• 48.

    משפט אחד שממצה את הכשל:

    חגי, 03/11/15 19:06

    ''היה לי עולם ערכים מודרני, מערבי ליברלי, ולצדו עולם של אמונה, מסורות והלכה''.
    הערכים תמיד יגברו על רעיונות מסדרים אחרים. כיוון שראית את הערכים בצד החילוני - מערבי תמיד תפני לשם.
    הרבה מאוד ממייצגי הזרם הליברלי בעומק הדברים מרגישים שהערכים בצד המערבי והאמונה והמסורת בצד היהודי.
    ליהדות יש מערכת ערכים מסועפת וענפה שסותרת בחלקה את מערכת הערכים המערבית והשאלה היא איך מתמודדים עם הסתירות

    IP: 147.237.73.201דווח על תגובה זו

  • 47.

    זה מה שקורה למי ששמה מטפחת בגודל סרט בסוף גם זה נעלם (ל''ת)

    תפילות על בנות ישראל, 03/11/15 19:01


    IP: 79.182.145.202דווח על תגובה זו

  • 46.

    לקרא את המאמר בלינק

    , 28/10/15 23:12

    http://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/13889

    IP: 46.210.249.116דווח על תגובה זו

  • 45.

    הגאונות של גודמן והחכמה של רוזנברג - שילוב חזקים

    , 27/10/15 21:33

    הייתי חייב עוד אחד. סליחה

    IP: 85.250.182.26דווח על תגובה זו

  • 44.

    גודמן ענק אפרת מלכה (ל''ת)

    , 27/10/15 21:29


    IP: 85.250.182.26דווח על תגובה זו

  • 43.

    רק ראיתי מי הכותבת

    בים, 27/10/15 21:18

    ישר הבנתי - שוב הלקאה עצמית.

    די. נמאס.
    תביני שמה שטוב לך לא בהכרח טוב לרוב.

    ואגב, נראה שאת זו שמתקרבת כל הזמן לצד החילוני, וד''ל.

    IP: 109.66.199.236דווח על תגובה זו

  • 42.

    התגובות כאן מהצד ה'דתי' הם לגמרי היהדות שממנה ראוי להתרחק. עדר עיוור. (ל''ת)

    , 27/10/15 16:18


    IP: 109.186.23.78דווח על תגובה זו

  • 41.

    אין עלייך אפרת פשוט אין עלייך

    , 27/10/15 15:55

    מעריצים אותך כאן

    IP: 85.250.182.26דווח על תגובה זו

  • 40.

    הורדת כיסוי ראש? (ל''ת)

    סחטיין על האומץ ;)), 27/10/15 15:25


    IP: 79.182.147.250דווח על תגובה זו

  • 39.

    שמשון

    , 27/10/15 14:19

    תודה רבה

    IP: 85.250.133.120דווח על תגובה זו

  • 38.

    תגובות מבישות שרק מוכיחות את טענת המאמר (ל''ת)

    , 27/10/15 13:47


    IP: 192.114.91.249דווח על תגובה זו

  • 37.

    באמאשל'ך, חזרת בשאלה? שחררי אותנו מהגיגייך בטור יהדות (ל''ת)

    , 27/10/15 10:31


    IP: 95.86.125.16דווח על תגובה זו

  • 36.

    גם אני שוחחתי עם ''אישי'' כלומר אשתי על המאמר הזה.

    , 27/10/15 10:31

    מצטער עבורך על כך שליהדות אין מחלקת שרות לקוחות.אך לך ולגודמן ידידך ולשכמותכם,יש בעיה ואתם צועדים במרץ בטור ערפי ,בשביל שפרץ מיודענו הקרדינל בעל הכפה, אברום בורג.אתם בררך החוצה מהיהדות.וגודמן בדרך חזרה למקום ממנו בא.

    IP: 193.43.246.250דווח על תגובה זו

  • 35.

    וזה שהרבלך שלך פוסלים אותך לעדות (ל''ת)

    פרימיטיבסקיה, 27/10/15 10:00


    IP: 81.218.251.251דווח על תגובה זו

  • 34.

