• 16.

    האבסורד-

    pauly, 19/09/15 17:02

    הסטודנטים לא נרשמים, ואם נרשמים -לא מגיעים לכתות, ואם מגיעים לכתות- משחקים בסמרטפונים וגולשים בזמן ההרצאה, אבל! חורצים דינו של מרצה במשובים...

    הגיע הזמן לשנות את השיטה: רק לתלמידים ראויים, רציניים ,משקיעים,ומתמידים בנוכחות מגיעה הזכות הזו של כתיבת משוב, ולא לתלמידים גרועיםהמחפשים דרך להטיל את האשמה על אחר. בנוסף- חייבים להעלות את ראף הקבלה- הרמה הנוכחית באוניברסיטאות הינה נמוכה מאוד.

    IP: 85.64.64.199דווח על תגובה זו

  • 15.

    זה די פשוט-רמת ההוראה נגזרת מרמת התלמידים

    מרצה בחסד עליון, 02/07/15 18:48

    והיא הולכת ויורדת באופן עקבי.

    IP: 5.29.223.24דווח על תגובה זו

    • הגישה שלך מסבירה בדיוק מדוע אתה לא מצליח

      , 24/07/15 18:41

      זה שאתה ממקם את ביצועיך ''בחסד עליון'' רק מתחיל את האנליזה של ביצועיך הגרועים.

      אין סטודנט גרוע, יש מורה גרוע.

      ונכון, לא כולם אותו דבר, לא כולם אוהבי ידע וסקרנים באותה מידה, ועדיין עלינו כמרצים למצות עד מקסימום את מה שקיים.

      כיום התבסס מארג אינטרסים בהרבה מוסדות ומכללות, מין שיווי משקל נאש כזה, שמרצים מעבירים את הנושאים עם הרבה חומרי עזר המכוונים להכנה של כמה שעות למבחן.

      התלמידים, ברובם, לא מגיעים, אבל מקבלים ציונים טובים, ''וכולם מרוצים''... בפרט מנהלי הפעילויות :(

      כמה זמן אפשר למשוך בלוף כזה ?

      עד שכולם יבינו שאין תחליף למקום לימודים איכותי , ושהאדם ואיכויותיו הם הדבר החשוב
      ביותר.

      IP: 192.116.222.238 דווח על תגובה זו

  • 14.

    אצלנו באוניברסיטה הפתוחה

    אחת שיודעת, 02/07/15 07:35

    יש המון התייחסות להוראה. הנה לדוגמא העלו את השכר של המרצים !

    IP: 79.179.25.150דווח על תגובה זו

  • 13.

    כל הכבוד לד''ר אורבך ששמה את האצבע על הבעיה העמוקה והאמיתית

    בוגרת טכניון, 01/07/15 12:49

    הופתעתי מהיושר האינטלקטואלי של הדוקטור, למרות שהיא עצמה עובדת אוניברסיטה...
    היא צודקת: שיטת ההוראה פשטה את הרגל, גם בביה''ס וגם באוניברסיטאות. שום יצירתיות, שום קשר לדרישות השוק, מכשירים עבדים שיודעים רק לעשות 100 אינטגרלים באותה תבנית... אינטגרלים שאף אחד בשוק כבר לא צריך, כיום צריך אנשים שישאלו ''אולי בכלל לא צריך פה אינטגרל, אולי אינטגרל על פונקציה אחרת לגמרי, ובואו נעשה בריינסטורמינג בנושא דרך הרשת, עם מוחות מהודו או אוסטרליה או כל מי שירצה''.

    ואני כותבת את זה כבוגרת טכניון מצטיינת נשיא. אז 4 שנים בזבזתי בהצטיינות בשטויות שאחד לא צריך, כמו משחק בארגז חול עם כללים עקומים שהמרצה המציא רק כי ככה נוח לבדוק. כשיצאתי לחיים למדתי הכל מחדש...

    IP: 212.199.71.234דווח על תגובה זו

  • 12.

    אין צורך בכל כך הרבה אקדמאים

    לובנובסקיבסקיביץ, 01/07/15 06:43

    המדינה מסבסדת לימודים להמון סטודנטים שלומדים סתם כדי שיהיה תואר, לא באמת בגלל שהם מתענינים בתחום וללא כל תרומה ממשית לשוק העבודה.

    האקדמיה נהפכה לסוג מאד יקר וארוך של מבחן השמה, היה הרבה יותר טוב אם החברות היו מלמדות את העובדים על חשבונן. ממילא רוב העבודות צווארון לבן הן סוג של מזכירה והכשרה של שלושה חודשים של עבודה מעשית מספקת.

