• 79.

    ירושלים חרבה בגלל שהחרדים לא שילמו מיסים (ל''ת)

    123, 20/07/13 22:01


    IP: 109.65.221.79דווח על תגובה זו

  • 78.

    הכל בגלל שינאת חינם היהודים חייבים להיות מאוחדים (ל''ת)

    כל ישראל ערבים זה לזה, 17/07/13 18:47


    IP: 84.229.14.174דווח על תגובה זו

  • 77.

    משעשע לראות -

    , 17/07/13 15:46

    משעשע לראות עד כמה כל בור וזב חוטם מרשה לעצמו להגיב ולקבוע אמיתות כאילו רק הוא המומחה הבלעדי להסטוריה של התקופה הנדונה...

    IP: 80.111.218.214דווח על תגובה זו

    • אתה לא יותר טוב, שח-צן

      הראל, 17/07/13 22:04

      אפשר לנהל סתם שיחה גם בלי גערות של אנשים כמוך. אנשים מביעים דעתם ובכך מראים שהם מגלים עניין בנושא, מה רע בזה?

      IP: 190.27.205.63 דווח על תגובה זו

  • 76.

    שמעון דובנוב: העדפת 'חירות מדינית' ע"פ 'אוטונומיה לאומית' גרמה לחורבן (ל''ת)

    בהשוואה להיום, העדפת הציונות ע''פ החרדיות, 17/07/13 14:29


    IP: 79.176.208.217דווח על תגובה זו

  • 75.

    ירושלים חרבה בגלל יהודים מלוכלכים כמו שיש היום (ל''ת)

    רגלית, 16/07/13 16:43


    IP: 188.64.201.18דווח על תגובה זו

  • 74.

    נמאס מהקלישאות, הרומאים היו חזקים יותר (ל''ת)

    סיקריקי במיל, 16/07/13 13:59


    IP: 213.57.73.78דווח על תגובה זו

    • ילדון, לך ללמוד ותגלה עד כמה אתה טועה!

      , 17/07/13 15:43

      מחקרי השנים האחרונות מראים עד כמה הרומאים היו בפניקה מהמרד של היהודים.
      אין כאן המקום (בטוקבק) להאריך, אך אם תעמיק בנושא תופתע עד כמה אתה טועה!

      IP: 80.111.218.214 דווח על תגובה זו

  • 73.

    לקח יפה לימינו אנו (ל''ת)

    ashco, 16/07/13 10:39


    IP: 79.181.160.182דווח על תגובה זו

  • 72.

    מוכרים לנו קשקושים. המרד ברומא היה טירוף מוחלט. (ל''ת)

    ביחד או בנפרד - הדלוזיות מלכו בכיפה, 16/07/13 10:17


    IP: 46.120.25.245דווח על תגובה זו

    • צודק בהחלט. גם אז היו דפוקים משיחיים בנוסח הימין הקיצוני והחרדים. (ל''ת)

      בנצי א, 16/07/13 12:56


      IP: 84.109.190.108 דווח על תגובה זו

      • אותו כנ"ל לגבי השמאל הקיצוני המשיחי שחלקו יושב בכנסת ורובו בתקשורת !!! (ל''ת)

        היום, הם הגורם העיקרי לכל הטרור והאלימות !!!, 16/07/13 17:48


        IP: 79.177.136.29 דווח על תגובה זו

        • ממש ככה (ל''ת)

          אפי, 16/07/13 18:10


          IP: 213.57.214.72 דווח על תגובה זו

  • 71.

    ואז לא היה חיש גד ולא טוטו (ל''ת)

    קשה קשה, 16/07/13 09:28


    IP: 84.228.246.67דווח על תגובה זו

  • 70.

    נו.. זה האגו גברי במיטבו..

    חחח.., 16/07/13 09:19

    ולציטוט:
    "איש לא היה מוכן לקבל את מרותו של אחר. לא הייתה הנהגה כי כל אחד חשב שהוא מספיק חכם וצודק בכדי להנהיג – את עצמו"

    IP: 192.116.127.113דווח על תגובה זו

  • 69.

    אולי הטוקבקים כאן זה מימי בית שני

    מזכיר משהו, 16/07/13 09:13

    טועה.......

    המזל שהמצב הפוך
    בית המקדש צריך להיבנות

    IP: 80.179.5.223דווח על תגובה זו

  • 68.

    אסור ליהודים לחיות זה לצידו של זה. היהדות נשמרה רק בגולה בעת שהעם

    סוציולוג, 16/07/13 09:07

    היהודי נטמע בקרב הגויים. כיון וההיסטוריה חוזרת על עצמה, "ריד מיי ליפס", חורבן הבית ה-3 בפתח. מי שבידיו האפשרות לברוח על נפשו מכאן שיעשה זאת במהרה - ימינו במדינה קצרים. אנחנו פשוט חרה של עם.

    IP: 10.1.9.57דווח על תגובה זו

  • 67.

    ומה שקורה היום זה בדיוק אותו הדבר (ל''ת)

    פקק תועה, 16/07/13 08:19


    IP: 212.235.125.21דווח על תגובה זו

    • אם כך אז מי שהמציא את הדמוקרטיה אלו הם היהודים ולא היוונים (ל''ת)

      פקק תועה, 16/07/13 08:21


      IP: 132.68.4.115 דווח על תגובה זו

      • נו דוגמא לאיזה בלבול והתעיות (ל''ת)

        גורם מאמר מטעה.., 16/07/13 08:49


        IP: 79.182.125.173 דווח על תגובה זו

        • כניראה שהדמוקרטיה היהודית שוכללה על ידי היוונים (ל''ת)

          פקק תנועה, 16/07/13 14:22


          IP: 132.68.4.115 דווח על תגובה זו

          • כן, עם מכונת זמן

            יובל, 16/07/13 21:20

            היוונים התחילו לדמקרט 1000 שנה לפני המתואר בכתבה.

            IP: 85.64.66.160 דווח על תגובה זו

            • זה לא לגמרי נכון

              היסטוריה זה הכי אחי, 16/07/13 23:43

              לא 1000 שנה, כי אם אולי בו-זמנית. הדמוקרטיה האתונאית (וזו שהשפיעה על הפולייס היווניות האחרות) הייתה בשיאה במאה החמישית לפנה"ס, והחלה קצת קודם לכן, בסביבות המאה השישית לפנה"ס עם רפורמות סולון (594) וקלייסתנס, ושלטון פיסיסטראטוס הטיראן. בית המקדש הראשון נחרב בשנת 586 לפה"ס (מאה שישית לפה"ס) ובית המקדש השני נחנך בשנת 515 לפה"ס (גם כן מאה שישית לפה"ס). כלומר, לפחות בחורבן הבית הראשון, היוונים עוד היו בחיתוליו של מה שאתה מכנה "לדמקרט". אבל באופן כללי זה נכון שבכל התרבות המזרחית הקדומה (וגם בתרבות היוונית) היה פלורליזם והבנה, ספציפית *בגלל* ריבוי המיתוסים והאלים (הפוליתאיזם).