    הלכת לבתי כנסת של עדות מזרח אירופה שם לא מתייחסים בכבוד לאשה (ל''ת)

    לכי לבתי כנסת של ספרדים ותימנים תרגישי יותר רצויה, 27/10/15 09:36


    IP: 31.168.174.186דווח על תגובה זו

  • 33.

    לא ראיתי ושמעתי אותך. שנים. כ''כ צפויה ההתדרדרות. ראית את האור החילוני.

    אורי, 27/10/15 09:33

    כן, אני כ''כ רוצה להיות דתיה אבל זה כ''כ לא מסתדר לי עם ההומניות.

    עזבי אותנו באמאשלך את לא באמת דתיה כי אינך שואלת מה אלוקים רוצה ממך. אלא רק מה מתאים או נראה לך מתאים.
    ההלכה מחייבת. לא מתאים לך ? סבבה . (לא כלכך כי כל יהודי חשוב.. אבל זה לפעם אחרת) אל תטעני כאילו את באה ממקום דתי.
    הליכה עם כיפה / כיסוי ראש לא עושה אותך דתי.

    IP: 192.118.117.100דווח על תגובה זו

  • 32.

    זה מתחיל בהורדת כיסוי ראש, וממשיך ב'תגלית' שהמצוות הם רק

    מאוכזב ממך, 27/10/15 09:22

    אקט פוליטי של שימור מסורת. וכשאין צורך פוליטי אפשר לוותר עליהם ולהישאר עם 'בן אדם לחבירו' - כלומר אתיקה חילונית

    IP: 164.138.119.34דווח על תגובה זו

  • 31.

    גודמן? אין במגרה שלכם סכין קצת יותר מחודד? (ל''ת)

    , 27/10/15 09:12


    IP: 212.235.98.161דווח על תגובה זו

  • 30.

    כדתייה את נותנת כוח לרבנות ועדיין רואה עצמך נאורה? כמאמינה את שבויה

    , 27/10/15 09:11

    בשטיפת המוח מינקותך - ועדיין רואה עצמך נאורה? כמחנכת את ילדייך למה שחינכו אותך את גוזלת את חירותם להחליט לגבי קיומו של אל ולגבי זכות הקים של דתיות - ועדיין רואה עצמך נאורה?

    IP: 193.106.52.21דווח על תגובה זו

  • 29.

    הייתי מגדיר אותה כחובבת מסורת לא כאדם דתי - כמו המשפחה שלי החילונית (ל''ת)

    במקום לשנות את הדת תביני שאת השתנית וזה בסדר, 27/10/15 08:52


    IP: 65.181.113.136דווח על תגובה זו

  • 28.

    דת = שנאת נשים וזרים

    משה, 27/10/15 07:48

    גברים הם אלה שעיצבו את הדת!
    הגברים דאגו שהנשים יהיו לשפחות וכבולות לבית.
    לגברים היה מותר ועדין מותר לשאת מספר נשים.
    גם הרמב''ם אמר (ציתות מהזיכרון )
    הנשים הם טמבליות ולא צריכות ללמוד.
    אישה דתייה משולה לאישה מוכה שממשיכה לחיות עם בעלה ומקטרת על כך שבעלה מכה אותה.

    תפקחו את עינכם !!!

    IP: 132.66.246.86דווח על תגובה זו

    • הדת היא חוקי הטבע הרוחני -- תתווכח עם אלהים מדוע עשה טבע כזה (ל''ת)

      הדת היא העתקת חוקים מהרוחניות לגשמיות, 27/10/15 08:50


      IP: 65.181.113.136 דווח על תגובה זו

    • הטבע עשה נשים וגברים שונים ... מה יש לך עם אלהים?

      הנסיון להשוות דברים שונים הוא מרד בטבע שנכשל, 27/10/15 09:02

      נשים וגברים אינם זהים
      יש להם גוף אחר
      מוח אחר
      כימיה אחרת בגוף

      מדוע שני ייצורים שונים צריכים בכוח להתנהג בצורה זהה? כמו מי כמו גבר? אולי כמו אישה?

