 |
25.
התגובות יותר טובות מהכתבה
ציציפיפי,
06/07/05 09:24
|
איזה חבורת טמבלים אתם.
שנה שלמה אני רואה אתכם מתפלפלים ומתחרים בשנינותכם הרדודה. כבר אז אמרתי שאין יותר, לא בראש שלכם ולא במדור הזה, מחיות מיוחמות.
איילת מחפשת סקס דיסקרטי? רק תגידי. בשביל זה את צריכה את כל הכאב ראש הזה. באמת!
לינפושה רוצה שפחות מין מעריצות? לא נראה לי שאתה אדם בכזה סדר גודל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
י', אתה מתקדם יפה מאוד
samlev,
03/07/05 19:47
|
אבל יש עוד קצת עבודה, עם האימונים יבוא גם הגובה,
משום מה, אולי בגלל קשיים בהבנת הנקרא, חשבתי שהאגו שלך עובד אחרת משל לינפושה, כלומר, שאתה מבין את מוגבלות התקשורת הוירטואלית ואת חוקיה, לא לוקח באופן אישי את התגובות ויודע לקרא בין השורות,
בין אם אתה חבר של לינפושה או רוצה להיות, (אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה), המונח ללקק בהקשר של התגובות פה, בא לתאר את התמיכה העיוורת שלך בלינפושה והתעלמות מהמציאות או מהאמת,
לינפושה, עוד הרבה לפני איילת ורבים אחרים, התחזה על מנת להוליך שולל, להתעלל או לשחק,
תתעלם לרגע מההתחזויות ותתייחס באמת, באופן ענייני, למהלכים,
למה זה בסדר מבחינתך כשלינפושה מתחזה, וכשאיילת התחזתה זה לא בסדר?
מה ההבדל? שהיא לא עשתה את זה לפי אותן אמות מוסר של התחזות שקבע לינפושה?
שבניגוד אליו, הצליחה ובגדול לא רק לעבוד עליו, אלא גם להעביר מסר?
שבניגוד אליו, הודתה בהתחזות?
הרי מאז שנטש את הכינוי לינפושה, מתוך תגובה נפסדת וילדותית, אימץ לעצמו שמות שונים כדי שאי אפשר יהיה לתפוס אותו,
איילת לעומתו, לא מסתתרת, חושפת את עצמה, את רגשותיה, מחשבותיה, בלבוליה וחולשותיה בפני כולנו,
בין אם אוהבים את זה ובין אם לא, לדעתי היא ראויה להערכה,
אם אתה מתעלם מכל זה וממשיך לתמוך בחברך, ולפי דבריך נראה שאתה חושב שהוא צודק, זה כבר עובר את גבול התמיכה והופך לליקוק,
הבעיה שלך עכשיו היא איך לרדת מהעץ, אולי תצליח גם הפעם באמצעות הניסיון הרב שלך בדיבור דו משמעי?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מאחל לך ולאיילת
י,
03/07/05 23:55
|
חיי אושר ועושר.
אתם נמנים על המעטים אשר מצאו את הנפש התאומה שלהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יותר נכון, הנשמה המשלימה.
ל"ת
samlev,
04/07/05 06:36
|
|
 |
החור הענק שבלב, אין לו סוף.
ל.ק,
03/07/05 21:23
|
אין חוק נגד מיחזור חומרים יותר מ27 פעמים ביומיים ? זה מה שיהיה לספר לנכדים ? זו פיסגת הרוחניות ?
הפנינה האמיתית כאן היא :אמור לי מי החברים שלך ואומר לך מי אתה.
היא מתאימה במדויק לשני הצדדים ומזכירה לי עד כמה אני גאה בחברים שלי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה זה ל.ק?
ל"ת
י,
04/07/05 11:23
|
|
 |
נכדים זה מה שמטריד אותך?
איילת,
04/07/05 07:32
|
סיפורים רוחניים לנכדים? קודם נראה אותך מתמודד עם ילד ראשון בלי לטמטם אותו ובלי שייצא כמוך. עד שיהיה לך נכד כבר תהיה בן 85 בערך, ולא בטוח שכשיר לספר לו משהו. אתה תשב על כיסא נדנדה ותמלמל לעצמך כל היום קרישנמורטי... קרישנמורטי... ונכדך יסובב את אצבעו על רכתו ויקרוץ לאחיו הקטן לסמן לו, כן, זהו סבא לינפושה המחופף, מה אפשר לעשות?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
החברים שלך,
samlev,
03/07/05 21:52
|
|
 |
לא. אז מה ? זה ממלא אותך אושר?
ל.ק,
03/07/05 22:24
|
לא בטוח שאלוהים יקבל אותך בזרועות פתוחות אם זה מה שגורם לך הנאה בחיים. התדרים שלך נעשים נמוכים יותר ויותר מרגע לרגע והאנרגיות שלך נחלשות. זה כמו מדרון, ככל שאתה מתדרדר יותר כך קשה יותר לעצור. לא חבל ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
23.
איילת ובעלה - מי שזה לא יהיה
קוראי המדור,
03/07/05 18:45
|
ובכל שמותיו השונים שהוא מגיב בתגובות (ובאותו סגנון של איילת) GET A LIFE
עזבו כבר אותנו הקוראים מהעונש שלכם.
משעמם לכם האחד עם השנייה ולכן אתם ממלאים פה את כל התגובות ובכל הכתבות. מיצאו עניין משותף ורדו מאיתנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
מדע ופילוסופיה
דנה,
ירושלים,
03/07/05 13:12
|
יכול להיות שרעיון הדטרמיניזם הושפע מעקרונות מדעיים אך גם אם עקרונות אלו מתבררים כחלק קטן מתמונה רחבה הרבה יותר, זה לא הופך את הדטרמיניזם לגישה פסולה.
