• 74.

    ההגדרה כבר שונתה, אתם אלו שמתקשים לקבל זאת.

    , 29/07/15 12:25

    ההגדרה שונתה- נישאים הם כבר לא רק בין גבר לאישה, והמדינה מעצבת את הבלתי נמנע. נישואים אזרחיים יאפשרו כאן, וזה רק עניין של זמן.

    IP: 2.52.42.114דווח על תגובה זו

  • 73.

    אז אתה כועס על זה שלא נותנים לך להתערב בענייני אחרים. צבוע.

    יוני, 29/07/15 11:05

    הטרור הנאור? אתה מדמיין שמותר לך להגיד לאנשים איך לחיות ומאשים את מיש שלוקח ממך את ''הזכות'' הזו עושה טרור? וקורא לו אינקוויזיטור?

    תגיד, יהודים לא נרדפו מספיק על יהדותם ולא נפגעו מספיק מטרור בשל יהדותם כדי שתבין עד כמה האמירה שלך בעייתית? אם אתה צודק אז אנחנו צריכים לכבד את זכות האינקוויזיציה לרדוף יהודים, לא כן?

    IP: 31.154.92.252דווח על תגובה זו

  • 72.

    ואתם הדתיים כבוד הרב לא כופים את עולמכם עלינו? (ל''ת)

    מור, 01/07/15 11:53


    IP: 109.253.147.96דווח על תגובה זו

  • 71.

    שאלה

    ניר שטרן, 21/03/15 00:31

    לכבוד הרב נבון.
    מה דעתך על המחשבה שהמדינה תחליט שהיא מכבדת זכותו של כל אזרח להגדיר לעצמו את דעותיו וערכיו ואמונותיו בעניינים האישיים שלו.
    לכן אם שני בני הזוג החליטו לעצמם שבעיני עצמם נישואים חד מיניים הם נישואין לכל דבר, המדינה תכבד זאת לא בגלל שכך הם הערכים של המדינה אלא בגלל שהיא מכבדת בעניין אישי כזה את אמונתם וערכיהם של בני הזוג, ולכן תכיר בהם כנשואים.
    מצד שני המדינה תכבד ותכיר בזכותך להאמין שקשר כזה אינו נכלל בהגדרה של נישואין ולא תכפה עליך להתייחס אליהם כאל נשואים, ולא יהיה בזה הצהרה שאתה כשותף במדינה גם כן מקבל שנישואין כאלה הם נישואין.
    כמדומני שאם בני הזוג החליטו בינם לבין עצמם שנישואיהם הם נישואים פתוחים, המדינה עדיין מגדירה אותם כנשואים כי ברור לכל שאין למדינה עניין ורשות להתערב בנושאים כאלה. אני לא רואה הבדל.
    לגבי פוליגמיזם יש הנחה שזה לא מוסכם על האשה בלב שלם אלא זו צורה של דיכוי האשה גם אם היא אומרת שהיא מסכימה, וזה דיון בפני עצמו.
    נראה בעיני שהמדינה צריכה להיות ראי של ערכי החברה, ואם אנו חיים בחברה פלורליסטית חופשית כך צריכה להיות הגישה של המדינה לעניין זה.

    IP: 176.228.30.15דווח על תגובה זו

  • 70.

    מקורות

    סקרו, 16/03/15 08:18

    המחקרים שאני קראתי העידו שאין הבדל בפרידות בנישואין של בני אותו המין לבני מין שונה.

    אתה יכול לציין את המקורות שלך?

    IP: 79.181.56.204דווח על תגובה זו

    • NOM

      אחד שחיפש, 01/07/15 09:49

      Using data gathered by the NOM funded Ruth Institute (anti-gay group) covering 10-years of same-sex marriage in the Netherlands, the annual divorce rate for heterosexuals was ~1.9%. The annual divorce rate for lesbians was 1.43% and 0.47% for gays.

      http://www.marriagedebate.com/pdf/iMAPP.May2011-rev.pdf

      IP: 5.22.130.60 דווח על תגובה זו

    • עוד חיפושים

      אחד שחיפש, 01/07/15 09:53

      this blog suggests that civil-partnership dissolution rate has increased 44% (while divorce rates have actually dropped). The blog's here if you want to have a look

      http://ow.ly/lsOcx


      Sweden legalized same-sex civil unions in 1995 and gay marriage in 2009. A 2011 demographic study from researchers at the University of Stockholm reports that since 1999, after decades of falling, both the marriage rate and the fertility rate have trended upward and the divorce rate is down.

      http://reason.com/archives/2013/04/05/the-science-on-same-sex-marriage

      IP: 5.22.130.60 דווח על תגובה זו

    • בוא חפש בעצמך:

      , 01/07/15 09:54

      אלה מילות המפתח שצריך לשים במנוע החיפוש האהוב עליך:

      gays weddings statistics divorce

      ואם אתה רוצה לבדוק ספציפית בשוודיה - תוסיף sweden

      היום זה כל כך קל, שכל אחד יכול לחפש! :)

      IP: 5.22.130.60 דווח על תגובה זו

  • 69.

    אז למה הצלליות שעל הדגל הן של בחור ובחורה?! (ל''ת)

    ה., 16/03/15 07:50


    IP: 62.128.48.130דווח על תגובה זו

  • 68.

    חזק! (ל''ת)

    , 15/03/15 12:16


    IP: 132.71.98.171דווח על תגובה זו

  • 67.

    כמו כדורסל וכדור רגל ? זה יחסי מין בעניי רבינו ? יש לך בעייה חמורה מאו (ל''ת)

    אני, 15/03/15 09:52


    IP: 84.94.121.186דווח על תגובה זו

  • 66.

    במה הם כופים את עולמם באם הם !!! רוצים להתחתן ? (ל''ת)

    די לשקרים, 15/03/15 09:40


    IP: 46.116.183.32דווח על תגובה זו

  • 65.

    הבחירות הבאות נשענות על רמיה.

    המתפקד, 12/03/15 12:12

    למעשה השאלה היחידה בבחירות האלו היא:
    האם אני רוצה מדינה יהודית?
    או מדינת כל אזרחיה?

    הרמיה היא בספין סביב הדיור ויוקר המחיה.
    לא שאין צורך בטיפול עמוק בנושא.
    אך גם ההתנהלות הקפיטליסטית נובעת מהתנהלות שאינה ברוח עמנו.

    כל נושאי המדינה: בטחוני, כלכלי, חברתי
    נוגעים בשאלה זו.
    ולא לא מדובר במדינת הלכה.... לעת עתה.

    IP: 212.143.154.34דווח על תגובה זו

  • 64.

    עריצות הרוב על המיעוט. אבל ברית מילה וטקסים אחרים לעגן בחוק ... (ל''ת)

    דתי, 11/03/15 20:36


    IP: 95.91.243.238דווח על תגובה זו

  • 63.

    האם אתה בעד נישואים אזרחיים? כן או לא?

