• 57.

    אכן מגעילה. קודם תתחתני.

    יהודי, 16/08/15 00:13

    בושה וחרפה חוטאת ומחטיאה את הרבים. ירובעם שכמוך! תגידי שאת רוצה לעבור עבירות עם החבר שלך יא מגעילה ומטונפת

    IP: 79.181.31.193דווח על תגובה זו

  • 56.

    עצתי לך, עשי מקלחת בבית במקום כל הווג'ראס (ל''ת)

    , 15/08/15 00:15


    IP: 68.123.153.146דווח על תגובה זו

  • 55.

    שקר ! שקר ! שקר ! (ל''ת)

    , 02/08/15 08:36


    IP: 104.246.52.225דווח על תגובה זו

  • 54.

    כל מה שקורה לכם, זה רצון הקב"ה. מגיע לכם ובצדק. (ל''ת)

    , 26/07/15 00:52


    IP: 109.65.185.62דווח על תגובה זו

  • 53.

    יש כאן המון תגובות של שונאי ישראל (ל''ת)

    , 23/07/15 08:52


    IP: 79.183.53.201דווח על תגובה זו

  • 52.

    כמה נמוך וניבזי, הקמפיין על הגב של הבלניות

    , 22/07/15 22:47

    כמה נמוך וריפורמי, לתקוף את הרבנים, על הגב של הבלניות

    IP: 149.78.43.191דווח על תגובה זו

    • לא רק את הבלניות תוקפים, ובמידה מסויימת של צדק

      , 23/07/15 14:02

      תוקפים גם פקח ברכבת, פקח עירייה וכו'. אלה אנשים אשר מקצועם הוא למנוע מעשה אסור.
      אין זה מפתיע שתוקפים גם בלנית אשר :מונעת מעשה אסור''. השאלה היחידה היא האם באמת המעשה הוא אסור.
      מסתבר שעניין הטבילה עם\\ללא בלנית היא עניין שנקבע ע''י רב זה או אחר. יש המתירים, ויש האוסרים. לפי טענתו של הרב אליהו גליל, רוב הפוסקים דווקא מתירים ללא בלנית.
      מכאן נובע שהבלנית בסך הכל מהווה כלי שרת של דעותיו של הרב.
      הנושא שנוי במחלוקת. לפיכך כל בלנית המאמצת את הגישה המחמירה - עלולה להיות מותקפת.

      IP: 212.235.98.161 דווח על תגובה זו

  • 51.

    להקים מקוואות ללא פיקוח דתי!

    , 22/07/15 21:51

    כל אישה שתרצה תוכל לטבול כרצונה, לבדה או עם מי שהיא תרצה, בלי שאף אחד יתערב לה בחיים.
    מובן שאם יהיה לזה ביקוש, יוקמו עוד ועוד מקוואות כאלה (על חשבון המקוואות הדתיים ככל שלא יהיה להם ביקוש)
    בעצם יש כבר כאלה מקוואות בכל עיר. קוראים לזה בריכת שחיה. אין כל התערבות דתית.
    אההה. אני מבין שהגברת רוצה ''לטבול'' במקוה לפי השקפתה ולקבל ''אישור'' דתי לכך...
    זה קצת דומה לרפורמים שמעוניינים ל''התפלל'' בכותל לפי השקפתם ולקבל ''הכשר'' רבני לכך. לשמור על ''כשרות'' לפי אמונתם אך לקבל את אישור הרבנות לכך...

    IP: 147.161.1.68דווח על תגובה זו

  • 50.

    יאללה לכי לחמאם טורקי(מוסלמי) ותעזבי אותנו(יהדות) בשקט! (ל''ת)

    , 22/07/15 21:18


    IP: 95.86.113.202דווח על תגובה זו

    • אפס (ל''ת)

      אתה, 23/07/15 09:14


      IP: 80.246.133.127 דווח על תגובה זו

    • אני יודע שהיא יהודיה. אתה יהודי? (ל''ת)

      , 23/07/15 14:03


      IP: 212.235.98.161 דווח על תגובה זו

    • את צודקת לגמרי. אגב, אני מקווה שאת שומרת שבת בהידור, נכון? (ל''ת)

      , 26/07/15 00:52


      IP: 109.65.185.62 דווח על תגובה זו

  • 49.

    זה המחיר שמשלם מי ששיך לכת.

    , 22/07/15 21:10

    על מה הטענות בדיוק, תעזבי את כת הזאת וזהו.

    IP: 149.78.53.151דווח על תגובה זו

  • 48.

    שטויות במיץ עגבניות

    , 22/07/15 18:53

    לידיעתך, את יכולה לטבול בים עם השגחתך חברתך. יש למקווה מחויבות חוקית כלפיייך, אם תפלי או יקרה לך משהו חלילה אני בטוחה שתתבעי אותם ולא את חברתך. רוצה לטבול לבד? מותר לך בהחלט. לכי לכינרת או לים התיכון. שם דרך אגב אין שאלה לגבי כשרות המקווה. את סתם מנסה לעורר סנסציות.

    IP: 99.41.175.32דווח על תגובה זו

    • מה זה שייך לעניין?

      , 23/07/15 14:05

      חוצמזה, הבלנית יכולה להחתים את הטובלות על הסרת המחוייבות המשפטית במקרה של פגיעה פיזית.
      מדוע היא לא עושה את זה? כי זה לא העניין.

      IP: 212.235.98.161 דווח על תגובה זו

      • זה שייך ועוד איך

        , 24/07/15 17:27

        יש חוקים בדת היהודית בקשר למקווה. אחד מהם הוא שמישהי צריכה לוודא שכל הגוף טבל. מי שבתוך המים לא יכולה לראות זאת. הבלנית גם מכירה את כל ההלכה אם יש שאלה. בים אף אחד לא ישאל אותך כלום לכי תטבלי ותהני.
        חוץ מזה מה זה פה אין דין ואין דיין? אולי תחליטו להחליף אנשים במוסדות ממשלתיים אחרים? המשטרה לא פעלה לפי רצוני אז אני רוצה לשבת ולכתוב את הדוחות כראות עיניי. בתי הספר לא מלמדים את החומר הרצוי, אני רוצה להחליף את המנהלת והמורה בכל הכיתות שבני נמצא בהם. אין לדבר סוף. שאלות חטטניות במקווה הן אסורות. על זה הייתה צריכה לדווח ותו לא. השאר שטויות במיץ עגבניות.

        IP: 99.41.175.32 דווח על תגובה זו

  • 47.

