• 50.

    פעם ראשונה שאני קורא דברי טעם ממישהו ששייך ללימודי מגדר. (ל''ת)

    , 17/02/15 09:19


    IP: 31.168.126.214

  • 49.

    לימודי מגדר? המקבילה של שובניזם וערסיות באצטלה אקדמית (ל''ת)

    שם, 12/02/15 14:09


    IP: 109.67.194.5

  • 48.

    זה שאת רוצה שיקרה משהו לא אומר שהוא נכון (ל''ת)

    כנראה לא למדת כלום עד עכשיו, 11/02/15 15:43


    IP: 84.109.17.10

  • 47.

    יש תקציר?

    שוגה, 11/02/15 00:16

    מה הפואנטה של המאמר ?
    נבואה מה יהיה בעתיד ?
    איזה תת מגדר יהיה שולט עוד 20 שנה ?

    IP: 149.78.16.192

  • 46.

    הדת בישראל לעומת זו שבחו"ל

    נועם, 10/02/15 17:39

    להיות יהודי דתי בחו"ל זה דבר יפה סבלני ו"יהודי".
    להיות יהודי דתי בישראל זה להיות לאומן קנאי.
    בתור אחד שעשה את המעבר לישראל ההבדל הוא תהומי. אין מנוס מתהליך ההקצנה והעלמותו של הדתי הליברלי.
    כשעזבתי את הדת בכיתה יא ההחלטה היתה מעין יציאה מהארון. מול ההורים, מול החברים הסביבה התנועה. הזלזול בהצטרפות ל"הגמוניה הישראלית" הוא מגוחך. למה הצטרפתי בדיוק, לפרסומות בערוץ 2?
    הפכתי לאדם עצמאי שאינו כבול לחברה דורסנית וקיצונית שכופה עליו חיי כת שאף אינה קרובה לערכי היהדות.

    IP: 84.94.193.21

  • 45.

    עצמאות מחשבתית ומלחמות

    עומר, 10/02/15 16:09

    את צודקת לגמרי שהתרבות החילונית אינה בהכרח ליברלית ונייטרלית-אלא בעצם נוגדת דת ומפרישה מקרבה את הדתיים. אני מסכים לגמרי.
    אך זה שאמרת "ברומא להתנהג כרומאי אינו מבטא עצמאות מחשבתית"-זה קבעון מחשבתי שלך בלבד. אכן-ההטמעות לא מבטאת עצמאות מחשבתית, אךגם ממש לא בהכרח קונפורמיזם מחשבתי. היכולת להטמע בחברה זרה עם אמונות שונות, ולשמור על עצמאות מחשבתך הפנימית, היא גדולה ענקית. משול הדבר לישראלי שעובר להולנד ומאמץ את השפה והתרבות ההולנדית כשהוא בחברת הולנדים. האם הוא קונפורמיסט מחשבתי? ממש לא בהכרח. בביתו ובמחשבותיו ובהשקפותיו הוא יכול להיות ישראלי לגמריי. למעשה, לעיתים דווקא החיים בחברה הזרה לאמונותיך, מחדדת מאוד את הזהות כלפי עצמך-וראי את יהודי ארה"ב.

    IP: 79.181.220.126

  • 44.

    ומה עם זווית נוספת?

    עומר, 10/02/15 16:01

    ואולי בעצם אותם דתיים לייט מעריכים את התרבות החילונית מאוד? חיים בקרבה ורוצים להתערות בה? אולי הם מאמינים בערכי החילוניות יחד עם ערכי אמונתם?
    תבואי ותגידי-אז החילוניות צריכה לקבל אותם כפי שהם על לבושם ואמונתם, ואת צודקת. אך מי אמר שאותם דתיים מסכימים ואוהבים כל אספקט בחברה החילונית? אולי הם פשוט מכירים בכך שאינה מושלמת, ושגם היא בעלת דעות קדומות. ולא-את המלחמה הזו הם אינם רוצים לנהל? האם זה מעיד על רדידותם? ממש לא. הם פשוט בוחרים את המלחמות החשובות להם יותר

    IP: 79.181.220.126

  • 43.

    מענין! חבל שאת מכלה את זמנך בשטויות (לימודי מגדר) תלמדי משהו רציני ! (ל''ת)

    , 09/02/15 23:51


    IP: 95.86.107.10

  • 42.

    מרשים ביותר

    , 09/02/15 18:42

    מאמר מרשים ביותר, כתוב טוב ובנוי לוגית לתלפיות

    IP: 5.28.144.17

  • 41.

    מי המנחה של הכותבת בדוקטורט שלה? על מאמר שטחי כזה מעיפים מהאוניברסיטה (ל''ת)

    יוסף, 09/02/15 16:21


    IP: 207.232.27.5

    • תרגיע, זו אוניברסיטת בר אילן. האוניברסיטה של יגאל ומרגלית

      רונית, 09/02/15 16:26

      זה לא מכון וייצמן. אלה הסטנדרטים.

      IP: 207.232.27.5 דווח על תגובה זו

      • נראה אתכם כותבים יותר טוב. (ל''ת)

        , 09/02/15 21:10


        IP: 79.178.126.212 דווח על תגובה זו

  • 40.