      אני חושב ש''להגשים עצמך'' בתרבות השפע שלנו שעם כל הסיבובים יורד להפוך לאמצעי ייצור לטייקון - זו בכלל לא מטרת חיים!

      לדעתי לפחות 50% מהנשים היו בוחרות להשאר בבית ולגדל ילדים ולא לעבוד - אם הייתה להן אפשרות כלכלית לעשות כן!
      וזה הכי כיף להן בחיים

      בגלל יוקר המחיה ועושק הטייקונים נגנבה מהנשים האפשרות להיות עקרות בית
      והן חייבות להיות עבד של טייקון עוד לפני הבית שלהן!

      IP: 65.181.113.136 דווח על תגובה זו

      • צודק לגמרי! (ל''ת)

        , 27/10/15 11:36


        IP: 95.86.121.45 דווח על תגובה זו

  • 27.

    כנראה שאת יותר מערבית ופחות יהודית

    יוסי, 27/10/15 07:16

    קצת העמקה לא תזיק

    IP: 212.76.117.175דווח על תגובה זו

  • 26.

    לתשומת לב

    , 27/10/15 06:57

    http://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/13889

    IP: 2.54.171.118דווח על תגובה זו

  • 25.

    חשפת את עצמך עם ''אישי.'' תודי שחזרת בשאלה או שתמשיכי להביך את עצמך

    א, 27/10/15 02:43

    עוד פמיניסטית ממורמרת שחושבת שכל הדתיים צריכים להיות רפורמים שמאלנים.

    Misery loves company

    שקוף שאין לך ואין לנשות הכותל אמונה. מסורתיים? שנאה לזר? שקוף שאת באה ממקום פוליטי. את אפילו לא מזכירה את אלוהים בהקשר הדת. אולי בגלל שאת מחביאה את אמונתך שאלוהימה אוסרת עלינו להצביע ליכוד או שס.

    IP: 98.148.176.135דווח על תגובה זו

  • 24.

    סבא שלך, הרב גורן, מכסה את פניו מבושה במטפחת שהורדת.

    המטיף מתל אביב, 27/10/15 00:25

    מזל שלא היה צריך לראות אותך בקלונך.

    IP: 212.76.98.163דווח על תגובה זו

    • אין שום פסול בלהיות חילוני חובב מסורת - רק לקבל עצמך (ל''ת)

      , 27/10/15 08:53


      IP: 65.181.113.136 דווח על תגובה זו

  • 23.

    אם מיכה גודמן, האויבער חוכעם הכי שטוח בסביבה, הוא הרב'ה שלך,

    משועממם מכולכם, 27/10/15 00:22

    אז שיהיה לך לבריאות.

    IP: 95.86.72.122דווח על תגובה זו

  • 22.

    לפעמים הורדת המטפת מלמדת (ל''ת)

    פאתטי, 27/10/15 00:15


    IP: 95.86.72.122דווח על תגובה זו

  • 21.

    הגשר בין חילונים לדתיים גרם לדתיים מסוגך לעבור לצד החילונים (ל''ת)

    כפי שקבע הרב הראשי .., 27/10/15 00:08


    IP: 2.54.17.189דווח על תגובה זו

  • 20.

    אוי אוי מה סבא הרב שלמה היה אומר על זה .

    , 26/10/15 23:12

    כן רואים את ההשתדרגות שלך בהסרת כיסוי הראש ובאימוץ תפיסות ליברליות שיוויוניות אנטי הלכתיות. תהני

    IP: 95.86.68.98דווח על תגובה זו

  • 19.

    כאחת שמסכימה עם דעות רבות של הכותבת ושל מיכה גודמן-אני תוהה

    , 26/10/15 22:56

    באמת בקטע פרקטי, כמה ילדים שומרי תורה ומצוות, שומרי שבת וכשרות מצליחים לצאת מהחינוך המעורב. כי אישי ואני מאוד היינו רוצים, אבל יותר רצינו שילדינו יגדלו להיות יראי שמים וכשאנחנו מסתכלים על חברינו שילדיהם גדלו בישוב מעורב ובחינוך מעורב אנחנו רואים אחד בלבד שנשאר דתי...
    אז מה עשינו כאן?
    מי השפיע על מי?
    ובסוף- איזו דרך חיים הילדים האלו בוחרים?
    הרי זה בסדר וגם הדרך השניה... אז היכן האמת???

