 |
35.
אם כבר כתבת על
שרי,
30/11/04 19:23
|
|
 |
34.
האם זה נכון
עדי,
30/11/04 14:37
|
שהדלאי למה בדרכו לביקור נוסף בארץ? ואם כן, האם יש סכוי לראיון אתו במדורכם המצודד?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מאחל לכם שכן.
ל"ת
שרון,
30/11/04 18:34
|
|
 |
33.
מה שאני אוהב אצל ראם דאס
אור,
29/11/04 14:05
|
זה שהוא לא נשאר תקוע באדמה ההודית אחרי שמצא בה את שרשיו הרוחנייםפ אלא ידע לשלב אותה עם ההוה האמריקאי שלו וליצור סינתזה חדשה, בניגוד לאחרים שניסו להלביש את הודו על המערב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
32.
לאורי ולכל המעוניינים
איתן מור,
רמת גן,
29/11/04 03:56
|
חינק מעניין על קרישנמורטי כולל כל תאhttp://www.kinfonet.org/Biography/chrono.asp ריכי הרצאותיו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
באמת אתר מצוין
האזרח ק,
29/11/04 17:30
|
מומלץ לשים אותו במועדפים, ולהציץ מעם פעמיים ביום. משפט אחד חכם של ק' יכול לעשות את היום
הגב לתגובה זו
|
|
 |
31.
נים קרולי נראה מה זה נחמד
ל"ת
ניר,
29/11/04 03:23
|
|
 |
30.
העבודה העצמית לעולם אינה נפסקת
אלרון,
28/11/04 19:08
|
|
 |
החיים הם בית הספר הטוב ביותר
מרגי,
29/11/04 16:02
|
|
 |
אבל שכר הלימוד מה זה גבוה
ל"ת
דניאל,
חולון,
29/11/04 17:34
|
|
 |
29.
ראוי לשבח
ל"ת
אלי,
28/11/04 14:41
|
|
 |
28.
אמריקה ורוחניות
רמי,
28/11/04 12:54
|
אני גם חושב שהרוחניות החדשה הזו קצת ממוסחרת ומשמשת את הבעלבתים כדי ''לזרום'' בים הכסף.
מצד שני, אולי עדיף כך מאשר דיכוי חשוך ואלים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
השאלה האמיתית היא
זוהר,
29/11/04 02:44
|
מה גורם כמה שפחות נזק לכמה שפחות אנשים. גם אם יש מי שמתעשר מזה .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
27.
תודה רבה ולילה טוב
ל"ת
הדס,
28/11/04 03:38
|
|
 |
26.
שאלה לאורי
ערן,
28/11/04 00:23
|
|
 |
25.
צריך גם להזכיר את
נתן,
27/11/04 13:53
|
Still Here ספר שכתב באאחרית ימיו שהוא מעין המשך וסיכום של הספר הראשון Be Here and Now/ nunk./
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האמת היא ש
מיכה,
27/11/04 18:58
|
still here דבר אלי יותר מ Be here now אולי משום שאז לא הייתי לא here ולא now ועכשיו? האמת, לא יודע אבל הכל בסדר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
24.
RAM DAS היה לי למורה דרך
חי יה,
טבעון,
27/11/04 04:15
|
בסוף שנות השבעים פגשתי לראשונה את ספרו -להיות כאן ועכשיו - בניו- יורק שם הוא נותן טכניקות מדיטציה מעולות. תרגולן עזר לי לשדרג את פנימיותי ופתח לי דרך חדשה ומרתקת לחוות את החיים. הלוואי שירבו אנשים כמוהו בעולמנו !
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אמן כן יהי רצון
ל"ת
איציק,
27/11/04 18:09
|
|
 |
23.
מתי הכתבה על לירי?
ל"ת
עידו,
27/11/04 03:42
|
|
 |
22.
המלצה
אסף,
27/11/04 01:50
|
הסרט one giant step הוא קולאז' ויזואלי-מוזיקלי מדהים, שצולם ב26 ארצות. בין המשתתפים ראם דאס. מומלץ ביותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מצטרפת להמלצה בחום.
דליה,
27/11/04 02:25
|
הכי טוב עם ג'וינט. גם ברייאן אינו משתתף, דניס הופר, טום רובינס. המוטו של הסרט הוא אחדות בתוך הכאוס. חוויה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
21.
מחמם את הלב
ק.ר.,
26/11/04 13:57
|
|
 |
20.