              IP: 80.230.49.75 דווח על תגובה זו

              • יכל להיות שדמוקרטיה במיקרים מסוימים מובילה לחורבן ואסון (ל''ת)

                פקק תועה, 17/07/13 15:05


                IP: 132.68.4.115 דווח על תגובה זו

  • 66.

    מסיונריות תת רמה (ל''ת)

    כמה שטויות במאמר, 16/07/13 08:05


    IP: 79.182.125.173דווח על תגובה זו

    • מיסיונריות? איפה בדיוק זיהית את זה, מר "כמה שטויות"? (ל''ת)

      X, 16/07/13 11:18


      IP: 46.116.98.146 דווח על תגובה זו

  • 65.

    בע"ה ירושלים תיבנה מחדש יותר מרכזי תרבות ואיצטדיונים ופחות ישיבות

    אמן כן יהי רצון, 16/07/13 08:00

    בלי חרדים ובלי סהרוריים .רכבת תחתית ומגדלי פאר והמון בילויים וקבוצות כדורגל וכדורסל ברמה אירופאית גבוה ללא בית"ר ובלי אוהדים פסיכים . בקיצור עיר חילונית שכיף לחיות בה . ובע"ה זה יתגשם במהרה בימנו אמן.

    IP: 84.109.190.108דווח על תגובה זו

    • אתה קומיקיי מצחיק. מתחיל את המשפט בע״ה ומסיים משפט פחות ישיבות חהחהחה (ל''ת)

      דן, 16/07/13 13:07


      IP: 85.65.45.236 דווח על תגובה זו

    • אני מקווה שאתה מבין שמה שהכותב מתאר זה דווקא ריבוי האיצטדיונים וכד'

      פלביוס, 16/07/13 18:55

      שחדרו באמצעות ניוון המלוכה החשמונאית והתרפסותה בפני הרומאים.

      IP: 89.139.182.12 דווח על תגובה זו

  • 64.

    אוו... שהרומאים היו הרבה יותר חזקים

    ., 16/07/13 07:46

    וגם אם כולם היו מתאחדים והיו סבבה, עדיין הרומים היו מנצחים, כי הם פאקינג אימפריה ולא מזיז להם כמה יהודים פה ושם...

    IP: 84.229.104.69

  • 63.

    אבן מקיר תזעק (ל''ת)

    עליזה משה, 16/07/13 07:45


    IP: 82.102.141.244דווח על תגובה זו

  • 62.

    לא היו נוצרים בזמן החרבן

    , 16/07/13 02:57

    תקרא את יוסיפוס ותלמד לפני שאתה כותב

    IP: 24.193.232.34דווח על תגובה זו

    • ביום מותו של ישו (שאמנם הוא מת יהודי) , שליחיו ונאמניו כבר הפיצו את

      המורה להיסטוריה, 16/07/13 09:14

      מה שמאוחר יותר נקרא הנצרות. עד ל-70 יום החורבן כבר 30 שנה פעלו קבוצות נוצריות בעיר. יוסיפוס פלוויוס היה בוגד ואינטרסנט ויש להתייחס לכתביו בכבדהו וחשדהו. אנחנו עם חרה שלכל אחד יש דעה ורק בגולה ובקרב הגויים אנו יכולים לשמר את יהודותנו ועמנו. ביחד אין סיכוי. ריד מיי ליפס - עד 10 שנים אין מדינה. וכל מי שהעאמצעים בידיו שיארוז ויברח מכאן אם חפץ חיים הוא

      IP: 37.19.118.136 דווח על תגובה זו

  • 61.

    אני גמרתי עם היסטוריה (ל''ת)

    וודו הלם, 16/07/13 02:29


    IP: 84.228.23.101דווח על תגובה זו

  • 60.

    ג'ון קרי וחוסיין אובמה אנטישמים מנסים לחסל את ישראל/יהודה בפעם השלישית

    ארה''ב תומכת באירן מ1979 ומעוררת מלחמות והפיכות, 16/07/13 02:18

    ג'ון קרי וחוסיין אובמה אנטישמים מנסים לחסל את ישראל/יהודה בפעם השלישית. האילומינטי -ראשי הבנקאים הבינלאומיים -מושכים בחוטי השלטונות בארה"ב ואירופה כדי:
    לגרום לאירן לפתוח במלחמת השמדה-תמכו בהפלת השאה החילוני והידידותי למערב לידי שיעים איסלמונאאצים שמתכוננים למלחמת השמדה גרעינית...
    סוריה - רוצים להוציא את הרוסים מנמל טרטוס ולא אכפת להם שישראל תיכנס לקלחת ולמלחמת האזרחים בסוריה,
    ישראל-הפלסתינאים - מעוררי תהליכי שלום ויוזמות למיניהן כדי להמשיך את הקונפליקט ולהחליש את ישראל ,
    לכונן מדינת משטרה עולמית - מעקב אחרי שיחות טלפון, פקס, הודעות, דוא"ל, מצלמות,לווינים, ת.ז ביומטרית, רוצים לבטל את המזומן, שבב זיהוי - בישראל עושים זאת כבר לחיות מחמד... בנוסף האילומינטי מעוררי מלחמות והפיכות - ע"ע האביב הערבי - טוניס, לוב, מצרים,
    מצרים: אובמה בובת אילומינטי רוצה להעלות את מוחמד אל ברדעי סוכן אילומינטי ואירן לשלטון במצרים

    IP: 79.176.153.249דווח על תגובה זו

  • 59.

    ירושלים חרבה בגלל הכיבוש הרומאי האירופאי ומלחמות היהודים ביניהם (ל''ת)

    שכללו שריפת מחסני המזון,רדיפת תפקידים ורציחות, 16/07/13 02:17


    IP: 79.176.153.249דווח על תגובה זו

    • הכיבוש הרומי בלי אירופאי

      שוזי, 16/07/13 10:11

      אני מבין שאיטליה נמצאת באירופה אבל האירופאים דאז חיו שבטים קלטים, גרמאנים, נורדים וסלאבים שהשם ישמור באיזה תנאים חיו. הם לא נלחמו לצד הרומאים אלא הביאו למפלתם.

      IP: 84.108.80.148 דווח על תגובה זו

  • 58.

