 |
12.
הכל advaita vedanta
neil,
תל אביב,
28/12/04 13:31
|
לא יאומן שפרופסור לפיסיקת הקוואנטים מגיע לאותה מסקנה שאליה היגיע (באמצעים אחרים) הגורו סרי רמאנה מהארשי בסוף המאה ה-19. זה הכל advaita vedanta
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
התפלפלות. מי צריך את זה?
אורן,
27/12/04 16:50
|
מה שכתוב נהגה כבר לפני אלפי שנים במזרח ואצל פילוסופים שונים במערב. שום דבר חדש. הבעיה של התודעה בכל מקרה היא שאינה יכולה להבין את עצמה בתהליך לוגי, הרי היא מקור הבעיה. עדיף במקום כל הגיבוב הזה להשתדל להיות מוסרי וטוב, ונסות להנות כמה שיותר מהחיים בשלווה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
יש לו נקודות מוצא לא נכונות
אוריאל,
27/12/04 15:20
|
למשל המציאות היא לא אובייקטים . זה לא נכון כי במציאות יש אובייקטים שרואים ויש שלא . התזה הזאת מופרכת!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
לפחות שיגיד ממי העתיק
אבי,
26/12/04 09:02
|
אז הפרופסור קרא קצת ברקלי והוסרל. זה לבדו עוד לא עושה אותו לצודק (אם כי זה כן עושה אותו למעניין).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Ramesh Balsekar and Wei Wu Wei
jnani,
26/12/04 23:44
|
|
 |
8.
מדהים!
מודהם,
25/12/04 18:31
|
ומזל שלא נערך בוחן הבנת הנקרא בין המגיבים. אם כי, ע''פ המאמר, כנראה שלכל אחד אין ברירה אלא להבין את הדברים כמו שהוא מבין אותם...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
למה
יונתן כוכב,
25/12/04 21:20
|
כי אתה היחיד שהבנת? מצד שני, כל הכתבה הזאת היא רק אובייקט, ועקב כך לא קיימת במציאות. משתמע מכך שהמילים אותן אני מקליד ברגע זה הן רק ברוחי (מה שנכון), כגכננננכנננככןןןםשפ והקפה שברגע זה נשפך לי על המקלדת הוא גם רק אובייקט, מכיוון שהמשגתי אותו כקפה ולכן הוא לא מציאותי גם כן, כמו הקצר שנגרם למקלדת שלי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה שלא.........
אבי,
חיפה,
25/12/04 22:34
|
מציאותי פה בכל הבולשיט זה הסוביטקה הזה........ מענין איך הוא חי ביומיום. מה קורה אם הוא מגיע הביתה ומוצא את אשתו עם קולגה מהפקולטה...? הוא בטח אומר לה:את לא אחראית לזה,בקשי ממנו להוציא את האוביקט ותחזרי למציאות....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
קרקרים
יונתן כוכב,
25/12/04 05:12
|
לי זה דווקא נשמע כמו טאו, רק בגרסה מדעית יבשה אשר סותרת את עצמה ומובילה ללא כלום. 0=0
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ליונתן ושמילי
חבר'ה,
27/12/04 00:49
|
אם אתם כל כך ציניים והכתבה היא סתמית, למה קראתם אותה? היא ארוכה, שווה השקעה בכל זאת, אה? שמילי- לפעמים כשאנו מתפללים עבור משהו ולא מקבלים אותו בסופו של דבר זה לטובה, לדוגמא: אם נורא רצית מישהי והתפללת הכי חזק שיכולת אבל זה לא עזר, אולי תחשוב על העתיד, על מי שעוד תפגוש והיא תתאים לך הרבה יותר מההיא, גם אם זה לא נראה כל כך עכשיו, או אם מישהו מת ובוודאי שזה נורא כואב, יש מיליוני סיבות: סיים את התיקון שלו בעולם הזה וההסברים לא נגמרים. אחרי כל זה, אני מבטיחה לכם שאם ניכנס פנימה לתוכנו ע''י מדיטציה או טיפול גוף נפש, נהיה הרבה יותר בקיאים במה טוב לנו, לבחור בחירות נכונות, למגנט אלינו אנשים שמתאימים לנו ולא כאלה שמייסרים אותנו בצורה זו או אחרת, האינטראקציה בבית, במשפחה, עם החברים, הכל משתנה, כי אתה פתאם רואה, רואה דברים שלא ראית קודם, אתה לומד לקבל את עצמך עם ה''פאקים והשריטות'' ולחיות איתם בשלום ואז ורק אז נהנה מהיתרונות האמיתיים שלך ומקבל את הסביבה עם פחות ביקורת ושפיטות. לחיי המודעות!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא סתמית בכלל
