• 68.

    Mr. Golan your level or writing is Kita Alef

    Logic, 06/10/14 18:29

    We do not hate caparot just the people who perform them. If trying to avoid inflicting additional pain / suffering to animals is being hypocrite then we are.

    IP: 207.237.197.60דווח על תגובה זו

  • 67.

    אומה נמדדת ביחסה לבע"ח (מהטמה גנדי) (ל''ת)

    איפה החמלה?, 02/10/14 15:01


    IP: 149.78.240.161דווח על תגובה זו

  • 66.

    הלוואי שבגלגול הבא תהיו

    , 02/10/14 12:43

    תרנגול ולא סתם - אחד כזה של כפרות

    איכס

    עם של דוחים

    שלא מבינים למה שונאים אותם

    IP: 217.132.232.179דווח על תגובה זו

  • 65.

    שינוי תפיסה

    moshe, 01/10/14 22:58

    האנשים שאוכלים שניצל וקשה להם עם הכפרותזו איננה צביעות, כיוון שאדם שופט לפי מה שהוא רואה.
    מי שמסתכל על כפרות רואה תרנגול מסכן.
    מי שמסתכל על שניצל רואה קציצה שאי אפשר למצא קשר בינה לבין תרנגול(היא מאד סטרילית)

    IP: 188.120.148.27דווח על תגובה זו

  • 64.

    זו לא צביעות.

    יאיר ישראל חרעוץ, 01/10/14 20:24

    ואני אומר את זה בתור אדם שלא יצא לו לאכול בשר לפחות חודש שלם אם לא חודשיים או שלושה.

    זו לא צביעות.
    שניצל או בשר עוף נאכל פעמים רבות כדי לקיים את הגוף. האדם ניזון מזה, אבל בין זה לבין לקחת תרנגולת שלמה ולנופף אותה באכזריות בתור מנהג סתמי שלא מביא לאדם שום תועלת וגורם צער לעופות יש הבדל גדול!

    כתוב בתורה שאסור לצער בע"ח אם אין בכך צורך שהוא הכרח קיומא דגופה.

    בעבר בעלי חיים נאכלו כדין כצורך קיומי.
    הבעייה מתחילה כאשר אנחנו צורכים בשר להנאה גרידא כאשר בקלות היה אפשר ליזון מתחליף מהצומח. הסיבה שלא אכלתי בשר זמן רב היא לא בגלל שאני צמחוני אלא בגלל הנזק האפשרי של צריכת בעל חיים לחינם. רובינו לא בפיקוח נפש שדורש מאיתנו את זה וגם אם כן. אני אדם צעיר וחזק ולא זקוק כרגע בשום אופן לאכילת בשר. אני יכול להבין מדוע אנשים רבים זקוקים לאכילת בשר. אבל המנהג של לצער חיה ועוף לחינם הוא מיותר כאשר אפשר לשחוט אותם למאכל אם באמת יש חולה או נכה או נזקק כלשהוא שצריך לאכול אותם בלית ברירה... אני אישית ממש מפחד אם אני הבא בתור ברשימה לשחיטה ד"א עקב פתרון סופי כלשהוא. אל תחשבו שלא.

    IP: 84.228.52.230דווח על תגובה זו

  • 63.

    טקס פרימיטיבי לכל דבר

    אבי, 01/10/14 17:11

    אין לזה מקום בשנת אלפיים

    IP: 62.0.34.93דווח על תגובה זו

    • מפריע לך הטקס הפרמיטיבי או צער בעלי חיים?

      דובי הכתום, 01/10/14 23:25

      כי לי יש חשש שרוב המתנגדים לכפרות אינם מתנגדים כי בעלי החיים "סובלים" (מדובר בתרנגול שבין יבוצעו בו כפרות ובין אם לא - יישחט ויאכל).
      הם מתנגדים כי המנהג לא אסתטי ולא יאה בעיניהם. והאמת? גם לי לא נראה משהו. אבל לא הייתי מעלה בדעתי להגיד למישהו מה לעשות. זה לא כ"כ נאור בעיני.

      IP: 87.68.30.249 דווח על תגובה זו

  • 62.

    את הדת ואלוהים המציאו עלוקות שלא רוצים לעבוד ולשרת בצבא (ל''ת)

    עלוקולוג, 01/10/14 14:48


    IP: 192.117.13.30דווח על תגובה זו

    • מי ששנורר בערב שבת יאכל בשבת (ל''ת)

      חניוק פערך עלוקה, 01/10/14 15:19


      IP: 192.117.13.30 דווח על תגובה זו

      • שונא דרעקים שלא עובדים ולא משרתים בצה"ל -יימח שמם (ל''ת)

        משה כהן, 01/10/14 16:25


        IP: 192.117.13.30 דווח על תגובה זו

    • מדינת ישראל אינה מסוגלת לפרנס כל כך הרבה עלוקות ימ"ש (ל''ת)

      חניוק = ארבה, 01/10/14 16:06


      IP: 192.117.13.30 דווח על תגובה זו

      • תוציא מהלקסיקון המזוהם שלך את המילה "ימ"ש =ימח שמם" על יהודים!!! (ל''ת)

        פרחחחחח, 01/10/14 16:26


        IP: 37.60.42.7 דווח על תגובה זו

  • 61.

    לך אל העלוקה ראה דרכיה והתעלק (ל''ת)

    , 01/10/14 14:34


    IP: 192.117.13.30דווח על תגובה זו

    • תרי"ג מצוות = 613 תחבולות לשנורר כסף (ל''ת)

      חניוק פערך עלוקה, 01/10/14 14:36


      IP: 192.117.13.30 דווח על תגובה זו

    • "אלוקי" = עלוקי (ל''ת)

      חניוק = ארבה, 01/10/14 14:43


      IP: 192.117.13.30 דווח על תגובה זו

  • 60.

    בגטו כמו בגטו, החיים נמשכים. (ל''ת)

    ==================================================, 01/10/14 14:33


    IP: 89.139.62.197דווח על תגובה זו

  • 59.

    Gey Kibinimat (ל''ת)

    fuck you, 01/10/14 14:26


    IP: 192.117.13.30דווח על תגובה זו

  • 58.

    אני אוכל חזיר ועוף ושונא פרזיטים שחורים (ל''ת)

    צדיק, 01/10/14 14:18


    IP: 62.90.161.244דווח על תגובה זו

  • 57.

    אינני עושה כפרות. אני אוכל הרבה עופות ובעלי חיים. הם נועדו לזה. (ל''ת)

    חיים קרקובסקי, 01/10/14 12:18


    IP: 79.177.6.28דווח על תגובה זו

  • 56.

    חייבים לסובב תרנגול סביב הראש זה מראה על אינטליגנציה גבוהה מאוד

    רופא, 01/10/14 11:56

    תרנגול כפרות יש אנשים מטומטמים שחושבים שאכן התרנגול הוא אכן לכפרות ולכן הם רוצים לשמר את המנהג המוזר הזה. מה זה קשור לג'וקים ועכברושים? סתם עוד מתחכם שקיבל טור בעיתון

    IP: 91.199.69.254דווח על תגובה זו

    • תתמקד בנושאים שיש לך שמץ של מושג בהם(בתקוה) ותניח לנושאים שאין לך מושג (ל''ת)

      ירוק, 01/10/14 12:59


      IP: 2.54.5.2 דווח על תגובה זו

      • So I take it you are a caparot expert

        Logic, 06/10/14 18:35

        Or some sort of degenerate who plays god and decide which animal will suffer for his sins this year

        IP: 207.237.197.60 דווח על תגובה זו

  • 55.