    פלורליזים

    אנקדוטה, 16/07/13 01:24

    אינו נמדדת רק במספר או במגוון הדעות אלא בעיקר בדינמיקה שבין אנשים עם דעות שונות וביכולת של החברה להכיל [בשלום] דעות שונות

    IP: 77.125.165.214דווח על תגובה זו

  • 57.

    הנביא

    הנביא, 16/07/13 00:50

    לשם השוואה הפרושים באותה תקופה דמויים לחמאס של היום והסיקריים לעזאדין אל קאסם.

    IP: 69.140.217.203דווח על תגובה זו

  • 56.

    az kemo hayom (ל''ת)

    rafael, 16/07/13 00:46


    IP: 82.233.4.34דווח על תגובה זו

  • 55.

    ריבוי קבוצות בעלות דעות שונות שנלחמות אחת בשנייה לא נקרא פלורליזם (ל''ת)

    מרים, 16/07/13 00:42


    IP: 84.111.47.196דווח על תגובה זו

  • 54.

    לא פלוראליזם ולא אינדיבידואליות

    אלא פנאטיות דתית גולמית, 16/07/13 00:28

    האמונות הדתיות למיניהן מצטיינות ולמעשה מתאפיינות בחוסר סובלנות מובנית שזה בדיוק ההפך הגמור מפלורליזם.
    -הפועל היוצא של החשיכה המחשבתית הזאת היא שלילת האינדיבידואליזם ויש ה"מגדילים" לעשות ועל הדרך שוללים גם את ההומניזם.
    בתכלס,לדבר על פלורליזם בתקופת בית שני זה בערך כמו לדבר על פלורליזם באירן המודרנית.

    -וכן,כשישנן גישות חברתיות מקובעות ונוקשות כאלה לחיים, בדרך כלל זה נגמר בבכי...

    IP: 79.182.123.224דווח על תגובה זו

    • וכך גם דת השלומיזם

      ארז, 16/07/13 07:38

      שהיא חשוכה וקנאית כמו כל דת אחרת, ואולי אף יותר. מדבאת כל מחשבה אחרת, משתיקה כל קול שחורג מהקו הרשמי שלה, וכולה שטופה במשיחיות השלום ולעזאזל העובדות.

      IP: 77.127.164.145 דווח על תגובה זו

  • 53.

    בימי בית שני עבדו היהודים

    אפי, 15/07/13 23:27

    לא כמו חרדים שהם ספחת לישראל

    IP: 77.183.193.33דווח על תגובה זו

  • 52.

    להזכירכם בקיבוץ עין-חרוד

    ארז, 15/07/13 23:11

    ""תגרות בעין-חרוד - הוזעקה המשטרה", זעקה הכותרת הראשית בעיתון "ידיעות אחרונות" מיום חמישי, 8.1.1953. "נגרמו חבלות עד זוב דם", נמסר בכותרת המשנה. עין-חרוד, הקיבוץ שהיה סמלה של תנועת "הקיבוץ המאוחד" והמקום בו שכנו מנהיגיה ומוסדותיה, התפלג לשני קיבוצים בתוך משק אחד."

    IP: 24.186.145.240

  • 51.

    הרעיון של קבורה בגלוסקמאות כעדות לבידול מעניינת אך לא בהכרח נכונה. (ל''ת)

    , 15/07/13 23:10


    IP: 46.116.67.127דווח על תגובה זו

  • 50.

    בסופו של דבר רוב היהודים של היום צאצאי הכוזרים, אלו של אז הם הפלסטינים (ל''ת)

    טל, 15/07/13 23:01


    IP: 84.228.37.148דווח על תגובה זו

    • לטל. ברור שאין לך מושג על מה אתה מדבר אז למה לך?? (ל''ת)

      טל, 16/07/13 09:03


      IP: 109.67.108.247 דווח על תגובה זו

  • 49.

    אז זה לא היה פלורליזם אמיתי

    מרקו, 15/07/13 22:58

    (וגם היום אין פלורליזם אמיתי בארץ, אגב. בניגוד למה שנהוג לחשוב)
    בפלורליזם אמיתי, לא מספיק ריבוי הדעות. צריך גם שכל דעה תקבל את קיומה של דעה אחרת בלי לשלול ולהילחם בה בדרך אלימה.

    אדוני, תיאלץ לתקן מעט את הגדרותיך...

    IP: 46.116.88.184דווח על תגובה זו

    • צודק לגמרי!

      ברוך המבדיל בין חושך ואור, 16/07/13 00:34

      פלורליסט אמיתי לא דורש ואפילו לא מצפה שהזולת יאמץ את תפיסת עולמו.
      -דווקא הדתי המצוי מצפה שהזולת "יחזור בתשובה" ויחשוב בדיוק או לפחות בערך כמותו.

      IP: 79.182.123.224 דווח על תגובה זו

    • פלורליזם זו לאו דווקא סובלנות

      גרי, 16/07/13 00:48

      פלורליזם זה ריבוי דעות ופלגנות. זה נכון שכיום שולטת הדעה ריבוי דעות זה חלק מהדמוקרטיה, אבל לא רק כי אם כיבוד דעות של האחר חשוב, ושדרות ההכרעה תהיה מוסכמת בלא אלימות

      IP: 77.127.121.96 דווח על תגובה זו

      • כן, אבל ללא שמץ של סובלנות לא יתכן אפילו שמץ של פלורליזם (ל''ת)

        לעומת זאת, ללא שמץ של סובלנות הדת תשגשג, 16/07/13 01:16


        IP: 79.182.123.224 דווח על תגובה זו

    • מדוע שההגדרה שלך תתקבל?

      , 17/07/13 15:39

      דווקא מדבריך ניראה שהכותב משתמש בהגדרה המקובלת היום, אז מה תלונתך?
      מדוע שישתמש בהגדרה שלך ויביבל את הקוראים?

      IP: 80.111.218.214 דווח על תגובה זו

  • 48.

    אז למה בנו אותה מחדש ?????

    גיא, 15/07/13 22:51

    היה חוסך המון שפיכות דמים

    IP: 46.120.18.103דווח על תגובה זו

  • 47.

    תכונה יהודית

    חיים, 15/07/13 22:15

    על קקמצא ובר קמצא נחרבה ירושלים. מסתבר שהיו הרבה כמוהם.

    IP: 134.174.21.27דווח על תגובה זו

  • 46.

    אז בעצם הטענה ששמרו תורה...

    N, 15/07/13 22:05

    ורק בגלל שנאת חינם חרב בית המקדש מופרכת.
    מהדברים עולה שכל אחד "שמר" על מצוות התורה כמו שהוא חושב שזה נכון.
    יש תורה אחת ואם יש פלגים שכל אחד חושב שהוא צודק ,אז בעצם לא קימו את התורה ככתובה.
    כל אחד נתן פרשנות משלו לתורה.
    אם כולם היו שומרים באמת על התורה אזי בכלל לא היתה מחלוקת,לא היה פילוג ,לא היה דעות לכאן ולכאן.

