 |
14.
למירה - האם יש התיחסות בספר
רחל,
חיפה,
05/10/04 00:21
|
גם מעבר לדיאטה - שאני זקוקה לה בהחלט - גם להשפעת השיטה על מחלות כרוניות למשל המחייבות שינויי תזונה? אשמח לתגובתך בנושא ואם תואילי למסור את כתובת הדוא''ל שלך לשאלה פרטית. תודה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
בריאות ותזונה
מירה אפרתי,
רמת גן,
13/10/04 13:02
|
יש התייחסות וקשר ישיר בין המזון לבריאות. אנא צרי עמי קשר לקבלת ייעוץ, אשמח לעזור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מיקרוביוטיקה ובריאות
מירה אפרתי,
רמת גן,
06/10/04 14:01
|
הספר הינו ספר מתכונים אשר גורם למשתמש בהכרח לאכול נכון. ויתרתי על ההסברים ונתתי את השיטה במיטב מעשיותה. אכילה לפי המיקרוביוטיקה מאזנת את מערכות הגוף וגורמת לו להתמודד נכון וטוב יותר עם מחלות או אי-סדירות כלשהי. השיטה פשוטה ואיננה דורשת הכנות מסובכות, אלא שצריך להכיר את הגבולות. את מוזמנת לכתוב אלי ישירות למאקרוביוטיקה שטרודל הוטמייל נקודה סי או נקודה אי אל ואשמח לענות כמיטב יכולתי. אחת הכתבות הבאות תעסוק בקשר בין תזונה וריפוי. היי בריאה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
13.
יש תרופת פלא - רדוקטיל
טל,
מרכז,
30/09/04 20:48
|
רדוקטיל זו תרופת שמסייעת בהרזיה. היא גורמת לשובע ומגבירה את שריפת האנרגיה בגוף. יש לבקש מרופא משפחה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
תרופות והרזיה
מירה אפרתי,
רמת גן,
02/10/04 18:14
|
אני די מפחת מתרופות, במיוחד מאילו שדורשות מרשם רופא, פירושו שיש נזק בתרופה לצד התועלת. מנסיוני ונסיון חברותי -ענין תרופות ההרזיה עלול להגמר בכי רע. למה ? אפשר לאכול נכון ולרדת במשקל, אמנם לאט אבל בטוח. פגיעה במערכות חיוניות בגוף, גם אם ניראה רזים, לא נראית לי שווה. יתרה מכך, ברגע שיורדים בעזרת תרופות, כל המחקרים מצביעים על עליה ברגע הפסקת התרופה, אז מה עשינו ? עדיף בדרך הטבעית, תמיד.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
12.
תרופת פלא
רוני,
30/09/04 10:42
|
אני עדיין מחכה לתרופת הפלא שבעזרתה אוכל לרזות ללא דיאטה. מתי שהוא בטוח ימציאו משהו כזה, בולעים גלולה ומרזים. חלום חיי...
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הרזיה
מירה אפרתי,
רמת גן,
02/10/04 18:06
|
גם אני מחכה לכדור פלא שיאפשר לי לאכול את כל הדברים הטעימים בעולם ולשמור על מידת בגדים 38-40אז מה לעשות ועדיין לא הומצאה כזאת גלולה ? נקווה שמישהו יצליח. ובינתיים, אני אוכלת מבלי להגביל את עצמי - אבל ביומיום -אוכלת נכון והקילוגרמים נושרים לאיטם, אבל ללא סבל. וזאת הדרך שאני מצאתי, אחרי 35 שנות דיאטה זו או אחרת. בהצלחה מכל הלב.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
11.
כתבה מסוכנת! שתו הרבה!~
ל"ת
BiRDY,
פ-ת,
30/09/04 08:25
|
|
 |
הרגלי שתיה
מירה אפרתי,
רמת גן,
02/10/04 18:09
|
הגוף הוא המדד הנכון ביותר, אם לא חשים צמא - למה לשתות ? יש תשדורת ישירה למוח ולפה המאפשרת לנו לדעת אם אנו צריכים לשתות. כל האנשים שמסתובבים עם ג'ריקנים של מים וכל שניה שותים נראים לי כגורמים לשיבוש כלשהו במערכות של הגוף. הרמה הנכונה לשתיה היא כ- 10 כוסות ליום של נוזלים, כולל מרק, שתיה קרה וחמה. אפשר יותר או פחות בגבולות הנורמלי - לא להגזים. ותודה על ההארה וההערה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
10.
