 |
25.
לא הבנתי, אנא הסבירו לי
טל,
חיפה,
30/07/05 15:01
|
היסטוריונים משערים שלמשפחות היהודיות האמידות היו שישה עד שמונה ילדים, בעוד המשפחות העניות היו קטנות, מפני שסבלו יותר מתמותת תינוקות. כתוצאה מכך, אומרים החוקרים, במהלך מאות שנים הפכו יהודי אירופה לאינטליגנטים יותר משכניהם בני המקום.
איך עלייה בגודל ילדיי המשפחה משפיעה על האינטילגנציה שלהם?
[למדתי ביולוגיה ואבולוציה אבל עדיין משהו לא מסתדר לי]
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה שהתכוון המחקר לומר
י,
30/07/05 16:29
|
הוא שיש קורלציה בין רמת אינטילגנציה ורמת הכנסה (אצל היהודים האשכנזים), וגם שיש קורלציה בין האינטילגנציה של ההורים והילדים.
השילוב של השניים גורם לכך שבכל דור עולה חלקם של הילדים האינטיליגנטים באוכלוסיה, וכך מדור לדור עולה האינטיליגנציה הממוצעת של האוכלוסיה כולה.
כמובן שצריך להוכיח גם את שתי ההנחות, וגם שהן תקפות ברצף, ובאותה מידה דור אחר דור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
אך האזניה....
ל"ת
אינשלוש,
29/07/05 23:53
|
|
 |
23.
כל קשר בין גנים לחכמה
אילדבאות,
28/07/05 17:33
|
הוא בדימיונו של המבקש למצוא קשר כזה.
''חכמה'' מוגדרת על פי תרבות וזמן. מה שנחשב חכם בסין של המאה השלישית, לא נחשב חכם בארה''ב של המאה העשרים, ולהפך. אז איך יכולה מולקולה לכוון לדעתם של האנשים? איך יוכל אותו גן ליצור את החכמה האדירה של לאו-טסה ואת מה שנחשב כחכמה אצל ביל גייטס?
כך גם עם כל תכונת אופי אחרת.
מה שכן, לא צריך להתעצבן...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''חכמה'' ,מהי?
גד,
י-ם,
29/07/05 09:24
|
חכמה ,לפי היהדות היא רכישת ידע והכרתו בלבד,ולא יכולות קוגנטביות ויכולות לקליטתו,ע''כ חכמה היא תווצאה של לימוד (לעיתים סזיפי) ולא של שום דבר אחר. כמו''כ רובכם תסכימו איתי (אני מניח) שהחלק החשוב ביותר (לפחות 90%) בהצלחתו של אדם להחשב ''גאון'' הוא בהשקעתו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בדרך היהודית
י,
29/07/05 20:21
|
בכל זאת ''כמעיין המתגבר'' יותר חזק מ''בור סוד''.
לגבי ה''גאונות'' אני מסכים באופן חלקי. ראשיתה בניצוץ מולד. בלעדיו לא משנה כמה תשקיע - גאון לא תהיה. מצד שני, אם לא תשקיע (לא דוקא בפיתוח הכשרון אלא בתוצרים שלו), לא תווצר סיטואציה שעל פיה יוכלו להכיר בכשרונך. כלומר ה''השקעה'' דרושה לא לצורך ''פיתוח ומימוש הגאונות אלא רק לצורך ההכרה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דוקא יש:)
י,
28/07/05 18:17
|
הגנים בסופו של דבר יכתיבו את מבנה המח, ואת כל כל מה שקשור בו, אשר בסופו של דבר מאפשר אינטיליגנציה גבוהה. זאת בדיוק המשמעות של ''להוולד עם אינטיליגנציה גבוהה'' ואפילו עם ''כשרון מולד בתחום מסוים''.
איך תבוא אותה אינטילגנציה לידי ביטוי, אם בכלל, תלוי בהמשך, כלומר מה שקורה איתנו לאחר שנולדנו.