    אז שורש הבעיה אי שמירת התורה גרמה לשנאת חינם.
    "לא תוסיפו ולא תגרעו....

    IP: 79.176.146.75דווח על תגובה זו

  • 45.

    "איש לא היה מוכן לקבל את מרותו של אחר"

    גגי, 15/07/13 21:48

    מה השתנה בזה?

    IP: 84.111.63.60דווח על תגובה זו

  • 44.

    לטעמו של הכותב החורבן לא היה מספיק גדול

    מאיר, 15/07/13 21:44

    ואם אכן היו מצליחים לדכא את כל דיעות המיעוטים, אז לא היה לנו את יוסף בן מתתיהו שהתפקח מסיכויי המרד ברומי הגדולה ושרד כדי שיספר לנו את הסיפור ולא את רבי יוחנן בן זכאי שיחיה את התרבות היהודית ביבנה. גם לא הייו נשארים יהודים שימרדו עם בר כוזיבא.
    כל הקטע של המרד ברומא היה טירוף המוני שעלה ביוקר, כי לא היה באותה קונסטילציה של הכוחות העולמיות שום סיכוי שמאן דהוא יבוא ויצטרף לנצורים להדוף את לגיונות הרומאים

    IP: 84.13.149.94דווח על תגובה זו

  • 43.

    המצב מזכיר את היום. ההסטוריה תמיד חוזרת

    שרון, 15/07/13 21:41

    גם עכשיו מתחיל קרע בעם. אין אחדות. כל אחד צריך לדאוג רק למשפחתן. אם תהיה מלחמה לא בטוח ,שאנשים שאין להם אפשרות לרכוש בית, יסכימו להתגייס למילואים.
    ולפי דעתי אין שום סיבה היום להסתכן בעבור מדינה שאוכלת יושביה.

    IP: 91.135.102.162דווח על תגובה זו

  • 42.

    ג'ון קרי אובססיבי מטורף להשמיד את ישראל בשלבים אשמדאי זקן ואנטישמי

    ארה''ב תומכת באירן מ1979 ומעוררת מלחמות והפיכות, 15/07/13 21:40

    האילומינטי -ראשי הבנקאים הבינלאומיים -מושכים בחוטי השלטונות בארה"ב ואירופה כדי:
    לגרום לאירן לפתוח במלחמת השמדה-תמכו בהפלת השאה החילוני והידידותי למערב לידי שיעים איסלמונאאצים שמתכוננים למלחמת השמדה גרעינית...
    סוריה - רוצים להוציא את הרוסים מנמל טרטוס ולא אכפת להם שישראל תיכנס לקלחת ולמלחמת האזרחים בסוריה,
    ישראל-הפלסתינאים - מעוררי תהליכי שלום ויוזמות למיניהן כדי להמשיך את הקונפליקט ולהחליש את ישראל ,
    לכונן מדינת משטרה עולמית - מעקב אחרי שיחות טלפון, פקס, הודעות, דוא"ל, מצלמות,לווינים, ת.ז ביומטרית, רוצים לבטל את המזומן, שבב זיהוי - בישראל עושים זאת כבר לחיות מחמד... בנוסף האילומינטי מעוררי מלחמות והפיכות - ע"ע האביב הערבי - טוניס, לוב, מצרים,
    מצרים: אובמה בובת אילומינטי רוצה להעלות את מוחמד אל ברדעי סוכן אילומינטי ואירן לשלטון במצרים

    IP: 79.182.2.179

  • 41.

    מה שבטוח כולם היו דתיים והם אשמים בחורבן כי לא היו חילונים...מוסר השכל (ל''ת)

    פליט וואי נט, 15/07/13 21:18


    IP: 109.65.162.8דווח על תגובה זו

  • 40.

    במקום בית המקדש עדיף כבר לבנות גשרים ומנהרות ורכבת תחתית

    ישראלי מצוי, 15/07/13 21:17

    ודירות בר השגה לכל ישראלי שסיים את שרותו הצבאי הכולל מימון השכלה גבוה. בית מקדש זה סתם קשקוש ובזבוז.

    IP: 84.109.190.108דווח על תגובה זו

    • וגם לא היכלי תרבות, בית אופרה, איצטדיוני ספורט, מכוני מחקר, ספריות,

      הולך איתך, 15/07/13 21:44

      תיאטרון לאומי, התעייפתי..... יש כל-כך הרבה דברים מיותרים...

      IP: 95.86.66.132 דווח על תגובה זו

  • 39.

    nv (ל''ת)

    פליט וואי נט, 15/07/13 21:16


    IP: 192.117.236.29דווח על תגובה זו

  • 38.

    מרתק

    איציק, 15/07/13 21:13

    תודה על הכתבה המאלפת, המון נקודות למחשבה, לא רק על הקנאים הדתיים אלא על קנאות באשר היא, גם לחופש, זכויות הפרט וכד.

    IP: 95.35.58.6

  • 37.

    ירושלים נחרבה כבלל שהיו יצורים התואמים לחרדים ולימניים הסהרורים

    ישראלי מצוי, 15/07/13 21:07

    חרדים ש"סניקים סהרורי הימין המטורף רבנים מקללים וחוליגנים כמו אוהדי בית"ר טיפוסים כאלה היו בזמן חורבן בית המקדש והטיפוסים הנוראים האלה יביאו לנו את חרבן הבית השלישי .

    IP: 84.109.190.108דווח על תגובה זו

    • הדתיים כבר הביאו לחורבן הבית הראשון והשני וידם נטויה.... (ל''ת)

      פליט וואי נט, 15/07/13 21:19


      IP: 109.65.162.8 דווח על תגובה זו

  • 36.

    נחרב כי נחרב שינאת חינם או לא חינם כך ההיסטוריה נוהגת ! (ל''ת)

    obywankanoby, 15/07/13 20:53


    IP: 79.182.187.230דווח על תגובה זו

  • 35.

    מאמר מעניין (ל''ת)

    , 15/07/13 20:48


    IP: 84.229.92.168דווח על תגובה זו

  • 34.

    שהרי אם כל הפלגים היו מאוחדים..

    , 15/07/13 20:48

    יהודה הייתה מנצחת את מכונת המלחמה הכי חזקה בעת העתיקה.
    נו באמת.

    IP: 84.229.92.168

    • מה שכתבת (ל''ת)

      מה שכתבת, 15/07/13 21:23


      IP: 93.172.147.255 דווח על תגובה זו

    • וזה לא מפריע לך לחגוג את חנוכה..