חובבני
תקווה,
תל אביב,
30/09/04 08:06
|
נושא כל כך טעון - ולנזקקים לעצה טובה יש הרגשה שעובדים עליהם
הגב לתגובה זו
|
|
 |
הדרך הטבעית
מירה אפרתי,
רמת גן,
02/10/04 18:19
|
הנושא טעון, אני מסכימה, ואצלי לא פחות מאשר אצל אחרים, אולי יותר. לכן חפשתי פתרון אחר, כי כבר הייתי בכל הדיאטות, התרופות, הקסמים והשיקויים למיניהם וכתוצאה רק צברתי עוד ועוד קילוגרמים. דרך אכילה נכונה, בשילוב עם פעילות = הרזיה, אולי לא בקצב הרצוי בזמן ובכמות - אבל בדרך הבטוחה. את מה שירדתי אני לא עולה, גם אם אכלתי היום עוגה ענקית, מחר אתאזן שוב וחצי הקילו שעלה -ירד מיד. ופה טמון ההבדל, והוא החשוב. בנוסף, אני לא רעבה, לא חולה ולא חלשה. וגם זה הבדל משמעותי. לעולם איני מוכנה לנקר חסה יותר.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
9.
שטויות הקטע עם החלבונים
איתי,
ת''א,
30/09/04 05:25
|
מתוך הכתבה: מאחר ותהליך עיכול החלבונים דורש יותר קלוריות מאלו המתקבלות מן המזון, החלבונים מרזים אותנו בעת אכילתם.
זה ממש קשקוש
חוץ מזה מישהו מוכן להסביר למה להימנע מעגבניות, קישואים וחצילים ??? מוזכרים במשפט אחד עם ממתקים, לא ברור.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
עגבניות וחצילים
מירה אפרתי,
רמת גן,
02/10/04 18:25
|
עגבניות, חצילים, פלפלים, תפוחי אדמה ועוד מספר ירקות מומלצים לאכילה לעיתים רחוקות יחסית, לא יומיומית. זהו עקרון של המקרוביוטיקה שאימצתי, אני לא רוצה להכנס להנהח''ש של חומציות, גרעינים שאינם מתפרקים בקיבה, עמילנים שאינם נחוצים וכו', השתדלתי להימנע מפירושים, לתת את המתכונים ולאפשר את היישום - לא כל כך חשובה הסיבה. ממתקים שהינם סוכרים מעובדים אינם רצויים, ישנם אחרים - עוגיות מקמח מלא או גרנולה ועוד שאפשר לאכול בכייף. בכל מקרה יש רסק עגבניות אורגני שאפשר לצרוך ואכין ואפרסם מתכון לרוטב עגבניות מהמם שאפשר לאכול בלי כל בעיה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
חלבונים
מירה אפרתי,
רמת גן,
02/10/04 18:02
|
חלבונים מהווים מרכיב חיוני במזון. הם מתפרקים בזמן האכילה לחומצות אמיניות, המשמשות ליצירה, אחזקה ותיקון החלבונים בתאי ורקמות הגוף. הגוף אינו יכול ליצר 8 מתוך כ-20 חומצות אמיניות. החלבונים יוצרים גם את הלויקוציטים. החלבונים מן החי נוחים יותר לעיכול מחלבון מן הצומח. ערך קלורי של חלבונים מן החי נע בין 190 ק''ק ל- 100 גרם לבים 230 ק''ק ל-100 גרם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
8.
למה אין מס' מנות לכל מתכון?