    זו לכניעה זו התפקחות והבנה שאין אין אין אלוהים (ל''ת)

    תכלס, 09/02/15 16:12


    IP: 84.94.121.186

  • 39.

    מאמר מקושקש. אין שום קשר בין קושי לצאת מקבוצה לבין שאלות של רוב ומיעוט (ל''ת)

    , 09/02/15 15:38


    IP: 31.168.216.54

    • ממש יש! ועוד איך יש! כל חיינו אנו מייחלים להיות מוערכים (ל''ת)

      !, 10/02/15 22:08


      IP: 46.19.86.70 דווח על תגובה זו

  • 38.

    להיות דתי

    יוסף, 09/02/15 14:38

    לפי דעתי הויכוח הכואב על הדת מיותר
    אחי האשכנזם תנהגו לחיות כמו עדות יוצאה ספרד
    ( לא אנשי שס ! שנתקלקלו עי האשכנזם

    כלומר להיות מאמינים כתרבות ולשמור מה שאפשר מהדת
    ולשים כיפה רק מתי שצריך
    תשימו לב אחי האשכנזם אפילו לבורה אתם מעוותים את שמו ( אלוקים........קלי..)
    עד מתי תפרו ותקצינו
    ולשומע הישועה

    IP: 192.116.177.154

    • לסוטה מהדרך הישר נדמה כי הממשיך ללכת בה - מקצין.... (ל''ת)

      נתי, 09/02/15 15:32


      IP: 213.8.22.240 דווח על תגובה זו

  • 37.

    איזה כיף לשבת באקדמיה. מלהגים שטויות ועוד מקבלים על זה כסף :)

    , 09/02/15 14:21

    לי הספיק תואר ראשון (במדעי המחשב אגב, לא במדעי החרטא). הציעו לי להשאר לדוקטורט ישיר והעדפתי את חיי המעשה בהיי טק.
    אני מסתכל על אלה שנשארו שם ומגחך. אלה התוצרים שלהם? זה מה שהם יודעים לדלבר?
    איזה חרטוט כתבה הכותבת.

    IP: 46.19.85.129

  • 36.

    כמה להג... במשפט אחד: הדתיים בדרך להתבוללות מוחלטת. זה כל המאמר. (ל''ת)

    ברמן, 09/02/15 13:17


    IP: 77.125.138.240

  • 35.

    כמה חפירות על הבוקר (ל''ת)

    אחד שמבין בזה, 09/02/15 12:54


    IP: 85.250.96.112

  • 34.

    עם שקיבל את חרותו ע"י הרג ילדים מצרים...ועוד חוגג את הטבח הזה כל שנה

    רמי, 09/02/15 09:55

    אתם תלמדו מוסר?
    אפילו סלקציה לא עשו...כל הבכורים נרצחו

    IP: 207.232.27.5

    • רק כדי להשלים את התמונה

      , 09/02/15 10:47

      זה נעשה אחרי שהמצרים (פיזית לא אלוהים) הרגו את כל הבנים היהודים.

      IP: 213.131.238.28 דווח על תגובה זו

      • זה מצדיק? הילד המצרי בן השנה הוא זה שהרג את העברים?

        רמי, 09/02/15 12:04

        זה המוסר והמשפט היהודי? אב חטא ולכן אלוהים יהרוג את התינוק ולא את האב. זה אפילו לא עין תחת עין...
        אני מבין שזה נכתב בתקופה אחרת, ובעולם עם סטנדרט מוסרי אחר. אבל השמחה בפסח היא בימינו אנו, ללא דיון מעמיק במחיר החרות ובהשלכותיה המוסריות. תינוק גוי הוא לא תינוק יהודי ולכן מותו מוצדק...מזכיר לי תורת גזע אחרת

        IP: 207.232.27.5 דווח על תגובה זו

        • זו בהחלט ענישה קולקטיבית למעצמה הגדולה בעולם אז. והגיע לה. (ל''ת)

          שי, 09/02/15 13:18


          IP: 213.8.22.240 דווח על תגובה זו

        • את פסח חוגגים על יציאה ממצרים, ולא על העונשים שהמצרים

          , 09/02/15 13:34

          קיבלו , כי לא רצו לשחרר את היהודים מעבדות.

          IP: 84.238.45.162 דווח על תגובה זו

          • בור ועם הארץ. בורא העולם הכביד את לב פרעה כדי שייענש יותר. (ל''ת)

            , 09/02/15 15:32


            IP: 213.8.22.240 דווח על תגובה זו

          • זה אותו אלוהים שהרג את החיות במבול על חטאי האדם

            הקורא בכתובים, 09/02/15 16:10

            בורא עולמות ומחרבם כרצונו. אדיר, נורא ובהחלט מחייב יראה. אך טוב לב אין בו, רק זעם וחרון בשפע.

            IP: 207.232.27.5 דווח על תגובה זו

    • אני חושד במוסר שהגיע אליי במסמך בלתי ניתן לעירעור

      מ, 09/02/15 11:02

      או שעושים החלטה ומקבלים הכתוב,
      או שמתנהלים לפי מוסר,שפרושו ,ע"פ השיפוט שלנו.

