 |
18.
מקלות הליכה...
אורן,
משמר העמק,
31/10/05 20:14
|
|
 |
17.
כבר כתבו את השחף יותר טוב
ל"ת
ג'ונתן לוינגסטו,
21/01/05 19:17
|
|
 |
16.
Why?
George,
Miami,
14/01/05 09:28
|
Nissim, why you dont live and open your center in Israel?, ha?, ha, ha, ha, ha
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
מילים כמו הארה והתעורות
אקונה מטטה,
12/01/05 22:04
|
נאמרות כאן כלאחר יד.
עולם המושגים חוגג.
אני הולך לישון.
''גוטן נאכט''
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אתה צודק, אבל..
דן,
אשדוד,
14/01/05 12:19
|
ביהדות למשל, למרות האיסור לשאת את שם ה' לשווא, ישנו דיון בתלמוד שבו מצויינות הלכות אמירת שלום. המסקנה שהם מגיעים אליה, היא שלמרות ש''שלום'' הוא אחד מהשמות של ה' ולאמר אותו בכל מפגש ופרידה בין אנשים יכול מאוד להיות לשווא כיוון שאנשים לא אומרים את שמו בכלל, מוטב שיאמרו אותו לשווא פה ושם כדי להרגיל אותו על שפתיהם מאשר שלא יאמרו אותו בכלל.
רב האנשים פה שמשתמשים במושגים האלה (כולל אותי), לא מבינים אותם לגמרי אבל הם יודעים את זה וכל עוד אין להם את המחלה (ספר הטאו עמוד 71) זה בסדר.. :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
ובכל זאת
דן,
אשדוד,
12/01/05 18:43
|
האם באמת אין דרך לראות או להציץ לרגע כשהמקל עדיין ביד?
אפשר להבין את פחד האנשים לזרוק תחילה את המקל בעזרתו חיו את חייהם. הם מעולם לא פתחו את העיניים, הם לא התנסו בזה.
מה אם לא ימצאו שוב את המקל?
זהו הימור ענק מבחינתם לטובת משהו שהם לא בטוחים שהם מסוגלים לעשות.
ואם נחזור לנמשל: האם באמת לא קיימת שום דרך לראות את המציאות כמו שהיא ללא האישיות?
אחרי שכתבתי את זה קראתי שוב את הפסקה האחרונה וראיתי שזה יותר מורכב ממה שחשבתי בנ''ל או אולי יותר פשוט ואני לא רואה את זה עדיין
אחשוב על זה עוד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
על תשכח
רון,
אשדוד,
13/01/05 14:55
|
|
 |
כן יש דרך
אור,
ראשון,
13/01/05 08:10
|
הדרך היחידה לראות בעודך מחזיק את המקל היא לראות אנשים אחרים שחיים או מנסים בלי המקל, ואז תרגיש או שלא שאתה גם רוצה להיות שם או לפחות לנסות.זה הכי קרוב שאני חושב שאפשר עם המקל.הצעד הבא הוא כבר שלך ....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה :)
ל"ת
דן,
אשדוד,
14/01/05 12:12
|
|
 |
צודק מאוד
רון,
אשדוד,
13/01/05 20:21
|
אני מסכים איתך לגמרי. אחזק את דבריך בכך שמורים רוחניים רבים אומרים שעדיף בחיי היום יום להיות בקשר עם מישהו רוחני, ככל האפשר. תודה ניסים, נהדר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון המקל הוא מקל .
nissimlev,
14/01/05 09:41
|
נכון המקל הוא מקל . אבל היד שמחזיקה בו מישתמשת בו או תלויה בו . משה הישתמש במקלו .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אהבתי :)
דן,
אשדוד,
14/01/05 12:10
|
את הקישור למשה..
בתגובה הראשונה שלי טעיתי בכתיבה. התכוונתי לכתוב: האם לא קיימת דרך לראות את המציאות כמו שהיא ללא וויתור על האישיות באותו רגע..
לפתוח את העיניים לרגע מבלי לזרוק את המקל
זה היה מאפשר לאנשים לוותר עליו ביתר קלות..
