 |
18.
איזה קוקו הסופר הזה
ל"ת
דודי,
20/08/05 14:14
|
|
 |
17.
מה אנחנו? אפילו לא גרגרי אבק
אורי,
20/08/05 11:27
|
לפני הרבה שנים שידרו בטלויזיה סידרה מופלאה בשם ''חיים עלי אדמות'' בהנחיית דויד אטנבורו. הסדרה החלה באמירה כי העולם נוצר לפני 4000 מיליון שנים. מכיוון שהמח המוגבל שלנו אינו מסוגל לאמוד תקופת זמן כזו, הציע כי נדחס את התקופה לתוך שנה. העולם נברא בינואר ואילו אנחנו נמצאים כעת בחצות ה-31 לדצמבר. אני לא זוכר בדיוק את הפרטים אך החמצן נוצר בפברואר ואילו חיים ראשונים החלו במאי. הדו חיים יצאו מהמים באוגוסט ואילו היונקים הופיעו בין אוקטובר לנובמבר. התרבות החלה 5 דקות לפני חצות, ישו נולד לפני 2 דקות ואנחנו לפני מספר שניות ובעוד מספר שניות כבר לא נהיה פה. אלוהים נוצר לפני 5-10 דקות והוא יהיה כאן כל עוד האדם יהיה כאן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הערה
י,
20/08/05 22:11
|
החמצן שבאטמוספירה נוצר ע''י צמחים, כך שהחיים הקדימו את החמצן במיליארד שנה.
ואנחנו חיים פחות משניה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
על האלוהים
I2U,
NEW YORK,
19/08/05 18:01
|
האלוהות היא מופשטת ואינה ניתנת לתפיסה בתודעה החושית המוגבלת שלנו והיא שולטת בה לכן כמו מהופנטים אנחנו כבובות על חוטים נעים ואין הפרדה בין קיומנו היקום וכלל הקיים האדם כמו הסלע בנוי מאותם חלקיקי אטום שהתהוו ממימדים שונים הכל בעולמינו נגלה ממחקר ודרישה מכוח רצון של בני אדם אנחנו מעצבים וחיים בעולם שאנחנו יוצרים לנו האחריות והבחירה. לאלוהות אין רצון. לאדם יש את הרצון. בו הבערה האל מלמד את נשמתו של האדם דרך הזרמה בלתי פוסקת של כל החוכמה הקיימת. אנחנו לא לבד במימד הדמיון וההשראה תחושת האוביקטיביות שלנו היא אשליה הפחד שלנו מהלא נודע הוא טיבעי אך חוסם השמים מרכבי המימד האלוהי מדברים ויוצרים ללא הפסק היקום משוחח עם עצמו כמו שהאנושות בני האדם משוחחים מדברים אחד עם השני. הקבלה וההבנה של הכוח האלוהי כמו היחס שבין העכברים והמודעות שלהם לידע האנושי שזורם מעל עולמם. אנחנו תוצר היצירה הבלתי פוסקת ולמעשה האין סופית וחלק ממנה כצלם האל אנחנו יוצרים ומממשים מהדמיון אל החומר כל דבר שמגשים את צרכינו הטכנולוגיה שבני האדם יצרו פותרת בעיות ומוגבליות שהטבע וגופינו לא פותרים. יוצרים פתרונות למגבלות של זמן תנועה ומרחב הן בתנועה והן בתקשורת אנחנו לא לבד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
מי זה בכלל?
התוהה,
19/08/05 03:11
|
ישראל רינגל, ''סופר'', ''חוקר פאראפסיכולוגיה''?איזה ספרים הוא כתב, ואיזה מחקרים הוא עשה? מי זה. מי בכלל שמע עליו?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
a lot of bullshit
OFER,
from nowhere,
19/08/05 01:35
|
i dont on wich god he speaking about my god is perfect and know damn well everything
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
נו, הוא ברא את המתנחלים, לא?
ל"ת
היה לו יום רע,
19/08/05 01:12
|
|
 |
פחחחחחחחחחח אחד הימים הרעים...
