• 48.

    ומי קבע שהפרשנות של האורתודוקסים הלבושים כפולנים מהמאה הקודמת נכונה? (ל''ת)

    המקובעות והמאובנות מעולם לא אפיינו את היהדות, 23/05/15 07:14


    IP: 67.82.222.254דווח על תגובה זו

  • 47.

    לכרוך את הרפורמים והקונסרבטיבים באותה נשימה מראה על בורות גמורה

    רננה, 21/05/15 09:40

    הקונסרבטיבים יהודים בכל נימי נפשם.

    IP: 192.117.136.59דווח על תגובה זו

  • 46.

    פשע שנאה

    תושב נצרת, 21/05/15 08:14

    פשע שנאה: ספרי קודש נשרפו בסניף בני עקיבא נצרת עילית
    גיל קלנר, חדשות סרוגים
    הדפסה
    20.05.15 22:43 ב' בסיון תשעה
    סניף בני עקיבא בנצרת עילית נפרץ וניזוק קשות. ספרי הקודש של בית הכנסת נמצאו שרופים על הרצפה, וציוד רב הושחת. החשודים: בני מיעוטים המתגוררים בשכונה
    פשע שנאה: ספרי קודש נשרפו בסניף בני עקיבא נצרת עילית ספרי קודש שרופים בסניף בני עקיבא (אלישמע סנדמן)
    סניף בני עקיבא נצרת עילית נפרץ וניזוק קשות בפעולה שבוצעה ככל הנראה על ידי בני מיעוטים מקומיים.

    החניכים אשר הגיעו כהרגלם לפעולת אמצע השבוע מצאו את הסניף מוכה ונדליזם הפוך ומושחת. בין המראות הקשים שנראו בסניף היו דגלי ישראל אשר הושלכו בביזיון רב, צבעי גועש פתוחים ופזורים לכל עבר, ארונות ציוד הפוכים, פלורסנטים שבורים, ועוד ציוד יקר ערך. והגרוע מכל – הושחת בית הכנסת של הסניף ונמצאו בו סידורים וספרי קודש רבים מושחתים ושרופים על הרצפה.


    'לפרוש? מבפנים אפשר להוציא את הנשמה בכפית'

    ''אם בן דהן לא יקבל את המנהל האזרחי לא תהיה ממשלה''
    אתמול (ג') בשעות הצהרים, תלמיד כיתה ד' שהגיע לסניף בכדי להשתתף בפעולה השבועית, גילה את הסניף

    IP: 46.117.126.92דווח על תגובה זו

  • 45.

    היהדות של היום כל כך שונה מזו שבתקופת בית המקדש

    קשקוש בלבוש, 21/05/15 08:09

    כך שכדי להויות עקבי עם דעת הכותב, גם היהדות האורתודוקסית נחשבת כדת אחרת.

    IP: 80.246.130.95דווח על תגובה זו

  • 44.

    מאז שמחתנים גברים עם גברים נשים עם נשים הפכו לדת אחרת (ל''ת)

    לצערי אתה צודק אך יש לקרב יהודים לא אורתודוקסים, 20/05/15 21:30


    IP: 95.86.110.152דווח על תגובה זו

  • 43.

    גם אני דורש רשיון טיס בקורס וירטואלי מזורז. יתנו לי? (ל''ת)

    דני, 20/05/15 17:37


    IP: 213.8.22.240דווח על תגובה זו

  • 42.

    הבעיה בהם שבארה''ב הם גיס חמישי כלפי המדינה ומלכלכים על ישראל בכל הזדמנ

    עיקר הבעיה, 20/05/15 03:20

    הזדמנות.
    הם שמאלניים קיצוניים ומפרנסים בכספם גם בוגדים בארץ דרך עמותות.

    IP: 93.173.8.165דווח על תגובה זו

  • 41.

    הם סוג של נוצרים-הם התבוללו-ברור שעדיף להיות חילוני -לכל השואלים. (ל''ת)

    שירי, 20/05/15 03:13


    IP: 93.173.8.165דווח על תגובה זו

  • 40.

    הרפורמים הם הזויים-הקונסרבטיבים הם כמו חילונים המנסים להצדיק את חייהם

    אחד שמכיר מקרוב, 20/05/15 03:11

    כאילו שהם פועלים ע''פ דרך התורה.
    הרפורמים משלבים את הנצרות-סוג של יהודים שהתבוללו ורוצים להמשיך לקרוא לעצמם יהודים.
    ממני: אחד שמכיר מקרוב אותם

    IP: 93.173.8.165דווח על תגובה זו

  • 39.