    צריך לקצץ את מיספר הסטודנטים בחצי ולהשקיע משאבים רק במצטיינים, כמו שהיה לפני שכל זב חוטם עושה תואר ב''מנהל''.

    IP: 115.64.56.123דווח על תגובה זו

  • 11.

    מזור צודק. (ל''ת)

    , 01/07/15 00:07


    IP: 5.29.169.235דווח על תגובה זו

  • 10.

    בוקר טוב אליהו

    , 30/06/15 17:56

    היהודים לומדים ככה גמרא כמעט 2000 שנה.

    IP: 212.76.123.53דווח על תגובה זו

  • 9.

    שמעתי עליו הוא מרתק ברמות (ל''ת)

    אדוה, 30/06/15 17:25


    IP: 132.64.102.94דווח על תגובה זו

  • 8.

    ריצ'רד פיינמן דיבר בדיוק על זה

    עידו, 30/06/15 16:50

    לפני 40 שנה בערך.
    לא הפנימו אז, רוב הסיכויים שלא יפנימו היום.

    IP: 79.180.160.125דווח על תגובה זו

  • 7.

    העתיד של ההשכלה הגבוהה הוא בלימוד מקוון (ל''ת)

    את הבניינים עצמם אפשר להפוך לנכס נדלני, 30/06/15 15:33


    IP: 12.31.211.227דווח על תגובה זו

  • 6.

    זה פשוט מאוד

    סטודנט, 30/06/15 14:30

    אני סטודנט בבן גוריון והדעה שלי שונה מכותב המאמר. הסיבה לכך שרמת הלימוד נמוכה באוניברסיטאות היא שהמרצים באוניברסיטה נהיים מרצים בגלל יכולות המחקר שלהם ולא יכולות הלימוד שלהם בניגוד למורים בבתי ספר.

    הבעיה העיקרית היא שלמרצים לא בא ללמד. לא בשביל זה הם באוניברסיטה. הלימוד זה משהו שהאוניברסיטה מכריחה אותם לעשות ולכן רובם(ישנם יוצאים דופן) לא מתאמצים ללמד.

    בעייה נוספת, היא שנושא הלימוד פחות מעסיק את האוניברסיטאות. לכן קורים מקרים רבים שבהם מרצה יילמד חומר מסוים בכיתה, יתרכז בנושאים מסוימים ופתאום כשמגיעים לבחינה אז הוא יישאל שאלות אחרות לגמרי. שאינם תואמות את הרמה שנלמדה בשיעור.

    מסיבה זאת רבים מהאנשים מעדיפים ללמוד לבד מסיכומים או מהרצאות מוקלטות של כל מיני מרצים שידועים בתור כאלה שיודעים ללמד(ראה צילג מהטכניון באלגברה, או אביב צנזור בחדו''א)

    אז מה הפיתרון? כמו שאמרתי, אין פתרונות קסם כאן. צריך שמישהו ידאג שהחומר שנלמד בשיעור תואם את החומר שעליו התלמידים נבחנים(אין צורך שתלמיד יילמד את חבר שלו), דבר שני, יותר שעות קבלה של מתרגלים. כי בשיעור לומדים 120 תלמידים. צריך יותר הדרכה פרטנית.

    IP: 134.191.232.71דווח על תגובה זו

    • לדעתי אתה חושב בקטן... צריך מהפכה רצינית בחשיבה

      בוגרת טכניון, 01/07/15 13:02

      לדעתי אתה חושב בקטן. אתה מדבר על בחינה שדומה לחומר... אבל... מה שבאמת צריך זה להעיף את הבחינה לכל הרוחות ולשלוח אותך לחקור משהו שבחיים לא ראית קודם. שגם המרצה שלך לא ראה. לא בלחץ של 10 דקות לשאלה - אלא במשך שנה. ולא לבד אלא עם כמה שיותר מוחות, ברשת ומחוצה לה.

      זה מה שצריך בחיים. סקרנות, תעוזה, עצמאות, עשיה, יכולת לשתף אחרים. כרגע האוניברסיטה מנותקת מזה, ואפילו מדכאת את התכונות האלה.

      IP: 212.199.71.234 דווח על תגובה זו

      • אבל בואי ניהיה ריאליים

        סטודנט, 03/07/15 01:50

        אבל בואי נהיה ריאליים קצת. האוניברסיטה צריכה לבחון אותך לפי אמות מידה מסוימת. הם צריכים לדעת איך להבדיל את התלמידים המצטיינים.

