 |
11.
תיקון טעות
סוזנה,
מרכז,
07/01/06 21:27
|
נכתב ''ערב אחד בקיץ 1885 ...למחרת נולד לזוג הרועים בן.'' הקארמפה ה17 נולד כמובן ב1995 . כמו כן, דומני שהוא נותן הרצאות גם בימי רביעי ולא רק ראשון. ואני מצטרפת לברכה שיזכה לחיים מאושרים ולתפילות שסין תפסיק במהרה את הכיבוש האכזר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שוב תיקון טעות
סוזנה,
מרכז,
09/01/06 21:29
|
גם לי נפלה טעות הקלדה- הקארמפה ה17 , כיום בן 20 נולד ב26 ביוני 1985 . (ולא 1995)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
שאלה לשחר
דרור,
12/01/05 15:45
|
במי Lama Ole התלמיד המערבי (סקנדינבי..נדמה לי)היחיד של הקארמפה ה16 מצדד?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לדרור
שחר,
12/01/05 21:08
|
כמו שזה נראה באתר הרשמי של לאמה אולה, הוא תומך בתאייה דורג'י (הנזיר שחי בדלהי). ותודה על השאלה. הנה הלינק:
http://www.lama-ole-nydahl.org/olesite/pages/teachers/teacher_17karmapa.html
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא יודעת, מבטיחה לברר
ל"ת
שחר שלוח,
12/01/05 20:51
|
|
 |
9.
אגדות, אגדות
סבט,
12/01/05 14:21
|
נידמה לי שכל בסיפורים האלו יותר מענינים את האדם המערבי, בעל כמיהה לאקזוטיקה, אני לא יודע עד כמה כל ה''קארנפות'' האלו מעניינים את הטיבטי הפשוט, הקשה יום, שסובל מעוני וממשטרים רודניים- הסינים מצד אחד וכל מיני לאמות מהמנזרים שמאד אוהבים תרומות. עם אי פעם הטיבט תהיה חופשיה מכיבוש, את העם הטיבטי צריכים להנהיג אנשים משכילים ודמוקרטיים שיוכלו לפתור את המצוקות העם, ולא הלאמות ו''קארנפות'' שיחזירו את הטיבט לגמרי לימי הביניים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זו אינה אגדה
אהבה,
12/01/05 19:50
|
אילו היית פוגש את הקארמפה ואת הדלאי למה, סביר להניח כי לא היית כותב את הדברים שכתבת. אלו שתי ישויות מדהימות שקטונתי מלתארן בכתב, זהו דבר שלא ניתן לעשיה. סיפורים אלו לא מענינים יותר את האדם המערבי והנני לחדש לך כי כל טיבטי באשר הוא יודע לפרטי פרטים את השתלשלות האירועים הללו. גם הטיבטי הפשוט ביותר, קשה היום שפת הלחם לא מצויה בידו יודע ומודע לכל הדברים האלו. בהודו, לא רחוק מדרמסאלה יושב הקרמאפה. מספר פעמים בשבוע הוא מקבל פניהם של טיבטים, תיירים וכל מי שרוצה באולם רחב ידיים, האולם מלא עד אפס מקום!!! רובו ע''י הטיבטים, התיירים הם חלק זעום. הקרמאפה והדלאי למה לא יחזירו את הטיבטים לימי הביניים כי אם יקחו אותם קדימה, כמה התברכנו שיש אנשים כמוהם בעולם, רחוקים מהעולם החומרני, גבוהים ברוחניותם וכמהים לשלום. אני מאחלת לך שתלמד ותשכיל להכיר מעט יותר אנשים אלו ושתבין עד כמה הם חשובים בעצם היותם פה! מי יתן ויהיו עוד כמותם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
''הוד קדושתו''??!!
יהודה,
תל אביב,
10/01/05 06:01
|
ריפרפתי קלות על הכתבה, לא שהבנתי מה נוגע לאדם ארצ-ישראלי ממוצע לדעת את כל שושלות הדלאי למה למיניהם,
אבל דבר אחד צרם לי - כמעט כל פעם שמזכירים את הדלאי למה ושות' עם הכינוי ''הוד קדושתו''.. ומשתי סיבות:
א. איני יודע עד כמה הביטוי ''הוד קדושתו'' אכן הולם את כבוד מעלתו..
ב. גם אם הוד ''רוחני'' - אינו ''קדוש''... לא כל מי שעושה יוגה וקצת מתעלה מעל חומר גופו - נהפך לקדוש. הוא מקסימום קצת יותר 'רוחני' מאנשים אחרים, אבל קשר עם אלוקים - שזה הפירוש להיות 'קדוש' - זה אין לו..