בפרט, הגנים האנושיים הם מה שמאפשר לנו, בני האדם כולם(!), להוולד עם אינטיליגנציה גבוהה וכישורים מיוחדים. בהשוואה לבעלי חיים אחרים - כולנו חכמים מאד ןההבדלים שבין בני האדם הם בניואנסים דקים בלבד.
מה שמזכיר לי קריקטורה שראיתי פעם. מישהו אומר על הכלב שלו: ''הוא בכלל לא כל כך חכם. אני מנצח אותו בשח''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה מוכר לי אתה....
ירוק כהה,
30/07/05 04:41
|
|
 |
ובכל זאת, אם יורשה לי,
אילדבאות,
29/07/05 08:41
|
הרי גנים, אם אני זוכר משהו מלימודי הביולוגיה 5 יח' שלי, הן מולקולות מורכבות מאוד, כלומר יש סלילים סלילים של כרומוזומים של DNA שמחולקים (על ידי המדענים, אגב, באופן מדעי או שרירותי?) לגנים בודדים. אל הגנים מגיע ה-'' RNA שליח'' והוא ''מקבל'' מהם פקודות מה לעשות (איזה הורמון לפתח, מה לעשות עם תאי הגזע וכו' - וואי וואי, אם יש רופא בבית שיודע יותר טוב, אנא הושיע!).
בקיצור, איך אותו גן, שפוקד לייצר אותו הורמון או משהו, יכול להיות אחראי פעם אחת על יצירת אדם שכותב שירים אניגמטיים ויושב תחת עצים עד שנודד ונעלם, ופעם אחת על אדם שמקים אימפריה קפיטליסטית של תוכנות מחשב מתוחכמות - שניהם כידוע ''גאונים''?
אני לא מצליח להבין איך מאותה תגובה כימית בגוף (ולא משנה מה המורכבות שלה) יוצאות תוצאות כל כך שונות?
חכמה היא דבר מאוד מורכב, לא רק בגלל שקשה להגדיר אותה, אלא בעיקר בגלל שההגדרה שלה היא תלויית תרבות וזמן. אם אנחנו מאמינים שגנים אינם תלויי תרבות (כלומר שמולקולה נשארת אותה מולקולה, והרי אחרת ממילא אין על מה לדבר), אז איך אותה מולקולה קולעת לשתי הגדרות שונות לחלוטין של חוכמה?
לכן לא נראה לי שאפשר לומר על קבוצה מסויימת של אנשים שהיא חכמה יותר בגלל גן מסויים. מה שכן ברור, הוא שגברים חכמים בהרבה מנשים. סתם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
(ויורשה)
י,
29/07/05 20:42
|
ראשית אתה כנראה זוכר היטב את שיעור ואפילו כנראה ששכחת מה שאני עדיין לא למדתי. בכל זאת - מה שבסופו של דבר יבנה את המח ומערכת העצבים הוא לא גן בודד אלא שילוב של הרבה מאד גנים, כיאה למערכת כל כך מורכבת. התרגום המורכב וההדרגתי של הוראות ה-DNA למבנה הסופי הוא כזה, ששוני זעיר בתנאי הפתיחה יגרום לתוצאה שונה בהמשך (כמו שקל לראות כאשר משווים למשל את המבנה החיצוני של הגוף). אנחנו (לפחות אני) לא מבינים מה הקשר בין המבנה והיכולת של המח, אבל הבדלים קטנים כמו אולי מספר התאים, מספר הקישורים, היכולת ליצור קישורים חדשים רבים ובמהירות, מהירות ההולכה העצבית - כל אלא עשויים להיות הבסיס לשוני ביכולת הקוגניטיבית. (כמובן אם אתה לא מעדיף את ההסבר על ''רוח קודש'' שנוגעת בנו ומעניקה לנו משהו מהיכולת האלוהית).
מרגע שבנית את ה''חומרה'' - בעלת היכולות העדיפות - עדיין יש למלא אותה בתוכן - ה''תכנה''.