לדעתי על דטרמיניזם ורצון חפשי אפשר להתווכח - אך אין תשובה או פתרון אבסולוטים כמו שאין תשובה לשאלה ''האם יש אלוהים'' שאינה אישית לעונה הספציפי.
אחרי שמאורעות מתרחשים - תמיד ניתן לאמר שהם היו צפוים מראש. אך בו ברגע בו אדם נמצא ברגע של בחירה הוא אינו יודע במה יבחר. גם אם הוא מסכים שהעולם דטרמיניסטי הוא עדין לא יודע מראש לאן תנשב הרוח - לפני שהיא נשבה. לכן - הכל ענין של מערכת יחוס - האם אני נמצאת לפני שהמאורע קרה או אחרי. כל שלב בחיי האישיים - מלא בהרבה ''החלטות'' שלי. לא ממש מענין אותי האם פילוסופים בגרוש (או אפילו אני עצמי) ינתחו אותי בהמשך ויאמרו שהכל היה צפוי. מבחינתי באותו רגע היו בפני כמה אפשרויות והיו שיקולי בעד ונגד - ובאותה מידה יכולתי לעשות משהו אחר. והיופי בזה הוא שזה לא סותר את הדטרמיניזם.
ולכל ה''פיזיקאים'' למינהם - אמנם זהו מדע פילוסופי מדהים (לדעתי לפחות. בחרתי לעסוק בו מסיבה זו) אך שום תיאוריה פיזיקלית אינה אמת אבסולוטית אלא בסה''כ לקיחת תיאוריה שבני אדם הצליחו להגות ולראות שהיא מנבאת בקרוב טוב את מה שמתקבל בניסוי (כמו תנועת קליע או תופעות (שמוסברות בצורה יפה ע''י תורת הקוונטים) כגון מעבר אלקטרונים דרך שני סדקים (מקביל להתאבכות של גלים). הפיזיקה אינה אמת אבסולוטית ולא מתיימרת להיות. זה מענין לראות שמשלבים רעיונות פיזילים בדיונים כאלו - זה מעשיר את הדיון - אך המדע לעולם אינו מהווה הוכחות לרעיונות פילוסופיים.
ולגבי אי הוודאות: גם הסתברות היא סוג של וודאות...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דנה, את לא רואה שאת
בויקה,
03/07/05 22:57
|
|
 |
ועוד משהו
י,
03/07/05 17:27
|
אם תחשבי על זה - בשורה התחתונה, אין ממש הבדל בין מדע ופילוסופיה. שניהם מנסים להסביר את מה שיש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יפה אמרת
י,
03/07/05 14:56
|
אך בהמשך ל '' שום תיאוריה פיזיקלית אינה אמת אבסולוטית אלא בסה''כ לקיחת תיאוריה שבני אדם הצליחו להגות''
ו ''המדע לעולם אינו מהווה הוכחות לרעיונות פילוסופיים'',
יש להוסיף - ''המדע מאפשר להוכיח באופן משכנע כי תיאוריה מסוימת שנהגתה איננה נכונה''
וזה מעלה את השאלה - ''האם נסוי מדעי יכול להפריך גם תיאוריה פילוסופית?''
ושאלה מקדימה - ''האם על תיאוריה פילוסופית להיות ברת הפרכה?''
ולגבי הודאות שבהסתברות: היא נכונה לגבי מספרים גדולים אך חסרת משמעות דטרמיניסטית לגבי מקרה פרטי. ''או שכן, או שלא, מה שבטוח - אולי'', איננו ניבוי דטרמיניסטי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
הבעל של איילת זה כנראה samlev
!!!,
03/07/05 06:57
|
שנכנס כאן לכל התגובות ועוזר לה לשחק במלחמה. אולי תרגעו שניכם ותמצאו משהוא אחר לעשות עם החיים שלכם .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נחוש אחר
השפנפן המציצן,
03/07/05 15:03
|
|
 |
הלוואי...
איילת,
03/07/05 12:58
|
|
 |
20.
לתינוקת שער,
samlev,
02/07/05 10:15
|
יש דרך להעביר עליך ביקורת שאתה כן מסוגל לקבל?
או שאסור להעביר עליך ביקורת בכלל?
כי אם ביקורת מערערת עוד יותר את חוסר האיזון הנפשי שלך, אז תגיד ואפסיק, זה לא בושה גדולה כמו שאתה חושב.
בדיון 12 כתבת: ''היעדר הידע ויכולת החישוב הם עוד יותר גדולים כשזה נוגע להתנהגות האנושית (לא כולל איילת). ''
מכיוון שבניסיונותיך לחשוף שרלטנים הוצאת את עצמך מהכלל, לא נשאר מי שיחשוף אותך,
אפילו עיוור היה כבר רואה את השקר שאתה חי בו,
אם כל כך קל לחשב את התנהגותה של איילת, כפי שכתבת וכל כך לא הצלחת במאמר של סימון וייל, מה זה אומר עליך חוץ מזה שאתה שקרן עיוור ויומרני?
אולי כפי שהעדת על עצמך : ''שאני יכול להישאר כפי שאני, תאוותן יהיר אלים פחדן וקטנוני ועדיין להגיע להארה''?