      מקבת, 15/07/13 21:25

      כי איך יתכן שאיכרים יהודים ניצחו את האימפריה ההלניסטית..

      IP: 93.172.147.255 דווח על תגובה זו

    • מסכים איתך - אכן לא היה סיכוי לנצח את רומי. אבל הפלגנות...

      הסטוריון מתחיל, 15/07/13 22:27

      הביאה את הקץ הרבה יותר מהר...

      IP: 79.182.1.243 דווח על תגובה זו

    • אולי היא לא הייתה יוצאת למלחמה מיותרת ואבודה מראש ללא הפירוד (ל''ת)

      קו קו קו, 15/07/13 22:53


      IP: 79.180.147.164 דווח על תגובה זו

    • ייתכן ש

      t, 15/07/13 22:57

      ייתכן שאם הם היו מלוכדים, ותחת הנהגה של אדם חכם וריאלי, הם היו מצליחים להגיע לפתרון דיפלומטי כלשהו, שיספק את יצר הכבוד והשליטה של הרומאים, אך יותיר חיים סבירים ליהודים.

      IP: 79.181.49.251 דווח על תגובה זו

  • 33.

    ירושלים חרבה בגלל החרידים אוכלי החינם

    אילי, 15/07/13 20:40

    שלא משרתים בצבא לא עובדים והמדינה מממנת אותם לא מכירים במדינה לא משלמים מיסים
    והרבנים שלהם אונסים ילדים

    IP: 87.69.239.155דווח על תגובה זו

    • גם אם זה נכון (חלקית) מדוע אינך כולל את המיגזר הערבי וגם מסתננים (ל''ת)

      חצי אמת = שקר, 15/07/13 21:09


      IP: 23.17.154.48 דווח על תגובה זו

      • המגזר הערבי עובדים לפרנסתם כולל המסתננים שאותם צריך לסלק

        תחשוב על זה., 15/07/13 21:24

        שים לב רוקחים כמעט בכול בתי המרקחת מנופאים באתרי הבניין נהגי משאיות וטרקטוריסטים מנהלי בניין ועובדי תעשייה והרבה שיפוצניקים ואינסטלטורים וכן הלאה והלאה . כל אלה מהמגזר הערבי. בעוד החרדים אוכלי חינם פרזיטים שמוצצים את כספי המדינה

        IP: 84.109.190.108 דווח על תגובה זו

    • בגלל חילאונים שונאי עמם (ל''ת)

      יש חילונים ויש חילאונים..., 15/07/13 21:46


      IP: 95.86.66.132 דווח על תגובה זו

  • 32.

    זה הכל בגלל ממשלת נתניהו

    טוטו, 15/07/13 20:39

    אין כסף לבנות עוד בית מקדש

    IP: 77.125.132.132דווח על תגובה זו

    • אין צורך לבנות את בית המקדש. הכי חשוב לבנות ולהפריח את הנגב והגליל

      לא נעים. אבל זה האמת ., 15/07/13 21:12

      עדיף לנו שלא יבנו את בית המקדש. כי המקום הזה יהפוך לקן הצרעות של החרדים והימין הקיצוני והתפרעויות החרדים כמו בכותל. הקב"ה יודע זאת ולכן לא מסתדר לנו ואך אין כלל צורך ובזבוזי כספים עבור בית המקדש.

      IP: 84.109.190.108 דווח על תגובה זו

  • 31.

    ירושלים חרבה בגלל שנאת חינם!

    הרב חיים מנשה, 15/07/13 20:38

    גזענות אלימות אפליה
    כמו פעם עדיין לא השתנה היום!
    דתיים חילוניים אשכנזים ספרדים אתיופים רוסים
    ערבים יהודים!
    די לשנאת חינם!!!!!!!!!!
    איפה כל הרבנים שמטיפים לאהבת התורת ישראל אבל מצד שני מטיפים לשנאה!!

    IP: 77.126.43.25דווח על תגובה זו

  • 30.

    בגלל שינאת חינם חרב הרייך השלישי (ל''ת)

    אלן דלון, 15/07/13 20:35


    IP: 46.116.95.35דווח על תגובה זו

    • ולמזלנו הרב בעיקר בגלל אסטרטגיה צבאית לא חכמה

      שוזי, 16/07/13 10:18

      מרגע שהגרמנים פלשו לרוסיה- שעון החול של היטלר התהפך. זה היה די גדול עליהם: תקיפות פרטיזנים עזות שהרזיזטנס בצרפת נשמע כמו חברות צוציקים עם קפצונים, קווי אספקה אסטרונומים, ריבוי חזיות מהקווקז ועד לנינגראד, אדמה חרוכה מהרוסים, גמישות תעשייתית ומדינית של הרוסים בימי המלחמה, תספוקי מנשק לרודסים מארה"ב, אספקה בלתי נדלת של חיילים לרוסיה, התעצמות טכנולוגית מרשימה ותכנון טקטיקה נכונה אצל הרוסים לאחר שהתעשטו על עצמם וכו'.

      IP: 84.108.80.148 דווח על תגובה זו

  • 29.

    ג'ון קרי אנטישמי מנסה לערער את היציבות בישראל. ארה"ב תומכת באירן מ1979

    ארה''ב תומכת באירן מ1979 ומעוררת מלחמות והפיכות, 15/07/13 20:29

    האילומינטי -ראשי הבנקאים הבינלאומיים -מושכים בחוטי השלטונות בארה"ב ואירופה כדי:
    לגרום לאירן לפתוח במלחמת השמדה-תמכו בהפלת השאה החילוני והידידותי למערב לידי שיעים איסלמונאאצים שמתכוננים למלחמת השמדה גרעינית...
    סוריה - רוצים להוציא את הרוסים מנמל טרטוס ולא אכפת להם שישראל תיכנס לקלחת ולמלחמת האזרחים בסוריה,
    ישראל-הפלסתינאים - מעוררי תהליכי שלום ויוזמות למיניהן כדי להמשיך את הקונפליקט ולהחליש את ישראל ,
    לכונן מדינת משטרה עולמית - מעקב אחרי שיחות טלפון, פקס, הודעות, דוא"ל, מצלמות,לווינים,ת.ז ביומטרית, רוצים לבטל את המזומן, שבב זיהוי - בישראל עושים זאת כבר לחיות מחמד... בנוסף האילומינטי מעוררי מלחמות והפיכות - ע"ע האביב הערבי - טוניס, לוב, מצרים,
    מצרים: אובמה בובת אילומינטי רוצה להעלות את מוחמד אל ברדעי סוכן אילומינטי ואירן לשלטון במצרים

    IP: 79.176.153.249

    • בגלל זה הפילו את סדאם חוסיין משקל נגד אירן. (ל''ת)

      פליט וואי נט, 15/07/13 21:20


      IP: 109.65.162.8 דווח על תגובה זו

  • 28.