אבל זה ברור, שעדיף להיות אדם קצת 'רוחני', מאשר אדם 'גשמי' ושקוע עד צווארו בגשמיות..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ליהודה
אסיה,
14/01/05 10:17
|
ראשית, פשוט מאוד: הוד קדושתו הוא כינויו של הדלאי לאמה בפי בני עמו הטיבטים. זהו ביטוי של כבוד בסך הכל, ויש כאלה שאין להם בעיה לתרגם את הביטוי ולקרוא לו כך גם בעברית. שנית, בבודהיזם אין אלוהים, כך שייחוס הקדושה למה שהאל נגע בו אינו תקף מבחינה בודהיסטית. הקדושה היא משהו קצת אחר, ואת זה תצטרך לחקור לבד. שלישית, רק היהודים מוצאים כזה קושי בקדושה או בהשתחוות לכל דבר שאינו האלוהים שלהם. רוב עמי העולם האחרים (עכו''מים וכיו''ב) כבר מזמן הבינו את הגדולה, הענווה והיופי שבהרכנת ראשך לפני מישהו או משהו אחר. בהצלחה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ליהודה
אסיה,
14/01/05 10:13
|
ראשית, פשוט מאוד: הוד קדושץו הוא הכינוי שבו מכנים את הדלאי הטיבטים. זה בסך הכל כינוי של כבוד. יש כאלה שאין להם בעיה לתרגם את הביטוי ולקרוא לו באותו כינוי של כבוד גם בעברית. שנית, בבודהיזם ממילא אין אלוהים, כך שייחוס הקדושה למה שהאל נגע בו לא תקף מבחינת הבודהיזם. שלישית, רק אצל היהודים כבוד או השתחוות למשהו נחשב לדבר כל כך פרובלמטי. רוב עמי העולם האחרים (עכו''מים וכן הלאה) כבר מזמן הבינו את הענווה, הגדולה והיופי שבהרכנת ראשך לפני מישהו או משהו אחר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מאיפה לך?
גאיה,
11/01/05 17:02
|
לא כל דבר שלא מכירים ישר שוללים, מאיפה אתה מחליט? מאפה אתה יודע?רק יהודים יכולים להיות אנשים קדושים? הנטיה לשלול כל דבר שאינ ו אתה היא אנושית, אבל יש לבודקה, תלך ללמוד קצת ולהחכים ואולי יתגלו לך אמיתות מופלאות. והדלאי למה הוא לא איזה בחור שחזר מהודו ועשה'' קצת יוגה'' , כפי שאתה כותב, הוא מנהיג רוחני, אולי היחידי שקיים על פני אדמה זו שטהור וכלו כוונות טובות ולא אלימות, אז בור , לך ללמוד!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הוא אכן הוד קדושתו
אהבה,
12/01/05 19:57
|
כל הכבוד לך גאיה על הדברים הנפלאים שכתבת. תוספת קטנה בשבילך יהודה: רפרפת קצת על הכתבה כך כתבת. לך קצת להודו ותרפרף שם במקום מושבו של הדלאי למה. לך ופגוש אותו, תביט עמוק בתוך עיניו, חזור לפה אחר כך ונראה מה תאמר אז. כן, הוא הוד קדושתו, אינני חושבת שיש עוד אנשים בעולם המגיעים לרמתם הרוחנית של הדלאי למה והקרמאפה, הוא לא עושה קצת יוגה ומדיטציה, לך ולמד, קרא קצת ספרים, תחכים, אחר כך חזור לכאן ותכתוב פה מתוך ידע ולא מתוך חוכמת חיים שאינה נוגעת ולו במעט לחייהם של שתי ישויות אלו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רוחני / קדוש
יהודה,
תל אביב,
14/01/05 03:16
|
דבר ראשון תודה רבה לכל המגיבים. טוב לדעת שעדיין ישנם אנשים בארץ שמתעניינים קצת בנושאים כאלה.. אחרי הכל, זה לא פוליטיקה, וגם לא סתם רכילות זולה.. זה רוחני..
ובהקשר לתגובות, הייתי רוצה להסביר קצת יותר את כוונתי:
לא טענתי, ואפילו לא לרגע, שהדלאי למה אינו אישיות רמת מעלה, אדם שעוסק כל היום בטוב וחסד (באמת!), אדם שהצליח להתעלות מעל גופו ולחשוף את הרוחני שבו, ובעוד אלפי (וכנראה הרבה יותר..) מאמינים ומעריצים.
רציתי רק לומר, שיש הבדל - אמנם דק במידה מסויימת, אך קיים - בין המילה 'רוחני' לבין 'קדוש'.
אנו נוטים לבלבל ביניהם, כיון ששניהם נשמעים בעלי משמעות דומה: קדוש, רוחני. אך ההבדל גדול ביניהם:
ובמילים פשוטות: שֶכֶל הוא דבר רוחני, רגש גם הוא רוחני, כל דבר שאיננו פיזי - הוא מטאפיזי - רוחני.
קדוש הפירוש, ''קדושה''. דבר שקשור עם א ל ו ק י ם ! כשאלוקים החליט שמשהו מסויים הוא זה שמהווה את הדרך להגיע אליו - הדבר נהיה דבר קדוש! לא רק רוחני - אלא קדוש!
הדלאי למה הינו אדם בעל רמה רוחנית גבוהה, זה נכון. אבל כל קשר בינו לבין קדושה - מוטל בספק..