    טמבלית. לעי לבריכת גורדון (ל''ת)

    , 22/07/15 17:09


    IP: 5.28.130.14דווח על תגובה זו

  • 46.

    לכי למקווה נוצרי. שם תטבלי לבד ועם חציצה ואיך שבא לך. (ל''ת)

    , 22/07/15 14:23


    IP: 213.8.22.240דווח על תגובה זו

  • 45.

    שמישהו ידליק את האור.נהיה חשוווווך.אפלה סמיכה.שחורים עלינו יהווה. (ל''ת)

    , 22/07/15 14:20


    IP: 79.181.5.82דווח על תגובה זו

  • 44.

    אני מעדיפה שתהיה בלנית. כנסו

    , 22/07/15 13:10

    נכון ניתן לעשות טבילה לבד וזה יותר נוח. אבל אין שליטה על כל הבנות וכדי שהמקום ישאר נקי וטהור חייבת להיות בלנית. מקווה שהחוק שמחייב בלנית ישאר כי אם לא אני בספק אם אלך למקווה.

    IP: 31.168.136.9דווח על תגובה זו

    • החוק לא יאסור על בלנית להיכנס

      , 23/07/15 14:07

      אם תרצי, תמיד תוכלי לבקש מהבלנית להיכנס.
      ואם תרצי, תוכלי לבקש מהבלנית שלא להיכנס.
      הטובלת תקבע. לא הבלנית.

      IP: 212.235.98.161 דווח על תגובה זו

  • 43.

    תפסיקו כבר לעשות דין לעצמכם

    , 22/07/15 11:59

    גם למקווה הגעתם וגם שם יש לכם מה להעיר. יש הלכה ברורה וצריך לנהוג על פיה בדיוק בלי התחכמויות ורעיונות טפשיים. מי שאיננה מסוגלת לקבל את תנאי המקווה הכוללים בדיקה של בלנית - שלא תבוא לשם ועדיף שלא תגיע לשם. מה, אתן עושות צחוק מההלכה?! ברור שצריכה להיות בדיקה של גורם אחר. מי שמכן?! בכלל, ברגע שמתחילים לשחק עם הדבר הקדוש הזה של טהרת משפחה כפי ההלכה - עדיף לא לקיים אותה מפני שעיוות המצווה גרועה מקיומה

    IP: 84.108.124.29דווח על תגובה זו

    • צחוק מההלכה עאלק.חושך על פני תהום. (ל''ת)

      , 22/07/15 14:22


      IP: 79.181.5.82 דווח על תגובה זו

    • הפוך גוטא, הפוך... אפילו רבנים אומרים את זה.

      , 23/07/15 14:10

      ''רוב הפוסקים מתירים לאישה לטבול ללא נוכחות בלנית, אבל הרבנות הראשית אימצה את העמדה המחמירה כאילו היא היחידה, והיא מנחה את הבלניות לא לאפשר טבילה עם השגחה.''
      למה?
      ככה.
      לא מאמינה?
      תסתכלי על תגובתו של הרב אליהו גליל, בכתובת הבאה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4682820,00.html

      IP: 212.235.98.161 דווח על תגובה זו

  • 42.

    כל הוייכוחים והצדת עמדות שונות כאן, הן מיותרות. לעולם לא ניתן

    , 22/07/15 11:57

    לשכנע מי שמאמים ביישות דמיונית שאפשר גם אחרת.

    זה קבעון שלא ניתן לשינוי

    IP: 77.125.154.216דווח על תגובה זו

  • 41.

    איכס, אם את נכנסת למקווה ולא התקלחת קודם ואת

    את, 22/07/15 09:53

    לא הורדת את השיערות שנדבקו לגוף שלך, לא רוצה לחשוב על הג'יפה. את כנראה עושה במים דברים שלא הייתי רוצה להכנס אחריך. מישהי צריכה לבדוק את זה

    IP: 82.166.87.158דווח על תגובה זו

  • 40.

    הדוגמא שלך לגבי הבית כנסת ממש מדוייקת!

    , 22/07/15 09:19

    אני משמש בהרבה פעמים כחזן בבית הכנסת שלי בשבתות וחגים. אני ממש אוהב להתפלל עם סנדלים וכיפה קטנה. שבת אחת איזה מתפלל גס רוח (שכל הבי''כ שונא אותו) התחיל להעיר לי על הכיפה ועל הסנדלים והתחיל לערב בזה את כל החברים הברבריים שלו מהספסל (וככה זה כל שבת מאז). החלטתי שאם אני רוצה שקט מהאדם הזה אני חייב להגדיל את הכיפה ולהתפלל עם נעליים (כשהוא רואה אותי). אני לא יכול כבר לדרוך בבי''כ עם סנדלים מהפחד שהוא יצרח עלי עוד פעם....

    IP: 109.67.96.237דווח על תגובה זו

  • 39.

    על מה המהומה? יש לכבד אדם שממלא אחר הוראות ההנהלה

    אורית, 22/07/15 08:38

    רוצה לטבול לבד לכי לים או מקווה מים בטבע, נכ סת למקוה. שם יש חוקים שהבלנית כפופה אליהם. את בכל חודש מנסה לעבור עליהם וגונבת אותם. את התלונות תפני רק אל עצמך וחוצפתך. אגב אני חילונית, אבל מכבדת כל אדם שבא לעשות את העבודה שלו על פי ההוראות שניתנו לו

    IP: 82.166.87.158דווח על תגובה זו

    • אני מקווה שאוכל להסביר זאת למרות שאת חילונית

      אשר, 22/07/15 09:13

      אורית בהלכה יש שיטות כאלה ואחרות. והבלנית אינה מייצגת את הפוסק לפיו היא הולכת, אלא את השירות לציבור המשלם מיסים ובא לקבל שירות ראוי מעובד ציבור.
      ודווקא בעניין טבילה במקווה אין להעמיס ''הלכות'' שאינן אלא מנהגים, אלא לגרום לכל טובלת סיבה לקיים את המצווה הזאת.
      אם הבלנית אינה יודעת הלכות, וגם אינה יודעת להתנהג כראוי, שתלך למצא לעצמה עבודה אחרת. על דברים פעוטים אלו נשים דתיות מפסיקות לטבול, והעבירה (כפי שנאמר ב''ילקוט הכזבים'') על ראשה של הבלנית.

