|
|
עד כה: 7 תגובות, ב- 3 דיונים.
|
|
|
הוסף תגובה
|
|
 |
3.
שאלה בנושא תזונה
מתעניינים,
26/01/05 17:37
| מה הסגולות הרפואיות של עוגת גבינת עזים ופירות יבשים?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
תגובה למגיבות
בירה לאגר,
תחתית החבית,
26/01/05 14:48
| ענת, אכן את צודקת לגבי תסיסה תחתית בלאגר - הטעות נבעה לא מבורות, אלא מהקלדה מהירה ולא זהירה. לתשומת ליבך חתמתי כבירה לאגר - תחתית החבית. לגבי מאלט - למונח ישנן כמה משמעויות, מה שככל הנראה גורם לבלבול : 1. שעורה שעברה ''חצי הנבטה'' או תמצית של שעורה כזו (malt extract), חומר גלם בסיסי של כל בירה. 2. משקה מאלט - אליו אתן התכוונת, שזו בירה שתסיסתה הופסקה לאחר כיומיים - שלושה (לא מספר שעות, ב18 השעות הראשונות השמרים רק מתרבים ולא מתחילה תסיסה ) מתקבל משקה מתקתק ופחות אלכוהולי מבירה ''רגילה'' כיוון שהשמרים לא צורכים את כל הסוכר. 3. בירה שחורה לא אלכוהולית - כמו מאלט נשר, לזה התכוונה הכותבת - וזו לא בירה כהגדרתה הקלאסית, אלא WORT ממותק שעבר סינון והוגז באמצעים מלאכותיים. החמצתן את העיקר, המשפט ''בירת הלאגר (בירה ללא אלכוהול, כמו למשל בירה שחורה) '' אינו נכון בעליל, ועל כך הגבתי. כמי שבישל מאות ליטרים של בירה מסיגנונות שונים, ושתה אלפי ליטרים ממאות סוגים, להאשים אותי בבורות יהיה מטופש.
חוץ מזה, שמחתי מאוד לגלות שגם בקרב בנות המין היפה ישנן מי שמגלות עניין והבנה (כלשהיא) בבירה, ולמרות הלוחמנות שלכן, אשמח להזמין אתכן ל IPA תוצרת בית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
קשקוש מוחלט - חשוב לקרוא
בירה לאגר,
תחתית החבית,
26/01/05 07:41
| בירה לאגר אינה בירה ''לא אלכוהולית'' כלל וכלל! החלוקה הבסיסית של הבירות הינה בין Ale ל Lager, כאשר ההבדל נובע מסוג השמרים בהם משתמשים. בלאגר התסיסה הינה עילית ובטמפרטורות יחסית נמוכות, בעוד שבאייל התסיסה הינה תחתית ובטמפרטורות מעט גבוהות יותר. ''בירה שחורה'', כלל אינה מסווגת כבירה (היא אינה מכילה שמרים וכשות, שניים מבין ארבעת מרכיבי הבירה) - אלא כמאלט!!! בערך כמו לקרוא למיץ ענבים יין. לאחר שהכתבת גילתה כזו בקיאות לגבי בירה, נותר לנו רק לתהות לגבי נכונותם של יתר הנתונים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לענת ומיכל
בירה לאגר,
תחתית החבית,
26/01/05 15:16
| ענת, אכן את צודקת לגבי תסיסה תחתית בלאגר - הטעות נבעה לא מבורות, אלא מהקלדה מהירה ולא זהירה. לתשומת ליבך חתמתי כבירה לאגר - תחתית החבית. לגבי מאלט - למונח ישנן כמה משמעויות, מה שככל הנראה גורם לבלבול : 1. שעורה שעברה ''חצי הנבטה'' או תמצית של שעורה כזו (malt extract), חומר גלם בסיסי של כל בירה. 2. משקה מאלט - אליו אתן התכוונת, שזו בירה שתסיסתה הופסקה לאחר כיומיים - שלושה (לא מספר שעות, ב18 השעות הראשונות השמרים רק מתרבים ולא מתחילה תסיסה ) מתקבל משקה מתקתק ופחות אלכוהולי מבירה ''רגילה'' כיוון שהשמרים לא צורכים את כל הסוכר. 3. בירה שחורה לא אלכוהולית - כמו מאלט נשר, לזה התכוונה הכותבת - וזו לא בירה כהגדרתה הקלאסית, אלא WORT ממותק שעבר סינון והוגז באמצעים מלאכותיים. החמצתן את העיקר, המשפט ''בירת הלאגר (בירה ללא אלכוהול, כמו למשל בירה שחורה) '' אינו נכון בעליל, ועל כך הגבתי. כמי שבישל מאות ליטרים של בירה מסיגנונות שונים, ושתה אלפי ליטרים ממאות סוגים, להאשים אותי בבורות יהיה מטופש.