    מנהג קדום שהיהודים למדו מהעמים הלא יהודים

    אוהבת חיות, רמת גן, 01/10/14 11:07

    הראשונים שביצעו טקסים דומים היו העמים הלא יהודים במזרח הקדום. היהודים פשוט העתיקו את המנהג הזה. זה אינו מנהג יהודי מקורי.

    IP: 46.121.54.222דווח על תגובה זו

  • 54.

    מה שמפריע לי כאיש דתי זה לא הטקס עצמו אלא התנאי המכפירים שבהם מוחזקים

    manu, 01/10/14 10:25

    העופות כימים האלה אצל "המכפרים"....

    IP: 62.219.117.219דווח על תגובה זו

    • הבעיה היא בהחלט גם בשחיטה עצמה

      אוהבת חיות, רמת גן, 01/10/14 11:05

      לכל יצור חי מגיע לחיות, בדיוק כמו לבעלי חיים ממין אדם. הצדקת הרצח בתירוץ שהוא נעשה בצורה "הומנית", כמוה כהצדקת רצח של בן אדם בטענה שהוא נעשה בצורה הומנית. רצח זה רצח זה רצח. אין הבדל.

      IP: 46.121.54.222 דווח על תגובה זו

      • לאחר שתפסיק לאכול עוף/בשר ומוצריו תביע את דעתך (ל''ת)

        מוסר השכל, 01/10/14 12:57


        IP: 2.54.5.2 דווח על תגובה זו

      • אוהבת חיות - עמדת מסוכנת

        , 03/10/14 09:41

        לחיות אין זכויות.
        לבני אדם יש חובה לא לצער חיות.
        ברגע שאת משווה הריגה של חיות לרצח של בני אדם את לא מעלה את ערך בעלי החיים אלא מוזילה את ערך חיי האדם.

        IP: 87.69.232.53 דווח על תגובה זו

    • ואצל ה'לא מכפרים' הם מוחסקים בתנאים טובים יותר ?-ממש לא (ל''ת)

      נמאס מההתקפה העונתית על מורשת ישראל, 01/10/14 12:58


      IP: 2.54.5.2 דווח על תגובה זו

  • 53.

    התנגדות לעינוי בע"ח לפני שחיטתו אינה צביעות.

    קרניבור, 01/10/14 10:11

    זה שלא ויתרנו על אכילת בשר, לא אומר שצריך לאפשר התעללות בבעלי חיים. וזה כולל תנאי הגידול והמחייה שלהם ועד השחיטה.
    ולמי שלא יודע, השחיטה הכשרה, נוצרה כדי לצמצם את הסבל של החיה.
    השימוש בעופות לכפרות, הינו מנהג שצריך לעבור מן העולם, מכיוון שהרבנים כבר קבעו שניתן לעבור לכפרה כספית.

    IP: 212.143.41.172דווח על תגובה זו

    • אין כיום רבנים היכולים לחלוק על הרמ"א ומנהגי אשכנז הקדומים

      מושגי יסוד ביהדות, 01/10/14 13:03

      ועם זאת מובן שאסור לגרום צער בעלי חיים ללא צורך.

      IP: 2.54.5.2 דווח על תגובה זו

  • 52.

    אתה כותב בעיתון שעורכו הוא טרוריסט מורשע (ל''ת)

    , 01/10/14 10:07


    IP: 86.89.52.222דווח על תגובה זו

  • 51.

    גם דוסים שצמים בכיפור אבל מאוננים ישר כשנגמר הם צבועים

    דנה, 01/10/14 10:07

    עוד פעם השמן הזה כותב שטויות? הצביעות הכי גדולה היא הדת...

    IP: 5.28.165.90דווח על תגובה זו

    • ספרי לנו על זה... (ל''ת)

      , 01/10/14 13:04


      IP: 2.54.5.2 דווח על תגובה זו

  • 50.

    תבקש סליחה על הרג,רצח,גזל,שוד,גניבה,מה שבטוח שלא יסלח לכם (ל''ת)

    זרגיגי שומרון, 01/10/14 10:06


    IP: 86.89.52.222דווח על תגובה זו

  • 49.

    פרט ליוצאי "מקור ראשון" מטורללים אין לכם כותבים אחרים? (ל''ת)

    למערכת, 01/10/14 10:05


    IP: 84.111.236.48דווח על תגובה זו

    • תעבור לעמודי הספורט והאופנה (ל''ת)

      , 01/10/14 13:04


      IP: 2.54.5.2 דווח על תגובה זו

  • 48.

    כשאתה צודק אתה צודק

    , 01/10/14 09:47

    לא לשניצלים ולא לכפרות בתרנגולים!קהילותרבןת עברו לצדקה במקום השימוש בתרנגולים.

    IP: 14.29.127.165דווח על תגובה זו

  • 47.

    אסף גולן

    רמי, 01/10/14 09:16

    אסף גולן אתה נודניק וטרחן, אתה בהחלט משקף את רוח העיתון שאתה כותב בו.

    IP: 85.64.159.114דווח על תגובה זו

    • כל הכבוד לאסף גולן שהציב מראה בפני הפרצופים הצבועים (ל''ת)

      , 01/10/14 13:06


      IP: 2.54.5.2 דווח על תגובה זו

  • 46.

    המנהג הזה מטופש ופגאני. לא כתוב בשום מקום שצריך לסובב תרנגולת מעל הראש (ל''ת)

    יהודי אמיתי, 01/10/14 09:13


    IP: 193.239.108.4דווח על תגובה זו

    • למה זה יותר פגאני מחילוני סוטול מתנדנד ומזריק במסיבות סמים? (ל''ת)

      ליל ניאוף בחוף צמח, 01/10/14 09:47


      IP: 212.76.108.51 דווח על תגובה זו

  • 45.

    אסף גולן..לך לאכול בשר כפרות שחוטות בהלכה. צבוע. (ל''ת)

    ==================================================, 01/10/14 08:49


    IP: 212.143.122.4דווח על תגובה זו

    • והקשר הוא ??? (ל''ת)

      , 01/10/14 13:07


      IP: 2.54.5.2 דווח על תגובה זו

      • גם אתה תאכל בשל כפורס ואומר לך בתאבון. (ל''ת)

        ==================================================, 01/10/14 14:28


        IP: 89.139.62.197 דווח על תגובה זו

  • 44.

    לא מבין אותך

    , 01/10/14 08:42

    אחי, לא יודע מה הקטע שלך במיוחד לפני יום כיפור, אבל מה אתה מנסה לעשות?
    מה מטרת המאמר? באמת יניחו לך עם הטון המתלהם, המתריס והתוקפני הזה?
    במקום שתסביר פנים ותסביר את מהות המנהג ולמה כל כך חשוב לך להשתמש בתרנגול במקום בכסף (על אף שאפילו הרב עובדיה אמר שאין הבדל) אתה תוקף בצורה הכי מגעילה שאפשר. למה?
    ולגופו של עניין, למה כלובי תרנגולות של מטר על מטר עם 10 תרנגולות זרוקות על מדרכה ואז בא מישהו ותופס אותן מהרגליים ועושה להם קרוסלה אם אפשר לפתור את זה בכסף.
    בנוסף, הטענה שאוכלי שניצלים גם גורמים להרג או זה שאני הורג עכברושים לא נותן לגיטימציה ליצור עוד סבל מיותר סתם! אין קשר!

