• 22.

    אין אף מי שאומר שתלמוד תורה מגן על ענייני נפשות?

    , 10/11/14 23:37

    עיין בבא בתרא דף ח:
    "אמר ריש לקיש רבנן לא צריכי נטירותא דכתיב (תהלים קלט, יח) אספרם מחול ירבון"

    ובהמשך...

    "כי אתא לקמיה דרבי יוחנן אמר ליה מאי טעמא לא תימא ליה מהא (שיר השירים ח, י) אני חומה ושדי כמגדלות אני חומה זו תורה ושדי כמגדלות אלו תלמידי חכמים"

    כך שנראה שלפחות גם ריש לקיש וגם ר' יוחנן סוברים שתלמידי חכמים אינם צריכים שמירה (ועד כמה שידוע לי אין חולקים),
    ואם תאמר שמדובר במקום שאין סכנה איך אפשר לחייב את שאר העם בשמירה?

    IP: 94.230.86.86דווח על תגובה זו

  • 21.

    המשומד ריסקין ירסק את היהדות עם גיורי הבלוף של מי שרוצה תעודה לא להיות (ל''ת)

    בלוף, 06/11/14 16:36


    IP: 93.172.139.199דווח על תגובה זו

  • 20.

    ריסקין ייגרום להתבוללות עם אלו שיקבלו תעודות ולא יקיימו מצוות (ל''ת)

    יש מספיק יהודים כאלו, 06/11/14 16:32


    IP: 93.172.139.199דווח על תגובה זו

  • 19.

    פעמי גאולה שאז הכופרים והריפורמים יקימו להם מדרסות לזנב ביהודים (ל''ת)

    ריסקין, 06/11/14 16:31


    IP: 93.172.139.199דווח על תגובה זו

  • 18.

    הגויים מאוקראינה הם מסתננים כלכליים שצריך להחזיר אותם לשם עם ריסקין (ל''ת)

    אל תבליגו, 06/11/14 16:29


    IP: 93.172.139.199דווח על תגובה זו

  • 17.

    התנועה החרידית יחסית חדשה ויוסדה ע"י משה סופר לפני כ 200 שנים .

    יחזקאל -רמת גן, 06/11/14 13:07

    אבל משה סופר עצמו התיר שימוש בכלי חיצוני לשאיבת דם מילה (כיון שהרופאים המליצו) בשו"ת לרב של העיר וינה - החרידים של היום שהמציאו דת חדשה שאפילו משה סופר לא התכוון לה מוצצים רק בפה. סוטים...מהתורה

    IP: 85.250.156.241דווח על תגובה זו

  • 16.

    ח.ר.ד.יות זאת המצאה כתגובה לחילון ולהשכלה (ל''ת)

    , 05/11/14 17:43


    IP: 79.180.178.190דווח על תגובה זו

    • סבכנהSהS

      , 06/11/14 13:34

      סבזהSDהג

      IP: 85.250.129.18 דווח על תגובה זו

  • 15.

    הוא לא אורתודוקסי, הוא פשרן, ולא מקפיד בהלכות

    עוד מימיו בווסט סייד, 05/11/14 15:56

    הבית כנסת שניהל בווסט סייד במנהטן,
    לא הייתה בו מחיצה וגברים ונשים שישבו בנפרד אבל בסמוך, היו כמו אצל הרפורמים, גועל נפש,
    ונצן לגויים לבוא בלי בעייה,
    ונתן לנשים לדבר ולפעול ומה לא,
    זה "רב" זה ??
    רק במראהו אתם רואים אדם מודרני ללא זקן וכבר מבינים מהי גישתו לדת היהודית,

    היה עדיף שישתוק,
    הוא לא דוגמא, הוא בושה,

    שלמה ריסקין מווסט סייד במנהטן שהיה המרכ לרווקים שלפני 30 שנים,,, וגם אותו אבי וייס מריברדייל שהוא מרכז למתגיירים שלא לפי ההלכה האורתודוקסית

    IP: 104.33.28.54

    • הוא נתן לנשים לדבר???? שומו שמיים!