      IP: 2.54.58.216 דווח על תגובה זו

      • יש לי תחושה מצורת הצגת דבריה שהיא

        אורית, 23/07/15 00:30

        לא טלית שכולה תכלת. אמנם חילונית, אבל כשהתחתנתי, קראתי והסבירו לי את המשמעות. כניסה למקווה כמו כניסה לבנק וכמו למשרד ממשלתי, אין אומר שבגלל שיש לי השקעה בבנק אני יכולה ללכת לפקיד הבנק מאחורי הדלפק ולקחת לו כסף כי השקעתי בו. יש נוהלי המקום. יכול להיות שהיא התנהגה בצורה מתריסה ולכן הבלנית התנהגה כך. ומכיוון שהיא כותבת שהיתה בכמה מקומות, היא נראית לי החשודה. או שהיא משקרת בכתבה כדי להשיג פרובוקציה. בכל מקרה למיטב הבנתי טבילה במקווה כהלכה צריך בלנית. לא מתאים שתטבול בים, פשוט מאוד

        IP: 82.166.87.158 דווח על תגובה זו

    • היא מממנת אותם בכספי המיסים שלה.

      , 22/07/15 09:19

      מה שהם עושים שם זו עבירה על החוק: פגיעה בצינעת האדם ובכבודו.

      IP: 80.179.126.26 דווח על תגובה זו

      • מה הקשר בין המיסים לנוהלי המקום?

        אורית, 23/07/15 00:32

        אין שום עבירה על החוק. ככה נוהגים שם, לא הייתי רוצה שתכנס אלי לחנות, נראית לי סוג של מחפשת צרות וכותרות

        IP: 82.166.87.158 דווח על תגובה זו

    • ומה עם הוראה בלתי חוקית בעליל?

      , 23/07/15 14:13

      לא חסרות דוגמאות להוראות שכאלה. הבולטות והזועקות ביותר נמצאות בתחום הצבאי.
      חובה על כל אדם לבחון אם ההוראה שקיבל היא סבירה, חוקית וכו'.
      על ביצוע עיוור של פקודה בלתי חוקית בעליל (זהו המקרה הקיצוני ביותר) אנשים נכנסים לכלא.

      IP: 212.235.98.161 דווח על תגובה זו

  • 38.

    כל הכתבות הדמיוניות האלו על מנת לקדם אג'נדה רפורמית

    , 22/07/15 07:54

    כל פעם יוצאים כתבות כאלו שכביכול באות לתאר סבל והשפלה בדת שלנו כשההפך הוא הנכון אבל בשביל לקדם שינויים ואג'נדה רפורמית אז הקמפיין נמשך ביתר עוז

    לכל הנשים הטובלות גם בדיקת שד מלווה לפעמים עם רופאים זכרים , שלא לומר גניקולוגים , אז ממתי הבושה או ההשפלה מתחילה היכן שהרפואה נגמרת והדת מתחילה ?

    IP: 109.66.29.17דווח על תגובה זו

    • יפה כתבת

      , 22/07/15 10:50

      מסכים עם כל מילה

      IP: 81.218.83.200 דווח על תגובה זו

    • מסכימה לכל מילה (ל''ת)

      , 22/07/15 11:30


      IP: 84.198.87.252 דווח על תגובה זו

    • צר לי, הרבנים לא מסכימים אתך.

      , 23/07/15 14:16

      ''רוב הפוסקים מתירים לאישה לטבול ללא נוכחות בלנית, אבל הרבנות הראשית אימצה את העמדה המחמירה כאילו היא היחידה, והיא מנחה את הבלניות לא לאפשר טבילה עם השגחה.''
      למה?
      ככה.
      לא מאמינים?
      תסתכלו על תגובתו של הרב אליהו גליל, בכתובת הבאה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4682820,00.html
      הרב גליל לא העלה את תגובתו כלפי המקרה, אלא כלפי כבודן של הבלניות.

      IP: 212.235.98.161 דווח על תגובה זו

  • 37.

    מישהו חשב למה זאת מצווה לטבול במקווה?

    , 22/07/15 07:44

    הרבה חוקי הלכה שונו והותאמו לזמן. (זה מזלו של הנהג הדורס שלא דנים אותו להידרס) שיקום רב
    עם ביצים שלא מפחד לחדש ולעדכן וייתן היתר לטבילה פרטית בבית באמבטיה. אם סוג המים חשוב, בטוח שיש פתרון גם לזה, ושמסחטת הכספים בשם ההלכה תיפסק.

    IP: 212.235.98.140דווח על תגובה זו

  • 36.

    דת ממוסחרת לגמרי

    גלי, 22/07/15 06:32

    מה הבעיה לטבול באמבטיה הפרטית שלך בבית? נראה לי אותו דבר .. כל המסחרה הזאת שעושים מהדת פשוט מגעיל!

    IP: 104.35.145.59דווח על תגובה זו

  • 35.

    וואלה לא מאמין לכם בכלל נוכחתי לדעת שכל מה שקשור לכתבות על הדת הוא שקר (ל''ת)

    , 22/07/15 05:46


    IP: 109.66.29.17דווח על תגובה זו

  • 34.

    תתהישי

    , 22/07/15 02:31

    אני לא מאמינה כמה מטומטמת את יכולה להיות אל תבלבלי במוח כמה חילול השם תתבישי

    IP: 85.250.52.32דווח על תגובה זו

    • למה להתבייש? מדוע לא ללמוד את הנושא?

      , 23/07/15 14:18

      ''רוב הפוסקים מתירים לאישה לטבול ללא נוכחות בלנית, אבל הרבנות הראשית אימצה את העמדה המחמירה כאילו היא היחידה, והיא מנחה את הבלניות לא לאפשר טבילה עם השגחה.''
      למה?
      ככה.
      לא מאמינים?
      תסתכלו על תגובתו של הרב אליהו גליל, בכתובת הבאה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4682820,00.html

      IP: 212.235.98.161 דווח על תגובה זו

  • 33.

    בלניות

    רותי, 22/07/15 02:26

    שלום טובלת יקרה!!!היצטערתי לשמועה על החוויה הלא נעימה שעברת אני מזמינה אותך אלי למקווה לנאות יצחק בלוד לחווית טבילה מיוחדת תצרי קשר איתי רותי אסולין נייד 0506664308 נשמחה לראותך

    IP: 2.54.145.92דווח על תגובה זו

  • 32.

    חשוב

    , 22/07/15 01:01

    יש בקרית יערים טלז סטון אחד לנשים אני לא יעודה פרטים אבל אפשר לקבל מי הישה של ארב שולמן וגם אני חושב במועצה (אני לא גר שם 3 שנים )

    נב יש לגברים בעלות 10 שקל
    נשים ליעד מכבי (אבל בתום מרוש)
    לגברים ליעד מאוחדת

    IP: 79.182.185.24דווח על תגובה זו

  • 31.