    שנאת חינם במסווה של דיון לגיטימי (ל''ת)

    , 20/05/15 02:33


    IP: 104.173.245.65דווח על תגובה זו

    • שנאת חינם? איזה בבלאט!!

      josh, 20/05/15 15:01

      לעולם הם לא יזמינו רב אורטודוקסי או ינסו להתבר איתם אלא לכל העולם יש מחיובות לקבל אותם בלי שום שאלה. וכשזו מגיעה אז אתה פרימיטיבי וכו – נשמע מוכר?

      IP: 72.227.225.134 דווח על תגובה זו

  • 38.

    האיסלאם לא יצא מהיהדות....

    לא לקלל, 19/05/15 21:55

    זאת המצאה של מוחמד שרצה לנכס לעצמו עתיקות-יומין והתלבש על סיפור ישמעל בספר בראשית, (סיפור מתקופה של לפני כ-3500 שנה).

    האיסלאם נוצר לפני 1400 שנה בלבד, ע''י ערבים בערב הסעודית שהייתה ריקה מיהודים, אפילו בארץ ישראל לא היו כמעט יהודים כי כולנו היינו בגלות.
    אז איך בדיוק יצא האיסלאם מהיהדות ???

    IP: 79.183.146.179דווח על תגובה זו

    • יהודי חצי האי ערב

      בגרטיון, 21/05/15 17:35

      שלום ללא לקלל
      היו יהודים בחצי האי ערב עוד לפני תקופת בית שני.
      היו שתי שבטים יהודים אותם מוחמד ומאמיניו טבחו.
      מוחמד עצמו נשא איה יהודיה בת לאחד מהשבטים הללו

      IP: 193.254.206.6 דווח על תגובה זו

  • 37.

    עכשיו את אותה כתבה - על החבדניקים שמאמינים שהרבי מלובביטש הוא המשיח

    ואותה כתבה על מי שהמיר אמונה בלב בכובעי פרוות שועל, 19/05/15 21:36

    הרפורמים והקונסרבטיבים, להבדיל מהנוצרים ומאותם חבדניקים שמאמינים שהרבי מלובביטש הוא המשיח, מאמינים רק באלוהים.
    אלא שאצלם ההלכה לא נעצרה לפני 200 שנה אלא מתקדמת, למשל בתחום של שוויון בין נשים לגברים.

    עצוב שההלכות היחידות שקודמו בידי האורתודוכסיה בשנים האחרונות הן מטומטמות ונוגעות לתחומים כמו שעון שבת, מעלית שבת, חוטי עירוב ושאר שטויות.

    IP: 79.183.8.37דווח על תגובה זו

  • 36.

    יהדות = אוסף של עמים עם מנהגים שונים

    דץע, 19/05/15 21:18

    אין יהדות אחת, יש עמים שונים עם מנהגים שונים שכל אחד מהם חושב שהוא היהודי האמיתי.
    אין קשר בין העמים השונים למעט העובדה שהם נלחמים זה בזה מאות שנים.
    ובנוסף, למה הכתב חושב שיהודי רפורמי\\כונסרבטיבי יתחשב בדעתו?
    מה בדיוק עושה את הכתב להוגה דעות דגול כל-כך?

    IP: 79.180.162.179דווח על תגובה זו

  • 35.

    ויפתח ה' את פי האתון

    , 19/05/15 20:11

    מישהו מהמגיבים היה בכלל בתפילת שבת בבית הכנסת שלי בברוקלין? או בתפילת נעילה המדהימה? מישהו השווה את סידור התפילה שלי לסידור רינת ישראל, למשל? מאחר ואני מתפלל לפעמים גם במנין אורתודוקסי אני מוצא הבדלים קטנים. הרי דברי ההבל במאמר ובחלק מהתגובות פשוט לא יאומנו. החמור גרם המכנה עצמו רב, RabbiShaul Azulus Elkeslasi, ומשתמש בלשון המתאימה לביב השופכין (ולא רק כאן) מגיע לשיאי טימטום שמזמן לא קראתי. שימו לב שאינני מדבר על הרפורמים שבאמת הגזימו ואינני מוכן להתפלל אצלם. אבל האורתודוקסיה הקיצונית מגעילה אותי לפעמים לא פחות מהרפורמים, בעיקר בנושא שיוויון האישה בבית הכנסת. מי יתן וירבו בתי כנסת קונסרבטיבים בישראל, ימשכו אליהם את המוני בית ישראל ויקרבום ליהדות.

    IP: 216.165.95.76דווח על תגובה זו

  • 34.

    דעה חשוכה

    , 19/05/15 16:44

    מתקשה להאמין שהאתר פירסם מאמר כה חשוך. כמי שמבלה חלק מזמנו בארה''ב אני יכול להעיד שלמרות שאני חילוני מוצהר אני מתחבר ליהדות הרפורמית כאן הרבה יותר טוב מאשר לאורתודוקסיה החשוכה בארץ.