אם הייתי מתכתב עם אורנג אוטנג, הסיכוי שהיה עונה לי בצורה עניינית, יותר גבוה מהסיכוי שאתה תענה בצורה עניינית,
כל פעם שמוכיחים את שקריך וטעויותיך, וזה קורה לא מעט, אתה יוצא מחוסר האיזון הרגיל שלך ועובר לאיבוד שליטה, מתחמק, מקלל, משקר, מיתמם,
ובקשר לאיילת (שגם אתה מעריץ בסתר), היא לפחות, אחרי שהחזירה לך כגמולך ומיצתה את ''הפואנטה'', הודתה במה שעשתה, עמדה מאחורי דבריה ולא התחמקה,
אתה לעומת זאת, אחרי שזביבוב ויורם דחקו אותך לפינה, לא היית מסוגל להמשיך לעמוד מאחורי ''לינפושה'' ואימצת לך טקטיקה של פחדנים, להופיע כל פעם בשם אחר, כדי שאי אפשר יהיה יותר לתפוס אותך,
אבל הריח נישאר אותו ריח, והוא עולה מכל תגובה שלך כמעט, ורק י', שאפו תקוע עמוק בעכוזך, לא מצליח להריח,
כבר העדת על עצמך שאתה לא מבין באנרגיות וגם דבריך מעידים על כך, אבל אם כן היית מבין, היית שותק ואומר תודה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שם לב לא השתתף בכתבה על
שים לב,
03/07/05 06:51
|
|
 |
טוב, נתפסתי
איילת,
03/07/05 12:53
|
אז אודה באמת: אני כותבת בשמו של שם לב, וגם בשם י ולינפושה, נופר, למעשה כל המגיבים במדור זאת אני, כולל גליה העורכת ו... שבו ותחזיקו חזק... אני גם עופר נמרודי .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עכשיו את עושה הפוך על הפוך !
איזה תום,
03/07/05 17:15
|
מה את מנסה לעשות עכשיו ? להראות איזה תמימה את שלא התחזת לאף אחד. כנות היא דבר יפה בחיים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה ממש
איילת,
03/07/05 19:57
|
מאסטר גשש בלש השישי. חד כתער משומש משנות הארבעים של המאה הקודמת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה את שוב חושבת שמי שכתב
עופר נמרודי,
03/07/05 22:01
|
|
 |
19.
מיכאלה אל תשכחי, מחר ב 11:00
ל"ת
beni,
02/07/05 01:29
|
|
 |
18.
''אלוהים אינו משחק בקוביות''
י,
01/07/05 21:03
|
המשפט הזה, ציטוט מפורסם של אלברט איינשטיין מובא לעיתים קרובות כדי לקרב את אוהבי איננשטיין והמדע בכלל לאלוהים.
במקור הוא הועלה כהתנגדות שלו לתורת הקוונטים, אשר גרסה כי תהליכים פיסיקליים מתרחשים באופן אקראי (ולא דטרמיניסטי).
כדי להמחיש את טיעוניו, העלה (עם מספר שותפים) רעיון לנסוי תיאורטי, אשר ימחיש את האבסורד שבטענה בדבר האקראיות בטבע.
הנסוי, שבזמנו היה תרגיל מחשבתי, הפך לאפשרי עם ההתקדמות הטכנולוגית בשנות השישים.
והנה, התוצאות אישרו דוקא את תחזיותיה של תורת הקוונטים.
אלוהים משחק בקוביות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
לנ.ש, בקשר לאורנג אוטנג, דבר
samlev,
01/07/05 17:03
|
בשם עצמך,
אתה אומר שלאורנג אוטנג אין יכולת חישוב וממשיך ואומר שגם לנו אין יכולת חישוב כרגע,
אז מה מותר האדם מהאורנג אוטנג?
יכולת חישוב, יש לנו, מספיק נתונים, לא.
יכולת לא קשורה להצלחה או מימוש, יכולה להיות לך היכולת להגיב בצורה עניינית, אמיתית וכנה, אבל מחסור בענווה, יושר ואגו מנופח מדי, ימנעו ממך לממש את היכולת הנ''ל,
לדוגמה, לא הצלחת, בלשון המעטה, לזהות, להבחין ולחשב את מה שאיילת עשתה לך במאמר של סימון וייל, שבו חשפה את פרצופך האמיתי,
בנית לך דמות שכביכול רודפת אמת, נלחמת בשרלטני רוח, חסרת סבלנות למגיבים בעלי חשיבה לא מקורית או כאלה שאין להם משהו חשוב להגיד,
איילת, בגאוניות יש לומר (את רואה, גם את גאון), הצליחה לנפץ לך את הדמות הנ''ל, באופן אישי הופתעתי מהקלות שבה נפלת לפח, או יותר נכון התרסקת לפח,
המינימום שציפיתי ממך, זה יושר ומחויבות לאמת וזאת על סמך דברים שאתה אמרת על עצמך ועל אחרים,
האמת היא, שבאותו מאמר של סימון וייל, אתה התחזית לאיילת, ראה דיון מס' 4 ''איילת המקשקשת'' ועוד לא מעט מקרים אחרים, אפילו באחת התגובות אליי התחזית לאיילת,
וכשהיא החזירה לך באותה מטבע, התחלת להתבכיין על איילת, שהיא מתחזה, כאילו היא המציאה את זה ולא אתה,
להשתלח בצורה מגעילה ונבזית בתומר פרסיקו ששום דבר לא יכול להצדיק,
להתחנן לעורכת שתוריד את התגובות שלך, אחרי שכבר פורסמו, כאילו לטובת תומר,
להתחנן לתומר שיסכים שתשטוף אצלו בבית את הרצפות (דרך אגב, הוא הסכים?),
בקיצור, איבדת לחלוטין שליטה על עצמך והשתוללת כחיה לכודה.
ועוד אחרי כל זה, אין לך טיפת בושה להמשיך בשקרים? במקום, עם כל הכאב, להודות בטעות ובאמת?
