• 21.

    הציפורניים של המזריק לעכבר כל כך מלוכלכות שהן יכולות להזיק לעכבר המסכן (ל''ת)

    , 16/09/15 08:45


    IP: 79.197.206.133דווח על תגובה זו

  • 20.

    שמפו, קצף גילוח כולם ממש אבל ממש חשובים.

    , 26/08/15 17:17

    די לשקרים!! יש מספיק קצפי גילוח, שמפויים, מרככים ועוד כדי להוציא מוצר חדש צריך להרוג 1000 קופים כי ממש חסר לנו קצף גילוח.

    IP: 10.203.23.51דווח על תגובה זו

    • זאת לא המציאות. וזה גם לא קשור.. (ל''ת)

      הלוחש לבורקסים, 16/09/15 07:55


      IP: 212.199.57.198 דווח על תגובה זו

    • זאת לא המציאות. וזה גם לא קשור..

      הלוחש לבורקסים, 16/09/15 08:01

      לא כל שמפו וקצף גילוח נבדק על בעלי חיים. זה אולי היה נכון בעבר אבל זה כבר לא קורה שנים רבות. ובכל מקרה לא משתמשים באלף קופים למטרה כזאת...

      ניסויים רפואיים אמיתיים הם דבר שמציל חיים. אין להם תחליף מדעי.

      IP: 212.199.57.198 דווח על תגובה זו

  • 19.

    קל מאוד להצדיק פגיעה באחר כשלא אתה הוא הקורבן

    , 26/08/15 11:09

    ולידיעת אלכס צפרירי (אני בכוונה לא מוסיפה את התואר ד''ר) - לפני 200 שנה, גם הלבנים השתמשו בטיעונים דתיים על מנת להצדיק את הניצול הבוטה של השחורים.

    IP: 87.69.120.30דווח על תגובה זו

    • על זה בדיוק הוא דיבר על ההשוואה בין חיות לבני אדם

      , 16/09/15 17:59

      והנה נפלת בזה.

      השחורים אינם חיות הם בני אדם כמוני וכמוך וממש לא פחות מאיתנו, עצם ההשוואה היא מכוערת.

      אני אישית לא אלבש מעיל פרווה כי זה נראה לי מיותר, אבל סנדלי עור בקיץ גורמות לי לפחות סבל, לא משנה כמה ברזל אני אצרוך בצורות שונות, הברזל שיש בבשר והצרה שהוא נספג בגוף לא מתקבלת בשום צורה אחרת.

      אז נכון אסור לצער בע''ח ויש דרך לגדל אותם גם אם הכוונה היא לאכול אותם מה שנקרא צער בעלי חיים, הנה דוגמא: מנהג כפרות בו דוחסים תרנגולות בצורה מרושעת ולא נותנים להם לאכול ולשתות זה צער בעלי חיים ויש דרך אחרת לעשות את זה.

      אבל מכאן ועד להשוות חיות לבני אדם ולשחורים זה טירוף מוחלט.

      אני למשל רואה שהחיות שהתורה מתירה לאכול למשל הן הרבה פחות נעדרות תבונה מחיות טמאות למשל פרה לעומת כלב, חתול וכו'.

      התורה היא רחמנית ואם היא מתירה לי לאכול בשר אני לא אהיה יותר רחמנית ממנה, אבל כן אנהג בכבוד כלפי בעל חי כשהוא בחיים וגם כשהוא מיועד לשחיטה.

      IP: 46.116.253.193 דווח על תגובה זו

  • 18.

    השפה והסגנון

    אחד, 26/08/15 08:16

    השפה והסגנון של הטבעונים בתגובות, ולא רק בכתבה זו, גורמות לי לחשוב שאי אכילת בשר משפיעה לרעה על הרוגע והחשיבה הרציונלית.
    כל דיון בנושא הופך למטר נאצות.

    IP: 147.237.70.103דווח על תגובה זו

  • 17.