    IP: 73.202.72.157דווח על תגובה זו

    • מה זאת אומרת מתחבר-אז תתחבר לנצרות-זה אותו דבר!!

      תומר, 20/05/15 03:16

      או שאתה חילוני ולא שומר את התורה.
      או שאתה שומר ואז אתה דתי.
      תתחבר לזרם הליצנים אם זה עושה לך טוב.
      אולי תמציא לך תורה חדשה ותכתוב בה רק מה שנוח לך, זה גם אפשרות-כי זה בדיוק מה שהם עושים.
      לקרוא לזה הדת היהודית היא השקר.
      אבל לך תעשה כרצונך...

      IP: 93.173.8.165 דווח על תגובה זו

  • 33.

    כל הדתיים המציאו הלכות ,לפחות לחלקם יש דרך ארץ ,לרוב אין,לא סתם בורא ע

    יהודי לא דתי, 19/05/15 14:25

    לא סתם בורא עולם נתן לדתיים 2000 שנות גלות ,ודווקא העם החילוני הקים את המדינה וחזר לארצו אחרי 2000,אנשי ההלכות והרבנים יכולים לחזור לפולין

    IP: 79.176.8.2דווח על תגובה זו

  • 32.

    גדולי יהדות אשכנז

    אשכנזי, 19/05/15 12:22

    רבינו גרשום מאור הגולה המהר''ם מרוטנבורג ורש''י ובעלי התוספות אחריו וכן הרא''ש ובעל הטורים וממשיכיהם האשכנזים העמידו התורה על תילה ברחבי אירופה ולכן לומר שהתורה היא מזרחית ספרדית בדוקא לא נכון עובדתית. התורה התהלכה עם היהודים לכל מקום שהם הגיעו והאירה את חייהם באשכנז ובספרד בבבל ובצרפת בבוהמיה ובמגרב.

    IP: 91.244.6.62דווח על תגובה זו

  • 31.

    מה לגבי חילוניים

    לילך, 19/05/15 11:26

    הרבה מאוד חילוניים לא מקיימים שום מצווה - לא שמירת שבת, לא אכילת אוכל כשר ואפילו, רחמנהא לצלן, אוכלים ביום כיפור ולא נמנעים מאכילת חמץ בפסח. אז הם יהודים או לא יהודים? יותר גרועים או פחות גרועים מהקונסרבטיבים והרפורמים?

    IP: 46.121.203.11

    • יהודיה יקרה.

      יניב, 19/05/15 18:20

      הפורמה אינה יהדות. הקונסרבטיביות אינה יהדות. האנשים שבתוכה רובם יהודים.
      יהדות משתרשת מן התורה ולכן הם אינם משקפים את דעת התורה ולא דעת ההלכה ולכן אינם נחשבים זרם ב''יהדות'' ולא שאינם יהודים.
      חילונים הם יהודים רק שלא שומרים תורה ומצוות.

      IP: 79.182.113.198 דווח על תגובה זו

    • חילוני לשעבר

      ירון, 19/05/15 18:46

      חילוני עדיף למרות שהוא לא מקיים את המצוות הרפורמים והקונסרבטיבים למעשה יוצרים דת חדשה שמתאימה להם וזה גרוע ביותר לבוא ולשנות את היהדות לפי צרכים אישיים. עדיף לא לקיים

      IP: 212.179.215.151 דווח על תגובה זו

      • גישה דוחה

        חילוני בהווה, 19/05/15 22:39

        יש לי מעט הערכה ליהדות ורוב הדברים שאני מעריך ביהדות מצויים מחוץ לאורתודוכסיה. אם יש סיכוי לקרב חילוניים ליהדות זה רק דרך היהדות הרפורמית. האורתודוכסיה אינה משמרת את ״היהדות המקורית״ זה סיפור מצוץ מהאצבע.

        IP: 71.241.237.159 דווח על תגובה זו

  • 30.

    חירטוט גדול, החסידות שינוי, החירידות שינוי והצדוקים קדמו לפרושים

    יחזקאל -רמת גן, 19/05/15 09:48

    היהדות אולי קשיחה היום אך דת משה בן עמרם, הייתה גמישה ועוד איך!
    יש לזכור שלפני חורבן בית ראשון האמונה בציווי משה קרובה יותר לקראים.
    השינוי הראשון בא עם עזרא הסופר ותקנותיו ונחמיה.
    אחריו התפתחה תנועת הצדוקים נגדה יצאה תנועת הפרושים שניצחה.
    אחרי תנועות רבות שחוללו שינוי כמו התנאים האמוראים והגאונים וההקשחה הגדולה הגיעה עם סעדיה גאון.
    בקיצור:
    דת משה עברה שינויים גדולים ב 2500 שנה
    חבר סנהדרין מתקופת הזוגות היה נזרק היום מבני ברק בתור מופקר.