יונתן כוכב,
27/12/04 06:40
|
אני לא כזה ציני. ובאמת התכוונתי לכך שזה נשמע לי כמו טאו, אשר אני מעריך מאוד. אני פשוט לא אוהב את הגישה המדעית שלו. אני אישית לומד בתחום המדעים, אבל אין לי שום צורך להסתכל על הכל דרך משקפיים ''מדעיות''. הכתבה ארוכה, והיא שווה השקעה כמו כל דבר אחר שאם התחלת, אז לפחות תגיעי לסופו ותראי במה מדובר, והתחושה שלי מהדברים - תחושה נטו, מבלי לנתח באופן שכלתני מדי - היא שעובדים עלי. שמנסים לחתוך את האמת יותר מדי, מחדדים ומחדדים עד שהסכין הופכת לקהה. מה שאת אומרת, במספר שורות, הרבה יותר מדויק מהשפה המופשטת שבה מנסים לנקוט בכתבה אשר נשארת כאובייקט, ללא קשר למציאות...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יונתן
שוב אני,
27/12/04 10:15
|
אתה יודע במה אני הכי מאמינה? שאין דבר כזה ''אם התחלת אז תסיים'', לפעמים יש דברים שבאים ''פתאום'' ואלה הדברים הכי נכונים לנו, אפילו אם התחלנו משהו והבטן אומרת ''די'' אז די! נדמה לי שאתה בחור עם ראש מאד פתוח המאזן יפה מאד בין המדע והמודעות (שים לב לשורש המילים...)אני מסכימה שהכתבה היתה קצת כבדה אבל וואלה - שווה לקחת משם רק מה שדיבר אלייך, כמו בכל הרצאה, תיאוריה או ספר, קח אלייך את מה שהכי התחברת אליו, כי חכמים ממני אמרו - לכל אחד יש את האמת שלו שהיא נכונה רק לו, ומתאימה רק לו, אז יאללה שיהיה לנו בוקר טוב ויום סבבה (למרות הדילול אוכלוסיה שהטבע כפה עלינו)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
צודק בהחלט
שמילי,
25/12/04 12:10
|
זה ממש טאו של שנות ה-2000 רק חסר שהוא יוציא ספר בשם ''פיזיקה קוונטית טא צ'נג'' והוא סוגר את הסיפור...
בכל מקרה, לי אישית, מאוד קשה להאמין בגישה כזאת היות ואינספור פעמים כח התפילה הוכיח פעם אחרי פעם את אמיתות הבורא
אשרי המאמין...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
מושגים קאנטיאנים
עדי,
24/12/04 23:22
|
תפישת העולם המוצגת כאן היא בעיקרה קאנטיאנית (כלומר, נגזרת מ''ביקורת התבונה הטהורה של קאנט''). כבר משנות ה-20, עת פרצה מכאניקת הקוואנטים בהדרגה לתודעה, נהגו לפרש אותה על הצד הקאנטיאני (בוהר). הפרשנות הזאת פופולרית גם היום (גם באוניברסיטאות בארץ אפשר לעשות קורס על זה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קאנט המציא את הרעיון?
גליה,
25/12/04 13:13
|
הרעיון הזה חיכה אלפי שנים לקאנט?
קאנט לא חי בחלל ריק. הוא שמע דברים ממקורות שונים. פילוסופים שונים התעניינו בפילוסופיה מזרחית בתקופה של קאנט. אבל אנשי מדע מרובעים לא מודעים בכלל למה שנעשה מחוץ לתחום שלהם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
בוקר טוב אליהו
מורה רוחני,
24/12/04 18:23
|
צריך להיות איש מדע מדופלם כדי לאמר בדיוק מה שכל העוסקים ברוחניות אומרים מזה עידן ועידנים? הרי אין ''אני'' והזדהות היתר עם אשליית ה''אני'' היא מקור הסבל. אם נרחיב זאת - גם הזדהות עם דימוי, תואר, מעמד וכו.. הכל אשלייה. בוקר טוב אנשי המדע! כרגיל, אתם מתעוררים באיחור רב. הרחיבו את התודעה והיפתחו לכך שקיים מרחב עצום - מעבר לגלוי לעין. לפיכך, האמת אינה תוצאות אמפיריות העוסקים בחומר בלבד - אלא רצף רוחני של התודעה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שום קשר.......