ככל שאני קורא את הפסקה האחרונה יותר ויותר אני מתחיל להבין שזה יותר בסגנון של שאלת זן כדי להבין באמת, חשיבה על משל ונמשל לא מספיקים.. יש להתבונן בעצמך בהקשר לסיפור או השאלה הנובעת ממנו ואז אולי גם ללכת מעבר לזה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
הפרשנות שלי
נוגה,
12/01/05 05:38
|
גם לי יש מקל אולי מקלות אפילו הם נרכשו בשנים של גדילה והתנסויות מהן קשות ביותר.היום המקלות ששירתו אותי כלכך טוב כבר לא נחוצים אבל כך אני רגילה. ולכן אני ממשיכה לסחוב אותם.יש למקלות שלי תכונה הם מתרגמים בשבילי הכל ואני כל כך רגילה לתרגום שאיני יודעת להבין את החייםבלעדי התרגום שלהם. עכשיו בא ניסים ואומר זרקי את המקלות האלה שלך ותראי איך זה בלעדיהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צדקת
מיראגאש,
כאן,
12/01/05 10:32
|
לנוגה שלום צדקת-אם אינך מרגישה מאותגרת למקרא מאמרו של ניסים-המשיכי להעזר במקלות.אבל אם פתאום בבוקרו של יום הרגשת מן צורך שכזה-לקום ,לפרוש כנפים ולעוף-אז זרקי את המקלות-כי זוהי בחירתך שלך ועופי הכי גבוה שתוכלי...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
יש מקומות שחייבים מקל
א',
12/01/05 03:20
|
האם בדקו פעם האם במדינות בהם החיים קשים יותר הדת חזקה יותר ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
כשקשה חייבים מקל
ל"ת
א',
12/01/05 03:18
|
|
 |
10.
אל להקל ראש במקל
ל"ת
א',
12/01/05 03:18
|
|
 |
9.
אבל המקל הוא מקל, לא?
ל"ת
א',
12/01/05 03:18
|
|
 |
8.
האמנם דמגוגיה
יואב, גוש חלב,
12/01/05 00:27
|
בתגובתה של שרית מגוש עציון יש (לפי סדר הופעתם): התנשאות, בוז, בטחון עצמי מוחלט, שאלה רטורית, זעקת חמס, ציניות, ווכחנות, כעס, והצהרה על חוסר אהבה.
מהו כל זה אם לא עיוורון?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
דמגוגיה של תנועת נוער
שרית,
גוש עציון,
11/01/05 22:29
|
זהו משל ברמה של פעילות בתנועה. פשטני ופופוליסטי.
לא כולם עוורים ולא כל מסורת היא מקל הליכה. ומה אתה בדיוק מציע לאנושות? לא להנות מכל העושר והמסורת האנושית הניצברת??? אני מאוד אוהבת את האנשים שהם יודעים מה טוב וכל השאר אידיוטים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ממקל למקל
רועי,
13/01/05 07:26
|
זאת לא את זאת שיודעת יותר טוב מכולם וכל השאר אדיוטים? אני לא חושב שהוא דיבר על מסורת אני חושב שהוא מדבר על אישיות , על זה שאנחנו משחקים את התפקיד שהמצאנו לעצמנו במקום לחיות. אם את לא מרגישה שמשהו נכון בכל זה, עזבי תרגעי ותנסי בפעם אחרת. ( אל תדאגי לעושר המסורת האנושית הניצברת, היא תצבר לבד) בהצלחה . ( מעוד אידיוט שחושב שהוא יודע יותר טוב)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חוכמת ההתבוננות
גילי,
צפון,
11/01/05 23:59
|
כמו שאמרת : לא כולם עיוורים ולא כל מסורת היא מקלץ... ואם את לא משאר האדיוטים (כמו שאת אומרת) תוכללי לראות מעבר למטפורות הפשוטות את הדמיון בין בחיים שלך ושל האנשים בכפר...