    IP: 85.250.165.233דווח על תגובה זו

  • 29.

    כלל גדול בתורה

    אחד, 19/05/15 06:16

    ומהו כלל שכולל בתוכו את כל המצוות.
    היהדות שלי היא: ואהבת לרעך כמוך.
    כפי שאמר רבי עקיבא.
    וזה ממש מקובל על כל הזרמים ביהדות (לפחות בתיאוריה) אולי מפה אפשר לאחד במקום לגרום לפירוד.

    IP: 5.29.50.36דווח על תגובה זו

  • 28.

    ל16 לחבד יש דרך ארץ,ואהבת חינם(וקבלת האחר) ,וזה הכי חשוב (ל''ת)

    חילוני טהור, 18/05/15 23:37


    IP: 79.176.8.2דווח על תגובה זו

  • 27.

    לא זו הדרך. אם תלמד להקשיב לאחרים, יש סיכוי

    ברוריה, 18/05/15 23:17

    טוב שהם יקשיבו לך.
    אבל לעצם הענין, אין ספק שהזרם המתון בתנועה הקונסרבטיבית קרוב מאד לציונות הדתית המתונה. הצרה של הקונסרבטיבים היא שהם 'מסתפחים' בישראל אסטרטגית לרפורמים, בעוד שהקונס' קרובים הרבה יותר לציונות הדתית. הם למעשה לא ממש 'זרם ליברלי', חוץ מזה שהפוליטיקה של הדת בישראל מתייגת אותם ככאלה (ולראיה, עמדתם השמרנית לגבי נישואי להט''ב). וחבל שבישראל לא מוצאים דרך להרחיב את המכנה הדתי המשותף כך שיכלול גם אותם.

    IP: 84.228.38.48דווח על תגובה זו

  • 26.

    כולכם הזויים

    גלעד, 18/05/15 22:41

    בתור אחד שמאמין בפיות, כולכם, אורתודוקסים, רפורמים,קונסרבטיבים חיים לללנד.

    כולם יודעים שהפיות הרכיבו את כדור הארץ!

    תוכיחו לי שלא

    IP: 37.142.164.57דווח על תגובה זו

  • 25.

    שאלה חשובה ,מי שיכול שיענה רק אם הוא יודע,

    חילוני טהור, 18/05/15 22:35

    היהודים שמאמינים בדרך אורתודוקסית ,טוענים שאסור לשנות להקל,אבל כל ההיסטוריה הם שינו לכיוון החמרה ,דוגמא אחת ממיליון עוף וחלב ,רבנים עצומים כגון ר יוסי הגלילי ידע שלעוף יש בייצים ולא חלב ולכן כן אכל עוף בחלבומלא קהילות אכלו אבל האורתודוקסים כל הזמן מוסיפים החמרות ,אבל טוענים שהקונסרבטיבים והרפורמים משנים תהלכה ,לעומת זאת חכם קראי יכול לטעון שהאורתודוקסי משנה את ההלכה ,כי הוא מאמין רק בתנך וכל ספרי ההלכות וההחמרות זה חידוש הקראי מאמין רק בתנך ושם אין אפילו רבנים ,מסקנה ,אני חושב שהכי בריא להיות חילוני וליישב את ארץ ישראל ,אלוקים אם הוא קיים(אני מאמין שכן)יבין ,ושיבוא המשיח הוא כבר יגיד לי איך להתנהג ,ולא איזה אדם חשוך ,שאימץ בגדי כת חשוכים מאירופה במאה ה17 ,אבל שוב לשאלתי ,האורתודוקסי מאשים תקונסרבטיבי בשינוי הלכה ,הקראי מאשים תאורתודוקסי בהמצאת הלכה מי צודק ,שלא לדבר על מעל מיליארד מוסלמים ומעל מיליאד נוצרים שבטוחים שהם צודקים,ומה קרה ל70 פנים לתורה ?רק לאורתודוקסים ,סאטמר גור ויצניץ וכו לזה הכוונה ????