      IP: 109.186.73.93 דווח על תגובה זו

    • ניחמתני רמי -ניחמתני-אם אתה נסמך על הכתובים תסתמך בעתיד על פסוקי גאולה (ל''ת)

      יופי-למדת את האמת, 09/02/15 12:06


      IP: 46.120.123.138 דווח על תגובה זו

    • לרמי האהבל.. היהודים לא רצחו שום ילד מצרי. את החרות

      , 09/02/15 13:37

      הם קיבלו כשיצאו ממצרים, ואת זה חוגגים.

      IP: 84.238.45.162 דווח על תגובה זו

      • נתעלם מהאהבל...אין סתירה בינינו. לא טענתי שהיהודים רצחו

        רמי, 09/02/15 13:51

        טענתי היא שהיהודים בהפלותם בין דם ילד יהודי לדם ילד גוי הם אבות תורת הגזע. מליון ילדים נרצחים באושוויץ זו השואה, מליון ילדים נרצחים במצרים זה חג.
        העם הנבחר, עם סגולה...מה לכם כי תלינו ששונאים אתכם לאורך ההיסטוריה בגלל גזעכם שאותו הגדרתם אתם. אין צורך בעלילת דם, רק לקרוא את התנך

        IP: 207.232.27.5 דווח על תגובה זו

  • 33.

    אין דבר כזה יהדות ליברלית

    Zאביק השועל, 09/02/15 07:40

    היהדות היא אנטיתזה לכל רעיון ליברלי, דמוקרטי, נאור ושפוי ולכן דינה להיעלם.
    כל הדתיים יהיו בעתיד בקרוב בצלמם ובדמותם של בנט, עובדיה, ישי, אלישיב, וכהנא

    IP: 85.250.157.206דווח על תגובה זו

    • דווקא אתמול כשצפיתי במשחק כדורגל בטלויזיה

      ,ץ, 09/02/15 11:24

      שמתי לב לריבוי הדתיים, חלק גדול מהשחקנים מצביע למעלה בתפילה, כשנכנס למגרש, או אחרי כיבוש שער, נראה כי יש הצלחה ליהדות.

      IP: 109.186.73.93 דווח על תגובה זו

  • 32.

    What these women really need is a good kosher zaayin (ל''ת)

    , 09/02/15 07:24


    IP: 220.239.57.247דווח על תגובה זו

    • indeed! A fuck a day keeps the Doctor away (ל''ת)

      be'ezrat hashem yitbarach, 09/02/15 07:31


      IP: 220.239.57.247 דווח על תגובה זו

  • 31.

    לך אל העלוקה חניוק טפיל ראה דרכיה והתעלק (ל''ת)

    , 09/02/15 07:23


    IP: 220.239.57.247דווח על תגובה זו

  • 30.

    כל חברה שמתחילה להשכיל, במיוחד מבחינה אקדמאית

    , 09/02/15 05:32

    תתחיל לאבד סממנים דתיים, ובסופו של דבר תתחלן, גם אם זה יקח 100 שנה
    רק חברה שמסתגרת בפנאטיות מצליחה לשמר אורח דתי, וגם זה בסופו להסדק

    IP: 119.225.115.132דווח על תגובה זו

  • 29.

    ואם היה נכתב "מפליא ששיר ביידיש יכול להישמע טוב" היית מתעכבת על זה?

    יחזקאל, 09/02/15 04:55

    מה שבנושא/כותרת היה מסב תשומת לב? בטוח שלא!
    מה שאת קוראת מניין רגיל זה לא מניין אשכנזי.
    לעדכנך זה מניין של נוסח ספרד אירופאי
    המתפלל בעגה ספרדית ס"ט בניגונים אירופאים ומעורבים.
    אשכנזי זה לא!
    באירופה של שנות ה30 והארבעים לא התפללו כך ב 99.9 אחוז מבתי הכנסת.
    את פשוט כנראה צעירה ולא מכירה.

    IP: 85.250.131.4דווח על תגובה זו

    • עגה והגהה (ל''ת)

      יחזקאל, 09/02/15 04:57


      IP: 85.250.131.4 דווח על תגובה זו

  • 28.

    ל11 אני מתפלל ליום שהעם יהפוך לקונסרבטיבים,מוצהרים כי כבר כרגע הם קונס

    , 09/02/15 00:01

    רוב העם קונסרבטיבים הם רק לא יודעים את זה עדיין,רק הקונסרבטיבים ימנעו התבוללות,גם את הקראים אני מעריך,אגב לפי ההגדרה בעל קורחי אני נחשב אורתודוכס

    IP: 192.116.54.247דווח על תגובה זו

  • 27.

    מאמר מגובש. דעתני. אם כי סוציולוגי מדי.

    סתם אחד, 08/02/15 23:14

    הניסיונות של חסידי הרב שג"ר לערוך סוציולוגיה של החברה הדתית הם לא מעניינים, כי הדברים משתנים כל שנתיים. המונחים הגמוניה, מגזר, ואקט ייצוג הם הפנמת ספרי רסלינג, ולא מעידים על חשיבה עצמאית. הספרים הללו רלבנטיים לפני שנתיים, והיום הדתי זה כבר החילוני החדש.