    V871.COM (ל''ת)

    V871.COM, 15/07/13 20:28


    IP: 79.176.153.249דווח על תגובה זו

  • 27.

    רובם שמרו תורה ומצוות לא היו כופרים כמו היום (ל''ת)

    רק לא היה אהבת חינם בינינו, 15/07/13 20:28


    IP: 85.65.252.214

  • 26.

    לגייס את החרדים ל3 שנים לגדודי חי"ר,שריון,הנדסה,תותחנים בגדודים חרדיים (ל''ת)

    3 תפילות ודף יומי בפקודה, 15/07/13 20:28


    IP: 109.64.20.249דווח על תגובה זו

  • 25.

    ישראל במצב דומה גם היום, וזה מה שנראה גם היום אגב בלי קשר לדת !

    הקיצוניים של היום זה השמאל כמו לוי הקורא לחרם, 15/07/13 20:27

    אפשר להיות חלוקים אבל לקבל את החלטת הרוב, אבל השמאל החותר תחת הכרעת הרוב הוא זה שיחסל את ישראל !
    וכשאני אומר שמאל אין קשר לעובדה שרובם לא דתיים (יש חלק דתיים ביניהם כמו בורג למשל) באותה מידה שבימין יש הרבה חילונים לא דתיים בכלל אבל מבינים שמדינה צריכה להיות מאוחדת כדי להוציא לאוייב כל מחשבה על נצחון!

    IP: 5.102.235.157

  • 24.

    רגב לא מומחה ולא בטיח. סתם נודניק. כנסו לראות מה הסטודנטים שלו כותבים

    ירמיהו הנביא, 15/07/13 20:25

    ראשית,לא ללכת לפרופ' אייל רגבzeevsch ההודעה הנוכחית19/07/09 18:4117צפיות
    אלא אם כן בא לך ללמוד חומר משעמם ולקבל ציון סופי נמוך בקורס בחירה.

    הידברות פוטר משתי נקודות קורס כללי, לא יהדות.

    IP: 71.235.79.130דווח על תגובה זו

  • 23.

    גם ליהודי ירושלים היו מנהיגים פוליטים לא רק כוהנים

    וכוהנים היו לא רק אנשי דת אלא דמויות עם כח פוליטי, 15/07/13 20:18

    איזה סלט מגוחך כל המאמר הזה

    IP: 109.67.146.121דווח על תגובה זו

  • 22.

    הבנתם ילדים,כשתשמעו מילים מפתות כמו פלוראזליזם ואינדבדואליזם (ל''ת)

    תזכרו בחורבן המקדש וישר תחזרו לסמכות הרבנית, 15/07/13 20:09


    IP: 79.180.100.146דווח על תגובה זו

  • 21.

    אז למה בעצם

    אאא, 15/07/13 20:01

    היתה האימפריה הרומית כזו מפלצתית ?
    לפי הגיון של ימינו,מרד הוא הקזת דם ומשאבים מאסיבית מאד שיש להמנע ממנה ככל שניתן.
    ברומא,היה הגיון אחד.
    עבור רומא,מרידות של פרובינציות היו דבר רצוי מאד ולכן עודדו את הווצרות המרידות האלה בכל פרובוקציה שרק אפשר לחשוב עליה.

    ראשית כל,העבדות היתה אלמנט מאד מרכזי בכלכלה הרומית.דיכוי מרד פרושו ערמה רצינית מאד של עבדים.

    שנית,דיכוי מרד פרושו נישול מאסיבי של אוכלוסיה מקומית מאדמותיה,עליהן ניתן ליישב וטרנים של הלגיונות ומתנחלים רומאים אחרים שבבוא העת יצמחו לכלל אוכלוסיה מקומית אוהדת לאימפריה.

    שלישית,זה העסיקאת הצבא הרחק מהאימפריה ונתן ראש שקט לשכבה השלטת.היו מעט מאד מרידות ברומא עצמה שבהן הצבא לא היה מעורב עד צוואר.

    כל אלה ביחד יצרו מצב אבסורדי שבו הרווחים מקיום מרד עולים בהרבה על עלויות הדיכוי שלו וזה הפך את רומא לכזו מפלצתית וכזו מחרחרת מריבות כלפי כל עם וכל פרובינציה אותן כבשה ושעבדה.

    IP: 5.102.232.36דווח על תגובה זו

    • נכון שלא היה סיכוי בכל מקרה,נכון שרומא הרוויחה מדיכוי מרידות וכו' (ל''ת)

      אבל כן עודדו שקט תעשייתי(שמשלם מסיו ויודע מקומו .., 15/07/13 20:12


      IP: 79.182.125.173 דווח על תגובה זו

    • בתור מה אתה מספר לנו את זה? מה התמחותך? (ל''ת)

      , 17/07/13 15:36


      IP: 80.111.218.214 דווח על תגובה זו

  • 20.

    ואם הם כן היו מאוחדים

    אאא, 15/07/13 19:56

    אז הם היו מביסים את רומא ?

    מיעוט קנאי דרדר למרד ברומאים ? גם זו שטות ממדרגה ראשונה.

    פשוט צריך להתבונן על האימפריה הרומית כמכלול ואז מגלים שלא היתה פרובינציה אחת
    שלא מרדה מרד רציני,לפחות פעם אחת מאז שנכבשה.חלק גדול מרדו פעמיים ושלוש.

    למה ? הרי לכולם היו ברורים יחסי הכוחות.
    לכולם היה ברור שניתן להביס את רומא בקרב או שניים או לא במלחמה ואעפ"כ....כולם מרדו.

    זה מעיד בעיקר על המפלצתיות של האימפריה הרומית.על הברוטליות והרשעות המובנית שלה.
    בתגובה הבאה אסביר למה

    IP: 79.177.135.186דווח על תגובה זו

    • מרד בסדר הגודל הזה לא היה

      א, 15/07/13 23:00

      אולי מרידות מקומיות, אבל לא משהו שמתקרב למרד הגדול. וגם לא למרד בר כוכבא.

      עובדה ששער טיטוס נבנה לזכר הניצחון ביהודה. לזכר מרד אחר כלשהו לא בנו מצבת זיכרון מרשימה כמו שער טיטוס.

      IP: 79.181.49.251 דווח על תגובה זו

  • 19.

    הערבים יכולים להיות מרוצים,החורבן יגיע מהר מאוד בגלל החולשה שלנו (ל''ת)

    שי, 15/07/13 19:55


    IP: 89.139.61.34דווח על תגובה זו

  • 18.