    IP: 109.66.158.227דווח על תגובה זו

    • בתשובה לשאלתך

      יהודה, 19/05/15 21:20

      הדת היהודית בנויה ומבוססת על העיקרון שניתנה לנו תורה בכתב ע״י משה רבנו בהר סיני ותורה שבעל פה שגם היא ניתנה לנו ע״י משה רבנו בהר סיני אך הועלתה על כתב רק דורות אחר כך
      ולכן 1. הקראים שטוענים רק תורה בכתב אין להם כל שיכות לדת היהודית ואין זה רק ויכוח על הלכה זו או אחרת אלא על העיקרון מה ניתן לנו בהר סיני
      2. הנצרות והאיסלם שינו מהותית את עיקרי הדת הנצרות כדוגמא הוסיפה ישות נוספת ביחד עם הבורא דבר שמנוגד לעיקרי האמונה ולעשרת הדיברות
      3 חומרות שנוספו במהלך השנים ע״י פוסקי ההלכה השונים ככלל נוספו הסייג וגדר כמו החובה היום לעצור לפני מעבר חציה גם אם הולך הרגל לא ירד לכביש היות וקורים יותר מידי תאונות בשל חוסר הזהירות כך גם בהלכה נוספו סיגים וחומרות בכדי להגן ולמנוע טעויות
      4. הקונסרבטיבים והרפורמים אינם חולקים על חומרה או סייג כזה או אחר אלא על עיקר ההלכה בטענה שהיא כבר ״ לא רלוונטית״ וזה עצמו הינו בסתירה לעיקר היהדות כפי שאנו אומרים ב 13 עיקרים ״ אני מאמין באמונה שלמה... שזאת התורה לא תהא מוחלפת ולא תהא שום תורה אחרת מאת הבורא יתברך שמו״

      IP: 46.19.86.187 דווח על תגובה זו

    • לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל

      אמנון, 21/05/15 05:07

      ''על פי התורה אשר יורוך, ועל המשפט אשר יאמרו לך - תעשה: לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל'' - דברים יז, 11.

      וזה עיקר היהדות: לרבנים וגדולי הדור מותר לשנות מן התורה אם זה האינטרס של העם היהודי - למשל אפילו דוחים את מועדי התורה וראשי חודשים שמא ייפול יום הכיפורים ביום ראשון או ששי.

      המסקנה היא שהיהדות איננה כלל דת, אלא לאום, וזו גם רוח הדברים של המאמר, שמה שטוב לעם היהודי חשוב יותר ממה שהקב''ה אומר.

      על כל אדם לבחור בהתאם, האם לעבוד את ה' או את האומה היהודית - את שניהם בבת אחת אי אפשר.

      IP: 118.211.72.201 דווח על תגובה זו

      • רצף היהדות

        bilaam, 24/05/15 22:43

        הפסוק ,התורה(הוראה )אשר יורכה נאמרה על פסקי דין בן שני מתדיינם
        תקרא הפסוקים בספר דברים (תרגום השבעים ) ותבין שלא מדובר בכלל על הלכות אלה משפטים אזרחיים
        הקראים צודקים שבבית ראשון היו תקופות שלא היתה תורה ( דברי הימים או ספר מלכים )
        ולכן יש מחלוקת בן החכמים

        IP: 79.178.104.182 דווח על תגובה זו

  • 24.

    אולי מספיק?

    שלמה, 18/05/15 20:49

    אני רב אורטודוקסי (לא ממש מודרני), ואני קורא את המילים בצער גדול. בלי קשר לרבני צוהר שצודקים לדעתי בהחלטתם, השוואה עם הנוצרים או המוסלמים יותר משהיא לא נכונה היא עדות על בורות, אטימות, ואי הבנה בסיסית של מה שקורה בארה''ב. ישאל נא מר גולן את עצמו האם דבריו תורמים לריחוק או לקירוב? כמי שעובד צמוד עם ציבורים אלו, אני יכול לומר שנוסח זה של הדברים גורם לסלידה ולריחוק. זהו נושא רגיש מאין כמותו, וראוי לנהוג בו בצורה כזאת. המאמר הוא השתוללות מילולית שאין בה תועלת אלא נזק בלבד.

    IP: 173.206.250.109דווח על תגובה זו

  • 23.

    לחילוני אמיתי אין שום עניין בויכוח הזה

    משקיף, 18/05/15 20:35

    גם אם הרפורמים והקונסרבטיבים פחות חשוכים ומוזרים מהאורתודוקסים, מבחינת החילוני המצוי גם הם מאמינים בישות שאין שום הוכחה לקיומה ופונים אליה בבקשות שונות ומשונות. אבל אם הריב על תקציבים ומשרות הוא בלוז הענין זה בסדר, כי כולם חייבים להתפרנס.

    IP: 5.102.254.247דווח על תגובה זו

  • 22.

    אכן כן, אין לרפורמים כל קשר ליהדות זו דת אחרת (ל''ת)

    בדומה לדתות חדשות אחרות כדת זכויות אדם, 18/05/15 19:12


    IP: 79.182.49.219דווח על תגובה זו

  • 21.

    אני חילוני דור שלישי

    זאביק השועל, 18/05/15 19:11

    ואני מחלל את השבת כל שבת, אוכל טרפות לתיאבון ולהכעיס ונואף לפעמים כשמתחשק לי.
    אשמח אם תעזור לי ותסלק אותי משורות היהדות. לטיפולך אודה.

