• 24.

    כל מי שאי פעם התעניין בנושא כבר יודע את זה מזמן (ל''ת)

    רונן, 19/01/14 10:59


    IP: 84.95.230.172דווח על תגובה זו

  • 23.

    בוקר טוב אליהו..נראה לי שזו מתיחה...זו לא תגלית -ידוע מזמן... (ל''ת)

    לא יאומן כי יסופר..., 16/01/14 21:31


    IP: 46.121.212.171דווח על תגובה זו

  • 22.

    אין כל חדש במחקר

    , 16/01/14 19:56

    התופעה ידועה ומוכרת לחוקרים שנים רבות.

    לא ישים במטוסים מאוישים בגלל היבטים של בטיחות.

    IP: 93.172.43.86דווח על תגובה זו

  • 21.

    וואו, רעיון מדהים!! אגב, גם הדגים כך.

    המתמיד, 16/01/14 19:54

    שעור שני באוירודינמיקה, מלפני 40 שנה.
    מזכיר לי שאופנת ה''מיני'' חוזרת גם, כל מספר שנים.

    IP: 212.117.151.70דווח על תגובה זו

  • 20.

    אין בזה כל חדש

    סביבון, 16/01/14 19:22

    זה ידוע כבר שנים רבות. ידוע שהציפורים אף מתחלפות בהובלה כי המוביל מתאמץ הכי הרבה.י
    כול להיות שהמחקר גילה דברים חדשים אבל את זה כנראה הכותב לא מבין אז הוא לא הביא לנו מידע על זה.

    IP: 5.102.198.235דווח על תגובה זו

  • 19.

    כן, מעכשיו כל הטיסות ימריאו יחד בלהקות.. (ל''ת)

    חחח.. לסייע לחברות תעופה להבין, 16/01/14 19:15


    IP: 109.67.179.103דווח על תגובה זו

  • 18.

    כל רוכב אופניים מתחיל היה יכול לספר לכם את זה... (ל''ת)

    למואל, 16/01/14 19:00


    IP: 84.109.218.69דווח על תגובה זו

  • 17.

    זה שזה מבנה אווירודינמי זה לא חדש, אבל

    tush, 16/01/14 18:36

    הרעיון שהן ממש מסתדרות בהתאם לאווירודינמיות האופטימלית שנוצרת בלהקה כולה ולפי כל ציפור,וגם מתאמות את מכות הכנף, זה נהדר.

    IP: 84.108.178.244דווח על תגובה זו

  • 16.

    לא טוב למטוסים

    אלי, 16/01/14 18:10

    למטוס לא טוב לטוס בתוך שובל האויר של המטוס שלפניו מכוון שזה אויר שרוף ולא טוב למנועי המטוס שמאחור אצל הצפרים האויר נשאר כמו שהוא

    IP: 193.47.165.251

  • 15.

    למה זה חדשות ? (ל''ת)

    היה ידוע מתמיד., 16/01/14 17:35


    IP: 89.139.179.185דווח על תגובה זו

  • 14.

    זה לא חדש.ידוע שנים רבות. (ל''ת)

    בן, 16/01/14 17:24


    IP: 213.61.77.202דווח על תגובה זו

  • 13.

    קראתי מחקר דומה על אווזי בר לפני עשרים שנה לפחות. (ל''ת)

    ממש המציאו את הגלגל, 16/01/14 17:14


    IP: 212.235.68.81דווח על תגובה זו

  • 12.

    בוקר טוב

    משה, 16/01/14 17:13

    בס''ד

    אני מלמד את זה בשיעורי חברה כבר 15 שנים

    IP: 95.86.105.16דווח על תגובה זו

  • 11.

    מה חדש בזה ? עובדה ידועה ממזמן (ל''ת)

    , 16/01/14 17:12


    IP: 93.172.29.74דווח על תגובה זו

  • 10.

    רעננה

    הראל, 16/01/14 16:39

    לפני יותר מ20 שנה קראתי על זה באנציקלופדית אביב..