אמריקה ורוחניות
זוהר,
25/11/04 18:16
|
אני לא מה שנקרא רוחניק. אבל כפי שאפשר להסיק מכתבותיו של אורי לוטן יש לנו משהו במשותף, האהבה לתרבות האמריקנית שהשפיעה על שנינו. אני חייב לציין שדווקא באמריקה פגשתי הכי הרבה אנשים שהפנו אותי לספרות ומקורות צידע שאפשר להגדיר כרוחניים, וזה כולל גם את ראם דאס. אמריקה אולי לא מצטיירת כ''רוחני'' וכנראה שבצדק אבל בין 300 האמריקנים יש המון אנשים יפים ולא רק מבחוץ.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
300?
ג'ו,
26/11/04 22:43
|
אני משער שהתכוונת לשלוש מאות מיליון. טעות קטנה ונסלחת. גם אני מת על התרבות האמריקנית. בפרט הקליפורנית
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הצד האפל של קליפורניה
ספיר,
נווה רסקו,
29/11/04 03:47
|
מענייןשדווקא בקליפורניה יש עונש מוות. לא מתאים להם. בויסקונסין אין, מדינה נידחת ושמרנית שחוץ מתירס אין בה כלום, ובקליפורניה יש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
זוהי תרומתו של רונלד רייגן
אריה,
29/11/04 17:06
|
לתרבות הקליפורנית. הוא החזיר את עונש המות לחוקה הקליםורנית כשהיה מושל קליפורניה בשנות הששים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בגלל מנסון
אורן,
29/11/04 19:19
|
רייגן הכניס את חוק עונש המוות סששים ושמונה אחרי רצח שרון טייט בידי צ'רלס מנסון וכת השטן שלו האבסורד הוא שהחוק נחקק אחרי הפשע ולכן מנסון לא הוצא להורג והוא עדיין בכלא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכים אבל...
גיל,
30/11/04 12:53
|
יש אנשים שמגיע להם למות, נכון, אבל בגלל שעונש מווצ הוא בלתי הפחך אני נגד. אתה יודע כמה אנשים הוצאו להורג בלי שהיו אשמים והדבר התברר רק אחרי שנים? ממאסר עולם אפשר לצאת לפחות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם לרוצחים ואנסים?
אפי,
29/11/04 23:54
|
עונש מוות זה אולי לא פוליטיקלי קורקט אבל יש אנשים שמגיע להם למות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עונש מוות זה דבר בזוי
ל"ת
רנן,
29/11/04 21:38
|
|
 |
19.
כתבה מצוינת. תודה
ל"ת
פלג,
25/11/04 17:12
|
|
 |
18.
למה שיהיה ניגוד
אמיר,
25/11/04 12:02
|
בין אמריקב ורוחניות? בסופו של דבר הכל צלוי ברמת ההכרה והתודעה לא בתנאים הגיאו-םוליטיים. אמריקה צרמה לעולם בשני הרבדים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תרמה וגם צרמה
ל"ת
יוני,
26/11/04 14:05
|
|
 |
רק מאמריקה
אמריקנופיל,
26/11/04 11:44
|
הייתה יכולה לצאת תרבות מהסוג של אלן גינזברג, קווין טרנטינו והקולנוע האמריקאי המודרני. השיטה הקפיטליסטית מאפשרת את זה. ולכן הניו אייג' התפתח באמריקה, מכיוון שהאירופים הם קפואים ושמרנים מדי בשביל זה והיהודים מסרבים בכל תוקף לאמץ חידושים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכים אתך לגמרי
תום,
26/11/04 13:07
|
והשגיאה המקורי שלהם הייתה חוסר חכולתם, או רצונם לאמץ את ישוע - שהיה חידוש מהפכני - והתוצאות ידועות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נטייה להרס העצמי
ז. פרויד,
וינה,
28/11/04 02:00
|
|
 |
או זיגי
ק. יונג,
הלבציה,
29/11/04 04:53
|
|
 |
זה שאתה פרנואיד
פ. זאפא,
גיהינום ב',
28/11/04 03:00
|
|
 |
17.
