• 12.

    לגיטימי לחלוטין - בתנאי שאתה קם כל חודש אלול ולא רק בימים

    , 24/09/15 12:29

    שלפני ראש השנה.
    אם מחליפים מנהג אחד באחר - צריך לאמץ את המנהג האחר במלואו

    IP: 77.126.92.211דווח על תגובה זו

  • 11.

    טוב לפחות אומר סליחות - נקווה שבשנה הבאה לא יעבור למניין חילוני

    ממש לא רואה בזה בעיה - ומה בפסח קטניות?, 02/09/15 05:56

    ההרגשה שלי היא שהאיש מתיחס לסליחות כאל בילוי חברתי ללא יחס לבורא עולם בעצמו

    ואז מחפש מקום בילוי אטרקטיבי - שזה לגיטימי

    אבל החיפוש יכול להמשיך הלאה ...

    IP: 176.9.99.134דווח על תגובה זו

  • 10.

    מעניין ומרענן (ל''ת)

    , 31/08/15 23:16


    IP: 85.250.160.30דווח על תגובה זו

  • 9.

    אשכנזי=איכותי. לא יעזור לכם כלום. חג שמח. (ל''ת)

    אלף, 31/08/15 23:05


    IP: 185.13.194.12

    • לי זה לא עוזר כי זה לא מעניין אותי.אבל אני שמח שאתה מרוצה (ל''ת)

      , 01/09/15 14:53


      IP: 46.120.122.38 דווח על תגובה זו

  • 8.

    עצם הצורך להסביר הוא בעייתי

    , 31/08/15 21:54

    האם היית חש צורך להסביר אילו בחרת לשמור 6 שעות בין חלב לבשר כאשר האשכנזים שומרים בדרך כלל 3 שעות? סביר להניח שלא. אז מה הבעיה להשתתף בסליחות בנוסח עדות המזרח, אם בני אשכנז בכלל לא משתתפים בסליחות בימים אלה. וגם לגבי הנוסח - ממתי צריך לקדש את הנוסח? אם נקלעת לתפילה בנוסח שונה משלך, יש בעיה להשתתף בה?
    חבל שמצאת צורך להסביר. ההסבר הוא סוג של התנצלות גם אם אתה כותב שאינך מתנצל.
    זה מזכיר לי את ''הלא מתנצלים'' של בנט. שהיה מבחינות רבות ''אם כל ההתנצלויות''.

    נ.ב. - אין ספק שנוסח הסליחות הספרדי מרתק, מעניין הרבה יותר מזה האשכנזי. ולכן מאוד ברור לי מדוע אשכנזי הלך לספרדי ולא ההיפך.

    IP: 87.69.120.153דווח על תגובה זו

  • 7.

    להחיות את הפיוטים

    PIYUTMAN, 31/08/15 21:21

    מה שמרתיע את רוב האנשים מפיוטי אשכנז, זו בעיקר התחביר ואוצר המילים הרחוק מן העברית המדוברת. ניתן להחיות לא-מעט פיוטים של גדולי פייטני ארץ ישראל שהגיעו למחזור האשכנזי, הן של הקליר או יניי ויוסי בן יוסי והן של פחות ידועים על ידי ליקוט מספר קטן של פיוטים קלים יותר והלחנתם. בלתי אפשרי ואולי גם חסר טעם להחיות את כל המכלול, הן בגלל תכנים מורכבים והן בגלל הקושי הלימודי. מכל מקום קיימים כבר מספר מיזמים ואולי אפשר כמו במספר ישובים לעשות שילוב כזה או אחר שיאפשר לכולם מקום וחיבור.

    IP: 46.116.179.160דווח על תגובה זו

  • 6.

    חזון אחרית הימים - מיזוג הנוסחים עד למיזוג ההלכה

    יהודי, 31/08/15 20:36

    בלי עוד ''פולני\\פרסי\\תימני\\גרמני\\רומני\\הונגרי\\מרוקאי\\בריטי\\ וכו'..'' . תפילה יהודית והלכה יהודית לכל!

    IP: 31.154.29.94דווח על תגובה זו

  • 5.

    מבקשים סליחות .ולמחרת מתנהגים כמו חזירים. (ל''ת)

    , 31/08/15 20:28


    IP: 84.94.60.120דווח על תגובה זו

  • 4.

    אין מה לעשות איתה

    עומר, 31/08/15 19:56

    היא רק רוצה לרקוד

    IP: 79.178.107.84דווח על תגובה זו

  • 3.

    אל תרקוד על שתי החתונות

    , 31/08/15 16:16

    היחס הספרדי לתפילה בכלל ולסליחות בפרט הוא יחס שונה מאשר באשכנז. אצל הספרדים היחס הוא יותר של אהבת התפילה ופחות יחס של ''מורא מקדש''. זה גורם להרבה הבדלים בין הנוסחים ובין ההתנהגות הכללית בבית הכנסת. נוסח הסליחות הוא רק חלק מזה. חלק אחר הוא העובדה שקמים לסליחות בכל חודש אלול ועושים זאת בשמחה ולא כמי שכפאו שד. קשה לי לקבל את אלו (אשכנזים וספרדים כאחד) שמנסים לעשות לעצמם חיים קלים וקמים לסליחות רק שבוע לפני ר''ה אבל אומרים אותם במניין ספרדי ''זורם'' ו''קליל''

    IP: 79.181.160.111דווח על תגובה זו

    • בטח לא התכוונת כש...

      סיפיה טב, 01/09/15 23:12

      כשאמרת שאצל הספרדים יש פחות מורא מקדש, זו היתה כנראה טעות מקלדת.
      כל דרדק יודע שבבתי הכנסת האשכנזים נסגרים כל הדילים העסקיים.הדיבורים שם הם חלק בלתי נפרד מהתפילה. עבורם המציאו את הסטיקר האלמותי ''יהודי יקר, אם באת לבית הכנסת כדי לדבר, לאן תלך כדי להתפלל?''

      IP: 5.22.129.9 דווח על תגובה זו

  • 2.

    ועל זה תקבל מדליה (ל''ת)

    , 31/08/15 15:16


    IP: 149.88.58.70דווח על תגובה זו

  • 1.

    meanyen

    ali babashvilli, 31/08/15 14:27

    li et ha-tachat

    IP: 81.178.236.110

    • Uv da

      , 01/09/15 11:47

      Sh ka rata ad le po!

      IP: 31.154.145.142 דווח על תגובה זו