    איזה מאמר מתחמק, 11/03/15 14:20

    לאף אחד לא קריטי שזוגות חד מיניים יחותנו על ידי רב ויקבלו הכרה כדת משה וישראל. כל עוד אתה נגד המונופול של הרבנות ומוכן לאפשר חוזה זוגיות אזרחי שמכל בחינה חוקית יקנה לבני הזוג זכויות בדיוק כמו לזוג נשוי - אין בינינו ויכוח. כל עוד אתה לא מסכים, אתה סתם קשקשן שמנסה להתייפייף. תגיד חד וברור האם אתה בעד או נגד, ונוכל להמשיך משם.

    IP: 94.230.80.63דווח על תגובה זו

  • 62.

    יש גם את הזכות לא להאמין.

    1, 11/03/15 10:56

    אתם חיים במדינה דמוקרטית, והדת היא כבר מיעוט.
    גם ככה יש מלא גירושין אצל ההטרוסקסואלים.
    מה כבר יכול לקרות אם אנשים יקבלו זכויות להיות עצמם ומי שהם מרגישים שהם? .
    יהיה תוהו ובוהו? לא.
    הדת עשתה רק רע לאנושות, מעמדה של האישה שהתגרשה נמוך יותר.
    אם אשה שהתגרשה התאהבה באדם ששם משפחתו היא ''כהן'' היא לא יכולה להתחתן אתו ולא משנה מה.
    חוץ מזה, מחקרים מעידים על כך שילדים הגדלים במשפחות עם הורים חד מיניים - ילדים מאושרים באותה מידה כמו במשפחות עם הורים הטרוסקסואלים.
    הגיע הזמן לקבל את המציאות כפי שהיא ולא לדמיין אותה באופן אחר.

    IP: 213.57.223.68דווח על תגובה זו

    • אפשר לקבל הפניה למחקרים הללו? (ל''ת)

      פלטיאל, 11/03/15 23:26


      IP: 77.125.103.180 דווח על תגובה זו

  • 61.

    מותר להתנגד אבל מה איכפת לי. שינשאו.

    , 10/03/15 23:08

    אם הם רוצים להיות מאוכזבים מבן/בת הזוג, לריב, להפסיק מערכות חדשות ומסעירות אז שיבושם להם.

    לדעתי הם מטומטמים שהם רוצים להינשא. היה להם את כל התירוצים שבעולם להמשיך לחגוג.

    הלוואי שיאסרו על נישואין לסטרייטים. לא סובל את אישתי.

    IP: 207.237.80.106דווח על תגובה זו

  • 60.

    לא הבנתי למה הוא טוען שכופים עליו משהו, סתם בכיין

    הנודניק, 10/03/15 16:09

    הרי אף אחד לא דורש להתיר נישואים על פי ההלכה אלא הגדרת נישואים של המדינה.
    הוא יכול להמשיך להינשא איך שירצה ולמי שירצה.

    אף אחד לא יכפה עליו.

    גם השטות של ''האינקוויזיציה הנאורה''.
    האינקוויזיציה פעלה להמרה, אף אחד לא דורש ממנו להמיר את אורחות חייו או אפילו לשנותן במעט.

    IP: 212.199.34.114דווח על תגובה זו

  • 59.

    כתבה מעולה- הזדהיתי עם כל מילה (ל''ת)

    חילונית שמרנית!!!, 10/03/15 12:42


    IP: 62.90.153.168דווח על תגובה זו

    • את גם מזדהה עם זה שלפי התנ''ך, כאשה את יצור נחות יותר מהגבר?

      1, 11/03/15 11:01

      אין הבדל בין גבר לאשה.
      השמרנות שלך נובעת מחוסר ידע עצום.
      תתחילי לקרוא ספרים.
      אויש שכחתי שאת רק בפייסבוק כל היום....
      עצוב.
      אז האם למרות חוסר הידע שלך לגבי העולם שאת חיה בו, זה הוגן שתביעי דעה שהיא לא הוגנת והיא ממש גזענית?
      לא, זה לא הוגן.

      IP: 213.57.223.68 דווח על תגובה זו

  • 58.

    ואם כמה נשים רוצות להיות נשואות לגבר אחד?

    ננ, 10/03/15 09:49

    מדוע המדינה מתערבת בחיים שלהם? הרי הם לא עשו רע לאף אחד, קבוצה של נשים בוגרות וגבר בוגר שרוצים לחיות בפוליגמיה (בתנאי שזו לא כת, כמובן)...

    ואולי נכיר בנישואין גם בקומונה? גברים ונשים בוגרים שרוצים להקים משפחה אחת גדולה ומאושרת, בה הילדים שייכים לכ-ו-ל-ם (לכל הגברים כמובן...)

    IP: 132.70.192.137דווח על תגובה זו

    • שיחיו ביחד. זה מה שיפריע לך ללכת לעבודה בכל בוקר?

      משה, 10/03/15 13:54

      אם זה מה שהם רוצים, שיחיו...בתנאי שלא יפריעו לך. כמו שאני מתנגד שיחליטו בשבילך שאתה חייב לשתות רק קפה עלית ולאכול אך ורק מוצרי אוסם, כך אני מתנגד שאתה תאמר להם איך לחיות את חייהם.
      אם אורח חייהם מפריע לך, עבור משם למקום אחר וחייה את חייך בשקט.

      IP: 173.63.178.169 דווח על תגובה זו

  • 57.

    אז תן להם להינשא כרצונם-

    ,, 10/03/15 01:04

    ואתה מצידך תקרא לזה 'לחם'

    IP: 212.179.212.112דווח על תגובה זו

    • אצל היהדות משפחה זה אבא ואימא. (ל''ת)

      , 10/03/15 09:55


      IP: 95.86.118.229 דווח על תגובה זו

      • אבא ואמא זה הדרך של הטבע זו הדרך של כל התרבות האנושית (ל''ת)

        *, 10/03/15 10:48


        IP: 212.76.118.152 דווח על תגובה זו

        • אבל אבותיך לא חיו כמוך. עד החלטת הרב גרשום חיו אחרת

          משה, 10/03/15 13:57

          עד שהוחלט בניגוד לחיי האבות (3 אבות ו-4 אימהות) ע״י הרב גרשום שיש להטיל חרם על הנשוי ליותר מאשה אחת, החברה היהודית חיה אחרת.

          IP: 173.63.178.169 דווח על תגובה זו

          • עדיין לכל ילד היה אבא ואמא (ל''ת)

            , 10/03/15 20:47


            IP: 95.86.118.229 דווח על תגובה זו

      • העיקר להביא 10 ילדים שיחיו בעוני ובלי אוכל (ל''ת)

        אצל, 10/03/15 11:34


        IP: 62.219.198.6 דווח על תגובה זו

  • 56.

    זה הפער בין דת ומדינה

    א, 10/03/15 00:23

    לדת לא צריך להיות שום אפשרות לקבוע דבר בנושאי מדינה
    כאן שורש הבעיה
    דמוקרטיה /שיוויון או דת ואחריה דמוקרטיה ושיוויון
    מי שלא מכיר בזכות זו, לא מוכן להכיר גם בזכותו

    IP: 149.88.7.213דווח על תגובה זו

    • וכשיהיה רוב להפרדת דת ממדינה אז יפרידו. כיום אין רוב כזה. (ל''ת)

      , 10/03/15 09:56


      IP: 95.86.118.229 דווח על תגובה זו

  • 55.