יכול להיות שמישהו בעל כישורים מופלגים ''ילך לאיבוד'' בסביבה חברתית מסוימת. אבל ברב המקרים סביר שתבוא לידי בטוי. השילוב של יכולת מילולית גבוהה וכושר המצאה יצרו סופרים ומשוררים מופלאים משחר ההיסטוריה. יכולת מנהיגות וכושר החלטה ושכנוע מצאו שימוש מימי המערות ועד היום. כושר התבוננות והמצאה טכנית תמיד היה להם שימוש. אישית, אני משוכנע שלאו-צה היה נחשב לחכם גם בימינו (אילו זכינו לפגוש אותו, והוא לא היה נמק באיזה מחנה עונשין בימי מהפכת התרבות בסין), וביל גייטס היה כבר ממציא משהו גם ביוון העתיקה.
אגב, אני לא בטוח שגייטס יותר ''חכם'' ממאות או אלפי מובילים אחרים, אפילו בתחום המצומצם של עולם המחשבים. היה לו, בנוסף לכושר השכלי והמנהיגותי המוכח, גם את המרכיב הנוסף הכל כך חשוב והכרחי לשלב הסיכומים - מזל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בטח שיורשה...הכל מורשה...
ירוק כהה,
30/07/05 14:45
|
|
 |
Man says to God
סתם,
29/07/05 15:47
|
God, why did you make woman so beautiful? God says : So you would love her
But God, the man says, why did you make her so dumb? God says : So she would love you
הגב לתגובה זו
|
|
 |
It's for all men on earth
ל"ת
God,
29/07/05 20:30
|
|
 |
אף אחד לא טוען את זה.
Q,
29/07/05 11:58
|
אף אחד לא טוען ש''גאונות'' או ''חוכמה'' נוצרת ע''י גן מסוים. אלו מילים עם כמה משמעויות שלא קשורות אחת לשניה. בכתבה מדברים על ציונים במבחני IQ. המוח קשור ישירות לתוצאות, ולכן יש סיכוי גדול שאינטיליגנציה קשורה בגנטיקה.
כל זה לא קשור בכך שלדעתי כל המחקר הזה מפוקפק כי תוצאות IQ תלויות תרבות וישנם מחקרים שמצביעים על עליה עם השנים בתוצאות ה-IQ במדינות מסוימות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.אתה בטוח שכולנו חכמים מאוד ?
גנום התהיות,
29/07/05 06:06
|
2. אתה בטוח שההבדלים בין בני האדם הם בניואנסים דקים בלבד ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן לשתי השאלות
י,
29/07/05 14:06
|
עם הדגשה על ''הכל יחסי''.
קח עשרה בני אדם, שימפנזים, כלבים, צבים, נמלים, אמבות, עצים ואבנים. התבונן בהם היטב. נסה לענות שוב על שתי השאלות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם יורשה לי -שאלה לאדון י'...
ירוק כהה,
30/07/05 14:49
|
אתה זה שכתבת את ה''אני יגיד לך או אני אגיד לך''...בתגובה אחרת ב'ניו אייג'? כאן בNRG..?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כנראה שכל התגובות ראויות
מהרהרהרהר,
30/07/05 22:02
|
|
 |
למערכת NRG...
ירוק כהה,
30/07/05 18:55
|
הבנתי שאספתם את כל התגובות ואח''כ הכנסתם את כולם(תמוה מעט ה''לארג'יות''...) כאשר הייתי משוכנע שאתם פשוט מצנזרים ומחפשים אחת מכמה...שתתאים לתשובה למשפט המחץ של האדון י' ;''האם יש למישהו חומר נגד קרציות''... אין צורך להציף בכל הניסוחים , מילא.. אבל לכל הפחות למה בשרשור זה מופיע באופן כזה ולא במקום שבו זה אמור להיות...? לא הכי הוגן..אבל כנראה ש..י'..ככותב בN.R.G...הרבה הרבה פחות ירוק ממני... תודה...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא יעזור לך אתה עמיד נגד החומר
ל"ת
ירוק כהה,
30/07/05 16:24
|
|
 |
יש לי חומר נגד שפנים...