א.ב.,
30/09/04 05:01
|
איך מפרסמים מתכונים בלי לומר לכמה מנות המתכון. זה א.ב. לא רק לדיאטה, אלא לכתיבה תקינה של מתכונים. מה יהיה? יש השלמה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מספר המנות
מירה אפרתי,
רמת גן,
02/10/04 18:30
|
בעיה שלי, אני מבשלת סיר ולכמה שזה מספיק - זה מספיק. בד''כ למשפחה עם 2-3 ילדים סיר אורז משתי כוסות מספיק. לא מוגבלים בכמויות כשאוכלים נכון, לכל אחד רף השובע שלו/ה אז מה אני צריכה לכתוב לאדם כמה לאכול ? הגדרתי - עד 80% מהשבעת הרעב. את השאריות - שומרים ומחממים. בכל מקרה, לא טענתי שהספר שלי הוא ספר דיאטה או שהוא בישול רגיל, הוא רק נראה כאילו, אבל הוא מיישם תורות תזונתיות חשובות וגם אם לא בדיוק מסכימים - כדאי ושווה לנסות.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
7.
זאת בדיחה או מה?!
עבודה בעיניים!!,
30/09/04 02:45
|
לרזות בלי דיאטה? מה זה חוקים של ''לאכול רק כשרעבים'' ו- ''להפסיק 6 שעות לפני השינה'' אם לא דיאטה?
הגב לתגובה זו
|
|
 |
לא עבודה ולא בעיניים
מירה אפרתי,
רמת גן,
03/10/04 09:19
|
לחיות נכון זו לא עבודה, אלא דרך חיים. ולא בעיניים, על אף שהכל בעיני המסתכל. צריך לנסות, כל דבר, בעיקר אם אין בו נזק ויש אומרים שיש בו תועלת. אפשר לפסול כל דבר, אני ועוד רבים ומכובדים ממני טוענים כי הדרך הנכונה והיחידה לרדת במשקל ולשמור על התוצאות לאורך זמן - היא פשוט לסגל לנו דרך חיים שתהיה נכונה. ראשית, לא לדחוס, להקשיב לגוף ולאכול כמה שהוא מבקש, לא יותר, ואולי קצת פחות, כי תחושת השובע לעיתים מגיעה כמה דקות אחרי האוכל, ואם מלאנו את הבטן התחושה היא של התפוצצות קרובה. וזה מעייף ולא נכון לעשות. דבר נוסף שהפריע לך זה להפסיק לאכול 6 שעות לפני השינה. הגוף אינו מעכל היטב בזמן השינה, השינה מופרעת כאשר הגוף מבצע את פעולת העיכול בשיא המרץ ובמקביל לירידת התיפקוד במערכות בעת השינה. ולכן, לאכול פעם אחרונה 6 שעות לפני השינה. אפשר לאכול ירק או יוגורט לאחר מכן, אם ממש רעבים. בעיקרון, הדגנים המלאים מתפרקים באיטיות יחסית ונותנים אנרגיה לזמן ארוך יותר מסוכרים פשוטים, אין סיבה להיות רעבים אחרי שעה, אבל אולי. אז שווה לנסות, תמיד אפשר להיות מופתעים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
6.
תמיד חשבתי שרצוי לשתות הרבה
לא מבין,
30/09/04 01:37
|
|
 |
שתיה
מירה אפרתי,
רמת גן,
02/10/04 18:33
|
לגוף יש מנגנונים המשדרים רעב וצמא, וכדאי מאד לסמוך עליהם. שתיה מרובה מידי היא נזק באותה מידה ששתיה מועטת גורמת. מומלץ ע''י כל המדענים לשתות 10-12 כוסות ליום מכל הנוזלים - כולל מרק, שתיה חמה וקרה. מי שמרגיש צמא ליותר - מוזמן, אבל מי שלא - לאיזה צורך צריך לשתות עודפים ? צריך להקשיב לגוף הוא יודע יותר טוב מכולנו מה נחוץ לו.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
5.
ועוד איך דיאטה
אורלי,
פ''ת,
30/09/04 00:34
|
אני לא מבינה מה כאן בלי דיאטה, לא לאכול 6 שעות לפני השינה כמעט שליש מהזמן שאפשר (עם מורידים את השעות בהן אנו ישנים), בלי ממתקים ועוגות- זה ועוד איך לעשות דיאטה...מה יהיה? כבר חשבתי שבאה הגאולה
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דיאטה מסוג אחר
מירה אפרתי,
רמת גן,
02/10/04 18:39
|
סליחה שהרזיה אצלי היא לא דיאטה, אני מציעה לאכול ובצורה מאזנת וגם כך יורדים במשקל. אם את הולכת לישון בחצות אז תאכלי עד 6 בערב, לאפשר לגוף לעכל. אם זהו מאמץ קשה, אפשר לאכול פרי או ירק בשעה 8 בערב, אבל לא ארוחות. כן, יש שיטה. הדגנים המלאים נותנים תחושת שובע וערך קלורי נמוך יחד עם זירוז טבעי לעיכול. הקילוגרמים נושרים באיטיות אבל בקביעות וזה עדיף על פני דיאטה. כאשר חורגים מהשיטה - אפשר למחרת לחזור ללא בעיה, אין כאן רעב או נזק. ולכן זה עובד וזה נכון לעשות לאורך זמן. לתמיד בעצם.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
4.
