 |
31.
בודהא לא ידע הכל. רק בירדלמן יודע הההכל
ל"ת
מי אתה בכלל?,
07/06/06 19:38
|
|
 |
30.
שלמה בידרמן -בור ובער
אופיר,
03/05/05 21:15
|
לא יכול להיות שאדם כמו פרופ בידרמן יתאפק ולא ימלה עוד דף בפיטפוטים חסרי תועלת? תלמד לשתוק פרופ תתאפק לא למכור אוויר למי שלא צריך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
29.
baram is a srar
danny,
05/04/05 18:16
|
only baram can make such a bazz. everything he writs is extremly good
הגב לתגובה זו
|
|
 |
28.
חומר קריאה מומלץ
י,
05/04/05 11:21
|
|
 |
27.
הלו! זה אקדמיה זה?
samlev,
04/04/05 23:28
|
ניר ברעם! פרופסור מהאקדמיה! פילוסופיה הודית על הריקות המוחלטת! ורמת אלימות רחוב כזו לא ראיתי בשום מאמר, חלק גדול מהמגיבים מגיבים כביכול כסטודנטים בהווה ובעבר, מה זה אומר על המאמר? מה זה אומר על ניר ושלמה? איזה צדדים אלימים בניר ושלמה התגובות משקפות?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מרצים חלולים מעוררים תגובות נבערות. מפתיע?
ל"ת
לא,
07/06/06 19:39
|
|
 |
26.
sounds shallow to me
ל"ת
yosef atzmon,
rashlatz,
03/04/05 23:06
|
|
 |
25.
דתי זה דתי
אבנר,
תל אביב,
03/04/05 21:33
|
האמונה באלוהים היא העיקר,ואין זה משנה אם הוא פנימי או חיצוני. אני חילוני בן למישפחה חרדית,ויש לי חידוש קטן לפרופסור,מעבר למילים הכתובות,אצל בני משפחתי בנוסף ללימוד תורה וקיום מיצוות קיימת עבודת השם פנימית אינטנסיבית שבמסגרתה חוץ או פנים,זה חשוב או לא חשוב,זה יותר תלוי במתבונן ולא במהות
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
מבוא לפילוסופיה הודית
Coyote,
פ''ת,
03/04/05 15:24
|
1- בשנת לימודי האחרונה באונ' השתתפתי בקורס המדובר. זו הייתה חוויה מענגת. אני ועוד חבר מהפקולטה להנדסה, היינו מעשנים ג'וינט חשיש לפני השיעור, ומתמוגגים מכל מילה. הפרופ' הוא כריזמטי מאין כמוהו, השיעור מתובל בסיפורים עם מוסר השכל, ובבדיחות (גם עצמיות) ויש מלא מלא כוסיות.
2- הפרופ' עשה עליי רושם כללי של אדם מעניין כריזמטי בטירוף ואפילו שחקן, שכן, על הבמה -זה היה שואו. אבל יש לו משהו זדוני במבט.
3- הקורס בא לתאר היסטורית ופילוסופית את ההתפתחות התרבותיתי של הודו, ואני לפחות לקחתי ממנו משהו מאוד חשוב - לא רק שיש אמונות שונות בעולם (דתות) ישנם הבדלים מהותיים בין התרבות המערבית (שאין מה לעשות - כולנו גדלנו עליה) לתרבות ההודית לא רק בפרשנות ובהסברים שלה לתופעות הטבע - אלה גם בשאלות הנשאלות ובאופן שהן נשאלות.
4- דבר נוסף שהבנתי מקורס, הוא כמה חשובה הטרמינולוגיה. כשנותנים למשהו שם למעשה נותנים לו קיום. לא ירדתי לעומק העניין אבל חשוב להבין שהגדרת האלוהות וההאמונה בתרבות ההודית העתיקה היא לא ''הפוכה'' או מנוגדת להגדרתה בתרבות המערב אלה היא פשוט שונה.
5- באמת היו המון כוסיות באולם ההרצאות בגילמן. 6- בודהיזם (לצערי) היה רק חלק מהקורס, אבל הוא כן שופך אור יפה על התפתחות הבודיהזם ועקרונותיו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עלאק סטודנט ל''הנדסה''...
ביטוח לאומי,
03/04/05 16:35
|
מעשן סמים וקורא לבנות כוסיות.
עבודה מכובדת כבר מצאת עם כזאת גישה ''ליברלית'' לחיים ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לך שב בבית כנסת כל היום ותקרא
ק.,
03/04/05 20:54
|
|
 |
תתפלא - אתה פרימיטיבי
Coytoe,
פ''ת,
04/04/05 13:02
|
עבדתי במהלך התואר ואני עובד גם עכשיו. ברוטו 5 ספרות, תודה לאל. התנסיתי בזיון פה ושם אבל לא עם מישהי מגילמן לצערי... אתה בור, ונבער. בנאדם סגור שלא התנסה בכלום ולא מבין כלום, מי מכניס לך מילים לפה? רבנים? שתחרר טיפה השנה היא 2005 העולם הוא לא מה שסיפרו לך - לך תבדוק תלמד תמיד להטיל ספק במה שאתה חושב שאתה יודע, תזכור שבין אם תרצה או לא תרצה אתה ''תוכנתת'' (אם קשה לך לקרוא את המילה האחרונה - תו כ נא תה תא) לחשוב בצורה מסויימת - נסה להטיל ספק בצורת חשיבה זו. צא מהבועה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איך אתה מסביר את העובדה
י,
05/04/05 11:38
|
שלא יצא לך אף זיון עם סטודנטית מגילמן?