ל"ת
ירוק כהה,
30/07/05 16:19
|
|
 |
חומר נגד שפנים יש בשפע...
ל"ת
ירוק כהה,
30/07/05 16:15
|
|
 |
באמת חסר קצת חומר עליך...
ל"ת
ירוק כהה,
30/07/05 16:08
|
|
 |
למה לא ענית על השאלה, י' ?
ל"ת
לא מבין אותך,
30/07/05 16:02
|
|
 |
יש...אכן יש עוד חומר עליך...
ל"ת
ירוק כהה,
30/07/05 15:54
|
|
 |
תנוח מעט מהמחשב ידידי...
ירוק כהה,
30/07/05 15:48
|
|
 |
יש למישהו חומר נגד קרציות?
ל"ת
י,
30/07/05 15:12
|
|
 |
בקצרה (תגובה ארוכה)
י,
29/07/05 00:10
|
מעט הסברים קצרים ודוגמאות על המופרכות של כמה נתונים ובעיקר מסקנות בכתבה.
על מדידת מנת משכל: הבדל מולד של 12-15 נקודות הוא עצום, מדהים ובלתי מתקבל על הדעת.
מדידה של מנת משכל היא מדידה השוואתית. משווים בין אנשים שונים שעשו את אותו מבחן בדיוק. היא לא מדידה מספיק מדויקת ואמינה כדי למדוד אינטיליגנציה באופן אבסולוטי. אין משמעות להשוואה בין יהודים בארה''ב ובין תושבים באירופה שלא עשו את אותו המבחן ובאותו זמן. חוץ מזה במבחנים שדובר בהם השיגו תלמידים יהודים תוצאות טובות חריגות בעיקר בתחום הוורבאלי. פרסי נובל: 48% מהזוכים בפרס הם אמריקנים בעוד חלקם באוכלוסיית העולם הוא 4% בלבד. מה זה אומר? הבריטים, פחות מ 1% באוכלוסיה זכו ב 14% מהפרסים. מה זה אומר?
מוסיקה: העם שמתוכו יצא לאונרד ברנשטיין (ויש כבוד) הופך להיות ראוי לתואר ''עם של גאונים מוסיקליים'' בהשוואה לעמי אירופה? האיטלקים מתגלגלים מצחוק.
ברירה טבעית: אין שום מחקר או תיאוריה בשום נושא שמתיימר לטעון שתהליך ברירה טבעית מתפתח תוך 20 דורות. אין שום קשר למנגנון של ברירה טבעית.
גנים: הגנים הגורמים למחלות הם גנים פגומים מסוימים. אפשר לדעת מי נושא אותם ומי לא. אם לאיינשטיין אין גנים של טאי זקס, אז הגן של טאי זקס לא נחוץ לגאונות.
דמיון גנטי: אם כל האנשים זהים ב 99.9% אז כל השוני מתמצה ב 0.1%. עשירית האחוז הזאת אחראים לכל המגוון של השוני בין בני המין האנושי. ואם מתוכו רק 0.0001% אחראי על האינטיליגנציה, אז זה מספיק. אז שוני מאד מאד קטן יכול בהחלט ליצור הבדל גדול מאד מאד.
על ספרדים: עד גירוש ספרד, ישבו שם יהודים שנחשבו חכמים, מצליחים ומשפיעים, ואם היו מחלקים שם פרסי נובל, הם היו זוכים ב 27%.
על כל יהודי מרוקאי שהגיע לארץ ונהיה פועל או סכינאי, יש יהודי מרוקאי אחר שהגיע לצרפת ונהיה סופר, מדען או פילוסוף. אז איפה הקטע הגנטי?
על קבוצה קטנה המטפחת מצוינות: בתי המלוכה והאצולה באירופה טיפחו מצוינות וילדים לא פחות מהיהודים בממלכה. הדבר עלה להם בהרבה מומים גנטיים. אבל בית יוצר לגאונים זה לא ממש הבטיח.