לא דיאטה
ציפי,
קרית אונו,
30/09/04 00:12
|
מה עושה מישהו שעובד שעות רבות ביום? אין לו זמן להכין ולבשל, איך אפשר להתמיד בלא דיאטה כזאת.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
דרך חיים לא דיאטה
מירה אפרתי,
רמת גן,
02/10/04 19:03
|
מאחר ובסיס התזונה מורכב מדגנים מלאים - אפשר לשחק עם סנדביצ'ים, אוכל ללא בישול - פסטרמה, ביצה וירקות. את הארוחה החמה אפשר להשאיר ל- 6 בערב, וגם היא יכולה להיות מורכבת מדגנים - אורז, פסטה וכד' אשר מאפשרת עיכול נכון עד לזמן השינה. לא מוגדר כמה ומתי לאכול - רק המסגרת, מה אפשר. המסגרות מאד רחבות ואין מניעה לאנשים עובדים להסתדר במסגרות. החשוב - לא לרעוב. אפשר לבשל בסוף השבוע מנות יותר מענינות ומסובכות ובמשך השבוע - ארוחות בסיסיות ומזינות. להקשיב לגוף.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
3.
has anybody tryed this?
noa,
29/09/04 23:40
|
i dont understand how you can loose weight with this diet. anybody???
הגב לתגובה זו
|
|
 |
loosing weight
Mira Efraty,
Ramat Gan,
02/10/04 19:07
|
It's checked and prooved that you losse weight in this way of eating. Not really a diet, but limits and some rules, and kilos are going down slowly and surely. The method is explained, I loosed 8 kilos within 6 months, it's not fast, but I don't suffer and I eat as I please, mostly. Try, it worth it.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
2.
שני חלבונים או שלושה?
ל"ת
ערן,
29/09/04 16:58
|
|
 |
חלבונים - מן החי או הצומח
מירה אפרתי,
רמת גן,
02/10/04 19:14
|
חלבונים מן החי תורמים הרבה מאד לגוף בדרכים שונות וחבל לוותר עליהם. רצוי כ- 3 פעמים בשבוע לאכול סוג של חלבון מן החי. אפילו חיוני. אם לא אוהבים -אז מן הצומח, או לנטרל דגים מן הריח בדרך הבישול או לבחור את הסוג שאוהבים - אפילו פסטרמה או ביצה. לא לוותר על חלבונים.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
1.
מצטער, אני חייב לאכול משהו
שמן בדיאטה,
29/09/04 15:41
|
מתוק אחרי הארוחה, לכן הדיאטה הזו לא תעבוד במקרה שלי. יש דיאטות שמשלבות גם מתוקים. מי שחושב שהוא יכול להפסיק עם המתוקים ביום אחד טועה.
הגב לתגובה זו
|
|
 |
מתוקים
מירה אפרתי,
רמת גן,
02/10/04 19:11
|
אולי לא שמת לב אבל עוגיות ועוגות נכנסים לקטגוריה של דגנים מלאים, בשימוש בקמח מלא לפחות חלקית. אני מסכימה שחשוב ליהנות ולשמור על מסגרת נכונה של אכילה, לא למנוע מהגוף דברים שלהם הוא זקוק, ומתוקים זה חלק. גם פירות נותנים סוכר ואפשר מנות אחרונות של פירות עשויים באופנים שונים. יש בספר פרק פירות ופרק של משהו מתוק. גם בכתבה יש קרפ תפוחים מענין שיכול להוות קינוח מתאים. בכייף, ואתה צודק - איך אפשר בלי משהו מתוק וטוב ? לא בא בחשבון !
הגב לתגובה זו
|
|