    אני טובל בים. גם את יכולה. (ל''ת)

    , 22/07/15 00:50


    IP: 149.78.103.107דווח על תגובה זו

  • 30.

    אחריות על כרת??? ואת? את היית לוקחת אחריות על כרת עבור בן זוגך?

    , 21/07/15 23:56

    לא קשור לממסד, אלא להלכה. נקודה. את לא רוצה הלכה? זה לא נשמע טוב. כי גם אלו שגדלו מוקפות בנשים שטבלו כל הזמן ושהוודאי יודעות הלכה יותר טוב ממך, לא סומכות על עצמן לבד אלא נותנים את האחריות לבלנית שד''א, עבודתה היא עבודת קודש שאין דומה לה בעולם.

    IP: 46.19.86.235דווח על תגובה זו

    • מניין לך שהיא לא יודעת הלכה טוב מהאחרות?

      , 23/07/15 14:24

      האם את מכירה אותה?
      יש כאן גם תגובות של בלניות שמזמינות אותה לטבול לבד. האם הן בלניות רמאיות?
      אם את חושבת שהחמרה היא הדבר הנכון תמיד - אולי את נפלת בפח.

      IP: 212.235.98.161 דווח על תגובה זו

  • 29.

    לא נראה לי לעיניין. די מתבייש בשבילכן.

    , 21/07/15 23:40

    עם ישראל. מצווה שרק היא יכולה לעשות בכל היקום בכל הזמנים ורק לבעלה ולהקב''ה.
    לא נראה לי מקום ונושא לליצנות. הפכתם לצחוק כל חלקה טובה שעליה עמנו שרד במשך 3500 שנה באש ובמיים , ובתנאים הכי נוראים בנות ישראל נתנו נפשם על המצווה הזאת. כדי שנחיה אנחנו היום ונעיד על אמיתיות מצוות ה' ומלכות ית' בכל היקום.

    IP: 79.182.5.176דווח על תגובה זו

    • אכן, דבר ליצנות.

      , 23/07/15 14:26

      ''רוב הפוסקים מתירים לאישה לטבול ללא נוכחות בלנית, אבל הרבנות הראשית אימצה את העמדה המחמירה כאילו היא היחידה, והיא מנחה את הבלניות לא לאפשר טבילה עם השגחה.''
      למה?
      ככה.
      לא מאמינים?
      תסתכלו על תגובתו של הרב אליהו גליל, בכתובת הבאה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4682820,00.html
      אל תתבייש. היכנס לעובי הקורה. כך לפחות לא תהיה ליצן.

      IP: 212.235.98.161 דווח על תגובה זו

  • 28.

    הפסקתי לטבול

    חילונית מאוכזבת, 21/07/15 23:36

    אני בחורה חילונית שאהבה ורצתה לקיים את המצווה הזו! ומאז שהבלנית החוצפנית התחילה לשאול שאלות ולהעיר הערות על הגוף שלי ועל כך שארד טיפה במשקל לפני הריון ראיתי לנכון להפסיק ללכת לשם ובכלל לטבול. אם הייתה לי הזכות לטבול בלי בלנית ללא כל היסוס הייתי חוזרת לקיים את המצווה. חברים הגוף שלי זה הרכוש הפרטי שלי, לא כלל לטבול בים זה לא ריאלי, את החשבון שלי מול הקדוש ברוך הוא לא אמור לעניין אף אחד, אם זה תופס או לא זו הבעיה הפרטית שלי.

    IP: 93.173.237.217דווח על תגובה זו

  • 27.

    ''ומתחננת לפני ה', שתזכה אותי שישכון שלום ביני ובין המצווה הזו.'' (ל''ת)

    תזכה? האם עוד מקרה של מירב מיכאלי?, 21/07/15 23:31


    IP: 94.6.193.14דווח על תגובה זו

  • 26.

    לא המשכתי לקרוא כי על ההתחלה היו שקרים:'' בכניסה לכל בית כנסת....'' אין

    , 21/07/15 23:31

    ובכלל אף אחד לא שואל אותך כלום. ויש שם אלף פרצופים שונים ואלף דעות ולבושים שונים ב100 מטר מרובע. גן עדן של רוחניות. ממש לא מבינים מה האישה רוצה מהקורא ומה מטרת המאמר. לעשות טוב. בטח שלא.

    IP: 46.19.85.2דווח על תגובה זו

    • תגיד אתה סתום?! זאת אנלוגיה. וכמו שאתה לא מוכן שישאלו אותך ככה גם היא (ל''ת)

      , 22/07/15 09:00


      IP: 147.237.70.61 דווח על תגובה זו

  • 25.

    אין לה בעיה ליד חברה וליד בלנית לא (ל''ת)

    קארין, 21/07/15 23:19


    IP: 84.228.35.243דווח על תגובה זו

  • 24.

    טפשות ורשעות עטופים בצלופן זה המוצר הנמכר היום

    כלכלן, 21/07/15 22:39

    מכשילה את בעלה המסכן זה בעיה שלהם. אבל מוציאה שם רע על נשים צדקניות בפני חילונים זה מעוות ורשע

    IP: 5.29.167.164

    • פחחחחחחח.....

      , 23/07/15 14:28

      ''רוב הפוסקים מתירים לאישה לטבול ללא נוכחות בלנית, אבל הרבנות הראשית אימצה את העמדה המחמירה כאילו היא היחידה, והיא מנחה את הבלניות לא לאפשר טבילה עם השגחה.''
      למה?
      ככה.
      לא מאמין?
      תסתכל על תגובתו של הרב אליהו גליל, לנושא הזה, בכתובת הבאה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4682820,00.html

      IP: 212.235.98.161 דווח על תגובה זו

  • 23.

    בלנית

    , 21/07/15 22:13

    טובלת ושרץ.....על ידה

    IP: 84.229.165.215דווח על תגובה זו

  • 22.

    אף אחת לא אומרת תודה שעוזרים לה לקיים המצווה למהדרין ללא טעות

    מי שהיה טורח לעזור לי לקיים המצווה הייתי מודה, 21/07/15 22:04

    בשביל מי את מקיימת המצווה?
    לבעל, לעצמך, להרגיש טוב? -- או שאת רוצה להנות לבורא עולם?
    יש כללים שהם לא גחמה של איזה סוטה מין או נסיון שליטה - אלא רמזים על אורות התורה שמתחבאים בכל מצווה

    תחשבי, כל מצווה יש לה סגולה שאם עושים אותה וגם רוצים היא יכולה להביא לאדם אהבת ה' ...
    הצוות הן בניית יחס לבורא עולם

    IP: 89.105.194.76דווח על תגובה זו

    • ... האמנם? ...