ואם תרשה לי, נראה לי שענית לק. שענה לביטוח לאומי, במקום לענות לביטוח לאומי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא נחשב
ל"ת
איילת,
06/04/05 17:18
|
|
 |
אחי אתה!
ל"ת
י,
05/04/05 21:47
|
|
 |
בטחון עצמי
Coyote,
05/04/05 14:36
|
אף פעם לא אזרתי מספיק אומץ כדי לפנות למישהי מהבנות בגילמן בקטע של חיזור. כנראה יש בי חשש מדחייה. גם לא הגשתי מספיק קרוב אליהן, אני הרי מפקולטה אחרת... אבל כן זיינתי בנות מהפקולטה להנדסה. זה נחשב?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
i do not know about K.AVAL OTI
ATA SHICHNAHATA,
04/04/05 15:28
|
|
 |
23.
מקומו של האגו בתפיסת האדם
אסנת,
גליל מערבי,
03/04/05 13:37
|
נדמה לי שנקודה זו של מקומו של האגו בתפיסה הבודהיסטית לעומת תפיסות מערביות, מצביעה על ההבדל המהותי בין שתי התפיסות. אדם מתרבות המערב תופס את האגו הרעבתני שלו כמרכז כל חיפושיו בעוד שהתפיסה הבודהיסטית מטרתה שחרור מכבלי האגו התובעני. נראה לי שבלי הנגדה זו אי אפשר להסביר את השטחיות בה נקלט חלק גדול מה''ניו אייג'''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
22.
mitnase and not so smart
ל"ת
daniel,
tel aviv,
03/04/05 05:41
|
|
 |
you mean yourself, i persume
ל"ת
dana,
tlv,
03/04/05 10:50
|
|
 |
21.
who is this anonymous guy?
ל"ת
gamon,
haifa,
03/04/05 05:25
|
|
 |
20.
יופי.
Buddhapalita,
03/04/05 04:27
|
הצלחת להכניס בראיון על פילוסופיה הודית את המילים 'ציונות ומיליטריזם' וגם נתת למרואיין להשחיל כמה מילים. כל הכבוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
19.
בודהה לא ידע הכל אבל בידרמן-כן
ל"ת
אובי1,
03/04/05 04:16
|
|
 |
18.
מרצה טוב מרצה רע
סטודנט לשעבר,
03/04/05 02:17
|
בידרמן הוא מרצה מעולה. נכון, אבל למה? כי הוא נותן הופעה מעולה על הבמה. 144 מלא בשיעור המבוא שלו.
האם בידרמן הוא באמת מרצה טוב? לא. למה? כי יש לו את האמת שלו, כי הוא לא מקשיב לאחרים, כי סטודנטים אצלו לתואר ראשון שווים לתחת, סטודנטים של תואר שני מורשים להרהר ולחזור על דבריו במילים שלהם. רק דוקטורנטים, בני טיפוחיו נתפסים בעיניו כחיות להן יש זכות דיבור. אבל, כמובן רק כשהם אינם סותרים את עמדותיו המהוללות.
בידרמן נתפס ככוכב, סוג של עילוי. אבל הקורסים שלו הם זהים, כמעט מילה במילה, שנה אחרי שנה. הוא לא מתקדם ולא מחדש. הוא מציג.
עשיתי אצלו סמינר, סמסטר שלם אף אחד לא הבין על מה הוא מדבר בכלל, הוא שב וסתר עצמו בין שיעור לשיעור, עסק באדמיניסטרציה והשתיק באופן בוטה כל מי שניסה לטעון אחרת מעמדותיו.
היותו של אדם כזה, פתוח לכאורה אך סגור וסנוב למעשה, היא רק דוגמא קטנה לכשלונה של האקדמיה.
ואם כבר שאלתם, לא, אני לא סטודנט מתוסכל. רק צופה מהצד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה רצית מרצה שיתן את האמת שלך?
מהחיים,
03/04/05 05:53
|
בוודאי שיש את האמת שלו. ואנשים באים לשמוע את האמת שלו ולא את האמת שלך. כל סטודנט מושתן שנה ראשונה, שעוד לא למד כלום ולא יודע כלום, חושב שמותר לו לעשות הכל ולהגיד הכל ולהתווכח ולהציג את עמדתו ה''נאורה'' וה''ליברלית''. אבל את שאר הסטודנטים מעניין מה יש למרצה להגיד ולא מה יש לך - זב החוטם להגיד. וקורסי מבוא חייבים להיות אותו דבר. טוב שהם זהים. אחרת איך הם יהיו מבוא ?רק אחרי שתקנה ידע ודעת עוד כמה שנים טובות באקדמייה, או שתקרא עוד הרבה ספרים ותשמע דעות שונות, תוכל להביע את עמדתך לכאן או לכאן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל הכבוד את שטיפת המוח עברת
ק.,
03/04/05 09:46
|
בהצלחה.
יאלה תתחיל לקלל ולהשמיץ, כדי להסדיר את מצבו של האגו שלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ביקשת-קיבלת: אפס מתוסכל שכמוך!
ל"ת
ביקשת,
03/04/05 12:49
|
|
 |
בסך הכל עזרתי לך להגיע למקומך
ק,,
03/04/05 20:46
|
הטבעי. המקום שבו אתה מרגיש בבית. אתה יכול להמשיך לקלל, כדי להשתחרר מהלחץ.
בעוד כמה שנים נסה מדאטצייה. תראה כמה אנחנו משתדלים, ורוצים רק טוב בשבילך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה יכול להראות איפה הקללות?