    IP: 194.90.134.130דווח על תגובה זו

    • אחי - יש קשר

      נתן, 01/10/14 09:10

      אכן צוקת הטענה שאין מה לתקוף ולהתריס אלא נכון יותר להסביר. אך ההסבר אמיתי וקיים. ולגוף העניין - אכן יש קשר לכך שאתה אוכל בע"ח. שזה מראה שכאשר הסיבה מוצדקת אכן המוסר האמיתי מאפשר לקיחת חיים של בע"ח, כגון באכילה, וכך גם לצרכים רוחניים של כפרות או קרבנות בבית המקדש.
      ולגבי צפיפות התרנגולות - זו אכן טענה מוצדקת. ובאמת על פי ההלכה יש בכך גרימת צער בעלי חיים. ואני מדגיש - לא בשחיטתם, אלא בצער מיותר שנגרם להם בדרך, ע"י צפיפות וכו' - ועל כך צריך בהחלט להקפיד לשפר את תנאיהם. (כמו כם תנאי התרנגולות הרגילות המיועדות לאכילה).
      שנה טובה!

      IP: 212.199.244.112 דווח על תגובה זו

      • ועדיין לא הבנתי את הקשר

        , 01/10/14 10:26

        אם אני מרסס נמלים או אוכל פרות לא אומר שאסור לי לדרוש ממישהו שמסב צער מיותר לבעלי חיים לא לעשות זאת.
        למשל, רובם הגדול של אוכלי הבשר לא ישתקו על אדם שמשפד חתול כי זה עושה לו טוב או כי הוא מאמין שזה יביא לו מזל. זאת לא צביעות וזה לגיטימי לחלוטין ובמיוחד שיש אלטרנטיבה אחרת.
        שנה טובה!

        IP: 194.90.134.130 דווח על תגובה זו

    • לולי התרנגולים הצפופים לא הומצאו למען מנהג הכפרות התאכזרות קשה מלווה..

      לולן מצליח, 01/10/14 13:11

      את גידול להתרנגולים-כמו שאר בעלי חיים- לכל אורך חייהם, לכן הביקורת העונתית על מנהג הכפרות הוא צביעות במקרה הטוב, ושנאת המורשת במקרה הפחות טוב.

      IP: 2.54.5.2 דווח על תגובה זו

  • 43.

    בדת שלי נהוג לנופף תינוקות מסביב לתרנגול ביום כיפר

    אלי, 01/10/14 08:30

    וכל היהודים הצבועים הללו שיוצאים כנגד המנהג העתיק והנאור הזה בטענה של התעללות בתינוקות הם כולם צבועים. אצלם חותכים לתינוקות את איבר המין לאחר 8 ימים מהולדתם ומטילים בהם מום לכל חייהם.

    הטיעון האוילי הזה הוא בשתי רמות פחות אוילי מהטיעונים של הכותב.
    לפחות הוא משווה בין מנהג למנהג.

    תת רמה

    IP: 80.74.121.122דווח על תגובה זו

    • בדת החילונית שלי נהוג לחסל את ההורים מסביב לסכין ביום כיפור

      מחסלים ללא הפסקה, 01/10/14 09:14

      http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4576509,00.html

      IP: 212.76.108.51 דווח על תגובה זו

      • יש גם בדת החילונית המקפידים לחסל את זוג ההורים לכבוד יום כיפור

        , 01/10/14 09:17

        http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4139748,00.html

        IP: 212.76.108.51 דווח על תגובה זו

        • יש גם בדת החילונית הנוהגים לחסל את כל הילדים לכבוד יום כיפור

          , 01/10/14 09:19

          http://news.walla.co.il/?w=/1/1713885

          IP: 212.76.108.51 דווח על תגובה זו

          • המנהג לחיסול הילדים הוא גם לאמהות חילוניות לכבוד יום כיפור

            , 01/10/14 09:20

            http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4430095,00.html

            IP: 212.76.108.51 דווח על תגובה זו

            • יש גם מנהג חילוני לחסל את הבת ולהשיט אותה בתוך תיק בנהר לכבוד כיפור

              , 01/10/14 09:32

              http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000646934

              IP: 212.76.108.51 דווח על תגובה זו

              • יש גם מנהג חילוני מובהק לכבוד יום כיפור: להשליך ילדים מהקומה ה-11

                המחסלים בע''מ, 01/10/14 09:34

                https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/1/ART2/508/018.html

                IP: 212.76.108.51 דווח על תגובה זו

                • יש חילונים מדקדקים מאוד לכבוד יום כיפור: מחסלים את האישה ומתאבדים

                  , 01/10/14 09:36

                  http://news.walla.co.il/?w=/10/2760519

                  IP: 212.76.108.51 דווח על תגובה זו

                  • יש גם נשים חילוניות צדקניות מאד המקפידות לחסל את הבעל לכבוד כיפור

                    , 01/10/14 09:38

                    http://www.iba.org.il/bet/?entity=673597&type=1

                    IP: 212.76.108.51 דווח על תגובה זו

                    • למול מאות מקרי חיסול כל שנה רק ממגזר אחד.יש גאווה לחינוך היהודי האמיתי (ל''ת)

                      יהודה, 01/10/14 09:52


                      IP: 212.76.108.51 דווח על תגובה זו

                      • מה שנכון נכון.. (ל''ת)

                        , 01/10/14 13:58


                        IP: 2.54.189.136 דווח על תגובה זו

        • אתה יודע מה השוני בין בתולה לבבון כמוך? (ל''ת)

          בתולה לא נשארת בתולה., 01/10/14 10:07


          IP: 84.111.236.48 דווח על תגובה זו

          • אתה יודע מה ההבדל בין בתולה לבור ועם הארץ כמוך ?

            מאבחן, 01/10/14 13:59

            בתולה יודעת שהיא בתולה, ובור כמוך לא יודע עד כמה הוא בור..

            IP: 2.54.189.136 דווח על תגובה זו

      • לייק (ל''ת)

        , 01/10/14 13:12


        IP: 2.54.5.2 דווח על תגובה זו

      • Don't let the facts confuse you

        Logic, 06/10/14 17:05

        Are you trying to say that religious Jews do not commit murder, rape and other crimes? If so even God could not help you nor could any pill that I heard of I suggest you find Adam and ask for a bite from his apple

        IP: 207.237.197.60 דווח על תגובה זו

    • כל בר דעת

      נתן, 01/10/14 09:15

      מבין, אם בוחן בצורה בלתי משוחדת, ובלי להכניס את הרצונות של עצמו בעניין - יכול לראות שהתורה זה לא סתם ספר של "הזיות" - אלא ספר מלא חכמה נפלאה, ועומק אינסופי, שהועבר על ידי ההורים שלי ושלך במשך אלפי שנים!!
      דבר שאין דומה לו בכל ההיסטוריה בכל העולם כולו !
      לכן - עניין הברית מילה שהזכרת, אף שבאמת נראה כדבר לא הגיוני ולא משהו שהיינו עושים אותו בוודאי על דעת עצמנו כמובן - אך יחד עם זה, ברגע שזה מופיע בתורה - צריך להתחיל להתייחס לזה ברצינות. כמו לכל דבר אחר שכתובה בה. ולפחות לתת לזה כבוד מספיק בשביל ללמוד את העניין לעומק, למה ומה המשמעות.. גם אם לא ממש מסכימים ומלהבים מהרעיו. כנ"ל גם מנהג הכפרות (ואפילו שכפרות עם תרנגולים זו לא מצוה מהתורה אלא מנהג - בכל זאת ידועה ההלכה ש"מנהג ישראל" שהועבר במשך כמה דורות דין הוא). שנה טובה!

      IP: 212.199.244.112 דווח על תגובה זו

      • שכחת פסוק:אַל תּוֹכַח לֵץ פֶּן יִשְׂנָאֶךָּ הוֹכַח לְחָכָם וְיֶאֱהָבֶך

        חיים עובר אורח, 01/10/14 09:29

        עם שונאי יהדות מדברים בשפתם ולא מקיימים דיון

        היהדות מעולם לא ניהלה ויכוחים עם עומדים מחוץ לבית מדרש יהודי
        למעט מקרים בודדים ומקומיים כדוגמת הרמב"ן
        עם הנצרות.