    מקשר בין דברים לא קשורים. חבל על הדיו

    חיים, 25/08/15 22:58

    אין קשר בין ניסויים מדעיים בבעלי חיים לבין הטיעונים (החזקים) למדי של אסא קיסר בעד אורח חיים טבעוני. פרופ' צפרירי סתם מערבב בין שני השניים כנראה כי הוא אוהב בשר ולא רוצה שיעשו לו נקיפות מצפון.

    IP: 84.229.161.157דווח על תגובה זו

  • 16.

    אופי מוחצן של המאבק הצודק נגד אכילת בשר מייצר מחאה ונזק מהתועלת.

    יוסי, 25/08/15 22:53

    לראייה מה שנכתב כאן על ידי הפרופסור.
    אני כילד נרתעתי מלאכול חיות, עד היום. הטעם מעולם לא חסר לי כי טעם זה דבר נרכש. אני לא מבין אטימות לראות חיה כמו פרה נשחטת ולהצליח לאכול בשר. הרוב כן יכולים.אני לא רואה הבדל בן חיה לאדם.מלבד אבולוציה ואינטליגנציה.
    מי שחושב שאנחנו מעל החיות, ימשיך לאכול בשר.
    אנחנו חיות. חיות אדם שמאפשרים את השואה היומית שלהם. דת? אלוהים? אולי.
    לא הוכח מעולם. את ההתפתחות שלנו כחיה הוכיחו ממזמן.
    למרות זאת אני גם לפעמים מהרהר שאולי בכל זאת יש לנו אלוהים או כוח נסתר.
    ככה זה כשאין פיתרון למהות שלנו בעולם וגם אין בכלל תשובה למהות של קיום העולם עצמו.
    אבל מה לכל זה לבין ההצדקה לאכזריות ולאטימות ולרשעות בשיסוף גרונות של חיות?

    IP: 70.199.99.255דווח על תגובה זו

  • 15.

    כשאין מה לומר, מוטב לשתוק

    , 25/08/15 15:47

    דעת שני אחרונים עדיין אינה קובעת את ההלכה. בפרט לא בהתחשב בכך שכל ''חזון הצמחונות'' של הראי''ה נשען על טיעון קבלי-מיסטי הזוי. להזכירך, עורכו, הרב הנזיר, דחה את עמדתך! הנחיית הראי''ה לבנו, חשפה את הלך נפשו האמיתי, והייתה בגדר כפייה פטרונית כנגד רצון בן שביקש לפעול לפי שיקול דעתו. באשר לרב ויינברג, זו דעתו, אולם אין בה סמך מוסרי. לא מצאתי אצלך חשיבה מוסרית מעמיקה, והפרשנות המצמצמת שלך לפשט הכתובים בלתי מתקבלת על הדעת. נסה לבדוק אם הכלל שלך בדבר העדפת רווחת האדם מתיישב עם הפסוקים הנוגעים בדבר. אם רק תקרא את הכתוב כפי שהוא, תתאכזב. אבל אפשר להבין אותך, אילו הגיגים לא יעלה מי שמוחו נשטף בקטנותו בעד אכילת סטייק או הקרבת קורבן ל''ריח ניחוח''??

    IP: 82.166.23.63דווח על תגובה זו

  • 14.

    אפשר למצוא בדת צידוק לכל זוועה אפשרית.

    ומי שרוצה מוצא, 25/08/15 09:39

    תשאלו את דע''ש או את האינקוויזיציה, גם להם יש טיעונים מקבילים.

    IP: 5.29.55.152דווח על תגובה זו

  • 13.

    בוא נבדיל בין ניסויים רפואיים לבין אכילה (ולבוש).

    מישי, 24/08/15 23:56

    אני מוכנה להסכים לאיזשהו מדרג שיאמר שמותר להקריב בעל חיים כדי להציל אדם. להציל חיים, להפוך חולי לבריאות. או-קי.
    אבל סתם לאכול? למה? אם אפשר לאכול דברים אחרים, בלי לגרום סבל לשום יצור(ובוודאי ובוודאי ללבוש) - עדיף לחתור לכיוון הזה.