סלחו לי על האריכות, ועל ספק הפגיעה ברגשות מישהו מהגולשים, ומקוה שהצלחתי להסביר את עצמי בצורה נכונה..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
thank u for your explanations.
u cleared every,
10/01/05 16:22
|
thing.
so much wisdom in your writings . i will drop the books of HH the dalai lama now and will read only your upcoming books.
seems that you know HH the Dali Lama first hand, or you met him so many times and have read and understand his books and teachings.
This is must be the reason that you wrote your so clear and elivate observation.
thank you again and again.
You are from Israel, right? That's what i thought.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
יפה, חשוב, אבל יש טעויות קטנות
ל"ת
אוהד,
10/01/05 05:07
|
|
 |
6.
אין לי כבר כוח
נחמן,
ירושלים,
10/01/05 03:20
|
לכל הקשקוש המקושקש הזה של ניו-אייג', גלגולים, מדיטציות ומסדרים עתיקים. מה שטוב לריצ'ארד גיר לא טוב בשבילי. יש לי מספיק רוחניות בירושלים. לא זקוק לחור נידח בסין או בהודו בכדי להגיע להארה. סתם עבודת אלילים בעטיפת צלופן צבעונית ומרשרשת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אז מה אתה רוצה מאיתנו
אחד,
מרכז,
11/01/05 11:34
|
לך לך לדרכך ועזוב לנו את המקום הזה, תמצא לך קשקושים אחרים שמתאימים לך. תמיד אני נדהם למשמע צרות אופקים כמו שלך!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
קארמה
זיו,
סין,
10/01/05 03:16
|
הכל חלק מתכנית ושום דבר לא במקרה. הלאמות הטיבאיים הם ישויות מדהימות באשר הם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
כונכיה? עלוב. עלוב מאד. קונכיה
Y,
09/01/05 20:31
|
חביבי. וגם עצלנים (''דיסלקטים'') יכולים לפתוח מילון, אתה יודע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תודה לך Y
שחר שלוח,
10/01/05 00:22
|
באמת. על שפקחת את עיני והראת לי שנפלתי בגדול והנחתי למילה לא מאויתת כראוי להסתנן לאתר של עיתון מכובד. איך הנחתי לה לחמוק ולעבור את כל משוכות ההגהה. איך לא חשבתי שזה יכול לקרות גם לי אחרי תרגום של תריסרי עמודים מאנגלית לעברית ואחרי באור מונחים טיבטיים לקורא הישראלי. איך נתתי לכ' הערמומית לדחוק את רגליה של הק'. איך לא בדקתי את עצמי. איך. אולי כמו שאתה, אחרי האבחון המדויק שלך, לא טרחת לבדוק ולגלות שאני בעצם, ''חביבתך. עצלניות (''דיסלקטיות'') יכולות לפתוח מילון, את יודעת''. בפעם הבאה, אם לא קשה לך, השמץ אותי בלשון נקבה (בק'). בברכה, ש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
SHACHAR, I AM NOT MISSING YOUR
WRITING.PLS,
10/01/05 16:26
|
|
 |
חכמה
ענת,
לימה - פרו,
10/01/05 06:50
|
שחר, תשובתך תשובה של אשה חכמה. מצאתי עניין רב במאמר, הדפסתי ואקרא שוב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שחר שלוח? מי זו?
אלדד,
המרכז,
10/01/05 03:11
|
שחר הוא שם אנדרוגני (נטייה קלה לכיוון זכר) ול-Y מותר היה להניח שמדובר בכתב ממין זכר. לטעות הכתיב אין סליחה. האתר זקוק למגיה רציני, במיוחד עבור אנשים כמו גברת שחר. עברית נכונה חשובה בדיוק כמו עובדות נכונות. הביקורת היתה במקומה. התגובה, לעומת זאת, היתה ילדותית קמעה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אולי אתה מתכוון ל
קרדיט,
12/01/05 13:25
|
''אין כפרה'', אלדד יקר? ושמא, כאשר אתה כותב ''ילדותית קמעה'', אתה מתכוון ל''קמעא''? עטא מווין הלדד, קול עכד יחול ליתהות לפהמים (-: ואם בתגובה של חמש שורות טעית פעמיים, מה דעתך לתת טיפה קרדיט לשחר, שהכתבה שלה ארוכה ויפה כל כך? מותר, אתה יודע.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
טאי סיטו רינפוצ'ה
רון,
אשדוד,
09/01/05 19:36
|
קשור לסוגיאל רינפוצ'ה? (מחבר: ''ספר החיים והמתים הטיבטי'' ומחבר ''רגעי התבוננות'')
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רינפוצ'ה
שחר שלוח,
09/01/05 21:37
|
פרוש המילה רינפוצ'ה הוא ''היקר''. זה תואר שמוענק למי שזוהו כגילגול של לאמה גדול שהלך לעולמו
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
may there be peace for karmapa
shai,
tel aviv,
09/01/05 18:14
|
it is indeed sad to hear that those people are having a dificault time in establishing the hirarchy of the buddhist orders in exiled tibet.may tibet become free soon and may the dharma flourish all over the world
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אמן
אהבה,
12/01/05 20:00
|
|
 |
1.
תודה
שי,
קיבוץ מורן,
09/01/05 15:55
|
|