    המחקר הזה מגיע במקרה מישיבת בר אילן? (ל''ת)

    , 15/07/13 19:51


    IP: 77.125.8.140דווח על תגובה זו

  • 17.

    קשקוש. לפלורליסט אמיתי אין בעיה לשתף פעולה עם אחרים. (ל''ת)

    , 15/07/13 19:49


    IP: 77.125.8.140דווח על תגובה זו

    • קל להגיד כאשר האליל העליון הוא בית המשפט העליון ואסור לערער עליו (ל''ת)

      שחר קלימיאן, 16/07/13 10:41


      IP: 188.64.200.22 דווח על תגובה זו

  • 16.

    ברור שכתב את ה"מחקר" הזה חובש כיפה. אין קשר למציאות.

    אבי, 15/07/13 19:47

    אותם טיפוסים משיחיים (בדיוק כמו החברים באוניברסיטה בר אילן) חשבו בדיוק כמו שחושבים מטורפים היום.
    הם חשבו משיח, הם רצחו כל מי שהיה נגדם.
    תביטו בפרצופים של הבית היהודי ותבינו את השגעון החולני הזה.
    תראו אותם מדברים לפני רצח רבין ותבינו איזה מחלה יש להם.
    הם צריכים כל פעם להחריב.

    IP: 81.218.187.144דווח על תגובה זו

    • היום, המשיחיסטים נמצאים בשמאל

      ארז, 16/07/13 07:41

      התנועות המשיחיות של ימינו נמצאות בשמאל, והן מתנהלות כמו כת דתית חשוכה, המדכאת כל מחשבה עצמאית, המשתיקה כל קול שונה, שמסרבת לקבל את הדעה האחרת.
      ואל מול המשיחיות של השמאל, הימין דווקא מקובע היטב במציאות, ומביט בה נכוחה בעיניים פקוחות.

      IP: 77.127.164.145 דווח על תגובה זו

  • 15.

    גם לפלורליזם יש תחום מקובל , וכשחורגים ממנו מתפזרים לכל עבר

    כמה שאתה צודק, 15/07/13 19:44

    אני מאוד מכבד את דעתך פרופ' וחושב שאתה מציין דברים נכונים ועמוקים.

    ליברליזם , פלורליזם ואף דמוקרטיה צריכות להיות מוכלות בתוך גבולות ברורים - רחבים אבל מוגדרים.

    IP: 192.116.222.210דווח על תגובה זו

    • זה מה שקורה היום ששמאלנים משניאים את המדינה והסוף מתקרב. (ל''ת)

      פליט וואי נט, 15/07/13 21:39


      IP: 109.65.162.8 דווח על תגובה זו

  • 14.

    זאות דמוקרטיה (ל''ת)

    123, 15/07/13 19:43


    IP: 164.138.119.156דווח על תגובה זו

    • מדוע נתניהו לא נותן הוראה ל-צ.ה.ל. להפציץ את רומא ואת הוותיקן?

      הב, 15/07/13 21:31

      בגלל שהם החריבו לנו את בית המקדש. במקום אירן חשוב שביבי ינקום ברומאים ואחר מכן יפציץ את יוון וגם את ספרד בגלל גרוש יהודי ספרד
      הבבונים יריעו לא
      יאללה בית"ר יאללה

      IP: 84.109.190.108 דווח על תגובה זו

  • 13.

    רועשים וגועשים,קופצים וצווחים ,והאדון ברוך הוא מצחק כל הדרך (ל''ת)

    לאלף שכולו טוב אור אושר גיל רינה ושמחה בבריאה ., 15/07/13 19:31


    IP: 79.181.154.52דווח על תגובה זו

  • 12.

    "בעלי בביומטרי, צלצל אליי" (ל''ת)

    תעודה חכמה, 15/07/13 19:26


    IP: 66.201.44.202דווח על תגובה זו

  • 11.

    סליחה - ומה עם העוצמה של האימפריה הרומית?

    יובל זפיר, 15/07/13 19:21

    היכן הריאל פוליטיקה בניתוח דלעיל?

    הניסיון להניח שפלורליזם, שנאת חינם וכו' היו סיבה לכשלון המרד הוא בעייתי וחסר, למיטב הבנתי.

    הסיבה הדומיננטית, מסתבר, בעיקר בשים לב לכך שהאימפריה המשיכה להתקיים עוד ארבע מאות שנה אחרי החורבן ב 70 - עוצמתה האובייקטיבית של האימפריה הרומית ועדיפות לנגישות למשאבים ולכוחות צבא של מנהיגי האימפריה הרומית ברמה של כוחות עזר וגייסות כמעט בלתי נדלים ביחס למה שעמדו לרשות היהודים בארץ, יחסית, auxilia, ששטפו שוב ושוב את שדה הקרב עד שהתישו את הלוחמים היהודים.

    מה גם שארץ ישראל לא הייתה מונו-אתנית.

    היו עשר ערים יווניות בגליל, אדומים ושאר קבוצות אתניות באזור, שלא היו פרו יהודיות.

    לכן הויכוח הרעיוני על החורבן נראה לי לא מהותי מנקודת מבט אידיאולוגית בשים לב לנתונים הגאו פוליטיים והנגישות למשאבים פיזיים בשטח לאחר מאה שנים לפחות של שליטה רומית בשטח בפועל.

    IP: 82.81.15.42דווח על תגובה זו

    • דווקא האדומים גוירו בכפייה על ידי החשמונאים

      אלי, 15/07/13 20:47

      מספר דורות קודם לכן. הורדוס לדוגמה היה יהודי מוצא אדומי. במרד הגדול האדומים היו כבר יהודים קנאים, וזה מופיע גם אצל יוסף בן מתיתיהו שמספר על יעקב מנהיג האדומים שבא לעזרת קנאי ירושלים.

      IP: 84.108.246.72 דווח על תגובה זו

  • 10.

    עזבו אותנו כבר מהדת שלכם עם כל השטויות והרבנים המצורעים (ל''ת)

    יפה נהרי, 15/07/13 19:20


    IP: 46.117.97.59דווח על תגובה זו

    • בשם אליל החילונות והפלורליזם הקיצוני מותר לכולם לחשוב מה שהם רוצים אבל

      שחר קלימיאן, 16/07/13 10:37

      לדתיים אסור.

      IP: 188.64.200.22 דווח על תגובה זו

  • 9.

    מומחה: חרב בית המקדש בגלל ריבוי מומחים! (ל''ת)

    בולמוס, 15/07/13 19:14


    IP: 79.179.212.98דווח על תגובה זו

  • 8.

