• 12.

    יישר כח. איני מסכים לכל מילה, אך הכיוון הכללי מדוייק (ל''ת)

    , 02/06/15 10:57


    IP: 213.151.43.46

  • 11.

    אולי תתחיל במוסף שבת של העתון שלך?

    חרדלי, 02/06/15 02:02

    רבנים של פייסבוק וסיינפלד.

    IP: 5.22.130.195

  • 10.

    אתה מסלף את היהדות!

    דתייה ומאמינה, 01/06/15 13:59

    ''גדולי ישראל תמיד נמדדו על פי היכולת שלהם לעמוד כנגד עמדות הציבור'' - מה פתאום? גדולי ישראל תמיד נמדדו על פי היכולת שלהם להבין ללבו של הציבור ולהיות מחוברים אליו. ראו הפרוזבול של הלל, ראו: ''אין גוזרין על הציבור גזירה שלא יוכל לעמוד בה''. וטענתך לגבי הפרסום מופרכת אף היא - מה עדיף? פסיקה בחשאיות רק למי שבא לשאול... תורתנו תורת חיים היא ודרכיה דרכי נעם - חובה על הרבנים והרבניות לצאת מבתי המדרש הסגורים, להתחבר אל החברה ואל המציאות ואתגריהן, לפרסם דעת תורה ופסקי הלכה רלוונטיים, ולנסות להקל ככל האפשר על החיים המורכבים המשלבים בין קיום הלכה למציאות המודרנית על כל רבדיה.

    IP: 213.57.89.62

    • את רק מוכיחה כמה הכותב צודק בטענותיו -

      יצחק, 02/06/15 10:50

      הטרמינולוגיה שאת משתמשת בה, הגם שיש בה תובנות חיוביות, נשענת על תפיסות מודרניות ואליהן את מגייסת אמירות הלכתיות שזוכות לפרשנות מתאימה להשקפותייך. אולם לתורה יש בהגיון פנימי ועקרונות ברזל וגם צורת דיון והנמקות משלה. לפעמים זה תואם השקפות מודרניות ולפעמים לא, אך היא אינה זקוקה להכשר ה'נאור', אלא היא קובעת את הסטנדרט הקשיח בעל כושר הקיום הנצחי, ואילו האופנות האחרות דינן להשתנות, להתעצב ועיתים להיעלם.

      IP: 213.151.43.46 דווח על תגובה זו

  • 9.

    כשל לוגי בכתבה

    , 01/06/15 11:45

    מאחר ואתה כ''כ חושב שלא ראוי שכל בוגר ישיבת הסדר ממוצע יקבע בשאלות האלו, מדוע אתה חושב שאתה תחליט עבור הרבנים מה לחשוב?
    חשבתי לרגע שאתה מתנגד לקיום דיון בתקשורת במקום בבית המדרש. לזה גם אני מתנגד. אבל בעצם אתה כן בעד דיון כזה - בתנאי שהעמדה שתישמע היא העמדה שלך.

    IP: 10.38.24.139

  • 8.

    הקישור הבא מפריך את הטיעון שלך

    ימני שפוי, 31/05/15 22:23

    https://www.youtube.com/watch?v=SxQ3FVN-0z0

    IP: 85.130.204.245

  • 7.

    יש להבחין בין הלכה לבין מטא-הלכה

    , 31/05/15 22:16

    הפולמוסים השונים אינם מתעוררים בגלל דקויות בסברא שלציבור הפשוט אין השגה בהם. מדובר במחלוקות ברמת המטא-הלכה- האם כלל ההלכה צריכה לנטות לקולא או חומרה, מה היחס לחילונים בדורינו, ועוד. לכן לטעון שלציבור אין חלק בכך זה גם נובע מחוסר הבנה.

    IP: 174.6.54.83

  • 6.

    הרבה פעמים ארגוני נשים/ אקדמאים וכד' גוררים את הרבנים להגיב

    מאיר, 31/05/15 21:51

    הרבה פעמים מי שגורר את הדיון לתקשורת הם לא הרבנים אלא אירגוני הנשים/ קולך/ נאמני תו''ע / פוליטיקאים כגון אלעזר שטרן או אנשי אקדמיה שחושבים שהם מבינים בפסיקה הלכתית, ומפרסמים את דעתם ''המלומדת והמנומקת'', בתקשורת, על כל מיני שינויים שלדעתם צריך לתקן בהלכה. במקרה שכזה, לרבנים אין ברירה אלא להגיב ולהביע את עמדתם.
    מסכים עם גולן לחלוטין שלרוב הכותבים אין יכולת אמיתית להביע עמדה הלכתית אמיתית, גם אם למדו כמה שנים בישיבה. אך את הטענות יש להפנות לאלו שאינם רבנים ומביעים עמדתם בהלכה ולא לרבנים שמגיבים.
    כמו שאנשים אלו לא יביעו עמדה רפואית או בפיזיקה אם זה לא תחומם המקצועי, כך שיבינו שהלכה זה לא למצוא מקור במחשב ולפסוק לפיו אלא עולם שלם הדורש לימוד של עשרות שנים.