    IP: 85.64.222.96דווח על תגובה זו

    • אפשר לתפוס איתך טרמפ? (ל''ת)

      נתחלק בהוצאות דלק, 18/05/15 23:16


      IP: 31.210.181.143 דווח על תגובה זו

    • בעיני אתה יהודי כשר כי נולדת לאמא יהודיה. הנך עדיף על הריפומים ומשום

      משה בודק, 21/05/15 05:22

      שהללו 'מקצצים בנטיעות' וממצאיאים יהדות אחרת. כל זמן שאנך מתנצר או מתאסלם אתה ףיהודי כשר וישר

      IP: 79.182.97.248 דווח על תגובה זו

  • 20.

    בני דת אחרת

    שלומי גולדברג, 18/05/15 18:54

    חבל מאוד שכותב המאמר קובע הנחות ללא בסיס, היהדות כבעלת עקרונות קשיחים ? היהדות עברה שינויים רבים כתוצאה מאירועים הדוג' הבולטת ביותר חורבן בית המקדש השני. התנועה (הקונסרבטיבית) המסורתית מבחינות רבות אינה שונה בהברה מהזרם האורותודוכסיה המודרנית המשגשג בישראל מוטב לקיים דיאלוג לפני ששולחים מיליוני יהודים מחוץ לגדר.

    IP: 213.151.60.78דווח על תגובה זו

  • 19.

    מסכים עם כל מילהמממממממממממממ

    מ, 18/05/15 18:42

    אני מכבד אותם ואת אמונתם אבל לא יכול להיות שיקראו לזה יהדות לא היה קיים דבר כזה רפורמים וקונסרבטיבים מלפני 1800 בערך לעומת זאת אורתודוקסיה היתה קיימת מאז ומתמיד וזה הצורה הכי מזוקקת של יהדות נכון שהיו דברים שהוסיפו תמיד אבל אף פעם לא הורידו וכמובן שלא דברים כאלה פנודומנטליים כמו שבת ואיסור נישואי תערובת שזה מה שהשאיר אותנו יהודים כל השנים הרפורמים והקונסרבטיוים עשו הם יכולים להאמין בזה אבל אסור להם לקרוא לעצמם יהודים בעיקר בגלל שעוד כמה דורות יש סיכוי שרוב רובם לא יהיו יהודים

    IP: 79.180.171.252דווח על תגובה זו

    • החסידות שנוצרה במאה ה-18 היתה רפורמה לא פחות גדולה

      צא ולמד, 18/05/15 20:39

      המתנגדים (''ליטאים'') רואים עד היום בחסידות עברודה זרה, ביחוד בנושא של קדושת האדמו''רים. מומלץ שתקרא על ספר חדש שמוצא הרבה דמיון בין החסידות לנצרות:

      http://tomerpersico.com/2015/04/28/magid_book/

      IP: 188.120.151.93 דווח על תגובה זו

      • איפה ראית שהוזכר חסידות בתגובה

        מה קשור, 19/05/15 15:55

        מי אמר שמדובר על חסידות כתוב בתגובה על אורתודוקסיה לא כתוב על חסידות

        IP: 109.66.145.128 דווח על תגובה זו

  • 18.

    רונן בתור חילוני מובהק

    רונן, 18/05/15 18:21

    אני ייגעל מהרפורמים וקונסרבטיביים. השינויים שהם מביאים משנים את הדת לגמרי. היהדות האורתודוקסית שמרה אותנו עד עכשיו.
    מי שלא טוב לו שיקים דת או כת משלו אבל שלא יקרא לזה יהדות

    IP: 80.246.130.189דווח על תגובה זו

  • 17.

    לא מדובר ביותר או פחות (חילוני - דתי) אלא בשונה.

    הבנת הנקרא, 18/05/15 18:17

    הקונסרבטיבים והרפורמים אינם פחות דתיים, אלא משנים את היהדות, היינו טוענים שיהדות זה משהו שלדעת רוב היהודים (כן גם החילוניים) איננו יהדות. ולכן אין לשתף אותם ולהכיר בהם.

    IP: 37.46.39.251דווח על תגובה זו

  • 16.

    אז חב״ד שהמציאו משיח שקר הם לא יהודים? (ל''ת)

    אורתודוכסיה - הקלו קלוקס קלן היהודים, 18/05/15 17:39


    IP: 74.71.59.121דווח על תגובה זו

    • ציטטה מעלון פרשת השבוע של חב''ד

      דברים בשם אומרם, 18/05/15 20:42

      ''לקראת חג הפסח תשע''א פורסם ב'שיחת השבוע', עלון פרשת השבוע הותיק של חסידות חב''ד, הסבר על מה שמכונה ''סעודת משיח'', מנהג חסידי שעיקרו קיום סעודה חגיגית לקראת צאת היום האחרון של חג הפסח. על פי הכתוב, הרעיון שמאחורי הסעודה הוא שעלינו לקבל את הארת המשיח לא רק בכלים רוחניים, כמו השכל והרגשות, אלא באמצעות הגוף הפיזי שלנו. כשאנחנו אוכלים את 'סעודת משיח' אנו סופגים את הארת המשיח לתוך גופנו. המצה שאנו אוכלים והיין שאנו שותים נהפכים לחלק מאיתנו. על ידי כך מתחזקת האמונה בביאת המשיח ומתעצמת הציפייה לבואו הקרוב.