        מה שאת מדברת עליו עושים כבר בתואר שני. שם אפשר לתת לסטודנט לחקור משהו שאף אחד עוד לא חקר קודם. קודם כל צריך שיהיה לסטודנט את הכלים הבסיסיים לתואר שלו. זה המשמעות של תואר ראשון.

        מה שכן כמו שאמרתי, צריך שאמות המידה האלה יהיו באמת אמינות. שיבדקו בצורה הגיונית מי יותר טוב ומי פחות טוב.

        IP: 93.173.5.11 דווח על תגובה זו

        • סטודנט אתה ממש חושב בקטן, הכי קטן

          , 24/07/15 18:47

          מי אמר שהאוניברסיטה צריכה ''לבחון אותך לפי אמות מידה מסוימות'' ?

          הרי כשממוצע הציונים של כולם הוא בטווח של 89-93 , איך אתה באמת יודע מה ההבדל בין אנשים ? וממתי שעתיים מול נייר מסוגלים לתת תמונה אמיתית של ידע והבנה ?

          התפקיד של האוניברסיטה הוא להכשיר אנשים בצורה הכי טובה שיש, מבחנים זה חארטה, הם הפכו להיות מושא הלימודים, ממש צלם בהיכל הסקרנות האינטלקטואלית והידע האנושי !

          אם אתה חושב שבגלל שהממוצע שלך הוא 95 אתה יותר טוב ממי שהממוצע שלו 80 ... תחשוב שוב ואם תבדוק עוד עשור תגלה הפתעה מעניינת שההוא עם ה-80 היה חייב להתאמץ יותר בחוץ, ובגלל זה הוא השיג אותך.

          הרי בסוף המציאות והחיים הם שקובעים מי יצליח ומי פחות, אז בשביל מה ליצור גולם שמרדד את היכולות האנושיות והופך את כולם
          לגלמים ?

          יש לתת דרור ליצירתיות וללמידה מסוג אחר, כאן ועכשיו.

          IP: 192.116.222.238 דווח על תגובה זו

  • 5.

    האקדמיה פשטה את הרגל: דרוש ניעור רציני של דרכי הקבלה לסגל האקדמי

    משה בן מימון, 30/06/15 14:25

    איך ההוראה באוניברסיטת בר-אילן תהיה מאתגרת ומעניינת אם אופן הקבלה תלוי בקומבינות של מקורבים שנמדדים רק על סמך פרסומים יבשים ומשעממים של אותו דבר באלף צורות?!

    האנשים המקוריים, החכמים באמת, והמרתקים ביותר בישראל אינם נמצאים במחוזות האקדמיה אלא מחוצה לה.

    הגיע הזמן לניעור רציני של המערכת ולא רק שיפור קוסמטי של אופן ההעברה

    IP: 79.180.97.94דווח על תגובה זו

  • 4.

    נו באמת

    , 30/06/15 14:17

    נכנסו המכללות ירדה ההרשמה לאוניברסטאות ב7%. מזה להסיק מסקנות?

    אין היום תחליף לתואר אוניברסטאי, כך שלהרשם לאוניברסיטה לא יפסיקו. בקשר ליעילות השיעורים?
    מרצים הם יותר אנשי מקצוע בתחומם מאשר מורים. נכון יותר קשה ללמוד מאנשים כאלה, מצד שני אין להם תחליף מבחינת ידע.

    IP: 213.131.238.28דווח על תגובה זו

  • 3.

    כשיבינו החוקרים הדגולים שהוראה היא מקצוע ויואילו ללמוד אותו, יהיה טוב

    ישראלי 1, 30/06/15 14:03

    מצחיק לראות אנשים מבוגרים ולכאורה חכמים שהקדישו עשרות שנים לרכישת המומחיות המקצועית שלהם בתחומים השונים (פיזיקה, מתמטיקה וכו') אבל עדיין מאמינים, כמו ילדים בני שש, שהוראה זה משהו שיורד מהשמיים או שיוכלו להללמוד הוראה בסדנה קצרה ולא מבינים שזו מיומנות נרכשת שצריך ללמוד ולתרגל. לא פלא שבכינוסים מגוחכים כאלה תמיד מדברים העילגים עם עצמם ונעדרים דווקא מומחים לחינוך :) ולא, סדנא להדרכה לא תהפוך פיזיקאי למורה טוב כשם שסדנא לפיזיקה לא תכשיר מורה להיות פיזיקאי טוב.
    תהיו רציניים, תתייחסו להוראה כמקצוע ותפסיקו לחפף.

