 |
19.
תקראו: http://www.katot.org
יוסי,
תל אביב,
12/11/04 00:26
|
|
 |
18.
פנימה
צוות סוכה במדבר,
מצפה רמון,
09/11/04 17:04
|
כל אחד הוא המורה של עצמו,לא צריך לחפש בחוץ.פשוט להיות.מומלץ ביותר להעזר(למרות ה''חיצוניות'')בספר ''בוקר טוב עולם''-שי טובלי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
נכון במידה (לדעתי)
-,
-,
11/11/04 13:23
|
עם מורה טוב, (כזה שהמורה הפנימי שלך בוחר), אתה יכל ללמוד את עצמך יותר מהר, עם פחות הרגלים וסיפורים...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
17.
לגבי כסף
מעוז,
שרון,
09/11/04 15:03
|
כתבה מעניינת. בחרתי להתייחס לנושא הכסף. אני פגשתי שלושה מורים רוחניים מהגדולים בדורנו: SAI BABA AMMACHI MOTHER MEERA הביקור אצל שלושתם הוא חינם. צריך רק לבוא ולקבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איך מגיעים אליהם?
ל"ת
אילה,
11/11/04 12:56
|
|
 |
לחפש בgoogle
מעוז,
11/11/04 15:26
|
ל SAI BABA ו לAMMACHI יש המון אתרי אינטרנט. בחיפוש קל אני בטוח שתגיעי אליהם. 1) AMMA הנה האתר הראשי של Ammachi www.amma.org עכשיו היא בסיבוב האירופאי ואחרי זה ארה''ב, חזרה להודו ועוד... 2) SAI BABA נמצא כל הזמן בהודו. רוב הזמן על יד Bangalore 3) Mother Meera יושבת בגרמניה על יד פרנקפורט. אין לה אתר אינטרנט רשמי. לפרטים נוספים את יכולה לשלוח לי email. מעוז
הגב לתגובה זו
|
|
 |
16.
רק דבר אחד לפניי שאשכח.
nissimlev,
09/11/04 06:05
|
רק דבר אחד לפניי שאשכח. על המורה יש לי עוד להוסיף שמפניי שהמורה האמיתי או כשהוא מרגיש אמת בלבבו והשגחה פרטית הוא הוא לומד ישירות מהנחייה שמיימוכה שכתוב ינחני במעגליי צדק.כי אתה עמדי וכשמורה הולך לא לבד מישהו מוליך אותו , ואם כבר הוא מוליך אותו אז עד כמה וכמה שהוא מוליך עוד חברה וככה אחד יכול לפגוש את השני בלי ספרים ובלי סיפורים פשות אמת .ככה יכולה לצימוח ממש מין הארץ .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
15.
רק דבר אחד לפניי שאשכח.
nissimlev,
09/11/04 06:05
|
רק דבר אחד לפניי שאשכח. על המורה יש לי עוד להוסיף שמפניי שהמורה האמיתי או כשהוא מרגיש אמת בלבבו והשגחה פרטית הוא הוא לומד ישירות מהנחייה שמיימוכה שכתוב ינחני במעגליי צדק.כי אתה עמדי וכשמורה הולך לא לבד מישהו מוליך אותו , ואם כבר הוא מוליך אותו אז עד כמה וכמה שהוא מוליך עוד חברה וככה אחד יכול לפגוש את השני בלי ספרים ובלי סיפורים פשות אמת .ככה יכולה לצימוח ממש מין הארץ .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
14.