    אני נגד נישואים באופן כללי (ל''ת)

    אריק, 09/03/15 23:55


    IP: 77.125.76.222דווח על תגובה זו

  • 54.

    צודק, צריך להוציא את הנישואין מספר החוקים

    , 09/03/15 16:28

    ואז המדינה לא תכיר בנישואים חד מיניים אודו מיניים.

    רק הפרדת דת ממדינה, תשאיר את הדת לדתיים

    IP: 2.54.53.152דווח על תגובה זו

  • 53.

    תסבירו לי איך זוג חד מיני כופה עצמו על אחרים

    cohen, 09/03/15 16:13

    הכותב וכמוהו הם צאצאים של אלה שלא הסכימו לתת זכות בחירה לנשים
    שלא הסכימו שנשים יכהנו בפרלמנט

    קשקוש בלבו מה כואב להם שיש זוגות חד מיניים ?

    IP: 62.128.48.84דווח על תגובה זו

    • כואב לי על ילדים מסכנים שאין להם אמא (ל''ת)

      , 09/03/15 19:45


      IP: 38.117.182.130 דווח על תגובה זו

      • אבל הילדים לא סובלים, הם מאושרים וגדלים יפה. סתם ממציאים ''כאב לב'' (ל''ת)

        , 09/03/15 23:06


        IP: 70.49.147.156 דווח על תגובה זו

        • חשיבות דמות האב והאם לחיי הילד הוכחה באין ספור מחקרים. (ל''ת)

          , 10/03/15 09:53


          IP: 95.86.118.229 דווח על תגובה זו

          • וחשיבות לחיות לא בעוני חשובה יותר - העיקר להביא 10 ילדים נכון?? (ל''ת)

            , 10/03/15 11:35


            IP: 62.219.198.6 דווח על תגובה זו

          • ''הוכחה''?! מה זה, מתמטיקה? ההוכחה היא בתוצאות

            , 11/03/15 00:01

            הילדים של זוגות חד מיניים הם מאושרים ומוצלחים. מה עוד צריך?

            IP: 70.49.147.71 דווח על תגובה זו

      • לא מעט ילדים גדלים בלי אמא, אם המסגרת אוהבת ותומכת אשריהם. (ל''ת)

        חי, 10/03/15 06:09


        IP: 213.57.165.103 דווח על תגובה זו

        • אבל זה לא אומר שצריך לעודד את זה. לילד מגיע אבא ואמא (ל''ת)

          , 10/03/15 09:54


          IP: 95.86.118.229 דווח על תגובה זו

      • זה עדיין עדיף על חיי העוני והמסכנות של משפחות עם 10 ילדים (ל''ת)

        עדיין, 10/03/15 08:00


        IP: 62.219.198.6 דווח על תגובה זו

    • מה קשור ''זוג חד מיני''? מדברים על ''נישואים''! אולי תקרא ללחם מצה? (ל''ת)

      , 09/03/15 23:49


      IP: 109.64.99.97 דווח על תגובה זו

  • 52.

    Political correctness kills freedom

    Hannah, 09/03/15 15:51

    Discuss issues don't feel obliged to agree with things out of fear to be called backwards.

    IP: 86.25.60.137דווח על תגובה זו

  • 51.

    בבית היהודי מתנגדים לכל מה שהושג מאז המהפכה הצרפתית בערך. (ל''ת)

    חזי, 09/03/15 15:15


    IP: 193.28.155.226דווח על תגובה זו

    • בבית היהודי דואגים לזכות הילדים לאבא ואמא. (ל''ת)

      מפוקח, 09/03/15 19:30


      IP: 95.86.118.229 דווח על תגובה זו

      • אחרי גירושין יש רק אמא (ל''ת)

        בלמו תלוע כבר, 10/03/15 13:31


        IP: 79.182.212.85 דווח על תגובה זו

        • אתה מעודד גירושים? (ל''ת)

          , 10/03/15 20:48


          IP: 95.86.118.229 דווח על תגובה זו

      • זכות הילדים היא לאושר, רווחה והצלחה. לא למשהו שאתה ממציא (ל''ת)

        , 11/03/15 00:11


        IP: 70.49.147.71 דווח על תגובה זו

  • 50.

    די לדיקטטורת הפאשיזם העאלק ''ליברלי'', של הארגונים השמאלניים (ל''ת)

    , 09/03/15 13:55


    IP: 31.154.10.66דווח על תגובה זו

    • איך העריצים האלה לא בוחלים לתמוך בשוויון זכויות

      , 09/03/15 14:15

      כשאנחנו מנסים למנוע זכויות מאחרים?

      IP: 96.246.22.16 דווח על תגובה זו

    • די לעריצות של כופי הדת והכפייה הדתית (ל''ת)

      , 10/03/15 08:01


      IP: 62.219.198.6 דווח על תגובה זו

      • אנחנו לא עריצים- אנחנו הרוב. (ל''ת)

        , 10/03/15 09:56


        IP: 95.86.118.229 דווח על תגובה זו

        • אתם מיעוט קטן ועלוב (ל''ת)

          , 11/03/15 07:52


          IP: 62.219.198.6 דווח על תגובה זו

  • 49.

    זה גם לגיטימי לדרוש שחרור ממוסד הרבנות

    גיל, 09/03/15 13:37

    חילונים צריכים להיות יכולים להתחתן ולהתגרש במוסדות חילוניים, עפ''י חוקים ואמות מוסר חילוניים. ואז, שהרבנות לא תחתן או תגרש את מי שהיא רוצה. אבל במוסדות החילוניים יהיה אפשר להתחתן גם אם אתה פסול חיתון, ואישה תוכל להתגרש גם אם בעלה לא רוצה לתת לה גט.

    IP: 37.142.184.53דווח על תגובה זו

  • 48.

    ואולי הם ישפיעו על סטרייטים להפסיק עם סרבנות גט ?

    ד''ר עמיר, פסיכולוג, 09/03/15 13:22

    הקונספט שנישואים גאים ''ידביקו'' את הנישואים המסורתיים בבגידות ובהיעדר הולדה מוזר לי. עם זאת, נראה שיש לא מעט בגידות גם כך ב''מסורתיים'', וגם סרבנות גט ואלימות כלפי נשים וילדים. אולי הנישואים הגאים - וביחוד אצל נשים, שם שיעור ההתעללות אפסי - ידביק את הסטרייטים לטובה?

    IP: 93.157.86.33דווח על תגובה זו

  • 47.

    גרמניה, איטליה , אוסטריה, נגד נישואין חד מינים אז מה יש לכם מבנט ?

    , 09/03/15 12:37

    להלן שמות של המדינות שלא אישרו נישואין חד מיניים (גרמניה !! איטליה,אוסטריה, אירלנד, לוכסמבורג , צ'כיה , שוויץ !! , רוב יבשת דרום אמריקה למעט 3 מדינות ! שלא לדבר על אפריקה, ערבים, סינים, הודו וכו.. ) כרגע זה מאושר רק ב 17 ! מדינות.

    אז מה אתם רוצים מבנט ? מה אתם רוצים מהדתיים ? למה אתם לא מעמתים את החברים מהרשימה המאוחדת הערבים עם הנושא ??