    IP: 188.64.200.6דווח על תגובה זו

  • 9.

    זה בגלל מערבולות קצה כנף וזה ידוע משחר ימי התעופה!! (ל''ת)

    תת רמה, 16/01/14 16:22


    IP: 212.143.120.151דווח על תגובה זו

  • 8.

    * תיקון * מערבולת קצה כנף... (ל''ת)

    עייפות קשה, 16/01/14 16:03


    IP: 62.219.182.174דווח על תגובה זו

  • 7.

    בשלוש מילים - אפקט קצה הכנף

    נו באמת, 16/01/14 16:02

    wingtip effect

    זה ידוע כבר עשרות שנים. לא חדש ולא נעליים

    IP: 62.219.182.174דווח על תגובה זו

  • 6.

    לא נכון שקראתם לזה מחקר חדש

    אורי, 16/01/14 15:51

    אני מניח שכבר לפחות 80-90 שנה ידוע לעולם המדע שזו הסיבה שציפורים טסות במבנה חץ. יכול להיות שזה הוכח לראשונה מדעית, אבל רבאק, לקרוא לזה מידע חדש זה כמו להגיד שהוכח שמחקר חדש קובע שגיא פניני הוא שחקן מלוכלך

    IP: 62.219.24.52דווח על תגובה זו

  • 5.

    מסע אווזי הבר נכתב לפני עשרות שנים יותר מענין ויותר מקיף (ל''ת)

    אוזה, 16/01/14 15:47


    IP: 109.64.24.250דווח על תגובה זו

  • 4.

    אוי תגלית תגלית.כמה זה ישן וידוע כבר מזמן.

    ר.נ, 16/01/14 15:38

    גם אני גילית עוד כשהייתי ילד כשאני רוכב על אופניים עם כיון התנועה יותר קל לי מאשר כשאני רוכב נגד התנועה.וההסבר פשוט.הרכב הנוסע יוצר מאחוריו תת לחץ ויוצר מלפניו גל הדף.כמו סירה בים שיוצרת גלים הנעים עם כיון נסיעתה ומקשים על כל מי שנע מולה ומקילים על מי שמאחריה.

    IP: 79.176.118.253דווח על תגובה זו

  • 3.

    וחשבנו שהאדם הוא החכם מכול החיות (ל''ת)

    יאיר, 16/01/14 15:08


    IP: 62.90.3.64דווח על תגובה זו

  • 2.

    מחקר חדש שקבע את מה שיודעים מזמן...

    כש, 16/01/14 15:08

    הציפורים מאחורה רוכבות על הגל שמייצרת הציפור המובילה, לכן גם רואים את המובילה מתחלפת פעם בX זמן כי המובילה סופגת יותר התנגדות ומתעייפת.
    המחקר הזה כל כך חדשי שכבר עשרות שנים רואים לדוגמא במרוצי אופניים כמו התור דה פראנס שהמתמודדים עושים אותו דבר עם מוביל מתחלף, דבר שנעשה במוצהר כלקח מציפורים נודדות.

    אם אני מי שהשקיע כסף במחקר הזה אני כועס עכשיו.

    IP: 84.95.134.77דווח על תגובה זו

  • 1.

    או שהמתרגם לא הבין, או שהחוקר לא הבין.

    יצחק, 16/01/14 14:56

    הציפורים עפות במבנה חץ, בדיוק מהסיבה ההפוכה מזו שכתב המתרגם: לכל פעולה יש פעולה נגדית (או כוח נגדי). כאשר הציפור מנפנפת בכנפיה, היא ''מרימה את עצמה'', וכתוצאה מכך גורמת לזרם אוויר יורד מתחתיה. אילו עפה הציפור הבאה במבנה בדיוק מאחורי הראשונה, היא הייתה צריכה להתגבר על זרם האוויר היורד ולהתאמץ כפליים! לכן היא עפה מעט שמאלה (או ימינה) מזו שלפניה, וכך נמנעת מהצורך לעבוד קשה יותר כדי לעוף!

    IP: 212.150.125.195