|
|
עד כה: 4 תגובות, ב- 4 דיונים.
|
|
|
הוסף תגובה
|
|
 |
4.
תגובה
יהונתן,
פ''ת,
04/12/04 19:15
| |
 |
3.
דיון בפורום פגניזם
כוכב השחר,
חיפה,
03/12/04 08:52
| http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=337&msgid=43407220
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
עוד משהו...
גליה,
02/12/04 14:20
| סיפורים רבים של אשה שמפתה וממיתה משקפים את הפחד של הגבר מפני האשה. סיפורים מסוג זה מאוד בולטים בקבלה. על האשה שהיא סמל הרע והשטן. (למדונה והחברים שלה לא סיפרו את הסיפורים האלו.)
חלק אחר של הסיפורים סתם משקפים מריבות ויריבויות של נשים לבין עצמם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
מי סיפר ומי שינה את הסיפורים?
גליה,
02/12/04 14:16
| כל הסיפורים כאן הם מנקודת מבט גברית.
אלוהים הראשון היה אלה. והאלה הזאת ילדה את התינוק, הארץ. וזהו המקור לכל המיתוסים של אם ותינוק. אבל במסגרת המלחמה של הגברים לנצח את הנשים הם גם כבשו את האלות.
האלה תיאמת אלת האוקינוס והתהום הבבלית נוצחה על ידי האל הבבלי מרדוך. (תיאמת = תהום בעברית, הסיפור מזכיר קצת את זה הבריאה שבבראשית)
במקביל להיפוך הסיפורים העתיקים שהשתנו בעקבות השיפוץ שערכו הגברים, התינוק שנולד לאלה הפך לאלוהים גבר, למשל, איזיס והורוס, והד לכך רואים בסיפורים של יוכבד ומשה, ומרים וישו.
שלישיית הנשים הפכו לשלישית גברים מאוחר יותר, למשל ברהמה, שיווה ווישנו.
האלה היוונית הרה הקדומה היתה האלה הנשית אבל היא הפכה לאשתו של זאוס. אלים גברים הולידו ילדים, למשל, אדם שהוליד את חווה, אלים יוונים ילדו ילדים אלים. זהו חיקוי של לידת האשה.
הגב לתגובה זו
|
|
|
|
|