      הדמיון למיסה הקתולית מובהק. הסעודה המקודשת, הצפייה לגאולה, השימוש בלחם וביין כדי להפנים גופנית את המשיח – כל אלה הם יסודות שמזוהים באופן מובהק עם הנצרות. נכון עם זאת שאין צורך דווקא בהם כדי למצוא דמיון בין חסידות חב''ד לנצרות, ודאי כאשר חסידיה מאמינים במשיח שמת וישוב.''

      http://tomerpersico.com/2015/04/28/magid_book/

      IP: 188.120.151.93 דווח על תגובה זו

  • 15.

    מעניין כמה רופאים יש לך במשפחה (ל''ת)

    ליאור, 18/05/15 17:36


    IP: 109.66.166.237דווח על תגובה זו

  • 14.

    אורטודוקסים לא ציונים הם כת שיצאה מזמן מזרם היהדות המרכזי. (ל''ת)

    חזיר בתשובה, 18/05/15 17:31


    IP: 132.77.47.161דווח על תגובה זו

  • 13.

    יפה. אמור להיות מובן מאליו (ל''ת)

    דתי, 18/05/15 17:21


    IP: 2.52.138.48דווח על תגובה זו

  • 12.

    אתה מדבר כאילו יש לך שפה משותפת עם משה רבינו

    שיר;, 18/05/15 17:13

    הוא בכלל לא היה מכיר אותך כיהודי

    IP: 62.0.34.93דווח על תגובה זו

  • 11.

    רפורמים

    פרופ, 18/05/15 17:03

    יומר הכותב הנכבד למה הדתיים במעות
    הרי גם התנאים לא ידעו איך לקיים מצוות ראה המחלוקות בינהם,אים אתה צודק ובטוח למה למה הגלות נמשכה 2000 שנה ?
    למרות מה שאתה כותב , הבורה יתברך זיכה את החילוניים לעלות לארץ בחירה ולבנותה

    IP: 79.180.144.66דווח על תגובה זו

    • אתה צודק .האם המדינה בעלת זהות יהודית (ל''ת)

      קובי, 18/05/15 19:26


      IP: 190.140.81.13 דווח על תגובה זו

    • אתה צודק .האם המדינה בעלת זהות יהודית .אני חילוני אוהב את בני ישראל . (ל''ת)

      קובי, 18/05/15 19:27


      IP: 190.140.81.13 דווח על תגובה זו

  • 10.

    שטוית במיץ, היהדות משתנה כמו כל דת

    רן, 18/05/15 16:50

    המילה ״דת״ היא בעצמה יבוא מפרסית שיובאה הרבה אחרי שהיהדות נולדה. הדת היהודית הקדומה הייתה דת של איכרים. עם ההשפעה היוונית עלתה קרנם של הרבנים המלומדים וירדה קרנם של הכהנים, רבי הטבחים שהקריבו קורבנות ורוששו את העם. לבסוף היהדות הושפעה רבות מהנצרות. עצם ההתעקשות על ״עקרונות קשיחים״ הוא נוצרי כמו החסידות ועקרונות קבליים כגון האימננטיות של האל.

    המיתוס של ״אבות העולם״ (מה עם האמהות?) ומשה הוא סיפור שמטרתו האמיתית היא ליצור אורתודוכסיה על פי הבנתו של מר גולן כי הרי ברור שלו ולרבותיו יש גישה ישירה ליושב במרומים.

    IP: 71.241.237.159דווח על תגובה זו

    • ולממציאי הדת הרפורמית יש קשר ישיר עם אלוקים???

      מ, 18/05/15 18:45

      שהם יודעים מה הוא רוצה וזה הזמן לשנות את היהדות

      IP: 2.52.172.192 דווח על תגובה זו

  • 9.

    אתם עדיין מנסים למכור לנו את האגדה על היהדות לא השתנתה.חחחח (ל''ת)

    שרדיגן, 18/05/15 16:37


    IP: 85.64.255.141דווח על תגובה זו

  • 8.

    70 פנים לתורה - אתה מייצג רק פן אחד מאד מכוער... (ל''ת)

    רון, 18/05/15 16:33


    IP: 62.219.124.191דווח על תגובה זו

  • 7.

    נראה שהוא מבין בזה כמו שהוא מבין במדע וטכנולוגיה - לא הרבה... (ל''ת)

    , 18/05/15 16:32


    IP: 5.22.130.226דווח על תגובה זו

  • 6.