        IP: 212.76.108.51 דווח על תגובה זו

        • אתה צודק

          נתן, 01/10/14 10:11

          באופן כללי. אך בדורותינו האחרונים ידוע שהשתנו הזמנים והיום אני מאמין שאין דבר כזה "שונאי יהדות", אלא אך ורק תינוקות שנישבו. גדלו עם שטיפת מוח מובהקת נגד הדת, עם תודעת מגדריות "חילונית" וכו' - ולכן בזמננו יש מקורות רבים לכך שצריכים לעסוק בהסברה וקירוב ולא לשלול יהודים על הסף אפילו כאלו שמדברים באופן לא רצוי וכו'. ומי יודע - יש בכח זה אולי לעורר מדי פעם את אותה הנשמה, החבויה בכל אחד מאיתנו, שאף אחד לא יכול לדעת מתי תצוץ ותבער, והאדם יתהפך פתאום מהקצה אל הקצה. כתוב "ישראל אע"פ שחטא ישראל הוא"- ואני דן פה את כולם לכף זכות שבאמת אף פעם לא היה מי שלימדם את יסודות מנהגי ומצוות התורה. אני לא חושב שבמלחמות מהסוג הזה ניתן להשיג משהו.
          שנה טובה !

          IP: 212.199.244.112 דווח על תגובה זו

        • אגב - איך מכניסים טקסט עם ניקוד ? (ל''ת)

          , 01/10/14 10:11


          IP: 212.199.244.112 דווח על תגובה זו

        • אגב -איך עושים טקסט עם ניקוד ? (ל''ת)

          נתן, 01/10/14 10:16


          IP: 212.199.244.112 דווח על תגובה זו

  • 42.

    המנהג ברברי. 'צביעות' נימוק של מתבגרים. ראוי להפחית בבשר. (ל''ת)

    קדום? אז מה?, 01/10/14 07:38


    IP: 46.120.25.245דווח על תגובה זו

  • 41.

    המנהג ברברי. 'צביעות' נימוק של מתבגרים. ראוי להפחית בבשר. (ל''ת)

    קדום? אז מה?, 01/10/14 07:38


    IP: 84.94.21.106דווח על תגובה זו

  • 40.

    המנהג ברברי. 'צביעות' נימוק של מתבגרים. ראוי להפחית בבשר. (ל''ת)

    קדום? אז מה?, 01/10/14 07:37


    IP: 46.120.25.245דווח על תגובה זו

  • 39.

    זה מה שנקרא : כותב סתם... (ל''ת)

    בבר, 01/10/14 06:52


    IP: 79.176.126.110דווח על תגובה זו

    • גם כאשר הוא סתם כותב-הוא צודק (ל''ת)

      , 01/10/14 13:16


      IP: 2.54.5.2 דווח על תגובה זו

  • 38.

    ""האם אתר Y NET הוא אתר אנטישמי?""כנסו דחוף"""

    , 01/10/14 05:54

    כידוע בעל האתר הוא ארנון מוזס או בשמו המוכר יותר תמנוני מוזס,מדובר בטיקון מיליארדר שהוא גם בעל ידיעות אחרונות ואתר הספורט ONE,מוזס שלט במדינת ישראל במשך 20 שנה עם העיתון ידיעות אחרונות,עד שהופיע המתחרה ישראל היום

    1-ארנון מוזס הנוכל מחזיק מלבד וואינט גם בעוד שני אתרים מגזריים - 'כיכר השבת' שאמור להיות ח רדי, ו'סרוגים' שאמור לייצג את הציבור הדתי לאומי,מה שהוא עושה זה לשפוך שנאה על שני המגזרים הנ"ל באמצעות וואינט, ולסכסך בין ח רדים לסרוגים באמצעות כיכר השבת וסרוגים

    2-האתר הוא תמיד נגד יהודים ובעד ערבים,כל גרפטי של יהודי זוכה לכותרת ראשית באתר,ואילו רצח של יהודי זוכה לכתבה צדדית

    3-האתר מצנזר את תגובות היהודים ונותן עדיפות לתגובות של ערבים

    4-האתר מרמה בסימון התגובות הממולצות באדום,תמיד התגובה הממולצת תהיה נגד היהודים

    מסקנה
    מדובר באתר אנטישמי,לעולם אל תקנה שום מוצר שמתפרסם שם ואל תכנס לכתבות ווידיאו(יש בפנים פירסומת)
    אל תקנה,Y NET ביטוח,Y NET צימרים,Y NET טורס
    שום דבר ש Y NET מוכר לך
    יהודי אל תהיה פריאר של מוזס האנטישמי

    IP: 118.143.64.130דווח על תגובה זו

  • 37.

    מי נותן לקשקשן הזה טור

    יענקלה כפוירס, 01/10/14 05:50

    ערימת שטויות כאלו מזמן לא הייתה באינטרנט. אסף לך לאסוף ג׳וקים. כמה עוד נסבול מקשקשני הפרה היסוריה הללו בנושא כשרות נישואים כנראה בנושא הלבנת הון והברחות כספים יש לנו מה ללמוד מהם.. בקיצור כפרה אתם קונים ביושר את הפרימיטיביות והפיגור.

    IP: 46.117.160.11דווח על תגובה זו

  • 36.

    אין שום עליהום, תעשו מה שאתם רוצים עם הזמן שלכם. אבל ראבאק תן לצחוק... (ל''ת)

    , 01/10/14 05:43


    IP: 46.116.86.249דווח על תגובה זו

  • 35.

    יענו בזכות הצביעות שלי מותר לך לשחוט חיות לשם מאכל וכפרות?

    רוברט פלנט, 01/10/14 04:34

    "לא תרצח" (נדמה לי שחסר מושא במשפט).

    IP: 85.65.30.56דווח על תגובה זו

    • לא תרצח לא שייך לפה

      נתן, 01/10/14 09:22

      ראשית - זה נאמר לגבי בני אדם. ישנם פסוקים מפורשים שמתירים לקחת חיי בעל חי כאש זה לצורך. לדוגמה - "בכל אוות נפשך תאכל בשר" (דברים י"ב,כ).
      שנית - אפילו לגבי בני אדם יש מקרים שבהם מותר לקחת את נפשו של אדם (ראה הלכות סנהדרין) - בקיצורו של עניין, כפי שלצורך אכילה התירה התורה לשחו עופות ובהמות (בשונה מהתעללות שאז זה אסור) - כך גם הדין להתיר לצורך כפרה על נפש החוטא, במנהג הכפרות או גם בקרבנות שהיו מביאים לבית המקדש. שנה טובה!

      IP: 212.199.244.112 דווח על תגובה זו

  • 34.

    אסף גולן, לוגיקה זה לא הצד החזק שלך... (ל''ת)

    , 01/10/14 03:38


    IP: 46.116.86.249דווח על תגובה זו

    • הלוגיקה המציבה מראה מול פרצוף החילוני הצבוע אינה זקוקה לתוספות (ל''ת)

      חגית, 01/10/14 14:02


      IP: 2.54.189.136 דווח על תגובה זו

  • 33.

    מה אתה אומר?

    אברהם, 01/10/14 02:40

    איזו כתיבה לא ממוקדת. מה אתה בעצם אומר????

    IP: 79.179.49.87דווח על תגובה זו

    • תקרא שוב, ובעיון, ואולי תבין, אם לא אתר ב-144 את הקורס הקרוב להבנת הנק (ל''ת)

      הנקרא, 01/10/14 14:04


      IP: 2.54.189.136 דווח על תגובה זו

  • 32.