    בקיצור הכל צביעות אחת גדולה

    IP: 212.29.212.82דווח על תגובה זו

    • דוגמה מגוחכת

      סמי, 09/03/15 15:33

      במדינות שציינת (ושבויות בידי הממסד הקתולי בחלקן) גם אסורה הזכות לנשים להפיל. אולי ניסוג אחורה גם שם? אולי גם נחזיר את הזכות להכות במשפחה?

      IP: 62.219.138.59 דווח על תגובה זו

      • מה הקשר בין הפלות (רצח?) למכות במשפחה? (ל''ת)

        , 09/03/15 19:46


        IP: 38.117.182.130 דווח על תגובה זו

  • 46.

    כל הכבוד!!

    נתנאל, 09/03/15 11:53

    דברים ברורים ונכונים

    IP: 109.66.162.83דווח על תגובה זו

  • 45.

    מתערב ברגל גסה בחיים הפרטיים של

    האור השמח, 09/03/15 11:22

    אחרים ואח''כ בוכה ששונאים אותו .
    כמו שלא מכריחים אותך להתחתן אזרחית כך
    גם אסור לכפות חתונה דתית , כל אחד רשאי לעשות ככל עולה על רוחו כאשר אין פגיעה באחר .
    חתונה חד מינית לא קשורה אליך ולא עוסקת בך או שכמותך , אל תתערב זה לא עניינך את התורה שלך בבקשה תשמור לעצמך , לא כולם רוצים בה אם תרצה או לא זו עובדה .

    IP: 217.132.245.200דווח על תגובה זו

  • 44.

    מעניין שאף אחד לא חושב על הילדים שיגודלו על ידי זוג חד מיני.

    , 09/03/15 10:51

    מי חושב על טובת הילדים? ממתי זה טוב לילד לגדול בלי אבא ואמא?

    IP: 2.52.54.50דווח על תגובה זו

    • בישראל מאות אלפי ילדים להורים גרושים (ל''ת)

      שלא חיים עם אבא או אמא, 10/03/15 08:35


      IP: 79.181.136.148 דווח על תגובה זו

      • אבל לא צריך לעודד את זה. זכות הילד לאבא ואמא (ל''ת)

        , 10/03/15 09:51


        IP: 95.86.118.229 דווח על תגובה זו

      • אבל אף אחד לא מעודד גירושים, נכון? ואף אחד לא קורא לזוג גרוש משפחה. (ל''ת)

        , 10/03/15 09:58


        IP: 95.86.118.229 דווח על תגובה זו

    • מאז 1977 גדלו ילדים רבים אצל זוגות חד-מיניים בהצלחה רבה (ל''ת)

      , 11/03/15 00:03


      IP: 70.49.147.71 דווח על תגובה זו

  • 43.

    לא להיכנע לטרור הפוליטיקלי קורקט

    , 09/03/15 09:19

    אי אפשר להגיד על זוג גברים שמתחתנים שזו חתונה כדת משה וישראל. שיקראו לזה ''זוגיות'' אבל את המציאות אי אפשר לשנות.

    IP: 176.12.138.117דווח על תגובה זו

  • 42.

    אם רק עניין ההגדרה מאיים לשיטתך על מוסד הנישואים הרי שאין איום. (ל''ת)

    עניין סמנטי., 09/03/15 09:17


    IP: 84.109.149.127דווח על תגובה זו

  • 41.

    אחרי שיתירו ''נישואין'' חד מיניים זה רק עניין של זמן שתגי דרישה להכיר

    ראו הוזהרתם, 09/03/15 09:11

    בנישואין עם עז או כבסה

    IP: 212.143.158.40דווח על תגובה זו

    • מת להתחתן עם כביסה (ל''ת)

      המייבש, 09/03/15 13:31


      IP: 5.28.167.30 דווח על תגובה זו

  • 40.

    geniaמי אתה שתחליט עבור האחר, אלוהים??? (ל''ת)

    genia, 09/03/15 08:30


    IP: 46.121.132.62דווח על תגובה זו

  • 39.

    קול אמיץ וחשוב: שינוי הגדרת הנישואין הולכת יד ביד עם סחר בפונדקאיות (ל''ת)

    , 09/03/15 08:17


    IP: 212.76.118.152דווח על תגובה זו

  • 38.

    במקומות בהם הכירו בנישואין חד מיניים אסור יותר לחנך להורות של אב ואם

    כבד את אביך ואת אמך, 09/03/15 08:16

    האידיאולוגיה הלהטבית בסופו של דבר גם אנטי פמיניסטית

    IP: 212.76.118.152דווח על תגובה זו

    • זה לא אנטי פמיניסטי, זו מהות הפמיניזם!

      ., 09/03/15 11:54

      אין הבדל בין שני אבות או אם ואב.

      IP: 194.90.66.15 דווח על תגובה זו

  • 37.

    יישר כח גדול לרב חיים נבון דבריו ממצים את הקו היהודי הטהור בסוגיה זו (ל''ת)

    חוקרת של הנושא, 09/03/15 08:12


    IP: 212.76.118.152דווח על תגובה זו

    • להזכירך איפה דיברו על טוהר הגזע.

      באנו חושך לגרש., 09/03/15 11:21

      גם אם זה לא מוצא חן בעינייך, מרבית היהודים בארץ אינם דתיים ובודאי שאינם תומכים בכפיית הדת עליהם.

      IP: 84.228.12.165 דווח על תגובה זו

      • אהבתי את הקפיצה מטוהר, לטוהר הגזע. מגיע לך פרס גודווין . (ל''ת)

        יהודי, 09/03/15 14:58


        IP: 81.218.22.216 דווח על תגובה זו

  • 36.

    מי שלא טוב לא עם מדינה יהודית שילך לגור בארץ אחרת (וזה מה שיקרה בקרוב (ל''ת)

    , 09/03/15 07:45


    IP: 194.90.252.194דווח על תגובה זו

    • מי שדמוקרטיה זרה לו- שילך לגור באיראן או אפגניסטאן.

      באנו חושך לגרש., 09/03/15 11:18

      בשם היהדות- אתה רוצה להקים פה מדינה גרועה מאיראן והטאליבאן. לידיעתך, רוב היהודים בישראל אינם דתיים ואינם תומכים בכפייה דתית.

      IP: 84.228.12.165 דווח על תגובה זו

      • התבלבלתם- יהודית ודמוקרטית. השמאל רוצה לגנוב את המדינה (ל''ת)

        , 09/03/15 13:56


        IP: 77.127.238.17 דווח על תגובה זו

  • 35.

    ''בדמוקרטיה אדם לא יכול לכפות את עולמו''... ומה בדיוק אתה עושה???????? (ל''ת)

    , 09/03/15 07:34


    IP: 87.68.72.181דווח על תגובה זו

  • 34.

    אל תתנצלו, השמיעו את כל השמרנות הצלול, וחזרו להיות מפד''ל עם 3 מנדטים

    לא מתנצל, 09/03/15 00:58

    בהצלחה!

    IP: 212.117.154.242דווח על תגובה זו

  • 33.

    חיים נבון - אתה הוא זה שכופה את דועתיו על כלל הציבור ועושה טרור חברתי

    שירן ג., 08/03/15 23:30

    מקווה שיום יבוא ותתפכח מדעותיך החשוכות.