      , 23/07/15 14:30

      להלן ציטוט מכתבה אחרת:
      ''רוב הפוסקים מתירים לאישה לטבול ללא נוכחות בלנית, אבל הרבנות הראשית אימצה את העמדה המחמירה כאילו היא היחידה, והיא מנחה את הבלניות לא לאפשר טבילה עם השגחה.''
      למה?
      ככה.
      לא מאמינים?
      תסתכלו על תגובתו של הרב אליהו גליל, בכתובת הבאה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4682820,00.html

      IP: 212.235.98.161 דווח על תגובה זו

  • 21.

    מזמין אותך אלי הביתה לטבילה (ל''ת)

    , 21/07/15 21:28


    IP: 63.110.87.18דווח על תגובה זו

  • 20.

    תתרחצי בירקון שם זה בחינם ובלי לחיות בשקר ולממן ערסים.תתעוררנה. (ל''ת)

    , 21/07/15 21:17


    IP: 79.180.250.203דווח על תגובה זו

  • 19.

    יש פתרן פשוט: שביתת טבילה!!!

    , 21/07/15 21:15

    הפסיקו לטבול, ושהבעלים שלכן יצאו למלחמה על הזכות לקיים יחסי מין!!!

    IP: 213.57.187.130

    • אתה הזוי

      , 22/07/15 05:16

      הם רוצות את ... יותר מהבעלים פשוט לבה רותחת

      IP: 176.13.14.97 דווח על תגובה זו

  • 18.

    חייבים לשנות!!!!

    , 21/07/15 21:00

    כשהכללים הנהוגים כמו פתיחת התיקים בכניסה לקניון,תור מרגיז בדואר,או נימוס כללי אין לך בעיה לעמוד בו בחוסר נוחות ,כשאת אצל רופא ולא כלכך נוח... , את מבינה שחייבים ,אין ברירה.
    אבל כשאת נתקלת במצוה קדושה כלכך ,שככל הנראה חשובה לך,את מנסה לכופף את הכללים ,אני שואל למה?
    למה בבנק או במשרד ממשלתי את לא מרגישה צורך להטיל רפש,את מבינה שיש כללים למרות חוסר הנוחות..
    סלחי לי ,יש בדברים מעין אלו ובבמה שמקבלים להשפריץ את אותם המילים הלעוסות משום צביעות מצד האומר ,חיפוש טינופת מצד המדיה,ובעיקר משום ריקודי "מה יפית" נלעג ורדוד מול הפריץ ...

    IP: 164.138.125.184דווח על תגובה זו

    • מעניין הקטע הזה שכל הגברים הצדיקים פה התעוררו פתאום

      אשת חיל, 22/07/15 02:40

      ההבדל הוא שבדוגמא שלךבתור לקניון מפשפשים לי בתיק, ואלו במקווה מפשפשים לי בגוף.
      מרחמת על אשתך, או פילגשך או המסכנה, מי שזו לא תהיה, שצריכה לחלוק את חייה עם שרץ כמוך.

      IP: 93.172.176.248 דווח על תגובה זו

    • מה עניין שמיטה להר סיני?

      , 23/07/15 14:33

      מדובר בגחמה של חלק מהרבנים.
      לא מאמין?
      ''רוב הפוסקים מתירים לאישה לטבול ללא נוכחות בלנית, אבל הרבנות הראשית אימצה את העמדה המחמירה כאילו היא היחידה, והיא מנחה את הבלניות לא לאפשר טבילה עם השגחה.''
      למה?
      ככה.
      תסתכל על תגובתו של הרב אליהו גליל, בכתובת הבאה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4682820,00.html

      IP: 212.235.98.161 דווח על תגובה זו

  • 17.

    ובבית חולים מרשים לך להיכנס לניתוח עם חברה במקום אחות מקצועית? (ל''ת)

    , 21/07/15 20:45


    IP: 213.151.53.59דווח על תגובה זו

    • והבלבלנית , איך היא אמורה לעזור לי?

      , 21/07/15 22:01

      סתם תפפקיד לסחיטת כסף

      IP: 5.146.10.72 דווח על תגובה זו

      • לעזור לך לקיים את מצוות הבורא מהידע שלה ולא לעשות אמבטיה רק

        , 21/07/15 23:37

        עם ישראל. מצווה שרק היא יכולה לעשות בכל היקום בכל הזמנים ורק לבעלה ולהקב''ה.
        לא נראה לי מקום ונושא לליצנות. הפכתם לצחוק כל חלקה טובה שעליה עמנו שרד במשך 3500 שנה באש ובמיים , ובתנאים הכי נוראים בנות ישראל נתנו נפשם על המצווה הזאת. כדי שנחיה אנחנו היום ונעיד על אמיתיות מצוות ה' ומלכות ית' בכל היקום.

        IP: 62.219.191.246 דווח על תגובה זו

      • הבורות זועקת מכל מילה בתגובתך הקצרה- הבלנית אמורה לוודא שאין עלייך (ל''ת)

        , 21/07/15 23:46


        IP: 2.54.139.186 דווח על תגובה זו

    • יחי ההבדל הקטן!!! כמה מטומטמים יכולים להיות מגיבים? (ל''ת)

      , 22/07/15 07:45


      IP: 212.235.98.140 דווח על תגובה זו

  • 16.

    בללנית שלא יכולה למלא את התפקיד החשוב ביותר אז שתעזוב את העבודה מיד (ל''ת)

    , 21/07/15 20:22


    IP: 84.94.187.76דווח על תגובה זו

  • 15.

    חבל חבל!

    , 21/07/15 20:10

    אני בלנית ובישוב שלי מאפשרים לנשים לטבול לבד על אחריותן.

    IP: 212.179.245.132דווח על תגובה זו

    • איזה ישוב זה??? (ל''ת)

      , 22/07/15 08:13


      IP: 62.219.211.56 דווח על תגובה זו

    • לצערי, הבלניות המחמירות פוגעות גם במוניטין שלך. (ל''ת)

      , 23/07/15 13:47


      IP: 212.235.98.161 דווח על תגובה זו

  • 14.