ל"ת
?,
03/04/05 12:23
|
|
 |
זה חדש בשבילי ש''סטודנט מושתן''
ק.,
03/04/05 20:48
|
|
 |
אשרי שזכיתי לכבוד
י,
05/04/05 11:14
|
|
 |
ק. או י. ?
ל"ת
א,ב,ג,...,
03/04/05 21:59
|
|
 |
17.
לינפושה. המשך לתגובה 16
אהיה אשר אהיה,
02/04/05 22:49
|
לינפושה המאסטר בדימוס,
אין צורך להתרגש. אתה טענת כי (ציטוט) ''היו פה בפורום גורואים, מאסטרים, ואפילו משיח אחד, אבל אלוהים בכבודו ובעצמו''... ולשיטתי אלוהים מאז ומתמיד היה פה. אתה אולי לא הבחנת בזאת, אבל עכשיו התחושה מעבירה בך התרגשות. סבבה. ברוך הבא.
בניגוד אליי, אתה טענת כי אתה מסכים לדרך בה הוצג הבודהיזם בכתבה. ולכן, אני קורא לך לדו קרב על אמונותיך. משחק שחמט אם תרצה.
על החתום. אהיה אשר אהיה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין צורך בקרבות כפרה.
לינפושה.,
02/04/05 23:29
|
גם בגלל שזה לא ממש בודהיסטי להילחם, וגם בגלל שדווקא אמרתי שאני מסכים איתך. ובלי קשר, חשבתי שאתה מישהו אחר.
תהיה מי שתהיה. ובהצלחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מעט מידי שעות שינה
עדיין אין,
שם,
03/04/05 00:13
|
העפעפיים כבדים, המחשבות נודדות, ורוחות רפאים מבצבצות מתחת לכל שורה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
בידרמן ענק, ברעם רדוד
סטו' של בידרמן,
02/04/05 21:40
|
ניר ברעם חוזר על נושאים שעלו כבר בקורס פיל' הודית של בידרמן בפקולטה למדעי הרוח בת''א השאלות שלו אינן מקוריות אלא שאלות שבידרמן העלה בעצמו בקורס וכנראה גם בספר (עוד לא קראתי) חוץ מזה השפה שלו גבוהה מדי, אני בתור סטודנט לפילוסופיה מבין אותו טוב מאוד אבל מה אם מי שקורא את הכתבה בשביל להשכיל יוצא מתוסכל מהפלצנות של ניר ברעם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בהחלט השכלתי
עינת בן -דוד,
אמירים,
03/04/05 10:55
|
מה גורם לך להניח שברעם השתתף בקורס של בידרמן? למי איכפת מה מלמדים באוניברסיטה, זה עיתון. אני, בתור לא סטודנטית לשומדבר מבינה את ברעם מצוין וחשבתי שזה רעיון נפלא ומאיר עיניים.התסכול כולו שלך אתה המתנשא והפלצן בעצמך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
מאיר עיניים
דני,
י-ם,
02/04/05 19:53
|
ראיון מרתק. טוב לדעת שעדיין יש במה גם לדברים כאלה ושיש מראיינים כמו ניר ברעם שהם רהוטים ואינטלגנטים כדי להביא אותם.
לא ברור לי עדיין מה הקשר בין ניר לעובדה שאביו עוזי היה פעם פוליטיקאי (שפרש בינתיים). האם כל פעם שיתפרסם משהו שלו ניתקל בתגובות מטומטמות כאלה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
טרמינולוגיה לא מכובדת
שלו,
02/04/05 18:42
|
ישו=שם גנאי שניתן לישוע פירושו=ימח שמו וזכרו ממש לא מכובד לפנות בשמות גנאי למי ששני מיליארד מאמנים מחשיבים לקדוש תחשוב על זה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
זה לא ניו אייג'!
קוראת אנטלגנטית,
02/04/05 14:35
|
למה שיחת החודש מופיעה במדור ניו אייג'? למה תמיד אתם חייבים להנמיך כל עיסוק תרבותי מעניין? זוהי שיחה פילוסופית ולא ניו-אייג'ית בכלל! ניר ברעם הוא הכותב והמראיין הכי טוב שיש לכם כרגע, תנו לו במה מכובדת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
nir baram is the best
nurit,
london,
02/04/05 13:59
|
young writer in isreal. nir, please do not pay any thougth to all this fullish pepole here
הגב לתגובה זו
|
|
 |
השאלות יותר ארוכות מהתשובות
ק.,
02/04/05 23:56
|
כמעט,ולדעתי זה בא מהרצון לפגין ידע וחוכמה ולא למטרת איכות הכתבה, אני לא רוצה לסכסך, אבל השאלות הארוכות חוסמות מהמשיב מרחב חופשי של תשובה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
ברעם - גאון! בידרמן - גם!
אליהו קסטיאל,
רמת אביב,
02/04/05 13:50
|
פשוט תענוג. כתבה מרתקת, מחכימה ומלהיבה. אומנם לא הכל הצלחתי להבין, אבל ניר ברעם, גאון הדור לטעמי, מנהל דיון מלבב, עשוי היטב, עם מרצה מהולל. כך צריך לעשות עיתונות. ואגב, החלטתי להתעניין בבודה בעקבות הכתבה המושלמת הזאת, או לפחות לצאת למסיבת טראנס, (על כל המשתמע מכך). ושוב, תודה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לינפושה ?
ג',
02/04/05 15:46
|
|
 |
לא.
ל"ת
לינפושה,
02/04/05 18:28
|
|
 |
10.
המים החיים אצלינו ומחפשים
בנצי-א,
02/04/05 12:21
|
אותו בכל שדה זר בעולם רק לא בטרקלין שלנו זה סוג עיוורון או מכירת קרח לאסקימוסים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
אהיה אשר אהיה ? איזה כבוד.
