 |
7.
יסלח לי ק.
י,
24/06/05 20:34
|
|
 |
6.
אהבה
כל,
24/06/05 18:47
|
|
 |
תקרא את התגובה שלי למס. 2
גורו מואר,
25/06/05 18:52
|
ותראה שלא מגיע לקרישנמורטי שום סופרלטיבים.
הוא מתחמק מהאחריות שמורה צריך לשאת כמעמסה.
כמה אנשים הוא כבר הביא להארה? אז איזה מורה רוחני הוא בדיוק? פילוסוף? כן. פילוסוף מואר? אולי. מורה שלוקח אחריות על תלמידים? ממש לא. מורה שלוקח אחריות על התוצאות שהדברים שלו יכולים לעולל? בטח ובטח לא. אז על איזה מורה אתה מדבר בדיוק?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
יש צדק בעירו
ל"ת
טרולנד,
22/06/05 11:09
|
|
 |
4.
help
רוני,
21/06/05 04:31
|
לצערי כשליש ממה הוא אומר אני מבין ונשאר המום מכמות החוכמה של הבן אדם את השאר אני פשוט לא מבין וצר לי על כך אני ישמח אם מישהו פה שמבין את הבן אדם(עד כמה שאפשר) יקח את הזמן ו יעביר את מה שהו הבין בצורה פשוטה יותר(שוב עד כמה שאפשר)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איזה חלק לא הבנת?
ל"ת
א''א,
22/06/05 00:26
|
|
 |
בודהיזם - חינם
דניאל,
21/06/05 20:38
|
אתה מוזמן לאתר ידידי הדהרמה שדרכו תוכל לפגוש מורים רבים - אוטנטיים - וללא תווית מחיר , חינם!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה הכתובת של האתר?
ל"ת
רוני,
22/06/05 14:23
|
|
 |
www.dharma.org.il
דניאל,
22/06/05 21:06
|
|
 |
אתה מוזמן לסדנה
י,
21/06/05 16:26
|
יחודית ללימוד השיטה של קרישנמורטי. 16 שיעורים. 3500 ש''ח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
לא מסכים לקביעתו שהאדם קיים
השפוי,
21/06/05 01:55
|
רק בזיקתו לאנשים ודברים אחרים בחיים, ממש לא, הבודהא מצא את הנירוונה בהתבודדות ובמדיטציה, ולכן נראה לי, שאדון קרישנמורטי לא היה מואר, למרות כל התובנות שלו, הוא כנראה היה פילוסוף, אבל לדעתי לא הגיע לדרגתו של הבודהא, כלומר לא הגיע להארה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם הבודהה הבין שהאדם קיים כך!!
דניאל,
21/06/05 12:55
|
קיים רק כתווית ושם. ללא ה''אחרים'' ללא משהו שיודע אותו האדם כפי שאנו מכירים אותו נעלם ולא קיים. זו התפיסה הגבוהה ביותר של מהות הקיום של התופעות כפי שלימד אותה הבודהה באסקולת הפרסנג'יקה.
לגבי אם היה מואר או לא.... הבודהה אמר כי לנסות ולדעת תודעתו (Maid) של אחר בלי היכולת לקרוא את תודעתו ישירות - מייצר קארמה רעה במיוחד. הבודדה אמר לנו פעמים רבות כי לרובנו אין את הכלים לראות מי מואר ומי לא ולכן יש לנהוג בכבוד בכל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הבהרה לתגובה האחרונה
השפוי,
21/06/05 16:27
|
קיום העצמי שנחווה ביתר עוצמה בהתבודדות, אני מתכוון לעצמי האוניברסלי ולא לעצמי האגו הפרטי האישי והמוגבל, שכמובן הוא אשלייה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה שהוא אומר
א''א,
22/06/05 00:46
|
זה שכדי להשתחרר מהעבר עליך להתבונן פנימה ולדעת את עצמך וכדי לדעת את עצמך עליך לזהות את ההתניות שהן תוצאת העבר. לשם כך עליך לבחון את עצמך מול הדברים שיש לך זיקה מולם כי את האני המופשט שלך אינך יכול לחקור. \
וזה כמובן נכון: גם במישור הפילוסופי כי הכל תפישה, וגם כי אינך יכול לתאר שום דבר אלא ביחס לדברים אחרים. שים לב שכל תחושה שלך מתייחסת תמיד למשהו, תמיד קיימת זיקה. והוא היה בין הגדולים ביותר. אפילו בגיל 13 הוא היה ענק. קרא את ''לרגלי המורה''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ל- א''א, מה שכתבת
