזע או אומה ככל האומות, מטרת התהוות הקבוצה היתה כדי להעביר את החוכמה לכלל האנושות. אם הקבוצה הזו לא מקיימת את המטרה שלשמה התההותה, אין בה צורך בעולם הזה ולכן כל האנטישמיות, השנאה ותשומת הלב שמקבל העם היהודי במשך הדורות מאז חורבן בית שני (מאז ירד מגדלותו הרוחנית). אם גם עכשיו לא הבנת אז עדיף שתפסיק לנסות ותתמקד בלהיות פוליטיקלי קורט. בהצלחה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מקורות
תלמיד,
27/08/05 17:56
|
'' ..ובהאמור נבין מה ששאלנו, מהו ''ישראל לא ידע'', ומהו ''עמי לא התבונן''. כי הנה ''ישראל'' הוא אלו אנשים שעובדים על הכוונה להגיע לדביקות ה', שיזכו להגיע לדרגת ישר-אל ולא לתועלת עצמו. והם שייכים לבחינת כוונה, הנקראת ''ידיעה'', שהם צריכים להגיע לידי ידיעה ברורה, שצריכים להגיע להשיג את גדלות ה'. וידיעה זו באה דוקא על ידי אמונה למעלה מהדעת...'' (מאמר ל''ט, תש''ן מתוך ספר שלבי הסולם של הרב''ש)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
רעיון בהיר ומבהיר
קוראת נאמנה,
26/08/05 13:06
|
ומענה הולם להסקת מסקנות חולניות ומצערות כמו אלו: https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/15/ART/975/548.html
מדוע כל מאמר מסתיים באיום לעתיד והבטחה שקבלה היא המענה היחיד? זו נטייה מיוחדת לבני ברוך או עניין קבלי חוצה זרמים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פשרה
ללל,
28/08/05 10:53
|
בתור לומדת קבלה גם לי זה צורם, האיומים הבלתי פוסקים הללו על חרב השלופה מעל ראשינו והקביעה שחוכמת הקבלה היא הדרך היחידה להגיע לעליון. עם זאת הצלחתי להגיע לפשרה מסויימת: 1. בקבלה טוענים כי זוהי דרך היחידה להגיע לעליון כי הם משווים את עצמם כנראה לשיטות המזרח השונות שטובות אך ורק לבני אדם עם אגו מזערי, לא כמו אצלנו שכל אחד ידו בכל, ואינו יכול לוותר על תענוגות העולם 2.האיומים מידי השמים שמדברים אליהם הם לא אלא תוצאה טבעית של אגו הולך וגודל של כלל החברה שמוביל לבדידות, ניתוק, אכזריות וכו' בקרוב בן אדם לא יוכל בכלל להסתדר ולחיות עם אדם אחר, וגם עם עצמו יהיו לו בעיות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה על תגובתך.
ק*נ*,
28/08/05 15:34
|
יש לי בערך 80 מחשבות בתגובה. כשאצליח לצמצמם ל8, אשיב בשאלות. תודה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ישנם אנשים שחיו את העולם
למ,
26/08/05 15:12
|
האמיתי וכתבו לנו משם ספרי הדרכה איך להגיע למצב האופטימלי ובאיזו דרך. להולכים בדרך מתגלים דברים. לכן הביטחון הרב. כפי שחוזר ואומר הרב המקובל מיכאל לייטמן, בקבלה אמיתית אין אמונה, יש ידיעה. אתה רואה ומרגיש את הדברים כפי שאתה מרגיש את המציאות בעולם הזה. חד וחלק, לא אולי ולא אילו, פשוט מציאות. בהצלחה לכולם!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
and how do u know
maya,
30/08/05 04:15
|
that what u think u know u really know? isnt that a matter of belief? following my ''teahcer'' Plato, i m not trying to be annoying, this is a serious question and i ll be glad to hear your response
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האם את מאמינה שאת רואה את
למ,
01/09/05 01:03
|
מסך המחשב מול עיניך או שאת רואה אותו? אני חושב שאת רואה אותו. כך גם בקבלה, אז איך אני יודע שאני יודע זה לא פה, זה בחוג לפילוסופיה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את מבקשת הוכחה על משהו שמצוי
למ,
01/09/05 01:01
|
בלב פנימה... בהרגשה. תנסי להוכיח לי שאת מרגישה את ההרגשה הכי פשוטה שאת מרגישה... תוכיחי לי שאת עצובה או רעבה. על אחת כמה וכמה הרגשות מורכבות, נעלות ונסתרות כמו הרגשות רוחניות. זה עניין מורכב. ואף אחד לא מנסה ולא צריך להוכיח לאף אחד כלום. לא מדובר בפילוסופיה בכל אופן ולא תצליחי לגרור מקובלים (אמיתיים) לדיון פילוסופי כי בקבלה אין אולי ואילו יש מה שיש, מציאות ולא אמונה. להית'
הגב לתגובה זו
|
|