    IP: 79.183.184.215דווח על תגובה זו

  • 26.

    |אנחה|

    הדס, 08/02/15 23:08

    על דעתי הדתית כמיעוט עמדתי בכיתה ט בערך, כשחברה בעלת כוונות טובות משכה לי את השרוולים למטה. באותו יום למדתי מהי פשרנות דתית, ואיך אנשים מעדיפים לקיים את מה שנוח ולא את מה שנכון. ואיך המקובל והנכון מחליפים ביניהם זהויות, ושהלבנת פנים היא מצווה חשובה הרבה פחות מחצאית עד הרצפה.
    אני דתיה. דתיה לכתחילה, דתיה מהבית. אורתודוכסית, רחמנא לצלן. למילים לועזיות גבוהות כמו ליברליזם, פמיניזם ועוד התוודעתי רק בשנים האחרונות; אצלנו חינכו על מושגים מיושנים כמו 'בין אדם לחברו' ו'כבוד הבריות'.
    ואני לכתחילה, גברת מבורך. לכתחילה ובלי פשרות. בדיבור ובמחשבה ובמעשה, וכיוון שנדמה שזה חשוב לך כל כך - כן, גם בלבוש. הרבה פעמים זה קשה ומגביל ולא נוח, אבל מה לעשות? לימדו אותי בבית שנוח הוא לא תמיד נכון, ושרוח ההלכה עושה עוד כמה דברים חוץ מלהסתובב עם חצאית ושרוול ארוך דווקא.
    וחייבת להודות שנמאסה עלי האפולוגטיקה הזו, מול דתיים מסוג מסויים מחד וחילונים מסוג מסויים גם כן מאידך. קשה לך להבחין מי דתיה ומי לא? אולי כדאי שתעדכני את הגדרת ה"מיהו דתי" שלך.
    גם אצלנו, גברת מבורך, היו יהודים.

    IP: 79.177.41.237דווח על תגובה זו

  • 25.

    זה שאת עושה דוקטורט זה כניעה לחילונים (ל''ת)

    שיר, 08/02/15 22:11


    IP: 5.29.106.162דווח על תגובה זו

  • 24.

    דתל"ש

    , 08/02/15 22:01

    אני מתייחס לחלק של הדתל"שים.

    אני היום חילוני כי אני לא מאמין - נקודה.
    איזה עוד "אקט הירואי" הייתי אמור לעשות?
    כמו כן אני גם נהנה יותר מלהיות חלק מהרוב הישראלי החילוני, זה הופך את זה ליותר קל כך שזה רק בונוס - פחות סטיגמה בלהתקבל למקום עבודה, בלי בעיות כשרות/שבת שמבודדים אותך מכולם.

    אני מרגיש חילוני רגיל לכל דבר (עם עניין מסויים ביהדות, כמו שאני סקרן לגבי הרבה נושאים), ואשתי חילונית מלידה ואין לי שום רצון לשלוח ילדים למסגרות דתיות, פרק זה היה ונגמר, כמו רבים מיהודי הגולה שהגיעו לארץ ישראל ועברו תהליך חילון.
    אז אין לי מושג מה קשוראלי כל המלל הזה על הדתל"שים.

    ואיזה חילוני מחכה לחתונה? אולי שמעת את זה בלימודי המגדר שלך. בעולם המערבי שאינו דתי (כי גם נוצרים דתיים מאמינים שיש לחכות לחתונה) אין שום סיבה לא לחוות מין כחלק ממערכות יחסים גם ללא חתונה.

    IP: 85.65.155.212דווח על תגובה זו

    • מביך. אתה מסכים עם הכותבת ואפילו לא מבין את זה

      א, 09/02/15 00:54

      הכותבת טוענת שאין נכון לתייג אנשים כמוך כ"חתרנים", אלא דווקא כקונפורמיסטים. אתה בעצמך חושב שלא עשית שום אקט הרואי, ושאתה נהנה להיות חלק מהרוב - קרי, אתה מעיד על עצמך שהינך קונפורמיסט.

      שניכם מסכימים.

      IP: 46.120.18.223 דווח על תגובה זו

      • נטישת הדת היא מעשה כואב שדורש אומץ לפחות בזמני לפני 41 שנה

        יחזקאל, 09/02/15 04:48

        לעזוב חברה שלמה,
        להתנתק במידה מהמשפחה,
        לחוש את הכאב שלהם,
        להתחיל חיי חברה חדשים
        לחיות בעולם ערכים שונה
        כן ! לעבור לעולם קר ומנוכר
        זה קשה,
        זה דורש אומץ ונחישות
        ממש לא קונםפורמיזם

        IP: 85.250.131.4 דווח על תגובה זו

        • אכן כן. (ל''ת)

          , 09/02/15 09:28


          IP: 5.144.58.28 דווח על תגובה זו

        • הבעיה היא שהמאמר לא מדבר על לפני 41 שנה הוא מדבר על עכשיו (ל''ת)

          , 12/02/15 17:35


          IP: 167.220.196.73 דווח על תגובה זו

  • 23.