    IP: 212.179.226.119דווח על תגובה זו

  • 32.

    אז בישראל יש חופש דת, אבל מה לגבי החופש מהדת?

    ניר, 08/03/15 22:47

    איך ייתכן שב-2015, עדיין נותנים סמכות משפטית לכל מיני גורואים דתיים, בנושא כל כך רגיש הנוגע לחייהם הפרטיים של אזרחים.

    מוסד הנישואין הישן כבר ממזמן לא רלוונטי לחברה המודרנית, שיש בה משפחות חד-הוריות, הפריה והזרעה מלאכותית, זוגות של בני אותו המין ואפילו פוליאמוריות.

    עם כל הכבוד להלכה היהודית (שהיא באמת מדהימה ויפה, יש בה הרבה דברים שאינם רלוונטים לתקופתינו.

    נשתנו הזמנים ונשתנה הדין!

    IP: 46.19.86.77דווח על תגובה זו

    • אם הרוב במדינה יחליט בעד נישואים אזרחיים- כך יהיה. כרגע, אין רוב. (ל''ת)

      , 08/03/15 23:46


      IP: 95.86.118.229 דווח על תגובה זו

      • רוב התושבים רוצים בהפרדת דת ומדינה (לפי כל סקר שתמצא)

        ,, 09/03/15 01:32

        אבל בגלל שיקולים קואליציונים אף מפלגת שלטון מוכנה לנגוע בנושא.

        IP: 66.108.200.23 דווח על תגובה זו

        • כבר קבעת שרוב התושבים רוצים בהפרדת הדת מהמדינה?

          , 09/03/15 10:55

          איזה תושבים, של רמת אביב? אין היום בעולם מדינה אחת שהדת מופרדת ממנה.

          IP: 84.238.43.84 דווח על תגובה זו

        • רוב התושבים שומרי מסורת ואינם רוצים הפרדת דת ממדינה לפי כל סקר!! (ל''ת)

          , 09/03/15 11:08


          IP: 95.86.118.104 דווח על תגובה זו

          • לא נכון!!! הרוב רוצים (ל''ת)

            , 10/03/15 11:37


            IP: 62.219.198.6 דווח על תגובה זו

            • לא נכון!!!!!!!! לא רוצים (ל''ת)

              , 10/03/15 20:50


              IP: 95.86.118.229 דווח על תגובה זו

    • אם הכל משפחה, כלום לא משפחה. ילד צריך אבא ואימא. (ל''ת)

      , 08/03/15 23:48


      IP: 95.86.118.229 דווח על תגובה זו

      • מי קבע שילד צריך אבא ואמא? (ל''ת)

        , 09/03/15 06:31


        IP: 67.71.64.251 דווח על תגובה זו

        • יש אין ספור מחקרים על חשיבות תפקיד האב והאם בחיי הילד (ל''ת)

          אל תיתמם, 09/03/15 19:28


          IP: 95.86.118.229 דווח על תגובה זו

          • ישנם מחקרים על ילדים שגודלו ע''י שני אבות. והילדים מוצלחים מאד

            , 09/03/15 22:57

            מכל הבחינות

            IP: 70.49.147.156 דווח על תגובה זו

            • ילדים מתגברים על הרבה בעיות. ועדיין,ילד צריך אבא ואימא ואתה שולל ממנו (ל''ת)

              , 10/03/15 10:00


              IP: 95.86.118.229 דווח על תגובה זו

              • הגדר ''צריך'' (ל''ת)

                , 11/03/15 17:41


                IP: 70.49.147.71 דווח על תגובה זו

            • הנורמה של הדרת אמא או הדרת אבא היא אנטי אנושית (ל''ת)

              , 10/03/15 10:46


              IP: 212.76.118.152 דווח על תגובה זו

              • בגירושין לרוב מדירים את האבא, ולרוב הוא אפילו מדיר את עצמו (ל''ת)

                למה שאני אטפל.., 10/03/15 13:36


                IP: 79.182.212.85 דווח על תגובה זו

        • גם אם אחד ההורים מתעלל? העיקר אבא ואמא.. (ל''ת)

          העיקר על הנייר. העיקר שיראה יפה מבחוץ., 10/03/15 13:35


          IP: 79.182.212.85 דווח על תגובה זו

          • בחיים יש הרבה טרגדיות. ועדיין ילד צריך אבא ואימא. (ל''ת)

            , 10/03/15 20:51


            IP: 95.86.118.229 דווח על תגובה זו

            • זאת תיאוריה מצוצה מהאצבע. הילד צריך בית חם ואוהב. לאו דוקא אמא ואבא (ל''ת)

              , 11/03/15 00:05


              IP: 70.49.147.71 דווח על תגובה זו

  • 31.

    מוסד הנישואים האזרחיים קיים שנים רבות ברחבי העולם המתורבת

    אזרחי, 08/03/15 22:43

    הגיע הזמן שגם בישראל יהיו נשואין אזרחיים, גם דו-מיניים וגם חד מיניים.
    אף אחד לא דורש ששני גברים יינשאו ע''י רב.

    IP: 67.71.64.251דווח על תגובה זו

    • מוסד הנישואין האזרחים בעולם הולך ומתפורר לאור חד מיניות ופוליגמיה

      , 09/03/15 08:18

      שתי נשים וגבר נשואים כשלישיה אחד לשני.

      IP: 212.76.118.152 דווח על תגובה זו

      • אין לך שום הוכחה למה שכתבת בנוגע למוסד הנישואין האזרחיים

        , 11/03/15 00:06

        רבים בעולם חיים באושר ובהצלחה בנישואין אזרחיים.

        IP: 70.49.147.71 דווח על תגובה זו

  • 30.

    הפוסל במומו פוסל - אתה זה שכופה!

    דודו, 08/03/15 22:43

    ולהתחתן עם נוצריה גם אסור לי במדינה שלך. הרי גם זה לא תואם את ההגדרה שלך לתא משפחתי (ואתה הוא מרכז העולם והאור לגויים, לא?). אתה זה שכופה עלי! תתביש לך! להפריד דת ומדינה, עכשיו.
    בא'י המציאו יהדות חדשה. יהדות משיחית (זה כת לכול דבר), יהדות של כפיה (לא יאומן, הפכנו ליוונים) ומעם הספר הפכנו לבורים (מאמינים בקמעות, אבנים ואדמה קדושה, עובדי אלילים לפי הגדרה).
    ב 60 שנה הרסו את היהדות למען כסף וכוח. בושה!

    IP: 31.210.187.187דווח על תגובה זו

  • 29.

    לכל הליברלים- יש לכם כשל לוגי חמור

    , 08/03/15 22:06

    בשם הליברליות אתם דורשים הכרה בנישואין חד מיניים. אומר הרב חיים נבון שאתם כופים עליו הגדרה שהוא לא מסכים לה ולכן אתם כבר לא ליברלים אלא דיקטטוריים. הטענה נגדו- אתה לא ליברל וכופה עלינו דבר שאנחנו לא מסכימים.
    כמתבונן מהצד על הויכוח (יש לי צד אבל מבחינה לוגית אני מתבונן מהצד) יש כאן תיקו במקרה הטוב (לצד ה'ליברלי') כי שני הצדדים כופים אחד את השני, או יתרון לרב נבון כי מי שרוצה לשנות את המציאות עליו הראיה. ולכן לוגית הצד הליברלי מספיד.