    IP: 79.177.208.127דווח על תגובה זו

  • 18.

    ''אישי''???

    מבין ענין, 26/10/15 22:42

    זו שפה של פ-מ-י-ל-ס-ב-י-ו-ת... התיתכן פ-מ-י-ל-ס-ב-י-ת דתית???

    מסתבר שכן. אם היא מהמוצא ''הנכון''. והמבין יבין.

    IP: 174.62.141.78דווח על תגובה זו

  • 17.

    מי זה מיכה גודמן בכלל?

    מיכה מוחה?, 26/10/15 22:40

    תתארו לכם שאחד בא וחולק על ניוטון כי לדעתו כל התפיסה שלו בכלל אינה נכונה בפיזיקה. מי היה בכלל קורא אותו.
    רק ביהדות כל אחד שחושב שהוא יודע משהו מצפה שיראו בו סמכות ביהדות. הוא לא מקבל את ההלכה, הוא כולו נטוע בעולם החשיבה המודרני והוא חושב שהיהדות צריכה להתיישר לפי התובנות של הפילוסופים שהוא אולי קרא.

    IP: 93.172.157.101דווח על תגובה זו

    • אני באמת יכול לתאר לעצמי אחד שבא וחלק על ניוטון.

      , 27/10/15 10:18

      קראו לו אלברט איינשטיין. והוא אגב צדק. איך אמר שרלוק הולמס לדוקטור ווטסון שלא רצה לקבל את השיטות שלו: ''טול קמצוץ טבק דוקטור, התכבד והודה כי הובסת בדיוק מהדוגמא שאותה הבאת''... אוי גאון. גאונות נשפכת כאן ממש לריצפה. שאלת מי זה מיכה גודמן? מה אכפת לך? אתה מוטרד ממנו?

      IP: 193.43.246.250 דווח על תגובה זו

  • 16.

    בקיצור את רפורמית (ל''ת)

    הציונות הדתית מתפרקת, 26/10/15 22:08


    IP: 37.142.130.50דווח על תגובה זו

    • חחח ענק (ל''ת)

      , 27/10/15 00:47


      IP: 84.229.180.88 דווח על תגובה זו

  • 15.

    וזה שאת נחשבת ''טמאה'' כמעט חצי מחייך בגלל משהו כל כך טבעי

    , 26/10/15 22:03

    כמו מחזור זה לא מפריע לך?
    לא יודע מה איתך, אבל אני (חילוני לגמרי) לא חושב שאשתי טמאה אף פעם ובשום נסיבות. עצם המילה נשמעת לי נוראית ביחס לאדם.

    IP: 84.226.14.206דווח על תגובה זו

    • סליחה שאני שואל . אתה יודע מה זה טמא?

      שימי, 26/10/15 23:09

      למה להגיב למושג שאף פעם לא טרחת ללמוד. ואני לא מתכוון לגוגל

      IP: 95.86.127.191 דווח על תגובה זו

    • חלוני כמוך לא מסוגל להבין כי הטומאה הזו שומרת על האשה ולא מעליבה אותה (ל''ת)

      עוד חילוני, 27/10/15 00:11


      IP: 2.54.17.189 דווח על תגובה זו

      • ״הטומאה הזו שומרת על האישה״ (ל''ת)

        , 27/10/15 08:39


        IP: 192.114.23.209 דווח על תגובה זו

    • החיות אינן טמאות - טומאה מתחילה בנסיון לשלב רוחניות וגשמיות

      כל עוד אין בך רוחניות אין בך טומאה - אתה חלק מהטבע, 27/10/15 09:11

      הדת היהודית נועדה לאלו שרוצים להחדיר בגוף והרצונות והמודעות הגשמית/חייתית/בהמית שלהם דברים שלא מהעולם הזה דברים רוחניים.

      אז נהיה בלגן השילוב של רוחני וגשמי איננו קל אלא מאד מסובך

      ושם יש דת ורוחניות.