הוא נשמע כלבבי
כילי,
25/11/04 11:32
|
לא פומפוזי לא גורואי נגוע בהבלי העולם הזה ובעל זאת נוגע בהוא...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
מעניין מאד
אסף,
25/11/04 11:10
|
דוקא שמעתי עליו רק לאחרונה. בשנות השישים לא הייתי חי, ןעכשיו אני לומד אותו מקריאה. אהבתי ספרים שלו, ואני מצטער שלא זכיתי לראות אותו אישית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
תפסיקו להתנפל על אמריקה וקפיטל
סבט,
מרכז,
25/11/04 10:09
|
אני שואל את כל ''האנטי גלובליסטים'' ואנטי ''אמריקניסטים'', מה רע לכם הקפיטליזם והשיטה הדמוקרטית המערבית? בינתיים עם נסתקל בהיסטוריה זו השיטה שעובדת הכי טוב ורוב הציבור מרוצה ממנה. בינתיים כל ההודים והטיבטים עם העומקים הרוחניים שלהם בהמוניהם מהגרים למדינות ''קפיטליסטיות דרסניות'', וה''בורגנים'' המערביים שנוסעים לשנים לחפש את עצמם במזרח, לוקחים איתם אלפי דולרים לטיול, הרי עם כל הכבוד לפשטות הם לא רוצים לחיות בעוני כמו הודי ממוצא. כמו כן גם במדינות המערב כל ''מבקרי הבורגנות'' למינהם, הם הם בעצמם התוצר והייצוג בלעדי של המושג בורגנות- ילדים להורים עשירים, חיים בשכונות יוקרה (ולא בשכונת התיקווה), אקדמאים שמרוויחים טוב(ולא פועלים בשכר מינימום)- בקיצור שביעים עד כדי כך שיורקים לבור שמתוכו שותים. ואף אחד מהם לא יוותר על רמת החיים הבורגנית היפה לטובת ה''אידאילים'' שבעדם הם עצמם ''נלחמים'' בדיבורים. אנחנו כאן במערב צריכים להפסיק להחליט בשביל תושבי העולם השלישי מה טוב ורע להם, שתושבי בנגלדש בעצמם יבחרו העם לשתות קוקה קולה או לא, העם לתפור נעליים לאמריקנים או לא, העם לראות סרטי פורנו גרמניים או ללכת למקדש בודהיסטי. הגלובליזציה לדעתי נותנת מגוון אפשרויות לדרך וסיגנון חיים, כמו כן לצמיחה כלכלית במיוחד למדינות עניות- נכון שחברות מערביות בונים מפעלים במזרח ומשלמים לעובדים גרושים- אבל זה עדיף על אבטלה, רעב, ומלחמות אזרחים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ציטוט מדבריך
תמיר,
27/11/04 14:10
|
אנחנו כאן במערב צריכים להפסיק להחליט בשביל תושבי העולם השלישי מה טוב ורע להם,
הבעיה היא בדיוק זו. אנחנו מחליטים בשבילם, ולא לטובתם. אם גלובליזציה כל כך טובה, איך זה שהעולם מלא בעובדים זרים מאסיה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
העולם השלישי
סיגל,
26/11/04 16:07
|
נמצא במצב העגום שבו הוא נמצא לא בגלל הדת, או לא רק בגללה, אלא כתוצאה ממאות שלטון קולוניאליזם מערבי, בעיקר בריטי. כך או כך ברור שהשיטה הקפיטליסטית עדיפה על פני השיטה הקומוניסטית, אם כי גם היא כמובן מלאה חורים. השיטה העדיפה היא השיטה האירופית שהיא שילוב של קפיטליזם וסומיודמוקרטיה. והראיה הרבה תנועות רוחניות צמיו באירופה, לאו דוקא באמריקה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה שרע בשיטה הוא
אבנר,
הרצליה,
25/11/04 13:13
|
שהיא מניחה ביסודה גן עדן לחלק קטן מהאנושות על חשבון הרוב הגדול.
גורלן של המדינות הנחשלות אינו ''גזירה משמיים'' אלא תוצר מובנה של השיטה.
האם אתה חושב שה''כאן ועכשיו'' הנעים שלך לא בא על חשבון ה''כאן ועכשיו'' הדפוק של רוב האנושות?
אני נהנה בדיוק כמוך מהנוחות שלנו הבורגנים ועדיין מרשה לעצמי לחשוב שאפשר גם אחרת (או יותר נכון, שיכל להיות אחרת).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חייב להיות אחרת
איתן,
27/11/04 02:53
|
או כמו שבוב דילן אמר There must be some kind of way out of here
כי אם לא עוד נעט נהיה HISTORY!!!!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מישהו פעם אמר
שר,
25/11/04 19:32
|
אדם עשיר מסתכל על הירח, ואומר איזה ירח יפה. אדםעני מסתכל ואומר העיגול הזה בשמיים מזכיר לי לחמניה.
מי שטרוד בענייני העולם הזה הכואבים, אינו יכול להקדיש אנרגיה לרוחניות.
וחבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אני כמעט בטוח
גיל,
27/11/04 18:33
|
|
 |
גם הרוחנים ביהדות
גיל,
26/11/04 11:18
|
נתמכים יל ידי הקהילה. אני חושב שזה מנהג מקובל - הקהילה מפרעשה סגום מסוים לצרכי הפלג הרוחני שממלא ''עבורה'' את הצרכים הרוחניים ובכך החלר החילוני למעשה נפטר מהצורך לקיים מצוות וכו'. כמובן שבארץ קפיטליסטית כמו אמריקה זה לא אפשרי, ולכן הניו אייג שהוא הדת המודרנית מתקיים כמעין תעשייה, חלק משלל העולם הקפיטליסטי, וזה הוגן לדעתי. מי שיכול סבבא, מי שלא לא צריך.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
Avoide Zoire
Meir,
Vludstofcz,
25/11/04 03:38
|
This is avoide zoire le shmoi, Please came back to our Tora.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
או במילים אחרות
RH,
28/11/04 02:22
|
|
 |
תרגום בבקשה
ל"ת
אסף,
27/11/04 01:51
|
|
 |
לדעתי
בבקשה,
27/11/04 03:12
|
הוא מתכוון לעבודה זרה. הוא לא יכול לכתוב את זה בעברית כי זו שפה של ציונים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
wus is dus?
ל"ת
goyke,
25/11/04 11:22
|
|
 |
13.
מעניין מה הוא חושב היום על לסד
ל"ת
ליאון,
25/11/04 02:40
|
|
 |
I met heard him say
Eytan,
London,
25/11/04 12:10
|
years ago in aconference with TIMOTHY leary, Ralph Metznrer' Laura Huxley (widow of Aldous) and he said clearly that acid has pkayed its eole in his life but is no longer necessaru although he didn't deny it as dor opener
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מקנא בך שפגשת אותו
ל"ת
דוד,
26/11/04 14:32
|
|
 |
12.
דור וודסטוק
חן,
24/11/04 22:40
|
אורי שלום. אתה מזכיר בכתבה את דור וודסטוק, וזו הזדמנות לשאול ולבקש-מה עם כתבה על הפסטיבל הנ''ל (לא במדור תרבות-מוזיקה,אלא כאן בניו אייג ) ואם כבר התחלתי עם בקשות , גם כתבה על הגרייטפול דד ,תתקבל באסירות תודה... בכל מקרה נהנה מאוד מהכתבות ( גם אם לטעמי ניתן להעמיק קצת יותר לפעמים ) תודה ושלום לכולם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
Be here and now
רון,
24/11/04 18:09
|
אמנם סיסמה לעניין, הסיסמא בהא הידיעה, ואני נמנה על קוראיו הותיקים של הספר, אבל במבט לאחור - והצצתי בו אחרי הקריאה, הוא מונח לי כאן על השולחן, אני חייב לומר שהוא קמצת מיושן. מה שלא משנה את העובדה שאלפרט הוא איש גדול.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
זו מהות העניין
ל"ת
עזרה הדדית,
24/11/04 17:28
|
|
 |
שלח לחמך על פני המים
רביב,
26/11/04 13:38
|
|
 |
שלח לחמך=אגואיזם
אלטרואיסט,
26/11/04 15:19
|
לא מדובר בנתינה של ממש. מדובר כטן בעצם בדאגה לעצמך. אתה עוזר לאחרים כדי שבעתיד תעזור לעצמך. אני הייתי אומר שלח לחמך על פניח המים כי יש מי שצריך אותו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רק שלפעמים אתה מוצא אותו
מדוזה,
26/11/04 14:48
|
|
 |
9.
תוספת מעניינת
יואב,
24/11/04 16:58
|
באבא ראם דאס היה בי-סקסואלי (דו0מיני) מוצהר הרבה ךפני שהיציאה מהארון הפכה לאופנה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שאלה בטנטרה
נעם,
25/11/04 02:04
|
|
 |
תשובה )על פי ברי לונג)
נ,
29/11/04 18:45
|
אהבה טנטרית אמיתית יכולה להתרחש רק בין שני הקטבים הבסיסיים בטבע – זכר ונקבה. הומואים ולסביות זהו מצב נפשי שמקורו בפחד להתמודד עם בן-בת המין השני. הפחד קיים בגלל שרק גבר יכול לגרום לאישה ולהתגבר על האגו-ולהפך. הומוסקסואליות היא תוצאה של נרקיסיזם. זה לא אומר שאהבה בין בני אותו המין השני איננה אפשרית או לגיטימית. להפך, היכולת שלך כהומו לדעת אהבה גדולה יותר בגלל הייסורים שכל הומו עובר בגלל יחסה של החברה. אבל היכולת הזו היא עדין לא המדרגה העליונה. . זה לא הלחץ החברתי שיהרוס את האגו אלא הקשר עם הקוטב השני. יש שוני בין האהבות כמו ההבדל בין עובדה ואמת, או אלוהים של הממסד הדתי ואלוהים של האמת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מי זה ברי לונג?