מורים רוחנים ושיחות על האמת
משהו,
07/11/04 15:28
|
הבעיה ההנפוצה ביותר של המורים הרוחיניים היא שהם מתחילים לדבר על ''האמת'' - האמת האחת והיחידה. התופעה התרחבה במיוחד בשנה האחרונה תחת השם המפוצץ ''סאטסאנג''. מעולם לא היתה הסכמה אוניברסלית על האמת המוחלטת, לאף אדם בעולם אין מנדט על האמת המוחלטת. הניסיון להציג את ''האמת האחת'' על-ידי זרם כזה אן זרם אחר, על-ידי מורה כזה או מורה אחר הוא אחד הגורמים הגדולים ביותר למחלוקות ואף למלחמות לאורך כל ההיסטוריה האנושית. נקח דוגמה אחת פשוטה לגבי אי ההסכמה על ''האמת המוחלטת'' - שלוש הדתות הגדולות כמו גם ההינדואיזים והשמניזם מאמינים בקיומו של כח עליון (אלוהים, קוסמוס, האני העליון, הרוח הגדולה ועוד...) בעוד הבודאיזם מדגיש את העובדה שלא קיים כך עליון והאדם הוא הגורם היחיד המשפיע על גורלו (באמצעות הקרמה). האם משהו יכול לומר איזו דרך צודקת, מהיא ''האמת''? - כנראה שלא. עדיף שכל המורים הרוחניים באשר הם ידברו רק על ''האמת שלהם'' ולא יתיימרו לדבר על ''האמת האוניברסלית'' - כי היא כנראה פשוט עדיין לא מוחלטת ....
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אמת או חובה
א,
11/11/04 14:12
|
הדתות המרכזיות השונות נחלקות בהרבה דברים, גם אם רובן מסכימות על כוח עליון. נכון שבודהה זרק את אלוהים הצידה, אבל גם בבודהיזם מדובר בקארמה ובגלגולים, כלומר במנגנון אלוהי אינסופי שגדול מבן-אדם בחיים נתונים. גם נכון שכל אדם יכול רק לדבר על האמת שלו, על זווית הראייה שלו את המציאות.
בכל מקרה ולמרות הכל, האמת היא אחת ויחידה. ואם לא מזהים אותה, זה לא אומר שהיא לא קיימת. היא לא תלויה בשום גורם, דת או הכרה של אדם מסוים.
אם תבדוק לעומק את כל הדתות וכל המורים הרוחניים הגדולים בהיסטוריה, תיווכח באמת טהורה שמסתתרת בכולם, מתחת לכל התניות הזמן, המקום, הדרך, צורת ההגשה, התרבות, נקודת המבט וכו המסר העמוק ביותר הוא אחד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
האם לא יתכן מצב בו יש אמת מוחל
דניאל,
הצפון,
07/11/04 18:42
|
ויש גם מה שאינו אמת מוחלטת?
אם יש שתי דעות מנוגדות, יש ששלוש אפשרויות. 1. שתיהן שגויות. 2. אחת מהן היא אמת מוחלטת והשנייה אינה האמת המוחלטת. 3. שתיהן אמת מוחלטת אבל מי שמעביר את האמת הזו, לא כל-כך הבין את המקור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
אמת ודמיון מעורבים
יאיר,
07/11/04 11:30
|
חלק מההערות נכונות.אבל חלקן דמיוניות. למשל הקבוצתיות וההבדלות אינן שליליות תמיד. נאמר שאתה בתוך קבוצת קניבאלים מקים חבורת צמחונים,לא תיבדל?
אכן אם התורה שלך היא ריקה מתוכן אז בודאי שאין שום סיבה להבדל אבל אם אתה מוליך שינוי אמיתי לפעמים כדאי להתרחק מהשפעות שליליות של אחרים.
לגבי מסיונריות,שוב נקח את הדוגמא של עדר הצמחונים אצל הקניבאלים.למה שלא לשנות את העולם ולהחזיר את חבריהם למוטב. אלא אם כן הרוחניות שלהם היא דמיון שאין לו ממילא קשר למציאות והוא ענינו האשי של העוסקים בו.
ולסיום.
תורת ישראל היא הרוחניות הגבוהה ביותר שיש ובזה יודו גם כל הגורואים הרציניים
אז למה לא לנסות,זה בחינם,זה באהבה,זה אמת,וזה עושה אור וטוב
בהצלחה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
why beeing a vegeterian
joshua,
08/11/04 00:34
|
|
 |
תראה לי...
מה?,
07/11/04 14:43
|
|
 |
12.