    מתי כבר תוריד את הכיפה והזקן?

    ליאור, 01/10/14 01:39

    עוד לא הבנת שאתה לא עובד על אף אחד?
    אתה אדם גזען וחשוך שכל מטרתו היא לסכסך
    ולגרום לריב ומדון בין אנשים.
    איך אתה לא מתבייש לפרסם את הטורים העלובים
    שלך? לא ברור

    IP: 163.166.8.33דווח על תגובה זו

    • אל תתיחס לאיש הזה הוא כרגע ברח מבית משוגעים (ל''ת)

      , 01/10/14 02:34


      IP: 85.65.115.241 דווח על תגובה זו

      • אדון מאושפז (ל''ת)

        מאיפה אתה יודע?היית מאושפז יחד אתו?או שאתה מבבלת?, 01/10/14 10:10


        IP: 84.111.236.48 דווח על תגובה זו

    • ומתי אתה תגדל זקן ותחבוש כיפה ? (ל''ת)

      , 01/10/14 14:05


      IP: 2.54.189.136 דווח על תגובה זו

    • Its not his fault

      Logic, 06/10/14 17:19

      They pay him to actually write this nonsense

      IP: 207.237.197.60 דווח על תגובה זו

  • 31.

    דת חולירית פרימיטיבית (ל''ת)

    , 01/10/14 01:14


    IP: 77.127.188.225דווח על תגובה זו

    • הדת היהודית היא אם הדתות והיפה מכולן-אני גאה להיות נמנה עליה (ל''ת)

      , 01/10/14 14:05


      IP: 2.54.189.136 דווח על תגובה זו

  • 30.

    להחליף את תרנגול הכפרות באסף גולן (ל''ת)

    , 01/10/14 01:13


    IP: 192.117.13.30דווח על תגובה זו

  • 29.

    אנו גם מתנגדים למלחמות תרנגולים (ל''ת)

    , 01/10/14 01:08


    IP: 192.117.13.30דווח על תגובה זו

  • 28.

    אסף הזה מריר על העולם

    דן, 30/09/14 23:27

    כל מאמרי הדעה שלו מלאים כעס על השונים ממנו

    IP: 46.116.172.148דווח על תגובה זו

    • קוראים לזה רגשי נחיתות. הוא היה רוצה לעזוב את הדת אבל הוא לא יכול (ל''ת)

      , 01/10/14 00:14


      IP: 46.116.86.249 דווח על תגובה זו

  • 27.

    ההשוואות,הטיעונים ובכלל רוח הדברים מלמדים שאתה אדיוט.אבל ממש!!! (ל''ת)

    משועשע בדר''כ, 30/09/14 23:08


    IP: 79.179.176.247דווח על תגובה זו

    • חוץ מהשמצות חסרות פשר יש לך גם טיעון לוגי ? (ל''ת)

      אבי, 01/10/14 14:07


      IP: 2.54.189.136 דווח על תגובה זו

  • 26.

    פיספסת את הפואנטה

    אוכל שניצלים, 30/09/14 21:33

    אין לזה ולזכויות בע"ח ולא כלום, וניסיונך להסיט את הויכוח לשם הוא דמגוגיה עלובה ביותר תוך ניסיון שקוף להשתמש בחוסר הסימפטיה שרוב הציבור חש כלפי הצמחונים האלימים. הבעיה האמיתית היא שהמנהג הזה הוא נלעג. בכך שהוא מהווה זילזול קשה באבינו שבשמיים. אתה באמת מאמין שבגלל שאתה תסובב ציפור מעל הראש הקב"ה לא יאסוף אותך אל חיקו במרוצה השנה הבעל"ט? אם אתה מאמין בכך אתה עובד אלילים שפוגע בקדוש מכל, ועל כך לא תהיה לך ולחבריך מסובבי התרנגולות כפרה.

    IP: 85.250.153.40דווח על תגובה זו

    • זה לא נכון כל כך

      נתן, 01/10/14 09:37

      אכן אני שמאמין שבורא עולם יחוס על חיי יותר בגלל קיום מנהז זה. וזאת מכמה סיבות - קודם כל בכך שאני מקיים את מסורת אבותי, שזה דבר שהוא מבקש מאיתנו ומצווה אותנו בו - לקיים את מסורת ומנהגי אבותינו (ידועים דברי אחד מגדולי ישראל לפני 700 שנה הרשב"א שאמר - "אפילו מנהג נשים זקנות בישראל אין כח ביד ששים רבוא מישראל לבטלו").
      כמו כן - ברור ששחיטת העוף אינה מספקת כשלעצמה, אלא יהודי שמביא את העוף ושוחטו ואומר את נוסח הכפרה ותבונן בעוף - מרגיש גם (מנסיון) איזה כיווץ, וגם חרטה על מעשיו. וכששני הדברים באים ביחד אז זה מה שרצוי לבורא עולם. מצטער אבל זו היהדות: קורבנות, דם, וכן גם חרטה ותשובה אמיתית מעומק הלב. אך אל תמציאו לקרוא ע"ז לכל מה שלא מתאים לכם לסגנון "המודרני" שהתרגלנו אליו כל כך. צריך להתאים את עצמנו לתורה ולא את התורה אלינו. שנצליח!
      שנה טובה!

      IP: 212.199.244.112 דווח על תגובה זו

  • 25.

    אז אל תאכלו בשר - כל כך פשוט, לא? (ל''ת)

    , 30/09/14 20:55


    IP: 193.43.246.250דווח על תגובה זו

  • 24.

    מה הקשר בין מחט לתחת? מנהג כפרות הוא אכזריות לשמה!

    אזרח חילוני, 30/09/14 20:52

    אני אוהב לאכול בשר תרנכולות אך יחד עם זאת לא רוצה להתאכזר אליהן. הסיבוב שלהם מעל הראש איננו אנושי. תאר לך שהיו מסובבים אותך מעל הראש של התרנגולת, איך היית מדבר לאחר מכן? בטוח שלא בזכות אלא בגנות המעשה. מנהג עתיק איננו עושה אותו לתקין. הניסיון להקבלה של מנהג הכפרות לאכילת בשר איננה אלא מעשה של יאוש לשמר מנהג עתיק שעבר יומו. תמצא דרך אחרת לבצע את הכפרות ללא התעללות בתרנגולות מסכנות.

    IP: 99.233.102.95דווח על תגובה זו

    • אזרח חילוני צבוע

      יוסי, 01/10/14 09:28

      מתעב את כותב הכתבה , אבל אתה לא יותר טוב ממנו. מה שעושים לתרנגולות שאתה אוכל, זו לא התעללות אלא רצח לשמו. במה מנהג הכפרות זו אכזריות לשמה ושחיטת תרנגולות זה בסדר ?

      IP: 46.121.55.90 דווח על תגובה זו

    • תגובה מלאה טעויות מוסריות ולוגיות

      נתן, 01/10/14 09:44

      א - זה שקל לך לאכול עוף אך נשמע לך אכזרי לסובב אותו מעל הראש זו צביעות לשמה. פשוט כי לסובב אותו לא ממלא לך את הקיבה או חשק אחר לכן זה נשמע לך מופרך. אך תאמין לי שהעוף היה באמת בלי ספק מעדיף שתסובב אותו כמה שאתה רוצה רק שאח"כ לא תאכל אותו. אז מה יותר אכזרי פה ?? לאכול כל יום תרנגולים באדישות מפחידה לגורלם. או פעם אחת בשנה לשחוט תרנגול כדי לעורר את עצמך להשתנות ולהתחרט על מעשיך?