לינפושה.,
02/04/05 05:32
|
היו פה בפורום גורואים, מאסטרים, ואפילו משיח אחד, אבל אלוהים בכבודו ובעצמו ? האמת ? אני מתרגש. נדמה לי שמיותר לשאול אותך מהי בחירתך. כאלוהים, אתה לא חייב דין וחשבון לאף אחד.
נ''ב, אני מסכים כמעט לכל מה שאמרת על הדרך בה הוצג הבודהיזם בכתבה.
על החתום, לינפושה (מאסטר בדימוס).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואגב, יש לי תחושה,
לינפושה.,
02/04/05 05:59
|
שהבחירה שלך קשורה בקשר הדוק עם נתן העזתי. אם זה כך, אתה מוזמן לטור הקבלה השבועי. מארגנים שם מרד נגד אלוהים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לינפושה, מה אתה עושה
איילת,
02/04/05 06:26
|
ער בשעה כזאת? לא שיערתי שאתה ממשכימי הקום (או אולי ממאחרי השון).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מהשאלה שלך עולה,
לינפושה.,
02/04/05 17:43
|
שאת עדיין מתייחסת אליי כאל אדם רגיל. זה מאלץ אותי להזכיר לך, שברמת ההתפתחות בה אני נמצא, אין צורך כמעט בשינה. לגוף שלי אין צורך בשינה של יותר מ- 30 דקות ביממה, שגם במהלכן אני כמובן ערני לחלוטין, ומשוטט לי בעולמות העליונים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
מי מראיין כאן את מי?
אלעד,
אונ' ת''א,
01/04/05 23:47
|
במבט חטוף ניתן להבחין שוב בנרקיסיזם הגובל באגו-טריפ של ''כתב העל'', ''האולטרה-אינטלקטואל'', מר ניר ברעם (''הבן של''):
במקום ששאלות העיתונאי תהיינה קצרות, ותשובות הפרופסור ארוכות, המצב כמעט הפוך! שילשול מילולי ללא בקרה, ייחצון עצמי, וברבור פסאודו-אינטלקטואלי של ברעם הבן מבלבלים את הקורא ומפילים את המרצה המחונן בידרמן, בפח הטרחנות והארכנות מבית משפחת ברעם (הם הרי יודעים הכל, מכדורגל, פוליטיקה ועד פילוסופיה הודית. רק תנו להם מיקרופון והמניפסטים זורמים...).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
''אלעד'' או מאסטר לינפושה ???
ל"ת
אאוטץ,
02/04/05 17:28
|
|
 |
זה לא אני.
ל"ת
לינפושה.,
02/04/05 18:29
|
|
 |
ראיון מאוד מעניין
ד''ר ישעיהו בר,
נתניה,
02/04/05 14:31
|
אני דווקא חשבתי שברעם הצעיר שואל שאלות נבונות וחשובות ומאתגר את הפרופסור בנושאים מאוד רלוונטיים ומעניינים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ראיון מעולה ברמה גבוהה
עודד,
תל אביב,
02/04/05 14:18
|
אה, הקנאה, הקנאה- האם מדובר כאן בעוד יושב גילמן מובטל המחפש פורקן למרמורו? ראיון מעניין, טיפש שכמוך, הוא ראיון שבו מתנהל דיאלוג אמיתי ומפרה בין המשוחחים, למרבה המזל, בניגוד לראיונות המשמימים בדרך כלל, ניר ברעם מסוגל לספק את הסחורה, מלבד זאת, ממתי בקיאות בהרבה תחומים היא מגרעה? קודם תצליח להגיד משהו בעצמך, אח''כ תלכלך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה אישית לאלעד
יהודי בודהיסטי,
תל אביב,
02/04/05 04:04
|
אלעד,
אני מעדיף את הנרקיסיזם הגובל באגו-טריפ של מר ניר ברעם (''הבן של''), מאשר למשל את השחיתות גובלת ספק-חוקיות של ח''כ עומרי שרון (''הבן של'')... וכמו שההודים יגידו – הכל יחסי.
הביקורת והכעס שלך על התנהלות הכתבה (ציטוט – שלשול מילולי וברבור פסאודו-אינטלקטואלי) נאמרו מתפיסה תרבותית מערבית מובהקת. אתה עדיין שופט את ברעם על פי נורמות ואמות מידה חיצוניות. ואם לחדד דוגמא אחת בלבד לתפיסת עולמך המערבית, שכסיגנון חיים הוא עומד בפני פשיטת רגל פילוסופית: אתה יוצא בקצף נגד משפחת ברעם (האב והבן)... אבל בפילוספיה ההודית למשל היו מתייחסים לזה כאל קארמה. הקארמה של עוזי וניר היתה להיוולד יחד לגלגול הזה כאבא וכבן. לכן השימוש במינוח ''פרוטקציה'' אינו רלוונטי כלל כביקורת. על פי ההודים, סיבה ותוצאה ללא שפיטה ערכית של נכון או לא נכון, טוב או רע היא נקודת המבט הרצוייה.
ולגבי המרצה המחונן בידרמן, שהוא גם חובש כיפה ומכריז על עצמו כיהודי מאמין --- עומדת בפני פרופ בידרמן (ועבורי) הבחירה בין שתי אסכולות אלוהיות שונות לחלוטין: ההודית מזרחית (ניו אייג'), הטוענת כי השיחרור בא מהעולם הפנימי. לעומת זאת, הגישה היהודית מטיפה לאמונה באלוהים אחד דומיננטי ופעיל כמנהיג הייקום.