מורה רוחני
Green,
06/11/04 15:01
|
כאשר התלמיד מוכן המורה מגיע והשאלה האם יש לנו בחירה בבחירתו או שהוא בוחר אותנו ? אנו יכולים להיות מוקסמים מאהבה ,כריזמה , כח, תחושת אושר .... וכו והולכים בעיניים עצומות לרווחה לעבר כת תובענית ולכן הפיצו מאמר זה בקרב כל מי שיקר לכם שלא ילכו לאבדון
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
זה לא קל למצוא מורה לפי הנחיות
גליה,
06/11/04 10:31
|
כפי שכתבו כאן להיכנע למורה זאת דרך ללמוד להכנע. להיות מושפע ממורה מואר זאת דרך ללמוד. המורה עצמו עם ההערצה של תלמידיו עלול למאבד את הצפון ולהרגיש שרק הוא יודע ושכולם חייבים לשמוע בקולו. אגב, מניסיון, אם מישהו מנסה קצת להעביר ביקורת התלמידים עצמם בהתנדבות מתקיפים את המרדן. ומנסים ליישר אותו או להעיף אותו.
מצד שני, לעשות הכל לבד זה גם קשה כי האדם מתקשה להתמיד ועדיף להיות בסביבה שעוזרת לו להתמיד. גם יש מי שעונה לו על שאלות ומרגיע אותו.
דרך נוספת, היא להצליב מידע, לחפש כמה מורים. גם זוהי דרך מלאה חתחתים ומבלבלת.
מבחינה מסוימת זה כמו בלוטו או בנישואין, צריך מזל, ואם לא צריך להפגע ולשגות ולתקן. זוהי דרך ארוכה והכרחית.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
המזל
יוסי,
06/11/04 18:46
|
למזל הזה שאת מתארת קוראים ''חסד''. זה כמו לקבל את הקוד הסודי של כספומט שיש בו כסף בכמות בלתי מוגבלת. לא ניתן להאיץ את רגע קבלת הקוד אבל טוב לניות בסביבת מקור הכסף. כאנלוגיה לא ניתן להגיע להארה ע''י מאמצים מוגברים אבל טוב להיות בסביבה של אנשים מוארים וללמוד מהם איך הם מקבלים את הקוד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
דרך
נועם,
צפון,
05/11/04 21:44
|
כל אחד מאיתנו קיבל על עצמו דרך עוד לפני שהגענו לכאן, והשאלה הגדולה היא מה הוא עושה עם הדרך ואיך הוא מתמודד עם זה. לגדל ילד חריג ובעייתי או לחלות במחלה קשה, [רונן פורת]. היא דרך רוחנית קשה מתישה ואמיתית יותר ממאה סדנאות כאלה ואחרות, וזה מניסיון הן בסדנאות הן במחלה והן עם ילד חריג. שבת שלום
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה לגבי ''הרשות נתונה''?
דניאל,
הצפון,
07/11/04 18:38
|
נכון כל אחד יש לו הדרך שלו. אבל. מה שלא נכון הוא שלא ''קבלנו'' אותה. היא פרי המעשים שעשינו בעבר.
זהו החלק של הביטוי ''הכל צפוי''. אבל. יש גם החלק השני.
קשה לי לראות מישהו מגיע להארה על ידי עיסוק בדברים שהם קשים מאוד רגשית, פיזית, פסיכולוגית, נפשית וכו'.
אחרת כל חולה היה בהארה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הערה על הארה
אור,
11/11/04 14:28
|
נדמה לפעמים שהיעד הסופי האבסולוטי של הארה נהפך לאובססיה בידי אלה שנמצאים בתחילת הדרך ובידי מורים נצלנים
הדוגמה של למידה ממחלה, ילד חריג ועוד אתגרים שהחיים מציבים בפנינו היא מצוינת
אם תשכח לרגע את היעד הסופי ותתמקד בהתקדמות והתפתחות רוחנית, אין ספק שמחלה קשה או ילד חריג, למשל, עשויים להוות סבל גדול, אך גם הזדמנות נדירה להתרחבות הלב, הנפש והתודעה, על ידי זה שהחיים כמעט מכריחים אותנו לצאת מהקופסה של חיים בנאליים, ולהתמודד על שאלות אמיתיות.