    מצויין!

    מישו, 18/05/15 16:27

    אם כך, יש לאפשר לרפורמים וקונסרבטיביים להירשם כנשואים במשרד הפנים כפי שנוצרים ומוסלמים יכולים. אה, וגם למנות לעצמם דיינים ולממן להם שירותי דת כמו לכל דת אחרת. בהצלחה לאורתודוכסיה.

    IP: 194.90.134.130דווח על תגובה זו

  • 5.

    איזה שטויות (ל''ת)

    אבי, 18/05/15 16:18


    IP: 62.0.34.93דווח על תגובה זו

  • 4.

    הקונסרבטיבים אינם רפורמים! הקנאות הזו איבדה המונים לעם היהודי

    חיפאי, 18/05/15 16:06

    תכירו אותם תיפגשו איתם תתפללו איתם . אלה יהודים יקרים שאהבת השם טובת ישראל ואהבת ישראל יקרים להם לא פחות מכל אותודוקסי .

    גילוי נאות- אורתודוקסי שבילה שישי שבת וראשון עם קונסרבטבים בקהילות הקונסרבטבים של בוסטון רבתי

    IP: 62.128.48.84דווח על תגובה זו

  • 3.

    כמה בורות אלוהים אדירים

    פרנק, 18/05/15 16:02

    היהדות הוכיחה לאורך אלפי שנים גמישות רבה וסוד השרדותה טמון ביכולתה להמציא את עצמה מחדש פעם אחר פעם. חשוב מה היה קורה אילו הפרושים לא היו משכילים להעביר את הפוקוס מפולחן הקורבנות ללימוד ולתפילה אחרי חורבן הבית. או לחלופין, איפה היינו היום לולא המהפיכה החסידית שביכרה את ערך הדבקות על פני הלימוד (וגם את החסידים בורים וקנאים רצו להוקיע ולהוציא אל מחוץ לגדר). בשני המקרים האלו וברבים אחרים ערערו כוחות פנימיים ביהדות על סולם הערכים המקובל והציעו לו חלופה שהתקבלה ותרמה לפריחתה של הדת והתרבות. ואידך זיל גמור

    IP: 149.78.218.13דווח על תגובה זו

    • Like (ל''ת)

      , 18/05/15 16:38


      IP: 193.17.42.129 דווח על תגובה זו

    • משיב נפש, ומציג מה ערכו של רוחב אופקים אל מול בורות

      , 18/05/15 20:27

      לייק

      IP: 132.70.66.13 דווח על תגובה זו

    • dislike (ל''ת)

      dislike, 20/05/15 14:58


      IP: 72.227.225.134 דווח על תגובה זו

  • 2.

    ''האמונה היהודית נשענת על עקרונות בסיסיים שמי שמשנה,מחדש או מבטל אותם''

    , 18/05/15 15:42

    אם כך למה אתה נוסע במכונית משתמש במחשב
    די כבר חתיכת קיצוני מתנשא שכמוך.
    עם ישראל הרבה יותר סבלני וסובלני סבלני מתחשב וחזק ממה שנדמה לך

    IP: 2.52.136.151דווח על תגובה זו

  • 1.

    כל הכבוד –זה מה שאמרתי שנים !

    משה, 18/05/15 14:58

    מילים של אומץ – כל הכבוד אני מצדיע

    IP: 72.227.225.134דווח על תגובה זו

    • אז למה הם לא יכולים להתחתן בארץ כמו שנוצרים ומוסלמים יכולים?

      רגע אחד..., 18/05/15 17:41

      ולמה הם צריכים לשרת בצבא?
      ולמה מותר להם להתאזרח מתוקף חוק השבות?
      ולמה כשיש מתקפה על בית כנסת רפורמי בחו״ל ראש הממשלה מגנה את זה בתור מתקפה על יהודים?

      IP: 74.71.59.121 דווח על תגובה זו

      • די אם הצבא הזה ושאר בילבולי המח

        סאם, 19/05/15 14:40

        אם יהודי הופך לנוצרי עדין הוא זכאי לחוק השבות –אבל הוא נוצרי . ולגבי ההתקפה על מקום התפילה שלהם –יחצנות וכסף לא יותר מאשר לגבי החתנפנות לאוונג'לים שהם קרובים יותר לקונסרובטיבים מאשר ליהדות. ובכלל רב הדור הרביעי כיום בארהּב (זא רב הילדים הם בכלל לא יהודים מבחינה הלכתית ובכלל הם אינם מאמינים בעיקרי הדת ועשו להם דת חדשה וזהו.ולהתחתן הם יכולים כמו כל אזרח רק שבמסגעת יהודית אינם כי הם לא מאמנים בהלכה וכו

        IP: 72.227.225.134 דווח על תגובה זו