הפיתרון ההודי (ושל עידן הניו אייג') נימצא בלימוד עצמי, אישי ופרטני כיצד להשתחרר מהסבל הקיומי ולהגיע להארה, בעוד שהפיתרון היהודי נימצא בגאולה קולקטיבית בימי ביאת המשיח, כשליחו של אל ניצחי וכל יכול המנהיג והמעצב של ההיסטוריה האנושית מאז תחילת שחר האדם (הוכחות וההסברים בקבלה בזוהר או בספרי ''הצופן התנ''כי)...
ועבורי, בניגוד לפרופסור בידרמן, שהחליט לשבת על הגדר ולהתנדנד קדימה ואחורה... עבורי הבחירה בין עדין הניו אייג' לבין התפיסה היהודית היא פשוטה, רציונלית ומפתיעה להחריד...
ואם תישאל אותי מהי בחירתי, אשמח לענות. על החתום. אהיה אשר אהיה.
נ''ב – אני מתנגד כמעט לכל טענה וקביעה של פרופ' בידרמן אודות הבודהיזם כפי שהובאו בכתבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
prof. biderman needs to get hi
dina,
miami,
03/04/05 05:14
|
if you will explore judaism in dept you will find that our belive is that god is unlimiuted and so he is unlimited and because he is unlimited to say that he doesnt have limitation will put a limit on him.another misconseption is to think that we are separate from god. judaism blives that gods spirit is in each and everyone. when god created man he blew his spirit into him and so we are all godly. uor mission in life is not to be passive,but to be active in iluminating godliness.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בידרמן יושב על הגדר? לא חושב.
תמיר,
03/04/05 01:18
|
הרי הוא אומר במפורש שיש לו מחוייבות אמונית, סוציולוגית, תרבותית וכו' לדת היהודית. האם אי אפשר להיות יהודי מאמין ואדם פתוח וביקורתי, בעת ובעונה אחת?
נ.ב. - אהבתי את הראיון. ברור שזה לא מאמר מלומד, בכל זאת מדובר בראיון לעיתון, וזה מחייב מידה של שטחיות. אבל השיחה בין ברעם לבידרמן אינטליגנטית, ומעוררת הרהור או שניים. זה די הרבה בשביל כתבה בעיתון, לא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא הבנת את חוק הקארמה.
יודע משהו,
על בודהיזם,
03/04/05 00:17
|
לשיטתך צריך למחוק מהמילון את המילה 'פרוטקציה' או כל ביקורת אחרת, כי הכל הרי קארמה. זה מגוחך ולא נכון. בחיים צריך גם להעביר על אנשים ביקורת, הרי זה מה שאתה עושה כלפי אלעד.
אתה כותב: ''על פי ההודים, סיבה ותוצאה ללא שפיטה ערכית של נכון או לא נכון, טוב או רע היא נקודת המבט הרצוייה.''
חוק הקארמה מתואר כחוק הסיבה והתוצאה, אבל בני-אדם בפירוש צריכים לשפוט ערכית בין טוב לרע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ל''יודע משהו''
אבי,
תל אביב,
03/04/05 04:33
|
אתה בעצם לא יודע כלום על שום דבר ולא הבנת את העומק שיש בדברים של היהודי הבודהיסטי והתגובה שלך שיטחית טיפשית וחלולה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה בחירתך ?
ל"ת
ד.,
02/04/05 17:10
|
|
 |
אוהב את החתימה.האם אתה חווה
ק.,
02/04/05 05:46
|
אותה?
לדעתי איו הבדל בין כל הדתות בעולם ומטרתן הסופית. למעט ברמות התחלתייות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואף על פי כן
י,
05/04/05 11:02
|
|
 |
בהודו אין כלום חוץ מלכלוך
מערב,
02/04/05 05:33
|
ועוני, צפיפות, זוהמה, מליוני ילדים עבדים, כתות שמשפילות אדם עד עפר, ניצול של כמה אלפים את המליונים האנאלפבתיים הקבצנים האביונים ומחוסרי הכל. איזה הארה אתה מוצא שם ? זוהי רומטניזצייה של מערבי שיכול להרשות לעצמו להיות רומנטי ולהתעלם מהמציאות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בסדר, אז לא אהבת את השאלות
בסדר,
02/04/05 01:18
|
|
 |
באמת שמתי לב,
אגדה אורבנית,
02/04/05 01:09
|
שכל התכונות המדהימות שמייחסים לפרופסור לא באות לידי ביטוי בכתבה. חשבתי שזה בגלל האובך של הימים האחרונים. נתת לי חומר למחשבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
על הריקות המוחלטת
י + הודי,
01/04/05 21:17
|
התשובות שלי לשאלות ותשובות שבכתבה: לשאלה 1 -
קודם כל, לא היתי קורא למה שכתוב בכתבי דת הודים ''עמדה'' או ''טענה'' וכנראה שלא הבנתה טוב או שאתה סתם מתנשא. ''האל יודע או לא יודע'', זאת השאלה!