    גרתי ב-5 מקומות בארץ. פגשתי רק בלניות מקסימות! בואו לטבול במודיעין (ל''ת)

    , 21/07/15 19:51


    IP: 213.151.63.253דווח על תגובה זו

  • 13.

    Israel 2015??? I thought Saudi or Iran

    , 21/07/15 19:48

    grovel grovel before god...
    hahaha
    There is no god, only your imagination
    get over it

    IP: 12.146.216.130

    • מעדיף כבר להשתייך למאמינים ולא לאנשים חסרי כבוד לאחרים כמוך. (ל''ת)

      , 21/07/15 20:30


      IP: 89.139.55.164 דווח על תגובה זו

  • 12.

    כל כך צודקת.

    נעמה, 21/07/15 19:28

    נוכחות הבלנית הורסת את כל חוויית הטבילה.
    במקום שזמן הטבילה יהיה רגע מרגש ומרומם, הוא הופך להיות משפיל ומקומם.
    גם אם הבלנית חביבה ונעימה, עצם נוכחותה מכניס מתח מיותר.

    IP: 85.65.246.227דווח על תגובה זו

    • תפקיד הבלנית הוא למנוע טעויות מהטובלות כדי שטבילתן תהיה כשרה

      , 21/07/15 23:49

      מאות אלפי נשים טובלות במקוואות(גם חילוניות),

      ונהנות מעזרת הבלניות העושות הכל כדי שהטבילה

      תהיה כדת וכדין.

      IP: 2.54.139.186 דווח על תגובה זו

  • 11.

    אני לא מבין משהו אחד

    , 21/07/15 19:21

    אני לא מבין למה את מתקננת יש שם ספשייליסטיט שיודעת איך להביא אותך למצב שתטבלי בצורה נכונה למה לא להקשיב לה?
    את לא רוצה לטובל כמו שצריך על פי ההלכה
    לכי למעיין או לים או למקווה פרטי
    למקווה סטדנרטי יש אחריות עצומה ולא כל אחד יכול לעשות כל מה שעולה על רוחו ובלבד שישלם מיסים

    זה כמו שאני עכשיו אבוא למרפאה וארצה לקבל תרופות ללא מרשם כי ככה ''אני תופס את הרפואה'' הרוםא שואל אותי כל מיני שאלות שלא נעימות לי

    IP: 213.151.53.59דווח על תגובה זו

    • מה אתם רוצים מהיהדות למען השם? (ל''ת)

      , 21/07/15 21:43


      IP: 212.76.109.148 דווח על תגובה זו

    • כמה שטויות וסיסמאות מטופשות אפשר לדקלם ?

      סתמאחד, 22/07/15 06:45

      למקוה אין ''אחריות עצומה''. הבלניות שם כדי לעזור למי שמבקשת ותו לא (ואולי כדי לשמור על הסדר). מה עשו נשים בכל ההיסטוריה בכפרים ובעיירות? מה עושה אישה במעיין? האם הן/היא לא טובלת כהלכה רק כי אין שם בלנית ? מישהו פה קצת השתגע....וחושב שהוא מציל את העולם. הדבר משול לילד שמנסה בכח להעביר זקנה את הכביש אע''פ שהיא יודעת לעבור אותו לבד ללא עזרה. הטבילה היא לא עניין כזה מסובך שדורש ''מומחיות'' מיוחדת. כמה הלכות פשוטות ותו לא. גם לתפילה יש הלכות שעליהן יש לשמור, ובכל זאת אנחנו לא צועקים על אנשים בבית הכנסת ומגרשים אותם רק כי הם לא התפללו בלי כונה או טעו באופן ההשתחויה בתפילת שמונה עשרה. צאו כבר מהבורות שאופפת אתכן ומהסיסמאות שמלעיטים אתכן

      IP: 79.183.60.92 דווח על תגובה זו

    • מסתבר שאתה לא מבין כלום. (ל''ת)

      , 22/07/15 07:47


      IP: 212.235.98.140 דווח על תגובה זו

  • 10.

    תיקני פיילה ותטבלי במקלחת. ממילא זה בינך ואלוהים (ל''ת)

    , 21/07/15 18:58


    IP: 77.127.6.49

  • 9.

    המקוואות נבנות ומשופצות מכספי תרומות,לא מכספים של משלמי מיסים

    רונית ירושלים, 21/07/15 18:28

    חבל שזו החויה שלך, אולי בגלל שאת עושה מזה כזה סיפור גדול, במקום לשמור על הצניעות שבמצווה הזו, זה מה שאת מקבלת. אנ י מציינת שכבר בדקתי את עצמי. הם בכלל לא מסתכלות עליך כשאת נכנסת. רק כשאת במים אומרים לך כשר... הם נשים צדקניות שעושות חסד גדול והוכשרו להיות מטבילות.

    IP: 95.86.119.58דווח על תגובה זו

    • זה לא נכון. רוב המקוואות נבנות מכספי משלם המיסים (ל''ת)

      , 23/07/15 13:50


      IP: 212.235.98.161 דווח על תגובה זו

  • 8.

    אכן, רק מבג''ץ יבוא המזור.

    , 21/07/15 17:46

    אבישג,
    באמת שמחתי לקרוא שלא עלה על דעתך לוותר. אין כל סיבה לוותר ואסור לוותר.
    קראתי גם את הנחיות המשרד לשרותי דת. אכן, מדובר ברגולטור המועל בתפקידו.
    http://dat.gov.il/hozrim/042014n[1].pdf (עמ' 21)
    לא הכנסת ולא הממשלה לא יביאו לפתרון הבעיה, מסיבות פוליטיות. לפיכך בג''צ הוא הכתובת הנכונה.
    חזקו ואמצו.
    (אולי גם תצליחו לנסוע לחו''ל ע''ח ההוצאות שתקבלו...)

    IP: 212.235.98.161דווח על תגובה זו

  • 7.

    נידת הנשים והטבילה -מקורם בדת הזארטוסטרית

    !, 21/07/15 16:43

    יש הרבה הקבלות במנהגים ורעיונות בין הדתות.

    IP: 46.117.37.164דווח על תגובה זו

    • נו מה? הרי כל המקרא גנוב (ל''ת)

      , 21/07/15 18:57


      IP: 77.127.6.49 דווח על תגובה זו

    • ...וזה קשור לדיון, כי ? (ל''ת)

      , 21/07/15 23:51


      IP: 2.54.139.186 דווח על תגובה זו

      • כי? כי מדובר במנהג פגאני. בינתיים הומצאו מקלחות, אבה'לה. (ל''ת)

        , 22/07/15 10:46


        IP: 46.120.142.27 דווח על תגובה זו

  • 6.