    IP: 109.65.205.172דווח על תגובה זו

  • 12.

    ניאופלטוניסט בשלוש מאות לפנה''ס??? זה פרופסור זה?? (ל''ת)

    , 24/08/15 22:21


    IP: 46.116.131.239דווח על תגובה זו

  • 11.

    ההלכה היהודית היא קשקוש מקושקש חסר ערך

    צפוני, 24/08/15 18:31

    הלכה שעוסקת בדיני חיתוך ניר טואלט בשבת אין לה רלוונטיות לשום דבר ועניין. מי שמאמין שלמעלה יושב איזה פקיד שבודק באיזו שעה נחתכה פיסת נייר הטואלט אתה נגבתי בשבת בצהריים הוא חולה נפש מסוכן.

    לגרש את הדת מהמרחב הציבורי.
    כאן ועכשיו.

    IP: 194.90.225.101דווח על תגובה זו

    • נכון! כולם לקרוא! (ל''ת)

      !, 26/08/15 12:49


      IP: 85.65.81.43 דווח על תגובה זו

  • 10.

    פרופסור נכבד נראה כי אתה מפספס בענק

    , 24/08/15 18:17

    אתה שבוי ונסמך על ציטוטים של הוגי דעות שקדמו לך. יחד עם זאת אתה כותב כי אלוהים העמיד לרשותנו אמצעים רבי עוצמה כגון תבונתנו. עם האמירה הזאת אני מסכימה. אלוהים נתן לנו את התבונה - מי שבאמת טורח ומסתכל על החיות, מי שבאמת מסתכל לאותן חיות תמימות בלבן שבעיניים, לבן אותו יצר הקב''ה - רואה את האמת הצרופה, אלה הם יצורים בעלי רגשות, בעלי תבונה, יצורים שאנו בני האדם היינו אמורים להגן עליהם ולא לנכס אותם ולהפוך אותם למוצר תעשייתי באכזריות אינסופית, בלתי נתפסת, בלתי נסבלת. אפשר לצטט שורה אינסופית של כאלה הנקראים חכמים המצדיקים את ההרג והזוועה, אך אלו ציטוטים של עוד אנשים. אולי הם נחשבים לגאונים בתחומם, אבל באינסטינקט בסיסי של כל ילד טבועה האמת הצרופה, כי הפגיעה בבעלי חיים היא איומה, אסורה ומוקצת מחמת מיאוס, כי בהם יש תבונה שטרם טומאה על ידי מסורות רבות שנים שאין להן מקום בעולמנו. גם הניסויים הם מוקצים מחמת מיאוס אבל הטיעונים שלי במילא לא ישמעו רלוונטיים למי שלא מאמין בכך.

    IP: 199.203.169.238דווח על תגובה זו

  • 9.

    אני טיבחוני גאה (ל''ת)

    , 24/08/15 17:37


    IP: 109.64.32.132דווח על תגובה זו

  • 8.

    כאילו להמשיך לשחוט ולהתעלל בבעלי חיים, זה מה שיביא לשלום ואהבה בין בני

    , 24/08/15 17:11

    כאילו להמשיך לשחוט ולהתעלל בבעלי חיים, זה מה שיביא לשלום ואהבה בין בני אדם. אז דווקא לא. ולא סתם חלק גדול מהפעילים למען בעלי חיים הם גם פעילים חברתיים שפועלים למען בני אדם

    IP: 79.176.203.122דווח על תגובה זו

    • מה זה מוכיח

      , 26/08/15 08:15

      גם היטלר ימח שמו היה טבעוני.

      IP: 147.237.70.103 דווח על תגובה זו

  • 7.