יאללה ביי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
You are right
Chief Mobuto,
28/07/05 21:51
|
''wisdom'' should be measured in a specific context
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
מה הנקודה פה?
עופר,
אשכנזמזרח,
28/07/05 16:43
|
היטלר השתמש בנתונים הללו להצדיק את מעלליו ומעשיו, אני עדיין לא מבין את פשר המאמר הזה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
true
Tomer,
29/07/05 20:23
|
|
 |
21.
משהו לא ברור לי???
אביב,
השפלה,
28/07/05 12:49
|
בכתבה נאמר שהיהודים הגרו לאירופה ..היגרו מהיכן מספרד מאפריקה ?? בכל אופן במקור הם לא אירופאים .אז אם כך מה מייחד אותם מהיהודים המזרחיים הלא אירופאים ..הכתבה מנסה למצא קשר גנטי ולא סביבתי ..איך מסבירים את הסתירה הזו??
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשובה
שחר,
28/07/05 15:08
|
המחקר (ולא הכתבה) מתייחס לתהליכי ברירה טבעית שחלו לאחר ההגירה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה שחר על ההבהרה!!!
ל"ת
אביב,
השפלה,
31/07/05 12:40
|
|
 |
20.
ולא רק שהיהודים כל כך חכמים
דונאט בן לברק,
28/07/05 12:46
|
אלא שהמאמר מוכיח סופית כי הרבה מאד מפורסמים היו בעצם יהודים אשכנזים.
ניוטון וגלילאו, שייקספיר וגיתה, מוצארט ובטהובן, לאונרדו ומיכלאנג'לו - כולם היו יהודים (אם כי יש חוקרים הטוענים שבטהובן לא היה אשכנזי טהור).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
ומי שרוצה לדעת את האמת
סבתא,
28/07/05 12:40
|
האשכנזים חכמים כי הם אוכלים געפילטע פיש, קנעיידאלאך וקרעפלאך. נסו והיווכחו!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
18.
שטויות מזעזעות
י,
28/07/05 11:09
|
שיא התמצות - איך אפשר לכתוב כל כך הרבה דברי שטות בכל כך מעט משפטים?
כמעט כל משפט וטענה כאן הם מופרכים לחלוטין, מטומטמים ולא הגיוניים בלשון המעטה.
ואתם יכלים לסמוך על דברי בעניין - אני אשכנזי ואינטיליגנטי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שיא התמצות
חד עין,
30/07/05 23:06
|
''ואתם יכולים לסמוך על דברי בעניין - אני אשכנזי ואינטליגנטי''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''אני אשכנזי ואינטילגנטי''
ז חושב,
30/07/05 22:38
|
אם אתה אשכנזי ואינטיליגנטי אפשר לסמוך על דבריך בעניין כפי שבקשת אתה עונה ומתאים בדיוק לעניין...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למען הסר ספק
י,
28/07/05 16:45
|
הקצף יצא על תוכן הדברים, אשר נגזרו מכתבה על המחקר המקורי, ולאו דוקא על הכותבת והכתבה אשר משמשים רק כמתווכים.
לא ממש התכוונתי (בינתיים) לחזור ולהגיב, אבל הכתבה הזאת הקפיצה אותי.
תודה למי שקידם אותי בברכה:)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איזו כניסה סוערת ודרמטית!
אופליה,
28/07/05 13:18
|
|
 |
ברוך שובך י' יקר. תודה שחזרת
ל"ת
להגיב :),
:),
28/07/05 11:33
|
|
 |
17.
זה לא גנטיקה זה אאוגניקה
ל"ת
תכלית,
28/07/05 09:35
|
|
 |
16.
מחקר גזעני אידיוטים
ל"ת
סמדר,
28/07/05 08:12
|
|
 |
15.