    IP: 85.130.131.119

  • 5.

    הפוסל במומו פוסל

    שונא צביעות, 31/05/15 20:49

    אתה בעצמך כל הזמן גורר את הציבור לנושאים שנויים במחלוקת בין רבנים, אם שכחת תסתכל בהיסטוריה של הכתבות שפרסמת כאן.

    IP: 95.86.81.228

  • 4.

    גולן . תתבייש לך על האמירות הגורפות והמכלילות כנגד ציבור הרבנים.

    ירושלמית, 31/05/15 18:07

    יש לציין גם את ההגזמה השקרית שלך ''כמעט כל שבוע''
    משתכר מהכח שבידיך?

    IP: 79.180.138.213

  • 3.

    תודה על הכתיבה.

    שלמה, 31/05/15 17:50

    למרות שהרבה פעמים אסף מצליח להרגיז אותי, הפעם אני מסכים עם כל מילה. מיצוב ההלכה תחת סטדנדרטים אופנתיים ועממיים מביש ומקומם. בשום תחום אחר של אקדמיה לא היו מעיזים לעשות כך. יש להעיר שגם בהלכה יש חשיבות גדולה לדעת הציבור, ולכן אין גוזרין גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה, ואכן היו גזירות שהתבטלו משום שלא פשט איסורן, אבל הדיון האקדמי הלכתי חייב להשאר בגבולות בית המדרש ובין המומחים לדבר.
    מה שאסף לא ציין הוא שאנו חוזים בתחילתה של תופעה מדאיגה שבה ההון עלול לשחק תפקיד מכריע בקביעת ההלכה. הקמפיין של הרב סתיו למשל שעלה כמיליון דולר ואיכא דאמרי כשלוש מיליון, מומן מכספי אנשים אמידים וארגונים שרצונם להחליש את המנהיגות האורטודוקסית. זה כשלעצמו מעורר מחשבה ודורש תיקון בחוק. אם איננו רוצים לגלוש לתקופת הצדוקים שבה משרת הכהונה הגדולה (במידה ידועה הרב הראשי של הימים ההם) נקנתה בדמים, נוהל פסול זה חייב להפסק.

    IP: 173.206.206.61

  • 2.

    הרבנות הראשית - מאפיה ברשות החוק (ל''ת)

    אהוב את המלאכה ושנא את הרבנות, 31/05/15 16:05


    IP: 74.71.59.121

    • נפלת קרבן להתעללות התעמולתית הזולה של התקשורת

      לוי, 02/06/15 10:55

      כדאי שתבדוק דברים ביסודיות לפני שאתה שופך דם בראש חוצות, בגלל שטיפת מח המובלת בגלוי ובסתר על-ידי אינטרסנטים שונאי תורה

      IP: 213.151.43.46 דווח על תגובה זו

  • 1.

    נגמרו הימים שהרב יודע והציבור לא יודע. נגמרו וטוב שכך

    שמש, 31/05/15 15:59

    בהתקות נגמרו, אולי אחר כך. ובמיוחד בהלכות ציבור

    IP: 77.126.200.133

    • הדעה שלך רק מראה על הבערות שזועקת לשמיים ממך

      שמש חשוכה, 31/05/15 17:25

      נראה לך לך שאתה ייודע מה שרבנים למדו במשך 50 או 60 שנה מהסתכלות באינטרנט אתה באמת חושב שיש לך שיקול דעת והבנה בנושאים?!
      אתה בכלל יודע לקורא גמרא מהתחלה ועד הסוף ולהבין רק את הטקסט ללא המפרשים , אולי תלך גם להטיס ג'מבו לבד כי ראית באינטרנט תסלח לי אבל הבורות זועקת לשמייםממך

      IP: 213.57.7.4 דווח על תגובה זו

      • כמה כיף לחשוב שיש גאונים מומחים שיודעים הכל

        , 31/05/15 22:18

        כיף גדול. אבל ילדותי נורא...

        IP: 174.6.54.83 דווח על תגובה זו

        • ילדותי עוד יותר לחשוב שתחושת הבטן שלך היא האמת הצרופה (ל''ת)

          , 02/06/15 10:53


          IP: 213.151.43.46 דווח על תגובה זו

    • נגמרו הימים שבשביל לפסוק צריך אחריות וכתפיים ועמל

      , 02/06/15 10:52

      מהיום די בכמה הקלקות בגוגל וביכולת ביטוי רהוטה.

      IP: 213.151.43.46 דווח על תגובה זו