    "הנוצרים" ליתר דיוק = אנשים מנצרת

    יהודה, 15/07/13 19:04

    המאמינים בישו באותה תקופה לא קראו לעצמם כך... כי אז זה אומר שכל מי שמנצרת מאמין בישו! תחשוב על זה קצת... ואז תבדוק שלא המצאת עוד פרטים פרופסור ;)

    IP: 79.181.203.42דווח על תגובה זו

    • יהודה'לה מהקריות? וואלה (ל''ת)

      חסוס, 15/07/13 22:38


      IP: 85.65.131.194 דווח על תגובה זו

  • 7.

    "אם לכל אדם דעה משל עצמו, כיצד ניתן להתאחד בעת צרה?"- יאללה דיקטטורה

    נטול חרטא, 15/07/13 19:01

    באירופה זה עבד נפלא ועכשיו הפרופסורים של בר איראן מטיפים לזה גם פה.

    כל המאמר הזה לא מגובה אפילו בהפנייה אחת לטקסטים אחרים אלא מעין מאמר דעה מעורפל.

    IP: 128.139.17.221דווח על תגובה זו

    • "הפרופסורים של בר איראן...........", (ל''ת)

      תודה למגיב המשובב, 15/07/13 20:11


      IP: 87.69.30.133 דווח על תגובה זו

  • 6.

    רק החרדים אשמים רשעים אנסים וכמובן סדום ועמורה דוגמה לך שאין 10 צדיקים (ל''ת)

    בירושלים אין 10 צדיקים הדתים אם כל חט, 15/07/13 18:56


    IP: 109.64.112.208דווח על תגובה זו

    • הכת החרדית= סטיה חברתית. (ל''ת)

      שמרן, 15/07/13 21:39


      IP: 109.65.162.8 דווח על תגובה זו

  • 5.

    דעה מלומדת, מנומקת ומשכנעת. לא מתחנפת למערב ולא אפולוגטית (ל''ת)

    תודה רבה- זו אזהרה חמורה גם לכולנו. מסכת גיטין, 15/07/13 18:51


    IP: 95.86.99.194דווח על תגובה זו

    • עושה שימוש לגמרי טועה ומטעה של המושגים 'פלוראליזם' ו'אינדבדואל' (ל''ת)

      והכל כדי להכניס בכח איזה מסקנה מאולצת לגרון, 15/07/13 18:57


      IP: 79.182.125.173 דווח על תגובה זו

  • 4.

    בכל מקרה המרד היה גדול על היהודים (ל''ת)

    ורומא היתה גורסת עד דק גם בלי מלחמות הפנים, 15/07/13 18:51


    IP: 79.182.125.173דווח על תגובה זו

    • תלמד היסטוריה: הרומאים נאלצו להביא צבא חדש כדי להילחם ביהודים

      ............., 16/07/13 00:23

      כי הקודם הושמד ומה שלא הושמד, ברח.

      סה"כ לקח לרומאים כמעט 8 שנים לכבוש מחדש את ישראל.

      את ההתקוממות של בר-כוכבא, כ-60 שנה אח"כ, לקח לפולש הרומאי כ4 שנים להביס.

      עיקר הכוח של צבא אז היה ברב-סרן שמועתי, שהפיץ פחד בקרב הצד השני, כשבא להתמודד מול צבא מנצח כמו הרומאים או המונגולים.

      IP: 84.108.20.180 דווח על תגובה זו

  • 3.

    ממש פלוראליזם ואינבדואליזם בימי בית שני חחחחח (ל''ת)

    סיפורי סבתא דתיים מנסים להתאים הפחדות לתקופה, 15/07/13 18:49


    IP: 79.182.125.173דווח על תגובה זו

    • רק חבל שהחברה הישראלית באמת מפוררת לגמרי מהיסוד, נראה שהמציאות ואתה... (ל''ת)

      שחר קלימיאן, 16/07/13 10:32


      IP: 188.64.200.22 דווח על תגובה זו

  • 2.

    תגיד את זה למשומד הפלורליסטי פירון שמצית את אש מלחמת אחים (ל''ת)

    בסיוע ביב ביב הנאלח הבוגד במצביעי הליכוד, 15/07/13 18:41


    IP: 93.172.47.223דווח על תגובה זו

    • תגיד את זה לחרדים שכבר מאה שנה מציתים אש מלחמת אחים (ל''ת)

      חרדי, 15/07/13 19:18


      IP: 84.228.215.170 דווח על תגובה זו

      • הם סגורים בגטו על תכנסו לגטו שלהם ועל תפריעו להם (ל''ת)

        123, 15/07/13 19:44


        IP: 164.138.119.156 דווח על תגובה זו

    • מותק אתה סובל מאובססיה כפייתית. מי זה הפירון הזה בכלל? (ל''ת)

      לידיה קסאח, 15/07/13 19:21


      IP: 79.179.137.163 דווח על תגובה זו

  • 1.

    מסקנה = היהדות זה חרטא ברטא אחד גדול, אופיום להמונים עם ממבו ג'מבו הוד (ל''ת)

    אבי צנעני, 15/07/13 18:21


    IP: 134.191.232.70דווח על תגובה זו

    • אבי צנעני אתה צריך להתאשפז בכפיה (ל''ת)

      הגת דפק לך את המוח ובגלל זה כולם סובלים, 15/07/13 18:45


      IP: 79.181.154.52 דווח על תגובה זו

      • חריט בריט בחייכם עזבו אותנו במנוחה, כל אהבל מגדל לו זקן וצועק משיח עכש (ל''ת)

        אבי צנעני, 15/07/13 18:50


        IP: 41.75.111.178 דווח על תגובה זו

      • אכן אישפוז יעשה לו רק טוב. (ל''ת)

        לידיה קסאח, 15/07/13 19:23


        IP: 79.179.137.163 דווח על תגובה זו

    • נכון, ממש כמו כל שאר הדתות. (ל''ת)

      לידיה קסאח, 15/07/13 19:22


      IP: 79.179.137.163 דווח על תגובה זו

      • אין לך שום סיכוי לשכנע דתי. הם מסוממים, אחוזי הזיות.

        יואב 45, 15/07/13 19:52

        אין רציונל בדת. יש היפנוזה ומחלת נפש קשה.
        הדתיים החריבו כל חברה שנתנה להם כניסה.
        הפולנים הכניסן אותם לפולין ומה קיבלו? חצרות של פרזיטים מופרעים.
        עכשיו האמריקאים סובלים מהם.
        וכן, לכל חובשי הסמרטוטים - לכו לרופא

        IP: 109.65.114.141 דווח על תגובה זו

      • גם דת החילונות וההמבורגר שהבאתם מארה"ב היא ממש אופיום להמונים רק שנוח (ל''ת)

        שחר, 16/07/13 10:30


        IP: 188.64.200.22 דווח על תגובה זו