      כל עוד אין נסיון לעבוד מול הרוחניות אין שום הרגשה של טומאה וטהרה
      כמו כל החיות בעולם

      IP: 65.181.113.136 דווח על תגובה זו

  • 14.

    את חיה בעולם שמאמינים בו בנחשים מדברים

    , 26/10/15 20:53

    ובחמורים מדברים ובשאר הבלים והמצאות, ומה שמפריע לך זה היחס לנשים ולזרים?

    תתעוררי, אין אלוהים, זו המצאה בשביל לשלוט בך ובמטומטמים אחרים. תעיפי את הכל מאחורייך ותגלי עולם מופלא שבו את לא כבולה למסורות מעשה ידי אדם. אדם חשוך ופרימיטיבי.

    IP: 138.42.113.1דווח על תגובה זו

    • כשאני קורא את התגובה שלך אני רואה שיש גם חמורים שכותבים... (ל''ת)

      , 27/10/15 00:46


      IP: 84.229.180.88 דווח על תגובה זו

  • 13.

    נשמע קונסרבטיבי. בתחפושת של אורטודוקסיות נאורה

    , 26/10/15 20:43

    אך לרוב הדור הבא כבר לא מעונין ביהדות
    כי היהדות היתה מענה לצורך הנפשי של ההורים.בלי מחויבות למה שלא מוצא חן בעיינהם

    IP: 164.138.112.156דווח על תגובה זו

  • 12.

    אפרת מגיע לך תודה רבה

    , 26/10/15 20:34

    כשאני לא מבין אותו אני צריך לבוא אלייך. את מסבירה כל כך טוב. את חכמה. יש לך חן וחסד בעיני אלקים ואדם.

    IP: 85.250.153.248דווח על תגובה זו

    • למה שלא תחמיא קצת לכותבת? (ל''ת)

      , 29/10/15 11:13


      IP: 80.246.133.32 דווח על תגובה זו

  • 11.

    את נותנת לי פה, אפרת, וגם מיכה גודמן. המון המון תודה על זה.

    יובל, 26/10/15 19:52

    אני מצטער מראש על כל הסחלה שיעוף עליך כאן (אני אופתע אם לא). הלוואי שלא תקראי טוקבקים. באמת.

    IP: 46.116.133.134דווח על תגובה זו

    • מה בדיוק אתה מקבל מהמאמר? (ל''ת)

      , 29/10/15 11:12


      IP: 80.246.133.32 דווח על תגובה זו

  • 10.

    כתות חדשות היו מאז ומעולם ונעלמו מהיהדות

    , 26/10/15 18:54

    וואי וואי כמה חפרת....

    IP: 85.250.204.12דווח על תגובה זו

  • 9.

    זה ברור שהדת היהודית מפספסת בהעדפת פולחן לשמו על ערכים

    אוריא, 26/10/15 18:54

    הדת היהודית מתנתקת מהמציאות במקום להיות מובילה
    היהדות העניקה לעולם נוהגים וערכים אוניברסליים
    כשרות תקן ראשון בעולם לאיכות מזון רק,שנשאר קפוא לא מתעדכן ומקדש פולחן על מדע
    רחיצה ורחיצת הגוף בזמנו היה המקווה היום יש מקלחת אבל מעדיפים פולחן ריק על מקלחת כל יום
    וזאת רק ההתחלה

    IP: 109.160.242.223דווח על תגובה זו

    • מסכים עם כל מילה. (ל''ת)

      , 26/10/15 20:16


      IP: 84.117.9.11 דווח על תגובה זו

    • האם אמונה באלוהי ישראל ובמעמד הר סיני הם גם חלק מאותם ערכים? (ל''ת)

      מפוקח, 29/10/15 11:11


      IP: 80.246.133.32 דווח על תגובה זו

  • 8.

    אפרת את כותבת מאוד יפה

    , 26/10/15 18:49

    כיף כיף כיף לקרוא אותך ואת הסיפורים היפים יפים יפים ומרגשים שאת אומרת

    IP: 85.250.204.12דווח על תגובה זו

  • 7.