כנראה שאין גבול ליכולת ההדחקה שלך! בזה דווקא האגו כן תומך.
ולאיילת, אני מצטרף לתהייתו של י', מי את באמת?
אני מרגיש ממך עוצמות לא רגילות ואני בטוח שעוד לא חשפת את כולם, מרתק לעקוב אחריך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מעניין
הגננת,
02/07/05 08:22
|
למי תהיה המילה האחרונה, בדו-קרב מי-האפסיים הזה.
מה שברור, הצד שישתוק ראשון לעלבונותיו של השני, הוא זה שיצא וידו על העליונה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כמעט הצלחתי לשתוק
י,
02/07/05 10:34
|
|
 |
אולי תגובה 15 נכתבה גם היא
בידי איילת,
המתחזה ?,
02/07/05 00:43
|
|
 |
וזו תגובה עניינית או תגובה
נ.ש,
01/07/05 23:30
|
אורנג אוטנגית ?
זה שטמנו לי פח ונפלתי לתוכו, מה זה אומר ? שצריך להפסיק להזהיר ממתחזים כמוך וכמו איילת או להזהיר מפניכם שבעתיים ?
איילת, בעלת העוצמות הלא רגילות, הציעה לי פעם להיזהר מהנטייה שלך לגרור ל''שיחה'' ואז לעקוץ עם זנב העקרב שלך .
בזמנו חשבתי שהיא טועה, כך שבהחלט יש לי עוד הרבה מה ללמוד.
אז איזה מהאיילות בדיוק אתה מעריץ ? את איילת ג'ייקל או את איילת הייד ? ואיך התדרדרת כל כך בקלות לרמת הנבזות שלי ? האם התקלקל לך מחולל התדרים הגבוהים ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני תוהה
י,
01/07/05 20:48
|
אם למשל, הייתי מציע לך להפסיק ללקק לאיילת, וחותם למשל, בתור יוסף ש. , האם היית רואה גם בי סוג של גאון?
או שגאוניות מותנית במקוריות?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ל-י
איילת,
02/07/05 10:10
|
אתה יודע איך לוכדים דולפין? יותר קל אפילו מחולד, מראים לו מקרל והוא ישר קופץ לתוך הרשת, אבל דולפין הרבה יותר חכם מחולד, הוא ישר מכחיש שהוא דולפין, בתקווה שמי שתפס אותו עיוור כחולד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לי' התוהה המתמיד,
samlev,
02/07/05 10:08
|
מה יהיה? עכשיו אתה לא יכול יותר להגיד דבר והיפוכו (או שבעצם כן?)
אם תפסיק ללקק ללינפושה, אתה מודה בעצם שכן ליקקת לו,
אם תמשיך ללקק לו, אז זה לא כל כך נעים בפרהסיה,
מצד שני, תמיד אפשר להגיד מצד שני, אולי כן ואולי לא, אולי ככה ואולי אחרת,
הנה כתבתי תגובה שלמה בלי להגיד כלום, כמוך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בעיני הצופה מהצד
י,
02/07/05 13:51
|
איו דבר יותר פאטתי מגברבר תרנגולי העומד על ערמת זבל, מנפח את כרבולתו, ומכריז בקולי קולות על מרכולתו בכדי להרשים את מה שנראה לו כנקבה מצודדת ובעצם אינו אלא דחליל.
שםלב - מכיוון שנתקלתי אצלך בבעיות קשות בהבנת הנקרא, אבהיר ואומר שהתרנגול בסיפור הזה הוא אתה.
וכעת אחזור להשתמש בעצתה של הגננת..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
י, במקרה הזה שם לב צודק,
איילת,
03/07/05 12:49
|
אני באמת נקבה מאוד מצודדת. מאוד! וקח לך בחשבון, שלעתים בעיות קשות בהבנת הנקרא הינן בעיות קשות בהעברת הנכתב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דימוי עלוב - הנעל והחרא
איילת,
04/07/05 06:33
|
תסלח לי, אבל אתה נורא לא יצירתי. וזה שלא רציתי לעשות סקס עם י, לא אומר שאיני אחד היצורים היותר סקסיים עלי אדמות, פשוט לא רציתי עם י. אתה בטח מאלה שמתחילים עם מישהי, נדבקים ומתחננים שתצא איתם, וכשהיא מסרבת להם, צועקים עליה ''לכי לכי יא מכוערת, מי רוצה אותך בכלל''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ברברה, אני בסך הכל צריך קצת
מאסטר לינפושה,
השישי,
03/07/05 22:27
|
אהבה. נסי אותי. תני לי מספר טלפון. אני מבטיח לך שאחרי פגישה אחת תשני את דעתך מקצה לקצה. הזדמנות אחת ברברה, זה כל מה שאני מבקש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה בן אדם מסכן
ברברה אלה,
03/07/05 21:39
|
אתה צריך טיפול דחוף! ולאיילת, הזהרתי אותך מההתחלה מלינפושה שצד בחורות רוחניות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עכשיו הסגרת את עצמך שאתה הבעל
המציאות,
03/07/05 21:00
|
של איילת. אחרת איך אתה יודע איך היא נראית ? ממה שהיא מספרת פה על עצמה ? אולי היא מכוערת מאוד במציאות ?
כנראה ששמת את הכסף בכיוון שלה כבר מזמן ועכשיו אתה מצדיק את החרא שאתה אוכל ממנה.
לא חשוב באילו שמות תכנס לכאן , שפוי או samlev או כל שם אחר, המסר אותו מסר.
כנראה שאתם ראויים אחד לשני.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא בטוח.