השפוי,
22/06/05 09:43
|
בהחלט אין לי ויכוח עם זה, מה שאני לא מסכים, גם מכיוון שהניסיון האישי שלי מראה אחרת, זה שלפי המאמר הנ''ל קרישנמורטי אומר, שאין טעם בהתבודדות לשם תירגול רוחני, והרי הבודהא מצא את האמת תוך כדי התבודדות ואני יודע שמדיטציה, שהי גם סוג של התבודדות, היא הדרך הרוחנית היעילה ביותר. ובמדיטציה טהורה אין זיקה לשום דבר, יש רק תודעה טהורה וצלולה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שפוי יקר
א''א,
22/06/05 17:22
|
התודעה הטהורה והפתוחה שאתה חווה במדיטציה היא להבנתי,היא הכיוון אליו אתה שואף וגם חש בזמן המדיטציה אבל מה שהוא מלמד זה שהדרך לשם - לחיזוק התחושה הזו שאתה חש בזמן מדיטציה, והעמקתה, עוברת דרך בחינה עצמית וניפוץ כל התניות העבר ושזו ''העבודה'' ואני מסכימה איתו. התבודדות היא טובה אולי למי שזקוק לה כי הוא מתקה ''להתבודד '' עם עצמו בתוך זרם החיים אבל אין בה צורך ממשי אם מצליחם לשלב זמן עם עצמנו בלבג גם בחיים. וגם לדעתי הדרך לניפוץ אשליית האגו מתחילה בלראות את עצמנו כפי שאנחנו באמת ולא באני המדומיין והשקרי שלנו. וכפי שאנו באמת זה תמיד מול דברים אחרים שאנו חווים, מרגישים, משתוקקים וכד'. וככל שאנו מתקדמים בתהליך התחושה המדידטטיבית ''מתרחבת ומעמיקה ויוצאת מגבולות המדיטציה.
ולגבי הבודהה, מאחר שהוא לא היה איש סודי (ככל הזכור לי) אין לי, לצערי הרב, ''מפה'' מדוייקת שמשרטטת את דרכו לנירוואנה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איזה אוניברסלי?
דניאל,
21/06/05 20:00
|
הבודהה לא דיבר על עצמי שקיים ביוניברס או עצמי שמשותף ליש גדול שהו- זו למיטב ידיעתי גישה הינדית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אה, הבנתי אותך, במציאות
השפוי,
21/06/05 13:42
|
המוחלטת, אני מסכים, קיימת רק התודעה הניצחית הטהורה, מה שהבודהא כינה 'נירוואנה', שהוא לא ניברא ולא 'לא ניברא' וכו'.
לגבי קרישנמורטי הוא אומר ''אין כל תועלת בהתייחדות לצורך הרהורים על עצמי. איני יכול להתקיים לבדי. אני קיים רק בזיקתי...'' ועל זה אני לא מסכים איתו, כל מי שהתבודד ועסק במדיטציות יודע שזה לא נכון, ההיפך נכון, בהתבודדות למשל במדיטציה, הקיום העצמי נחווה ביתר עוצמה, והדוגמה זה הבודהא שהתבודד ועשה מדיטציות וזכה להארה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מתכוון לקיום במהות ולא
השפוי,
21/06/05 13:24
|
בשם או בכינוי או בתפיסות חברתיות.
לגבי אי מוארותו של קרישנמורטי, זו דעתי ויכול להיות שאני טועה, אבל זו דעתי ואיני חושש שזה מייצר לי קארמה לא טובה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
השאלה
המשוגע,
21/06/05 10:33
|
האם אתה בתוך עצמך הגעת למצב שאתה יכול להיות קיים בלי זיקה כלשהי למשהו חיצוני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן, בתנאי.....
השפוי,
21/06/05 16:38
|
שאני לא מזדהה עם האגו, שהוא העצמי האשלייתי, הקטן, הפרטי, המוגבל. אלא אני מזדהה עם קיום העצמי האוניברסלי.
יש הבנה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הו.. השפוי.. מאיפה יש לך אגו
כיפה אדומה,
21/06/05 21:06
|
|
 |
הו כיפה אדומה, מאיפה יש לך כל
השפוי,
23/06/05 10:20
|
כך הרבה קינאה?