ל"ת
יהודן,
19/08/05 13:21
|
|
 |
12.
הצעה לחומר קריאה
יניב,
ל''א,
18/08/05 23:11
|
אני דוחה מכל וכל את התאוריה שהועלתה כאן, אבל זה לא מפריע לי לקרוא את הכתבה עד תומה וללמוד על עוד זווית הסתכלות על הנושא. אני אספן של תאוריות. מאוד מעניינות אותי *כל* הגישות בנושא אלוהים/אדם/יקום. מספיק שנדבר על זה, ונביע דיעה - נהיהיותר חכמים. אני ממליץ על ''אלוהים:ביוגרפיה'' של ג'ק מיילס. זו עוד נקודת מבט מאוד מאוד מעניינת. ועוד משהוא - מדוע כל ההתקפות האישיות של כותבי הטוקבקים ? לא מסכים, תכתוב, תציף דיעה, בוא נבנה דיון פורה. מה הטעם בכל ההתקפות הללו ? רוצים חיבוק מאמא והיא לא פה אז אתם מרביצים לגננת ?....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
זה ממש דיון קלאסי
טרמפיסט,
18/08/05 21:42
|
לחובבי ''המדריך לטרמפיסט בגלאקסיה'' של דגלאס אדאמס. למי שלא קרא את סדרת הספרים הנפלאה הזאת, אז התשובה למהות החיים היא 42 הדברים המופלאים ביקום קורים כאשר ההסתברות לכך היא אפסית, אלוהים או ''האיש ששולט ביקום'' הוא קשיש הגר בצריף ועסוק בלדבר אל עצמו ואל החתול שלו ואינו בטוח בכלל שיש קוסמוס מחוץ לצריף שלו, ולסיום, את כל השפות בעולם ניתן לתרגם אוטומטית בעזרתו של דג בבל קטן הנמצא בתוך האוזן... קרו מספיק דברים מטורפים בעולמנו הקטן על מנת שפשוט נביט ונראה שחוסר ההסתברות עולה על כל הסתברות ועל כל דמיון וכי היקום כל כך ביזארי. מצד אחד פועל ע''י חוקים פיזיקליים ומצד שני כל כך לא מובן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אחד למיליון (והרבה יותר)
י,
18/08/05 22:40
|
מצד אחד, ההסתברות שמה שקורה ביקום אכן יקרה היא אחד להרבה הרבה מליונים.
מצד שני, זה בדיוק מה שקרה. אז אנחנו לוקחים חלק באירוע של אחד להמון המון המון.
צא ולמד עד כמה אנחנו ברי מזל.
(נראה לי שהדיון הזה הרבה יותר שייך למאמר השכן על בריאן סווים)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
אנחנו כלום
המחתרת הסגולה,
18/08/05 21:17
|
אין אלוהים שלנו, ואם קיים אחד או יותר, הרי שלא תתאים להם פסיכואנליזה (אנושית) בגרוש. בתכלס, אנחנו כלום קטן פצפון שחושבים שמשהו ברא אותנו לתכלית מדהימה. זהו, שלא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק, אנחנו כלום קטן פצפון
מנוסה ביוגה,
18/08/05 22:41
|
ואין לנו ייעוד עתידי מיוחד, אלא הבריאה היא לשם משחק, שעשוע, מצחיק הרבה יותר ממה שאנו מבינים, שום דבר רציני. מצד שני, זו באמת בריאה מדהימה ולמישהו מגיע קרדיט על כך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האם כלום קטן פצפון
כ.ק.פ.,
18/08/05 21:52
|
|
 |
מה שמדהים
מנוסה ביוגה,
18/08/05 22:59
|
זו הבריאה בעצמה, העולם הוא באמת דבר מדהים ביותר ואנו חלק מהעולם הזה, והקרדיט לבריאתו שייכת לבורא עולם כמובן, ולחשוב שאנו חלק חשוב בתוכנית של בורא עולם לצורך ייעוד מיוחד זה פאתטי, כי בורא עולם יצר את הכל בעצמו ללא כל עזרה מצדנו, ולכן צריך לזכור שאנו חלק מהבריאה ולא חלק מהיצירה ולפיכך להבין שהייעוד שלנו זה להיות חלק מהבריאה ולא חלק מהאלוהות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יכול
י,
18/08/05 22:42
|
אבל קצת יומרני מצידו בכלל לבוא ולטעון שהוא יודע על התכנית הגדולה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
הרעיון נחמד
י,
18/08/05 21:16
|
אך הייתי מוסיף, שהקושי של אלוהים ''הגדול מאי פעם'' הוא תוצאה של גידול עצום בהיקף הפעילות. ואם אכן אלוהים לומד ומפיק לקחים, אין ספק שהמסקנה שלו תהיה שהעסק קצת גדול מכדי להמשיך ולהתנהל כעסק משפחתי. השלב הבא הוא ההנפקה. העולם יהפוך לחברה ציבורית, עם מועצת מנהלים, ומנכ''ל מקצועי. יש מועמדים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
את מה בדיוק חוקר ישראל רינג?
