 |
13.
eskemim ve kinim
me,
me,
26/04/05 04:57
|
Makat Kinim hatfu a Mizrim? ve ma eitanu?-atem zohrim et a maka a gdola she Israel hatfa be 77 78 79? a rishon she hataf et a kina a rishona aia Begin mi Sadat ve meaz kulam nidbekou be Kinim.Ulay Moishele eilva le Parou et ehad mi kinav a nal nidmak ve kibel makat kinim be nosaf le ze dam.Moishale orid mi kinav be Nilous ve a Nilous eitmale be Zfardeim ve kah alha
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
פשוט מטאפורה מדהימה!!!
ל"ת
אייל,
25/04/05 23:15
|
|
 |
11.
תומר-
יותם,
אילת,
24/04/05 18:36
|
|
 |
10.
תומר, זה יפהפה...
ל"ת
מיצי,
יפו,
24/04/05 10:35
|
|
 |
9.
אופי מחורבן,ושום נס.
מוישה,
הערבה,
24/04/05 08:25
|
המסלול ההזוי שאנו עוברים תמיד ובכל מקום וזמן, יש בו את אותו מתכון של סבל נוראי של יאוש ,ותנועה שיוצאת כאילו יותר חכמה ,וחוזר אל אותה נקודה ,ולא עזרה במאומה סיפור האגדה ,כי אנשים בחרו להציג את יופיה והסתירו את שלדיה האמתיים, וזה נעים ונוח להציג את הגבורה,על פי האמת אין כל הבדל בין יציאת מצרים של משה ,לזו של אקסודוס,רק ששרדו עדיין חדרי הגז,
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
עוד אחד שלא הבין
סתם אחד,
23/04/05 13:19
|
תומר, למה להשתמש בחידודים בלתי מובנים. מי המנהיג? גלה לנו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
המיקוד בתפקיד
משה,
רחובות,
23/04/05 11:04
|
לא הבנתי למה הוספת את הענין ש''שימו לב מי לא נכנס לארץ'' משה עשה תפקית שהתחיל בהכשרה למטרה מוגדרת והמטרה הושגה הסוף הטוב של הכניסה לארץ הוא שיקוף של סוף טוב מבחינתנו בלבד אבל לא נכלל בתכנית המקורית. תודה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן, מה פירוש הרמז הזה?
ל"ת
שאינו יודע,
לשאול,
23/04/05 12:48
|
|
 |
אולי הכוונה לאגו.
חכם,
23/04/05 20:10
|
האגו מביא אותנו עד שם, אבל הוא עצמו חייב לוותר, ולמות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אולי הכוונה היא...
נורית,
24/04/05 16:24
|
שברגע שטיפסנו אל גג הבית וכבר לא צריך את הסולם, עלינו לזרוק אותו, ולא להמשיך לסחוב אותו בהמשך הדרך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
מיתוס אהההההה?
קובי,
23/04/05 09:18
|
אם זה רק מיתוס אז גם השואה זה רק מיתוס? הרי מי יאמין בעוד אלף שנה שמשואה משפילה קם עם יהודי שניצח במילחמה חסרת סיכוי. אותו דבר גם אז יקראו לשואה מיתוס הרי זה לא יכול להיות מה שקרה לנו ב 1948. תחשבו על זה ותיראו שאני צודק
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מב קשור בכלל?!!?!?!?
דוד,
23/04/05 19:01
|
|
 |
5.
תודה תומר
יעל דרור,
ת''א,
23/04/05 08:13
|
תומר היקר!
תודה על המאמר הבהיר והמדויק. שנזכה כולנו, כל בני האדם בעולם, להשתחחר מהמיצרים הפנימיים שלנו ולהאמין בעצמנו ובניסים שיכולים לקרות לנו אם נסכים להשתנות!
חג דרור שמח יעל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
me
me,
me,
23/04/05 08:07
|
Eim yaholti rak laavor bein rega ve lagaat ba sod aiiti yahol laazov ve lazet me ota mahresha ki sviveh tamid a olam ou agol ve ani ze she horesh be ota nekuda. Ba li lifaamim laazov ve la gaat ba hofesh shuv aiiti afilu kam ve ozev ve sofer shuv et otam nemashim ve orakim shmurim eitev be bakbuk katan mi baad le oreh be leil seder ehad ani yaholrak leitnahem ve laazov le rega et ota mahresha ba ani eved kvar 40 shana bo ani yahol shuv le zayer othah be oto combizon omedet ve mamtina le oto yom sagrir bo naagnu litlot et otam misgarom ve moskamot she nishaaru rak tmunot be toh oto maagal she rakamnu be sod be ota maarbolet kozevet shikrit bo naagnou leitkanes ve la shir be mezah nehusha ve lagaat ba be oto kera shel oto yam Souf bo notarnu eiromim ve nidahim bo notarnu kruiimshuv mi bifnim
הגב לתגובה זו
|
|
 |
chag sameach
ל"ת
askedinya,
23/04/05 19:10
|
|
 |
Jude
Shalom,
Shalom,
23/04/05 23:10
|
|
 |
u2
HipopoTam,
u2,
23/04/05 22:28
|
|
 |
3.