אבי,
חיפה,
24/12/04 22:19
|
לנאמר בכתבה. האיש טוען שאיננו יכולים להתעורר או להפתח. הוא לא עושה הבדלה בין אנשי ''מדע'' לכאלה שהם לא. מבחינתו אין עושה ואין חושב והכל לא מציאותי............. דרך אגב בעיני זאת תפיסה מופרכת, מסוכנת ו......חסרת אחריות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הקשר ברור ומובהק
המוכיח בשער,
24/12/04 23:48
|
חוסר האחריות הוא של המגיב ''אבי'' שמנסה בשמרנות פרמיטיוית לאחוז בשאריות האמונות המקובעות עליהן גדל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ידעתי שזה יגיע......
אבי,
חיפה,
25/12/04 09:58
|
כשנגמרים הטיעונים אז זה שמרנות פרימיטיוית. אני אינני מתימר להיות מדען וגם לא רוחני,למרות שיש לי הרגשה שאני מוסרי הרבה יותר ממך. אך אם אני צריך לבחור בין סובוטקה לליבוביץ אז ברור לי שהאחרון מספק לי תשובות הרבה יותר אמיתיות......
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הטיעונים לא הסתיימו הם רק החלו
המוכיח בשער,
26/12/04 02:13
|
אולי במקום להעדיף את סובוטקה או ליבוביץ תתחיל להעדיף את ...עצמך? מדוע אתה צריך להשען על תפיסותיהם של אחרים? זוהי השמרנות הישנה. זו המצטטת מתוך מבואות קודרים של עבר מסוכסך. אם אתה בוחר לצטט את ליבוביץ - האם הכיפה שעל ראשו - היא חלק מאמירתו ההולמת בעינייך? האבסורד הוא שבעידן ''נאור'' זה, אנו זקוקים לאנשים שידעו להדחף ולהתבלט - כדי לצטט מהם. האם צריך כתבה על ''פיזיקאי'' שגילה שיש עומקים מעבר לגלוי לעין? האם אין זו עובדה ברורה ופשוטה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ובא.......
אבי,
חיפה,
27/12/04 00:26
|
|
 |
...אז הגענו לעמק השווה!
המוכיח בשער,
26/12/04 14:50
|
יחד עם זאת, מתגובותייך האחרות אני למד שאתה נצמד לציטוטים ולשמות של פילוסופים. המלצתי - אינך צריך זאת, זה שייך לעידן הישן בו חיפשנו להשען על מישהו ''חכם''. בדיוק כפי שהמיסטיקנים נסמכים על רואה העתידות. אנו בעידן של מודעות ולא ציטטות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ובזה אני מסכים....
אבי,
חיפה,
26/12/04 07:26
|
בהחלט. יתכן שהכל כמעט אינו גלוי. לכן אינני מקבל מין תאוריה שכזאת שפותרת בקלי קלות את שאלות החיים. אני רואה בלקיחת אחריות על חיי את הדבר הכי נעלה ולכן אני אינני מקבל את התפיסה הזאת
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
Very close to Scientology
Eric,
24/12/04 17:43
|
|
 |
אי-דואליות וסנטולוגיה
יוסי,
24/12/04 20:30
|
סנטולוגיה כמו כל תורה רוחנית מקורה באדם שהגיע למצב האולטימטיבי של ''מסטר'' (במקרה זה רון הברד). מנקודה זו הוא ניסה להעביר את החויה שלו לאחרים. וכמו בכל המקרים האחרים, זה קרב אבוד כי רק מי שחווה את חויית ההשתחררות מבין מה אומר המסטר שלו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
סיינטולוגים נמאסתם
סיינטו,
25/12/04 12:27
|
אתם דוחפים את עצמכם לכל חור אתם יודעים הכל מבינים הכל יותר מכולם . והחיים שלכם בזבל יותר מכולם דפקו לכם את המח הדרקים של ל.רון מאמריקה שהפכו אתכם לבובות חסריי חוט שדרה נטולי מחשבה עצמית . תתעוררו הלוואי ומשהו מכם יצליח לחזור למעגל השפיות. תברחו משם מהר ,עובדים עליכם ואתם לא רואים . מנכים אותכם מכל הכסף שלכם ומהמחשבה העצמית שלכם. איחולי הבראה מהירה ,אתם באמת אנשים טובים רק החברה שהמצאו את השטויות האלה דפקו לכם את המח.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
מאוד מעניין
ל"ת
המשיכו,
בכיוון הזה,
24/12/04 15:13
|
|
 |
2.