אם האל יודע כל, אז הוא חייב גם לא לדעת כל, וזאת רק מתוך נקודת המבט של האדם שמבין את המציאות ע''י הדואליות, טוב או רע, שחור או לבן, יפה או מכוער, יין או יאנג, ימין או שמאל, יודע או לא יודע, אנחנו לא יכולים להבין דבר בלי להבין את היפוכו. איך נדע מה טוב בלי שנדע רע? אם הכול היה טוב בלי רע לא הינו קוראים לזה טוב כי אין מצב אחר להשוואה, אם אנחנו יודעים מה זה לדעת זה רק בזכות זה שאנחנו יודעים מה זה לא לדעת. אצל ההודים האל הוא ישות פנימית ולא חיצונית לכן המשפט '' האל יודע או לא יודע'' מבטא שפה, תפיסה ונקודת מבט אנושית שבאה לתאר את אותו אל כל יכול בטרמינולוגיה הודית ולא יהודית או נוצרית. שאלה 2 : מה היתה השאלה? עם אתה מדבר? r u talking to me? לשאלה 3 : תשמע השאלות שלך מתאימות יותר לעו''ד מגשר מלפילוסוף הצד ההודי טוען! הצד היהודי גורס! אין הבדל בין בפנים ובחוץ המיקרוקוסמוס והמקרוקוסמוס הם שני צדדים של אותו דבר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
כתבה מעניינת אבל
סטודנט מאוכזב,
01/04/05 17:52
|
מאכזב לראות מרצה כה מבריק נכנע ואף תורם לרפורמות ההרסניות בפקולטה למדעי הרוח. תקראו את הראיון המפחיד עם דב לאוטמן ב''תזה''. בידרמן, בשיחתו עם הסטודנטים על השינויים בפקולטה, נשמע בדיוק כמוהו. חלק מהמשפטים שהוא אמר זהים מילה במילה לאלו של לאוטמן. איך נפלו גיבורים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
אף אחד לא יודע הכל
גליה,
01/04/05 17:17
|
יש לי בעיה עם הגישה של עיתונאים כמו גיל ברעם ופרופסורים שפונים אל כל ה''ניו אייג'רים'' למיניהם כאל ילדים מפגרים. לדעתם אלו אנשים שרוצים להיות בשנטי, רדודים, מחפשים פופולריות, מפרשים איך שהם רוצים. וכך הלאה.
אין הבדל כל כך גדול בין דתיים לבין אתאיסטים אדוקים. כולם מגדירים את השני כבעל בעיות. רק שהחילוניים מנסים עושים את זה בצורה יותר מתוחכמת, מנסים כביכול להבין ולהיות סובלניים ולהיות פסיכולוגים חובבים.
אבל עובדה היא, שישנם כל מיני סוגי אנשים בניו אייג' ובתיירי הודו. חלקם מאמצים איזושהי אופנה אבל לדעתי רובם באמת מחפשים את האמת כי זה מה שעושים בני אדם. גם אם זה לא נראה תמיד ככה.
בתקופה המערבית שלנו יש משהו שאין בזמנים אחרים ובמקומות אחרים. נגישות. יש הבדל בין יהודי בכפר קטן בעבר שראה רק את בית הכנסת ושמע רק על יהדות וכולם אמרו לו אותו דבר, ומקסימום ידע שיש גויים שמאמינים בנצרות או באיסלאם אבל כולם ידעו שלא מתערבבים.
היום כשאדם רואה ושומע כל מיני דברים, ורואה כל מיני אנשים, ההתייחסות שלו שונה. הוא שואל כי הוא יכול לשאול. הוא מנסה כל מיני תשובות כי יש הרבה תשובות. בעבר הוא לא יכול היה לשאול, כי לא היה מי שיענה לו.
והוא מגיע למסקנות בהתאם לאישיות שלו, ולרמה שלו. ואם יש כאלו שנשמעים מדקלמים צריך לזכור שיש בכל מקום מדקלמים, גם בין הדתיים, גם בין ההודים, וגם בין הפרופסורים.
אני הזדהיתי רק עם הקטע האחרון שבו נאמר שלהגיע לפילוסופיה ההודית (אגב, נדמה שרוב ההודים גם לא כל כך מבינים...) זהו הישג שהמערב השיג לאחרונה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לגליה
ב,
02/04/05 00:43
|
בשיחתם של ברעם ובידרמן יש לטעמי ערך רב. אלה לא אנשים אטומים ושטחיים. הם גם לא מועלים בחובתם לחשוב ולבחון לעומק דברים הנקרים על דרכם. לא מספיק לחפש את האמת. צריך לחפש טוב. יש ערך לרצינות לעומק ולאינטליגנציה. ערך רב יותר מאשר לשטחיות האופנתית המאפיינת את חיפושיהם של מרבית האנשים. דוגמה קטנה לשטחיות זו היא הביטוי ''רוחניות'' שנעשה בו שימוש כדי לבדל את דרכו של המזרח, בניגוד לחומריות של המערב. במזרח לא מפרידים בין רוח לחומר כמו במערב, וממי שנחשף לתרבות המזרח ניתן לצפות שיבין זאת. אבל למי שמתעצל לחפש לעומק, ומסתפק במבט שטחי, קל לעצור את חיפושיו ב''רוחניות''. ה''רוחניות'' ואיתה ה''רוחניקים'' הם הדוגמאות המובהקות לכך שחיפוש האמת נעצר באימוץ השרוואלים והראסטות, באימוץ קישקושים מיסטיים חסרי פשר שאין צורך להתאמץ ולאששם כי הם עומדים הרי מעבר למחשבה. התנשאות אינה תכונה טובה במיוחד, אולם במקומותינו היא מיוחסת לאו דווקא למי שמתנשא, אלא למי שמסרב להיטפש כמו כל השאר. במזרח, גליה, מכבדים את החכמים. ברעם ובידרמן הם החכמים שיש לכבד ולהקשיב להם קשב רב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איילת היקרה