    אני חילוני משכיל בעל מראה אשכנזי

    , 08/02/15 21:32

    ונוסף לכל הצרות שמאלני. אני ממש לא מרגיש כמו הרוב, אני מרגיש כקבוצת מיעוט וגם לי יש דחף לא פעם להתיישר, לא להתבלט, לבחור את הקרבות שלי (מטפורית כמובן).

    אני תוהה אם ההתיחסות אליי כהגמוניה לא נובעת מרגשי נחיתות? למה את צריכה להתגונן מפניי? והאם באמת כל אותם אנשים שתייקת כה יפה בתיקיות הלשעבר, שקוף, לייט, באמת מתעניינים בהגמוניה החיצונית ולא בתהליכים פנימיים.

    IP: 213.131.238.28דווח על תגובה זו

  • 22.

    ההתנשאות של הכותבת מביכה

    , 08/02/15 20:37

    לא רואים שהלימודים השפיעו עליך וחבל ,
    תהני בעזרת נשים מודרת ומושקת

    IP: 5.29.106.162דווח על תגובה זו

  • 21.

    לדעתי טועה בגדול

    זלמן, 08/02/15 20:01

    ובנוסף, המאמר משדר אליטיזם

    IP: 79.181.151.183דווח על תגובה זו

  • 20.

    "שכחת" במאפייני ההגמוניה סטרייט, סיסג'נדר, מונוגמי והורה (ל''ת)

    יונתן, 08/02/15 19:58


    IP: 212.199.121.196דווח על תגובה זו

  • 19.

    כן זו גם דרך למחמאה עצמית . לראות עצמך כאוונגארד כשאתה פשוט דתי.. (ל''ת)

    , 08/02/15 17:14


    IP: 46.19.85.189דווח על תגובה זו

  • 18.

    המאמר יכול היה להיות מעניין ומעורר מחשבה אילולא הכותבת היתה עוסקת

    בלימודי מגדר, 08/02/15 16:59

    בלימודי מגדר.

    "מגדר" היא מילה שהמציאו פ-מ-י-ל-ס-ב-י-ו-ת כדי לשרת את האג'נדה שלהן/ם ותו לא.

    מסיבה זו, כל מי שעוסק בלימודי מגדר, עוסק למעשה ב... כלום. מושג דמיוני מומצא שנועד לקדם את הכיעור הפ-מ-י-ל-ס-ב-י שעיר הרגליים.

    על כן דוקטורט בלימודי מגדר, איננו באמת דוקטורט. סתם עבודה בעיניים.

    יום אחד תתעוררו ותגלו שצדקתי.

    IP: 174.62.140.214דווח על תגובה זו

    • אכן. יוצא נגד ההגמוניה החילונית-מתייונת, ולומדת לתואר בתחום שהם המציאו

      , 08/02/15 18:15

      מוזר מאוד. נשמע כמו סתירה פנימית.

      IP: 174.62.140.214 דווח על תגובה זו

      • זאת שאלה כללית בלימודי תרבות 'להרוס את בית

        , 09/02/15 03:01

        האדון עם הכלים של האדון'. יש דווקא מודעות רצינית לשאלה הזאת.

        IP: 73.16.18.22 דווח על תגובה זו

  • 17.

    הניתוח מעיד על רדידות רבה של הכותבת. ניתוח המניעים מעיד רק על עצמה. (ל''ת)

    ., 08/02/15 16:46


    IP: 212.143.214.249דווח על תגובה זו

    • זאת תגובה מאירת עיניים על דוקטורט. אתה חושב

      , 08/02/15 17:04

      שהניתוח שלה פגום?

      IP: 73.16.18.22 דווח על תגובה זו

  • 16.

    טקסט של דוקטוראנטית. האם זה פרק 3? (ל''ת)

    , 08/02/15 16:34


    IP: 132.74.151.33דווח על תגובה זו

    • תגובה אדירה. (ל''ת)

      , 08/02/15 22:44


      IP: 132.74.151.33 דווח על תגובה זו

      • זה שהיא דוקטוראנטית לא אומר שהיא לא. (ל''ת)

        , 08/02/15 22:44


        IP: 132.74.151.33 דווח על תגובה זו

  • 15.

    יהודים הכל חרטא והמצאות כל מה שהדוסים המציאו ,דבר היחיד שיש מהתנך

    חובה חובה לקרוא, 08/02/15 16:14

    זה מצוות ישוב ארץ ישראל ,,להביא ילדים לעולם ,שני אלו כמעט כל החילונים עושים,מצוות כיבוש הארץ רק החילונים על ידי הצבא ,והחזקת הר הבית שלא אנחנו ולא הדוסים עושים ,כל השאר זה המצאות של הדוסים נשבע תבדקו ,תפילות כשרויות וכו איסור חשמל.