    IP: 85.250.95.135

    • מדוע כופים? אם אתה לא מעוניין בנישואין גאים, אז אל תתחתן עם גבר! (ל''ת)

      , 08/03/15 23:57


      IP: 109.67.110.241 דווח על תגובה זו

    • תיקו? בא נהיה כנים.

      הרב יהושע, 10/03/15 08:17

      בא הרב ואומר שנישואים חד מיניים כופים עליו הגדרה של נישואים לה הוא לא מסכים.
      אז בצד אחד יש את זכותם של אנשים להנשא, לחיות באופן חוקי יחדיו ומאידך יש את ההגדרה של נישואים.
      אני לא מבין בכלל כיצד ניתן לכפות הגדרות - הגדר כל דבר כשם שאתה רוצה - אי אפשר לכפות עליך ''הגדרה'' - אך לכולי עלמא תיקו אין כאן. יש כאן מצד אחד כפייה על הזכויות הבסיסיות של זוגות חד-מיניים אל מול חשש אמורפי שמשהו ב''בהגדרה'' (=שהיא בהגדרה דבר סמנטי) של המאמינים ישתנה....

      IP: 46.120.37.4 דווח על תגובה זו

  • 28.

    מסכן-צפה לטרור ''נאור'' של הקהילה הדורסת הגאה (ל''ת)

    לא ללהטב, 08/03/15 21:52


    IP: 188.120.158.96דווח על תגובה זו

    • אז שלא יתיימר לנהל את החיים של אחרים.אין לו ביגלה על הראש. (ל''ת)

      g, 09/03/15 08:33


      IP: 87.68.75.204 דווח על תגובה זו

  • 27.

    שיחקת אותה על האומץ

    דני, 08/03/15 21:51

    עם הטרור הלהטב''י צריך הרבה אומץ כדי לכתוב מאמר כזה ובמיוחד שהוא מנומק וקר רוח. תודה רבה

    IP: 109.67.17.167דווח על תגובה זו

    • מצטרף להערכת אומץ הלב ולדברי הרב. (ל''ת)

      ש., 09/03/15 08:53


      IP: 109.186.53.16 דווח על תגובה זו

  • 26.

    הוא צודק. קצת מחליא לראות כיצד קומץ סוטים ללא השכלה בהלכה היהודית

    מנסים להפוך את ההלכה היהודית על פיה, 08/03/15 21:35

    מנסים להפוך את ההלכה היהודית על פיה.

    רוצים לשנות את ההלכה? קודם כל פעלו לפיה, קיימו מצוות, לימדו אותה, ואז נראה...

    IP: 174.62.141.78דווח על תגובה זו

    • אבל נישואים לא קשורים להלכה ולא לדת

      , 09/03/15 08:51

      נישואים יש בכל העולם בכל הדתות, בכל האמונות.

      זה מוסד הכרתי-חברתי.

      גם שני נוצרים באפריקה נשואים ואם הם יבואו לארץ הם יוכרו כנשואים לכל דבר ועניין

      IP: 81.218.26.138 דווח על תגובה זו

  • 25.

    דברים יפים. אהבתי. (ל''ת)

    איתן, ההתיישבות העובדת, 08/03/15 20:37


    IP: 31.44.141.201דווח על תגובה זו

  • 24.

    עוד סיבה מדוע אני ובן זוגי לא עברנו ברבנות ולא במשרד הפנים

    ענת, 08/03/15 20:26

    נישאנו בטקס חילוני אזרחי, עם הסכם ידועים בציבור וסה טו.

    לכו תחפשו אותנו

    IP: 109.67.5.79דווח על תגובה זו

    • למה שלא תספרי לנו עוד על עצמכם? אתם כל כך מרתקים. (ל''ת)

      , 08/03/15 23:44


      IP: 95.86.118.229 דווח על תגובה זו

  • 23.

    צודק! חלאס עם השגעון הזה! מחר מישהו יחליט להתחתן עם ג'ירפה ואז מה? (ל''ת)

    ישראל, 08/03/15 20:15


    IP: 84.95.81.134

    • מחר יקומו לסביות שרוצות להתחתן עם הכלבים שלהן. (ל''ת)

      , 09/03/15 11:00


      IP: 84.238.43.84 דווח על תגובה זו

  • 22.

    סוף סוף קול שפוי שמייצג את הרוב השפוי והמושתק! (ל''ת)

    , 08/03/15 20:15


    IP: 164.138.118.174דווח על תגובה זו

  • 21.

    השקפה יפה שמאירה את הנושא

    , 08/03/15 20:15

    כמו שאי אפשר לשנות הגדרות בפיזיקה כך גם צריך להיות בחיי משפחה ככה שומרים על יציבות.
    חוץ מזה שפורסמו עוד מספר מחקרים שמראים שילדים של זוגות חד מיניים נוטים להיות יותר דיכאוניים ופחות מצליחים במישור החברתי.

    IP: 95.86.73.199דווח על תגובה זו

  • 20.

    אם כבר התנגדות לסטיות חולניות דורשת התפתלות והתנצלות מה נשאר? (ל''ת)

    , 08/03/15 20:10


    IP: 84.228.99.1דווח על תגובה זו

  • 19.

    הדוגמה של ההומאופת היא פשוט רמה נמוכה של הגות.

    גיא, 08/03/15 20:08

    אתה מלמד תורה אבל יש לך עוד מה ללמוד על החייםץ קצת צנועות בבקשה.

    IP: 212.179.62.20דווח על תגובה זו

  • 18.

    צודק (ל''ת)

    בני, 08/03/15 19:59


    IP: 85.250.0.245דווח על תגובה זו

  • 17.

    לא מתנצל! אבא ואמא למשפחה! (ל''ת)

    רמי, 08/03/15 19:57


    IP: 37.142.101.69דווח על תגובה זו

  • 16.

    צודק בהחלט - נישואים חד מיניים הם ביזיון לאנושות. (ל''ת)

    אדיגן, 08/03/15 19:56


    IP: 79.180.188.70דווח על תגובה זו

  • 15.

    צודק. מוסד הנישואין יש לו משמעות אחת ויחידה

    שיחפשו מונח חדש לקשר חד מיני- ויכובדו, 08/03/15 19:55

    במסגרת הרדידות הלשונית המאבק של הלהט''בים רק מחדד את הרדידות הזו.
    הלשון חייבת להיות מדויקתולא ''בכאילו''.
    נישואין הם של גבר ואשה
    קשר זוגי בין חד מיניים נקרא ??? נו, איפה אתם? תמציאו מלה חדשה ועל תתעלקו על מה שאחרים המציאו

    IP: 85.250.0.245דווח על תגובה זו

    • שנינו נשואים זה לזה. משרד הפנים הכיר בנו, שני גברים, כנשואים

      , 09/03/15 00:50

      רק שנאלצנו להתחתן בחו''ל.
      לא צריך להמציא שום מינוח חדש.

      IP: 67.71.64.251 דווח על תגובה זו

  • 14.

