 |
9.
איך תתפוס את ג'ירונימוז קדילק
B,
EretzIsrael,
06/06/05 19:03
|
|
 |
8.
אחלה טור
פזית,
31/05/05 22:20
|
אנחנו כל כך מזדהים \. ולמגיבות מ - 3: אתן צודקות (ותודה על העצות), אבל אם הייתן קוראות את הטור של ישי אדר באופן קבוע, הייתן יודעות שהוא גם ככה נרתע מלקנות מותגים ודברים יקרים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
קטע מטור אחר של אדר
שם לב,
31/05/05 23:23
|
''הדבר שהכי הדהים אותנו זה הכמות הלא תיאמן של בגדי תינוקות שהארון הזה הצליח להכיל.'' האם זה נשמע לך כמישהו שלא אוסף? גם אם חלק מזה הגיעו לארון מאחרים - חלק אחר נקנה כאילו שהילדים לא גודלים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
מה שלא הזכרת
חגי,
31/05/05 22:18
|
הרבה הורים היום חושבים רק על עצמם,מתחתנים ומתגרשים כאילו זה משחק,מתנהגים בצורה לא אחראית עם כסף וזו גם הדוגמא שמחנכים את הילדים. כדאי למי שרוצה לראות איך חיים באירופה וללמוד לחסוך מהם אנחנו רוצים לחיות כמו באמריקה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
יפה אמרת
קוראת,
31/05/05 23:13
|
אפשר לחפש מודלים לחיים תקינים וסבירים. וזה עניין של אחריות, כפי שציינת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
אל תתבאס מהתגובות העוינות
רונית,
31/05/05 21:51
|
הם בטח מכל מיני שכירי חרב, שמתעטפים בתלוש משכורת שמעוור את עיניהם. גם אנחנו באותו מצב, ולא רק אנחנו אלא מרבית חברינו, כולם עצמאים/פרילאנסים אבל אופטימים.
בקשר למערכת סטריאו, קבעתי עם אפרת כבר בקשר לפטיפון... אז יאללה! תבואו לאסוף. :)
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לרונית
רחלה,
31/05/05 23:12
|
למה את קובעת שמי שדוגל בקצת איפוק וגם חושב על המחר הוא שכיר חרב? הכסף שיש לי לא מעוור אותי, ואולי בגלל זה אני יכולה לשים בצד כל פעם שאני יכולה. אני מבינה שצרת רבים היא חצי נחמה, כדברייך, ''גם אנחנו באותו מצב, ולא רק אנחנו אלא מרבית חברינו'' אבל למה לא לשים סוף לבזבוזים? וחוץ מזה, במת התגובות נועדה לתגובות- לא להתקפלויות שלא מוסיפות לדיון.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
בכיין, נמאסת!
ישראלי ממוצע,
עמוק בבוץ,
31/05/05 20:43
|
|
 |
לא נוח לך לשמוע את האמת על
u can run, but,
u can't hide,
01/06/05 00:04
|
|
 |
4.
מרגש ונשמע לי מוכר...
שם בדוי,
31/05/05 19:46
|
וגם אנחנו כמוך עוד מקווים שמחר נוכל לפתוח תכנית חיסכון לילדינו. מה לעשות יקירי, יש הורים שהם יחידים במינם. : )
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
סוד החסכון
רחלה,
31/05/05 18:52
|
רוב האנשים העשירים באמת, הם חסכנים מטבעם. הם לא מוציאים כסף על מוצרים אופנתיים, הם לא קונים לילדים כל צעצוע או פלסטיק אחר, והם לומדים ומלמדים את ילדיהם איך לחיות בצורה לא רעשנית.
יש גם עשירים שהתעשרו מגניבה, שקרים, רמאויות, קשרים מפוקפקים, ומעשים מגונים (רחמנא לצלן).
להיות עשיר באמת, ולדאוג לילדים זה לתת להם את הכלים הנכונים כמו: אילוף יצר הבזבזנות, קריאה של ספרים שאולים מהספריה הציבורית, וחשיבה פחות אגוצנטרית.
כשאתה חושב על קומבינה אל תשכח לשלב גם הרגלים חיוביים של חסכון בכל יום ובכל שעה, ולא רק כשנכנסים ללחץ.