מקווה שיהיה לך הרבה אור!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
גאטה גאטה פראגטה, שאלה חשובה
רון,
אשדוד,
11/01/05 22:16
|
מדוע יוסי רז פירש את סורת הלב של בודהא:''גאטה גאטה פראגטה פראסמגאטה בודהי סוואה'' כך: ''נלך, נלך, נלך מעבר, נגיע מעבר, נתעורר'' ובספר הטאו-אשר אתה פירשת הפירוש שונה מאוד: ''ללכת, ללכת, ללכת מעבר, להיות בודהא, להגיע אל הנחת''. מה הסיבה לכך? תודה רבה על הכתבה שלך! תודה רבה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תשובה
ניסים,
12/01/05 19:53
|
|
 |
תודה רבה
רון,
אשדוד,
13/01/05 14:53
|
אך לי הונג ג'- מייסד הפאלון דאפא, עוד שיטה העוזרת להגיע להארה, אומר שניתן להגיע מעבר לרמה של בודהא, ישנם כמה אנשים שהגיעו מעבר לרמה שלו, וביניהם לי הונג ג'י בעצמו. כך שיכול להיות שלהתעורר יכול להיות מעבר ל''בודהא''. כך שאולי יותר נכון לומר נגיע מעבר?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
תודה לניסים
ל"ת
ברברה,
11/01/05 18:56
|
|
 |
4.
תודה רבה!!!
אינשם,
11/01/05 16:37
|
|
 |
3.
ומה עם המקל שלך?
חולמן,
11/01/05 16:25
|
אתה אולי חושב שכולם עיוורים, אבל לך יש את המקל שלך ואתה אף לא מבחין בו...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ומה מה עם המקל שלך?
דן,
תל-אביב,
11/01/05 22:32
|
|
 |
אה - יפה
חולמן,
12/01/05 02:29
|
יש לי מקל, הוא גדול וחזק. הוא נשבר כבר מספר פעמים וגרם לי לפתוח את עיני. הן נשארו פתוחות, אך מדי פעם אני תופס מקל כזה או אחר ונעזר בו בדרכי, למרות שראייתי צלולה. אך מר אמון, בשביל לפקוח את עינינו, מנסה להכות בנו במקלו שלו, אותו הוא מסרב לעזוב וזה צועק מכל מילה שהוא כותב (ולדוגמא, ראה את תרגומו לספר הטאו.)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה אכפת לציפור?
רועי,
13/01/05 07:40
|
מה אכפת לך אם יש לו מקל או אין לא מקל? תראה איזה שטויות אנחנו עושים בגלל אגו שהתנפח?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המקל שלי הכי ארוך
ל"ת
רון,
11/01/05 23:18
|
|
 |
2.
ניסים בקשה חשובה לי אליך !
יוסי,
ת''א,
11/01/05 15:38
|
האם תוכל לרשום פעם מאמר : על איך מתמודדים עם פחדים לפי דרך הזן ( ואני מדבר על כאלה ממש חזקים..שמפריעים בחיי היום יום)
אני מאוד אשמח אם תוכל יוסי
נ.ב אחלה משל , נהנתי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בקשר לפחדים
רועי,
13/01/05 07:35
|
קראתי כמה המלצות על ספר שנקרא ''|רק הפחד מת'' מסופר ,( גורו) אוסטרלי שנפטר לא מזמן. נשמע לי כאילו הספר הזה יכול לעזור , גם אני מרגיש שהפחדים מעייפים, ולוקחים כל כך הרבה אנרגיה , שיכלה להתפנות ליותר זמן איכות של צפיה בטלויזיה..., אני צוחק. נראה לי שלכל אחד יש את הפחד הגדול שלו , איזה תרחיש למשהו שאנחנו לא מוכנים שיקרה. וזה משפיע על כל קבלת ההחלטות. עבדים לפחד. אני מאחל שחרור מעבדות לכולנו. אמן.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני אקרא תספר
יוסי,
ת''א,
16/01/05 18:29
|
|
 |
1.
מקסים
צביקה,
רחובות,
11/01/05 13:31
|
|