    המאמר לא מתייחס באמת לטענות שלהם

    , 24/08/15 16:08

    אחת הטענות העיקריות היא שנגרם לבהמות סבל מיותר, שהיה אפשר בלעדיו. לכן, לדעתם, אין לצרוך בשר כזה, כי בכך אתה שותף לעבירה (ומכאן האיסור ''לפני עור'' שמוזכר במאמר).
    אני לא מסכים עם הטענה, אבל אם אתה כותב מאמר אז לפחות תתיחס אליה.

    IP: 37.26.148.138דווח על תגובה זו

  • 6.

    כשכורתים אילן קולו נשמע מקצה עולם לקצהו

    ארז, 24/08/15 16:06

    גם לצמחים יש רגשות , ישנם יחסים בין צמחים ותקשורת. צמחים מגיבים לאהבה ושנאה. וישנם מחרים המוכיחים זאת.גם לגדל צמחים לשם קצירה ואכילה זה רצח כמו בעלי חיים.

    IP: 2.54.140.82דווח על תגובה זו

  • 5.

    לא ברור

    רני, 24/08/15 15:38

    כיצד מדען משתמש בספרי ההלכה, שהם לא יותר מספרי המדע של 500 שנה ויותר כמקור אמין לטיעוניו.
    המידע שהיה בידי אותם אנשים (וגם אלו שהלכו אחריהם אך נשענו על אותו מידע) ידוע כלא נכון ברובו.

    זה לא רחוק משאני אקח את ספרי האינקויזיציה ואקבע שהם אבן הדרך לאנושות.

    העולם התקדם, האמת המוחלטת של 10 שנים אחורה היא השטות המוחלטת היום, אחת כמה וכמה מאות בשנים בעבר.

    IP: 5.102.205.174דווח על תגובה זו

  • 4.

    לא ...

    , 24/08/15 15:17

    לא לאפשר לאותם ''חכמים'' לקבל תרופות כשהם זקוקים להן, שינדבו את גופם בעודם בחיים למחקרים שבהם משתמשים בחיות מעבדה, נראה את אותם גיבורים.

    IP: 73.1.118.53דווח על תגובה זו

  • 3.

    קשקוש

    , 24/08/15 14:58

    לחוס על בעלי חיים לא עושה דה-הומניזציה לבני אדם. די להיות פרימיטיבים.

    IP: 109.65.63.164דווח על תגובה זו

    • לחוס על בעלי חיים על חשבון בני אדם

      , 24/08/15 15:19

      כן עושה את זה. תקרא את המאמר. תבין אותו ותחזור.

      IP: 213.8.59.241 דווח על תגובה זו

    • בדוק מה קרה לפני השואה בגרמניה- גם שם הצביעות חגגה.

      , 25/08/15 05:02

      חסו על בעלי חיים וטבחו בבני אדם ללא רחמים..

      IP: 77.125.5.3 דווח על תגובה זו

    • תבדיל: בין מתי שזה לא פוגע באדם וברווחתו לבין מתי שכן

      התעללות בבע''ח רק מתי שזה לצרכי בידור, 25/08/15 07:45

      כותב המאמר כתב בצורה הגיונית והכי אנטי פרימיטיבית. מי שלא מתייחס לטיעונים ורק בא עם אג'נדה חסרת הגיון הרבה יותר קרוב לפרימיטיביות.

      IP: 87.68.18.19 דווח על תגובה זו

  • 2.

    אוסף שטויות בלי שום קשר לרעיון האמיתי להטיב עם החיי (ל''ת)

    ופועל יוצא, נטיב עמנו, 24/08/15 14:30


    IP: 84.2.58.251דווח על תגובה זו

  • 1.

    יפה מאד! כל מילה דבש

    , 24/08/15 14:21

    תודה על מאמר ממצה ומחכים.

    IP: 195.189.193.1דווח על תגובה זו

    • רוני, פתאום אתה מתחזק? לך תקרא קצת על איך דיאטת הפליאו הופרכה (ל''ת)

      , 24/08/15 14:38


      IP: 149.88.15.211 דווח על תגובה זו