ב,
02/04/05 17:52
|
אם ברצונך את מוזמנת לחזור ולעיין בשכתוב השיחה שלמעלה ולנתח משפטים ממנה כאוות נפשך. אם תבחרי לכתוב כאן את הגיגיך לאחר מכן, אקרא, ואולי אתייחס. אני ברשותך, אתמודד עם ה''קטע'' הזה שלי בעצמי, ואם אזדקק לעזרה, אפנה לגורם מקצועי. ובעניין ברעם: אם כך קרא ל''אלכימיסט'', אין ספק, זהו פשע כנגד האנושות והאיש ראוי לכל עונש. מה זה בכלל ה''אלכימיסט''?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ב' יקר
איילת,
02/04/05 15:52
|
בבקשה אסוף לי כמה משפטים מהמאמר הזה שהיית מכנה אותם ''עמוקים'', כי אני רואה שיש לך איזה קטע עם שטחיות לעומת עומק. מה שטחי בעיניך, אני כבר יודעת. בוא נבדוק את זה ביחד. בתודה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עוד חלוקה שטחית
ב,
02/04/05 08:51
|
גם כשאני הייתי בתיכון העולם התחלק לתלמידי הריאלית מול תלמידות הספרותית, וגם אצלנו נראה שלבנים יש שכל ולבנות יש רגש. כשסיימתי את התיכון הופתעתי לגלות נשים עם שכל, למעשה יותר מאשר גברים, הופתעתי לגלות עד כמה הגברים רגשנים, הופתעתי לגלות ''תלמידות ספרותית'' משעממות עד מוות, ו''תלמידי ריאלית'' מרתקים וססגוניים. גיליתי שהחיים מפתיעים, איילת. מפתיעים מכדי לדבוק באמיתות המונחות על פני השטח. רק מעבר להן מתחיל להיות מעניין. וגם, כמי ששם לב לראשונה לניר ברעם ולפועלו, קשה לי להבין את העוינות והתוקפנות שהמגיבים מגלים כלפיו. האם מעבר להשתייכותו המשפחתית עשה דבר בלתי נסלח כלשהו?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ל-ב'
איילת,
02/04/05 15:48
|
ואני אגיד לך למה עוד הוא מעורר עוינות ותוקפנות, כי למרות הילוליהם של חלק מהמגיבים כאן את חוכמתו, ניר כותב ככה שאחרי משפט או שניים נסתם לך המוח מרוב מלים פלצניות ותחביר מתוסבך. אין כאן הרבה שקראו והבינו מה הוא רוצה מהחיים שלהם, אבל לא נעים להם להיתפש כבורים או טיפשים (והם לא, הוא פשוט מנפח את המוח), אז הם מהללים את המלך העירום על בגדי השרד המדהימים שלו. ואלה שתוקפים, פשוט חטפו קריזה על בליל המלים הלא קומוניקטיבי ועל ההכללות השטחיות והיהירות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כן
איילת,
02/04/05 15:32
|
|
 |
מי שקורא ל''אלכימאי'' זבלון
איילת,
02/04/05 05:21
|
יכול לקחת את החוכמה שלו ולנגב איתה. כן, כן, אני יודעת, עבור ענקי חוכמה שכאלה, ספרות רגשית חמודה ודימויים מגניבים ומעוררים לא נחשבים הרבה. זאת דרכו של עולם: תלמידי המגמה הריאלית תמיד בזו, בזים ויבוזו לתלמידי המגמה הספרותית. עדיף לפהק אל מול פטפוטי השכל היהירים שלהם. ולניר ברעם: היהירות שלך מטפשת אותך ללא רחם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מיליון מילים לא יוכלו
אוהב חוכמה,
ואוהב ספרים,
03/04/05 15:55
|
לשנות את העובדה ש''האלכימאי'' הוא זבלון, בדיוק כמו שארמה וכמו ''צופן דה וינצ'י''. אלה הם הדניאל סטיל (או הרם אורן) של הרוחניות: פטפטת פלצנית במסווה של ספרות, עם תובנות בגובה דשא ועלילה של טלנובלה וחוכמת חיים של מדור עצות ''לאשה''. אז אם זה התנ''ך שלך - עדיף שתשתקי...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבחון הד''ר לספרות:
איילת,
03/04/05 18:56
|
צר לי להודיעך, אדוני, שאתה פשוט סובל מאגו ספרותי מנופח. התרופה היחידה שתציל את חייך היא להסתגר בבית למשך חצי שנה ולקרוא רק קופיקו וצ'יפופו (אפשר גם תוכידס).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואני מאחלת לך
איילת,
05/04/05 15:52
|
ול''אוהב ספרים וחוכמה'' זוגיות מאושרת, שהרי הוא קורא את מדור העצות ב''לאשה'', וגם אתם בהחלט מגיעם זו לזו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זהירות - מסקנות
המספר,
05/04/05 10:58
|
יש לי יסוד להניח שעדו נפרד מבית הספר לפני שנים רבות יותר מכפי שאת משערת...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יופי.
ע ס,
04/04/05 20:24
|
שמחתי לגלות שמצאת בן שיחה לפי מידתך. אני מאחל לך ולשריף זוגיות מאושרת. אתם בהחלט מגיעים זה לזו.