      ב - מה שקובע מה מוסרי או לא זה לא תפיסת העולם שלי ושלך אלא אך ורק רצון ה' שנקבע והוגדר היטב בתורה שקיבלנו לפני 3500 שנה בהר סיני. (אחרת כל אחד ימציא את המוסר שלו - יגנוב מתי שנראה לו מתאים ויאכל את מי שנראה לו מתאים. אגב - לפי מה שכתבת ברור לי שאיך שאתה אוכל אתה לא מקדיש אפילו דקה מחשבה על גורל העוף. וחבל. כי לפי היהדות אז כל ההיתר שיש לאכול בשר זה בשביל בכוחו לעבוד את הבורא ובזה אתה מעלה את הנפש של העוף למקום גבוה יותר וטוב יותר) לא משהו נגדך אך הייתי רוצה שתתבונן בזה קצת.
      שנה טובה!

      IP: 212.199.244.112 דווח על תגובה זו

  • 23.

    כפרות הוא מנהג אכזרי המבזה את היהדות (ל''ת)

    רצח בעלי חיים הינו עבירה מוסרית חמורה, 30/09/14 19:43


    IP: 84.111.113.194דווח על תגובה זו

    • ראה תגובתי ל-35

      נתן, 01/10/14 09:48

      ואגב - הקריטריון היחיד למה מבזה/מכבד מישהו הוא מה הרצון האמיתי של אותו אחד. ולכן מה שמכבד את היהדות זה קיום התורה ומצוות (כי הם הם הבסיס היחיד של היהדות לדורותיה). ומה שמבזה את היהדות הוא ביזוי התורה והמצוות.\\
      ומכיון שמנהגי ישראל שנמסרו לנו במסורת מאבותינו הינם חלק מחיי התורה והמצוות (ראה בתשובת ברשב"א (גדול ישראל מלפי 700 שנה) ש"אפי' מנהג נשים זקנות בישראל אין כח ביד ששים רבוא מישראל לבטלו")על כן מנהג הכפרות שהוא מנהג כזה - אדרבה מוסף כבוד רב ליהדות האמיתית.
      שנה טובה !

      IP: 212.199.244.112 דווח על תגובה זו

  • 22.

    תגיד אסף, הכפרות, זה גם קשור למדע וטכנולוגיה?... (ל''ת)

    , 30/09/14 19:23


    IP: 46.116.86.249דווח על תגובה זו

  • 21.

    יש בעיה תברואתית

    ט, 30/09/14 19:07

    יש מגע בין בע"ח במרחב ציבורי ובין מספר רב של אנשים. אחר כך גם שוחטים אותם ברחוב ומסירטון שראיתי על כפרות בקהילה היהודית בניו יורק הם פשוט מכניסים את כל הפגרים לשקיות אשפה גדולות וזורקים ברחוב. חלק מהתרנגולים היו חיים כשהכניסו אותם לשקיות אז אני לא יודע מה זה אומר לגבי החטאים.
    זה שאנשים אוכלים בשר עוד לא אומר שהם לא יכולים לבקר את מנהג הכפרות. לדעתי שחיטה פולחנית היא דבר שצריך לעבור מן העולם ואין לה מקום בחברה מתקדמת.

    IP: 84.108.34.74דווח על תגובה זו

    • אתה צריך לעבור מן העולם או שתצטרף לאחיך הגויים (ל''ת)

      , 30/09/14 19:16


      IP: 85.65.115.241 דווח על תגובה זו

      • ואתה יכול להצטרף לציידי הגולגלות בגיניאה החדשה. אותם ערכים (ל''ת)

        , 30/09/14 21:35


        IP: 31.210.181.73 דווח על תגובה זו

    • לפי ההלכה בשר העוף הולך לעניים -

      מישהו, 01/10/14 09:50

      אני הייתי 5 פעמים בניו יורק בכפרות ובכל הפעמים ראיתי שהשקים הגדולים האלו מגיעים עבור נזקקים. (אגב גם יצא שאכלתי מהם בעצמי. גם הייתי נזקק באותה שנה... :))

      IP: 212.199.244.112 דווח על תגובה זו

    • יש מקום לשיפורים מהותיים בשינוע העופות למקום וממנו,אבל מכאן ועד לביטול (ל''ת)

      מנהג הכפרות רב המרחק, 01/10/14 14:11


      IP: 2.54.189.136 דווח על תגובה זו

  • 20.

    הרב אלון צריך לסובב פיל מעל הראש -החרמן עם הזקן (ל''ת)

    הרשלה הגלותי, 30/09/14 19:02


    IP: 79.183.170.9דווח על תגובה זו

  • 19.

    אנחנו המיזרחיים שואבי המיים וחוטבי העצים של המיתנחלים האשכנזים (ל''ת)

    בבר שאוכל קסאמים בראש, 30/09/14 18:59


    IP: 84.108.34.74דווח על תגובה זו

  • 18.

    אנחנו גם לא מישטתחים על קברי שועלים וערבים (ל''ת)

    , 30/09/14 18:58


    IP: 84.108.34.74דווח על תגובה זו

  • 17.

    זה אלוהים רוצה שתסובבו תרנגול או שאתם המצאתם את זה?

    , 30/09/14 18:51

    אם המצאתם את זה אז הוא צוחק ואולי אפילו נעלב. אם הוא דורש את זה, אז בסדר אבל תנו לי לחשוב על זה עוד רגע...

    IP: 199.203.9.159דווח על תגובה זו

    • פעם עשית בירור היסטורי מה היו עושים בבית המקדש?

      נתן, 01/10/14 09:55

      זה היה נראה כמו בית מטבחיים גדול. נשמע הזוי? דוחה? לא יודע. גם אני לא דמיינתי את זה ככה פעם. אבל האמת היא - מה שמשנה זה לא מה היינו רוצים או מדמיינים שיהיה מושלם, אלא מה שקבע בורא עולם. והוא קבע שהתכלית של בעל חי בעולם היא כשמשתמשים בו לקדושה - כגון שאוכלים אותו ואז בכוח האכילה עושים מעשים טובים, או שמקריבים אותו למזבח ככפרה על הנפש החוטאת, וכן כשמקיימים מנהג עתיק יומין של כפרות. בקרוב תבוא בגאולה ואז כולנו נוכל לראות בבירור את האמת שבאמונה היהודית הנצחית. בכל אופן - כבר היום שהמוסר והצדק האנושיים הם מעוותים, וכל פעם גורמים למלחמות ומאבקי כוחות אגואיסטיים. הגיע הזמן שננסה לבטוח או להאמין במוסר האלוקי, בתורה ובמצוות, ורק כך באמת נהנה מהחיים. בעולם הזה והעולם הבא וכל העולמות!
      שנה טובה

      IP: 212.199.244.112 דווח על תגובה זו

  • 16.

    אבלאני לא חוגג את הריגתו של תרנגול שיהייה שניצל אתה עושב טקס וודו

    , 30/09/14 18:28

    לכבוד הריגת התרנגול שלך

    IP: 79.176.155.142דווח על תגובה זו

  • 15.

    How can you compare eating a chicken to this primitive custom-

    Nir, 30/09/14 18:00

    I dont even know how they let you write in a newspaper...
    Are you really comparing between eating a which is something we do because as humans we need to eat to a barbaric custom that has nothing with Judaism and makes us look like a bunch of primitives....what is so important in holding a chicken over your head that is as important as eating? and why not hold a rabbit or a cat, why a chicken?

    IP: 50.75.220.34דווח על תגובה זו

  • 14.

    הבעיה היא לא צער בעלי חיים אלא ההתנהגות הבהמית המביכה בטקס הוודו הזה! (ל''ת)

    , 30/09/14 17:31


    IP: 46.116.86.249דווח על תגובה זו

  • 13.