חן,
18/08/05 21:16
|
|
 |
7.
קריאה לסדר
י,
18/08/05 21:11
|
כאשר מזכירים שפרנסיס פוקויאמה ''הוכיח באותות ובמופתים בתקופת רייגן שההיסטוריה הגיעה לקיצה ולנצחונו הסופי של המערב'' חשוב להקיף את השטות הזאת במרכאות כפולות ומכופלות.
קץ ההיטוריה? חצוף!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
ישראל אתה כל כך חסר!
אלי,
נגב,
18/08/05 17:00
|
שלום ישראל. טוב לשמוע ממך. אתה כל כך חסר לחצר הקיבוץ.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
רינג רינג, רינג רינג
אילדבאות,
18/08/05 15:10
|
|
 |
חוקרים מטעם עצמם
חוקרת,
19/08/05 03:19
|
גם אלי אשד הוא מין עב''מ, ''חוקר (תרבויות''), ''סופר'' ו''הוגה דעות'' בעיקר מטעם עצמו וגרפומן על דעת הרוב. כך ישראל רינגל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חוקרת, אולי תבססי את ההשמצות
לא חוקרת,
19/08/05 04:07
|
|
 |
4.
כאשר אלי אשד יתחיל לעסוק
כ,
18/08/05 14:40
|
|
 |
אני מבין שמהיום הפסיק מר אשד
כ,
18/08/05 16:57
|
|
 |
3.
זאת ועוד...
רעואל בן שימלי,
18/08/05 13:10
|
בספר בראשית ישנם שני מקומות בולטים בהם ניתן לראות את חוסר מושלמותו של אלוהים: האחד מספר כי כשברא את המאורות והפריד אותם ליום ולילה, כתוב: ''וירא כי טוב''. כמו צייר שלוקח צעד אחורה לראות אם הפרספקטיבה שלו יצאה מוצלחת כך גם אלוהים של אז, היה זקוק לרגע של בחינה מחודשת של מה שיצר. אם היה מושלם, לא היה בכך צורך כי כל מה שהוא בורא הוא מושלם. לפיכך, האל הטיל ספק בעצמו וביצירתו הוא. המקרה השני הוא לאחר המבול: אלוהים מביט על ההרס והאבדון שהביא על העולם ובברית הקשת בענן מבטיח לנח שלעולם לא יחזור על מעשה זה! הוא חוזר על הבטחה זו פעמיים. האם אנו עדים פה לחרטה של האל על מעשיו? ושוב, אם הוא מושלם, איך יתכן שיתחרט על מעשיו הוא באופן מוחלט? למי ששואל מה תפקידנו בעולם, הרי שבכך שנצא מנק' הנחה שהאל אינו מושלם אנו מגדירים את תפקידנו: אלוהים לומד בעזרתנו ומתפתח אף הוא...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עוד לא ראיתי פרק אחד שאין בו ר
אחד שהיתפכח,
מהשטויות,
18/08/05 18:04
|
רצח,אלימות ,ופשעים מיכול הסוגים אבל לך תגיד את זה לאנשים שהסם אצלם זה הדת מי שרוצה לילמוד על בריאת העולם יש חומר לימוד אחר ויותר רלוונטי כמו קוסמולוגיה וכו''ל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מדע מול דת
לא אלי אשד,
19/08/05 03:27
|
אתה טועה! הקוסמולוגיה כבר לא רלוונטית. כל שני וחמישי משנים תיאורטיקנים וחוקרים את התיאוריה שלהם על המפץ הגדול, כוח המשיכה, אנרגיה אפלה, התפשטות היקום, היווצרות כוכבים וכד'. כמי שעוקבת אחר התורות המתנפצות הללו מתוקף עבודתי, אוכל לומר שמדע הקוסמולוגיה, אינו אמין יותר מהדת ועל כך יש לי הרבה מה לכתוב, אך איני עובדת בחינם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה
מגיב,
18/08/05 16:26
|
אתה בטח מתכוון שאלהים יכול ללמוד במיוחד ממך כיצד להיות מושלם, מכיוון שאתה כזה בעל כושר ניתוח מבריק, כמו רבך כותב המאמר.
