 |
17.
וואוו, רק רציתי לאמר
ברברה אלה,
17/02/05 11:26
|
שהסיפור נכנס לי לחיים, כלומר חוויתי הזדמנות מסוימת ונזכרתי בכתבה, וזה כל כך עזר לי! כל כך שמחתי, אז אני משתפת אותכם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
האצבע המצביעה אל הירח
עידו,
מרכז,
14/02/05 14:16
|
ה''מודעות העצמית'' של השימוש בתויות מילוליות כגון ''עכשיו אני נושם'', ''עכשיו אני שואף אוויר'' נראית מלאכותית, כי היא אכן מלאכותית. זוהי טכניקה שנועדה לעזור להגיע לריכוז, והיא שימושית מאוד בנסיבות המתאימות ומאפשרת להגיע לריכוז בנשימה. כמובן שכשמגיעים לריכוז, ו''מתאחדים'' עם תחושת הנשימה, אין צורך להמשיך עם התויות (או בד''כ התויות מפסיקות מעצמן). אך עדיין לטכניקה יש את חלקה בדרך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
אחלה כתבה
יואב לבנון,
מודיעין,
13/02/05 17:51
|
|
 |
14.
בלי כל הפלצניות..
איתי,
13/02/05 16:09
|
אחד הדברים שאהבתי בכתיבתך יוסי רז זה שאתה כותב רהוט עם זוית ראיה מרעננת ומקורית ועם נימה אישית, בלי כל הפלצניות שמצאתי בכתובים באותם נושאים. ועל כך - תודה לך, מחכה להמשך ויש לי עוד הרבה מאמרים שלך לקרוא בכיף..
איתי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
כמו שכותב אקהארט טול
ברברה אלה,
13/02/05 13:28
|
|
 |
12.
שוב אתה טועה יוסי רז....
.,
11/02/05 18:40
|
בכל פעם שאני קוראת את כתבותך בהן אתה אמור להיות מורה זן זה מאוד מאוד תמוה....אתה שוב טועה ומפספס וכמו שכבר הגיבו פה לא באמת הבנת את משמעות כל המדיטציות הבסיסיות ביותר שמתחילות עם ריכוז בנקודה אחת אובייקט אחד...והנשימה היא גשר ראשון בלבד...
כל עוד את האומר לעצמך אני נושם אתה לא באמת במלואך נושם, אתה בהחלט תקוע בתרגול שלך וכדאי שתמצא לך מורה זן טוב...לא ניסים אמון....שילמד אותך מהי מדיטציית זן ואיך להתחבר לריקות.
אתה מסגיר את עצמך בכתבות האלו, מי שתרגל ושמע לימוד או שניים על הג'אנות זה ממש מגוחך סליחה....אבל ההסברים שלך על הג'אנות ממש לא מסבירים אותן ולא מדוייקים בכלל ...והרי מה הפלא אתה אפילו לא יכולת לעבור את הג'אנה הראשונה במדיטצייה בה רק תהיה הנשימה שלך...בה תלך מעבר לאני שאומר לעצמי אני נושם אלא תהיה באמת סוף סוף מעבר לאגו שלך ותתאחד עם נשימתך...
בזן כל העניין הוא לראות את האני הזה לא להסתתר ממנו וכן בטח שזה קשה, ואז לשאול ''מי אני?'' מה זה האני הזה? מי זה זה שהולך שמדבר ששואל? מי זה? מי זה? קשה לך עם שאלות כאלו ולכן אתה בורח מהן. מורה זן טוב ינחה אותך לעמוד מול הקושי הזה ללא פחד ולא לברוח ממנו לנעימי נעימי כי זו לא מטרתה של המדיטציה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא מבין את הישראליות הזאת...
עדי,
13/02/05 03:04
|
ארבע פסקאות ספוגות תוכחה והטפות, עקיצות ונביחות, ''הדרך שלי טובה יותר מהדרך שלך...''
לא מבין מה הרוויח הכותב... ככה לא מגיבים אנשים בוגרים ובטח לא העוסקים בזן והתבוננות פנימית...
שיהיה רק טוב, עדי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אין כל רע בביקורת
ישראלי,
13/02/05 16:10
|
הביקורת של המגיבה כפי שאני מבין אותה היא לא ש ''הדרך שלי טובה יותר מהדרך שלך...'', אלא שרז לא מבין את הדרך של עצמו.
ביקורת כזו חשובה כדי למנוע מקוראים שהנושא חדש להם להגיע למסקנה שמדובר בגיבובים ריקים מתוכן שאין טעם לנסות לתרגל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם אפשר להוסיף...
מקדונלד'ס,
12/02/05 23:59
|
יוסי בהחלט מפספס אך גם כל אלו אשר עדיין מחפשים משהו בתירגול מדטציות. כל תירגול או שיטה במידה כזו או אחרת חושפות צורך של האני הניפרד להגשמה ניפרדת, להגיע לאן שהוא אחר, להיות מודע/ער.