בקשר לביבי, באופן הכי דמוקרטי - סלקו אותו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
כל כך נכון
א.ג.,
31/05/05 20:57
|
אבל אין מה לעשות שכל מה שבוער בראש של המדינה זה איך לקנות את הדבר ההוא שהיה בפרסומת ההיא.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מה שמשווק בפרסומות, לא קונים.
להיפך,
01/06/05 08:37
|
|
 |
רחלה את צודקת
יוסיפון,
31/05/05 19:49
|
חשוב לחיות בצנעה ולאלף את יצר הבזבזנות. הצרה שהיום בעידן של צריכה בלתי פוסקת זה נשמע כל-כל ''אולד פיישן'' לתת למישהו עצה כזו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
ליוסיפון
רחלה,
31/05/05 21:00
|
תודה על תגובתך. אני מסכימה איתך שבעידן של צריכה קשה לחשוב על צנעה וחסכנות, כל שכן לתת עצה. אבל זה לא מאוחר להתחיל מחדש ולברר מה פה לא בסדר. לי נראה שעיקר הבזבזנים הם אלה שלא חושבים צעד אחד קדימה. אחר כך כשאין מאיפה לקחת כדי לפתוח תכנית חסכון - הם נכנסים לשוק.
תמיד אפשר לשים כמה גרושים בצד ולוותר על דברים שלא ממש חייבים לקנות - וזה לא משנה כמה כסף יש מלכתחילה. וגם אם זה old-fashion לחסוך אין בזה שום רע. לפעמים כדאי לבדוק איך אחרים חיו פעם וללמוד מהם.
הנה כמה הצעות לחסכון בכסף אותן מצאתי באינטרנט:
1. בזבז פחות ממה שאתה מרויח. 2. נסה לא להשתמש בכרטיסי אשראי - ואם כן, שלם את מלוא הסכום כל חודש. 3. אל תקנה שום דבר שהוא לא שימושי, או שלא מביא תועלת כלשהי. 4. קנה במכירות חיסול. 5. לעומת זאת, אל תקנה שום דבר רק בגלל שהוא בסייל. 6. סע במכוניות יד שניה. 7. שים בצד (בתוכנית חסכון) 100 שקל או יותר כל חודש. 8. היה עסוק, ואז לא יהיה זמן לבזבוזים. 9. הביאו אוכל מהבית כשיוצאים לפארק. 10. לא לנסות להתחרות עם החברים או השכנים בשום קניות או טיולים לחו''ל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לרחלה
יוסיפון,
31/05/05 22:41
|
והייתי מוסיף לרשימתך הכל -כך נכונה סעיף אחד : 11. המעיטו בשימוש בטלפון סלולרי (הטלפונים הסלולריים הם זוללי כסף).
הגב לתגובה זו
|
|
 |
רחלה צודקת
עוד אחת,
31/05/05 21:31
|
גם אנחנו חיים כך והיו תקופות של משכורות מדולדלות מאוד. כך הילדים לומדים שאם הולכים לפיצריה זו חגיגה ולקבל ממתק שוקולד מצועצע זה ''ממתק של שבת''. פסיכולוגית אמרה לי פעם ''לגדל ילדים על קצות האצבעות'', כך לדברים יש ערך וזהו העושר האמיתי - לא מה אין לך אלא איך לשמוח עם מה שיש לך. יש לנו הרבה חברים עם משכנתא עצומה לוילה מפוארת שגוררת ארנונה גבוהה, כמה מישרות, גנן ועוזרת ומה לא. וכדי לנוח קצת מהלחץ יוצאים למסעדות כמה פעמים בחודש ואח''כ לא מבינים מאיפה המינוס האדיר ואיך לא חסכנו לילדים. אנחנו חברה לא שפויה, בלי איזונים ובלי פרופורציות, וחבל.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לעוד אחת
רחלה,
31/05/05 22:19
|
מכל הדברים הנכונים שאמרת, נראה לי שהמשפט הבא הוא זה שמביא לאושר ועושר אמיתי:
''לא מה אין לך אלא איך לשמוח עם מה שיש לך.''