    קצת קילוף הסוואות

    מאיר, 26/10/15 18:13

    1. עצם הבחירה לקרוא לבעלך ''אישי'' ולא בעלי, מצביעה על כיוון חשיבתך.
    2. למעשה מה שאת אומרת הוא שלא נוח לך עם ההלכה שנהוגה בעם ישראל מדורות. זה נראה לא לא מספיק מוסרי/ עכשווי/ מכיל וכו'
    3. יוצא שאת רוצה להנהיג רפורמות ולנהוג בהוראות הקב''ה כרצונך כאילו את בעל הבית עליהם.
    4. את לא הראשונה. קדמו לך הרפורמים, והקונסרבטיבים. שניהם לא השאירו הרבה מהיהדות המקורית, זו של הקב''ה. ואם תתקדמי בדרכך עוד קצת, את ובוודאי ילדיך, יהיו חילוניים עם או בלי כיפה על הראש.

    IP: 84.94.97.168

    • צודק, חשוב להוריד את המסכה המצטדקת ולגלות את האמת מאחוריה (ל''ת)

      מ, 27/10/15 00:06


      IP: 2.54.17.189 דווח על תגובה זו

    • איזה פינוק - לא רק קילפת, גם עשית יופי של סלט

      , 27/10/15 00:22

      1. עצם ההתנגדות האוטומטית שלך לצורת ההתבטאות הזאת שלה מצביעה על סגירות מחשבתך (ואתה מוזמן גם להאשים את הושע על נבואתו בפרק ב' על כיוון מחשבתו)
      2. ההלכה בעם ישראל נהגה להשתנות עם הדורות. התעלמותך מהתבטאויות מפורשות של גדולי האומה בנושא גובלת בכפירה ממש.
      3. מי שנוהג פה כבעל הבית הוא אתה. אתה משייך את דעותיך האישיות לקב''ה ובכך סותם את הגולל על האפשרות לדיון שהוא הבסיס היסודי ביותר לחקר האמת גם, ובעיקר, ביהדות.
      4. אתה לא הראשון. קדמו לך קנאים בכל הדורות שעמידתם הנוקשה אל מול רוחות הזמן גרמה לשבירתם והעלמותם מהעולם. וזה רק הגיוני. כי דברים שאינם אמת, אינם מחזיקים מעמד. זו הסיבה שהיהדות שורדת לאורך הדורות.

      IP: 109.186.23.78 דווח על תגובה זו

      • בוא נעשה סדר בדברים

        מאיר, 27/10/15 08:08

        1. לא התנגדתי לביטוי אישי במקום בעלי. רק אמרתי שזה מראה על כיוון מחשבתה של הכותבת, כפי שרבים אחרים זיהו בנקל.
        2. ההלכה בישראל משתנת והשתנתה בכל הדורות ללא ספק. הנקודה היא שתמיד עשו זאת יודעי דבר ובקיאים ובזהירות רבה. יש לך מושג מה נדרש ממי שרוצה לפרסם מאמר בירחון מדעי? אז בבקשה, מי שרוצה להציע שינוי שיראה את סמכותו ידיעותיו וכו'. כיום כל מי שגמר 5 שנות לימוד כבר מרגיש גדול הדור.
        3. אין במה שכתבתי דעה אישית שלי בכלל. איפה מצאת אחת כזאת? איפה מצאת שאני שולל דיון?
        4. למה אתה חושב שאני קנאי? יש משהו בדברי שמרמז לכך? נראה יותר שאתה מאשים במקום להתמודד. כל מה שאני אומר הוא שמי שבא להציע הצעות שיבוא ממקום נקי. הכותבת לדעתי באה ממקום שהיא כבר החליטה שהיהדות כפי שהיא, לא בשבילה, ועכשיו היא מנסה לתת גושפקה פסאודו דתית להחלטתה זו. לכן היא מביאה כל מיני מתימרים להיות מבינים כאסמכתא.