אם יש לך בעיה עם האגו שלי, את יכולה פשוט ליקפוץ לי, תוך כדי שאיפות ונשיפות חזקות, כדי לשחרר את כל הרעלים מעצמך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא התכוונתי לפגוע בך
כיפה ירוקה,
23/06/05 23:45
|
אלא להשתעשע תוך כדי רמיזה לכך שאגו הוא, בחלקו, עצם פעולת ההזדהות ואין זה משנה לצורך העניין אם זו הזדהות עם מה שקראת לו העצמי הקטן והפרטי או מה שאתה מתאר כעצמי אוניברסלי. אלו שתי תפיסות עצמי ושתיהן אשלייתיות, פשוט בסדרי גודל שונים - ההזדהות הופכת את שניהם לאגו. במשל שלי אגו-זאב מתחפש לסבתא-''עצמי אוניברסלי''. מקווה שהובנתי יותר טוב כעת. ד''א, התרגיל שהצעת לא רע, אני אזכור לעת הצורך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
:)
ל"ת
י,
22/06/05 10:12
|
|
 |
כן
ל"ת
השפוי,
21/06/05 10:47
|
|
 |
איזה פטפוט של ''שפוי''.
HEH HEH,
21/06/05 03:50
|
אתה דתי עלוב, ולא מבין בכלל את תובנותיו של קרישנמורטי, שגדולתו בכך שאמר שמי שהולך אחריו אינו תלמידו ! מואר שמואר. נמאס כבר מברברנים כמוך שמקשקשים כמו חסידי ברסלאב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למגיב
השפוי,
21/06/05 10:28
|
אם לבן אדם שאוכל ביום כיפור אתה קורא דתי, אז אתה ראוי להקרא '' חמור קופץ בראש''. קרישנמורטי לא חידש שום תובנות חדשות, והתובנות שלו כלל לא קשות להבנה. זה שהוא התנגד לגורואים ולגינוני כבוד זה לזכותו ועדיין אני טוען שהאדם האינטלגנטי הזה לא הגיע לדרגות רוחניות כמו למשל הבודהא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
תודה תודה תודה
...,
21/06/05 00:59
|
שילמדו כל השי טובליים והניסים אמונים והטיוהרים למיניהם מה זה מורה אמיתי...כל הליצנים שקוראים לעצמם מורים מלאים באני ואני ואני ותאמינו לי לי ורק לי....איזה אוסף קשקשנים רודפי בצע תהילה ואגו פריקים.
מלאים בפוזה תאוות שליטה וזיוף לא יודעים חמלה אמיתית מהי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה כל כך מתלהב, אולי גם תלמד:
א''א,
21/06/05 13:53
|
''בשעה שאנו מגנים או מצדיקים, איננו יכולים לראות בבהירות, משום שאז איננו משקיפים על היש, אנו מסתכלים רק על ההשתקפויות אותן יצרנו על עצמנו''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כוונה
ב,
21/06/05 13:00
|
|
 |
אני גורו מואר. בואו טמבלים.
''מואר'' חי חי חי,
21/06/05 03:52
|
שלמו לי, העריצו אותי, צייתו לי. אני אני אני. על החתום כל השרלטנים שעובדים עליכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם קרישנמורטי אומר את זה
גורו מואר,
24/06/05 13:08
|
הוא רק מתחכם ועושה הפוך על הפוך.
אל תקשיבו לי, אל תעשו מה שאני אומר, אני בכלל לא פה ואני לא גורו, אני רק אחד שמקשיבים לו ועושים את מה שהוא אומר לנו לעשות.
אז מה אתה בעצם, קרישנמורטי? לא גורו? יועץ רוחני? פלספן עם טכניקה? אם אתה רוצה שיקשיבו לך אז קח אחריות על הדברים שאתה אומר ועושה.
להגיד ולהמליץ ואחר כך להתחמק מאחריות זאת תכונה של ילד קטן.
אתה רוצה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. שיסגדו לך על זה שאתה לא באמת רוצה סגידה, שיקשיבו לך כמה אתה לא רוצה שישמעו אותך. מספיק. אם יש לך משהו להגיד והוא חשוב, תעמוד מאחוריו כמו גבר או לך הביתה ותהיה בשקט. אל תיקח את טראומת הניתוק מהמשפחה שחווית כשהיית ילד, שגרמה לך להיות אדם אינפנטילי וחסר אחריות, ותשתית עליה את התורה הרוחנית שלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
אח.. איזה איש
ג',
20/06/05 17:23
|
|