    אני חופף בשמפו - לא בדם תרנגולות (ל''ת)

    עובדי אלילים, 30/09/14 17:29


    IP: 77.125.7.134דווח על תגובה זו

  • 12.

    תסובבו מעל הראש מה שאתם רוצים בשביל להתחנף ליהוה פאקינג צבאות. מביך! (ל''ת)

    , 30/09/14 17:23


    IP: 46.116.86.249דווח על תגובה זו

  • 11.

    לניבער שטוף שינאה.בלי קשר לעמדתך בעניין .אכן כך אתה. (ל''ת)

    אני, 30/09/14 16:58


    IP: 212.143.119.241דווח על תגובה זו

  • 10.

    ושוב אסף גולן מדבר ישר ולעניין

    ירושלמית, 30/09/14 16:58

    אנחנו לא עושים - מעולם לא עשינו - כפרות על תרנגולות. אין זה ממנהגנו. למי שנוהג, צריך להזהר בצער בעלי חיים, ופי שתיים מיום רגיל שהרי איך נבקש כפרה כשאנו עושים עברה?
    אבל היציאה נגד המנהג נובעת משנאת דת, לא משום סיבה אחרת. כל תמיכה בזועקי הזעקה נגד המנהג, הנה תמיכה בשנאת דת.
    יפה עשית, אסף גולן. המשך לעשות חיל.
    ואל תבוש מפני המלעיגים.

    IP: 82.166.117.211דווח על תגובה זו

  • 9.

    דמגוגיה של עובדי אלילים. אתם מתעללים בתרנגולות. זה מוצדק??? (ל''ת)

    גיא, 30/09/14 16:22


    IP: 109.64.160.19דווח על תגובה זו

    • נבער שטוף שנאה חף מידע בסיסי במוצאו........ אומלל שעושה קקי ותו לא (ל''ת)

      , 30/09/14 16:25


      IP: 95.86.98.114 דווח על תגובה זו

    • אתה לא אוכל בשר/עוף? (ל''ת)

      נתן, 30/09/14 16:25


      IP: 212.199.244.112 דווח על תגובה זו

    • יאלה תן גז לעזה שמה אוהבים שמאלנים יפי נפש כמוך (ל''ת)

      , 30/09/14 16:30


      IP: 85.65.115.241 דווח על תגובה זו

  • 8.

    אוכלים שניצלים ועושים כפרות כמו מנהג היהודים

    , 30/09/14 16:10

    זה מנהג האר"י ז"ל ומי אלו הליצנים האלו שידברו על מנהגים קדושים אלו

    IP: 85.64.135.27דווח על תגובה זו

  • 7.

    הסבר המנהג על רגל אחת. בבקשה:

    נתן, 30/09/14 16:08

    העולם נברא בארבע רמות של חיים - דומם, צומח, חי ומדבר (האדם). תפקיד כל "רמה" של חיים להתעלות לרמה שמעליה. לכן לדוג' צמחים ובע"ח שותים. במצב רגיל - בע"ח מתעלים למדרגה גבוהה יותר ע"י שנאכלים ע"י בני אדם(כמובן אם הם כשרים כמו תרנגולים ונאכלים בצורה נכונה לשם שמיים ולא סתם בחזירות), וכשהאדם עושה מעשים טובים (מצוות) בכח אכילה זו - זו עליית מדריגה לחיות אלו. אך כאן בפדיון כפרות התיקון הוא עבור נפש האדם ולא עבור גופו - ולכן מודגש כאן שחיטתו של התנגול ולא אכילתו (למרות שע"פ ההלכה בשר העוף הולך למאכל לעניים).

    IP: 212.199.244.112דווח על תגובה זו

    • גיבוב מילים חסר משמעות או איזשהו נימוק. בבל"ת דתי. (ל''ת)

      , 30/09/14 16:10


      IP: 85.65.37.50 דווח על תגובה זו

      • תנסה בבקשה לחוות דיעה על פיזיקה

        נתן, 30/09/14 16:16

        אחרי משפט אחד. קל לשלול משהו - אבל אמיתי יותר לנסות להתעמק בו, לתת לו צ'אנס
        באמת, שאולי זה אכן כך. רק ככה אפשר להגיע למסקנה האם זה אמת או שקר.
        אחרת - אתה סתם הולך לפי שטיפת מוח. יכולה להיות דתית/אנטי-דתית. זה לא משנה.
        כדי שתוכל לחיות את חייך באמת - צריך ללמוד לשאול שאלות ולנסות ללמוד, ולא לזלזל בשום דעה אחרת כל עוד לא ניסית להבין אותה. שנה טובה!

        IP: 212.199.244.112 דווח על תגובה זו

        • אתה יודע מה ההבדל בין מדע לשטויות שכתב נתן?

          , 30/09/14 17:54

          העקרונות הפיסיקליים המוכרים לנו נחקרו, נלמדו ונבדקו לאורך אלפי שנים (כן - אלפי שנים, אמנם יסודות המדע המודרני נמצאים איפשהו במאה ה-17 אך עקרונות המחקר המדעי, המתמטיקה ומדעי הטבע כבר נלמדים מעל אלפיים שנה). למעשה, איש מדע, כאשר נתקל בתופעה שאינה מובנת לו, מנסה להבין, מנחש (ניחוש מושכל בדרך כלל), בודק, חוקר, מתבונן, משער ומנסה.
          איש דת - ממציא תשובה שמתאימה לו, וזהו...

          IP: 62.219.81.137 דווח על תגובה זו

          • דוקא לא

            נתן, 01/10/14 10:05

            בדת אין שום מקום שכל אחד ממציא מה ש"בא לו". אם כבר הפוך - בדת יש מסורת שהתקבלה דורי דורות, ואם אדם זוכה ועובד על עצמו, ומתקדם - אז נכנס ומגלה את הסודות הטמונים בה.
            תראה את המציאות היום - מה הסיבות של אנשים להיות דתיים/לא דתיים? - האם זה בגלל שבדת שוללים שאלות? ממש לא. פשוט כי רוצים לעשות מה שבא להם ושלא יגידו להם מה לעשות.
            ההבדל היסודי בין חכמת הדת למדע - הוא שבדת מאמינים שאבותינו היו יותר רוחניים ומזוככים מאיתנו ולכן אנחנו צריכים קודם כל ללכת בדרכם, ולאט לאט להתעמק ולהגיע אל ההבנה וכו' - במדע כל אחד חושב מיד ומנסה לחדש את אמריקה. בעצם לא מדובר על המדע האמיתי - כי גם מדען נבון מסתמך על דורות קודמים. מדובר פה על כל הגישה של שלילת הדת, כמו שאתה עושה פה, שקראת לדבריי שטויות, או ששוללים את מנהג הכפרות על הסף. זו גישה של התנשאות שלא מאפשרת קבלה. הגישה הדתית דורשת ענווה והתבטלות - קודם כל מול החכמה האלוקית, דרך אבותינו, אל אדם אחר שאתה לא מכיר... רק ככה בסוף תגיע למשהו אמיתי וטוב.
            שנה טובה!

            IP: 212.199.244.112 דווח על תגובה זו

        • פיזיקלית - אין יהווה. מה נגזר שכל הדתות הן בבל"ת (ל''ת)

          , 30/09/14 18:30


          IP: 85.65.37.50 דווח על תגובה זו

    • ובתמציתיות יותר -

      נתן, 30/09/14 16:13

      תוכן מנהג הכפרות הוא שאדם יראה מה נעשה לעוף (שחיטתו ונטילת נפשו) ויבין שבגלל חטאיו זה בעצם מה שהיה צריך לקרות לו. אלא בורא עולם הוא סלחן (לרוב אלא אם אדם מתעקש לא להתחרט על מעשיו) - ונותן לו הזדמנות להתעורר ולחזור בו. יוצא מזה שאם האדם מתעורר להתחרט על מעשיו ע"י תרנגול זה - יש זכות לתרנגול שהרי מותו הוא מה שעורר את התשובה אצל האדם.
      בוודאי לא פחות זכות מאשר שאדם סתם אכל עוף ואחרי פיהוק הלך לישון.. לעתיד לבוא בזמן הגאולה נוכל לראות את ההשפעה של כל זה גם על האדם וגם על נפש העוף... שנה טובה לכולם!