ל.ק,
03/07/05 19:40
|
ראשית, היא לא אוהבת סקס. י' הציע לה פעם לשחק ברופא וחולה והיא כמעט התעלפה.
נשמעת יותר כמו אחת ש''נותנת'' רק בלית ברירה, פעם בחודש, בחושך, בעיניים עצומות, ורק כפרס על התנהגות טובה.
שנית, קל להתחזות למצודדת בדיוק כמו שקל להתחזות לכל דבר אחר. בניגוד למה שהיא חושבת על עצמה, זה לא דורש ''עוצמות לא רגילות''.
הניחוש המלומד שלי:היא מצודדת בדיוק כמו נעל בלויה שדרכה על חרא טרי של כלב חולה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סוף סוף יש כאן מישהו שפוי
ל"ת
איילת,
03/07/05 19:05
|
|
 |
פשוט נראה לי שלא מעריכים
השפוי,
03/07/05 18:38
|
מספיק את איילת, כך אני באמת חושב וזה לא קשור ( רק ) למראה שלה, אלא לכך שהיא יודעת על מה היא מדברת, התובנות שלה מגיעות ממקום עמוק ואני כלל לא בטוח שלינפושה המהולל חכם או רוחני יותר ממנה, אם הייתי צריך להמר על זה, אזי הייתי שם את הכסף בכיוון של איילת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ראשית יש כאן שתי גירסאות
י,
03/07/05 17:25
|
האחת אומרת (על עצמה) נקבה מצודדת, השניה אומרת (בעדינות) דחליל. אני מציע לך לבחור בזהירות.
שנית, לינפושה ואני חברים. לתמוך בחבר זה לא ללקק, וחבל שאתה ממשיך את הקו הזה. אגב, גם בחברים אני לא תומך תמיד אלא רק אם הם צודקים.
שלישית, אם אתה באמת כל כך מתלהב, אתה מוזמן ללקק לאיילת. נראה לי שיש מקום לכולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ל- י עכשיו אתה מבין כמה טעית
השפוי,
03/07/05 14:30
|
במקום ללקק ללינפושה, לא עדיף היה ללקק לאיילת? - גם מאוד מצודדת וגם... לא משנה מה עוד, העיקר מצודדת!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
הכל.
דמוקריטוס,
אתונה,
30/06/05 12:14
|
|
 |
יכול להיות, אבל יכול להיות גם
השפוי,
30/06/05 12:57
|
|
 |
15.
השיעור החשוב ביותר שלמדתי
נערת שער,
30/06/05 11:41
|
מהאנונימי, גם ב''מצב'' וגם כאן, הוא שבלהטוטי מילים ובנוסחאות קסם אינטלקטואליות לא ניתן לפתור את השאלות הגדולות שאנו עומדים מולן כבני אדם חושבים.
גם לא נכון לנסות לפתור את השאלות הללו בדוגמאות של הרמת מברשת שיניים שנפלה לכיור. דוגמה כזו מתחמקת מהעוצמה הריגשית הגלומה בסיטואציות שמעוררות את השאלות הגדולות הללו מלכתחילה.
שאלות כאלו מתעוררות ברגעים של התלבטות מוסרית קשה בין אפשרויות הפעולה העומדות לפנינו ברגעים קריטיים בחיים.
דוגמה לסיטואציה כזו ניתן למצוא אצל ארג'ונה, כשמשתלט עליו ריפיון ידיים ברגע שהוא מבין שגורלו הביא אותו למצב שבו עליו לצאת למלחמה נגד קרובי משפחתו שהם גם גיבורים מהוללים ונערצים.
אלוהים (קרישנה) אומר לו לצאת לקרב באומץ ולא להתחמק מחובותיו הקארמתיות. את כל האנשים הללו שאתה רואה מולך, אני כבר הרגתי מראש, אומר לו אלוהים.
ככה זה, לאלוהים תמיד יש יכולת שכנוע עצומה כשהוא רוצה לטבוח באנושות.
הוא מלמד את ארג'ונה מהי קארמה-יוגה על מנת שיוכל לפעול בעולם הגשמי מבלי שה''אני הפנימי'' שלו יהיה נגוע בתוצאות הפעולה ובכך מעניק לו למעשה חסינות תמורת רצח בשם השם.
מצד שני עולה השאלה: אם הכל כבר בוצע ע''י האלוהים, מדוע הוא צריך לשכנע את ארג'ונה לצאת למלחמה ? האם יתכן שבפנימיותו של ארג'ונה שוכנת מוסריות וחמלה שאינן קיימות אצל אלוהים ?
ואם האל כבר יצר הכל מראש, כפי שהוא עצמו מצהיר, הוא יצר גם את החמלה המתעוררת בליבו של ארג'ונה, לא ?
אם אלוהים בעצמו עומד מבולבל ומלא סתירות אל מול שאלת הרצון החופשי, אז מי אנחנו שנתיימר לפתור אותה ? ובעיקר, למה בכלל ?
אחרי הכל, זה לא שאנחנו יכולים להפסיק להתלבט בצמתים מכריעים בחיינו, גם אם אנחנו מאמינים שהכל כבר נקבע מראש. אז למה סתם לבזבז אנרגיה על שטויות ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם נערת שער וגם כותבת יפה
השפוי,
30/06/05 12:41
|
זה די נדיר.
מישהו יודע לאן נעלם מאסטר לינפושה השישי?
פרס למוצא הישר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תמצא אותו תחת השם
אבו נפחא,
30/06/05 13:23
|
מאסטר פליפר השישי, מי אפסיים. במאמר על הדולפין של עדית. איזה פרס אני מקבל?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה מקבל את
השפוי,
30/06/05 14:23
|
|
 |
שום פרס. את טועה. כרגיל.