הזדמנות נהדרת ללמוד מי זה הניפרד. למה לא פשוט להירגע במקום להתפטם באיסוף מושגים בסנסקריט שלהם ולאמת אין שום קשר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
משפט כמו
מאסטר לינפושה,
11/02/05 05:05
|
''עכשיו אני נושם''
מהווה גשר שאמור להביא אותך ממצב של שיכחה עצמית וחלום בהקיץ, חזרה אל
ח ו ו י ת הנשימה כאן ועכשיו
ברור שאם כל תודעתך מרוכזת במשפט המילולי אתה לא שם לב לנשימה או לכל אובייקט אחר שבחרת לשים לב אליו,
אם אומר לך ''הנה ציפור'' הרי לא תתחיל למדוט על המשפט שלי אלא מיד תפנה את ראשך ל ר א ו ת את הציפור
פשוט ערבבת בין חשיבה מילולית לתשומת לב
חבל גם שהגעת לערבוב מושגים כזה בין מודעות עצמית לשכחה עצמית,
אלו שני מצבים שונים בתכלית
זה מתאים יותר לאושו ואף נאמר על ידו וכפי שאתה ודאי יודע הוא השאיר אחריו שני סוגים של אנשים:
סוג אחד סובל מבלבול נורא
והסוג השני מהופנט ומדמיין שהוא בודהא
לא פלא שמצאת שקל לך לשכוח את עצמך מפני שתשומת לב ועירנות דורשות מאמץ, ברגע שאין מאמץ אתה מיד ,נרדם'' שוכח את עצמך ונסחף לחשיבה אסוציאטיבית ומשם לחלומות בהקיץ ולשכחה עצמית שהיא אכן הרבה יותר נעימה ומספקת
מהמאמץ הכרוך בתשומת לב
בברכה, מאסטר לינפושה השישי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אולי תכתוב בעצמך משהו ותפסיק
ברברה אלה,
13/02/05 13:30
|
|
 |
או.קיי.
מאסטר לינפושה,
14/02/05 02:38
|
על אף שלא קטלתי ,
לא תקפתי אישית את כותב המאמר,
ורק ניסיתי לסייע ולהבהיר,
אני מקבל את בקשתך ומבטיח לסתום את הפה ומרגע זה,
לא להגיב יותר בכל הפורמים בהם את נמצאת,
שלך
בבקשת סליחה ומחילה,
מאסטר לינפושה השישי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
כתבה מעולה
ל"ת
ליאה ג',
10/02/05 16:49
|
|
 |
9.
נקודת מבט מאתגרת
מיכאל,
10/02/05 15:06
|
הי
יוסי רז, נקודת מבטך מאתגרת. גם אני חשתי במדיטציות רבות הדגישו את הפן הטכני להיות מודע לנשימה באופן בו תיארת.
ואכן ההיטמעות וההתאחדות עם אובייקט המדיטציה היא לב ליבה של המודעות ששואפים אליה בבודהיזם ובכלל. מצב זה מביא לריקות (יש מאמר נפלא של תיך נאט האן במדור היום).
אהבתי תודה
מיכאל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
ליוסי רז
אננדה,
ביהר,
10/02/05 14:06
|
אם היית לומד אנַפּאנה (מדיטצית מודעות לנשימה) לפי מסורת מוצלחת, היו מלמדים אותך שהמודעות לנשימה (או כל דבר אחר) היא מודעות של חוויה טהורה, ולא דקלום של משפט. כמו כן, לשכחה עצמית שאתה קורא לה מודעות-עצמית אין שום קשר ל'אנאטה' (העדר עצמיות). זה שאתה נזכר או שוכח מחשבתית שיש בתוכך 'אני' לא קשור בכלל לתובנה של 'העדר עצמיות'.
לפי תורת הבודהא, תנאי התחלתי לתירגול ויפאסנה וע''י כך הגעה להארה, הוא ריכוז מינימלי המושג ע''י מדיטציות של תשומת-לב לנשימה או לאובייקטים אחרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא הבנת
מיכאל,
10/02/05 15:09
|
לאננדה,
לדעתי לא הבנת את הדברים שיוסי רז כתב, אני גם לא חושב שהוא ביקר את מדיטצית ויפסנה או מדיטציות הנשימה שהזכרת.
קראי גם את תגובתי ליוסי אם תרצי
מיכאל
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
יפה
שי,
חיפה,
10/02/05 11:48
|
|
 |
6.
צל''ש
רחל,
שפלה,
09/02/05 22:59
|
|
 |
5.
תודה ליוסי רז
ל"ת
ליהי,
09/02/05 21:21
|
|
 |
4.
אהבתי מאוד ותודה
ל"ת
נירית,
09/02/05 20:50
|
|
 |
3.
היי יוסי
איציק כרמי,
09/02/05 18:14
|
תודה על הטור השבוע שסופסופ יצא..
ההגדרה שלך למודעות עצמית מדהימה ביופיה בעיני : ''מודעות עצמית, כפי שאני מבין, היא לשכוח את העצמי ולדלל אותו עם מה שחווים ברגע החולף הזה''
והיא מאוד לא פלצנית כמו שנהוג להגדיר במחוזות הניואיג'.
תודה
איציק כרמי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
יפה
ל"ת
ניר,
09/02/05 17:14
|
|
 |
1.
למרות שאני בא מרקע קבלי
דוד חבר,
09/02/05 14:44
|
הי
אני מוצא הקבלות מדהימות בין ארבעת ההתבוננויות לבין הכוונה בקבלה.
אגב - מדוע המאמר המקסים הזה לא מובלט בדף הראשי של האתר?? במקרה הגעתי..
תודה
הגב לתגובה זו
|
|