I am sephardic..and smartest
Yaron,
NY,
28/07/05 00:53
|
when i lived in Israel, I studied with ashkenazim in Gimenasia hertzelia, and I was a better student than most of them.
later, i decided to leave israel...now i am in New York, and I am better than most of the jew boys here.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
In addition to eat the Kopf
fun a fish,
GaonHagaonim,
27/07/05 23:45
|
MAyim itiiyim chodrim Amok. Throughout Jewish History, Hatmada brought up Gaonim, even though they had tough brain mush, they honed and honed, till they sharpened it. An original, for the same effort, they would have grown by leaps and bounds.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
האם עולה מן הכתבה שהרבה ילדים
חנוך,
27/07/05 21:12
|
מעלים את רמת האינטלגנצייה ???? נראה לי שכן על פי הפסיכולוגיה היום הנזק לילדים ממשפחות קטנות הוא עצום כי אין להם עם מי ...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
אכלנו אותה
שושנה,
אמסטרדאם,
27/07/05 20:57
|
באם המחקר מבוסס על ממצאים נכונים אזי אפשר להגיע למסקנה שהיטלר ניצח במלחמה!: לפחות בכל מה שקשור ליהודים. בשישה מיליון שנספו בשואה היו רבבות עילויים, גאונים, וסתם מחוננים בכל הרמות. בערך שמונים וחמישה אחוזים מיהדות הולנד הושמדה. מעניין, שיכולת השרדות ניתנה לאנשים שהצטיינו בעיקר בתושיה, אומץ לב ורצון להילחם. אינטלקט היה מישני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון. מי יודע איפה היינו
אורלי,
30/07/05 10:28
|
ללא השואה. אולי היינו עושים עולם טוב ומדהים. אולי היו תרופות לכל המחלות. לכן כל כך חשוב ללמוד על השואה, התוצאות שלה ישפיעו לנצח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בלי שום קשר למחקר
י,
28/07/05 18:21
|
|
 |
Gene
Tomer,
NYC,
28/07/05 21:55
|
Hitler won because he claimed exactly what you are claiming, which is that there is ''human superiority or better breeds
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
אחוז הגאונים קטן מאוד
גאון,
תל אביב,
27/07/05 20:43
|
כמה גאונים יש כמו איינשטיין? בודדים. גאוניות מתבטאת גם ביצירתיות ולא רק בIQ . חוץ מזה, הגאונים לא תמיד מנצלים את יכולתם ויש גאונים עצלנים. יש אנשים שבכלל לא גאונים אבל מזכות מוטיבציה וסקרנות מגיעים להישגים שתורמים לאנושות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
they eat bad food thats why
helen,
27/07/05 20:42
|
they are more sick then other. plus. to much of anything is not good. the best is to be a proud marocan like me.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
נו, באמת...
אריאל,
חיפה,
27/07/05 20:39
|
עם כל הכבוד, יש מספיק סיבות אפשריות אחרות. כל קבוצה המתחתנת בתוך עצמה - חשופה למחלות תורשתיות, בלי קשר לאינטיליגנציה שלה. לפי ההגיון של ''יהודים לומדים, לכן חכמים, לכן ילדיהם חכמים'', צריכים היו האירופאים להיות אווילים מוחלטים. בימי הביניים, ועד למאה ה-17, נשלחו המוכשרים והחכמים בילדי אירופה ללמוד במינזרים, ורובם המכריע הפך על כן לכמרים ונזירים. כלומר, למרביתם המכרעת לא היו צאצאים. ובכן, לגבי הנוצרים היתה ברירה הפוכה מאשר לגבי היהודים. החכמים לא הולידו, רק הפחות חכמים. איכשהו, למרות הברירה השלילית, לא חסרו ואין חסרים פיסיקאים והוגים נוצרים באירופה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
היהודים למדו תורה...