מלכת הלבבות,
30/11/04 18:55
|
|
 |
הומופוביה ניו אייג'ית.
ל"ת
מיקי,
30/11/04 16:07
|
|
 |
הטרופוביה
אלעד,
30/11/04 17:45
|
רק בגלל שהדברים נאמרו על ידי סטרייט זה לא אומר שהם נובעים מהומופוביה. יש הגיון מסוים בדברים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
שטויות
ל"ת
עופר,
30/11/04 01:28
|
|
 |
לאו דוקא
ל"ת
ערן,
30/11/04 15:36
|
|
 |
איך זה מתיישב
רנן,
29/11/04 21:45
|
|
 |
באמת שאלה טובה.
gay friendly.,
25/11/04 02:37
|
לדעתי באופן עקרוני כן, אם מדובר בצירוף של אנרגיה נשית וגברית, יין ויאנג, שזו לדעתי מהות נטנטרה. בעיקרון נראה לי שלא משנה מה עושים אלא איך. אבל אני לא מומחה. אולי ידידינו מאושו יענו, אם הם ממשיכים לקרוא את המדור הזה....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אם כך
B,
25/11/04 01:00
|
|
 |
הוא היה הומופוב ידוע
ל"ת
עדי,
25/11/04 19:37
|
|
 |
8.
טרנספורמציה
שלי,
24/11/04 16:32
|
מאקדמיה-לסמים-לרוחניות
כל כך אמריקני (ויהודי) וכל כך נכון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה זאת אומרת נכון?
ל"ת
תוהה,
24/11/04 17:08
|
|
 |
צריך לעבור
שלי,
25/11/04 01:39
|
|
 |
7.
הסופרג'יסטיות היו אנגליות
חנה,
24/11/04 14:51
|
למיטב זכרוני. לא אמריקניות ולא כפי שנכתב. וגם הלינק לא עובד
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון
בילי,
26/11/04 19:58
|
אכן, זו תנועה שקמה באנגליה ופעלה בתחילת המאה העשרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
והאמריקאי במקורו אנגלי ברובו
יערה,
24/11/04 18:03
|
מידע על כך תוכלי למצוא ב-www.pinn.net
יש שם חומר רב על התנועה הפמיניסטית האמריקאית
בהצלחה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
במקור
דינה,
24/11/04 16:55
|
הן היו אולי אנגליות, אבל קמה להן תנועה מקבילה בקליפורניה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
תיקון קל לאורי ותגובה ל1 ו5
לב,
לב,
24/11/04 14:45
|
כנראה אורי שהקרבה הצלילית בין המילה דרשן בסנסקריט למילה דרשה בעברית בלבלה אותך. דרשן - בא מהשורש הסנסקריטי דריש שמשמעותו לראות. לראות את האל או לראות את הגורו ולא בהכרח ישמעו במפגש זה מילים. במקרה של אל העשוי אבן ציפיה להרצאה עלולה להגמר באכזבה. במקרה של גורו כפי שאתה בודאי יודע יש ערך לנוכחות שלו לא פחות ואולי יותר מאשר למילותיו. לגבי משנתו הסדורה של 1 - מסכימה לכל מילה. ולגבי 5 - תנסה לחפש אנפו על הגורו המפורסם בכך שעצר את הרכבת הלא הוא נים קרולי [ שם של מקום בהודו] אוי אורי עיקר שכחתי במקרה נודע לי כי אחד המורים הדגולים באונ' גייפור ושמו דיהקרישנה לימד בזמנו עם אושו [לפני שזה הפך גורו ] באונ' ששכחתי את שמה אבל אני מבטיחה לברר לך באם תגלה ענין. אז מסתבר שלא בכל דבר הוא סובב בכחש את מאמיניו וכנראה שבל זאת רכש לו יותר מאשר ב.א סופשבוע נפלא לכם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
נים קרולי
בזיל,
24/11/04 12:38
|
איפה אפשר למצוא עליו עוד מידע ואיך מאייתים את שמו באנגלית?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Neem Karoli Baba
יד לגולש,
25/11/04 00:46
|
|
 |
4.
באבא ראם דאס
לני,
24/11/04 12:03
|
|
 |
3.
ללא ספק אורי נכס למעריב.
ל"ת
יואל,
ראש פינה,
24/11/04 11:50
|
|
 |
שרק מעריב לא ייכנס באורי
צפי,
24/11/04 17:01
|
|
 |
2.