        IP: 84.94.97.168 דווח על תגובה זו

        • בוא נעשה

          , 27/10/15 15:19

          1. לא התנגדת, אבל כתבת זאת כסעיף שאמור להשחיר את דמותה ולהחליש את עמדתה. זה למעשה לצאת כנגד.
          2. טענה זו אינה אלא צביעות לשמה שכן גם מלומדים, למדנים ותיקים בעלי הסמכה, ידע רב ושם שמביעים דעה שקוראת לשינוי מוקעים בפומבי על ידי אנשים כמוך ומותקפים בצורה בזויה ע''י רבנים ועמי הארץ כאחד. אז אנא, אל תתרץ את התנגדותך ברזומה של הכותבת.
          3. קראת לדעות שאתה מצדד בהן (הלא הן הדעות שאתה באופן אישי מחזיק כנכונות) 'הוראות הקב''ה'. כשאתה עושה את זה, הרי אתה ממילא קורא למי שמתנגד לדעות שלך כופר. זו לא צורת התבטאות שמאפשרת דיון.
          4. דבריך אינם מרמזים על קנאותך, הם מעידים עליה כאלף עדים. בכל מה שכתבת לא אמרת דבר וחצי דבר לגופם של דברים אלא רק הגנת בחירוף נפש על עמדתך השמרנית באמצעות תקיפת הכותבת עצמה. יצאת כנגד כיוון מחשבתה (עליו אתה החלטת), עלבת בה על דלות ידיעותיה (בלי להכיר ולדעת מה הן ידיעותיה באמת) והחלטת באופן חד צדדי שהצעותיה אינן מגיעות ממקום נקי אלא ממקום של פריקת עול.

          נסה לטעון כנגד דבריה ולא כנגדה (או במקרה שלך, כנגד הדמות שלה שאותה עצבת בעצמך).

          IP: 109.186.23.78 דווח על תגובה זו

  • 6.

    מאמר מעולה

    , 26/10/15 17:40

    אפרת שפירא רוזנברג היא הדוברת הרהוטה והמוכשרת ביותר של הציונות הדתית הליבראלית. אפילו יותר ממיכה גודמן.

    IP: 95.86.121.73דווח על תגובה זו

  • 5.

    כל כך מסכים עם הכותרת...

    יוחאי, 26/10/15 16:55

    אבל יותר מזה חולק על תוכן המאמר.
    מיכה הוא בחור מוכשר מאד אבל צעיר ובוסרי.רשימת אנשי ההגות והרבנים שכתבו על דרכה של הציונות הדתית, המתח עם הציונות החילונית , המדינה וכ'ו כל כך ארוכה שזה פשוט עלבון לציין כמה מהם.
    בכל אופן הרב ישראלי, הרב נריה, אברהם ליבני, הרב מניטו, הרב שגר ועוד ועוד חלקם חיים איתנו עדיין.

    תורתם בהחלט לא מתכתבת עם המסורתיות אליה מטיף מיכה.
    ולכן תורתם פחות מדברת אל דור ה-y

    IP: 132.64.164.17דווח על תגובה זו

  • 4.

    אמרת ולא אמרת כלום

    גכעיגכע, 26/10/15 16:48

    כרגיל

    IP: 213.57.149.166דווח על תגובה זו

  • 3.

    מפרגן לך מאוד אבל את עומדת לחטוף פה הרבה תגובות פחות נחמדות (ל''ת)

    , 26/10/15 16:20


    IP: 37.46.39.211דווח על תגובה זו

  • 2.

    הלימוד של ילדים דתיים עם חילונים נועד לכפות את האמונה על החילונים (ל''ת)

    ח, 26/10/15 15:36


    IP: 149.88.58.70דווח על תגובה זו

  • 1.

    חפשו את המילים ה' או אלוהים במאמר. לא תמצאו, הוא לא שם. (ל''ת)

    מפוקח, 26/10/15 15:17


    IP: 95.86.99.114דווח על תגובה זו

    • ובתגובה שלך יש אותו פעמיים. זה אומר שאתה ממש צודק? (ל''ת)

      , 27/10/15 00:24


      IP: 109.186.23.78 דווח על תגובה זו

      • ותשובה עניינית על כך שמאמר שלם בנושא דת לא מזכיר את ה', יש לך? (ל''ת)

        מפוקח, 29/10/15 11:08


        IP: 80.246.133.115 דווח על תגובה זו