      גוי גמור, 06/11/14 23:02

      זה אפילו לא רפורמי, זה עמלקי!
      אני מזועזע ממה שכתבת, יש לשלול את תואר הרב מריסקין.
      כי הןוא גם בלי זקן, כמו שאתה מתאר וזה בכלל סימן נורא לחילול השם.

      IP: 31.168.211.25 דווח על תגובה זו

  • 14.

    בורות מכוונת. קונסרווטיבי המתחזה לאורטודוקסי. (ל''ת)

    , 05/11/14 09:48


    IP: 207.232.27.5דווח על תגובה זו

  • 13.

    לבוש כרב אבל בעצם הוא סוג של כומר "יהודים חדשים" (ל''ת)

    זאב בעור של כבש, 05/11/14 04:55


    IP: 209.239.123.90דווח על תגובה זו

  • 12.

    צודק. שעון שבת הוא לא רפורמה? פאות מלאכותיות הן לא רפורמה? (ל''ת)

    הגישות השונות לגבי משך ההפרדה בין בשר לחלב- גם!, 04/11/14 20:57


    IP: 109.64.128.177דווח על תגובה זו

    • אתם והרבנים הרפורמי שלכם .המקור לפני שלוש מאות שנה תתבוללו (ל''ת)

      , 04/11/14 21:43


      IP: 181.197.132.78 דווח על תגובה זו

      • רבנים רפורמים כמו ממשיכי ישו .בדקו פרושים תנאים והמשך אני לא מכיר בכם (ל''ת)

        , 04/11/14 21:44


        IP: 181.197.132.78 דווח על תגובה זו

        • המשך אני יהודי מזרחי חילוני .לא אבגוד בזהותי .לא פלא אתם גנים כוזרים (ל''ת)

          , 04/11/14 21:45


          IP: 181.197.132.78 דווח על תגובה זו

    • שעון שבת, פיאות מלאכותיות, מיחם מים לשבת,ועוד עשרות המצאות דומות (ל''ת)

      המדע בשרות התורה והמצוות, 05/11/14 01:43


      IP: 2.54.133.241 דווח על תגובה זו

  • 11.

    כבר בארה"ב נחשב לקונסרבטיבי (ל''ת)

    צחי, 04/11/14 20:05


    IP: 5.22.129.180דווח על תגובה זו

  • 10.

    בכל הדורות היו רע-בנים כמוהו. ילדיהם התבוללו ממזמן אל הגויים ואינם עוד (ל''ת)

    ישכר, 04/11/14 18:46


    IP: 213.8.22.240דווח על תגובה זו

  • 9.

    לך אל העלוקה ראה דרכיה והתעלק (ל''ת)

    חרדלוביץ', 04/11/14 18:08


    IP: 192.117.13.30דווח על תגובה זו

    • חבל להגיב... (ל''ת)

      , 04/11/14 18:28


      IP: 2.54.1.219 דווח על תגובה זו

  • 8.

    רק בישראל ח-ר-א-ד-ים לא לומדים ולא עובדים...המצאה ! (ל''ת)

    חילול השם, 04/11/14 17:18


    IP: 79.180.178.190דווח על תגובה זו

    • כל הכבוד להם..הקנאים (ל''ת)

      , 04/11/14 18:27


      IP: 2.54.1.219 דווח על תגובה זו

  • 7.

    "אין מי שאומר שתלמוד תורה מגן על ענייני נפשות ?" קבל ציטוט..

    ., 04/11/14 14:52

    אם בחוקותי תלכו=שתהיו עמלים בתורה

    ונתתי שלום בארץ..וחרב לא תעבור בארצכם

    IP: 193.108.195.249דווח על תגובה זו

    • כן, אבל כשיש כבר חרב עוברת בארץ האם חייבים תלמידי חכמים להתגייס?

      , 04/11/14 16:21

      הרי במוכח שאין שלום כרגע.

      IP: 73.16.18.22 דווח על תגובה זו

      • הפתרון הוא "שתהיו עמלים בתורה"-לך יש פתרון טוב יותר לסכסוך הערבי ישראל

        ישראלי ?, 04/11/14 16:48

        הסכסוך בינינו לבין הערבים לא יסתיים בעתיד הנראה לעין,עשרות אלפים יהודים כבר שילמו בחייהם כדי לנצח את האוייב, ועדיין קולות צחצוח החרבות מהדהד ונעשה מוחשי ומסוכן יותר מתמיד,מה לא ניסינו...גורנישט.