נערת שער,
30/06/05 14:18
|
אולי היה נכון לומר לך שאחרי שחשפת את הכיעור שלך, מיותר מצידך להמשיך ולהתעקש להציג גם את הטיפשות שלך ואפילו את ההיעדר המוחלט של אינטואיציה.
אבל רואים שלפחות במקרה שלך, העולם הוא אכן דטרמיניסטי וממש אין לך ברירה.
אז בבקשה איילת, המשיכי להיות מכונה חסרת שכל וחסרת תודעה, המשיכי להתחזות ולסכסך, ואל תשכחי להוסיף לנו מידי פעם עצות ליחסים בריאים בין בני-אדם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איכס !!!
אבו נפחא,
30/06/05 15:30
|
|
 |
די כבר, יא מגוחך,
איילת,
30/06/05 15:28
|
אפחד לא מאמין יותר לשקרים לשלך, והתבלבלת במי חשף את הכיעור שלו.
אפשר לשאול, אולי, את תומר פרסיקו מי מבינינו חשף את פרצופו המגעיל, את צביעותו, טיפשותו התהומית ואת ההעדר המוחלט של אינטואיציה אצלו.
אבל לא אדם כמוך יניח לעובדות לבלבל אותו.
אז בבקשה, לינפושה, תמשיך להיות מגוחך, תמשיך להתחזות ולשפוך רעל ותובנות לעוסות כדי לתחזק את האגו המופרע שלך, ואל תשכח להוסיף לנו מדי פעם עצות איך להיזהר משרלטנים.
אל תניח לעובדה שאפשר לעבוד עליך בקלות מדהימה ולשחק איתך כמו חתול בטרפו, להפריע לך להיות ''קורע מסכות'' וגואל העם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
אתה טועה
ערן,
30/06/05 08:22
|
התורה הדטרמיניסטית לא דורשת ידע ''לדעת'' את מיקומו של חלקיק ברגע מסוים,אלא רק את ההכרה כי ''יש'' לו מצב כזה. ברגע שלחלקיק מסוים יש מצב X הוא בהכרח יוביל למצב Y,גם אם פועל לפי חוקים שאין אנו יודעים כרגע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זהו שלא
י,
30/06/05 09:07
|
|
 |
זהו שלא לא.
נערת שער,
30/06/05 14:43
|
אם אנחנו מכירים את כל הכוחות הפועלים על קליע הנורה מאקדח אנחנו יכולים לחשב את מסלולו המדויק.
גם משב רוח פתאומי המתערב במסלולו של הקליע ומסיט אותו, פועל על פי חוקיות ידועה.
עבור הצלף, משב רוח כזה הוא בבחינת הלא-ידוע מפני שאין לו את הכלים לחזות אותו, את הרגע המדויק בו יופיע, את העוצמה שלו וכו'.
באדם, המצב מורכב פי מיליון. כמות הדחפים, האידיאלים, ההרגלים, ההשפעות החברתיות, וההשפעות הגופניות ועוד אלפי השפעות שאנו בכלל לא מודעים אליהן, וגם העוצמה היחסית של כל אלו והשקלול הסופי שלהם הינם מעבר ליכולת העיבוד של האינטיליגנציה האנושית.
זה הופך את ההתנהגות והתגובות שלנו לכביכול בלתי ניתנות לניבוי. אבל רק כביכול.
עקב חוסר היכולת לעבד את המידע העצום, הידוע והלא ידוע, על ההשפעות והדחפים שלנו, וגם עקב חוסר הנוחות שבהודאה בכך שאנו חסרי רצון חופשי, אנו חיים באשליה של רצון חופשי.
על אף שהחוויה האישית ה''תופעתית'' שלנו היא של רצון חופשי, ניתן לדמיין (תיאורטית לפחות) אינטיליגנציה שכל ההשפעות והדחפים הללו ידועים ומוכרים לה והם אף ברי מדידה עבורה. אינטיליגנציה כזו תדע לומר מראש מה תהיה התגובה שלנו בכל סיטואציה ובכל רגע נתונים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מבלי להתייגע בפרטים
י,
30/06/05 17:25
|
לא ניתן, אפילו תיאורטית, לנבא בדיוק(!) איזה משב רוח פתאומי יופיע וישפיע על הקליע. אפשר בערך, אבל זה סיפור אחר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זהו שזה אותו סיפור בדיוק.
נ.ש.,
01/07/05 00:19
|
לאורנג אוטאנג אין את היכולת לחשב את הדחף שפועל על הקליע על פי כמות אבקת השריפה, אורך הקנה וכו'. לנו אין (רק כרגע) את היכולת לחשב משבי רוח פתאומיים. אבל זה נובע רק מחוסר בנתונים, ידע ויכולת חישוב. זה רק הגיוני להעריך שזה מצב זמני.
היעדר הידע ויכולת החישוב הם עוד יותר גדולים כשזה נוגע להתנהגות האנושית (לא כולל איילת).
זה שכרגע אנו לא יודעים מה תהיה התגובה שלנו בסיטואציה עתידית בגלל חוסר ידיעה עצמית מספיק מקיפה, לא אומר שהתגובה הזו באופן מוחלט אינה ניתנת לחישוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא
י,
01/07/05 19:41
|
''לא ניתן תיאורטית'' כוונתי איננה - נבצר מיכולתנו (לנו, כרגע וכו') לבצע חישוב תיאורטי.
הכוונה היא - התיאוריה טוענת באופן פוזיטיב שלא ניתן לבצע חישוב כזה .