    אודות דמוקרטיה

    אבי, 08/03/15 19:53

    חוששתני שהכותב התבלבל בין דמוקרטיה לתאוקרטיה. בדמורקטיה הזכויות של המיעוט שוות לזכויות של הרוב ואינן מגיעות מכוח אמונה או היישום ההלכתי שלה.
    וגם אליבא דניתוח במאמר לגבי מה זו דמוקרטיה -''במדינתנו הדמוקרטית כל אדם יכול לחיות כרצונו ולקבל זכויות כלכליות, אך לא לכפות את עולמו''. המשמעות היא שדתיים שמרנים לא צריכים לכפות את עולמם עלי? אם כך הוא אז התקדמנו דרך משמעותית.

    IP: 185.13.195.224דווח על תגובה זו

  • 13.

    מאמר מצוין כלמילה בסלע (ל''ת)

    זיו, 08/03/15 19:53


    IP: 79.176.143.20דווח על תגובה זו

  • 12.

    נכנסתי לכתבה להבין מדוע הכותב מתנגד, לאחר הפסקה השניה נכנסתי...

    מירי, 08/03/15 19:52

    לגוגל לראות מי הכותב ואז הבנתי ''רבה של מודיעין'' ואז הפסקתי לקרוא גם את הכתבה וגם על האיש. אנשי דת, גם המתקדמים שבהם ממשיכים להרחיק ציבור שלם מהכלל כי הם ''מאימים'' על תפיסת העולם הדתית. מדוע אתה כופה, כדבריך, את מוסגי הנישואים כפי שאתה רוצה על ציבור חילוני, חד-מיני, מעורב. מדוע לעולם לא תסכים לנישואין אזרחיים בישראל ???? מהטעם הזה תהום פעורה בינינו.

    IP: 213.57.165.103דווח על תגובה זו

    • לפסול הוגים רק בגלל הרקע שלהם זו הסתגרות

      אולי תקרא את התוכן, 08/03/15 21:57

      אם יש לך הסתיגויות לתוכן אתה מוזמן לפרט אותן.
      להמנע מהחשפות לעמדה חולקת רק בגלל הדובר היא פעולה שתבטיח התבצרות בעמדות במקום הפריה הדדית.

      חבל.

      IP: 149.78.243.26 דווח על תגובה זו

  • 11.

    הבית היהודי = סיפוח פלסטינאים = הבית הפלסטינאי (ל''ת)

    , 08/03/15 19:47


    IP: 213.57.51.85דווח על תגובה זו

  • 10.

    נישואין זה חוזה בין שני אנשים מבחירה (ל''ת)

    מה אתה מתערב?, 08/03/15 19:38


    IP: 93.173.242.191דווח על תגובה זו

    • המתערב

      שגיא, 08/03/15 20:55

      נכון,ועל כך אין שום סיבה שלא נאשר את הנישואין פוליגמיים,כל עוד כול הצדדים מסכימים. וכך גם נישואין בין קרובי המשפחה,מי אנחנו שנקבע לאחרים?

      IP: 192.117.170.194 דווח על תגובה זו

      • המונח נישואין אינו חוזה... נישואין הוא מונח הלכתי מובהק. לך ללמוד (ל''ת)

        אהבלון, 08/03/15 23:41


        IP: 95.86.125.191 דווח על תגובה זו

        • אז איך התחתנתי בכל זאת בישראל. אני נוצרי. ההלכה לא מעניינית אותי (ל''ת)

          , 09/03/15 00:48


          IP: 67.71.64.251 דווח על תגובה זו

  • 9.

    גם את יום האם,ארגוני הלהט''בים הפכו ל''יום המשפחה'', כי אמא זה לא מתקדם.. (ל''ת)

    אורית, 08/03/15 19:37


    IP: 164.138.112.129דווח על תגובה זו

    • שימו לב להערה זו . יום האם היה יום הזכרון למותה של הנריאטה סאלד ! (ל''ת)

      , 09/03/15 08:14


      IP: 212.76.118.152 דווח על תגובה זו

  • 8.

    מסכים. בעד מתן זכויות נגד שינוי ההגדרה. (ל''ת)

    אייל, 08/03/15 19:24


    IP: 109.67.1.9דווח על תגובה זו

  • 7.

    אנחנו? סליחה, אל תדבר בשמי.

    Idiot, 08/03/15 19:20

    גדולת היהדות ביכולת שלה להתקדם ולהשתנות. היא יכולה להישאר דת כמו באיראן או דת כמו ביהדות ארצות הברית. אתה בוחר איראן. זכותך. אל תגיד אנחנו

    IP: 80.179.225.230דווח על תגובה זו

    • עקרונות האורתודוקסיה אינם משתנים (ל''ת)

      , 08/03/15 23:43


      IP: 95.86.118.229 דווח על תגובה זו

      • נכון, בגלל זה אנו עדיין מוציאים עניים.

        דודו, 09/03/15 06:00

        עין תחת עין ושן תחת שן. לידיעתך יש לי אוסף של שיניים בבית.

        IP: 5.144.61.10 דווח על תגובה זו

        • אתה באמת לא מבין בהלכה היהודית. אל תפגין את בורותך. זה מביך. (ל''ת)

          , 10/03/15 21:21


          IP: 95.86.118.229 דווח על תגובה זו

      • נכון, אי-שינוי האורתודוכסיה , סיבה טובה לעזיבת הדת (ל''ת)

        , 11/03/15 00:08


        IP: 70.49.147.71 דווח על תגובה זו

  • 6.

    עוד חשוכון טרחן (ל''ת)

    , 08/03/15 19:19


    IP: 79.179.35.30דווח על תגובה זו

  • 5.

    רב חיים, אף אחד לא ביקש שתתחתן עם ברל.

    , 08/03/15 19:15

    ברל כבר נשוי עם שמרל והם חיים באושר ובעושר.

    IP: 109.253.129.25דווח על תגובה זו

  • 4.

    בינתיים אתם כופים על כל השאר את הדעה שלכם

    ., 08/03/15 19:13

    אני אישה ויש לי בן זוג גבר, אבל אנחנו לא יכולים להינשא במדינת ישראל. נצטרך לטוס למדינה אחרת רק בשביל היכולת להינשא.
    הוא נחשב חסר דת בישראל ואני נחשבת יהודיה (למרות חוסר עניין בדת), ולכן לא נוכל להינשא ברבנות, האופציה היחידה לנישואים עבור יהודים.
    אם אגדיר את עצמי כחסרת דת המצב לא ישתפר, כי עדיין אין אפשרות להינשא באופן לא דתי.

    IP: 192.118.118.1דווח על תגובה זו

    • אז תטוסו. מה הבעיה?

      ישראל היא מדינת יהודית, 08/03/15 20:16

      ישראל היא מדינת יהודית, היחידה בעולם. לא מתאים לך? לכי לגור במדינה שמאפשרת לך להתחתן עם חסר דת.

      IP: 174.62.141.78 דווח על תגובה זו

    • את גם לא יכולה להגדיר עצמך ''חסרת דת'' (ל''ת)

      , 08/03/15 20:18


      IP: 77.125.255.108 דווח על תגובה זו

    • מה הסיפור שלך? אם את לא דתיה ולא מכירה ביהדות שלך, אז

      , 09/03/15 11:08

      תגורי איתו בלי נישואים. או שאת מפחדת שמקרה של גרושים לא תוכלי להוציא ממנו כספים.