        כנראה שאין פתרון טוב יותר מזה שהתורה מציעה, "שתהיו עמלים בתורה".

        IP: 2.54.155.65 דווח על תגובה זו

    • אבל חרב עוברת בארץ כרגע! מאיפה ההיתר לא להתגייס?! (ל''ת)

      , 04/11/14 16:24


      IP: 73.16.18.22 דווח על תגובה זו

      • הציונות יצרה את הבעיה הערבית - שתתמודד בעצמה עם מעשיה ההרסניים

        שייקה, 04/11/14 18:50

        כדי לגור בארץ לא היה צריך דוקא מדינה
        מליוני יהודחם חיו מאות שנים בין מוסלמים וכיבדו מאד זה את זה - עד שבאה הציונות שרצתה דווקא מדינה
        מאורעות תרפט אינם שאלה על כך כי הערבים הורגים גם את אחיהם מפעם לפעם כפי שעינינו רואות וזה לא בא מאנטישמיות אלא מחולי הנפש שלהם גם מול אחיהם

        הציונות יצרה את הבעיה הערבית - שתתמודד איתה בעצמה ולא תפיל זאת על אלו שרצו לחיות כאן בשלום תחת שלטון עבדאאלה - והיה הסכם איתו עד שהציונים רצחו את דה האן שהשיג הסכם זה

        אז תתמודדו בעצמכם!!

        IP: 213.8.22.240 דווח על תגובה זו

        • מילים כדרבונות..אמת היסטורית שהשליטים הציוניים מנסים להסתיר מהעם (ל''ת)

          מנתח מערכות, 04/11/14 18:56


          IP: 2.54.1.219 דווח על תגובה זו

        • "שייקה" אתה חולה, ממש חולה.

          ציוני, 05/11/14 00:29

          משנה לך מדוע הערבים הורגים זה את זה או השכנים שלהם ?

          אתה מבין מה אתה אומר?

          אתה מוכן שחבורה של חוליגנים יעברו ברחוב, יהרגו את אישתך ובניך ויאנסו בנותיך רק בגלל שאתה כופר "לא מוסלמי" ?

          וכל זאת למה ? משהו בלהיות "יהודי" נתפס אצלך כלהיות סמרטוט רצפה שכל אחד יכול לעשות איתו כרצונו ?

          אם זה המצב אז אתה לא פחות אנטישמי מהגרועים באויבי היהדות.

          תתבייש.

          IP: 192.116.216.156 דווח על תגובה זו

        • שייקה, כל דברך הוא שקר,כזב ועלילה מרושעת והינה עובדות.

          אמת היסטורית שונה, 06/11/14 13:02

          בשנת 1700 החריבו הערבים בירושלים את בית הכנסת של ר' יהודה החסיד ואסרו כ 100 שנים על יהודים אשכנזים לדור בירושלים. בשנת 1834 פרץ מרד הפלאחים נגד השליט אברהיפ פשא ומוחמד עלי, הערבים במסגרת המגד פגעו ביהודים למרות שלא היו קשורים לסיבות המרד, כמו החרבת קהילת צפת ושריפת בתי היהודים ובתי הכנסת וגירוש כל היהודים שלא נרצחו אונס גברים ונשים. מס הג'זיה בכל ארצות האיסלאם. בתימן ליהודי אסור היה לרכב על סוס או חמור ועוד. זה מקצת מהדוגמאות. אפילו הרמב"ם שברח מספרד למרוקו שם אולץ להתאסלם וברח לארץ ישראל וכאן חזר ליהדות.

          IP: 85.250.156.241 דווח על תגובה זו

        • הערבים רמסו את היהודים הגבילו אותם והתירו את דמם במדינות ערב.

          אטופיה מזרחית, 11/11/14 12:29

          רק תחשוב מה היה קורה עם היהודים היו נכבשים ע"י המדינה האסלאמית.