    IP: 109.67.158.149דווח על תגובה זו

    • פתח ספר שמות פרשת משפטים. פתח ספר ויקרא. (ל''ת)

      , 08/02/15 17:01


      IP: 73.16.18.22 דווח על תגובה זו

      • פתחתי, נשמה, אני נשבע לך שפתחתי

        Zאביק השועל, 09/02/15 07:44

        אבל ברגע שהגעתי לקטעים שמצווים עלי להרוג מחללי שבת, נשים נואפות, בנים סוררים ומורים, עמלקים, גרגשים וכל מי שחושב אחרת ממני, מיד סגרתי.
        לא רוצה שום עסק עם הגירסה המוקדמת והפחות מתוחכמת של מיין קאמפף

        IP: 85.250.157.206 דווח על תגובה זו

        • לשועל

          ללפםל, 09/02/15 11:14

          בשביל זה עשינו פירושים, בשביל להקל על רגישים כמוך את המפגש עם תורת האלוקים, לא צריך להשמיד ממש גירגשי, מצא לך הפירוש המתאים,עשה לך רב....בתקווה שאלוקים ישאיר אותך ברשימת הדתיים.

          IP: 109.186.73.93 דווח על תגובה זו

    • שלילתך את התורה שבעל פה מתייגת אותך ככופר. (ל''ת)

      שי, 09/02/15 13:20


      IP: 213.8.22.240 דווח על תגובה זו

  • 14.

    רק מדינת הלכה דתית בראשות בנט וחבריו תעיף את החילונים לכל הרוחות (ל''ת)

    , 08/02/15 15:58


    IP: 109.186.232.235דווח על תגובה זו

    • מה שנקרא "כוזרים תחזרו למזרח אירופה"? (ל''ת)

      , 08/02/15 21:54


      IP: 87.68.223.20 דווח על תגובה זו

    • לא רוצים מדינת הלכה, ואף פעם זה לא יקרה. (ל''ת)

      , 09/02/15 13:39


      IP: 84.238.45.162 דווח על תגובה זו

  • 13.

    איזה קשקוש חולני

    חחח, 08/02/15 15:50

    תלכי לטיפול

    IP: 199.203.99.233דווח על תגובה זו

    • מזעזע לקרוא כתבה כזאת.

      , 08/02/15 17:01

      של מישהי שלא חושבת כמוני. הרסה לי את היום!

      IP: 73.16.18.22 דווח על תגובה זו

  • 12.

    גרמת לי לחשוב. תודה רבה! (ל''ת)

    , 08/02/15 15:47


    IP: 81.218.151.119דווח על תגובה זו

  • 11.

    תתעודדי ,אתם הולכים ונהיים רוב - הדתיים הולכים ונעשים קונסרבטיבים

    א., 08/02/15 15:39

    זה אמנם לא מוצא חן בעיני אבל כאדם שמתקרב לגיל 60 אני רואה את המציאות. והיא שונה ממה שאת מתארת. אתם לא הולכים להיעלם (לצערי) אתם פשוט תהפכו לחילונים בפוכל בעוד דור או אפילו עכשיו ואם לא אז קונסרבטיבים.

    IP: 95.86.94.164דווח על תגובה זו

  • 10.

    הכותב מניח שהשקופים רק רוצים להיטמע ברוב ושכח משהו

    יוני, 08/02/15 15:29

    ניתוח יפה ומעניין ואני מסכים שיותר קל להיטמע ברוב וזה פחות חתרני. אבל חסרה כאן שכבה נוספת - החתרנות נמצאת בקריאת התיגר על החברה שממנה באת. החתרנות נמצאת במקום שבו האדם שואל שאלות על חוסר הקוהרנטיות שהוא מצא בחברה שלו.
    על כך שהיא לדעתו לא מכילה את כל עולם הערכים שלו.

    IP: 79.180.176.9דווח על תגובה זו

    • חוץ מזה שעצם המושג 'חתרנות' בא מהעולם 'המתייוון מתחלן מערבי' (ל''ת)

      , 08/02/15 15:45


      IP: 79.183.221.173 דווח על תגובה זו

      • הדתיים בסך הכל בדיליי אחרי ה'מתייוונים' חח ולפעמים הדיליי מתעוות להם (ל''ת)

        , 08/02/15 15:46


        IP: 79.183.221.173 דווח על תגובה זו

      • הכותבת לא פוסלת את העולם המערבי, היא מדברת על מחיקת

        , 08/02/15 17:08

        זהויות וטישטוש הגדרות.

        IP: 73.16.18.22 דווח על תגובה זו

        • מבחינתה העולם המערבי מוחק לה זהות , ומנוגד לערכיה.. (ל''ת)

          , 08/02/15 17:19


          IP: 79.183.221.173 דווח על תגובה זו

          • וזה אומר שלא צריך לאמץ שום דבר ממנו? לא ממש. (ל''ת)

            , 09/02/15 02:58


            IP: 73.16.18.22 דווח על תגובה זו

  • 9.

    מאמר טוב מאוד

    , 08/02/15 15:26

    לא נוהג להגיב בדר"כ, אבל אחרי שראיתי כמה תגובות שליליות מתחתי, רציתי שכותבת המאמר תדע שלא כולם חושבים שזה היה מיותר.
    הסכמתי והזדהיתי

    IP: 212.179.132.202דווח על תגובה זו

    • איך שפטת? לפי ספירת מילות האקדמיה המפוצצות? (ל''ת)

      בני, 09/02/15 13:22


      IP: 213.8.22.240 דווח על תגובה זו

  • 8.