      IP: 212.199.244.112 דווח על תגובה זו

      • אני אוהב שניצלים. (ל''ת)

        , 01/10/14 05:31


        IP: 73.170.37.145 דווח על תגובה זו

  • 6.

    הדת שלנו היא נגד טיפוסים מזוקנים שמטיפים מוסר ומאמינים שיש יהווה (ל''ת)

    , 30/09/14 16:07


    IP: 85.250.161.195דווח על תגובה זו

    • יאלה יאלה חזור למועדון להסניף יש חגיגת בהוזלה לבעלי ראסטות (ל''ת)

      , 30/09/14 16:13


      IP: 95.86.98.114 דווח על תגובה זו

      • יש הילולא אצלכם במיקווה. הרעבע ממשש אשכים בחינם! (ל''ת)

        , 30/09/14 18:31


        IP: 85.65.37.50 דווח על תגובה זו

    • אתיאיזם=אוטיזם-בדוק (ל''ת)

      , 01/10/14 14:12


      IP: 2.54.189.136 דווח על תגובה זו

  • 5.

    למרות שאינני אוכל ממוללי זקנים אין לי בעיה שינפנפו אותם באויר ככפרות (ל''ת)

    , 30/09/14 16:02


    IP: 212.199.244.112דווח על תגובה זו

    • EXTRA-שמאל (ל''ת)

      , 30/09/14 16:02


      IP: 46.121.205.137 דווח על תגובה זו

    • אמן! בע"ה במהרה בימינו, אמן! (ל''ת)

      , 30/09/14 16:08


      IP: 85.65.37.50 דווח על תגובה זו

    • למרות שאינני מתלהב מהעגילים וה'קוקו' של גברים מסוממים אין לי בעיה להט (ל''ת)

      להטיס אותם לבון הגרמנית, 01/10/14 14:14


      IP: 2.54.189.136 דווח על תגובה זו

      • Kol Matzil TrngoL Echad Keilu Hetzil Olam Umelou

        Logic, 06/10/14 18:03

        Try and use a family member as caparot it might help you better to remember not to sin

        IP: 207.237.197.60 דווח על תגובה זו

  • 4.

    עבודת אלילים נטו! חוטאים כל השנה ומעלים קרבן בתקווה לכפרה.... (ל''ת)

    , 30/09/14 15:49


    IP: 193.34.57.101דווח על תגובה זו

    • ראה תגובה שלי ל-3

      נתן, 30/09/14 16:26

      שנה טובה!

      IP: 212.199.244.112 דווח על תגובה זו

      • See my replay to 5

        Logic, 06/10/14 18:07

        Shavua Tov

        IP: 207.237.197.60 דווח על תגובה זו

  • 3.

    אולי אם תתנהג טוב לא תצטרך קורבן שיכפר על פשעיך.... (ל''ת)

    , 30/09/14 15:43


    IP: 193.169.70.111דווח על תגובה זו

    • למי שלא הבין בלהתנהג טוב כוונתי למשל לשרת בצהל ולשלם מיסים... (ל''ת)

      , 30/09/14 15:44


      IP: 193.169.70.111 דווח על תגובה זו

      • או להפסיק לרצוח כמו שחילונים עושים כל יום (ל''ת)

        , 30/09/14 16:07


        IP: 95.86.98.114 דווח על תגובה זו

    • כולנו נופלים לפעמים;

      נתן, 30/09/14 16:25

      גם הכי טובים שבנו. ולזה ניתנה ההזדמנות לתשובה ולחרטה. התרנגול הינו חיזוק ולהזכיר את הנק' העיקרית. לא צריך לבלבל את העיקר ואת הטפל. מה היית עושה אם היו תמיד מתייחסים אליך רק לפי מה שעשית/לא עשית? שופטים אותך על כל דבר? - במנהג הזה אנחנו נזכרים שבעצם בורא עולם הוא גם אבא שלנו, שסולח לנו ואוהב אותנו גם כשלא הצלחנו או לא רצינו להתגבר על היצרים הרעים שלנו, ובכל זאת הוא גם מראה לנו רמז שמה שקורה לעוף היה בעצם צריך לקרות לנו..
      שנה טובה!

      IP: 212.199.244.112 דווח על תגובה זו

  • 2.

    כל השנה אתה מעניש אותנו עם השטיות שלך... (ל''ת)

    , 30/09/14 15:27


    IP: 192.116.211.181דווח על תגובה זו

  • 1.

    אלוהים באמת יושב שם למעלה ומוחל לך רק כי סובבת תרנגול מעל הראש...? (ל''ת)

    , 30/09/14 14:51


    IP: 79.177.50.44דווח על תגובה זו

    • כשלא מבינים את רעיון מנהג הכפרות אמורים לשתוק!~ ולא לשרבט ! (ל''ת)

      טעון איתגור, 30/09/14 15:05


      IP: 95.86.98.114 דווח על תגובה זו

      • צודק!

        לא מבין, 30/09/14 15:31

        אם היית פסיכופת היית מבין את ה"רעיון מאחורי המנהג",אבל כנראה שאתה לא.
        אז תנו לפסיכופת להסביר לנו, הלא יודעים
        למה בימינו יש צורך במנהגים פרימיבים
        ואלימים,כדי לקיים את רצון הבורא.

        IP: 46.117.6.65 דווח על תגובה זו

      • אין מה להבין וחבל לנסות ל"מרוח" פילפולים למנהג פרמיטיבי פגאני (ל''ת)

        , 30/09/14 15:50


        IP: 193.169.70.111 דווח על תגובה זו

        • אתה שיא הקידמה רק תעזוב אותנו בשקט עם היהדות שלנו (ל''ת)

          , 30/09/14 16:12


          IP: 85.65.115.241 דווח על תגובה זו

    • בוודאי שלנופף זה לא מספיק -

      נתן, 30/09/14 16:21

      כמובן שבעיקר צריך לכוון ולהבין את מהות הרעיון. שזה החרטה על החטאים. התרנגול מעורר ומזכיר לך את הנק'.
      גם תפילין לדוג' דבר די הזוי ע"פ הגיון (לכאורה) - ויש בזה המון עומק ומשמעות, כל מי שמנסה ולומד את הדברים, בצורה לא משוחדת, מתחיל לקלוט את החכמה האינסופית שיש בכל מצוה ומצוה בתורה.
      חבל על הויכוחים - ותנסה לפתוח ספר, לשאול ולקלוט את הדברים. זכינו שאנחנו יהודים וקיבלנו בתורה את כל הסודות והאמת של העולם הזה. כיום כל ההתנגדות כמעט לכל העניינים כמו זה - באה פשוט מההתבוססות בעולם החומרני והפיזי הזה שבו התרגלנו לחיות. כל דבר שנשמע טיפה רוחני, ולא מובן מאליו, מיד מזלזלים בו. צריכים לזכור שאנו בני אדם. יש לנו נשמה. מי שרוצה יתכחש לזה. מי שזוכה פותח את העיניים ומתחיל לראות ולחיות את זה.
      שנה טובה!

      IP: 212.199.244.112 דווח על תגובה זו