אבי,
מודיעין,
27/07/05 20:27
|
היהודים למדו תורה, בכל ההיסטוריה שלהם בגלות היהודים הצטינו בלימוד. הם למדו יומם ולילה גמרא מפני שזו היתה מצוה. בקיצור - החוכמה היהודית נובעת פשוט מלימוד, מהעמקה חסרת פשרות, מרכישת היקף תלמודי עצום ומחידוד תאי המוח. אילו החוקרים הללו היו לומדים קצת גמרא הם לא היו מסיקים כאלה שטויות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שמע, לא נעים לי,
מומי,
28/07/05 17:36
|
אבל אני מכיר הרבה אנשים שלמדו תורה כל החיים והם די מטומטמים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון מאוד
יוסי מעלה אדומ,
27/07/05 21:31
|
נכון מאוד!!!! לימוד התורה הגמרא והמפרשים הוא שפיתח את מוחות הלומדים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון מאוד
יוסי מעלה אדומ,
27/07/05 21:31
|
נכון מאוד!!!! לימוד התורה הגמרא והמפרשים הוא שפיתח את מוחות הלומדים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לימוד התורה למרות שפיתח
אורלי,
30/07/05 10:30
|
את המחשבה לא עזר לחברה האנושית מעבר לתחום הדת. תסתכלו מה קורה באוכלוסיות החרדיות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם אני מסכים על כך
ל"ת
חנוך,
27/07/05 21:13
|
|
 |
יש ממש בדבריך
ל"ת
גאון,
תל אביב,
27/07/05 20:44
|
|
 |
7.
פשוט גזענות לשמהץ חשבתי שדברים
אנטי גיזעני,
מרכז הארץ,
27/07/05 20:09
|
לכותב הכתבה שודאי הוא אשכנזי מבית טוב! תתבייש- דעות כמו שלך מזמן גונו ועברו מן העולם. ואבוי גם לעורך שאישר את פירסום הכתבה המזעזעת הזו!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הכתבה המקורית היא אמריקאית
אורלי,
30/07/05 10:31
|
|
 |
אנטי גזעני יקר
שחר שילוח,
28/07/05 15:12
|
לפני שאתה משתולל סתם - כותבת הכתבה היא חצי אשכנזיה וחצי ספרדיה, לא גזענית יותר ממך ובכל מקרה לא מבטאת את דעתה אלא מספרת על מחקר אקדמי. אולי בגלל זה העורכת (ספרדיה מבית טוב) לא פסלה אותה לפרסום
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
טיעון הגנום השטותי
מיכאל,
ירושלים,
27/07/05 20:06
|
הטיעון עם הגנום האנושי הוא שטות גמורה. אנו זהים ב-98% גם לשימפנזה, לכן הבדל האינטליגנציה ביננו לבין שימפנזה הוא רק עניין של חינוך וסביבה. אכן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בחומר הגנטי יש מיליארדי בסיסים
אורלי,
30/07/05 10:32
|
|
 |
היית מסכים שתהיה לך חברה
וושו,
28/07/05 17:11
|
שימפנזה? היא הרי 98% כמו בן אדם ואף אחד לא מושלם...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קשקוש
לא קשקשן,
27/07/05 23:44
|
מי אמר שכל הגנים משפיעים במידה שווה? ההבדלים בין שמנזה לאדם הם ברורים ומשמעותיים. כל זה לא קשור לזה שגם המחקר הזה מפוקפק.
ואולי אתה בכלל מנסה להגיד משהו בהפוך על הפוך?...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Try giving same surroundings
to ten children,
of different,
27/07/05 23:39
|
backgrounds through a lottery selection, and see the difference. the strongest factor of acheiving top IQ, is the mush, having everything else equal.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
כנראה שלא מספיק רק שכל
יעל,
גבעתיים,
27/07/05 19:51
|
|
 |
4.
זה לא בדיוק גנטיקה
גאון על הנייר,
27/07/05 19:50
|
האינטליגנטים ביותר במונחי IQ באוכלוסיית העולם הם הסינים והיפנים.
במשפחות יהודיות (לא רק אשכנזיות) מושם דגש על לימוד כבר בגיל הרך ועל תמיכה חינוכית לאורך שנות החיים. זו הסיבה שיש יותר פרסי נובל.