ראם דאס
Caseyjones,
ר''ג,
24/11/04 11:17
|
אורי, כשקראתי את הכתבה נזכרתי בספר שציינת של ראם דאס, אותו ספר שהכרתי בזמנו מחבר שלי שלצערנו, כדברי היהודי היקר אורי זוהר, ''מריח היום את הפרחים מלמטה''
בכל אופן זכור לי במיוחד משהו בנוגע לצמחונות , מאותו ספר, היות ונושא זה היה מאוד רלוונטי אז כשהיינו צמחונים, לפני שגילינו מחדש כמה זה לא כדאי .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא הבנתי מה לא כדאי
דורון,
אנא בטובך,
24/11/04 16:24
|
|
 |
להיות צמחוניים
ל"ת
Caseyjones,
24/11/04 17:03
|
|
 |
זה דוקא כן הבנתי
דורון,
אנא במתוטא,
25/11/04 00:47
|
|
 |
זה עניין אישי
Caseyjones,
ר''ג,
25/11/04 09:08
|
אם להיות צמחוני או לא, כאחד שהיה , אני רק יכול להגיד שבשר זה דבר מאוד טעים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
אמריקה ורוחניות- ליסינג תפעולי
אבנר,
הרצליה,
24/11/04 11:15
|
בוא נדבר על הקונספירציה הקפיטליסטית לרגע (לצורך הדיון בלבד, נתעלם מדתות המזרח).
הקתוליים, היהדות והאיסלם, דיברו תמיד על ''גן העדן'' (עם או בלי בתולות) וכך ניצלו את הפרט לאורך כל הדרך, כממאלה, המטרה היא לא חיים טובים כאן ועכשיו אלא ''בגילגול הבא).
הקפיטליזם האמריקאי צמח מתוך העקרון הפרוטסטנטי המובהק - אם אתה עובד קשה ומצליח, סימן שאלוהים אוהב אותך.
עקרון זה, חלק בילט אין בתרבות האמריקאית ו''דרכה'', העביר את האחריות על גורל היחיד לידיו ובכך אפשר לממסד להשתחרר מאחריותו לגורל החלשים (בדומה למה שקורה כאן בארץ, רק שכאן אומרים זאת בוולגריות אלימה וטיפוסית - ''לכו לעבוד, פרזיטים).
ועכשיו אני מגיע לפואנטה: כמו בכל תהליך בהגמוניה, הממסד מאמץ לחיקו את השוליים אשר מערערים את הגמוניותו. כאן לדעתי נולד ה''ניו אייג''', שהוא בעיני יותר המצאה קפיטליסטית אמריקאית מאשר כל דבר אחר.
כמו שקראנו כאן לאורך כל הפרקים, ההינדים, הטיבאטים, הסינים לא היו צריכים את הניו אייג', כי היה להם ויש להם את הדבר האמיתי (למי שמאמין, כמובן).
בעיני, הניו אייג' סונתז מחומר פרוטסטנטי מובהק מהול בקפיטליזם בורגני איכותי.
ההגמוניה הקפיטליסטית אימצה תבליני איזוטריה מזרחית ומכרה לבורגנות דרך חדשה - ''הכאן ועכשיו'' הנעים של רק מי שהפרוטה העודפת מצויה בכיסו.
הניו אייג' הזה עולה כסף והרבה. לבורגנים יש אותו ובאמצעותו קונים לעצמם גן עדן כאן ועכשיו ולא צריך לחכות לעולם הבא. בנוסף, הבורגנות חושבת שהיא ''מורדת'', בזמן שבסופו של דבר רק מצדיקה את המצב הקיים.
וכך, אורי היקר וחברים יקרים, החיבור בין אמריקה ורוחניות הוא לא משפט שסותר את עצמו.
אמריקה הקפיטליסטית, הציר שסביבו מסתובבת ה''גלובליזציה'', עשתה לרוחניות מה שהיא היא עושה לחיי כולנו - ליסינג תפעולי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
והעיקרון הפרוטטנטי
ליסינג,
25/11/04 01:30
|
צמח מתוך היהדות, ואין פלא שהניו אייג', כמו הרבה תופעות חדשניות הוא בעל שרשים יהודיים. השוליים - על פי הקרדו הקפיטליסטי - חייבים להיראות כאילו הם חלק מהמרכז, מכיוון שבמידה מסוימת הניו אייג' הוא הנצאה של המיינסטרים כדי לשמר את המרכז, לתת אשליה שגם לשוליים המטורפים יש זכות קיום. לפחות אפשר לומר שבצורה כזו צמחה תרבות שוליים מכובדת בארצות הקפיטליסטיות, מה שאי אפשר לומר על הארצות הקומוניסטיות או התיאוקרטיות שדכאו את השוליים כדי לחפות על ערוותו של המרכז. אני לא יודע אם הייתי קורא לזה ליסינג תפעולי, אבל זה רק עניין של מינוח. בעיקרון אני לא חושב שיש סתירה בין אמריקניזם ורוחניות, אני מסכים אתך, שזו פנייה ישירה לבורגנות החדשה במונחים שמובנים להם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וזו הסיבה מדוע הגוש הקומוניסטי
אבנר,
הרצליה,
25/11/04 12:46
|
התמוטט.