      IP: 84.238.43.84 דווח על תגובה זו

  • 3.

    כפייה

    כפייה, 08/03/15 19:08

    לא מבינה את ההגדרה שלך ל''כפייה''.
    כפייה זה זה שאוסר עליי להתחתן או כפייה זה לשנות את מוסד הנישואין? מה ישפיע על חייך יותר הנשואין שלי או אי-הנשואין שלי? במה זה ישפיע על חייך בכללי? למה בדיוק אתה מתנגד, לחיים שלא קשורים אלייך של אנשים שלא קשורים אלייך ולא ישפיע על שום אפקט של חייך? מה יש לך ''להתנגד'' למשהו שאין לך שום קשר אליו?

    IP: 77.125.255.163דווח על תגובה זו

    • הכל קשור להכול - זוג גייז אחד במדינה משנה את פני המדינה (ל''ת)

      אין דבר כזה לא קשור - כל מה שעושה השני קשור אלי, 08/03/15 19:41


      IP: 109.163.234.2 דווח על תגובה זו

    • אני לסבית שרוצה להתחתן עם הכלב שלי, רספוטין, אבל לא

      , 09/03/15 11:16

      מאפשרים לי בגלל החוקים בישראל.

      IP: 84.238.43.84 דווח על תגובה זו

      • יפה יפה, איך שאתה עושה צחוק מסבלם של אלפי ה+מ+ואים ולס+ביות (ל''ת)

        , 11/03/15 21:54


        IP: 70.49.147.71 דווח על תגובה זו

  • 2.

    מוסד הנישואים לא רשום על שמך בטאבו.

    סטרייטית, 08/03/15 19:03

    נישואים הם למעשה התחייבות של שני אנשים בגירים להיות משפחה. וכל עוד הם אכן בגירים, בעלי מחשבה צלולה ואין ביניהם קירבת דם, זכותם להינשא, בלי קשר למינם.
    זה אולי לא מוצא חן בעיניך, ואולי גם אני אישית לא מתפעלת מהמהפכים האלה בעולמנו, אבל אין מה לעשות, ההיגיון מחייב.

    IP: 84.111.115.135דווח על תגובה זו

    • למה של 2? למה לא של 3? 4? (ל''ת)

      , 08/03/15 20:49


      IP: 82.80.146.182 דווח על תגובה זו

    • שאלת תם

      שגיא, 08/03/15 20:53

      ובאיזו זכות פוסלים את קרבת הדם? ולמה חייבים להיות בגירים? מי קבע את ההגבלות האלה?

      IP: 192.117.170.194 דווח על תגובה זו

      • שאלה שנועדה להכשיל

        , 28/07/15 17:15

        ללא קרבת דם, ובגירות נועדו על מנת לשמור על מחשבה צלולה והבנה של הנושא( למרות שקשר דם יכול להיות מיותר) ואלה החוקים שלדעתה מגיע ההיגיון כדי למנוע מצבי אפליה

        IP: 84.111.7.140 דווח על תגובה זו

    • לא הבנתי את הלוגיקה

      ט, 08/03/15 21:22

      למה ההיגיון מחייב? מי קבע שמוסד הנישואין הוא דווקא התחייבות של שני בגירים להיות משפחה? כל הפתיח שלך מבוסס על קביעות שרירותיות של המדינה או החברה. מדוע דווקא מגיל 18 ומעלה? מדוע ללא קירבת דם? מדוע גבר עם גבר- כן, ואישה עם דולפין- לא?
      הצידוק היחיד ההגיוני שיש למוסד הנישואים הוא בהיותו מוסד שמאפשר הבאת צאצאים לעולם בביטחון ורווחה יחסיים. כלומר- בביטחון ורווחה גדולים יותר מאשר לולא היה קיים מוסד זה. חוץ מזה- אין בו שום הגיון.
      ואם נישואים הם מכשיר להבטחת גידול צאצאים בטוח יותר, אין כל הגיון בקיום נישואים בין אנשים שלא מסוגלים להוליד ביחד ילד.
      אם את מדברת על הגיון, זהו ההיגיון היחיד שהצלחתי למצוא פה.
      ואין לכך כל קשר לזכותו המלאה של כל אדם לחיות כפי שיראה לנכון, עם מי שיראה לנכון, ולעשות איתו מה שיראה לנכון. זה פשוט לא מתאים למושג הנישואים, שמטרתו שונה בתכלית.

      IP: 5.29.198.229 דווח על תגובה זו

      • אבל כן הולדנו ילדים , שנינו, זוג גברים (ל''ת)

        , 09/03/15 00:44


        IP: 67.71.64.251 דווח על תגובה זו

        • מהרחם של מי מכם? (ל''ת)

          , 09/03/15 22:54


          IP: 164.138.114.137 דווח על תגובה זו

        • מרחם מושאל. אבל הילדים שלנו לפי החוק. (ל''ת)

          , 11/03/15 00:08


          IP: 70.49.147.71 דווח על תגובה זו

    • הסתתרות מאחורי ''ההגיון מחייב'' לא מחזיקה מים

      ריקון השפה ממשמעות, 08/03/15 22:10

      הניסיון להציג את העמדה הקיצונית כנגזרת הכרחית ע''פ ההגיון היא סתם להסתתר מאחורי מילה שנשמעת חכמה.

      באותה מידה ניתן להגדיר נישואין כברית בין גבר לאשה שמתחייבים אחד כלפי השני לצורך הקמת משפחה. ברגע שהגדרנו זאת כך ההגיון מחייב שנישואים חד מיניים לעולם לא יחשבו נישואין.

      ד''א ההגדרה במילון אבן שושן(משנת 1961) היא:
      ''כלולות, חתונה, התקשרות רשמית בין איש לאשה לחיי משפחה,...''
      אז אפשר להרגע ההגיון מחייב שזוג חד מיני לא יינשא.

      IP: 149.78.243.26 דווח על תגובה זו

      • ההגיון שלך שונה מהיגיון שקנדים, אוסטרלים, ארגנטינים, שכן מאפשרים

        , 09/03/15 00:46

        נישואים חד מיניים

        IP: 67.71.64.251 דווח על תגובה זו

  • 1.

    אנחנו פרו משפחה, ובעד זכות הילד לשני הורים- אבא ואימא. (ל''ת)

    , 08/03/15 18:54


    IP: 95.86.118.229דווח על תגובה זו

    • למה את איסור ריבית אפשר לעקור מן התורה בשל צורך, אבל איסור

      אחד, 08/03/15 20:28

      משכב זכר לא?

      IP: 47.70.88.101 דווח על תגובה זו

      • כל גילוי עריות (לא רק משכב זכר),שפיכות דמים ועבודה זרה-יהרג ובל יעבור (ל''ת)

        , 08/03/15 23:42


        IP: 95.86.118.229 דווח על תגובה זו

      • למה לא לעקור את איסור הנישואין בין שלשה גברים ואשה אחת ? (ל''ת)

        ''לבן ביקש לעקור את הכל''., 09/03/15 00:05


        IP: 2.54.174.190 דווח על תגובה זו