אני מקוה שכותב טור זה יקרא את תגובתך ויאמץ לעצמו את משפט המחץ שלך. אי אפשר להמשיך לחיות במינוס שרק הבנקים בעצם מרויחים ממנו. תרבות האוברדראפט הוכיחה שוב ושוב שהיא לא עובדת, כיון שיש סוף לכל דבר. בנוסף, אם נפסיק לחשוב שמה שיש לנו (או מה שאנחנו קונים) זה ביטוי לעצמיות חשובה, אז אולי יהיה אפשרי לארגן את הכל מחדש.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
אוי ואבוי
קורא תוהה,
השרון,
31/05/05 18:17
|
לא רק שהתוכן רדוד, מטופש וילדותי, אלא שהכתיבה גם היא עילגת. יש איזה עורך במעריב שקורא את החומר לפני שהוא מתפרסם ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דווקא אחד הטובים, וסיפור אמיתי
שתוק,
01/06/05 08:38
|
|
 |
תגיד, מה כואב לך?
בחור אנאלוג,
בעולם דיגיטל,
31/05/05 23:59
|
בכלל קראת את הטור עד הסוף לפני שהגבת?? הכתיבה קולחת ואינטלגנטית, אמנם לא דוסטוייבסקי, אבל זה טור באינטרנט אחרי הכל. התוכן חשוב ועמוק. אם זה נראה לך ילדותי ומטופש כנראהלא הבנת על מה הטור. זה לא סיפור על איך אבא הלך עם הבן שלו לטיול לבנק, הטור מדבר על כך שתרבות הצריכה הקפיטליסטית מותחת את האדם המודרני עד קצה היכולת שלו, ומשאירה אותו בלי גרוש על התחת ובלי זמן להקדיש למשפחה שלו. אכן נושא רדוד, מטופש וילדותי.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
אוי ואבוי?
אדר נהדר,
31/05/05 19:11
|
הכתיבה בכלל לא עילגת, התוכן בסדר גמור ורחוק מלהיות מטופש או ילדותי. הבעיה היא איתך. השנאה העצמית שלך שולחת אותותיה בצורה של בקורת טורים. יש איזה עורך במעריב שקורא תגובות מהסוג הנ''ל לפני שהם מתפרסמים ?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
איזה לוזר
אבי,
31/05/05 17:42
|
|
 |
שתוק, אידיוט
לוז,
R,
31/05/05 23:52
|
אתה מכיר אותו? אתה יודע כמה כסף הוא מבזבז? מה אתה ישר קופץ: לוזר! לדעתי זה טור אמיץ מאד של אדם אמיץ מאד. ויש בו תובנות חשובות מאד לכולנו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
איזה תובנות, איזה נעליים?
לא אידיוטית,
01/06/05 01:11
|
הבן-אדם לא ידע איך לכלכל את הוצאותיו עד כדי כך שהבנק לא היה מוכן לפתוח לו תכנית חסכון. איפה התובנות פה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא כולם מרוויחים כמו בזנות
ל"ת
אז סתומה,
01/06/05 08:40
|
|
 |
תראי,
לוז,
R,
01/06/05 01:50
|
אני לא יודע אם הסיפור הזה באמת לקוח מהחיים של ישי או שהוא נכתב כדי להדגים את הנקודה, אבל
הנקודה היא שתרבות הצריכה שמקודמת ומטופחת על ידי התאגידים וחברות האשראי, באמצעות הפרסומות והמותגים יוצרת לחץ אדיר על האזרח הקטן והממוצע (או שמא עדיף לקרוא לו הצרכן הממוצע, שהרי אם אתה לא צורך אתה לא קיים) לצרוך עוד ועוד, עד כדי חוסר יכולת לשמור על תקציב מאוזן.
זה קל מאד להגיד ''תלמד לכלכל את ההוצאות שלך''. אבל לא כולם כ''כ טובים וחכמים ומנוסים (ודווקא לא נראה לי שהכותב הוא אחד מהם). והרוב כן נגררים לסחרור ההוצאות שהתרבות הקפיטליסטית מפתה להכנס אליו.
צריך חינוך בנושא צרכנות, וצריך לפתח אצל הציבור מודעות. וממה שאני הבנתי מהטור הזה, ישי אדר הוא בצד שדווקא מנסה להגביר את המודעות. ועל התובנות האלה דיברתי.
לגבי התגובה הקודמת שלי, אני באמת מתנצל. אבי פשוט עיצבן אותי נורא בתגובה השטחית והמזלזלת שלו, אז מייד החזרתי לו תגובה שטחית ומזלזלת...
הגב לתגובה זו
|
|