החל מ''עקרון אי הודאות'' , האומר שאי אפשר למדוד בדיוק את כל התכונות של חלקיק באותו זמן (ולא משנה כיצד נתחכם). עצם ה''ידיעה'' של תכונה אחת, משנה את הערך של תכונה אחרת. דרך ההתנהגות הסטטיסטית של החלקיקים - כאשר כל החלקיקים מתנהגים באופן (שונה)סטטיסטי כלשהו, אף על פי שלכאורה כולם זהים. ועד המודלים של תורת ה''כאוס'' אשר מתארים מערכות שכל שנוי זעיר ביותר בהן, מביא אותן להתפתחות שונה לחלוטין. ושנוי זעיר, לצורך העניין, יכול להיות גם הנסיון למדוד או לחשב. כלומר, כל היקום משתתף בתהליך. כל חזוי, הוא מוגבל, ומדויק באופן חלקי בלבד (אם כי, אולי מספיק לצורך פרקטי מסוים).
והידע שלי בנושא הוא מועט מאד.
התפיסה הדטרמיניסטית, המכניסטית, היא שריד של מחשבה מוטעית בת המאה השמונה עשרה.
בכל דור ודור, כשמתפעמים המשגי המדע והטכנולוגיה, הוזים לפעמים את ההשלכות ''המדהימות'' שלהם. כך נוצרת תרבות ותת-תרבות שלמה, שיפה לשעתה, אך לא יותר מכך.
כשלמדו לבנות שעונים משוכללים שיכלו לחזות את תנועת הכוכבים, היו מי שראו את גוף האדם כעין שעון מיכני משוכלל.
כשגילו מדענים כי מכת חשמל יכולה להניע שריר מת, נולד המיתוס של פרנקנשטיין. שרידי גוויה מושבים לחיים בעזרת חשמל.
היום, המחשב שולט. אבל דוקא היום, ההבנה המדעית היא כי לא יתכן נבוי של המציאות.
הכל צפוי? - לא. רק חלק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זהו, שלא לא לא
נערת שער,
30/06/05 15:43
|
וואי, הקליע פגע לי במוח. דבר האינטילגנציה: ידעתי שזה יקרה. דבר האינטילגנציה האנושית: איזה מוח?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
יוסף ש. האם אתה יודע היכן
תמי,
29/06/05 23:49
|
אוכל לקרוא חומר בנושא גורל, בחירה חופשית וכו...
המאמר הזה קצת קשה לי להבנה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
מאמר כבד ומסובך-לא הבנתי????
ל"ת
עמירם,
29/06/05 23:22
|
|
 |
11.
יש לך רק טעות אחת...
משה,
29/06/05 11:56
|
העולם אינו דטרמיניסטי כפי שחשבו בעבר... חוקי ניוטון אינם פועלים לגבי חלקיקים קטנים. לפי תורת הקוונטים לא ניתן לדעת בוודאות גם את מיקומו של חלקיק וגם את מהירותו. וכיוון שבתהליך קבלת ההחלטות במוחנו משתתפים חלקיקים אלו(שאינם פועלים ע''פ חוקי ניוטון), לא ניתן לצפות את התגובה. לכן התיאוריה הדטרמיניסטית נופלת. התיאוריה הזו לא נותנת תשובה האם יש לנו רצון חופשי או שאנו מופעלים ע''י כוח אחר, אבל ניתן בוודאות לומר שהחלטותינו ומהלך חיינו אינם קבועים מראש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה צודק
י,
29/06/05 19:03
|
ההשקפה הדטרמיניסטית היא שריד רעיוני מהמאה השמונה עשרה, עת חשבו שנתגלו כל סודות העולם, והכל הוא בעצם מן שעון ענק ומסובך עם המון גלגלי שיניים.
הדטרמיניזם מת!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
זו היא הסתירה שבחיים
תות הוא נח המון,
29/06/05 09:33
|
העולם קבוע מראש,(דטרמיניסטי)
וגם נתון לבחירה (בחירה עצמית)
גם וגם איך זה יכול להיות? יש עוד הרבה דוגמאות והזמן קצר והמלאכה מרובה.
ככה. ככה זה בנוי זה מעבר ליכולת התפיסה שלנו.
מה שישנו חייב הוא להיות. זו הבחירה שלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
את/ה חמוד את/ה
ל"ת
י,
29/06/05 11:53
|
|
 |
בחור,זכר,גבר ,MAN
תות הוא נח המון,
29/06/05 12:51
|
|
 |
גבר גבר
ל"ת
י,
29/06/05 21:42
|
|
 |
9.
הרבה הסברים ולא הבנתי סום דבר
nissimlev,
29/06/05 09:26
|
הרבה הסברים ולא הבנתי סום דבר אני לא אינטלקטואלי אבל אם הדבר על החיים , אז ככה אדם יכול לנסות למצוא חופש או את עעצמו , אבל זאת שאלה של גדלה, מה שאתה לא יפתור את הבעעיה צריך ליממצוא את אלהוהים והוא יעעזור ואז ניגדל ואולי ניתקדש ואולי נילמד ואני לא מיתכוון בדרך הדת אלה על באמת ,
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
מסכים, אבל
עומר,
29/06/05 01:37
|
למה לומר שהעולם הוא דטרמיניסטי לחלוטין, ולא לומר שהוא א-דטרמיניסטי לחלוטין? מה הרווח הפילוסופי/פסיכולוגי שאתה מרוויח מזה? הרי את ההיגד ''כל מה שקורה קורה'' אפשר להבין גם באופן דטרמיניסטי, וגם באופן א-דטרמיניסטי. הדטרמיניזם לא נחוץ.