          IP: 79.178.62.6 דווח על תגובה זו

  • 6.

    דברי בורות...ואהבתם את הגר=גר תושב ולא מי שרוצה להתגייר כדי להקרא

    רצית לעבוד על החילונים במליצות נבובות ?, 04/11/14 14:46

    יהודי ללא קבלת עול מלכות שמים ושמירת המצוות.

    IP: 46.121.130.125דווח על תגובה זו

    • כמה שקר ואי דיוקים

      , 04/11/14 23:29

      http://www.yeshiva.org.il/midrash/7772

      IP: 84.229.241.194 דווח על תגובה זו

  • 5.

    הרב ריסקין עם הארץ או עושה עצמו כזה מטעמים שאינם יהדות כלל

    טלי, 04/11/14 13:51

    כל ספרי ההלכה מלאים עם זה
    אם הוכח ללא צל של ספק שהגר באמת אוהב את התורה ורוצה ממש מאד מאד להיות יהודי ולשמור מצוות - אז מגיירים אותו מיד. כמו שעשו להרוגה הי"ד .
    אבל אם מדובר על גיור מטעמי נוחות או נישואין - דוחים אותם ולא מקבלים אותם יהיה מה שיהיה.
    ודאי וודאי כאשר רוב הגרים היום אינם מתכוונים כלל לשמור מצוות - הכל בלוף אחד גדול!

    IP: 77.125.12.81דווח על תגובה זו

    • תחליטי, אם הוא רב הוא לא עם הארץ ואם הוא עם הארץ הוא לא רב

      ., 04/11/14 14:00

      מה שבטוח הוא לא מהשטיבעל שלך, וכנראה זו הסיבה לכך שאת צריכה לחשוב עוד קצת מה רצית לומר. אגב, מה את יודעת מה "רוב הגרים" מתכוונים לשמור? ישבת פעם בהרכב דייני? נכנסת פעם לראש של מישהו וגילית את כוונותיו הנסתרות?
      את תלמידתו של הרב קרליץ? זכותך. אני שותה מהבאר של הרב דרוקמן. אז בואי נעשה הסכם יהודי. אני לא אזלזל בגיורים של בית הדין שלך ואת לא תזלזלי בגיורים של בית הדין שלי. עשינו עסק? יופי. שיהיה לך יום טוב.

      IP: 212.179.217.26 דווח על תגובה זו

    • צודקת, אסור לגייר מי שאינו מקבל עליו עול תורה ומצוות-הלכה פשוטה (ל''ת)

      האותיות הקטנות, 04/11/14 15:01


      IP: 2.54.60.246 דווח על תגובה זו

  • 4.

    איך הרב ריסקין נשאר תמיד כזה צעיר? הוא שתה ממעיין העלומים הנצחיים? (ל''ת)

    , 04/11/14 13:40


    IP: 10.56.176.142דווח על תגובה זו

  • 3.

    לפי המעט שנכתב כאן מדובר בראביי רפורמי עם ניחוח אנטישמי מובהק.

    למסרוחניקים ימח שמם וזכרם אין שמץ קשר ליהדות., 04/11/14 13:40

    מדובר בזן של ערב רב עליו כתב הזוהר הקדוש כי לפני בוא משיח הם יקימו להם ישיבות ובתי מדרשות של כפירה.

    עם ישראל עובר כעת בירור, וטוב שהאמת יוצאת מפיהם של הראבייס הכופרים ימח שמם וזכרם בב"א.

    IP: 84.229.129.139דווח על תגובה זו

    • לא יודע אם אתה רפורמי אבל אתה בטוח מהערב רב

      , 04/11/14 13:46

      חתיכת חלול טמא שמתבטא בשפה ירודה. מי אתה מול הרב ריסקין הצדיק-בטח השתמטת מצה"ל משונרר לעת מצוא בריון וגזלן המעריץ את גדולי ישראל כמו שהערב רב העריצו את משה וכשהוא נעלם הם עשו להם את העגל ועל שנאת ארץ ישראל עוד לא דיברנו אז מי פה ערב רב חתיכת שיקוץ

      IP: 95.86.103.149 דווח על תגובה זו

    • זועבי צריכה עוזר פרלמנטרי, ברכותינו, התקבלת. (ל''ת)

      ., 04/11/14 13:49


      IP: 212.179.217.26 דווח על תגובה זו

    • רחמנא ליצלן מי שמדבר ככה על רב צדיק גאון עולם. אתה צריך לנשק את כפות

      , 04/11/14 16:22

      רגליו. הוא תלמיד חכם שאין כדוגמתו.