כל בעיה היא ברכה בהתהוות עם מתעלים אותה לכדי התקדמות רוחנים
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
בחירת מורה
יוסי,
05/11/04 18:36
|
הכן בחירת מורה היא בלתי נמנעת כיוון שלא ניתן להגיע להארה בתנאי חיים רגילים. אלה שהציעו לוותר על מורה היה להם בעצמם מורה והם באופן מעשי היו גם כן מורים כולל קרישנמורטי. הנושא הכספי הוא פשוט, כל דבר רוחני יש לו ערך חומרי. החומר והרוח אחד הם. הוכח שרק בקבוצות שדורשות מחיר גבוה יש התמדה בתרגול ובהתקדמות למטרה. כאשר המחיר נמוך, יש התלהבות ראשונית אך מהר מאד עןברים לשיטה אחרת לא בגלל שהשיטות ה''זולות'' לא טובות אלא בגלל שהתלמיד לא מעריך אותם כח לא שילם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
The most ancient and deepest
Liat,
NY,
05/11/04 17:58
|
of all is our very own Torah.
Dear Jew, Why should you feel obligated to stray in foreign fields.
The beauty and depth of our very own heritage and Torah is open to all. Do not let only limited number of sectors to claim it as their own; you have a right for it too!
Torah can be learned at any age and on any level.
Unfortunately the political and religious debate in Israel has oftentimes left many of you feeling that religion and spirituality are divorced from each other...
It does not have to be that way.I urge you to return to our very own Jewish sources and give them a fair chance. I have done so, and I am a much happier person for it today. I live a modern liberal life while keeping the fundumentals of our heritage. My life is enriched by this meaningful way, and I can only hope that one day you will get to taste it too.
Shabat SHalom
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא מכובד ולא מכבד
אור,
06/11/04 00:30
|
אחרי מה שקראת, אתה בא לעשות מסיונריות פה? קצת מבזה את מה שבאת לקדם..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
כתבה טובה ושימושית.
גליה,
05/11/04 17:54
|
כמחנכת, אני מנסה מזה שנים לעורר בתלמידי מודעות וזהירות מפני צורות שונות של ניצול. ''כתות'' ו''השתיכות לחבורות'' הן חלק מן הדוגמאות הנדונות, ואשלב את הקריטריונים הטובים שהוצעו בכתבה (אם כי לא הייתי סומכת על ''ההרגשה'' לבדה). ולמנוצלי הסיינטולוגיה: רון האברד, מייסדה , כבר בצעירותו אמר:אם ברצונך להתעשר - הקם דת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
לגבי כסף
מיקי,
05/11/04 16:53
|
אם לבן אדם מסויים יש גישה שמשיגה תוצאות, הוא ישאף לעזור לכמה שיותר אנשים.
לבד הוא לא יגיע רחוק, לכן הוא ינסה להראות לאחרים איך אפשר לעזור לאחרים או במילים אחרות - הוא יאמן ויכשיר אחרים לעשות את מה שהוא עושה שמשיג תוצאות.
וגם זה לא ממש מספיק, משום שאם הוא רוצה להגיע לעזרה בקנה מידה עולמי, הוא צריך להקים אירגונים שיוכלו לבקר ולהכשיר אנשים מבלי שהוא עצמו יצטרך להתעסק עם זה, אחרת הפעילות מוגבלת לאדם אחד.
והאירגונים האלה צריכים להתקיים ממשהו, ולכן הם גובים תשלום עבור אותו השרות שהוא בעל ערך ועובד.
וכשמדברים על אירגונים שהמטרה שלהם לעזור, לא רק היום ומחר, אבל שיהיו כאן גם 150 שנים מהיום, הם צריכים להיות מבוססים כלכלית וצריכים להיות מנגנוני בקרת איכות כך שהשרות המסופק תמיד תיקני ואחיד ומשיג תוצאות.
וזוהי סיינטולוגיה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
במילה אחת: ''שרלטנים''
ל"ת
אור,
07/11/04 14:41
|
|
 |
5.
תודה על הכתבה והקישורים
ל"ת
מורן,
ערד,
05/11/04 14:36
|
|
 |
4.
The world up side down
ICI,
05/11/04 13:49
|
MADOAN take her spirituality from the KABBALA...and the Israeli's from other bulshit places....somthing is rong with us.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
Recognizing a true Master
Eran,
US,
05/11/04 13:39
|
The one who can awaken your dormant spiritual energy, which resides inside every human being, a process that is known in the East as Shaktipat, is a being who has reached the final state, a fully Enlightened individual. Unfortunately, Maariv so called New Age writers, by not discussing this most central aspect, and instead focusing on variouse con artists, proved themselves ignorant of that which they attempt to write about
הגב לתגובה זו
|
|
 |
can you give us a name for
uri,
tel aviv,
07/11/04 08:38
|
|
 |
2.