ההגמוניה הסובייטית התבססה על כח הזרוע, דיכוי ושליטה.
הגמונית הקפיטליזם ניסתה את השיטה הזו עד שנות ה60 המוקדמות וחטפה את שנות ה- 60 העליזות, מרד נעורים, סקסמים ופופנרול.
בשנות ה- 70 כבר למדו לאמץ את התסיסה לתוכה ואף לקדם אותה תחת פיקוח ומסחור הולמים.
הקפיטליזם מנצח בחכמה רבה והבורגנות מרוצה רוב הזמן, בתנאי שהיא לא מדרדרת לעוני (תהליך מוכר במדינות החלשות של המערב).
אני גם לא חושב שיש סתירה, רק מצביע על הקשר בין הרוחניות המערבית, אמריקה וההגמוניה הקפיטליסטית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם עולם הקפיטליזם
ויקי,
26/11/04 12:38
|
נשלט על ידי אח גדול אלא שהוא מסתתר מאחורי הפרסומות באלוויזיה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המיתוסים של ימינו
pragmatist,
Israel,
24/11/04 22:16
|
מה בעצם ההבדל בין המיתולוגיות העתיקות על כוחות הטוב הנלחמים ברוע, לבין הישויות הדמיוניות נוסח: ''הגמוניה'', ''בורגנות'', ''פרולטריון'', ו-''מדוכאי כל העולם'' ?
האלים משנים את צורותיהם לאורך ההיסטוריה ברוח הזמן. מגרשי השדים של פעם מכלים היום את זמנם בפטפוטי מרקסיזם ו''תיאוריה ביקורתית''.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
פטפוטי מרקסיזם?
אבנר,
הרצליה,
25/11/04 12:51
|
רק העלתי על הכתב את דעתי על הקשר בין אמריקה לרוחניות וכיצד הוא מתאפשר.
למסקנה הזו הגעתי לאחר קריאה אינטנסיבית של המדור, לאחר חיפוש בפנים מתוך חוויות העבר, למידה והיכרות עם כמה מגמות ניואייג'יות היכרות קרובה.
התיזה שלי לא נראית לך? לא קרה כלום ולא צריך להתרגש. אני בורגני בדיוק כמוך אך הדבר לא מונע ממני לנסות לברר עם עצמי כיצד התהליכים האלה מתרחשים וכמה הם משפיעים על תרבותנו.
אם אצלך הכל שחור ולבן זה לא אומר שככה באמת היקום, לא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בוא תראה את זה מזוית אחרת
יערה,
24/11/04 18:08
|
קודם כל- ביהדות אין תפיסה של גן עדן. גן העדן הוא ראשית הבריאה, המצב התודעתי והרוחני המקסימלי.
שנית- טיפ יפה בשבילך- תשתדל לראות לפעמים גם זוויות יותר רכות בדברים החדשים שאתה נחשף אליהם. תחייך יותר, זה מתאים לך לפנים ומדגיש את העיניים היפות שלך...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יערה, מה מציק לך?
אבנר,
הרצליה,
25/11/04 12:54
|
הטיפ שלך (''תשתדל לראות לפעמים גם זוויות יותר רכות בדברים החדשים שאתה נחשף אליהם'') מיותר ואת מוזמנת לקרוא תגובות שכתבתי לאורך כל הסידרה במדור.
הטיפ שלי לך הוא שלפעמים כדאי להפסיק לחייך ולנסות גם להתייחס ברצינות לתגובות של האחרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ולא לשכוח
שרה,
25/11/04 01:04
|
|
 |
גן עדן
דויד,
24/11/04 20:55
|
מצתער ,יש ביהדות מושג ברור של גן עדן,הפשטנים וההדיוטות מתארים את גן העדן במונחים פיזיים ממש,וזה משותף ליהדות-נצרות-איסלם.אבל בעיניים מעמיקות{הרמבם}גן העדן הוא מצב תודעתי ,אבל לא רק,גם הגיהנום הוא מצב תודעתי פנימי.שניהם סוג של דרגה פנימית של התעלות רוחנית,שהאדם אמור כל חייו לשפר ולהשתפר עד הגיעו לשם,לדרגה הגבוהה--המשחררת,ובמובן הזה זה יותר דומה לבודהיזם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מסכימה אתך בעיקרון
ורד,
24/11/04 16:38
|
העיקר שזה לא גורם נזק לעולם אלא אפילו קצת משפר אותו בנושאים כמו אקולוגיה, מודעות וכו'
הגב לתגובה זו
|
|
 |
גם האקולוגיה עוברת תהליך דומה
אבנר,
הרצליה,
25/11/04 12:56
|
הארגונים הכי מזהמים מאמצים אותה. קוראים לזה Green wash, ע''י אותו תהליך בדיוק.