חוץ מזה, שמחתי מאוד לגלות שגם בקרב בנות המין היפה ישנן מי שמגלות עניין והבנה (כלשהיא) בבירה, ולמרות הלוחמנות שלכן, אשמח להזמין אתכן ל IPA תוצרת בית. בברכת two beer or not to be
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשובה קצת יותר חכמה
ענת,
26/01/05 11:53
| כותב יקר , הינך מבין את ההבדל בין סוגי הבירה אך ייחסת את ההבדלים הפוך לסוגים. אכן ההבדלים הם בסוג השמרים ותסיסה עלית או תחתית. אבקש לדייק בירה לאגר תסיסה תחתית. בירה ALE תסיסה עלית. בנוסף כמבינה לא רע בתחום הבירה
אבקש להבהיר בירה שחורה/מאלט -
1. אכן הבירה מיוצרת עם תסיסת שמרים, אומנם תסיסה קצרה אבל עדיין מס' שעות לא מבוטל. 2. אבקש לא להשמיץ בירה מאלט מיוצרת משמרים לתת כשות ועוד כמה מרכיבים אבל אכן קיימים רכיבים אלו.
לצערי הגבת במקום הלא נכון ולדעתי פשוט הפגנת בורות. עמך הסליחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה ל - 1
מיכל,
אשקלון,
26/01/05 11:47
| טעות בסיסית. משקה מאלט (זה שאנו נוהגים לכנות בירה שחורה) הינו משקה המורכב מארבעת המרכיבים של בירה: מים, לתת, כשות ושמרים. אלא שההבדל בין בירה לבנה למשקה מאלט הוא זמן התסיסה ! בעוד שבירה לבנה תוססת כמה ימים ואף שבועות, השמרים מפרקים/הופכים את הסוכר לאלכוהול ואילו במשקה מאלט תהליך התסיסה נמשך מקסימום 24 שעות, כך שלא נוצר אלכוהול (כמעט. כי בפועל נוצר 0.4 אחוז אלכוהול, רק שמבחינת מכון התקנים משקה המכיל עד 0.5 אחוז אלכוהול נחשב למשקה ללא אלכוהול).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תגובה למגיבות
בירה לאגר,
תחתית החבית,
26/01/05 13:29
| ענת, אכן את צודקת לגבי תסיסה תחתית בלאגר - הטעות נבעה לא מבורות, אלא מהקלדה מהירה ולא זהירה. לתשומת ליבך חתמתי כבירה לאגר - תחתית החבית. לגבי מאלט - למונח ישנן כמה משמעויות, מה שככל הנראה גורם לבלבול : 1. שעורה שעברה ''חצי הנבטה'' או תמצית של שעורה כזו (malt extract), חומר גלם בסיסי של כל בירה. 2. משקה מאלט - אליו אתן התכוונת, שזו בירה שתסיסתה הופסקה לאחר כיומיים - שלושה (לא מספר שעות, ב18 השעות הראשונות השמרים רק מתרבים ולא מתחילה תסיסה ) מתקבל משקה מתקתק ופחות אלכוהולי מבירה ''רגילה'' כיוון שהשמרים לא צורכים את כל הסוכר. 3. בירה שחורה לא אלכוהולית - כמו מאלט נשר, לזה התכוונה הכותבת - וזו לא בירה כהגדרתה הקלאסית, אלא WORT ממותק שעבר סינון והוגז באמצעים מלאכותיים. החמצתן את העיקר, המשפט ''בירת הלאגר (בירה ללא אלכוהול, כמו למשל בירה שחורה) '' אינו נכון בעליל, ועל כך הגבתי. כמי שבישל מאות ליטרים של בירה, ושתה אלפי ליטרים ממאות סוגים, להאשים אותי בבורות יהיה מטופש.
חוץ מזה, שמחתי מאוד לגלות שגם בקרב בנות המין היפה ישנן מי שמגלות עניין והבנה (כלשהיא) בבירה, ולמרות הלוחמנות שלכן, אשמח להזמין אתכן ל IPA תוצרת בית.
הגב לתגובה זו
|
|
|
|
|
|
|