    יפה מאוד! מעניין ומאתגר (ל''ת)

    , 08/02/15 15:25


    IP: 213.8.71.146דווח על תגובה זו

  • 7.

    הכותרת פשוט לא קשורה לתוכן. הכותבת לא טוענת שמישהו הולך להיעלם. (ל''ת)

    שרון, 08/02/15 15:21


    IP: 2.54.146.84דווח על תגובה זו

  • 6.

    מתי תתעורר הגברת מבורך מההגמוניה של בעלה ותביע דעה עצמאית? (ל''ת)

    תבעל להגמון, 08/02/15 15:18


    IP: 95.86.116.180דווח על תגובה זו

    • אוי. אתה מבין שהיא דוקטורנטית? (ל''ת)

      , 08/02/15 17:03


      IP: 73.16.18.22 דווח על תגובה זו

      • מבין. היא משתמשת בכלי האקדמיה לקידום האג'נדה של בעלה (ל''ת)

        קראו משהו שלו ותבינו, 08/02/15 17:31


        IP: 84.228.114.6 דווח על תגובה זו

        • אולי האג'נדה של בעלה היא האג'נדה שלה? הממ ... רעיון מטורף. (ל''ת)

          , 09/02/15 02:58


          IP: 73.16.18.22 דווח על תגובה זו

    • אני מחכה לרגע שהיא תתחיל להביע "דעה עצמאית" - כלומר

      , 08/02/15 17:09

      להסכים עם מי שאני (גבר חילוני, אשכנזי בעל פריבליגיות) חושב ...

      IP: 73.16.18.22 דווח על תגובה זו

  • 5.

    מרתק מעניין ומחכים. תודה לך, ואנא המשיכי לכתוב! (ל''ת)

    , 08/02/15 15:17


    IP: 134.191.232.69דווח על תגובה זו

  • 4.

    ואו, קשקשת ברבוע

    , 08/02/15 15:17

    עלה בדעתך שאין כאן שום תחושת חתרנות/אומץ/אינדבידואליזם אלא סתם רצון לחיות

    IP: 31.168.149.225דווח על תגובה זו

    • אין "סתם רצון" כל מה שאתה עושה קורה בקונטקסט מסוים. (ל''ת)

      , 08/02/15 17:00


      IP: 73.16.18.22 דווח על תגובה זו

    • התחשק לך פעם להפוך לנזיר טיבטי?

      , 08/02/15 17:07

      מעניין שיש מיליונים של טיבטים ומתוכם קבוצה לא קטנה החליטה להפוך לנזירים. יכול להיות שזה קשור לתרבות איכשהו? הבחירות שלך, לא חופשיות כמו שאתה חושב.

      IP: 73.16.18.22 דווח על תגובה זו

      • האמת שהרבה פעמים מתחשק לי להפוך לנזיר שאולין (ל''ת)

        , 09/02/15 16:16


        IP: 84.94.121.186 דווח על תגובה זו

  • 3.

    אז עכשיו אני מבין מה האסון הגדול של לימודי מגדר

    , 08/02/15 15:16

    כל מי שיוצא, יצא, התחתן או היה במערכת יחסים עם סטודנטית למגדר (נכון שאין דבר כזה סטודנטים זכרים למגדר?), יזכה לגן עדן בעולם הבא, שכן את בגיהנום הוא כבר היה

    IP: 193.43.246.250דווח על תגובה זו

  • 2.

    רק דוסית כמוני - היא תתהלל וכל השאר לא

    ניצול מתופת הממלכתי דתי, 08/02/15 14:42

    נסיון פתטי להלביש את שיח הזהויות שהדוסית הקטנה למדה באיזה חוג למגדר על הדוסים המזרוחניקים
    ובכן כתבת יקרה - תישארי עם מגבעת שודד הים המגוחכת תמשיכי ללבוש גרביוני צמר גם בחמסינים - תמשיכי להיות מושפלת בעזרת נשים בזמן שבעלך ה"קדוש" מפטפט עם אלוהים
    ואחר כך רוצי הביתה להכין לו את הקידוש

    ותרגישי שאת מיעוט אמיץ ולוחם .... פחחחחח

    IP: 192.116.232.69דווח על תגובה זו

    • הפוסל במומו פוסל. לא התמודדת עם טיעון אחד בכתבה.

      אמיר ש, 08/02/15 15:16

      ניצלת מה"תופת" של החינוך הדתי ונפלת לתופת של רדידות מרירה ועלובה - אם אתה חושב שאדם מאושר משחית את זמנו בלעג וטינה על עברו, אינך יודע אושר מהו.