אינטליגנציה לבדה לא מובילה להרבה. חשובים יותר הרגלי עבודה, התמדה וסביבה שמאפשרת הצטיינות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
A system can't judge itself
Guy,
27/07/05 20:12
|
Those that create the IQ tests measure ''intelligencesuccess'' relative to their own knowledge and success terms
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Moach Hayehudi, beats all
Uber,
Alles,
27/07/05 23:35
|
If the Japs and Chineese have higher IQ, why did it take them so long to catch up with technology. Let alone being on the forefront cutting edge, innovative etc. The Japs have been advanced after WWII, through the transfer of American technology, by investors in return for cheap labor. They are known all over the place for stealing and copying technology and then make believe as if it's their own. At all different kinds of Business Shows, they are famous for surrounding in group gangs the object of target and interest, e.g. Machinery, Jewelry and what not They all take out their notebooks, write their particular segment of interest, at times they even used to make pictures and videos, till that too was banned. They then exchange sounds like chi ha hu, ha ha to each other, with a smirk. Bow gently and utter a tek u fuk u and depart. This used to be their modus operandi till recently, ano lo and behold, either they are banned from shows altogether, or given a separate area of display, to parade amongst themselves. Recently, since China is outdoing, Taiwan, Japs, and all the rest, the Jap economy has turned South, and cannot get to themselves since the past twenty years. China's success is due mostly to the cheap labor, forced labor, slave labor, from Amrican nterpreneurs, till India kicks in. They say the following: If china can work a whole day for a plate of rice, I can far outdo them. I barely need clothing, just a shawl wrap around cloth for the loin, and will do with a half a plate of rice a day . And so the world turns. Each day another sucker is born. So much for their IQ's. However in the Jewish sector, it is a whole different ball game. Not only do the parents urge the children to learn, study and excell, but they also need to cram in Jewish studies in addition to the secular, especially those learning the Talmud. Nothing hones the brains as the Talmud. Did you ever wonder why it was banned through these dark ages.To top it all , not only do they grow up in an environment of putting a high demand while stressing excellence, but it is engrained in the genes after thousands of years, and hand picked selection matching and pairing intelligentsia. This is why the percentage although only 3% of the whole population, represents over 27% of the overall, which neither the Japs nor chinese can or will outdo. Their limited success, is due to imitating the Jews.
These statistics represent actual facts. It has nothing to do with any discriminaton or to be politically correct about it. Changing and skewing figures, has no bearing. It is only the true representation of facts on the ground
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
אנימרוקאי ןאני גאון-תאכלו ת'לב
ל"ת
דוד לוי,
בית-שאן,
27/07/05 19:50
|
|
 |
על מה הגאווה? על המוצא המיוחס?
לוליק,
חיפה,
27/07/05 21:41
|
על החינוך למגיע לי? על הערסיאדה שלכם? על זה שאתם הרוב בבתי כלא? על זה שאתם מתים להשיג אשכנזיה? לכו תחפשו מי ינענע אתכם. כל החיים תאכלו רגשי נחיתות?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קורה!
ל"ת
אשכנזיה גאה,
30/07/05 10:33
|
|
 |
צודק
ל"ת
טוניסאי,
27/07/05 20:57
|
|
 |
צודק
ל"ת
מרוקאי,
27/07/05 20:56
|
|
 |
2.
I knew it!
Ori,
Brooklyn,
27/07/05 19:45
|
I knew that we were smarter than the rest! can't argue with the facts.....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Idiot, I also knew it
ל"ת
Chacham Balayla,
27/07/05 20:16
|
|
 |
Good comment!
Ori,
Brooklyn,
27/07/05 19:51
|
|
 |
You comment to yourself?
Shay,
LA,
27/07/05 20:12
|
|
 |
לישראלים שחיים בארה''ב
א,
30/07/05 10:35
|
יש באמת תחושה שהם חכמים יותר מהסביבה וכנראה שזה נכון . מניסיון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
everi world is tru- i hev 160
ל"ת
half ashkenaz,
27/07/05 19:40
|
|