סופסוף מישהו ששמע על קן וילבר
סתם אחד,
05/11/04 08:31
|
קן וילבר הוא תיאורתיקן התודעה המשפיע והנקרא ביותר בעולם - שבארץ איש לא מכיר... כתבה יפה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
וגם בלי גורו
עופר,
הרצליה,
04/11/04 21:50
|
לדעתי יש לשאול שאלה מקדמית והיא האם בכלל צריך מורה או גורו או קבוצה או זרם כלשהו וכו'. בענין זה מן הראוי לדעתי,להפנות לספריו של קרינמורטי המופלא ששלל למיטב הבנתי כל השתייכות לזרם או קבוצה וכן הוא שלל כל הליכה אחרי גורו או מורה.במקרה של קרישנמורטי הוא גם אמר וגם עשה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
במקרה של קרישנמורטי
דניאל ג,
צפון,
07/11/04 18:31
|
זה היה המזל האישי שלו. הוא היה כל-כך קרוב להארה, שלא היה זקוק למורה.
לרובנו, כמעט כולנו, אין המזל הזה, ולכן אנו זקוקים למורה.
מוזר שבכתבה עצמה לא הוזכר אפילו במלה, שהמורה ידע בדיוק מה הוא מלמד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עופר, אתה צודק ידידי
תוהה,
06/11/04 21:25
|
חשוב להצביע על הסכנות הטמונות בהליכה אחרי גורו. חסידות שוטה, אמונה עוורת, וכ'. יחד עם זה, מעט מאד יכולים לחשוב באופן ביקורתי ועצמאי. לרוב אין זמן, יכולת, כוח, וכ' כדי לבחון סוגיות רוחניות לעומק. בקיצור, אתה צודק אבל זה לא מעשי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דבריך נכונים אבל קשים ליישום
תוהה,
06/11/04 18:36
|
אתה צודק כי אתה מזהיר מתופעה מסוכנת והיא ''חסידות שוטה'', כל' הליכה אחרי גורו, רב או כל מורה רוחני בלי ביקורת וחשיבה עצמאית.
יחד עם זאת, מעט מאד אנשים מסוגלים לחשיבה עמוקה בענינים רוחניים ללא מורה, במיוחד צעירים נאיבים וחסרי נסיון, המופצצים בתרבות הזבל, בלי שום אופוזיציה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
Guru
Altair,
05/11/04 13:31
|
If no Guru is needed, what is the amazing krinmory to you? Gurus have many faces and forms, most people on their own will lose their way, Guru will put you back .
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ולפי מה נלך
אהובה,
05/11/04 08:39
|
לכאורע בגלל שאמת מתגלה מתוכי אני יכול לעשות את זה לבד.. אבל בעולם שלנו שבו האדם שטוף כל הזמן בכל כך הרבה שטויות.. ללא תמיכה של סביבה רוחנית של קבוצה ושל מורה רוחני אמיתי.. אין סיכוי לפרוץ ולהתפתח באמת.. אלא אולי לחפור יותר עמוק בתוך האגאוגיזם הבלתי נגמר שאנחנו שרויים בו , ולעשות זאת מבלי להרגיש שזה כך.. עפ''י תורת הקבלה האדם מחוייב למצוא רב,קבוצה,וספרים.. חופש הבחירה מתבטא במי אתה בוחר מכל השפע המצוי..
הגב לתגובה זו
|
|
 |
להתמסר מול מורה
תום,
05/11/04 02:31
|
לפעמים, תמיכה של מורה או קבוצה מאוד עוזרת להולך בדרך. ובכלל, להתמסר למורה ולהכנע בצורה מוחלטת ללא אגו וללא ''מישהו'' שמתמסר ונכנע מול ''מישהו'' , זה מדהים. זה שובר המון התניות (בעיקר מערביות) וזורק אותך שוב ושוב לשאלה ''מי אני?'' ובשביל זה אנחנו פה...
הגב לתגובה זו
|
|