ואגב, הבנות מהספרותית אכן לא נענו לחיזורי המגושמים. הבנים לעומת זאת...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז בבית הסתר
איילת,
04/04/05 14:18
|
עדו, אם לא שמת לב, אתה זה שנתקע על בית הספר, אני הזכרתי אותו פעם אחת, ואתה לא מפסיק להשתגע ולקשקש על זה. מה קרה? מישהי מהספרותית לא נענתה לחיזוריך המגושמים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לשריף
איילת,
04/04/05 14:14
|
לפחות עדו סתר קלט את הטעויות אצל גליה, אם לא אצל עצמו. ואל תקרא לו אהבל, הוא גם נביא וקורא עתידות, כי הוא יודע שלגליה ולמישהו היו דברים מעניינים לומר ולענות. קצת כבוד לנוסטרדמוס סתר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אןתי או אותי, אהבל
ל"ת
השריף,
04/04/05 09:57
|
|
 |
לאיילת
עידו סתר,
04/04/05 07:45
|
כמה אופייני לתלמידות הספרותית לקשקש כל היום על שטויות ועל בנים, להוציא חרא של ציונים, ולהפיל הכל על המורה. לגליה היו דברים מעניינים לומר, ולמישהו היו דברים מעניינים לענות, אבל אז את נדחפת, כמו שאת כל כך אוהבת, והנה אנחנו מדברים על בית הספר שלך. אןתי זה קצת משעמם אז תמשיכי עם עצמך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לעדו סתר
איילת,
04/04/05 06:19
|
לשאלותיך: קופיקו וצ'יפופו זה דו-לשונית. ואני אענה גם על השאלה של גליה כי אני נדחפת לכל מקום: כן, זה ניר ולא גיל , מזל שעלית על הטעות הקריטית בתגובה. ולשלאתך האחרונה: אמור לי מי הם המגיבים ומה איכות הדיון, ואומר לך מי הם כותבי המאמר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שאלות לאיילת ולגליה:
עידו סתר,
03/04/05 23:34
|
איילת תגידי, קופיקו וצ'יפופו זה ספרותית או ביולוגית? וגליה, כתבת: ''יש לי בעיה עם הגישה של עיתונאים כמו גיל ברעם ופרופסורים שפונים אל כל ה''ניו אייג'רים'' למיניהם כאל ילדים מפגרים...'' אז ראשית, זה ניר, לא? ושנית, למקרא הדיון שהתפתח כאן בעקבות דברייך, לא נראה לך שהם צודקים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הקראת וגם לכלכת?
איילת,
03/04/05 18:42
|
בשביל לאסוף ידע על כל הספרים שהזכרת ופסלת, אני מניחה שקראת אותם עד תומם, אז למה אתה קורא זבלונים, חכם אוהב ספרות שלי? ועוד כל כך הרבה. גילית בקיאות רבה בסוג התובנות, בגובה העלילה... הרי אני לא אעז להניח שאתה סתם מלכלך מתוך דעה קדומה, בלי לקרוא אותם, וגם את מדור העצות של ''לאישה'', מה שמביא אותי לתהות על עוד כמה תחומים הקשורים בך...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בידרמן וברעם מזרזים התפכחות
שאול,
גבעת עדה,
02/04/05 14:24
|
איילת היקרה, הגיע הזמן לעזוב את התיכון ולהתקדם בחיים. האלכימאי הוא אכן זיבלון. במקום להכפיש את ניר ברעם, עדיף שתודי לו ותלכי לעשות משהו מועיל עם החיים שלך
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לשאול
איילת,
02/04/05 15:28
|
צודק, החלטתי לעשות משהו מועיל עם החיים שלי, ולהטביע אותך בבריכה של כפר גליקסון הסמוך, זבלון. ולניר ברעם, אם אתה אכן חתיך כפי שגורסת ''חיית לילה'', לא אמרתי כלום, ואני גם מודה לך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ברעם חכם?
ל"ת
מסופקני.,
02/04/05 04:03
|
|
 |
חכם, מותק, חכם מאוד. וגם חתיך.
ל"ת
חיית לילה,
רמת גן,
02/04/05 14:26
|
|
 |
4.
הצעירים נוסעים להודו כי זול
המציאות,
01/04/05 16:57
|
לטייל שם לעומת אירופה או ארה''ב או קנדה או אוסטרליה. בודדים מחפשים את האמת של הפילוסופייה הבודהיסטית או היבטים וזויות שונים להתבוננות על חיינו.
המערב רואה את הודו כמקום עני, צפוף, מלוכלך, נטול רחמים , שלפרט אין בו זכויות סוציאליות והניצול בו הוא מחפיר.(כל הכתות למינהן וכו'').
והיום הודו נתפשת כמקום לחפש בו עובדי היי-טק בזול...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
שני ליצים, מצטלמין עם עצים,
אני,
01/04/05 16:35
|
מבלבלים את הביצים...
(לקרוא בהרבה אשכנזית, למי שלא מכיר את המקור)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אחד
ביצה עלומה,
02/04/05 00:19
|
לץ השני מתלוצץ.
לדעתי המשפט האחרון בראיון שווה הרחבה לכתבה נוספת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי שכותב כזו תגובה ובכזו רמה
עץ,
01/04/05 19:18
|
ירודה מבלבל יותר מהביצים... ועוד קורא לעצמו ''אני'' ! אדוני - אתה חסר ''אני''...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
אלון צודק
נורית,
01/04/05 16:24
|
פרופ, בידרמן מרצה ענק, מהפנט, מענין ומקסים ותענוג ללמוד אצלו. מהכי מוצלחים בחוג לפילוסופיה ואולי בכל האוניברסיטה בגלל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
פרופ' בידרמן מרצה ע-נ-ק
אלון,
תל אביב,
01/04/05 14:38
|
פרופ' בידרמן, מבן כל המרצים שהיו לי, במשך כל לימודי תואר ראשון במשפטים, היה המרצה הטוב מכולם, מעניין, הוגן ולא מתנשא. לימד ''מהי דת'' והצליח לרתק עשרות ספקנים וציניקנים. תודה פרופ'!
הגב לתגובה זו
|
|