למעשה, נראה שעצם הצגת השאלה של דטרמיניזם/א-דטרמיניזם היא כבר בעייתית. כי כשאתה שואל את השאלה אתה מניח הנחה סמויה, הנחה בדבר ישות כלשהי שקובעת (או לא-קובעת) את ההתרחשויות, או שבה ההתרחשויות נקבעות (או לא-נקבעות), או שיודעת-מראש (או לא-יודעת-מראש) מה יקרה. בלי להניח קיום של ישות כזו, חיצונית-לעולם, אין שום משמעות לשאלה אם הדברים מתרחשים על פי הכרח או לאו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הרווח הפסיכולוגי
י,
29/06/05 11:52
|
אתה שואל מהו הרווח הפסיכולוגי (שאלה מצוינת), אבל אתה גם עונה תשובה מצוינת - ''כי כשאתה שואל את השאלה אתה מניח הנחה סמויה, הנחה בדבר ישות כלשהי שקובעת''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יפה, אבל
עומר,
30/06/05 09:12
|
אנחנו הרי לא מניחים שהאנונימי מעוניין לתחזק את האשליה. אחרת לא היה בכלל מקום לדיון, לא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
הכל ידוע והרשות נתונה
הבעל שם טוב,
בכל מקום,
29/06/05 01:13
|
היקום הסופי היא התודעה שהאדם נפל לתוכה בחירה חופשית וחרות אמת זה המקום אליו אנו שואפים להגיע
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
העולם דטרמיניסטי לגמרי
הסגן של אלוהים,
28/06/05 17:00
|
אבל האדם נברא עם צורך מאוד גדול להאמין שיש לו רצון חופשי.
מי שפועל עם תחושה שיש לו רצון חופשי הוא אדם מאושר, למרות שזו אשליה.
מי שפועל מתוך תחושה שממילא הכל קבוע מראש קרוב יותר לאמת האבסולוטית, אבל אינו מאושר.
אלוהים הוא שובב גדול ואוהב נורא קונפליקטים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זה קצת יותר מסובך מזה...
אובי1,
28/06/05 19:27
|
מי שפועל מתןך תחושה שיש לו רצון חופשי אולי הוא אדם מאושר יותר, אבל אלוהים (אם כך אתה רוצה לקרוא לזה) יחליט לאיזה כיוון ואיך תלך ההחלטה שקיבל בעצמו.
כלומר לפי דעתי זה אוסף של החלטות ואופציות שאנחנו שולטים בהם ואחראים להחלטה, מה שקורה מתוך ההחלטה זה כבר הבנה של משהו גדול מאיתנו...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
איתן,
28/06/05 14:59
|
|
 |
ישלךהברקותלפעמים,אהבתי.
ל"ת
אישהאל,
28/06/05 19:01
|
|
 |
רק רגע
י,
28/06/05 20:59
|
|
 |
4.
''המצב''
ג',
28/06/05 13:57
|
היה ראשוני, מרענן ומתמרד. היתה תחושה של מגע בלתי אמצעי עם החוייה שאותה תיארת. במאמר הזה זה לא קורה. חוץ מזה,מה עם האנונימיות ? גם היא תהפך לתבנית בסופו של דבר.בוא תעשה הפוך על הפוך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
בדיוק
יוסף.ש.,
צפון,
28/06/05 13:39
|
זה בדיוק מה שקורה. בכתבי הוודות העתיקות מה שמפעיל את הכל זה שלושת ה''gunas'' ומעליהם נמצא האני האינדיבידואלי ומעליו האני הקוסמי =אלוהים. מצב השחרור (הארה) הוא המצב בו ''האני'' האישי שלי מבין שכך עובדים הדברים, שהכל דטרמיניסטי, אבל אני בחרתי להיות במסלול האישי שלי לפני שנולדתי (רצון במלוא ישותי. האדם ימשיך להרים את המברשת בצורה אינסטנקטיבית אבל לא יכעס שהיא נפלה.. הוא מבין שנפילת המברשת היא חלק מ''תוכנית על'' שהוא לאט לאט מבין איך היא עובדת. התוכנית מטרתה אחת, הגברת האושר שלו האישי. הוא מבין שרק ההתנגדות למה שכבר קרה גורמת לו לסבל. וקבלה מוחלטת את מה שקורה מביאה לו אושר עצום. הוא מבין דבר נוסף, שהוא זה שבעצם המציא את כל החוקים האלה כאלוהים ולמען השעשוע שיכפל את עצמו (נברא בצלם) וגרם לעצמו לשכוח שהוא אלוהים בתחפושת. מה שנותר לכל אחד מאיתנו להיזכר (כל אחד בקצב שלו) ש''המצב'' הוא לטובתנו והסבל נוצר רק מהתנגדות ל''המצב'' זה תוכנן בכוונה בשלב ה''אלוהי'' שלנו כדי להעריך את היצירה של הבריאה שאותה יצרנו. מבחינות רבות זה משחק מכור שאנחנו משחקים כל אחד בתפקידו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני מבין את הסברך אבל מה לגבי
שי,
מרכז,
29/06/05 23:21
|
פיגועים, מחלות ומוות בטרם עת של אדם קרוב, כיצד אפשר להתייחס לאילו כטובים או כתוכנית אלוקית שמטרתה טובה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פויה.
נערת השער,
28/06/05 14:45
|
|
 |
שום דבר.
נערת השער,
28/06/05 20:31
|
|
 |
אל תזלזלי באלוהים
י,
28/06/05 21:00
|
|
 |
מה רע באוננות?
ל"ת
י,
28/06/05 17:30
|
|
 |
2.
לא יודעת של מי הרצון הזה
יום עבודה,
28/06/05 13:08
|
|
 |
1.
נכון.
ל"ת
אסף,
28/06/05 12:45
|
|