|
|
עד כה: 11 תגובות, ב- 8 דיונים.
|
|
|
הוסף תגובה
|
|
 |
8.
לא צרין להעמיק
jo,
toronto,
04/03/05 01:56
| יותר מידי, בכדי להבין ,את רמת מהימנותו של הכותב, די לנו, אם רק נראה ונתבונן ,בפיסקה הזו דלקמן, ונדע, מאין הכותב שואב את ידיעותיו הסותרות כ''כ, את המקובל ואת הידוע.
''''נשאלת השאלה מדוע יש שתי גירסאות שונות כל כך על דרך מותו של חוני? ואולי הן שתיהן מסתירות גירסה שלישית ובו בזמן רומזות על סיבת מותו האמיתית?''''
מכח פלפול סרק זה ,מעיז הכותב להביא בתחילת הכתבה את הגירסה, כאילו ''עוד גירסה'', שחוני המעגל נהרג, בגלל עיסוקו, שלא היה לדעת חכמים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
לשעבר...
תלמיד ישיבה,
27/01/05 19:57
| לפני שאתם פוסקים על בורותו של הכותב... מוטב שתבדקו את עצמכם. על מה אתם מתבססים? על מדרשים? הלא אלה בעצמם דברי סרק... מיליוני תלמידי ישיבה בכל הזמנים שמבזבזים את זמנם לריק על התפלפלות חסרת תוחלת...ואח''כ דבריהם נחשבים אמת מאת השם...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
מלהג בנושא בו הוא בור.
מנחם מנדל,
26/01/05 11:12
| עד מתי אנשים ימללו בנושא בו אין להם טיפת מושג? אתה רוצה לכתוב על חוני המעגל? אל תצטט את משה שמיר,על תביא סיפורים בלי מקורות,לך לגמרא ותלמד מהמקור. תגלה שפתאום אתה מבין את הכל אחרת.
בקיצור,אל תהיה חובבן (גם במחיר של פתיחת ספר יהודי,אמא'לה!!)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
פסקת: חוני לא היה גדול בתורה
דוד,
24/01/05 08:29
| משום שלא נמצא דבר הלכה על שמו.
היה עליך להתייחס לדברי התלמוד במסכת תענית (כג, א): נהירן שמעתתין כבשני חוני המעגל, דכי הוי עייל לבי מדרשא, כל קושיא דהוו להו לרבנן, הוה מפרק להו.
כלומר, שהיה נכנס לבית המדרש ומיישב את קושיותיהם של החכמים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה מכיר דבר הלכה
מספר 666,
24/01/05 19:52
| כלשהו על שמו של חוני איפה שהוא? אם אתה מכיר אז הבא אותו כאן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
סתם ספקולציות
מעמיק,
מרכז,
24/01/05 07:43
| בשם ''ככל הנראה'' שלך , מר אשד, ציירת את הפגיעה ורק אח''כ מסביבה את המטרה. נוח לך להגדירו כמכשף וסובבת את המדרשים והעדויות ההסטוריות כדי שיתאימו לתאוריות שלך. מזה שחכמים לא היתה דעתם נוחה ממעשיו - ועד להגדירו כמכשף - זה בורות לשמה. לחכמים היה כבוד גדול לחוני המעגל אך מכיון שהוא בצדקותו ''הכריח'' את הטבע להשתנות (ולא ע''י כישוף אלא תפילה - ויש הבדל למבין) - זה לא היה לרוחם. וכן, יש ניסים מתועדים, ואני נוטה להאמין שישן 70 שנה ולא לכל ספרי ההסטוריונים שלעיתים נוטים לזייף או להאדיר את גיבוריהם מסיבות לא אוביקטיביות.
אם מר אשד לא מאמין שצדיק גוזר והקב''ה מקיים - אני מכבד את דעתו - אבל מכאן לסלף את דעת חכמים על חוני - הדרך ארוכה , ואין הוא מדבר כי אם מהרהורי ליבו - שעוותו את מחקרו ההסטורי. לדעתי לא ניתן לעשות מחקר יהודי אוביקטיבי ללא אמונה. גם האנתרופולוגים הגדולים חיו בצורה מלאה יחד עם השבטים שאותם חקרו כדי לנסות להרגיש מה שהם מרגישים ולא לחקור מחקר מנותק מהמציאות. המציאות כוללת גם את מימדי הרגש העמוקים ולא רק מה שאתה רואה בעיניים כאורח - מר אשד. אני עוקב אחריך לא מהיום ובד''כ נהנה מכתבותיך - אני מקווה שתיקח דברים עמוקים אלו לתשומת לב ולא תישאר כאורח מבחוץ.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המציאות כוללת גם את מימדי הרגש
jo,
toronto,
04/03/05 02:25
| רגש והגיון, אינני יודע מהיכן לקחת ומה הערבוב, חז''ל היו ענקיים בהגיון בריא, וידעו לדלות את המציאות מדברים ברורים וממציאות קיימת, ולא סמכו ח''ו על רגש כזה או אחר, שאת טבעו אינך יכול להוכיח , אברהם אבינו דיבר אל אביו בהגיון וטרח אביו ענה לו ברגש
רגש ל אמונת אבותיו רגש ל למען אחדות העם רגש ל למלכינו נמרוד רגש ל אחדות המשפחה רגש ל אבא זקן רגש ל כבוד המשפחה רגש ל עתידך בחברה רגש ל כבוד האומה
ואברהם ענה בשלוש מילים של הגיון, ''מי ברא אלה'' כי עמינו גדל מאז ומקדם, על ברכי ההיגיון והשכל, וכוחות אינטרסנטים בכל הדורות,אלה הם שהדביקו לנו סטיגמות של התעסקות ברגש ומיסטיקה , עד שגם אתה הכותב נפלת להם קורבן,
בכל התורה הקב''ה תובע מאיתנו לראות ולהתבונן ולהסיק מסקנות לעומת ולהבדיל עובדי האלילים, שבחרו להאזין לשום רגש מדומה ולא מוכח
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה מעמיק?
ל"ת
בס,
24/01/05 16:14
| |
 |
3.
בדור שלנו כל אחד יכול לדמיין
לדעתי,
24/01/05 01:40
| להמציא דמיונות זה לא חכמה: כל אחד יכול לדמיין!!!!
חז''ל לא הסתירו שום ביקורת שהיתה להם כלפי אישים אלו ואחרים.
על חוני המעגל הם דיברו בהערצה - ולכן כל נסיון לעוות את ההסטוריה, הוא נסיון דמיוני ומופרך מהיסוד.
חוני המעגל לא היה מכשף: הוא פשוט היה קרוב להקב''ה, ולכן הקב''ה שמע את תפילותיו!!!!!
אז אנא, הרגע, ונסה להצמד לעובדות ולא לדמיונות ולספקולציות הזויות מהחלל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
כתבה מעניינת! תכתוב עוד
חוהל'ה,
צפון,
23/01/05 23:30
| כתבה מעניינת. הרעיון שחוני המעגל היה בעצם ''מכשף'' שנסקל... בכלל הארכיאולוגיה הספרותית בעולם היהודי של פעם, מגלה דברים מפתיעים. מגלה שבעצם חז''לנו לא היו סתם חכמים, אלא ממסד דורסן, שהיטה הכל לתפיסת עולמו, ולשם כך השכיח בכח אירועים היסטוריים ואנושיים שסתרו את תפיסת העולם שניסה לכפות. אכן, אכן, אין חדש תחת השמש... כתבה טובה. תכתוב עוד!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
חוני המעגל
נגארי מתי,
ירושלים,
23/01/05 18:49
| |
|
|
|
|
|