    IP: 79.183.111.21דווח על תגובה זו

    • אין אינטרס

      אחת, 01/07/15 04:34

      לרב המרצים אין סיבה להשקיע במיומנויות הוראה ולא מעניין אותם שהם לא יודעים ללמד.
      הם באוניברסיטה כדי לעסוק במחקר והוראה זה נטל נוסף שהם צריכים לסבול.
      רק כשהמוסד שבו הם עובדים יחליט שהוראה זה חשוב, תהיה למרצים סיבה לחשוב על איכות ההוראה.

      IP: 103.31.25.11 דווח על תגובה זו

  • 2.

    שטויות וקשקושים.רוצים להוריד את הרמה כדי שעוד סטודנטים יירשמו לאוני'

    מרצה מנוסה, 30/06/15 13:57

    אז ממציאים כל מיני שיטות הזויות לגמרי על סגנון הוראה.
    אם לא מאפשרים למרצה להתקדם רק בגלל שסטודנטים לא מרוצים ממנו- המצב באונ' בעייתי ביותר; כיוון שסטודנטים ידרגו גבוה כ-ל קורס בו המרצה לא בודק נוכחות ומספר בדיחות כל השיעור. כאילו הרמה ב''בר אילן'' לא ירודה גם ככה, עוד ידרדרו אותה לתחתיות העיקר שיירשמו סטודנטים.
    אולי במקום לטפל בשיטות הוראה יטפלו בסטודנטים שלא מתעניינים בכלום,שרמת הכתיבה ויכולת הניתוח שלהם מתדרדרת והולכת והמדד היחיד בעיניהם ל''קורס טוב'' זה קורס ללא חובת נוכחות
    בושה וחרפה

    IP: 93.173.247.44דווח על תגובה זו

    • בר אילן זה לא מכללה

      סטודנט, 30/06/15 14:32

      בניגוד למכללות, שם מרצה יקודם לפי איך שסטודנטים מדרגים אותו,
      באוניברסיטאות מרצה מקודם לפי המחקרים שאותם הוא מוציא.

      IP: 128.139.251.9 דווח על תגובה זו

      • אז תקרא עוד פעם את הכתבה. פספסת משהו.אתה בטוח מתאים למכללה (ל''ת)

        , 30/06/15 17:25


        IP: 93.173.247.44 דווח על תגובה זו

    • עדיף שתחפש מקצוע אחר... (ל''ת)

      , 30/06/15 15:29


      IP: 37.26.146.142 דווח על תגובה זו

    • אתה מלא קלישאה

      שמעי, 30/06/15 15:38

      מה זה נקרא אצלך רמה? מבחנים יותר קשים? זה מה שיבטיח שהבוגרים יבינו יותר בתחום?ל

      IP: 109.64.17.159 דווח על תגובה זו

      • הכוונה היא להשקעה ולמאמץ. גם אתה יכול להתאים למכללה אני רואה. (ל''ת)

        , 30/06/15 17:26


        IP: 93.173.247.44 דווח על תגובה זו

    • אם תקרא את הכתבה תראה שלא רוצים להוריד את

      מירב, 01/07/15 01:41

      הרמה אלא להעלות אותה.

      לא הציעו בכתבה לבזבז את זמן ההרצאות בהעברת בדיחות.

      מלימוד שלי ושל בני משפחה בכמה אוניברסיטות בארץ לרוב מרצים מעבירים את החומר הכתוב בספר. לעניות דעתי היה עדיף אם הסטודנטים היו קוראים את חומר הקורס מהספר לפני ההרצאה ומגיעים מוכנים אליה. בצורה כזו המרצה יכול לתת סקירה כללית של החומר הנלמד ולבדוק שהסטודנטים אכן הבינו את החומר בעזרת דוגמאות מעניינות והסברים נוספים.
      כיום כשהסטודנטים רואים את חומר חדש בהרצאה, כשיש להם יכולת לשאול שאלות יותר מעמיקות כבר מתקדמים בקורס לנושא הבא.

      לבסוף, אשמח לתגובה עניינית ולא פוגענית וחסרת נימוס.

      IP: 64.134.240.232 דווח על תגובה זו

  • 1.

    האקדמיה היא בעיקר סידור עבודה נוח וטוב למקורבים וקרובי משפחה של המרצים

    נאפו, 30/06/15 11:40

    הסטודנטים הם קליינטים שמקבלים שירות בינוני במקרה הטוב.

    IP: 194.90.233.61דווח על תגובה זו