כשההגמוניה מאמצת את הביקורת, היא מתפשרת מעט אך מוחקת את רוב ההשפעה שלה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הדרך הטובה ביותר להשקיט ביקורת
ט.ל. פיד,
27/11/04 15:12
|
|
 |
שינוי? מה עם הליכוד?
טומי,
28/11/04 00:46
|
יעני אימצו את ''שלום עכשיו''.
עוד מעט ביבי יאמץ את העניים (לקראת הבחירות, כנראה...).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ואתה יכול להיות בטוח
שני,
29/11/04 14:27
|
|
 |
ואתה יכול להיות בטוח
שני,
29/11/04 14:27
|
|
 |
והאינטרנט
דרור,
24/11/04 17:48
|
|
 |
ליסינג תפעולי
satriani,
guitar land,
24/11/04 16:22
|
ובכל זאת אתה נכנס למדור ניו אייג' וקורא כתבות ומאמרים.... פשוט אין חוקים.... ;-)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון. אני חי במציאות כמו כולנו
אבנר,
הרצליה,
25/11/04 12:57
|
בורגני בדיוק כמוך אך מרשה לעצמי להסתכל לפעמים אחרת על הדברים. מותר לי, לא?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
וואלה! צודק בהחלט!
אפי,
24/11/04 16:15
|
|
 |
תודה ואשמח לקרוא
אבנר,
הרצליה,
25/11/04 12:58
|
|
 |
לאבנר,אתה נשמע אדם משכיל...
ווו,
26/11/04 00:51
|
שלמד הרבה ויש לו ידע רב ונרחב ויכולת ל''כמת'' את הידע ולצקת אותו בתבונה לתוך כלים ולתת לו צורות ושמות......מעבר לכך אתה עוד יותר חכם ונבון אפילו ויכול גם לצאת מתוך התבניות הללו שאתה בעצמך יצרת ויצקת ופילפלת ולהתבונן עליהן מבחוץ ולהרהר בהן לבד ואפילו בפומבי....יכולת לא מבוטלת.....כמו כן יש בך את הפתיחות לבקש ולשמוע ולראות זוויות נוספות....מה שמצביע גם על העובדה שאתה מודע למוגבלות תודעתך הסובייקטיבית מפותחת ככל שתהיה....זה יפה....
אך ברשותך אשאל אותך שאלה.....האם כל הדעות הקונספטים והתאוריות באמת עוזרים לך ברגעים הקשים או אפילו עוזרים כדי באמת לרדת למהות הדברים ולברר נכונה '' מי ומה אתה''??? ומהי באמת האמת?
מה תעזורנה לך עוד זוויות ועוד התפלפלויות....מעבר להנאה הרגעית של האגו שמצליח שוב ושוב להוכיח שהוא צודק? אין בכך ולא כלום. רק עוד ג'אנק פוד לתודעה...ולכן ברשותך עצה קטנה מאחות לדרך שהייתה שם באותה סירה....עזוב אותך....עזוב ספרים וזוויות וצא לחפש דרך לתרגול דרך שתלמד אותך לרוקן את תודעתך במקום למלא אותה בעוד ועוד מחשבות....כוס התה כבר נשפכת וגולשת....זן מאסטר יכול לעזור....בהצלחה!
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לאחות לדרך
אבנר,
הרצליה,
27/11/04 00:39
|
ראשית, תודה על הפירגון.
אני לא בונה תאוריות, בד''כ. סתם, פתאום נפלו לי כמה אסימונים ורציתי לשתף את החברים כאן.
אני לא מחפש צדק בזה וגם לא חיזוק האגו. בחיי הרגילים אני אפילו לא מחפש לחזק את האגו, אלא דווקא להחליש אותו וכנראה שהדרך עוד ארוכה.
אני בטוח שזן מאסטר יכל היה לקצר לי את הדרך, אבל העניין בחיים הוא הדרך, לא?
שבת שלום, אחותי ושוב תודה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אבנר המלך!
ל"ת
: ),
03/12/04 18:50
|
|