    ואהו כמה רגש מקסים

    , 21/07/15 16:37

    די עם הנאורות המדומה הזאת יש כללים שנקבעו לא לחינם לכי ותלמדי תעיניין קודם לפני שאת מקשקשת קישקושים, אגב מה דעתך על כך שנחייב תרבנות לתת ליטבול לאישה שרוצה גם אם אין אף אחת שמסתכלת עליה, שהרי המקווה הוא לא פרטי הוא ציבורי, די כבר לרוח הזרה הזאת שהמגזר הלאומי מכניס לפה, חושבים שהם מבינים יותר טוב מכולם, מעניין כמה לייט הדתיות שלך

    IP: 195.95.183.254דווח על תגובה זו

    • ההחלטיות שבה אתה כותב שטויות בהחלט מרשימה. התוכן ממש לא. (ל''ת)

      , 21/07/15 20:28


      IP: 89.139.55.164 דווח על תגובה זו

    • העברית שלך זה הדבר היחיד שמקסים כאן

      פחחח, 22/07/15 02:46

      תן לי לנחש.. דילגת על כמה שיעורי ליבה??

      IP: 93.172.176.248 דווח על תגובה זו

    • זה נכון. הרגש יותר חשוב מהעובדות.

      , 23/07/15 14:37

      ''רוב הפוסקים מתירים לאישה לטבול ללא נוכחות בלנית, אבל הרבנות הראשית אימצה את העמדה המחמירה כאילו היא היחידה, והיא מנחה את הבלניות לא לאפשר טבילה עם השגחה.''
      למה?
      ככה.
      לא מאמינים?
      תסתכלו על תגובתו של הרב אליהו גליל, בכתובת הבאה: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4682820,00.html

      IP: 212.235.98.161 דווח על תגובה זו

  • 5.

    לא חייבים לעשות מצוות

    שושי, 21/07/15 16:06

    זו אכן לא תכנית כבקשתך.
    ה' נתן לנו את ספר החוקים והוא קבע שנכנסים למקוה רק עם הבלנית ולא עם חברה או לבד אז על מה ההיא כועסת שתטבול בבית שלה אם לא נאה לה.
    סתם כך אם היא מספרת לחברתה מתי היא טובלת אז נאמר על בעלה ''ארור שוכב עם בהמה''כי רק בעלה אמור לדעת על הטבילה

    IP: 192.116.240.154דווח על תגובה זו

    • ה' קבע שלא נכנסים בלי בלנית? אולי כדאי שתבדקי את זה שוב, זה כרגיל

      , 21/07/15 19:17

      רק פירוש של כל מיני רבנים, ה' ממש לא קבע את זה.

      IP: 79.176.19.189 דווח על תגובה זו

      • wake up .. there is no god (ל''ת)

        , 21/07/15 19:23


        IP: 181.66.237.246 דווח על תגובה זו

      • אני לא אמרתי כלום בנושא

        , 21/07/15 21:32

        היום אפשר להתרחץ באמבטיה בבית .זה מספיק !

        IP: 121.211.233.212 דווח על תגובה זו

      • סליחה, אמנם יש לך טעות!

        , 21/07/15 21:49

        הקב''ה ציווה בתורה שרבנים יגדרו גדרות ויתקנו תקנות. ''ושמרתם את משמרתי'', ''לא תסור''

        דברים יז 8-11
        ויקרא יח 30

        נא לעיין עם פירוש רש''י כדי להבין יותר טוב.

        ולכן מברכים על מצוות שתקנו חכמים ''אשר קדשנו במצוותיו''

        IP: 212.76.109.148 דווח על תגובה זו

        • אללה לא קבע כלום כזה, רש''י המציא כדי לתת לעצמו כוח

          , 22/07/15 00:20

          אתם כאלה פרימיטיבים שאתם אפילו לא מבינים משהו כל כך פשוט.

          שמרתם את משמרתי דהיינו אני לא קיים אז תדאגו שאנשים אחרים יעשו מה שכתוב בספר למשל לא תגנוב וכדומה (לא מבוצע על ידי אף רב) ולא תסור זה לא תרדם בשמירה אבל כאמור...

          זהו מעבר לזה פירושים של רבנים בשביל כוח על בורים כמוכם.

          שנאמר - דרוס כל דוס ושמחת בחגך.

          אני אלוהים, או יהוה אם תרצו ואני חושב שהגיע הזמן לסגור את הבסטה השגויה הזאת אבל אני לא באמת קיים אז אי אפשר.

          IP: 79.180.96.73 דווח על תגובה זו

    • שושי הבהמה בכל הסיפור הזה, הם אותם רבנים המתייחסים לאשה כטמאה

      יש להוציא את הטומאה מראשם של כל הרבנים החשוכים., 21/07/15 19:26

      אם אשה חושבת שהיא טמאה, שתלך לעשות סקס טוב, כל המחשבות הרעות ייצאו לה עם האורגזמה.
      סקס זה לעבוד את האלוהים. האדם נברא באמצעות סקס, והסקס הוא צלם האלוהים.
      רוצים לעבוד את השם, לכו לחדר המיטות ואל תצאו ממנו כמה שעות. אין עבודת שם יותר טובה מזאת.

      IP: 84.109.129.162 דווח על תגובה זו

      • טומאה זה לא לכלוך

        א, 22/07/15 08:41

        אדם יכול להיות נקי וטוב ועדיין טמא. זהו מצב הלכתי, כמו שכהנים מקפידים לא להיכנס לבית קברות שלא להיטמא למת (למרות שכולנו טמאי מתים), ישנם עוד הרבה סוגי טומאה שבעבר היה צריך לטבול במקווה גם עבורם. היום ישנם מעט מצווים בהם מחוייבים לטבול הלכתית... ואין כאן שום גחמה של הרבנים אלא ציווי מפורש!

        IP: 164.138.126.100 דווח על תגובה זו

    • שושי צודקת מאה אחוז, מי שלא רוצה לטבול במקוה שתטבול בים,בנהר, במעיין. (ל''ת)

      , 21/07/15 23:54


      IP: 2.54.139.186 דווח על תגובה זו

    • תחשבי שוב ותפתחי קיצור שולחן ערוך

      , 22/07/15 08:07

      ממש לא צריך בלנית מוסמכת. מספיק שבחורה מגיל 12 ומעלה תשגיח, ואם אין אפשר לטבול לבד אם כורכים את השיער על הראש כדי שלא יצוף.