      IP: 167.220.196.73 דווח על תגובה זו

      • למה זה רדוד. עולם מלא מחוץ לעולם הממלכתי דתי

        , 08/02/15 15:50

        אגב
        לא ילדותי ומניפולטיבי וגם צרות אופקים להפחיד עם מושגים כמו 'הלניסטי'

        IP: 79.183.221.173 דווח על תגובה זו

        • הרדידות אינה בעולם החילוני, אלא בתגובתך

          אמיר ש, 08/02/15 16:09

          השנאה שבך מורידה את טיעוניך לרמה רדודה, ואת הבנת הנקרא שלך לאפס. מבטיח לך שהכותבת, הנמנית על הזרם הציוני-דתי, אינה הולכת עם גרבינוי צמר, לא מרגישה "מושפלת" בעזרת נשים (האם נשים חילוניות "מושפלות" כשהן הולכות לשירותי נשים?) ואינה שפחה שפוטה של בעלה. היא אישה עצמאית ודעתנית. ואגב, היא לא קראה לחילונים הלניסטים.

          IP: 167.220.196.73 דווח על תגובה זו

          • הלניסטי זה כנראה מערבי בז'רגון הדתי הנ"ל.. אבל אני לא מי שפתחה השרשור

            , 08/02/15 16:58

            אגב
            גם 'השתבחות ב'דעתנות נשית' לקוח מהעולם ה'הלניסטי'

            IP: 79.183.221.173 דווח על תגובה זו

            • לא זה לא. אתה לחלוטין מעוות את דבריה של הכותבת

              אמיר ש, 09/02/15 00:44

              הנה הציטוט:

              "אני בהחלט רואה מקום להשוות בין המצב המיתולוגי של מיעוט עברי נדכא אל מול ההגמוניה המצרית, או לחלופין מיעוט יהודי חשמונאי הנרדף תחת הבשורה ההלניסטית, לבין המצב של הציבור הדתי המתקיים כיום בתוך חברה מערבית מחולנת."

              חד וחלק - החילונים המערבים אינם הלינסטים. מה שכן, הרוב השולט פה הם החילונים המערביים.

              IP: 46.120.18.223 דווח על תגובה זו

              • מעניין

                י, 09/02/15 22:25

                כדי לא לעוות את דברי הכותבת, מעדיף להגיב ליד ציטוט.
                חבל שהכותבת מרגישה שהציבור (הישראלי, שלי) דתי היום מתקיים בתוך חברה מערבית מחולנת (ולא חברה ישראלית חילונית).
                השימוש בעקרונות חילונים מערביים מקובלים על כולם לא בהכרח בונה טענה עקרונית משכנעת, מעבר לטיעון משרת מגזר קטן או גדול - הקול קול יעקוב והידיים ידי עשו.
                אינדיווידואליות (פרטיות לטעמי) איננה חתרנות. מה לעשות, אומץ מזוהה לרוב עם שינוי ולא קיבעון - לך לעבר הנהר...ולא הבצלים במצרים...
                באיזה שפה לדעתך דבר משה (אהרון) עם פרעה?
                בהצלחה עם לימודי הדוקטורט, כן ירבו, כי שם תקוותנו.

                IP: 98.148.246.171 דווח על תגובה זו

  • 1.

    משעמם

    עמי, 08/02/15 13:58

    בזבזת לי 5 דקות מהחיים

    IP: 207.232.27.5דווח על תגובה זו

    • אז לך תכפר על זה ב 3 כתבות על ריהנה מצטלמת עם כרישים (ל''ת)

      , 08/02/15 16:29


      IP: 192.114.91.246 דווח על תגובה זו

      • כי זה או ממלכתי דתי (ירום הודו)או כרישים ריהאנה חח (ל''ת)

        , 08/02/15 17:00


        IP: 79.183.221.173 דווח על תגובה זו

        • יש ספקטרום רחב. תמצא משהו שמעניין אותך.

          , 08/02/15 17:04

          בכל מקרה, מה הדחף הזה להיכנס לכתבה בנושא שאתה לא מבין בו, לא מתעניין בו ולהגיב משעמם?

          IP: 73.16.18.22 דווח על תגובה זו

          • אכן ספקטרום רחב . לכן 'שעמום' מהמאמר הזה-לא חייב להקפיץ 'ריאנה' (ל''ת)

            , 08/02/15 17:25


            IP: 79.183.221.173 דווח על תגובה זו

    • לא התכוונתי שהנושא משעמם- המאמר רדוד ומשעמם

      עמי, 09/02/15 09:47

      התייחסות רדודה וסטראוטיפית לנושא. מדוקטורנטית אני מצפה לניתוח יותר מעמיק. למה אין תת נושא שבו היא תבקר גם את המחנה שלה? שם הכל טוב? כנראה שהיא בשנה ראשונה של הדוקטורט. עוד לא למדה להציג נושא כמו שצריך ברמה מדעית.

      IP: 207.232.27.5 דווח על תגובה זו

      • חבל

        י, 09/02/15 23:46

        הנושא מעניין וראוי לדיון - לא רדוד אבל מגמתי במובהק וחבל. אורך המאמר מונע התייחסות שלמה לפרטיו. חבל שהמחברת לוקחת עקרונות כלליים מקובלים וכופה עליהם מסקנות מוכנות מראש - יש כאן החטאת מטרה ראויה.

        IP: 98.148.246.171 דווח על תגובה זו

    • אין תקציר ?

      צךףצ, 09/02/15 11:04

      התעייפתי אחרי כמה שורות, אבל רוצה להבין מה החידוש פה בכתיבה.

      IP: 109.186.73.93 דווח על תגובה זו