מאמר יפה
תירוש לעת מצוא,
23/04/05 02:34
|
תואם את רוח החג ומשרה אווירה אופטימית בדיוק במידה הנכונה. בהחלט מרחיב את הדעת באשר למשמעות האלגורית שמאחורי היציאה המטאפורית מעבדות לחירות, ומעניק חומר מחשבתי מבורך אף לליל הסדר עצמו.
הסייג היחיד שלי הוא שנחשון מייצג דמות אמיצה שרבים מאיתנו כלל לא היו מגיעים אליה סתם כך. בשביל להיות נחשון ולקפוץ בראש לעבר הנס, צריך קודם אות, לא רק אמונה ותעוזה. ואת האות החבוי בכולנו נדע כנראה בהזדמנות הכי לא צפויה, מבלי שנהיה ערוכים. במקרה שלו היה זה כנראה השחרור מתלאות המיצרים, במקרה שלנו אין לדעת מתי ומה בדיוק זה יהיה - אבל פתיחות, שתהווה מן דריכות מינימליסטית, לא תזיק.
טוב, גלשתי קצת מעבר לנושא, אז מקווה שלא קילקלתי. בכל מקרה, כפי שאמרתי, מאמר מוצלח בטעם טוב.
חג חירות שמח!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
מקסים ,אהבתי
ל"ת
נדב,
אשדוד,
22/04/05 22:26
|
|
 |
1.
ואחרי שקפצתי, ואחרי שאלוהים
נחשון, הארץ,
המוב-תחת.,
22/04/05 12:14
|
תפס אותי, גיליתי שלא חרות ולא נעליים. הארץ אוכלת יושביה, שותה את דם בניה, ובעיתות שלום בניה שותים זה את דמו של זה.
זה מה שקורה כשאנו מהמרים על ''חופש ורטואלי'' ומשליכים את עצמנו באויר בתקווה שאלוהים יתפוס אותנו מבלי להבין לאן באמת אנו הולכים או מולכים.
זה נכון בסיפור יציאת מצריים, כפי שזה נכון כאלגוריה על העולם הפנימי וההתפתחות הרוחנית.
אני לא קונה את הסיפור שמשה רצה להכנס לארץ המובטחת והדבר נמנע ממנו.
למה דווקא משה, שהיה לו קשר ישיר עם מה שמו, לא קפץ ראשון ?
הוא היה חכם דיו כדי לדעת שהכל יחסי-ציבור ופירסומת נוירולוגית. הוא פשוט לא היה שייך לקופצים, אלא לחושבים לעומק.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רגע אחד...
מיצי,
יפו,
24/04/05 10:43
|
אם מסתכלים על כל העניין באופן אלגורי, הרי שהכניסה לארץ המובטחת משמעה שחרור מהכבלים הפנימיים. האם ניתן להשתחרר מהם סופית מבלי לקפוץ, באיזה שהוא שלב, אל הלא-ידוע? השכל לא יכול להביא אותנו לשם, כי הוא לא יזוז עד שלא יראה הוכחות שזה בטוח, שיהיה בסדר. לכן דרושה אמונה טוטאלית, ומי שאין לא אותה - לא יוכל להיכנס לארץ המובטחת. יכול להיות שדווקא מחשבותיו העמוקות של משה היו בעוכריו. כשהשכל והמעשיות, נהדרים ונחוצים ככל שיהיו (בייחוד אצל מנהיגים)חזקים במיוחד - קשה לתת אמון בניסים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה רק רגע אחד ? קחי נצח שלם.
נחשון, הארץ,
המוב-תחת.,
24/04/05 13:19
|
אני לא מתכוון לקפוץ לשום מקום.
ה''לא ידוע'' שלך אינו באמת לא ידוע. כבר עיצבת אותו מראש ואת משוכנעת שהוא טוב יותר מהידוע הרגיל. לכן, הוא בעצמו ידוע, פאנטזיה אומנם, נשען אולי על סמכויות רוחניות שבעיניי הן מוטלות בספק, אבל עדיין בגבולות הידוע והמענג.
ולגבי האמונה, טוטאלית או חלקית, הרי היא אם כל האשליות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה צודק
משה,
רחובות,
23/04/05 11:06
|
|
 |
לא נורא
ישראלי,
23/04/05 08:47
|
|
 |
אני דווקא הבנתי. אני מקווה
נחשון,
23/04/05 11:45
|
בשבילך שלעולם לא תבין את מה שאני הבנתי. זה לא כייף בכלל. ;-(.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על פי המקרא, משה
ג',
22/04/05 23:16
|
לא נכנס בדיוק מפני שלא היתה לו האמונה והטוטאליות כשאלוהים ביקש ממנו לבטוח בו בסיפור המטה והסלע. אולי זאת הסיבה שהוא לא קפץ ראשון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יש הגיון רב,למה.
אהרון,
מ צין,
24/04/05 08:34
|
משה איש הצדק והאמת לא יכול בשום אופן להכנס ולבצע שליחות של רצח עמים היושבים בארץ, טף אישה זקן , להרוס להשמיד ולהוביל את עמו למערכה שכזאת, גם יהושע לא היה מסוגל ולכן לא ביצע את המשימה הנורא הזאת, לא כפי שהתבקש. משה ידע והבין ולא נכנס.
הגב לתגובה זו
|
|