      IP: 73.16.18.22 דווח על תגובה זו

      • רב צדיק וגאון עולם לא יודע פסוק בתורה ? (ל''ת)

        , 04/11/14 18:30


        IP: 2.54.1.219 דווח על תגובה זו

  • 2.

    ריסקין. טול קורה מבין עיניך.

    מוסקיטו, 04/11/14 13:26

    מדובר בראביי לייט ביותר במחינת היהדות. תואם שטרן&בנט&גלאון&ראביידייויד סטיב

    IP: 62.0.34.177דווח על תגובה זו

    • הלוואי וירבו כמותו בישראל

      , 04/11/14 13:53

      מה שהרב רסקין פעל ועשה למען עם ישראל הלוואי והיה לי מאית מהזכויות שלו ואני יודע כי שני בניי למדו אצלו. גדול מרוב הרבנים הפטפטנים.

      IP: 95.86.103.149 דווח על תגובה זו

    • ה' יעזור איך שאתה מדבר על תלמידי חכמים. (ל''ת)

      , 04/11/14 16:23


      IP: 73.16.18.22 דווח על תגובה זו

  • 1.

    מצאתם רק אחד??? תבינו לבד

    אחד, 04/11/14 13:12

    לא יודע איפה והוא למד ומי הסמיך או אם בכלל לרב
    אבל את ה א ב הוא לא למד

    IP: 5.29.209.162דווח על תגובה זו

    • ברור! כל מי שלא לובש את התלבושת האחידה אינו ראוי...

      ., 04/11/14 13:55

      איך אפשר להצמיח פסיקה שנכונה לעם הנצח מתלמידי חכמים שמחנכים אותם לפתוח דף גמרא ולדקלם אותו ואחריו את הראשונים והאחרונים? את זה פרויקט השו"ת כבר יודע לעשות. תלמיד חכם ופוסק חייב להכיר את הדור ואת צרכיו אחרת הוא מנוע מלפסוק.

      IP: 212.179.217.26 דווח על תגובה זו

      • מה הקשר לתלבושת אחידה... האיש דיבר דברי בורות =ניחוחות של עם הארץ..

        מאבחן, 04/11/14 14:59

        האומר "מאי אהנו לן רבנן"

        IP: 2.54.60.246 דווח על תגובה זו

        • הוא לא אמר את זה, הוא שאל מאיפה ההיתר להשתמט משירות צבאי, בשום מקום

          , 04/11/14 16:24

          הוא לא אמר שתורה לא מגינה ומצילה. אסור לדבר כנגד תלמידי חכמים.

          IP: 73.16.18.22 דווח על תגובה זו

          • הוא מתעלם מהבטחת התורה "אם בחוקותי תלכו-ונתתי שלום בארץ"

            מזכיר נשכחות, 04/11/14 16:56

            גם הרב קוק זצ"ל במכתבו המפורסם כותב,כי בחור ישיבה מגן יותר מחייל בשדה הקרב,ולא יעלה על הדעת לגייס בחורי ישיבה לצבא.

            IP: 2.54.155.65 דווח על תגובה זו

          • בהנחה הנכונה כי התורה מצילה זו לא השתמטות אלא הצלה לעם ישראל בארצו.. (ל''ת)

            מוסר השכל, 04/11/14 18:32


            IP: 2.54.1.219 דווח על תגובה זו

    • תהיה בטוח שהאמוראים לא לבשו שטריימל וקפוטה (ל''ת)

      יהודי אמיתי, 04/11/14 14:08


      IP: 193.239.108.4 דווח על תגובה זו

      • והקשר לנושא הוא ? (ל''ת)

        תוהה, 04/11/14 16:59


        IP: 2.54.155.65 דווח על תגובה זו