ברכות לאלעד יערי
יוסף שמעוני,
הררית,
24/12/04 14:02
|
הקורס בתודעה של פרופ. סבוטקה הוא מהקורסים הטובים ביותר שקראתי. מי שמעוניין להכנס לנושא התודעה והרוחניות מהמבט של הגישה הלא-דואלית, קורס זה נותן מבט רחב ביותר. בניגוד ליוגה בה הרצון החופשי מודגש ככלי להגיע לאהרה, במאמר זה מוצגת הגישה ''הפטליסטית'' של הזדהות מוחלטת עם האלוהי ללא רצון חופשי - מאד מאתגר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
דיאלוג עם התודעה
ישראל,
24/12/04 13:51
|
בנוסח של הפיסיקאי פרופ סובוטקה זוהי הצעה להתיחסות זומבית נוסח ד''ר קרוי המתעלמת מההגדרות הפילוסופיות המוסכמות .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ולא רק זה.............
אבי,
חיפה,
24/12/04 18:17
|
כל התורות האלו הלכאורה מדעיות ולכאורה לא,שמעקרות את נושא האשמה והאחריות הם שורש כל רע.
אולי כדאי שאחד מהגרופים של סובוטקה יסביר לנו האם לפי אמונתו האב שרצח את בתו בת החדשיים אתמול בלילה הוא חף מאחריות. אה ....נזכרתי, היא היתה אובייקט לא מציאותי
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אחריות?
יוסי,
24/12/04 20:27
|
שאלה טובה, האם האב שרצח את בתו אחראי והוא יכל להמנע מכך? לכל אדם יש סף גירוי שמעבר לו הוא לא ''שולט''. זאת הסיבה שכל אדם כולל מי שנחשב לטוב יכול לעשות בנסיבות מסוימות פשע אכזרי. מה שאומר פרופ. סובודקה בקשר לאחריות שמבחינה גם מדעית לא ניתן לעצור פשע כי הוא מוכתב מראש. רק העלאת סף הגירוי של האדם שיהיה גבוה מכל גירוי חיצוני שיכול להפעיל אותו יכול למנוע את איבוד השליטה. ברגע שאנו מקבלים את העובדה שאנחנו לא אחראים, ויש ישות גדולה מאיתנו שמנהלת את הענינים, הפחד ממה שאחרים אומרים או עושים מתבטל! סף הגירוי שלנו כבר לא מאפשר כל גירוי חיצוני ''להפעיל'' אותנו.אנחנו נרגעים ואין סיכוי שנהיה אלימים או נפגע באחרים. זה הסוד הגדול וזאת הדרך היחידה להשתחרר ממעגל האלימות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה זאת אומרת.......
אבי,
חיפה,
24/12/04 22:15
|
''אנחנו מקבלים את העובדה....''? הרי איננו עושים כלום, ומן הסתם גם לא יכולים לבצע איזשהוא מאמץ מחשבתי. מעבר לזאת, אי לקיחת אחריות גורמת לאנשים לעשות דברים יותר חמורים. הסף יורד ולא עולה....... בלי להכיר את סובוטקה נראה לי שהוא לא מבטל אחריות באופן שכזה....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אחריות
יוןסי,
25/12/04 10:43
|
גם המאמץ המחשבתי לא נעשה בשליטתך, אתה רק הצופה במה שנעשה מימלא. אך גם אני כזה והכל הוא כזה. כלומר יש מודעות שהיא משותפת לכולם ואת אתה מרגיש ''נקי'' כאשר אתה במצב של שקט וללא מחשבות (מצב מדיטציה). אי לקיחת אחריות או לקיחת אחריות אינם משפיעים על המציאות. מה שצריך לקרות יקרה ומה שלא צריך לקרות לא יקרה. הפשעים כמו למשל רצח קורים בגלל סף נמוך כלומר השפעת הסביבה על האדם והפחד המתלוה להשפעה זו (יקחו לי, יפריעו לי וכדומה...) כאשר השפעה זו נעלמת (בעקבות המודעות להשליה של השפעת הסביבה) אזי בהעדר פחד אין אינטרס לפגוע במישהו אחר ובמיוחד אם אתה חווה את האחדות ואתה מרגיש שהאחר הוא חלק ממך. בנוסף כדאי לקרא את מלא הקורס (ראה קישור בכתבה) כי סבוטקה מסביר את זה טוב ממני.
הגב לתגובה זו
|
|