מזכיר את הסיפור על הקרחון המבריק שרצה ללמד את השמש איך לחמם. (בסוף נשאר ממנו רק שלולית)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מגיב שוטה
לא מושלמת,
19/08/05 11:06
|
מושלם? מי בכלל העלה את המילה על דל שפתיו? להיפך - אני מוכיחה שאין ידיעה מושלמת, אחרת איך נשאל שאלות? השלמות בעולמנו היא מצב סטטי שלא מאפשר יצירה ותהיה כי האמת, או הבריאה (איני דתית) מתעתעת בכל אותם שוטים הסבורים שהם הצליחו לפענח את סודות היקום ואז באה אותה אמת הטופחת על בפניהם ואומרת להם ''טעיתם'' ומושיבה אותם שוב על ספסל הלימודים. לשמחתנו אותם חוקרים ישרים דיים להודות בטעותם ולא שבויים באמיתות כאשר הן מתבררות המוטעות. ואילו אתה ברחש בן שלולית, חזור לביצתך החמימה והרחב את אוצר הדימויים שלך. פעמיים לחזור על אותו משל? מה, קראת רק ספר אחד?. אתה מזכיר לי את הבדיחה על שר אחד בישראל שקיבל מתנה ליום ספר במתנה, אשר הודה לנותן השי ואמר - ''תודה כבר יש לי אחד''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני ממש לא מתיימר
רעואל בן שימלי,
18/08/05 19:54
|
לדעת כלום. פשוט הבעתי את דעתי ופרשנותי. אם לך ולאנשים מסוגך קשה לקבל או להתווכח עניינית על כל נושא ותגובתך היא התנשאות וכעס הרי שאלוהים, לא משנה מי הוא ומה הוא, רחוק ממך מרחק שנות אור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשובה לפרשנות בורה וספקולטיבית
ט,
18/08/05 14:39
|
מעשה בראשית, לילה ויום= ברא חוסר ומילוי, רצון ואור וכו', לגבי היתר, צא ולמד...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מצחיק שדווקא אנשים מאמינים
צוחק,
18/08/05 18:17
|
שבעקרון מקבלים את הכתוב בתורה כלשונו ומאמינים שלכל אמירה יש משמעות ושאין שם אמירות מיותרות, מגיבים בכזו בורות והתנשאות על הערה חכמה שמסבה את תשומת לבנו לעניין מעורר מחשבה.
היה מוטב ששניכם תצאו מהשלולית, ותלמדו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
אוי אלוהים...
ל"ת
אולי גם אני,
טעות,
18/08/05 13:04
|
|
 |
1.
תמיד יש רמז מי כן מושלם
מגיב,
נאות מגיבים,
18/08/05 13:01
|
ומי יכול לתפוס את המקום על הכס שהתפנה בהבל פה, ואכן זהו לא אחר מאשר המחבר המבריק המחונן של המאמר.
אולי עדיף לחזור לפורנו, לדחפים של גי ההתבגרות, בכל זאת יש יותר התאמה שם.
הגב לתגובה זו
|
|