      די לעיוורון. תלמדי קצת הלכה לפני שאת משמיצה.

      IP: 195.250.33.251 דווח על תגובה זו

    • שושי, נפלת בפח ולא הרגשת.

      , 26/07/15 13:17

      זה לא ה' שקבע שנכנסים למקווה רק עם בלנית. זה רק רב.
      יתרה מזאת. להלן ציטוט של רב אחר: ''רוב הפוסקים מתירים לאישה לטבול ללא נוכחות בלנית, אבל הרבנות הראשית אימצה את העמדה המחמירה כאילו היא היחידה, והיא מנחה את הבלניות לא לאפשר טבילה עם השגחה''
      (הרב אליהו גליל, http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4682820,00.html)
      ואם אינך מאמינה ברבנים אחרים, מדוע את מאמינה ברב שלך? האם יש לו יותר אוזניים? יותר עיניים? נפח מוח גדול יותר?
      מישהו (אדם בשר ודם) משחק בך בתואנה שדבריו הם דברי אלוהים, ואת נפלת בפח שלו.
      עצתי: הקשיבי גם לרבנים שחושבים ההיפך ואז הפעילי את התאים האפורים שבמוחך. אותם תאי מוח שה' נתן גם לך.

      IP: 212.235.98.161 דווח על תגובה זו

  • 4.

    טבילה ורחצה בתנ''ך

    , 21/07/15 16:04

    בכל התנ''ך אין זכר לטבילה המקובלת ולסדרי הטהרה המחמירים ומתמיהים.
    וכל הטבילות הן של אצבע או חלק אחר או כלי. טבילת כל הגוף היתה בירדן: וַיָּבֹא נַעֲמָן, בְּסוּסָו וּבְרִכְבּוֹ; וַיַּעֲמֹד פֶּתַח-הַבַּיִת לֶאֱלִישָׁע. וַיִּשְׁלַח אֵלָיו אֱלִישָׁע מַלְאָךְ לֵאמֹר: הָלוֹךְ וְרָחַצְתָּ שֶׁבַע-פְּעָמִים בַּיַּרְדֵּן, וְיָשֹׁב בְּשָׂרְךָ לְךָ, וּטְהָר. ובהמשך נאמר: וַיֵּרֶד ( נעמן ) וַיִּטְבֹּל בַּיַּרְדֵּן שֶׁבַע פְּעָמִים, כִּדְבַר, אִישׁ הָאֱלֹהִים; וַיָּשָׁב בְּשָׂרוֹ, כִּבְשַׂר נַעַר קָטֹן--וַיִּטְהָר. וכן אצל רות: וְרָחַצְתְּ וָסַכְתְּ וְשַׂמְתְּ שִׂמְלֹתַיִךְ עָלַיִךְ וְיָרַדְתְּ הַגֹּרֶן; אַל-תִּוָּדְעִי לָאִישׁ עַד כַּלֹּתוֹ לֶאֱכֹל וְלִשְׁתּוֹת. וִיהִי בְשָׁכְבוֹ וְיָדַעַתְּ אֶת-הַמָּקוֹם אֲשֶׁר יִשְׁכַּב-שָׁם וּבָאת וְגִלִּית מַרְגְּלֹתָיו וְשָׁכָבְתְּ; וְהוּא יַגִּיד לָךְ אֵת אֲשֶׁר תַּעֲשִׂין.

    IP: 79.176.98.91

    • כזאת המצאה עוד לא שמעתי (ל''ת)

      , 21/07/15 22:58


      IP: 104.246.89.103 דווח על תגובה זו

    • כזאת המצאה עוד לא שמעתי

      , 21/07/15 23:00

      ויקרא, פרק ט''ו, פסוק י''ג.:

      ''וְכִי-יִטְהַר הַזָּב, מִזּוֹבוֹ--וְסָפַר לוֹ שִׁבְעַת יָמִים לְטָהֳרָתוֹ, וְכִבֶּס בְּגָדָיו; וְרָחַץ בְּשָׂרוֹ בְּמַיִם חַיִּים, וְטָהֵר''.‏[6]

      מים חיים הם מקור מים שיש לו חיות עצמית כגון מעיין הנובע, או נחל הזורם.

      אז תעשה לי טובה, תתחפף

      IP: 104.246.89.103 דווח על תגובה זו

      • יש לך בעיה בהבנת הנקרא (ל''ת)

        , 22/07/15 10:22


        IP: 79.178.31.227 דווח על תגובה זו

    • הקראים לא מעסיקים איש, הדיון כאן מנקודת מבט יהודית שורשית (ל''ת)

      , 21/07/15 23:56


      IP: 2.54.139.186 דווח על תגובה זו

    • מה לעשות שהתורה היא לא רק התנ''ך...

      , 22/07/15 12:32

      תלמד- תבין..

      IP: 79.181.214.228 דווח על תגובה זו

  • 3.

    כל הכבוד. כל כך צודקת.

    מיה, 21/07/15 16:00

    המקוואות שלנו והמצווה שלנו, וכל מי שלא אנחנו הזמנו - צריך להישאר בחוץ.

    IP: 149.78.176.35דווח על תגובה זו

  • 2.

    מקווה

    , 21/07/15 15:47

    כנסי תטבלי ואל תתייחסי לבלנית,המקווה לא שלה אם זה לא עוזר הים הוא מקווה מצוין

    IP: 87.69.243.34דווח על תגובה זו

  • 1.

    למה לטבול? זה מנהג פרימיטיבי

    , 21/07/15 15:29

    להגדיר את האישה כטמאה זה דבר בזוי שנועד להכפיף אותה לממסד הפטריאכלי.

    IP: 147.237.70.107דווח על תגובה זו

    • אין לך מושג בתורה, עדיף אולי שתלמד ואז אני בטוח שתשנה את דעתך (ל''ת)

      , 21/07/15 21:51


      IP: 212.76.109.148 דווח על תגובה זו

      • גם התורה זה פרימיטיבי (ל''ת)

        , 22/07/15 03:09


        IP: 93.172.158.253 דווח על תגובה זו

        • גם אתה פרימיטיבי.. (ל''ת)

          , 23/07/15 08:53


          IP: 79.183.53.201 דווח על תגובה זו

    • אישה נידה היא טמאה בטומאה חמורה-גם אם זה מעליב אותך..

      , 21/07/15 23:57

      גם גברים טמאים במקרים רבים,אם זה מה שירגיע אותך.

      IP: 2.54.139.186 דווח על תגובה זו